پاورپوینت
مهارت‌های شخصیمنابع انسانی و مشاغلمدیریت و رهبریسرمایه‌گذاری و بورس

پاورپوینت 51 نکته طلایی وکاربردی از توماس ادیسون برای داشتن کسب وکاری خلاقانه ونو آورانه

توضیحات: پاورپوینت 51 نکته طلایی وکاربردی از توماس ادیسون برای داشتن کسب وکاری خلاقانه ونو آورانه Thomas Alva Edison تعداد صفحات :135 سرفصل مطالب ادیسون از نگاه رابرت کیوساکی چرا توماس ادیسون ، ثروتمند و مشهور بود؟ درس اول ادیسون فکر کردن کافی است عمل کنید درس دوم ادیسون آزمایش کنید درس سوم ادیسون بخشی از روند رایج باشید درس چهارم ادیسون آگاهی کسب کنید درس پنجم ادیسون مشاهده کنید درس ششم ادیسون با رویکرد پایین به بالا کار کنید درس هفتم ادیسون ایده ها را عملی کنید درس هشتم ادیسون انتخاب و امتحان کنید درس نهم ادیسون هیچ بخشی از جزئیات را از دست ندهید درس دهم ادیسون نحوه ی کارکرد دستگاهها را درک کنید درس یازدهم ادیسون هیچ ایده ای را از دست ندهید درس دوازدهم ادیسون دقیق و سخت کوش باشید درس سیزدهم ادیسون قدر نادانی خود را بدانید .... درس پنجاه و یکم ادیسون برای نوآوری تقلید کنید منابع کتاب : آلن اکسلورد Axeirod.Ahan رابرت کیوساکی از منابع استفاده شده دراین اثر: Edison on innovation :102 Lessons in creativity for business and beyond دانشکده کسب وکار رابرت کیوساکی با به کارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبانوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
۵۱ نکته طلایی و کاربردی از توماس : ادیسون برای داشتن کسب و کاری خلاقانه ونو آورانه ‎Thomas Alva Edison‏ تعداد صفحات :۱۳۵

صفحه 2:

صفحه 3:
کم رنگ ترین جوهرها بهتر از قوي ترین حافظه هاست ‎Gea tit =)‏

صفحه 4:
سرفصل مطالب ادیسون از نگاه رابرت کیهساکی جرا توماس ادیسون » ثروتمند و مشهور بود؟ فكر كردن كافى است عمل كنيد آزمایش کنید درس سوم ادیسون بخشی از روند رایج باشید درس چهارم ادیسون آگاهی کسب کنید درس پنجم ادیسون مشاهده کنید درس ششم ادیسون با رویکرد پایین به بالا کار کنید. درس هفتم آدیسون ایده ها را عملی کنید درس هشتم ادیسون انتخا! درس نهم اديسون هيج بخشی از جزئبات را از دست ندهید درس دهم ادیسون نحوه ی کار کرد دستگاهها را درک کنید درس یازدهم ادیسین هیچ ایده ای را از دست ندهید. درس دوازدهم ادیسون دقیق و سخت کوش با درس سیزدهم ادیسون قدر نادانی خود را بدا درس پنجاه و یکم ادیسون براى نوآورى تقليد كنيد

صفحه 5:
انتخاب : محمد فایق محیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم ۱۲۳ ۳ ۱ lS aii Oln Perret] WY PS eT ee ‏وکاری نو آورانه‎

صفحه 6:
ا را هط سا ۳ ۳ ee Ow Le erie ‏در كسب وكار‎

صفحه 7:
الط رل ها | Axeirod.Ahan

صفحه 8:
‎Lhe Me]‏ را ها سس ‎ ‎ ‎ ‏از منابع استگاده شده دراین اثر: ‎“\Edison on innovation :102 Lessons‏ ‎in‏ ‎creativity for business and beyond‏ ‏دانشحده سب وکار رابرت کیوساصحی ‎

صفحه 9:
بعد از ظهر یک روز که در دفتر کار ۳ درس مى خواندم أو روبه من کرد و برسيد : بكو ببينم آمروز در مدرسه چی بهتون باد دادند؟

صفحه 10:
~ : ار ۲۱ 7 « x کردم و سپس جواب دادم : ۲ درس امروز ما توماس ادیسون بود

صفحه 11:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی } x 7۱ پدر پولدارم گفت: 1 جالبه توماس ادیسون واقعا انسان 1 مضمی بوده زندگی اش ارزش مطالعه كردن دارد

صفحه 12:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی راستی به شما گفتن او چکار کرد که اینگدر پولدار و مشهور شد با نه ؟؛ -معلومه که نه .فقط در مورد اختراعات ادیسون به ما كفتند

صفحه 13:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی ۷ 23 : بدر پولد ارم گفت : ‎(i‏ ‏کاری که توماس ادیسون کرد این بود ز | كه طراحى لامب را تكميل كرد وعیب . . هايش را برطرف كرد وگرنه اختراع لامي كار كس ديكرى بود ۱

