صفحه 1:
صفحه 2:
فهرست مطالب:
۱-ده ویژگی معلمان امروزی
از دیدگاه سازمان جهانی آموزش
بو
۲-گفته ها ونکته های آموزشی
۳- زیست دهم رشته تجربی فصل دوم
گوارش وجذب مواد
از صفحه ۱۷ تا ۳۲
تعداد صفحات ۱۷
صفحه 3:
تعداد اسلا یدها۱0:
صفحه 4:
2
=
3
3
4
866۵6۵6۵۵۵
صفحه 5:
ليا لیا لیا لها لما لما لما لیا لما لما لیا لیا لیا نبا لا
‘Jal wal
معلمان موفق امروزی
آماده اند بگویند
صفحه 6:
۲|درس دوم:
©- معمان امروزي مي دانند:
در وهله نخست معلم دانش آموزان
هستند
نه معلم كتب درسى
3
3
2
2
3
2
2
2
2
2
2
2
2
2
صفحه 7:
صفحه 8:
| درس چشارم:
3
۶
1
ع
=
اثر گذاري
نیز از اهداف مهم آنهاست.
زمممممممم ممم م ممم
اننا ليا ليا ليا ليا ليا ليا ابيا ليا ابيا اليا اننا انها ايا ليا
صفحه 9:
و بازي حق
مسلم کودکان است.
5
3
1
صفحه 10:
دار قشم
معلمان موفق امروزي
مي دانند برداشتن
كيم
5 5 5
از اهداف آنهاست.
ic
3
>
3
6
2
3
3
۰
۴
3
صفحه 11:
هفنم :
. i
فق امروزي 3
۱ od لس
كليد قرن اخير ۷ =
0 دانند a
مي =
ع 3
5 3
E >
ع ع8
ع 3
2۳
لسع
cm
>
3
صفحه 12:
ارس هتم
© معلمان موفق امروزي
مي دانند بايد فرصت هاي
مناسب در
دانش آموزان فراهم نمایند.
POA MAA
5 5 5 5 5 8 5 5 8 5 5 5 5
صفحه 13:
wae
موم مممممم ممم مر
الادرس نهم :
©- معلمان موفق امروزي
مي دانند
از يادكيري اهميت دارد.
3
3
2
2
2
3
3
2
2
2
2
3
2
2
2
صفحه 14:
درس دهم :
1D معلمان موفق امروزي
مي دانند
آنها علاوه برنيازهاي علمي
نيازهاي را بايد
مد نظر قرارمي دهند.
POA
5 5 5 5 5 8 5 8 5 8 5 5 5
صفحه 15:
۲شروع
7"بخش دوم
۲چند اسلاید اول تجربه ۳۰ ساله س در ۰/۷ کار و
حرفه مهم معلمی است
۲" گفته ها ونکته های آموزشی
صفحه 16:
سخن یک معلم >
ویک در کار فک می که یک 2 205 اء
پیامد ma? vols
که من عامل تصمیم گیری a>
به عنوان یک معلم »
دارای قدرت عجیبی هستم که زندکی - ۳
کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت د "ا
بخش گردانم من می توانم ابزاری < و
برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای ( 68
الهام شادی .
|
Bal
“ee
€
3
۰
a
3
3
3
6
لق
هس
له
3
6
ca
ca
لا با با با
کردانم با انسانیت را ازایشان بگیرم
نظام وفا معلم نیما
a
t
صفحه 17:
رم
a
یک معلم بر ابدیت اثر
می گذارد»
و اي
COMM MAMA
5 5 5 5 5
15 5 5 5 5
اننا ليا ليا ليا ليا ليا لیا نيا لیا لیا لیا لیا نبا لیا لیا
صفحه 18:
+ در سریال معلم دهکده
نامزد معلم . ازش مى پرسد شا که قاضی بودید
چرا رها کردید و
معلم شدید؟
معلم جواب داد: چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی
که بهش من نى آمدالد اقيق م شدم
مى ديدم که آنها کسانی هستند كه
یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند
ويه خودم تم یه جایپرداختن به شاخ ويرك ها بايد يه
اصلاح ريشه
6م مم
3
3
2
2
3
2
2
2
2
2
2
2
2
2
5
۱ 8
ممم موم
صفحه 19:
صفحه 20:
6 3
eb
۰ ۰ = 3 1
ذدهن ظرقی سس
= ۴
a
نیست که باید fmm?
