پاورپوینت
آموزشسایرمدیریت و رهبری

پاورپوینت خلاصه ی فصل سیزدهم کتاب ناتوانی های یادگیری زبان نوشتاری نویسنده ژانت لرنر

توضیحات: فهرست مطالب: 1- ده آموزه جهانی یونسکو ویژه معلمان 2- گفته ها ونکته های آموزشی 3-موضوع : خلاصه ی فصل سیزدهم کتاب ناتوانی های یادگیری زبان نوشتاری نویسنده : ژانت لرنر تعداد اسلاید45 واژه اولین ابزار ارتباطی انسان است . نوشتن پیشرفته ترین و پیچیده ترین دستاورد زبان است . از طریق نوشتن است که یادگیری ها و تجربه های پیشین حاصل از گوش دادن ، سخن گفتن و خواندن منسجم می شود . کسی که می نویسد باید قادر باشد ضمن بیان اندیشه یا فکری در قالب واژه و جمله آن را ذهن خود نگه دارد و در حین استفاده از ابزارهای نوشتاری مهارت لازم را برای نوشتن شکل درست حروف و واژه ها داشته باشد . هم چنین حافظه ی دیداری و حرکتی خوبی داشته باشد . انشا افراد دچار ناتوانی های یادگیری معمولا بیش تر این توانایی های مربوط به نوشتن را ندارند و ممکن است مشکلات شدیدی نیز در برقراری ارتباط از طریق نوشتن داشته باشند . نوشته های این افراد پر از غلط های املایی ، نشانه های سجاوندی ، عدم رعایت حروف بزرگ و کوچک ، خطاهای نگارشی و دستوری است . نوشته های آن ها مختصر ، سازمان نیافته و از نظر بسط فکری و نظری ضعیف است . 📙درس هفتم: 7- معلمان موفق امروزي مي دانند كليد قرن اخير يادگيري مداوم است اختلال زبانی با اختلال در گفتار تفاوت دارد . اختلال گفتاری : نا بهنجاری در گفتار است نظیر مشکلات تلفظی ، اختلال در صدا ، مشکلات روانی گفتار . اختلال زبانی : در تمامی انواع ارتباط و رفتار کلامی را در برگیرد. دیر زبان باز کردن ، اختلال های واژگانی ، معنای واژه یا مفهوم سازی ، کاربرد نادرست قواعد نحوی و درک ضعیف زبان . بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
موفوع : )40 قصل سيزدهم كناب ناواني هاى بادكيرى = ‎SM a ay 1‏

صفحه 2:
‎ES‏ رسب ‏۱- ده آموزه جهانی بونسکو ویژه معلمان ؟- كفته ها ونکته های آموزشی ۳-موضوع : خلاصه ى فصل سيزدهم كتاب ناتوانی های یادگیری زبان نوشتاری نویسنده : ژانت لرنر ‎ ‏تعداد اسلاید ۴۵ ‎

صفحه 3:
امروزی از دیدگاه سازمان جضانی آموزش تعداد اسلا یدها۱0:

صفحه 4:
ده آموزه بونسکو ea at, al, =~ ۴ ‏هم‎ » ena | cal; ۷ ‏لح‎ ‎al, aq ‏ل‎ ۳۳ لسع =e » can? =) iy, € 2 can? اسب can?

صفحه 5:
زمممم مم ممم م م م ممم الادرس اول: ‎-١‏ معلمان موفق امروزى آماده اند بكويند : ما هم نمى دانيم اما باهم مى آموزيم. ۴ 3 2 ع 3 ۱ > Jz 3 =) > > 4 3 3 2 > 2 >

صفحه 6:
إدرس دوم: ۲- ععلمان امروزی می دانند: در وله نخست معلم دانش آموزان هستند. نه معلم کتب درسی fae ea ee aaa ee ee

صفحه 7:

صفحه 8:
زمممم ممم مم م م م ممم [لادرس جشارم : ع-معلمان موفق امروزی می ‎{ah‏ آثر گذاری بردانش آموزان بی انگیزهد نيز از اهداف مهم آنهاست. 7 i > 2 2