صفحه 14:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی : ‏پولد ارم كفت‎ sae ‏تازه مسئله مهم نر این بود که آدم های قبلی نمی‎ ‏توانستند ارزش تجارى لامب هاشون راو توجيه کنند‎ ‏آبا مى دانستى شركت جنرال الكتريك را‎ ‏ادیسون تاسسی کرد ؟‎

صفحه 15:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی يدر يولدارم كفت : 0 وقتى تلكرافجى بود فهميد که دلیل موفقیت , ' تلكراف اين است كه دقيقا مثل يك سيستم عمل ‎١ ١‏ مى كند سيستمى شامل خطوط ارتباطى . دكل ها اقراد ماهر و ابستكاه تقويت كننده او وقتى خيلى جوان بود اهميت سيستم را درك كرد

صفحه 16:
ادیسون از نگاه رابرت کیوساکی پدر پولدارم گفت : آن چیزی که ادیسون را پولدار ومشهور کرد لامب نبود . وقتی همه محو تماشای نور [امپ بودند او به يك طرخ کلی فکر می کرد که می توانست روشنایی را به شمه جا ببرد

صفحه 17:
درس اول ادیسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد

صفحه 18:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد من توماس اديسون نيستم ؟ اما ادیسون نابغه نبود . فقط مانند یک نابغه عمل می کرد

صفحه 19:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد

صفحه 20:
درس اول ادیسون : فکر كردن كافى است عمل كنيد توماس ادیسون از سال ۸7۸اتا ۳۱٩۱-که‏ از دنیا رقت - ۱۰۹۳ اختراع ثبت كرد یعنی به طور میانگین سالانه ۱۷ اختراع در طول ۱۳ سال تا کنون کسی نتوانسته رکورد او را پشکند

صفحه 21:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد اديسون فناورى هايى را اختراع '' كرد كه تغببرى شكرف بر ۳ محيط زندكى بشر كذاشت 0 ۳ ۲

صفحه 22:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد 35 { ri 35 3 2 00 5 6 اما عجیب تر این است که ند كاف سازی وتوليد .

صفحه 23:
درس او دیسوی : فكر برخلاف دیگرمخترعان. شفاف و باز عمل كرده وخاطرات روزانه ى ذود را ثبت كرده است

صفحه 24:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد آن گونه كه اديسون مى گوید؛ | 9درصد فعالبت وكار و | فقط بک درصد نبوغ

صفحه 25:
‎CL eS)‏ ها ‎ee er ere ‏عادی . بهتر کارکنید ؟‎ ‎۱ ۳ en eee ۱ ‎

صفحه 26:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد اديسون بكى از خوش شانس ترين 6 اقرادبود كه ترك تححیل کرد اما ! ۷ مادری توانمند وعلاقه مند داشت كه ‎١١‏ \\ مسئولیت آموزش اورا به عهده گرفت. ‎N‏

صفحه 27:
: درس دوم آدیسون ازمايش كنيد

صفحه 28:
درس دوم ادیسون :آزمایش کنید pp ‏ا ا‎ Fo Frere Fm ee // ‏روی کند خوب می شود‎ ۶ 9 Le Cee ee eee ree bre ee er ee ee eee

صفحه 29:
درس دوم ادیسون : آزمايش كنيد ۱۰" همه ما هميشه در حال آزمايش هستيم * اما به طور رسمى به آن فكر نمى كنيم . درواقع ازمايش كردن روش طبيعى انسان براى حضور در جهان است

صفحه 30:
درس سوم اديسون: بخشى از روند رايج باشيد درس سوم : بخشی از روند رایج باشید

صفحه 31:
درس سوم ادیسون : بخشی از روند رایج باب سس[ / و > | ادیسون دستگاه چاپی را از گری 5 برس به امانت گرفت(یا خرید) وآن را در گوشه ای از واگن حمل ‎led JL‏ راه اندازی کرد . و

صفحه 32:
درس سوم اديسون : بخشى از روند رايج باشيد ‎wig ۱ 7‏ روزنامه "كرند ترانكت هرالد ‏ در ‎folate‏ رقت ‏وبا زکشت به دنرویت را شروع کرد . برخی مطالب را کامل کیی می کرد امابخشی را به مطالب محلی اختحاص می داد که خودش می نوشت ‏در اين زمان سن او ۱۲ سال بود ‎

صفحه 33:
+ " نو آوری ممکن است با پیگیری روندی * خاص آغاز شود اما برای موفقیت در نوآوری بايد به روشی مناسب . به موقعیت رهبری / و پیشگامی در اين روند دست یابید

صفحه 34:
: درس چفشارم ادیسون آكافى كسب كنيد

صفحه 35:
برای فرد نو آور . کسب دانش به خودی خود ‎pale glace as gifs gals‏ از طرفيت نبريها. اجزا. عناهر طراحی و... ترکیب این عوامل ‎gas Ue een (pl alg alg /‏ بانتد است. /