۲ لع
برشود . بلکه ME
ی 3 6
آتشی است که بایدد ۳
> 6
5000 7
اكروخته نت “ma?
گروخته شود 07 ۳8
صفحه 21:
rm
أن كه از سوال
کردن می ترسد.
از یادگیری
شرمنده خواهد
۱۹۲
لحري
3
3
2
2
2
3
2
2
2
23
2
2
2
2
2
صفحه 22:
بيجيده كردن
ae های ساده کاری
ندارد. ساده كردن
مى خواهد .
POA
5 5 5 5 5 8 5 5 8 5 5 5 5
صفحه 23:
رم
CAAA AMAA
الا با لا با با لا با با نا تیا تا لا با با با
آموزش یعنی کشق
روزاگزون بی خبری
خودمان
5
eae
صفحه 24:
آبرونر
بد :
3
4
:
1
3
صفحه 25:
شروع
Re
پخش سوم
صفحه 26:
صفحه 27:
صفحه 28:
گوارش و جذب مواد
صفحه 29:
آند وسکوپی(درون بینی)
صفحه 30:
XY
صفحه 31:
5 _
جرا غذا می خوریم ؟
چون:
* ۱-غذا خوردن یکی از لذت های زندگی است.
۶ ۲-غذا مواد و انرژی لازم را برای بدن فراهم می کند.
sty سالم ماندن بدن
si عملکرد درست باخته ها
” رشد و نمو ياخته هاى بدن
صفحه 32:
نتایج تغذیه نامناسب
۱- اضافه وزن و چاقی
| ۲- به خطر انداختن سلامت جامعه کنونی و آینده
| ۳-کمبود مواد مغذی
صفحه 33:
یاخته و باقت جاتوری
Figo 410 Animation Compote
دوگ fen arial ell
Trusts prervedanraleelDeperangot
] caliype ea oars ray berate
صفحه 34:
٩ ساختار هسند
nuclear
envelope
Copyright © 2005 Pearson Prentice Hall nc
صفحه 35:
0
Figure 3.6
Diagram ilasrating Midncrak model ofa plasma membrane.
A
صفحه 36:
شكل ا-غثلى ياخنه
صفحه 37:
صفحه 38:
hr مایم بین یاخته ای جح باخته
کرین دی اکسید.
= ین دی كسيد و
کرین دی اکسید و مواد بأد دق
صفحه 39:
روش های عبور مواد ازغشا
* الف) روش های بدون نیاز به انرژی زیستی
۱- انتشار
۲- انتشار تسهیل شده
۳- گذرندگی ( اسمز )
6( روش های نیاز مند انرژی
صفحه 40:
ختار کانال و گیرنده های غشایی
صفحه 41:
۹
۱ انتشار
جریان مولکول ها از جای پر غلظت به جای کم غلظت است.
صفحه 42:
۰ ۰ © هج ©
۰ ۱
ه و ٩٩ 6
er. ۰ ang
90005
صفحه 43:
Phospholipid
(b)
صفحه 44:
region الم سي بها
protein
0
Phospholipid
bilayer
Hydrophobic
region of protein
(b) Current fluid mosaic model
صفحه 45:
=
روش هاى عبور مواد از غشاى ياخته سس سس
Passive Net morementis down concentration grachent,
does not requite eneray input.
Simple “Substance moves acress membrane without
difusion assistance of transport protehns.
Facilitated ‘Substance moves across membrane with
diffusion assistance of transport proteins.
