پاورپوینت
آموزشمحیط زیست و زیست‌شناسی

پاورپوینت زیست دهم رشته تجربی فصل دوم گوارش وجذب مواد از صفحه17 تا 32

توضیحات: فهرست مطالب: 1-ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو 2-گفته ها ونکته های آموزشی 3- زیست دهم رشته تجربی فصل دوم گوارش وجذب مواد از صفحه17 تا 32 تعداد صفحات 17 عملکرد دستگاه گوارش هضم و جذب مواد غذایی است که هضم به معنای تجزیه مواد غذایی به مولکول های کوچک قابل جذب است. دو بخش اصلی دستگاه گوارش: ۱)لوله گوارش: به ترتیب عبارتند از دهان، حلق، مری، معده، روده باریک، روده بزرگ، راست روده و مخرج ۲)اندام های گوارشی: کبد، لوزالمعده (پانکراس)، کیسه صفرا، غدد بزاقی، زبان و دندانها دو نوع گوارش در لوله گوارش رخ میدهد: ۱)گوارش مکانیکی: آسیاب غذا ۲)گوارش شیمیایی: تبدیل مولکولهای بزرگ به کوچک بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:

صفحه 2:
فهرست مطالب: ۱-ده ویژگی معلمان امروزی از دیدگاه سازمان جهانی آموزش بو ۲-گفته ها ونکته های آموزشی ۳- زیست دهم رشته تجربی فصل دوم گوارش وجذب مواد از صفحه ۱۷ تا ۳۲ تعداد صفحات ۱۷

صفحه 3:
تعداد اسلا یدها۱0:

صفحه 4:
2 = 3 3 4 866۵6۵6۵۵۵

صفحه 5:
ليا لیا لیا لها لما لما لما لیا لما لما لیا لیا لیا نبا لا ‘Jal wal ‏معلمان موفق امروزی‎ ‏آماده اند بگویند‎

صفحه 6:
۲|درس دوم: ©- معمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند نه معلم كتب درسى 3 3 2 2 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2

صفحه 7:

صفحه 8:
| درس چشارم: 3 ۶ 1 ع = اثر گذاري نیز از اهداف مهم آنهاست. زمممممممم ممم م ممم اننا ليا ليا ليا ليا ليا ليا ابيا ليا ابيا اليا اننا انها ايا ليا

صفحه 9:
و بازي حق مسلم کودکان است. 5 3 1

صفحه 10:
دار قشم معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن كيم 5 5 5 از اهداف آنهاست. ic 3 > 3 6 2 3 3 ۰ ۴ 3

صفحه 11:
هفنم : . i ‏فق امروزي‎ 3 ۱ od ‏لس‎ ‏كليد قرن اخير‎ ۷ = 0 ‏دانند‎ a ‏مي‎ = ‏ع‎ 3 5 3 E > ‏ع ع8‎ ‏ع‎ 3 2۳ ‏لسع‎ ‎cm ‎> ‎3

صفحه 12:
ارس هتم © معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب در دانش آموزان فراهم نمایند. POA MAA 5 5 5 5 5 8 5 5 8 5 5 5 5

صفحه 13:
wae موم مممممم ممم مر الادرس نهم : ©- معلمان موفق امروزي مي دانند از يادكيري اهميت دارد. 3 3 2 2 2 3 3 2 2 2 2 3 2 2 2

صفحه 14:
درس دهم : ‎1D‏ معلمان موفق امروزي مي دانند آنها علاوه برنيازهاي علمي نيازهاي را بايد مد نظر قرارمي دهند. POA 5 5 5 5 5 8 5 8 5 8 5 5 5

صفحه 15:
۲شروع 7"بخش دوم ۲چند اسلاید اول تجربه ۳۰ ساله س در ۰/۷ کار و حرفه مهم معلمی است ۲" گفته ها ونکته های آموزشی