صفحه 9:
€ 2۳۹ ۳1 ‎“aa?‏ آدرس پنجم : ‎“aa?‏ 1 دوو> 0- معلمان موفق امروزی > € > 3 می دانند: > « : 3 فى زنگ تگریج 3 6 5 سس و بازى حق مسلم كودكان 3 3 است > 6 ۳1 <a? 6 3

صفحه 10:
درس ششم : 7- معلمان موفق امروزی می دانند برداشتن از اهداف آنهاست. 6

صفحه 11:
2 _ ۲ ۸ لیا لیا نما لها لیا ما لیا لیا ما لیا لیا لا نبا لیا لا ۷- معلمان عوفق امروزی می دانند کلید قرن یادگیری مداوم است اخير

صفحه 12:
ee ‏معلمان موفق امروزی‎ -۸ می دانند باید فرصت های مناسب برای احساس اسنیت در دانش آموزان فراهم نعایند.

صفحه 13:
زمممم مم ممم م م م ممم درس نهم : 5- معلمان موفق امروزى می دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهمیت دارد. دليل موفقيت نظا روه

صفحه 14:
آدرس دهم : - معلمان موفق امروزی می دانند آنها علاوه برنیازهای علمی نیازهای معنوی واخلاقی را باید مد نظر قرارمی دهند. زمممم مم ممم م م م ممم

صفحه 15:
۲شروع 7"بخش دوم "چند اسلاید اول تجربه ۳۰ ساله س در ۰/۷ کار و حرفه مهم معلمی است ۲" گفته ها ونکته های آموزشی

صفحه 16:
سخن یک معلم . و وقتی که در کارم فکر می کنم به یک 2 پیامد وحشت انگیز می رسم و آن اين 2 که من عامل تصمیم گیری قاط در 2 کلاس هستم به عنوان یک ‎Felt‏ ‏دارای قدرت هستم که زندگی د کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت د بخش گردانم من می توانم ابزاری 2 برای شکنجه باشم يا وسیله ای برای < الهام شادی . من مى توانم تحقير كنم يا شوخى بکنم ‏ آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها » مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش با کاهش دهم »و کودکان را انسانی والا گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم 6 3 ۰ 3 € € ۰ € 3 3 3 ۰ ۴ 3 3 اا اليا اليا ايا

صفحه 17:
زمممم مم ممم م م م ممم يك معلم بر ابديت اثر مى كذارد» او هركز نمى تواند بكويد كه نفوذش در كجا متوقف می شود." هنری آدامز 3 23 > > > > 2 2 > 3 2 2 2 2 >

صفحه 18:
انا لها نا انا انها انا لها ايها اها انا اها انها اا لا ايا در سريال معلم دهكده » نامزد معلم . ازش مى برسد شما که قاضی بوديد جرا رها كرديد و معلم شديد؟ معلم جواب داد: چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که پیش من می آمدنددقیق می شدم . می دیدم که آنها کسانی هستند که با آموزش ندیده اند با آموزش درستی ندیده اند وبه خودم كفتم : به جاى برداختن به شاخ ويرك ها بايد يه اصلاح ریشه

صفحه 19:
a - vow آموزش یعنی قدرت ‎ae‏ ‏3 إمامممممممم ممم مم 6م ل = 0 1° دشیم © :5

صفحه 20:

صفحه 21:
لیا لیا نما لها لیا لها لیا لیا لیا لیا لیا لا لیا لیا لا

صفحه 22:
‎ae‏ های ساده کاری ندارد. ساده کردن ‏می خواهد ‏لیا لیا نما لها لیا لها لیا لیا لیا لیا لیا لا لیا لیا لا ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
آموزش یعنی کشف روزاگزون بی خبری خودمان 3 3 > 2 2 > 2 2 2 2 2 2 2 2 2