صفحه 46:
ee اي
reer at te
Oates gfe ٠»
“3
5
صفحه 47:
تست 1
7 2
صفحه 48:
=
روشهاى عبور مواد از غشاى ياخته ate
Facilitated diffusion + Figure 4.5
Soma molecu, sich a gucose requretrancpert protons o provide
تامهم رت وت رد
“OUTSIDE OF CELL) © قينا
کی هاگ ۵9 ندوةة
70 0
موه سم
76 9۸۲28 ۱۰ عام6 Organization and Communication
صفحه 49:
Simple Diffusion
* Move from HIGH to LOW
) : کر Which way
will fat
inside cell 2 “fat move?
۱0۳
fat و outside و
سح
7
صفحه 50:
ل
Facilitated Diffusion
* Move from HIGH to LOW through a
channel و9
jar
inside cel
©
ی 9
90
Which way
will 7
move? ,
۳ cell
میسنت بج 1727
صفحه 51:
Simple vs. facilitated
diffusion
inside cell “lipid inside cell ۵
۱ outside cell outside cell
3
صفحه 52:
برای انتشا
گلوکز به درون Bede pag ee Bess
a es
© Glucose binds to GLUT 1 © GLUT changes shape, anc © GLUT retns tois original shepe
slcose is tleaced ins cl Phosphordaton of interlized
Internalized glucose is rapidly glucose molecules maintains a large
aa phosphorylated by ATP Seneonbiaton gradicit oozes tie
plazma membrane.
Figure 5.15 Animation Facilitated diffusion of glucose molecules
Facited ditasion rqutesthe potential energy of وهای get
حت
صفحه 53:
٩ # اسمز ( گذرندگی )
انار آب از درون غشابیباتراوابی نسبی اسمز می کویند.
صفحه 54:
صفحه 55:
۱
|
] ۳ asctne perme erro. Waterleaies oss
the سا عم dracon re sravs) Sole mokeulescarrt eae
eer. Te rl ine wouc nema seo the anon re ee
cca movement ofvser youl oe'o thet. Hower مد
[reve eer ing The venta must be cad مرها و
frente rin ful loe! Squats the osmotic psu ofthe اهف
سس
صفحه 56:
0
مامت موی نون ۳8 412 ‘Figure
aod pussumionin ope dccsns bythe Na 7K “AT se
اوه نش سس مه سید 2 سس سرد
سا سر 277 اس ما دا سس سل
clan swo pss 0ك
Figur 817 Amada of proton pump
on pare ee ar tn ro)
Sinton eet br oes
صفحه 57:
Des در مایعات با فشار اسمزی متفاوت
صفحه 58:
What type of solution are these
cells
Animal cell 5 S 7 7
(red blood cell) . 3 ۱ ۱
33:9
Vacuole
Plant cell
صفحه 59:
صفحه 60:
تصاویری از آزمایش اسمز در تخم مرغ
صفحه 61:
= PLASMA
MEMBRANE
VESICLE
صفحه 62:
۳ (9
=
صفحه 63:
پروتئین کانالی که انتقال سریع انجام می دهد
۵۵ 9 ۳۹ را ار ار را
Ta Tin. Tie. Shes ایض کی 3 اس نس 4
له ae
= لذ" 1 ” یقت 0 ۱
لا =
a |
صفحه 64:
پروتئین انتقال دهنده
۲«
carrier
proteins
change
shape to
move
materials
OF AP AP the
4 5 AP
oes 6 / اس
صفحه 65:
Figure 4.8 PIED vind moines
tra A chang inthe conformation of be
{rrr cg te creer ing fe
fatty on sera fhe cle then
‘hoch sry rnin te nd ae
Fromme eof te meine w the ote.