صفحه 16:
سخن یک معلم > ویک در کار فک می که یک 2 205 اء پیامد ‎ma? vols‏ که من عامل تصمیم گیری ‎a>‏ ‏به عنوان یک معلم » دارای قدرت عجیبی هستم که زندکی - ۳ کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت د "ا بخش گردانم من می توانم ابزاری < و برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای ( 68 الهام شادی . | ‎Bal‏ “ee € 3 ۰ a 3 3 3 6 ‏لق‎ ‏هس‎ ‏له‎ ‎3 ‎6 ‎ca ‎ca لا با با با کردانم با انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما a t

صفحه 17:
رم ‎a‏ یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد» و اي COMM MAMA 5 5 5 5 5 15 5 5 5 5 اننا ليا ليا ليا ليا ليا لیا نيا لیا لیا لیا لیا نبا لیا لیا

صفحه 18:
+ در سریال معلم دهکده نامزد معلم . ازش مى پرسد شا که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد: چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که بهش من نى آمدالد اقيق م شدم مى ديدم که آنها کسانی هستند كه یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند ويه خودم تم یه جایپرداختن به شاخ ويرك ها بايد يه اصلاح ريشه 6م مم 3 3 2 2 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 5 ۱ 8 ممم موم

صفحه 19:

صفحه 20:
6 3 eb ۰ ۰ = 3 1 ذدهن ظرقی سس = ۴ a نیست که باید ‎fmm?‏ ‏۲ لع برشود . بلکه ‎ME‏ ‏ی 3 6 آتشی است که بایدد ۳ > 6 5000 7 اكروخته نت ‎“ma?‏ ‏گروخته شود 07 ۳8

صفحه 21:
rm أن كه از سوال کردن می ترسد. از یادگیری شرمنده خواهد ۱۹۲ لحري 3 3 2 2 2 3 2 2 2 23 2 2 2 2 2

صفحه 22:
بيجيده كردن ‎ae‏ های ساده کاری ‏ندارد. ساده كردن ‏مى خواهد . ‎ ‎POA ‎5 5 5 5 5 8 5 5 8 5 5 5 5 ‎

صفحه 23:
رم CAAA AMAA ‏الا با لا با با لا با با نا تیا تا لا با با با‎ آموزش یعنی کشق روزاگزون بی خبری خودمان 5 eae

صفحه 24:
آبرونر بد : 3 4 : 1 3

صفحه 25:
شروع Re ‏پخش سوم‎

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:
گوارش و جذب مواد

صفحه 29:
آند وسکوپی(درون بینی)

صفحه 30:
XY

صفحه 31:
5 _ جرا غذا می خوریم ؟ چون: * ۱-غذا خوردن یکی از لذت های زندگی است. ۶ ۲-غذا مواد و انرژی لازم را برای بدن فراهم می کند. ‎sty‏ سالم ماندن بدن ‎si‏ عملکرد درست باخته ها ” رشد و نمو ياخته هاى بدن ‎ ‎ ‎

صفحه 32:
نتایج تغذیه نامناسب ۱- اضافه وزن و چاقی | ۲- به خطر انداختن سلامت جامعه کنونی و آینده | ۳-کمبود مواد مغذی

صفحه 33:
یاخته و باقت جاتوری Figo 410 Animation Compote ‏دوگ‎ fen arial ell Trusts prervedanraleelDeperangot ] caliype ea oars ray berate

صفحه 34:
‎٩‏ ساختار هسند ‎nuclear ‎envelope ‎ ‎Copyright © 2005 Pearson Prentice Hall nc

صفحه 35:
0 Figure 3.6 Diagram ilasrating Midncrak model ofa plasma membrane. A

صفحه 36:
شكل ا-غثلى ياخنه

صفحه 37:

صفحه 38:
‎hr‏ مایم بین یاخته ای جح باخته ‎ ‏کرین دی اکسید. = ین دی كسيد و کرین دی اکسید و مواد بأد دق ‎

صفحه 39:
روش های عبور مواد ازغشا * الف) روش های بدون نیاز به انرژی زیستی ۱- انتشار ۲- انتشار تسهیل شده ۳- گذرندگی ( اسمز ) 6( روش های نیاز مند انرژی

صفحه 40:
ختار کانال و گیرنده های غشایی

صفحه 41:
۹ ۱ انتشار جریان مولکول ها از جای پر غلظت به جای کم غلظت است.