صفحه 24:
لا برونر كويد : همه كس همه جيز مى آموزد به شرط دخالت زمان AA mM Am mm

صفحه 25:
5 قابق, مجیدی 2 ۲شروع ۲پبخش سوم

صفحه 26:
به نام خدا موضوع : خلاصه ی فصل سیزدهم کتاب ناتوانی » های یادگیری زبان نوشتاری * نویسنده : ژانت لرنر *

صفحه 27:
زبان نوشتاری * وازه اون ابرار ارتاعلی اسان است ‏ نوشتن پیشرفته ترین و پیچیده ترین دستاورد زبان است . = © از طری ویس ات که بادگری ها و جريه هاف پیشین حاصل از کوش دادن , ستن تن و خواندن متسجم می شود ‎UN eee ۰‏ با ل ار راط و كه ارد ودر حين استفاده از أبزارهاى نوشتارى مهارت لازم را براى ار ‏* هم چنین حافظه ی دیداری و حرکتی خوبی داشته باشد . ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 28:
انشا * افراد دچار ناتوانی های یادگیری معمولا بیش تر اين توانایی های مربوط به نوشتن را ندارند و ممکن ‎cowl‏ مشکلات شدیدی نیز در برقراری ارتباط از طریق نوشتن داشته باشند . نوشته های این افراد پر از غلط های املایی , نشانه های سجاوندی , ‎ers‏ رعایت حروف بزرگ و کوچک , خطاهای نگارشی و دستوری است . نوشته های آن ها مختصر , سازمان نیافته و از نظر بسط فکری و نظری ضعیف است .

صفحه 29:
سواداموزی * ورود اولیه ی کودک به جهان واژه ها , زبان و ایا

صفحه 30:

صفحه 31:
اصول تدریس فرایند نوشتن فرایند نوشتن در مرحله ی پیش از نوشتن به وقت , درون داد و توجه زیاد نیاز دارد . فرایند نوشتن باعث می شود دانش آموز از تمرکز بيش از حد بر ساز و کار های نوشتن رها شود . فرایند نوشتن به دانش آموز کمک می کند تا در کار خود تجدید نظر کند . از غلط گیری زیادی در کار نوشتاری دانش آموزان

صفحه 32:
راهبردهای نوشتن * گفت و گو های نوشتاری * دفترچه ی خاطرات * نوشته های الگو دار * سازمانگرهای ترسیمی

صفحه 33:
نمودار ون * سازمانگری ترسیمی است که دو دایره ی متقاطع دارد . این نمودار برای ایجاد آمادگی جهت مقایسه و مقابله ی تکلیف نوشتاری مفید است .

صفحه 34:
مزایای پردازش کلمه * انگیزش * همکاری * سهولت تجدیدنظر * کمک به رفح مشکلات حرکتی ظریف ۰ و ا ل انمي

صفحه 35:
مراحل رشد یادگیری املا 1 وشن سش آهای ( 71 سالكن) 2 به کاربردن نام حروف و آغاز راهبردهای آوایی( 5 تا 9 سالگی ) 3 کارکرد الگوهای نوشتاری کلمه ( 6 تا 12 سالگی ) * 4. کاربرد درنگ های هجایی و واژه های چند هجایی (8تا 18 سالگی ) * 5. پرورش چشم اندازی پخته به املا ( 10 سالگی ‎a‏ 0 تا بررکسالی

صفحه 36:
رویکرد زبان شناختی برای املا برای اموزش املا باید از روشی سود جست که در * آن بر قواعد آواشناختی , صرفی و نحوی یا الگوی . واژه ها تاکید می شود

صفحه 37:
رویکرد بسامد واژه در مورد املا * از واژه هایی در تدریس املا استفاده می شود که بیش تر از سایر الگوهای آواشناختی کاربرد دارند . = * این رویکرد براین نظر استوار است که استثناهای موجود در قواعد املایی آن قدر زیاد است که در پربسامد ترین واژه ها نیز دیده می شود و اين امر یادگیری الگوها و قواعد املایی را برای یادگیرندگان مبتدی دشوار مى سازد .

