صفحه 1:
نکات کاربردی از کتاب
کودک تربیت زندگی
کودک ومدرسه
اثر دکتر عبد العظیم
کریمی
تعداد اسلاید: ۱۱۴
501
١
صفحه 2:
صفحه 3:
اكر حاكمى مديرى و كارآفرينى ail te ودلسوز عردم
eee nema eee
اش به وسعت یک.
خوش کارهایش به همه خواهد.
که هوق دام رو
گفتم که مشکی با عبیری؟
که از بوق ویر وم
یگفتا من کلی ناچیز بودم
و لیکن مدتی با کل نشستم
کمال همنشین در من اثر کرد
وگرنه من همان خاکم که هستم
روسب
صفحه 4:
سرفصل مطالب =
اول بودن واول شدن
رشد و تعالی کودک
آموزش غلط
آموزش های عمیق
علم آموزی بدون خرد ورزی ارزش ندارد
قلب تربیت نشده » ذهن را هم از هم پاشیده می سازد
تقویت احساسات عالی
به کودکان خود بياموزيم که جگونه با قلب خود مغز
خويش د هدایت کنند.
صفحه 5:
bau)
۷
صفحه 6:
الا رل لوط سا
«خلاصه کتاب
۱
٠ اثر دكتر عبد العظيم كريمى
صفحه 7:
الط سا
۳ We rer rely eer Le
بچه ها خیلی خوب است اما اين اول
بودن باید در دانش آموزان متفاوت باشد
نه اين كه همه آنها در یک چیز اول باشند
صفحه 8:
بلکه هریک از آنها در یک چیز باید اول باشند ایکی
در درس خواندن یکی در سحر خیزی یکی در ورزش
یکی در آراستگی سر وصورت یکی در نظافت ناخن ها
یکی در خط زیبا یکی در صدای خوب داشتن یکی در
ادب اجتماعی یکی در نظم وانخباط یکی درخوش
صفحه 9:
ا را هط سا
صفحه 10:
8 ۰ آموزش وپرورش در برنامه ریزی های
0 درسى تا جه اندازه بين این دانش ها و آن
هنش ها ارتباط معنى دار برقرار كرده است ؟
صفحه 11:
er) تا لا سا
صفحه 12:
در حالی که طبیعت جضان خارخ
بشترین مدرسه برای آموزش
وتربیت ذهنی وشخحیت
كود كان است .
صفحه 13:
ا را هط سا
صفحه 14:
وبا ياى تقفكر وبال تخيل به مقامى از شهود دست با بد
که وقایع وحوادت زندگی را همان گونه که رخ داده
است حس کند وببیند ودر عین حال حاضر وناظر بر احوال
گذشنکان باشد واز ث شکست ها . خلاف ها . پیروزی ها
وخوبی ها درس زندگی بیاموزد .یکی از شیوه های
آموزشی در مدارس باید پرداختن به اين موضوعات باشد.
صفحه 15:
ا را هط سا
صفحه 16:
er) تا لا سا
صفحه 17:
نيكو ترين عادت در كودك تفكر
است وتفكر زاينده حكمت است .
بس به كودكان ذود ياد بدهيم در
كنار مطالعه به تقكر نيز بيرد ازند
صفحه 18:
علم آموزی بدون خرد ورزی ارزش ندارد .جمع آوری
اطلاعات ودانش حفظی مانند وارد کردن غذا در
ا
مدان كه كرفا انار 1
وفضم وجذب نشده است)
صفحه 19:
ا را هط سا
صفحه 20:
هدف از یادگیری این است که کودکان بهتر
بتوانند با خود ومحیط خود سازگار شوند وقادر
شوند وقادر گردند که وظایف وتکالیك خود را به
درستی انجام دهند . نه این که از دیبگری
ودیگران برای برتری جویی خود پبشی
گیرند .مدرسه کانون نموین زندگی سالم است.
صفحه 21:
الط سا
"یرای این که کود کان اطلاعات خوبی را
کسب کنند تنها شنیدن متن سخنان دیگران
error ay 0) Po ۱
دادن وشیوه درک كردن انها نيز مهم است .
صفحه 22:
الوا رطس
i | واكنش هاى كود كان به هنكام كوش دادن .
۱ | اسوالاتى که مطرح می کنند وکنش رفتاری آنان .
