صفحه 1:
۵۱ نکته طلایی و کاربردی از توماس :
ادیسون برای داشتن کسب و کاری
خلاقانه ونو آورانه
Thomas Alva Edison
تعداد صفحات :۱۳۵
صفحه 2:
صفحه 3:
کم رنگ ترین جوهرها بهتر
از قوي ترین حافظه هاست
Gea tit =)
صفحه 4:
سرفصل مطالب
ادیسون از نگاه رابرت کیهساکی
جرا توماس ادیسون » ثروتمند و مشهور بود؟
فكر كردن كافى است عمل كنيد
آزمایش کنید
درس سوم ادیسون بخشی از روند رایج باشید
درس چهارم ادیسون آگاهی کسب کنید
درس پنجم ادیسون مشاهده کنید
درس ششم ادیسون با رویکرد پایین به بالا کار کنید.
درس هفتم آدیسون ایده ها را عملی کنید
درس هشتم ادیسون انتخا!
درس نهم اديسون هيج بخشی از جزئبات را از دست ندهید
درس دهم ادیسون نحوه ی کار کرد دستگاهها را درک کنید
درس یازدهم ادیسین هیچ ایده ای را از دست ندهید.
درس دوازدهم ادیسون دقیق و سخت کوش با
درس سیزدهم ادیسون قدر نادانی خود را بدا
درس پنجاه و یکم ادیسون براى نوآورى تقليد كنيد
صفحه 5:
انتخاب : محمد فایق محیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
۱۲۳ ۳ ۱ lS aii Oln
Perret] WY PS eT ee
وکاری نو آورانه
صفحه 6:
ا را هط سا
۳
۳ ee Ow Le erie
در كسب وكار
صفحه 7:
الط رل ها |
Axeirod.Ahan
صفحه 8:
Lhe Me] را ها سس
از منابع استگاده شده دراین اثر:
“\Edison on innovation :102 Lessons
in
creativity for business and beyond
دانشحده سب وکار رابرت کیوساصحی
صفحه 9:
بعد از ظهر یک روز که در دفتر کار ۳
درس مى خواندم أو روبه من کرد و برسيد :
بكو ببينم آمروز در مدرسه چی بهتون باد دادند؟
صفحه 10:
~ :
ار ۲۱
7
«
x
کردم و سپس جواب دادم : ۲
درس امروز ما توماس ادیسون بود
صفحه 11:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی }
x
7۱
پدر پولدارم گفت: 1
جالبه توماس ادیسون واقعا انسان 1
مضمی بوده زندگی اش ارزش مطالعه
كردن دارد
صفحه 12:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی
راستی به شما گفتن او چکار کرد
که اینگدر پولدار و مشهور شد با نه ؟؛
-معلومه که نه .فقط در مورد
اختراعات ادیسون به ما كفتند
صفحه 13:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی ۷
23
:
بدر پولد ارم گفت : (i
کاری که توماس ادیسون کرد این بود ز |
كه طراحى لامب را تكميل كرد وعیب . .
هايش را برطرف كرد وگرنه اختراع لامي
كار كس ديكرى بود ۱
صفحه 14:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی
: پولد ارم كفت sae
تازه مسئله مهم نر این بود که آدم های قبلی نمی
توانستند ارزش تجارى لامب هاشون راو توجيه کنند
آبا مى دانستى شركت جنرال الكتريك را
ادیسون تاسسی کرد ؟
صفحه 15:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی
يدر يولدارم كفت : 0
وقتى تلكرافجى بود فهميد که دلیل موفقیت , '
تلكراف اين است كه دقيقا مثل يك سيستم عمل ١ ١
مى كند سيستمى شامل خطوط ارتباطى . دكل
ها اقراد ماهر و ابستكاه تقويت كننده او وقتى
خيلى جوان بود اهميت سيستم را درك كرد
صفحه 16:
ادیسون از نگاه رابرت کیوساکی
پدر پولدارم گفت :
آن چیزی که ادیسون را پولدار ومشهور کرد
لامب نبود . وقتی همه محو تماشای نور [امپ
بودند او به يك طرخ کلی فکر می کرد
که می توانست روشنایی را به شمه جا ببرد
صفحه 17:
درس اول ادیسون :
فكر كردن كافى است عمل كنيد
صفحه 18:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد
من توماس اديسون نيستم ؟
اما ادیسون نابغه نبود .