صفحه 36:
درس جهارم اديسون : آكاهى كسب كنيد

صفحه 37:
درس ینجم ادیسون : مشاهده كنيد

صفحه 38:
درس پنجم ادیسون :

صفحه 39:
درس ششم ادیسون : با رویکرد پایین به بالا كار كنيد 0 ee ee درس ششم ادیسون : با رویکرد ۲۷

صفحه 40:
درس ششم ادیسون : با رویکرد بایین به بالا کار کنید اديسون به طور طبيعى رويكرد يابين ‏ 000 00 riper re man Fie ree Lae re 1 ree Prete

صفحه 41:
کدام رویکرد بفتر است بالا به پایین یاا ۱ يايين به بالا ؟ باسخ ابن سوال بستكى به يروزه دارد هردو رویکرد وترکیب آن گاهی ‎Oi)‏ است

صفحه 42:
درس هفتم ادیسون : ایده ها را عملی ‎BBS‏ : درس هتم ادیسون ايده ها را عملى كنيد

صفحه 43:
بخش عمده آموزش های ادیسون ناشی از تلش های شخهی او بود او فردی خود آموخته بود ‎eee ee ee‏

صفحه 44:
یادگیری از ‎Gus‏ انجام . نیازی به ابتکار ونبوغ ندارد بلکه نیاز به انجام و اتکا نکردن به یادگیری حرف دارد جرقه ای که ادیسون زد ناشی از نبوغ نبود . بلکه او انگیزه لازم برای عملی کردن ایده ها و انديشه . های خود داشت

صفحه 45:

صفحه 46:
‎02٠7‏ بواى اديسون . خلاقیت بیشتر فعالیتی بر بررسی و جستجو بود تا ‏۱ الفام خلاقانه . ‎/ ‎

صفحه 47:
درس هشتم ادیسون : انتخاب و امتحان کنیدا 0 eo Tw i= 3 ‏مله اديسون شاف‎ a ‏عور و نود بن‎ As براین مدعاست : ع ) بر لات 5 د<رصد نب ‎Es‏ .كارو تراش و ققد یک در صد آن الهام است

صفحه 48:
درس نهم اديسون هيح بخشى از جزئيات را از دست ند شید دص =

صفحه 49:
‎ree L‏ ی ما ‎\y ‎۳ 9 ‏۱ به جای مشافده انفعالی . به | : مشاهدات فعال جان عادت کنید ‏سعد ‏~ ‏: ‎aa‏ ‎fs‏ ‎ ‎ ‎

صفحه 50:
واقعیت را به اين ترتیب نگاه کنید :چگونه می توانم اين وأقیت را شکل داده. تطبیق داده. با تغییر دهم وب رون .۲ سودی به دست آورم .

صفحه 51:
RVR TE ON EB) WT Mey Ln ree By) \ درس دهم اديسون : نحوه ی كار كرد دستكاهها ‎l,‏ ‏درك كنيد et

صفحه 52:
Re eB) WNT My Ln One BT) آدیسون مخترعی که مبتنی بر سعی وخطا کار می کرد . هم تحسین شده هم تقبیم . — 1 a \ ie

صفحه 53:
درس دهم ادیسون : نحوه ی کارکرد دستگاهها را درک کنید ۷

صفحه 54:
+ سعی و خطا می تواند ابزاری قدرتمند و خلاق والبته به شدت سم

صفحه 55:
درس یازدهم ادیسون : هیچ ایده ای را از دست ندهید درس بازدهم ادیسون : هبن ايده اى را از دست ندهيد سس

صفحه 56:
درس يازدهم اديسون : هيج ايده اى رااز دست ندهيد

صفحه 57:
درس یازدهم ادیسون : هیچ ایده ای را از دست ندهید

صفحه 58:
درس یازدهم ادیسون : هیچ ایده ای را از دست ندهید

صفحه 59:
‎ol Sree‏ را ‎ ‏\ ‏ما ‏+ ‎/ ‏6 درس دوازدهم ادیسون : دقيق وسنت كوش باشيد ‎ ‎ ‎

صفحه 60:
00 دقيق و سنت كوش بودن يكم از نشانه های دهره زندگی خلاق ادیسین بهد . ادیسین در فعالیت های ابتدایی خود تلگر اف دوگانه و تلکراف مرکب . در دوره ای کوناه بیش از سی سامانه ی کاملا متفاوت را خلق وآزمايش 00

صفحه 61:
‎Dime ts ree‏ ی ‎ ‎\ ‏۰ درس سیزدهم ادیسون : ‏4 قدر نادانی خود را بدانید ‎ ‎a ‎MON ‎