۱ 1 همگی در دقیق شنیدن ودقیق فهمیدن موثر
| 3 هستند .یکی از وظایف آموزش ویرورش gala aly
این مهارت های اساسی به دانش آموزان است.
ِ ee
صفحه 23:
0110 a, ere ee ee era
Ae ee ere ree cay EW er il
اتوان وبی استعداد نیست . مهم این است که فکر واستعداد
ا يايبه ات اودر زندگی A كبرد ال ری
صفحه 24:
ا را هط سا
صفحه 25:
۱ ا مغارت بغنر آموزش غمانا شماهنگی این ابعاد
۱ ااست .شنحيت كودك . ترکیب بک پارچه ای از
1 صحفت ها مخصلت خا نیکه در died cull
۱ وهماهنك است . نه تركيبى مكانيكى ازآن ها
۱ که بر اساس برش های خود خواسته ی بزرگسالان
۱ صورت می كيرد .
صفحه 26:
الط سا
Pe) bre Pa epee TO eer
00 ee eel eel ele
۱ NT ee Weve wee OLE
زندكى . يكونه كشف كردن محيط را به
آنان بباموزيم
صفحه 27:
۷ این آموزش ها از طریق کناب ومشق ونمره
به دست نمی آید . بلکه از راه نگاه
۱ کردن . مشاهده درست . شنیدن معنی دار
ودقت وبحیرت درونی حاحل می شود
کح
صفحه 28:
صفحه 29:
ا را هط سا
پیشبرد جنبه شناختی فرزندان خود
صفحه 30:
کیش موفقیت گرایی وبرتری جویی از دیگران در رقابت
ها ومسابقات علمی وفرهنگی میان دانش آموزان زمینه ای
است تا بیش از آن که عیل داشته باشند که بیشتر
"بدائند”
تمايل دارند كه ديكران ببش از آن ها ” ندانند" واين آبين
در نزد دانش آموزان چیزی جز خود خواهى وذخود يرستى وجاه
طلبی به بار نمی آورد .
صفحه 31:
er) تا لا سا
صفحه 32:
۰ تو باشد . سرعت پیشرکت او در مراحل
۱" بعدی رشد بیشتر است واين تاخیر وتانی
N به پنتگی وعمق فکری او می افزاید.
i" N
در
صفحه 33:
صفحه 34:
Ne SS Ue ade Tea eel سا
ى اوقات يدران ومادران از روی دلسوزی
نیت خیر. محالح شخحیتی وتعادل روانی
اوزند خود را قربانی محالح تححیلی ورقابت
های آموزشگاهی کرده اند.
صفحه 35:
er) تا لا سا
صفحه 36:
الط سا
۱ عبارت است از : خواندن . نوشتن وحساب کردن .
1
1۳ Ph or Batt Pe
۱ er LY us
1 Le
صفحه 37:
صفحه 38:
Fel tree eve erent)
Set aT Be WY eer
نیکوی انسانی است . بدور می دارد
صفحه 39:
وصرفا" اورا به سوی رقابت تخریب کنند ه .
به قیمت نابودی وحذف دیگران سوق می
دهد بنابراین بهتر است تعلیم وتربیت"
رفاقت مدار" باید جایگزین تعلیم وتربیت
" رقابت مدار " شود
صفحه 40:
OTC ا
Peete kesy Led
صفحه 41:
الط سا
FON Fare or Cw vere eer ا
(۳ Peeered 0
ee Oe
نی g سس اند
صفحه 42:
١ آنها به راحتی در باره منطق صحبت می
| ( كنند . ادبیات وتاريخ را حفظ كرده اند
۱ ولی در باره آینده زندگی خویش .
تفکری بسیار کودکانه ونا پخته دارند .
/
١
۳
1
٩ ۱
صفحه 43:
۹ ال
000006
2
eladl Ja 050
صفحه 44:
er) تا لا سا
صفحه 45:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم
RPA pen pes eremyy
0 lo ieee Koel
Pel TLIC PN ا
Aree IN wee Berl eC eer ee
بهد اشت روانی وتعادل شخهیتی انا نکرده است .