فقط مانند یک نابغه عمل
می کرد
صفحه 19:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد
صفحه 20:
درس اول ادیسون : فکر كردن كافى است عمل كنيد
توماس ادیسون از سال ۸7۸اتا ۳۱٩۱-که از دنیا
رقت - ۱۰۹۳ اختراع ثبت كرد
یعنی به طور میانگین سالانه ۱۷ اختراع در
طول ۱۳ سال تا کنون کسی نتوانسته رکورد
او را پشکند
صفحه 21:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد
اديسون فناورى هايى را اختراع ''
كرد كه تغببرى شكرف بر ۳
محيط زندكى بشر كذاشت 0
۳
۲
صفحه 22:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد
35 { ri 35 3 2 00 5
6 اما عجیب تر این است که ند كاف
سازی وتوليد .
صفحه 23:
درس او دیسوی : فكر
برخلاف دیگرمخترعان. شفاف و باز
عمل كرده وخاطرات روزانه ى
ذود را ثبت كرده است
صفحه 24:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد
آن گونه كه اديسون مى گوید؛ |
9درصد فعالبت وكار و |
فقط بک درصد نبوغ
صفحه 25:
CL eS) ها
ee er ere
عادی . بهتر کارکنید ؟
۱ ۳ en eee
۱
صفحه 26:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد
اديسون بكى از خوش شانس ترين 6
اقرادبود كه ترك تححیل کرد اما ! ۷
مادری توانمند وعلاقه مند داشت كه ١١ \\
مسئولیت آموزش اورا به عهده گرفت. N
صفحه 27:
: درس دوم آدیسون
ازمايش كنيد
صفحه 28:
درس دوم ادیسون :آزمایش کنید
pp ا ا Fo Frere Fm ee
// روی کند خوب می شود
۶ 9 Le Cee ee eee ree bre ee er
ee ee eee
صفحه 29:
درس دوم ادیسون : آزمايش كنيد
۱۰" همه ما هميشه در حال آزمايش هستيم
* اما به طور رسمى به آن فكر نمى كنيم
. درواقع ازمايش كردن روش طبيعى
انسان براى حضور در جهان است
صفحه 30:
درس سوم اديسون: بخشى از روند رايج باشيد
درس سوم :
بخشی از روند رایج باشید
صفحه 31:
درس سوم ادیسون : بخشی از روند رایج باب
سس[
/
و
>
| ادیسون دستگاه چاپی را از گری
5 برس به امانت گرفت(یا خرید)
وآن را در گوشه ای از واگن حمل
led JL راه اندازی کرد .
و
صفحه 32:
درس سوم اديسون : بخشى از روند رايج باشيد
wig ۱ 7 روزنامه "كرند ترانكت هرالد در folate رقت
وبا زکشت به دنرویت را شروع کرد . برخی مطالب
را کامل کیی می کرد امابخشی را به مطالب
محلی اختحاص می داد که خودش می نوشت
در اين زمان سن او ۱۲ سال بود
صفحه 33:
+ " نو آوری ممکن است با پیگیری روندی
* خاص آغاز شود اما برای موفقیت در نوآوری
بايد به روشی مناسب . به موقعیت رهبری
/ و پیشگامی در اين روند دست یابید
صفحه 34:
: درس چفشارم ادیسون
آكافى كسب كنيد
صفحه 35:
برای فرد نو آور . کسب دانش به خودی خود
pale glace as gifs gals از طرفيت نبريها.
اجزا. عناهر طراحی و... ترکیب این عوامل
gas Ue een (pl alg alg / بانتد است.