صفحه 38:
* نارساخوانی ناشی از نارسا آوایی * نارساخوانی ناشی از ناواضحی * نارسا خوانی ناشی از نارسا آوایی و ناواضحی

صفحه 39:
راهبردهایی برای تدریس انشا فرصت هایی برای تقویت نوشتن تدارک بینید کانونی برای نوشتن تاسیس کنید . اجازه بدهید دانش آموزان موضوعات را خودشان انتحاب کنند الگوهایی برای فرایند نوشتن و تفکر راهبردی در اختیار دانش آموزان قرار دهید ژرف اندیشی و حسی از مخاطب بودن را در داتش آموز رشد دهید هدايت و کتترل امر نوشتن را بد خود دانض آموزان محول كنيد از علایق داتش آموزان سود جویید . از نمره گذاری تنبیهی ببرهیزید بین نوشته ی شخصی و کاربردی تمایز قایل شوید درون دادهای فراوان ارایه كنيد برنامه های نوشتاری فراوانی تهیه کنید از شیوه ی یستن استفاده کنید

صفحه 40:
راهبردهای استفاده از برنامه ی پردازش ۰ تمرین واژه ها + یادگیری توالی در داستان ۰ تشکیل گنجینه ی واژگان + آغاز یک داستان نگه داری دیسکت کارهای روزانه ۰ ارسال پست الکترونیکی ارسال پیام های الکترونیکی به هیات های تحریریه ی نشریات ‎٠‏ گزارش کتاب ۰ یافتن دوستان مکاتبه ای ۰ تهیه ی خبرنامه ی کلاس ۰ استفاده از نمودارها

صفحه 41:
راهبردهاى تدريس املا درک و حفظ شنیداری صدای حروف درک و حفظ دیداری حروف روش های چند حسی در املا روش فرنالد روش آزمون -مطالعه - آزمون در مقابل مطالعه-آزمون نوارها و مراکز شنیداری املای برنامه ریزی شده فرهنگ های با غلط املایی رایج فرهنگ های تند نویسی هچی کنندگان الکترونیکی و کنترل رایانه ای املا

صفحه 42:
راهبردهای تدریس دستخط hae oot tes

صفحه 43:
تهیه وندوین؛ _ محمد فایق مجیدی دهگلان | دبیر بازنشسته زبان و ادبيات فارسی 0 نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم ‎[fj‏ همکار افتخاری مجله شوق تغيير بيش از ده سا 14 سال کارشناس م کار شنا ‎I Jos‏ : امتوسطله دوره اول ممممممممم موم مممم 5 5 ۲ 3 3 > 2 2 > 2 2 2 2 2 2 2 2 2