صفحه 46:
1 به عفده دارد این است كه
| انكيزه لذت جويى از تحصيل را در
۸
on دانش اموزان ببدار وتقويت كند
صفحه 47:
اندوختن وانبار کردن معلومات مرده وبی
خاحیت
صفحه 48:
الوا رطس
بیشتر . کسانی موفق شده اند که كمتر
یک شنیده اند استایش وتمجید بیش از
ail كود ك در اغلب موارد نتیجه معحوس
را بدنبال دارد
صفحه 49:
Lal meee به خود eo ere و
اکر در مقابل اين رفتارها دائم از بيرون تشويق شويم .
ممکن است مشوق های بیرونی . مانع شوق وذوق درونی
شود .
صفحه 50:
My
اقيقد وانشناسى نشان داده أست كه i)
"روش های آموزشی پدران ومادران ونگرش ۱
های آنان به مطالعه وتفطر با خلاقیت ۱
. وازاد انديشى كود كان در ارتباط است |
صفحه 51:
er) تا لا سا
صفحه 52:
الط سا
° در مدارس ما خدمتگرار وسراید ار 00 ممكن
| است خیلی بیشتر از مدیر ومربی مدرسه در اخلاق
'وحالات روحى بجه ها موثر باشند توجه به عوامل حاشيه
1 گری می کند
نگاه اولیا ومربیان را به تربیت تفییر می دهد .
صفحه 53:
آموزآن بحصیرت سیاسی
واجتماعی می بخشد .
صفحه 54:
7 ۳ ۱ 0 ¥) ee ee
وملکه لطك بیان می بخشد .
صفحه 55:
\ ها را قکور وعلوم
WN طسو آنها را عمیق
ار وموشکاف می سازد .
صفحه 56:
الط سا
*علم اخلاق وقار وحسن رکتار را به بار می
آورد
ب ل rr ل
وحوحله می بخشد .
صفحه 57:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم
*آیا گرزندان ما با درس هایی
۱ |
۳1 3 خوانند OY | a
اند ؟ 7-۳ Ew خود j= ۳ ۳۳
صفحه 58:
fy فير
| ]با آن چه که در زندگی واقعی با
| آن روبرو هستند . ارتباطی وجود
دارد ؟
صفحه 59:
er) تا لا سا
صفحه 60:
الط سا
نس
نزدیک ونزدیکنر می سازد نه صرفا فربه
ive Yr ا ا كت
و هنر عشق ورزی او نیز هست .
صفحه 61:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم
* جریان آموزش تنها افزایش نیست بلکه جنبه
کاهشی هم دارد .چه بسا آنچه که از دانش
١
i 1
موزدر الب سوال ومجهول یابی کاسته می شود
eT yw ere bal | 1
افزودن وسیراب کردن است.
صفحه 62:
١ Mh فعاليت هاى فوق بوناعه در مدارس بايد در
tr فضایی از آزادی " . انتخاب " رغبت وخود
"انگیخته ولذت درونی فمراه باشد .هرگونه
| ۱ فعالیتی که بدون این سه عنصر مهم باشد .
۱ از اصالت واثرگذاری تربیتی خارج است
5
صفحه 63:
إدائش کل ۱
00 ا ا ا ا reer
7
ار
| هم به حل مشکلات وتضادهای خویش بپردازند وهم یک
پارچگی وانسجام خویش را بیشتر دریابند
صفحه 64:
صفحه 65:
بیاد داشته باشیم که این مفارت ها هنگامی
شکوفا می شوند که ريشه های آن در
کودکی آبیاری شده باشد واز طریق فراهم
کردن شرایط مناسب به رشد وتعالی بیشتر
نزديك شود .
صفحه 66:
99
خرد ناب وانديشه خلاق از قلب
طربناک " ودل زلال زاییده می
شود خود آگاهی " واقعی ریشه
در آجان آگاهی دارد
صفحه 67:
er) تا لا سا
صفحه 68:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم
اين که فرزندان ما یاد بگیرند چگونه احساسات خود را کنترل
کنند . چگونه اعتماد به نگس وعزت نقس در خود را ارتقا
ءبخشند. چگونه دارای سعه صدر وسخاوت در زندگی باشند
Pree A ee a eee
eer ER Meir ele VOL rere LBL erg re]
قالب محفوظات ذهنى ودروس مختلق به آنها ياد مى دهيم
۳
صفحه 69:
الط سا
PY ey re rr ee
Pl ee |r ال ل
eee ey) | re
ا Ce Pee eg Pere)
۱ eT Re ree wR oe Brae, eT ie
منظور به طور دائم مورد تاکید قرار می گیرد..