/
صفحه 36:
درس جهارم اديسون : آكاهى كسب كنيد
صفحه 37:
درس ینجم ادیسون :
مشاهده كنيد
صفحه 38:
درس پنجم ادیسون :
صفحه 39:
درس ششم ادیسون : با رویکرد پایین به بالا كار كنيد
0
ee ee
درس ششم ادیسون : با رویکرد ۲۷
صفحه 40:
درس ششم ادیسون : با رویکرد بایین به بالا کار کنید
اديسون به طور طبيعى رويكرد يابين
000
00 riper re man Fie ree Lae re
1 ree Prete
صفحه 41:
کدام رویکرد بفتر است بالا به پایین یاا ۱
يايين به بالا ؟
باسخ ابن سوال بستكى به يروزه دارد
هردو رویکرد وترکیب آن گاهی Oi)
است
صفحه 42:
درس هفتم ادیسون : ایده ها را عملی BBS
: درس هتم ادیسون
ايده ها را عملى كنيد
صفحه 43:
بخش عمده آموزش های ادیسون ناشی از تلش های
شخهی او بود
او فردی خود آموخته بود
eee ee ee
صفحه 44:
یادگیری از Gus انجام . نیازی به ابتکار ونبوغ ندارد
بلکه نیاز به انجام و اتکا نکردن به یادگیری حرف
دارد جرقه ای که ادیسون زد ناشی از نبوغ نبود . بلکه
او انگیزه لازم برای عملی کردن ایده ها و انديشه
. های خود داشت
صفحه 45:
صفحه 46:
02٠7 بواى اديسون . خلاقیت بیشتر
فعالیتی بر بررسی و جستجو بود تا
۱ الفام خلاقانه .
/
صفحه 47:
درس هشتم ادیسون : انتخاب و امتحان کنیدا
0
eo
Tw
i= 3 مله اديسون شاف a عور و نود بن As
براین مدعاست :
ع ) بر لات 5
د<رصد نب Es .كارو تراش و ققد
یک در صد آن الهام است
صفحه 48:
درس نهم اديسون
هيح بخشى از جزئيات را از دست
ند شید
دص
=
صفحه 49:
ree L ی ما
\y
۳ 9
۱ به جای مشافده انفعالی . به
| : مشاهدات فعال جان عادت کنید
سعد
~
:
aa
fs
صفحه 50:
واقعیت را به اين ترتیب نگاه
کنید :چگونه می توانم اين وأقیت را
شکل داده. تطبیق داده. با تغییر دهم
وب رون .۲
سودی به دست آورم .
صفحه 51:
RVR TE ON EB) WT Mey Ln ree By)
\
درس دهم اديسون :
نحوه ی كار كرد دستكاهها l,
درك كنيد
et
صفحه 52:
Re eB) WNT My Ln One BT)
آدیسون مخترعی که مبتنی بر
سعی وخطا کار می کرد . هم
تحسین شده هم تقبیم .
—
1
a \
ie
صفحه 53:
درس دهم ادیسون : نحوه ی کارکرد دستگاهها را درک کنید
۷
صفحه 54:
+ سعی و خطا می تواند ابزاری
قدرتمند و خلاق والبته به شدت
سم
صفحه 55:
درس یازدهم ادیسون : هیچ ایده ای را از دست ندهید
درس بازدهم ادیسون :
هبن ايده اى را از دست ندهيد
سس
صفحه 56:
درس يازدهم اديسون : هيج ايده اى رااز دست ندهيد
صفحه 57:
درس یازدهم ادیسون : هیچ ایده ای را از دست ندهید
صفحه 58:
درس یازدهم ادیسون : هیچ ایده ای را از دست ندهید
صفحه 59:
ol Sree را
\
ما
+
/
6 درس دوازدهم ادیسون :
دقيق وسنت كوش باشيد
صفحه 60:
00
دقيق و سنت كوش بودن يكم از نشانه های
دهره زندگی خلاق ادیسین بهد . ادیسین در
فعالیت های ابتدایی خود تلگر اف دوگانه و
تلکراف مرکب . در دوره ای کوناه بیش از سی
سامانه ی کاملا متفاوت را خلق وآزمايش 00
صفحه 61:
Dime ts ree ی
\
۰ درس سیزدهم ادیسون :
4 قدر نادانی خود را بدانید
a
MON
صفحه 62:
درس سیزدهم ادیسون : قدر نادانی خود را بدانید
صفحه 63:
Dime ts ree ی
۱
۰ نادانی راه کشک را باز می کند .