صفحه 44:
مس 0 تیب راو ‎tial‏ 3 3 > 2 2 > 2 2 2 2 > | 2 2 2 2

صفحه 45:
۰*۰" 6 ۸ See eee eee

فهرست مطالب: -1ده آموزه جهانی یونسکو ویژه معلمان -2گفته ها ونکته های آموزشی -3موضوع :خالصه ی فصل سیزدهم کتاب ناتوانی های یادگیری زبان نوشتاری نویسنده :ژانت لرنر تعداد اسالید45 ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو تعداد اسالیدها:15 ده آموزه یونسکو 0 📙درس اول: -1معلمان موفق امروزي آماده اند بگويند : ما هم نمي دانيم اما باهم مي آموزيم. 1 📙درس دوم: -2معلمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند، نه معلم كتب درسي 2 📙درس سوم: -3معلمان فقط عرضه كنندگان دانش نيستند، بلكه تسهيل گر روند يادگيري اند. 3 📙درس چهارم: -4معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بي انگيزه نيز از اهداف مهم آنهاست. 4 📙درس پنجم: -5معلمان موفق امروزي مي دانند: زنگ تفريح و بازي حق مسلم كودكان است. 5 📙 درس ششم: -6معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاي ميان كالس درس و جامعه از اهداف آنهاست. 6 📙درس هفتم: -7معلمان موفق امروزي مي دانند كليد قرن اخير يادگيري مداوم است 7 📙 درس هشتم: -8معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب براي احساس امنيت در دانش آموزان فراهم نمايند. 8 📙درس نهم: -9معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهميت دارد. دلیل موفقیت نظام آموزشی فنالند 9 📙درس دهم : -10معلمان موفق امروزي مي دانند آنها عالوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوي واخالقي را بايد مد نظر قرارمي دهند. 1 0 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش دوم ‏چند اسالید اول تجربه 30ساله من در باره کار و حرفه مهم معلمی است ‏گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد، او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می شود". هنری آدامز 1 در سریال معلم دهکده ، نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که پیش من می آمدند دقیق می شدم ، می دیدم که آنها کسانی هستند که یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند. وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم 2 آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم انجام دهیم 3 ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته شود. 4 آن که از سوال کردن می ترسد، از یادگیری شرمنده خواهد شد. 5 پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد ،ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت می خواهد. 6 آموزش یعنی کشف روزافزون بی خبری خودمان 7 📙 برونر گوید: همه کس همه چیز می آموزد به شرط دخالت زمان 8 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش سوم به نام خدا موضوع :خالصه ی فصل سیزدهم کتاب ناتوانی • های یادگیری زبان نوشتاری • نویسنده :ژانت لرنر • زبان نوشتاری • واژه اولین ابزار ارتباطی انسان است . • نوشتن پیشرفته ترین و پیچیده ترین دستاورد زبان است . • از طریق نوشتن است که یادگیری ها و تجربه های پیشین حاصل از گوش دادن ،سخن گفتن و خواندن منسجم می شود . • کسی که می نویسد باید قادر باشد ضمن بیان اندیشه یا فکری در قالب واژه و جمله آن را ذهن خود نگه دارد و در حین استفاده از ابزارهای نوشتاری مهارت الزم را برای نوشتن شکل درست حروف و واژه ها داشته باشد . • هم چنین حافظه ی دیداری و حرکتی خوبی داشته باشد . انشا • افراد دچار ناتوانی های یادگیری معموال بیش تر این توانایی های مربوط به نوشتن را ندارند و ممکن است مشکالت شدیدی نیز در برقراری ارتباط از طریق نوشتن داشته باشند .نوشته های این افراد پر از غلط های امالیی ،نشانه های سجاوندی ، عدم رعایت حروف بزرگ و کوچک ،خطاهای نگارشی و دستوری است .