This mode shows ne esl tsp rom
‘heentretlaar ed oh ie of tel
Insets th eran he oppo
‘Trewin, The ی change
ویتسا نمی ومد i ised
مسد
|
the wansponer binding ses are saturacd, the maximal fax
‘cro the membrane is been rachel and farther incresse
jn sole fa ill ocr wth incest insite concern
(Gonna: the soe ha esl from mediated ranspore with
the fx prodced by diffsion through the lipid portion of 2
‘membrane Figure 4, The fox de ماك مها مان
مج ترجه هم مه نطو تب
fn there is no limit because ison doce noe inelve bind
ing wa fred umber of ses (Atvery high an concerns,
مدا مس chrgh in channel may aprch a ie
ing valve bce ofthe fixed umber of cannes valle, as
san upper lime determines the rae a Which cas can move
‘vera bridge)
‘When transporters ae saturated, however the marimal
او سا موه upon the rate ac which the conforma-
‘onal ehanges in the «reporters can trnslr thei binding
fives fram ne sear to the osher This at ie much slwee
‘The disocaton of the substance from the transporter hind-
ing ste completes the process of moving the matenal through
the membrane, Using this mechanism, molecules can move in
titer direction, getting onthe tansporterom onesie alo?
ft the other. The diagram of the eaneporter in Figure 4.8 is
‘nlya model, heause the specific conformational changes of
{ny transport protein sre sil uncer,
"Many ofthe characteristics of transporters al on chan
‘els are similar leah involve membrane protins and show
heamical specific. They de, however, ier inthe number of
Imolectles or ions crossing the membrane by way of hese mer
brane proteins Ton channels eypially me several تسس
times more ons per uni ime uhan do transport npr. this
توف اس موه هه انز shape for cach molecule
] che menane, wheres an open ion channel
fam mipgor a consis flow of ins wit change con
formation Imagine, or example, how many mors cars can move
ver abridge shan canbe sled back and for by Ferry bow.
صفحه 66:
ATP
tne 6
no gor 3 فا مها
xP Phosphorylated ste
> >
Lowe
tor iid
9
Released chospnate — 2
> 77
>
صفحه 67:
انتقال ثانویه
نا سوت
es
Mina ا
359
5-007
3 7
2# "
2 +
7 ۳
5 1
4 ۰
۱
© 5 کم مت مش نراد سم سس ورن
حسفي مص سنس ودع سسسب سس مجك 000 001 ا 2
عم ري 2222-22 22
ee ات ا مرس سيا سا
ری هت مج سس cece ding اش
سوت 16
صفحه 68:
سیمپورت و آنتی پورت
تسب
۳
ste
5
0
ا
ماه
ومني جد نت او Figure 414. osu countersranport
slucose molecule also attaches. When they both becorne
attached, the conformational change takes place, and the
sodium and ted fo the inside of the
calories are required, One can see thatthe energy expen.
diture for concentrating substances in cells or for remov-
ing substances from cells against a concentration gradient
can be tremendous. Some cals, such as those lining the
renal tubules and many glandular ces, expend as much
90 percent oftheir energy for this purpose alone.
SECONDARY ACTIVE
‘TRANSPORT—CO-TRANSPORT
AND COUNTER-TRANSPORT
‘When sodium ios are transported out of els by primary
ative transport a large concentration gradentof sodium
tons across the cell membrane usually develops, with
high concentration outside the call and low concentration
inside, This gradient represents a storehouse of energy
because the excess sodium outside the cell membrane Is
always attempting to diffs to the interior. Under appro:
prise conditions this diffusion energy of sod coh pull
‘ther substances along with the sodium through the eell
rmembeane, This phenomenon, called e-trangport, sane
form of secondary active transport.
For sodium to pull another substance along with i, a
coupling mechanism is requited, which i achieved by
means of stil another cari: protein in the cell mem-
brane. ‘The cari inthis instance serves asan attachment
point for both the sodium ton and the substance to be
‘o-transported. Once they both are atached, the energy
fradient ofthe sodium ion causes both the sodium ion
fd the other aubetance to bet together to she
صفحه 69:
رم
زبان و ادبیات فارسی
7 نگارنده کتاب:به
آموزش بدبین نیستم
| همکار افتخاری_
مممممممممممم
11111
ع سس سس
اننا ليا ليا ليا ليا ليا ليا ابيا ليا ابيا ليا اننا انها اليا ليا
6
صفحه 70:
Us Fault
0
3
2
2 7
3
3
>
3
2
5
3
3
3
2
3
3
صفحه 71:
مهم مم یی
ا eee eee كس مس كس سر