۲ ۱ 5 ۲ ۵
| ؟ بواى مخترع _نوآور هدک از دانش .
تسریع فعالیت تجربی ناشی از
نادانی محض است
صفحه 64:
\
WG
/ 25
3
x, |
۳
درس چهاردهم ادیسون : ابزار خود را تیز کنید
درس چفاردهم ادیسون
ابزار خود را تيز كنيد
a
1
fal
fs
0
صفحه 65:
رابتدا . بخترین ویسشترین استفاده را از داشته های
سپس از لغزش در هر یک از مراحل فرایند اجتناب
از طريق توسعه مات های فردی بر کاستی هي ..
خود غلبه کنید
صفحه 66:
درس پانزدهم ادیسون :
با آغوش باز يذيراى مشكلات
5
صفحه 67:
و تحلیل می کرد
| وان را مبنایی برای بخبود های تدریجی می ۷
دانست
صفحه 68:
درس شانزدهم ادیسون :_به محدودیت های رویکرد مسئله محور توجه داشته باشید
۱۳7-۱ Pee gre
rl PPE Pe WT PO | ۳
محور توجه داشته باشید
صفحه 69:
صفحه 70:
ye ee ل
صفحه 71:
\y
x \ فرد نوآور از نظر ادیسون کسی بود که
© ذهنش بر از اطلاعات ودانش بود . از ديد
او ذهن اماده ذهنى بود كه اآماده خطر
پذبری . ورود به فخای ناشناخته Fee
وسایلی باشد که پیش از اين خلق نشد۱۵ :۱
صفحه 72:
ay we eee eC ee
صفحه 73:
صفحه 74:
enters sortie
او برای تخمین سرمایه حاشیه سود
| را به پایین ترین حد آورده بود که
eee
صفحه 75:
درس نوزدهم ادیسون :
روی دارایی ها سرمایه گذاری
ب
صفحه 76:
ا ال ا EO Sok
a ۳ م
i «| چرا برنده شدن در گرعه کشی ها معمولا
۲ , گرد برنده را خوشحال نمی کند ؟ یکی از
٠ دلايل اين مسنله شكست در تبديل ثروت
به دست امده به تروت بابدار
(دارایی)است.
صفحه 77:
On Os) reese الل ا ا لل ست
صفحه 78:
درس نوزدهم ادیسون : روی دارایی ها سرمایه گذاری کنید
صفحه 79:
7
ا ال ا EO Sok
از طريق سرمايه كذارى روى دارابى ها .
دارایی ايجاد كنيد . نه ثروت
نوآوری . بنكاه شما را ساخته وحقظ ف
حند
صفحه 80:
درس بیستم ادیسون :
در مقیاس كويك شروع كنيد
سپس آن را كسترش دهيد _
صفحه 81:
صفحه 82:
FEET) سر
صفحه 83:
درس بيست ودوم اديسون : كرد آورنده باشيد
درس بيست ودوم اديسون
گرد آورنده باشید
—
صفحه 84:
\ x
Bay) «| غالب در تجارت مدرن (ساده و موثر
a) کردن همه چیز است) یعنی حذف قسمت
/ \ های زاند و نکه داشتن بخش های
am خروری . اما ادیسون ابن كار را VY
Hf /
صفحه 85:
اه ممتقد بود خلاقیت زمانی بختر بروز می کند که
۱ مقادیر زیادی از تمامی چیزهای که ممکن است در
دسترس مخترع باشد
il) چیزهایی مانند : دانش . داده های آزمایشکا
صفحه 86:
درس بيست وسوم اديسون : از موجودى معكوس استفاده كنيد
از موجودى معكوس استقاده
كنيد 0
صفحه 87:
درس بیست وسوم ادیسون : از موجودی معکوس استفاده کنید
٠: بكر ار ريش ضان eat نو اوري و اختراع
و برای مخترع بالقوه . تهيه ى فهرست موجودى از
تمامى کارهای ممکن . توجیه پذیر و سود آور
است . فهرست موجودی چیزهایی که ندارد . اما
می تواند وجود داشته باشد ودرصورت وجود
وری خواهد داشت .