صفحه 42:
۰ ۰ © ‏هج‎ © ۰ ۱ ‏ه و‎ ٩٩ 6 er. ۰ ang 90005

صفحه 43:
Phospholipid (b)

صفحه 44:
‎region‏ الم سي بها ‎protein‏ ‎0 ‎ ‎ ‎Phospholipid ‎bilayer ‎Hydrophobic ‎region of protein ‎(b) Current fluid mosaic model

صفحه 45:
= روش هاى عبور مواد از غشاى ياخته سس سس Passive Net morementis down concentration grachent, does not requite eneray input. Simple “Substance moves acress membrane without difusion assistance of transport protehns. Facilitated ‘Substance moves across membrane with diffusion assistance of transport proteins.

صفحه 46:
‎ee‏ اي ‎reer at te‏ ‎Oates gfe ٠»‏ ‎“3 ‎5 ‎

صفحه 47:
تست 1 7 2

صفحه 48:
= روشهاى عبور مواد از غشاى ياخته ‎ate‏ Facilitated diffusion + Figure 4.5 Soma molecu, sich a gucose requretrancpert protons o provide ‏تامهم رت وت رد‎ ‎“OUTSIDE OF CELL) ©‏ قينا کی هاگ ۵9 ندوةة 70 0 ‏موه سم ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎76 9۸۲28 ۱۰ ‏عام6‎ Organization and Communication ‎ ‎ ‎

صفحه 49:
Simple Diffusion * Move from HIGH to LOW ) : ‏کر‎ Which way will fat inside cell 2 “fat move? ۱0۳ ‎fat‏ و ‎outside‏ و سح ‎ ‎7

صفحه 50:
ل Facilitated Diffusion * Move from HIGH to LOW through a channel ‏و9‎ ‎jar inside cel © ‏ی‎ 9 90 Which way will 7 move? , ۳ cell میسنت بج 1727

صفحه 51:
Simple vs. facilitated diffusion inside cell “lipid inside cell ۵ ۱ outside cell outside cell 3

صفحه 52:
برای انتشا گلوکز به درون ‎Bede pag ee Bess‏ a es © Glucose binds to GLUT 1 © GLUT changes shape, anc © GLUT retns tois original shepe slcose is tleaced ins cl Phosphordaton of interlized Internalized glucose is rapidly glucose molecules maintains a large aa phosphorylated by ATP Seneonbiaton gradicit oozes tie plazma membrane. Figure 5.15 Animation Facilitated diffusion of glucose molecules Facited ditasion rqutesthe potential energy of ‏وهای‎ get ‏حت‎

صفحه 53:
‎٩ #‏ اسمز ( گذرندگی ) ‏انار آب از درون غشابیباتراوابی نسبی اسمز می کویند. ‎

صفحه 54:

صفحه 55:
۱ | ] ۳ asctne perme erro. Waterleaies oss the ‏سا عم‎ dracon re sravs) Sole mokeulescarrt eae eer. Te rl ine wouc nema seo the anon re ee cca movement ofvser youl oe'o thet. Hower ‏مد‎ ‎[reve eer ing The venta must be cad ‏مرها و‎ frente rin ful loe! Squats the osmotic psu ofthe ‏اهف‎ ‏سس‎

صفحه 56:
0 مامت موی نون ۳8 412 ‎‘Figure‏ ‎aod pussumionin ope dccsns bythe Na 7K “AT se‏ اوه نش سس مه سید 2 سس سرد سا سر 277 اس ما دا سس سل ‎clan swo pss‏ 0ك Figur 817 Amada of proton pump on pare ee ar tn ro) Sinton eet br oes