صفحه 62:
درس سیزدهم ادیسون : قدر نادانی خود را بدانید

صفحه 63:
‎Dime ts ree‏ ی ‎ ‎۱ ‏۰ نادانی راه کشک را باز می کند . ‎۲ ۱ 5 ۲ ۵ ‏| ؟ بواى مخترع _نوآور هدک از دانش . ‏تسریع فعالیت تجربی ناشی از نادانی محض است ‎ ‎ ‎

صفحه 64:
\ WG / 25 3 x, | ۳ درس چهاردهم ادیسون : ابزار خود را تیز کنید درس چفاردهم ادیسون ابزار خود را تيز كنيد a 1 fal fs 0

صفحه 65:
رابتدا . بخترین ویسشترین استفاده را از داشته های سپس از لغزش در هر یک از مراحل فرایند اجتناب از طريق توسعه مات های فردی بر کاستی هي .. خود غلبه کنید

صفحه 66:
درس پانزدهم ادیسون : با آغوش باز يذيراى مشكلات 5

صفحه 67:
و تحلیل می کرد | وان را مبنایی برای بخبود های تدریجی می ۷ دانست

صفحه 68:
درس شانزدهم ادیسون :_به محدودیت های رویکرد مسئله محور توجه داشته باشید ۱۳7-۱ Pee gre rl PPE Pe WT PO | ۳ محور توجه داشته باشید

صفحه 69:

صفحه 70:
ye ee ‏ل‎

صفحه 71:
\y ‎x \‏ فرد نوآور از نظر ادیسون کسی بود که ‏© ذهنش بر از اطلاعات ودانش بود . از ديد ‏او ذهن اماده ذهنى بود كه اآماده خطر ‏پذبری . ورود به فخای ناشناخته ‎Fee‏ ‏وسایلی باشد که پیش از اين خلق نشد۱۵ :۱ ‎ ‎

صفحه 72:
ay we eee eC ee

صفحه 73:

صفحه 74:
enters sortie او برای تخمین سرمایه حاشیه سود | را به پایین ترین حد آورده بود که ‎eee‏

صفحه 75:
درس نوزدهم ادیسون : روی دارایی ها سرمایه گذاری ب

صفحه 76:
ا ال ا ‎EO Sok‏ ‎a‏ ۳ م ‎i «|‏ چرا برنده شدن در گرعه کشی ها معمولا ۲ , گرد برنده را خوشحال نمی کند ؟ یکی از ‎٠‏ دلايل اين مسنله شكست در تبديل ثروت ‏به دست امده به تروت بابدار ‎ ‏(دارایی)است. ‎

صفحه 77:
‎On Os) reese‏ الل ا ا لل ست ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 78:
درس نوزدهم ادیسون : روی دارایی ها سرمایه گذاری کنید

صفحه 79:
7 ا ال ا ‎EO Sok‏ از طريق سرمايه كذارى روى دارابى ها . دارایی ايجاد كنيد . نه ثروت نوآوری . بنكاه شما را ساخته وحقظ ف حند

صفحه 80:
درس بیستم ادیسون : در مقیاس كويك شروع كنيد سپس آن را كسترش دهيد _

صفحه 81:

صفحه 82:
‎FEET)‏ سر ‎ ‎

صفحه 83:
درس بيست ودوم اديسون : كرد آورنده باشيد درس بيست ودوم اديسون گرد آورنده باشید —

صفحه 84:
\ x ‎Bay) «|‏ غالب در تجارت مدرن (ساده و موثر ‎a)‏ کردن همه چیز است) یعنی حذف قسمت / \ های زاند و نکه داشتن بخش های ‎am ‏خروری . اما ادیسون ابن كار را‎ VY Hf / ‎ ‎

صفحه 85:
اه ممتقد بود خلاقیت زمانی بختر بروز می کند که ۱ مقادیر زیادی از تمامی چیزهای که ممکن است در دسترس مخترع باشد ‎il)‏ چیزهایی مانند : دانش . داده های آزمایشکا ‎ ‎ ‎

صفحه 86:
درس بيست وسوم اديسون : از موجودى معكوس استفاده كنيد از موجودى معكوس استقاده كنيد 0

صفحه 87:
درس بیست وسوم ادیسون : از موجودی معکوس استفاده کنید ‎٠:‏ بكر ار ريش ضان ‎eat‏ نو اوري و اختراع و برای مخترع بالقوه . تهيه ى فهرست موجودى از تمامى کارهای ممکن . توجیه پذیر و سود آور است . فهرست موجودی چیزهایی که ندارد . اما ‏می تواند وجود داشته باشد ودرصورت وجود ‎ ‏وری خواهد داشت . ‎ ‎

صفحه 88:
درس بيست و جهارم اديسون : بازار ها را شناسايى كنيد ‎ee‏ بیست و چفارم ادیسون بازار ها را شناسايى كنيد ‎5 ‎7 ‎1 ‎

صفحه 89:
درس بيست و جهارم اديسون : بازار ها را شناسايى كنيد

صفحه 90:
درس بیست و پنجم ادیسون : خودتان را تعریف كنيد ۰ درس بیست و پنجم ادیسون : خودتان را تعریگ کنید =