صفحه 88:
درس بيست و جهارم اديسون : بازار ها را شناسايى كنيد
ee بیست و چفارم ادیسون
بازار ها را شناسايى كنيد
5
7
1
صفحه 89:
درس بيست و جهارم اديسون : بازار ها را شناسايى كنيد
صفحه 90:
درس بیست و پنجم ادیسون : خودتان را تعریف كنيد
۰ درس بیست و پنجم ادیسون :
خودتان را تعریگ کنید
=
صفحه 91:
بايد بدانيد جه كسى هستيد و متناسب با
آن كار كنيد . كار آقرين نواور و مخترع
همه ی فعالیت های خود را به سمت این دو
حوزه هد ایت می کند وحوزه فای دب
بی اهمیت دانسته ورد می کند
صفحه 92:
درس بیست و پنجم ادیسون : خودتان را تعریف کنید
اديسون براى يك كزارشكر
توضيح داد كه : او يك قرد
1 نب é ..66 Lal oo ات
—
1
fal
fs
0
صفحه 93:
درس بیست وششم ادیسون : بدون اختراع نوآوری کنید
8 درس بیست وششم ادیسون :
" بدون اختراع نوآوری کنید
—
1
fal
fs
0
صفحه 94:
درس بیست وششم ادیسون : بدون اختراع نوآوری کنید
صفحه 95:
i درس ببست وهقتم
ادیبسون : اعنماد ایجاد
صفحه 96:
درس بیست وهفتم ادیسون : اعتماد ایجاد کنید
"در دنیای واقعی خلق و اختراع نیاز
به سرمایه دارد و سرمایه برصمبنای
اعنماد شحکل می كبرد و اقزابم
صفحه 97:
درس بیست وهفتم ادیسون : اعتماد ایجاد کنید
اولین اختراع كار اقرين . بايد
تصویری باشد كه ارزش هاى
مطلوب و شایستکی پروژه مد نظر
او را در برداشنه واعنماد ایجاد كنت
صفحه 98:
درس بیست وفشتم آدیسون
: اعتبار كسب كنيد
ب
صفحه 99:
درس بيست وهشتم اديسون : اعتبار كسب كنيد
1 جه كسى بايد مد على كسب اعتبار اختراع
7
تلقن با شد 5
َ ( Tai
١ مخترعی که این نواورى را به شكل
- 2 acre T
= امد c= Sif patra ؟ باه ١ ان : عرضه كرده
تجارى سازى اختراع اوليه را فراهم
صفحه 100:
درس بيست وهشتم اديسون : اعتبار كسب كنيد
صفحه 101:
درس بیست ونهم ادیسون : سامانه ها را اختراع کنید
درس ببست ونهم اديسون :
صفحه 102:
درس بیست ونیم ادیسون : سامانه هارا اختراع كنيد
سس با
۰ برترین و سود آورترین اختراع ها و
| ۰ نوآوری ها سامانه های بازاری و
کناورانه را خلق مى كنند با خلق ابن
سامانه ها را خروری می کنند .