صفحه 57:
‎Des‏ در مایعات با فشار اسمزی متفاوت ‎ ‎

صفحه 58:
What type of solution are these cells Animal cell 5 S 7 7 (red blood cell) . 3 ۱ ۱ 33:9 Vacuole Plant cell

صفحه 59:

صفحه 60:
تصاویری از آزمایش اسمز در تخم مرغ

صفحه 61:
= PLASMA MEMBRANE VESICLE

صفحه 62:
۳ (9 =

صفحه 63:
پروتئین کانالی که انتقال سریع انجام می دهد ۵۵ 9 ۳۹ را ار ار را Ta Tin. Tie. Shes ‏ایض کی 3 اس نس‎ 4 ‏له‎ ae = لذ" 1 ” یقت 0 ۱ لا = a |

صفحه 64:
پروتئین انتقال دهنده ۲« ‎carrier‏ ‎proteins‏ ‎change‏ ‎shape to‏ ‎move‏ ‎materials‏ ‎OF AP AP the‏ 4 5 AP ‎oes 6 /‏ اس ‎

صفحه 65:
Figure 4.8 PIED vind moines tra A chang inthe conformation of be {rrr cg te creer ing fe fatty on sera fhe cle then ‘hoch sry rnin te nd ae Fromme eof te meine w the ote. This mode shows ne esl tsp rom ‘heentretlaar ed oh ie of tel Insets th eran he oppo ‘Trewin, The ‏ی‎ change ‏ویتسا نمی ومد‎ i ised ‏مسد‎ | the wansponer binding ses are saturacd, the maximal fax ‘cro the membrane is been rachel and farther incresse jn sole fa ill ocr wth incest insite concern (Gonna: the soe ha esl from mediated ranspore with the fx prodced by diffsion through the lipid portion of 2 ‘membrane Figure 4, The fox de ‏ماك مها مان‎ ‏مج ترجه هم مه نطو تب‎ fn there is no limit because ison doce noe inelve bind ing wa fred umber of ses (Atvery high an concerns, ‏مدا مس‎ chrgh in channel may aprch a ie ing valve bce ofthe fixed umber of cannes valle, as san upper lime determines the rae a Which cas can move ‘vera bridge) ‘When transporters ae saturated, however the marimal ‏او سا موه‎ upon the rate ac which the conforma- ‘onal ehanges in the «reporters can trnslr thei binding fives fram ne sear to the osher This at ie much slwee ‘The disocaton of the substance from the transporter hind- ing ste completes the process of moving the matenal through the membrane, Using this mechanism, molecules can move in titer direction, getting onthe tansporterom onesie alo? ft the other. The diagram of the eaneporter in Figure 4.8 is ‘nlya model, heause the specific conformational changes of {ny transport protein sre sil uncer, "Many ofthe characteristics of transporters al on chan ‘els are similar leah involve membrane protins and show heamical specific. They de, however, ier inthe number of Imolectles or ions crossing the membrane by way of hese mer brane proteins Ton channels eypially me several ‏تسس‎ ‎times more ons per uni ime uhan do transport npr. this ‏توف اس موه هه انز‎ shape for cach molecule ] che menane, wheres an open ion channel fam mipgor a consis flow of ins wit change con formation Imagine, or example, how many mors cars can move ver abridge shan canbe sled back and for by Ferry bow.

صفحه 66:
ATP tne 6 ‎no gor‏ 3 فا مها ‎xP Phosphorylated ste‏ > > ‎Lowe‏ ‎tor iid‏ 9 ‎Released chospnate — 2‏ > 77 > ‎

صفحه 67:
انتقال ثانویه نا سوت es Mina ‏ا‎ 359 5-007 3 7 2# " 2 + 7 ۳ 5 1 4 ۰ ۱ © 5 کم مت مش نراد سم سس ورن حسفي مص سنس ودع سسسب سس مجك 000 001 ا 2 عم ري 2222-22 22 ‎ee‏ ات ا مرس سيا سا ری هت مج سس ‎cece ding‏ اش سوت 16