صفحه 91:
بايد بدانيد جه كسى هستيد و متناسب با آن كار كنيد . كار آقرين نواور و مخترع همه ی فعالیت های خود را به سمت این دو حوزه هد ایت می کند وحوزه فای دب بی اهمیت دانسته ورد می کند

صفحه 92:
درس بیست و پنجم ادیسون : خودتان را تعریف کنید اديسون براى يك كزارشكر توضيح داد كه : او يك قرد 1 نب ‎é ..66 Lal oo‏ ات — 1 fal fs 0

صفحه 93:
درس بیست وششم ادیسون : بدون اختراع نوآوری کنید 8 درس بیست وششم ادیسون : " بدون اختراع نوآوری کنید — 1 fal fs 0

صفحه 94:
درس بیست وششم ادیسون : بدون اختراع نوآوری کنید

صفحه 95:
‎i‏ درس ببست وهقتم ‏ادیبسون : اعنماد ایجاد ‎

صفحه 96:
درس بیست وهفتم ادیسون : اعتماد ایجاد کنید "در دنیای واقعی خلق و اختراع نیاز به سرمایه دارد و سرمایه برصمبنای اعنماد شحکل می كبرد و اقزابم

صفحه 97:
درس بیست وهفتم ادیسون : اعتماد ایجاد کنید اولین اختراع كار اقرين . بايد تصویری باشد كه ارزش هاى مطلوب و شایستکی پروژه مد نظر او را در برداشنه واعنماد ایجاد كنت

صفحه 98:
درس بیست وفشتم آدیسون : اعتبار كسب كنيد ب

صفحه 99:
درس بيست وهشتم اديسون : اعتبار كسب كنيد 1 جه كسى بايد مد على كسب اعتبار اختراع 7 تلقن با شد 5 َ ( Tai ١ ‏مخترعی که این نواورى را به شكل‎ - 2 acre T = ‏امد‎ c= Sif patra ‏؟ باه‎ ١ ‏ان : عرضه كرده‎ تجارى سازى اختراع اوليه را فراهم

صفحه 100:
درس بيست وهشتم اديسون : اعتبار كسب كنيد

صفحه 101:
درس بیست ونهم ادیسون : سامانه ها را اختراع کنید درس ببست ونهم اديسون :

صفحه 102:
درس بیست ونیم ادیسون : سامانه هارا اختراع كنيد سس با ۰ برترین و سود آورترین اختراع ها و | ۰ نوآوری ها سامانه های بازاری و کناورانه را خلق مى كنند با خلق ابن سامانه ها را خروری می کنند .

صفحه 103:
درس بيست ونهم ادیسون : سامانه ها را اختراع كنيد ‎i+ \‏ فروشنده خوب محصول را می فروشد فروشنده بزرگ برای خود مشتری خلق می کند این مسئله در باره نوآوری هم صادق ايد ‎ ‎

صفحه 104:
درس سی ام ادیسون : بزرگ فکر کنید 7 بزرگ فصر کنید

صفحه 105:
درس سی ام ادیسون : بزرك فكر كنيد |, ادیسون . مشاهده گری با هوش بود که همیشه جزئیات را بررسی می کرد و با وجود اين وجود فكر كردن به بزرك ترين

صفحه 106:
حتی زمانی که باید با ساخت وسایل به ا ل ۱ آم اال ل ل 0 خود را کراتر از بخش های منگرد قرار داده و به سوی سامانه های کامل سوق دهی ۷۱ ۱۳۳

صفحه 107:
و : سس بابد نوی

صفحه 108:
ere ‏ا ا ل‎ erre_) Vere ree pee Ye er ‏ا‎ ‎Pare Le Pee ee ede ‏ايجاد سود تمركز كند بايد از بازاريابي_ه‎

صفحه 109:
درس سى ودوم اديسون : ‎alee‏ لي ‎ ‎

صفحه 110:
۳ ۳ gol aeald gus al

صفحه 111:
درس سی وسوم ادیسون : ۳0 ye. eee

صفحه 112:
درس سی وچهارم ادیسون : آینده را تصور کنید 8 درس سی وجفارم ادیسون آینده را تصور كنيد

صفحه 113:
درس سی وچهارم ادیسون : آینده را تصور کنید | ادیسون به پیشنهاد جورخ پارسونز لدروپ در ‎Pw ete cee eer |‏ نوشت این همکاری جایزه نوبل را در برنداشت اما دریچه اى منححر به قرد ‎As‏ panei: Foe eed ee ee, eer

صفحه 114:
8 درس سی وپنجم ادیسون : ‎١‏ در 0 6 قوار بكبر بد ‎ ‎

صفحه 115:
درس سی وپنجم ادیسون : در جریان اخبار قرار بگیرید 52 0 ree || Ferenc Peer A | oer ere Peewee ere ee (are if pote abi piti pualed apile do yuu g ‏ا‎ agit