نوشته های آن ها مختصر ،سازمان نیافته و از نظر بسط فکری و نظری ضعیف است . سوادآموزی • ورود اولیه ی کودک به جهان واژه ها ،زبان و داستان ها اشاره می کند . مراحل نوشتن • .1پیش از نوشتن • .2تهیه ی پیش نویس • .3تجدید نظر کردن • .4بهره گیری از مخاطب اصول تدریس فرایند نوشتن • فرایند نوشتن در مرحله ی پیش از نوشتن به وقت ،درون داد و توجه زیاد نیاز دارد . • فرایند نوشتن باعث می شود دانش آموز از تمرکز بیش از حد بر ساز و کار های نوشتن رها شود . • فرایند نوشتن به دانش آموز کمک می کند تا در کار خود تجدید نظر کند . • از غلط گیری زیادی در کار نوشتاری دانش آموزان بپرهیزید . راهبردهای نوشتن • گفت و گو های نوشتاری • دفترچه ی خاطرات • نوشته های الگو دار • سازمانگرهای ترسیمی نمودار ون • سازمانگری ترسیمی است که دو دایره ی متقاطع دارد .این نمودار برای ایجاد آمادگی جهت مقایسه و مقابله ی تکلیف نوشتاری مفید است . مزایای پردازش کلمه • انگیزش • همکاری • سهولت تجدیدنظر • کمک به رفع مشکالت حرکتی ظریف • جنبه های خاص نظیر :تصحیح امالیی یا فرهنگ واژگان مراحل رشد یادگیری امال • .1نوشتن پیش آوایی ( 1تا7سالگی) • .2به کاربردن نام حروف و آغاز راهبردهای آوایی( 5تا 9سالگی ) • .3کارکرد الگوهای نوشتاری کلمه ( 6تا 12 سالگی ) • .4کاربرد درنگ های هجایی و واژه های چند هجایی (8تا 18سالگی ) • .5پرورش چشم اندازی پخته به امال ( 10سالگی تا بزرگسالی ) رویکرد زبان شناختی برای امال برای اموزش امال باید از روشی سود جست که در • آن بر قواعد آواشناختی ،صرفی و نحوی یا الگوی .واژه ها تاکید می شود رویکرد بسامد واژه در مورد امال • از واژه هایی در تدریس امال استفاده می شود که بیش تر از سایر الگوهای آواشناختی کاربرد دارند . • این رویکرد براین نظر استوار است که استثناهای موجود در قواعد امالیی آن قدر زیاد است که در پربسامد ترین واژه ها نیز دیده می شود و این امر یادگیری الگوها و قواعد امالیی را برای یادگیرندگان مبتدی دشوار می سازد . خطاهای امالیی • نارساخوانی ناشی از نارسا آوایی • نارساخوانی ناشی از ناواضحی • نارسا خوانی ناشی از نارسا آوایی و ناواضحی راهبردهایی برای تدریس انشا • فرصت هایی برای تقویت نوشتن تدارک ببینید . • کانونی برای نوشتن تاسیس کنید . • اجازه بدهید دانش آموزان موضوعات را خودشان انتخاب کنند . • الگوهایی برای فرایند نوشتن و تفکر راهبردی در اختیار دانش آموزان قرار دهید . • ژرف اندیشی و حسی از مخاطب بودن را در دانش آموز رشد دهید . • هدایت و کنترل امر نوشتن را به خود دانش آموزان محول کنید • از عالیق دانش آموزان سود جویید . • از نمره گذاری تنبیهی بپرهیزید • بین نوشته ی شخصی و کاربردی تمایز قایل شوید • درون دادهای فراوان ارایه کنید • برنامه های نوشتاری فراوانی تهیه کنید • از شیوه ی بستن استفاده کنید راهبردهای استفاده از برنامه ی پردازش کلمه • تمرین واژه ها • یادگیری توالی در داستان • تشکیل گنجینه ی واژگان • آغاز یک داستان • نگه داری دیسکت کارهای روزانه • ارسال پست الکترونیکی • ارسال پیام های الکترونیکی به هیات های تحریریه ی نشریات • گزارش کتاب • یافتن دوستان مکاتبه ای • تهیه ی خبرنامه ی کالس • استفاده از نمودارها راهبردهای تدریس امال • • • • • • • • • • درک و حفظ شنیداری صدای حروف درک و حفظ دیداری حروف روش های چند حسی در امال روش فرنالد روش آزمون –مطالعه – آزمون در مقابل مطالعه-آزمون نوارها و مراکز شنیداری امالی برنامه ریزی شده فرهنگ های با غلط امالیی رایج فرهنگ های تند نویسی هجی کنندگان الکترونیکی و کنترل رایانه ای امال راهبردهای تدریس دستخط • • • • • • • • • • • • • • • فعالیت های پای تخته ای دیگر مواد کمکی برای تمرین حرکت نوشتن وضعیت قرارگیری کودک کاغذ نگاه داشتن مداد الگوها و قالب ها ردگیری ترسیم بین خط ها نقطه چین ردگیری با کاهش نشانه ها کاغذ خط دار قالب خطوط دشواری حرف سرنخ های کالمی واژه ها و جمله ها تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی دهگالن دبیر بازنشسته زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکار افتخاری مجله شوق تغییر بیش از ده سال 14سال کارشناس و 1 1 آموزش کارشناس مسئول متوسطه دوره اول 📙 📙 📙 1 2 end
39,000 تومان