صفحه 103:
درس بيست ونهم ادیسون : سامانه ها را اختراع كنيد
i+ \ فروشنده خوب محصول را می فروشد
فروشنده بزرگ برای خود مشتری خلق
می کند
این مسئله در باره نوآوری هم صادق ايد
صفحه 104:
درس سی ام ادیسون : بزرگ فکر کنید
7
بزرگ فصر کنید
صفحه 105:
درس سی ام ادیسون : بزرك فكر كنيد
|, ادیسون . مشاهده گری با هوش بود که
همیشه جزئیات را بررسی می کرد و با
وجود اين وجود فكر كردن به بزرك ترين
صفحه 106:
حتی زمانی که باید با ساخت وسایل به
ا ل ۱
آم اال ل ل 0
خود را کراتر از بخش های منگرد قرار داده و
به سوی سامانه های کامل سوق دهی
۷۱
۱۳۳
صفحه 107:
و :
سس بابد نوی
صفحه 108:
ere ا ا ل erre_)
Vere ree pee Ye er ا
Pare Le Pee ee ede
ايجاد سود تمركز كند بايد از بازاريابي_ه
صفحه 109:
درس سى ودوم اديسون :
alee لي
صفحه 110:
۳
۳ gol aeald gus al
صفحه 111:
درس سی وسوم ادیسون :
۳0 ye. eee
صفحه 112:
درس سی وچهارم ادیسون : آینده را تصور کنید
8 درس سی وجفارم ادیسون
آینده را تصور كنيد
صفحه 113:
درس سی وچهارم ادیسون : آینده را تصور کنید
| ادیسون به پیشنهاد جورخ پارسونز لدروپ در
Pw ete cee eer |
نوشت این همکاری جایزه نوبل را در
برنداشت اما دریچه اى منححر به قرد As
panei: Foe eed ee ee, eer
صفحه 114:
8 درس سی وپنجم ادیسون :
١ در 0 6 قوار بكبر بد
صفحه 115:
درس سی وپنجم ادیسون : در جریان اخبار قرار بگیرید
52 0 ree ||
Ferenc Peer A |
oer ere Peewee ere ee (are if
pote abi piti pualed apile do yuu g ا
agit
صفحه 116:
: وششم ادیسون a sa
صفحه 117:
صفحه 118:
a rer eee ]درس
مشتری را آموزش دهيد
صفحه 119:
ادیسون در اواخر عمر خود نوشت : اگر
| انتظار داريد اختراع و صنعت مدرن بازارى
ا ا PW
ل ل 0 ا 5
كت
صفحه 120:
صفحه 121:
: Aree) 9 3
| تبدیل به نام ونشان rw
صفحه 122:
صفحه 123:
۳ سس ند رتست
درس حفل و بكم اديسون :
ام
ا برای آنچه دارید کاربرد های
صفحه 124:
درس چل و دوم ادیسون :
نو آوری ها وکناوری ها
موجود را بشناسید
صفحه 125:
صفحه 126:
صفحه 127:
درس Sem وجهارم ادیسون : رویکرد چند جانبه را در پیش بگیرید
0[ درس چهل وچشارم ادیسون
رويكرد جند جانبه را در
صفحه 128:
درس جهل وچهارم ادیسون : رویکرد چند جانبه را در پیش بگیرید
۳ اگر نو آوری . نیروی پیشران است . چرا
1 rey
كنيد ؟
از مسبر هاى موازى . متقاطع و جند كانه
(ere ee
صفحه 129:
0
رس چفل وینجم اآدیبسون
اهسته و يبيوسته كار
صفحه 130:
صفحه 131:
۱ یهت
#] درس چهل وففتم Tal 3۳
| | برای افصکار غیر ارادی
صفحه 132:
صفحه 133:
صفحه 134:
درس چهل ونهم ادیسون : وظایف را تقسیم کرده و به افراد تخصیص
داده وبه آنها تفویض اختبار کنید
۱
وظايف را تقسيم كرده و به
Pe eee P|
صفحه 135:
درس پنجاه ادیسون : به حسابداری توجه داشته باشید
Tee ae rE
به حسابداری نوجه داشنه
wer
صفحه 136:
درس پنجاه و یکم ادیسون : برای نوآوری تقلید کنید
| ewer reer
برای نوآوری تگلید کنید