صفحه 116:
: ‏وششم ادیسون‎ a sa

صفحه 117:

صفحه 118:
a rer eee ‏]درس‎ مشتری را آموزش دهيد

صفحه 119:
ادیسون در اواخر عمر خود نوشت : اگر | انتظار داريد اختراع و صنعت مدرن بازارى ا ا ‎PW‏ ل ل 0 ا 5 كت

صفحه 120:

صفحه 121:
: Aree) 9 3 | تبدیل به نام ونشان ‎rw‏

صفحه 122:

صفحه 123:
۳ سس ند رتست درس حفل و بكم اديسون : ام ا برای آنچه دارید کاربرد های

صفحه 124:
درس چل و دوم ادیسون : نو آوری ها وکناوری ها موجود را بشناسید

صفحه 125:

صفحه 126:

صفحه 127:
درس ‎Sem‏ وجهارم ادیسون : رویکرد چند جانبه را در پیش بگیرید 0[ درس چهل وچشارم ادیسون رويكرد جند جانبه را در

صفحه 128:
درس جهل وچهارم ادیسون : رویکرد چند جانبه را در پیش بگیرید ۳ اگر نو آوری . نیروی پیشران است . چرا 1 rey ‏كنيد ؟‎ ‏از مسبر هاى موازى . متقاطع و جند كانه‎ (ere ee

صفحه 129:
0 رس چفل وینجم اآدیبسون اهسته و يبيوسته كار

صفحه 130:

صفحه 131:
۱ یهت #] درس چهل وففتم ‎Tal‏ 3۳ | | برای افصکار غیر ارادی

صفحه 132:

صفحه 133:

صفحه 134:
درس چهل ونهم ادیسون : وظایف را تقسیم کرده و به افراد تخصیص داده وبه آنها تفویض اختبار کنید ۱ وظايف را تقسيم كرده و به ‎Pe eee P|‏

صفحه 135:
درس پنجاه ادیسون : به حسابداری توجه داشته باشید Tee ae rE به حسابداری نوجه داشنه wer

صفحه 136:
درس پنجاه و یکم ادیسون : برای نوآوری تقلید کنید | ewer reer برای نوآوری تگلید کنید