صفحه 68:
سیمپورت و آنتی پورت تسب ۳ ste 5 0 ا ماه ومني جد نت او ‎Figure 414. osu countersranport‏ slucose molecule also attaches. When they both becorne attached, the conformational change takes place, and the sodium and ted fo the inside of the calories are required, One can see thatthe energy expen. diture for concentrating substances in cells or for remov- ing substances from cells against a concentration gradient can be tremendous. Some cals, such as those lining the renal tubules and many glandular ces, expend as much 90 percent oftheir energy for this purpose alone. SECONDARY ACTIVE ‘TRANSPORT—CO-TRANSPORT AND COUNTER-TRANSPORT ‘When sodium ios are transported out of els by primary ative transport a large concentration gradentof sodium tons across the cell membrane usually develops, with high concentration outside the call and low concentration inside, This gradient represents a storehouse of energy because the excess sodium outside the cell membrane Is always attempting to diffs to the interior. Under appro: prise conditions this diffusion energy of sod coh pull ‘ther substances along with the sodium through the eell rmembeane, This phenomenon, called e-trangport, sane form of secondary active transport. For sodium to pull another substance along with i, a coupling mechanism is requited, which i achieved by means of stil another cari: protein in the cell mem- brane. ‘The cari inthis instance serves asan attachment point for both the sodium ton and the substance to be ‘o-transported. Once they both are atached, the energy fradient ofthe sodium ion causes both the sodium ion fd the other aubetance to bet together to she

صفحه 69:
رم زبان و ادبیات فارسی 7 نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم | همکار افتخاری_ مممممممممممم 11111 ع سس سس اننا ليا ليا ليا ليا ليا ليا ابيا ليا ابيا ليا اننا انها اليا ليا 6