صفحه 70:
ر مربی به منزله کار مامایی است .که کار
vom at oat است که متربی به اقتضای فطرت
وناز خويش آبستن آن است .بارورى ٠ مهيا سازی ‘
۱ مراقبت وپرورش این نیاز واماده کردن برای
| زایش . هنر لطیف یک مربی ظریف کار است
۷
صفحه 71:
er) تا لا سا
صفحه 72:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم
*حودک5. بسیاری از امور را که دبدنی
نیست از راه دیده می آموزد .
PAPE TS TCE ne
ومهربانى نجابت اخلاقى ووقار وبردبارى
صفحه 73:
er) تا لا سا
بسیاری از امور را که شنیدنی نیست از راه
گوش می شنوند مانندریا 0 ۱۳ ۲ 2 دروع 3
فويب . كينه ونفرتى كه در يشت كلمات
favre vere wee | OY
صفحه 74:
اوقتی به کودکان outs ytd aly aga که به
۱ ی دیدن عیب دیگران . خوبی ها ونقاط قوت
| آنفا را مد نظر قرار دهندا . در حقیقت احساسات
۱ عالی آنان را تقویت كرده ابم ويرورش داده ايم
صفحه 75:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم
۳ Pre re De ee,
| واشیاء را ببینیم زیرا در تمام افراد واشیا
A Beer ae eee eT
خورشید وسایه وجود دارد.
صفحه 76:
الط سا
۱ ل ا ل oe he
کنیم تا از دروغ گویی يرهيز كنند بايد
ee er lene Priel Be ee
fy re ا
دروغ گفتن است ee re)
صفحه 77:
اگر زندگی ساده وحصمیمی داشته
باشید عمق وزیبایی را به همراه خواهد
داشت . اكر خلوص وياكى را در رکتار
وگفتار خود حاکم کنید . آرامش وامنیت
درونی خواهید داشت
صفحه 78:
. اگر دیگران را دوست داشته باشید . رخایت درونی در
شما ايجاد مى شود . اكر به ديكران كمك کنید . آثار
مثبت آن متوجه خودتان خواهد شد .آنچه که به دیگران
می دهید پیش از آن که به نفع ديكران باشد به نقع
تا جه ميزان اين اصول را به کودکان خود آموخته ايد ؟
صفحه 79:
الط سا
Pepe reo ee ee ee ee ee
۱ een er RA er ere)
Spee rye Prer Bho ee Pee vay ee OO
واسیر بدبینی ولا قیدی بشود .اين یکی از پیچیده
توین رازهای توبیتی پرورش حس دینی وانسانی است
صفحه 80:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم
eer Lae YL eee wr و
همه افراد ذوبى كند بدون آن كه انتظار داشته باشد تنا
دیگران نیز به او خوبی کنند .
و
بارور ساخته ايم ؟
* کرامت وبزرگی . چیزی جز داشتن چنین فخیلتی نیست.
صفحه 81:
هر کس آن چنان است که در دل خود فکر می کندهم چون
گیاهی که جوانه می زند . نمی تواند بی بذروبی ريشه
باشد . هر عملی که از ما سر می زند از بذرهای انديشه
هایمان نشات می گیرد .بنابراین آنچه که هستیم بر اساس
انديشه ای که ورزیده ایم . پرداخته وساخته می شود .خوب
است نیک اندیشی را در فرزندانمان پرورش دهیم . که اگر
نيك بیندیشند نيك عمل خواهند کرد ونیک خواهند بود.
صفحه 82:
er) تا لا سا
صفحه 83:
آموزش این که گرزندان ما هر روز با
محاسبه ومراقبه ٠ اعمال ورکتار خود را
ارزيابى كنند بيش از اموزش هاى
درسی ومدرسه ای اهمیت دارد
صفحه 84:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم
۱
Pere Pe ee re ee ا
perre ۳ ۱ © Wey] Poe Fe eve erp pee
كذرانده ام ؟ Cre CM ey eee Perr
eprerhr [yee] Leer per P| جه ٠
صفحه 85:
الط سا
۱ Pee ew OT ve
موقعيت هاى برتر ذواهد شد وكودك ياد مى
كيرد كه
*چگونه فراتر از آنیه که هست حرکت کند.
صفحه 86:
اگر خواهان فرزندانی حقیقت جو نیک
اندیش وسلیم النکس هستند . سعی کنید
به آنها ياد آور شويد که در ذهن خود
نسبت به كسى بد انديشى نكنند وبا
يشت سر ديكران غيبت نكنند
صفحه 87:
اه هط سا
AL We peers we] ew ipower ry ew Ie pore Coe FL
روی خیر ونیکی باد کنیم . به کرامت وعظمت وجود خویش
ا ا ا نا
وسل مت روانی 7 الم ل به
] دیگران است وان چه که موجب تیرگی ذهن وافسردگی دل
TC reed ere YLT BY Pere RRS ره
صفحه 88:
خوش نویسی . کاشی کاری . نیایش . ترتیل . تذهیب .
معماری وصدها نمونه دیگر از این دست . جلوه های
es bes; ۰ توازن ۰ هماهنكى ۰ تناسب ۰ تقارن تر اشیا
واصوات ورنك هاست که چنانچه به زیبایی درک شوند
منجر به زیبابی درون وفماهنگی ویک پارچگی شخهیت
آدمی می شود .
صفحه 89:
الط سا
ES Err a ل eT
| وقابلیت ها ی فطری کود 5 را برمی انگیزد.
' سيات او را تحريك مس كند . عواطف وهيجانات
ا ۱
Bw] Fe wee Tey 0
صفحه 90:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم
| هر کودکی باید در قلب خویش انسانهای
eee ewe ey ee
۱
۱۲ 0 re re A
ومضهر جویی در کودک رشد نکند حس دینی
re) By | 1
صفحه 91:
الط سا
*اگر محمم هسنید فرزندانی مستقل وازاد
| اندیش داشته باشید واگر مایلید کودکان
شما در آرامش وامنیت درونی به سر برند . باید
| ee eke vee
خویشتن را یاد بگبرند
صفحه 92:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
۱ ن آزاد اندیش وازاده . حسی است
ve 0 coe 1 ۰ |
۱ ۰۲ که توانایی کنترل خویش را در
Mh ۳
iN بحرانی ترین شرایط روحی وروانی
داش باشد .
صفحه 93:
الط سا
*اگر به فرندان خود بياموزیم که چگونه بر
| احساسات خود هوشیار گردند می توانیم زمینه
ee Per ri Cee 0
صفحه 94:
اما اغلب والدین سعی می کنند احساسات خودشان را
جایگزین احساسات فرزندان شان کنند .هر كس تا
| زمانی که بر خود مسلط است می تواند گراتر از خود
1
صفحه 95:
نایم این شایسنه است به فرزندان خود اجازه
| جهیم تا با آرامش درونی واعتماد به نفس .
0 احساسات خود را بیان کنند .ابزار وجود
|| وحراحت در بیان احساسات عواملی برای
۱ کشف خود وفوشیار شدن برخود است
صفحه 96:
َه
۸ .اين كه هر فردى بتواند بدون
۱ 1 شيح گونه تفدید وضراسی
ا بخوید :
۱ ”عن اين كونه احساس مى كنم ”
صفحه 97:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم
1 | ee
۳ برای آنچه که اطاعت
ویا تگلید می کنند دوست بداریم
صفحه 98:
jul این تقاوت شا را به رسمیت بشناسیم تا آه “i
شد بگوید : ممکن است من برجسته ترین شاگرد ۱
در مدرسه نباشم اما بهفترین سرود خوان با نقاش با |
الا | heading مدرسه هستم .من هر چند گردی با هوش
| 5 نیستم
4 اما فردی مهربان هستم .
صفحه 99:
1 حمایت بیش از حد . مرقبت افراطی
وساسیت : های بی اندازه نسبت به فرزندان
اباعث می شود که آن ها افرادی محافظه
کار ناتوان . . وابسته . نا امن ومخطرب بار
oat iN)
1
صفحه 100:
| استقلال کودک زمانی میسر می گردد که
۱ او بتواند شیوه های مختلف " اندیشیدن*
ا و“زندكى کردن " را تجربه کند . تنها از
|| طريق اين نوع تجربه های نیکوست که
نيك اندیشی ونیک ورزی را خلق مى كند .