صفحه 70:
Us Fault 0 3 2 2 7 3 3 > 3 2 5 3 3 3 2 3 3

صفحه 71:
مهم مم یی ا ‎eee eee‏ كس مس كس سر

فهرست مطالب: -1ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو -2گفته ها ونکته های آموزشی -3زیست دهم رشته تجربی فصل دوم گوارش وجذب مواد از صفحه 17تا 32 تعداد صفحات 17 ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو تعداد اسالیدها:15 ده آموزه یونسکو 0 📙درس اول: -1معلمان موفق امروزي آماده اند بگويند : ما هم نمي دانيم اما باهم مي آموزيم. 1 📙درس دوم: -2معلمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند، نه معلم كتب درسي 2 📙درس سوم: -3معلمان فقط عرضه كنندگان دانش نيستند، بلكه تسهيل گر روند يادگيري اند. 3 📙درس چهارم: -4معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بي انگيزه نيز از اهداف مهم آنهاست. 4 📙درس پنجم: -5معلمان موفق امروزي مي دانند: زنگ تفريح و بازي حق مسلم كودكان است. 5 📙 درس ششم: -6معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاي ميان كالس درس و جامعه از اهداف آنهاست. 6 📙درس هفتم: -7معلمان موفق امروزي مي دانند كليد قرن اخير يادگيري مداوم است 7 📙 درس هشتم: -8معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب براي احساس امنيت در دانش آموزان فراهم نمايند. 8 📙درس نهم: -9معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهميت دارد. دلیل موفقیت نظام آموزشی فنالند 9 📙درس دهم : -10معلمان موفق امروزي مي دانند آنها عالوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوي واخالقي را بايد مد نظر قرارمي دهند. 1 0 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش دوم ‏چند اسالید اول تجربه 30ساله من در باره کار و حرفه مهم معلمی است ‏گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد، او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می شود". هنری آدامز 1 ،در سریال معلم دهکده نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی ،که پیش من می آمدند دقیق می شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که .یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم 2 آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم انجام دهیم 3 ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته شود. 4 آن که از سوال کردن می ترسد، از یادگیری شرمنده خواهد شد. 5 پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد ،ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت می خواهد. 6 آموزش یعنی کشف روزافزون بی خبری خودمان 7 📙 برونر گوید: همه کس همه چیز می آموزد به شرط دخالت زمان 8 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش سوم آندوسکوپی(درون بینی) دستگاه آندوسکوپی چرا غذا می خوریم ؟ • چون: • - 1غذا خوردن یکی از لذت های زندگی است. • -2غذا مواد و انرژی الزم را برای بدن فراهم می کند. برای سالم ماندن بدن عملکرد درست یاخته ها رشد و نمو یاخته های بدن نتایج تغذیه نامناسب -1اضافه وزن و چاقی -2به خطر انداختن سالمت جامعه کنونی و آینده -3کمبود مواد مغذی ساختار هسته ساختار غشای سلول جانوری غشای یاخته ارتباط بین خون ،مایع بین یاخته ای و یاخته مایع داخل یاخته پالسما ( خوناب ) مایع بین یاخته ای خوناب اکسیژن و مواد مغذی کربن دی اکسید و مواد دفعی اکسیژن و مواد مغذی یاخته مایع بین یاخته ای کربن دی اکسید و مواد دفعی روش های عبور مواد ازغشا الف ) روش های بدون نیاز به انرژی زیستی -1انتشار -2انتشار تسهیل شده -3گذرندگی ( اسمز ) ب) روش های نیاز مند انرژی -1انتقال فعال -2درون بری ( آندوسیتوز ) -3برون رانی ( اگزوسیتوز ) ساختار کانال و گیرنده های غشایی تعریف : انتشار جریان مولکول ها از جای پر غلظت به جای کم غلظت است. نتیجه انتشار : یکسان شدن غلظت ماده در محیط مثال : انتشار اکسیژن و کربن دی اکسید از غشای یاخته خارج یاخته غشای یاخته داخل یاخته زمان Phospholipid -1انتشار ساده تسهیل شده انتشار ساده انتشار انتشارساده انتشارتسهیل شده Simple Diffusion • Move from HIGH to LOW fat inside cell LOW fat fat Which way will fat fat move? fat fat HIG H outside cell fat fat fat fat fat fat fat fat Facilitated Diffusion • Move from HIGH to LOW through a channel sugar sugar sugar sugar inside cell sugar sugar LOW Which way will sugar move? HIG H outside cell sugar sugarsugar sugar sugar sugar sugar Simple vs. facilitated diffusion simple diffusion inside cell facilitated diffusion lipid inside cell H2O protein channel outside cell outside cell H 2O مثال برای انتشار تسهیل شده: انتقال گلوکز به درون سلول ها توسط یک ناقل ویژه در گلبول قرمز اسمز ( گذرندگی ) تعریف : به انتشار آب از درون غشایی با تراوایی نسبی اسمز می گویند. مولکول های گلوگز غشا با تراوایی نسبی مولکول های آب انتقال همزمان 2نوع مولکول اسمز: انتشار مولکول های آب انتقال فعال گلبول قرمز در مایعات با فشار اسمزی متفاوت What type of solution are these cells? A Hypertonic B C Isotonic Hypotonic پروتئین انتقال دهنده غشاء تصاویری از آزمایش اسمز در تخم مرغ تخم مرغ درون آب نمک غلیظ تخم مرغ درون آب مقطر اگزوسیتوز و فاگوسیتوز Polar heads love water & dissolve. Membran Non-polar tails hide from water. Carbohydrate cell markers Proteins Fluid Mosaic Model of the cell membrane e mo anim پروتئین کانالی که انتقال سریع انجام می دهد پروتئین انتقال دهنده • Other carrier proteins change shape to move materials across the cell membrane هم انتقالی Antiport انتقال ثانویه سیمپورت و آنتی پورت تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی دهگالن دبیر بازنشسته زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکار افتخاری 1 مجله شوق تغییر بیش 1 از ده سال 📙 📙 📙 1 2 end
39,000 تومان