سر جح
صفحه 101:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم
| به او تذکر می دهد که تو هنوز شنا کردن را نمی
" دانی وممکن است غرق شوی" به اين نکته مهم توجه
مراقبت ومداخله های اخطراری وبه موقع بزرگسال . در
آب قرو رود
صفحه 102:
دق lel تربیت لین نیست كه فرزندانی بار آوربم
۱ مطیع دستورات ومقلد رفتارهای ما باشند. بلکه
1 هدک . پرورش اگرادی است که توانایی انجام
| ااصا رهاى بكر وتازه را داشته باشند وبه تكرار انجه
0 نسل های قبلی انجام داده اند قناعت نكرده .
iv .
فرهنگ خویش را باز آ فرینی کنند
صفحه 103:
f A كود كى كه ياد مى كيرد هميشه
. احساس نقحیر واحساس گناه (خطا)
| 1 کند ۰ کودکی بار خوافد آمد که
. شخصیت او در بزرگ سالی با نگرانی ١١
اخطراب ونومیدی همراه خواهد شد
صفحه 104:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
7 Wa ele, | |
| . وحرف وگفتار خود نمایی می کند .
01 لبكن اراده on ewe Cir) ۳
وعمل ظهور نمی یابد
صفحه 105:
ا هم كودك را به گونه ای بار آوریم که
همه چیزر همان طور که ما می خواهیم
۱ وعی پسندییم . بدون مقأومت وبی هیچ
انديشه ای بیذیرد . نباید از او انتظار
خلاقيت واستقلال داشته باشیم.
صفحه 106:
نا عول :اعتهات به نس : أنساس يقب
٠١ 1 ۱ بودن ومساله جویی وچراگویی . زیر ساز .
| .)| ذهنی آفریننده وخلاق است به کودکان
| خود اجازه این فرهت ها واظهارات
aN کستاخانه را بدفیم.
صفحه 107:
الط سا
۱
Be ere ا ل |
, بگونه ای که هر چیز عادی وکهن را تازه ونو ببینندوشر معلوم
| ودانسته ای که با دید نقادی تحلیل کنند وهر واقعه ای را از نو
بیافرینند . راه ورصز نبوغ را به آنان نشان داده ایم .زیرا نبوع نابغه
ها نه در کثرت معلومات ومحفوظات آنفا بلکه در کثرت سوالات
ومجضولات آنان از پدیده ها ومشاهدات اطراف خود بوده است
صفحه 108:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدیین نیستم
تا
مى تواند افكارى كاملا تازه را كه هبيخ
علمی پیش بینی نکرده است . ترکیب
كند ابن تنها ممبزه از خلاقبت است
صفحه 109:
۰
Susi hi کردن . نه به معنای جایزه ویاداش .
۷ که به معنای ایجاد شوقدرونی است. نا
۳ كودك از طريق لذت درونى وانكيزه
| های طبیعی وفطری اش . به رکتار مورد
صفحه 110:
١ قدرت دانش هر كس در قدرت درك
| / مجهولاتى است که دارد واگر بخواهیم
گرزندانمان را عالم باراوريم بايد دامنه
۱ مجضولاتشان را افزایش دهیم.
صفحه 111:
er) تا لا سا
۰ دشوارترین وپیچیده ترین لایه های حقیقت در ساده ترین وسطحی
توين لابه هاى واقعيت نهفته است.
00 ا ا اا ل ea
1 بديده . يون افتادن سيب از درفت . يكى از شكفت انكيزترين
قوانین علمی را کشف کنیم .اکر کودکان حس کنجکاوی خود را
از دست ندهند. هر کد ام دانشمندی
با(
صفحه 112:
۱ 0 نوين وخطر ناك ترين جهل. احساس اشباع از دانش
|| است واگر کودکان ما احساس اشباع شدگی در
,| معلومات کنند به مرگ تفکر وجمود کنجکاوی
1 " وخلاقیت ذهنی رسیده اند .هنر اولیاومربیان نشنه
كردن وتحريك كردن ذهن است.
صفحه 113:
اس نوع عادت gi سدر يه كسترش
۳ ذهن وتحول در شخنصيت كودك مى شود .
صفحه 114:
poe Se ال
واين پایان نیست
آغاز تربیت واقعی است