پاورپوینت 51نکته طالیی وکاربردی از توماس ادیسون برای داشتن کسب وکاری خالقانه ونو آورانه ‏Thomas Alva Edison تعداد صفحات 135: كم رنگ ترين جوهرها بهتر از قوي ترين حافظه هاست چيني رب لمثل ( )ض ا سرفصل مطالب 3ساکی ادیسون از نگاه رابرت کیو 3ن ،ثروتمند و مشهور بود؟ چرا توماس ادیسو درس اول ادیسون فکر کردن کافی است عمل کنید درس دوم ادیسون آزمایش کنید درس سوم ادیسون بخشی از روند رایج باشید درس چهارم ادیسون آگاهی کسب کنید درس پنجم ادیسون مشاهده کنید درس ششم ادیسون با رویکرد پایین به باال کار کنید درس هفتم ادیسون ایده ها را عملی کنید درس هشتم ادیسون انتخاب و امتحان کنید درس نهم ادیسون هیچ بخشی از جزئیات را از دست ندهید درس دهم ادیسون نحوه ی کارکرد دستگاهها را درک کنید 3ن هیچ ایده ای را از دست ندهید درس یازدهم ادیسو درس دوازدهم ادیسون دقیق و سخت کوش باشید درس سیزدهم ادیسون قدر نادانی خود را بدانید .... درس پنجاه و یکم ادیسون برای نوآوری تقلید کنید به انتخاب :محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم 📙 51نکته کاربردی از توماس ادیسون برای داشتن کسب وکاری نو آورانه به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم 📙ادیسون و نوآوری درسهایی برای خالقیت و نوآوری در کسب وکار به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم منابع کتاب : آلن اکسلورد ‏Axeirod.Ahan رابرت کیوساکی به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم از منابع استفاده شده دراین اثر: ‏Edison on innovation :102 Lessons ‏in ‏creativity for business and beyond دانشکده کسب وکار رابرت کیوساکی ادیسون از نگاه رابرت کیوساکی چرا توماس ادیسون ،ثروتمند و مشهور بود؟ بعد از ظهر یک روز که در دفتر کار پدرپوادارم درس می خواندم او روبه من کرد و پرسید : بگو ببینم امروز در مدرسه چی بهتون یاد دادند؟ ادیسون از نگاه رابرت کیوساکی چند لحظه ای اتفاقات آن روز رامرور کردم و سپس جواب دادم : درس امروز ما توماس ادیسون بود ادیسون از نگاه رابرت کیوساکی پدر پولدارم گفت: جالبه توماس ادیسون واقعا انسان مهمی بوده زندگی اش ارزش مطالعه کردن دارد ادیسون از نگاه رابرت کیوساکی راستی به شما گفتن او چکار کرد که اینقدر پولدار و مشهور شد یا نه؟ معلومه که نه .فقط در مورداختراعات ادیسون به ما گفتند ادیسون از نگاه رابرت کیوساکی پدر پولدارم گفت: کاری که توماس ادیسون کرد این بود که طراحی المپ را تکمیل کرد وعیب هایش را برطرف کرد وگرنه اختراع المپ کار کس دیگری بود ادیسون از نگاه رابرت کیوساکی پدر پولدارم گفت : تازه مسئله مهم تر این بود که آدم های قبلی نمی توانستند ارزش تجاری المپ هاشون راو توجیه کنند آیا می دانستی شرکت جنرال الکتریک را ادیسون تاسسی کرد؟ ادیسون از نگاه رابرت کیوساکی پدر پولدارم گفت: وقتی تلگرافچی بود فهمید که دلیل موفقیت تلگراف این است که دقیقاً مثل یک سیستم عمل می کند سیستمی شامل خطوط ارتباطی ،دکل ها ،افراد ماهر و ایستگاه تقویت کننده او وقتی خیلی جوان بود اهمیت سیستم را درک کرد ادیسون از نگاه رابرت کیوساکی پدر پولدارم گفت : آن چیزی که ادیسون را پولدار ومشهور کرد المپ نبود .وقتی همه محو تماشای نور المپ بودند او به یک طرح کلی فکر می کرد که می توانست روشنایی را به همه جا ببرد درس اول ادیسون :فکر کردن کافی است عمل کنید درس اول ادیسون : فکر کردن کافی است عمل کنید درس اول ادیسون :فکر کردن کافی است عمل کنید من توماس ادیسون نیستم ؟ اما ادیسون ̀نابغه نبود ، فقط مانند یک نابغه عمل می کرد درس اول ادیسون :فکر کردن کافی است عمل کنید مجموعه فعالیت های ادیسون ،نشان می دهنده نبوغ بود ،اما او فردی نسبتاً معمولی بود درس اول ادیسون :فکر کردن کافی است عمل کنید توماس ادیسون از سال 1868تا -1931که از دنیا رفت – 1093اختراع ثبت کرد یعنی به طور میانگین ساالنه 17اختراع در طول 63سال تا کنون کسی نتوانسته رکورد او را بشکند درس اول ادیسون :فکر کردن کافی است عمل کنید ادیسون فناوری هایی را اختراع کردکه تغییری شگرف بر محیط زندگی بشر گذاشت درس اول ادیسون :فکر کردن کافی است عمل کنید 📙شگفت آور است اما عجیب تر این است که اطالعات کافی را برای تحلیل خالفیت او داریم ،اطالعات مربوط به کل مسیر الهام ،اختراع ،تجاری سازی وتولید. درس اول ادیسون :فکر کردن کافی است عمل کنید برخالف دیگرمخترعان ،شفاف و باز عمل کرده وخاطرات روزانه ی خود را ثبت کرده است درس اول ادیسون :فکر کردن کافی است عمل کنید آن گونه که ادیسون می گوید: 99درصد فعالیت وکار و فقط یک درصد نبوغ درس اول ادیسون :فکر کردن کافی است عمل کنید آیا می خواهید با وجود داشتن زندگی عادی ،بهترکارکنید ؟ هوشمندتر؟ خالق تر؟ می توانید نگاهی به تجربه ی خالق ترین فرد تاریخ – ادیسون -داشته باشید. درس اول ادیسون :فکر کردن کافی است عمل کنید ادیسون یکی از خوش شانس ترین افرادبود که ترک تحصیل کرد اما مادری توانمند وعالقه مند داشت که مسئولیت آموزش اورا به عهده گرفت. درس دوم ادیسون :آزمایش کنید :درس دوم ادیسون آزمایش کنید درس دوم ادیسون :آزمایش کنید 📙برخی یادداشت های دفتر خاطرات روزانه توماس ادیسون نشان می دهد در اوسط دهه 1880دچار سوء هاضمه شدید شده بود او فکر کرد اگر پیاده روی کند خوب می شود آزمایش کرد اما نوشت` نتیجه نداد اما در این آزمون به همیت آزمایش پی برد درس دوم ادیسون :آزمایش کنید همه ما همیشه در حال آزمایش هستیم ، اما به طور رسمی به آن فکر نمی کنیم .درواقع آزمایش کردن روش طبیعی انسان برای حضور در جهان است درس سوم ادیسون :بخشی از روند رایج باشید درس سوم : بخشی از روند رایج باشید درس سوم ادیسون :بخشی از روند رایج باشید ادیسون دستگاه چاپی را از فری پرس به امانت گرفت(یا خرید) وآن را در گوشه ای از واگن حمل بار قطار راه اندازی کرد ... درس سوم ادیسون :بخشی از روند رایج باشید وچاپ روزنامه "گرند ترانک هرالد"در مسیر رفت وبازگشت به دترویت را شروع کرد .برخی مطالب را کامل کپی می کرد امابخشی را به مطالب محلی اختصاص می داد که خودش می نوشت در این زمان سن او 12سال بود درس سوم ادیسون :بخشی از روند رایج باشید نو آوری ممکن است با پیگیری روندی خاص آغاز ش`ود اما برای موفقیت در نوآوری باید به روشی مناسب ،به موقعیت رهبری و پیشگامی در این روند دست یابید درس چهارم ادیسون :آگاهی کسب کنید :درس چهارم ادیسون آگاهی کسب کنید درس چهارم ادیسون :آگاهی کسب کنید برای فرد نو آور ،کسب دانش به خودی خود نباید هدف باشد . دانش خالق به معنای آگاهی از ظرفیت نیروها، اجزا ،عناصر طراحی و ...ترکیب این عوامل وایجاد وسیله ای خدید یا بهبود یافته است. درس چهارم ادیسون :آگاهی کسب کنید دانش ،برای فرد مخترع و نوآور ، ابزار کسب مهارت در مجموعه ی فنون واصط`الحات مربوط به واقعیت های فیزیکی است درس پنجم ادیسون :مشاهده کنید درس پنجم ادیسون : مشاهده کنید درس پنجم ادیسون :مشاهده کنید شنوایی ادیسون در سنین جوانی کاهش یافت و با افزایش سن و در میان سالی این مشکل تشدید شد اما او این ناتوانی جسمی را نعمت می دانست زیرا سنگین بودن گوش ادیسون ،او را مجبور می کرد بیشتر به چشم خود تکیه کند. درس ششم ادیسون :با رویکرد پایین به باال کار کنید درس ششم ادیسون :با رویکرد پایین به باال کار کنید درس ششم ادیسون :با رویکرد پایین به باال کار کنید ادیسون به طور طبیعی رویکرد پایین به باال را در پیش می گرفت : یعنی ایده پردازی ،ترسیم رویکردهای مختلف برای تبدیل ایده به عمل درس ششم ادیسون :با رویکرد پایین به باال کار کنید کدام رویکرد بهتر است باال به پایین یا پایین به باال؟ پاسخ این سوال بستگی به پروژه دارد هردو رویکرد وترکیب آن گاهی الزم است درس هفتم ادیسون :ایده ها را عملی کنید :درس هفتم ادیسون ایده ها را عملی کنید درس هفتم ادیسون :ایده ها را عملی کنید بخش عمده آموزش های ادیسون ناشی از تالش های شخصی او بود او فردی خود آموخته بود که با حرص و ولع کتاب می خواند ویکی از کتاب های مطلوب او در سن 12سالگی ،فلسفه طبیعی اثر ریچارد پاکر ،مدیر دبیرستان بوستون بود درس هفتم ادیسون :ایده ها را عملی کنید یادگیری از طریق انجام ،نیازی به ابتکار ونبوغ ندارد بلکه نیاز به انجام و اتکا نکردن به یادگیری صرف دارد جرقه ای که ادیسون زد ناشی از نبوغ نبود ،بلکه او انگیزه الزم برای عملی کردن ایده ها و اندیشه .های خود داشت درس هشتم ادیسون :انتخاب و امتحان کنید درس هشتم ادیسون : انتخاب و امتحان کنید درس هشتم ادیسون :انتخاب و امتحان کنید برای ادیسون ،خالقیت بیشتر فعالیتی بر بررسی و جستجو بود تا الهام خالقانه . درس هشتم ادیسون :انتخاب و امتحان کنید مشهور ترین جمله ادیسون شاهدی براین مدعاست: 99درصد نبوغ ،کارو تالش و فقط یک درصد آن الهام است درس نهم ادیسون :هیچ بخشی از جزئیات را از دست ندهید درس نهم ادیسون : هیچ بخشی از جزئیات را از دست ندهید درس نهم ادیسون :هیچ بخشی از جزئیات را از دست ندهید به جای مشاهده انفعالی ،به مشاهدات فعال جهان عادت کنید درس نهم ادیسون :هیچ بخشی از جزئیات را از دست ندهید واقعیت را به این ترتیب نگاه کنید :چگونه می توانم این واقیت را شکل داده ،تطبیق داده ،یا تغییر دهم به نحوی که مشکالتی را حل کرده و سودی به دست آورم . درس دهم ادیسون :نحوه ی کارکرد دستگاهها را درک کنید درس دهم ادیسون : نحوه ی کارکرد دستگاهها را درک کنید درس دهم ادیسون :نحوه ی کارکرد دستگاهها را درک کنید ادیسون مخترعی که مبتنی بر سعی وخطا کار می کرد ،هم تحسین شده هم تقبیح . درس دهم ادیسون :نحوه ی کارکرد دستگاهها را درک کنید او فردی است که می داند چگونه بدون نظام و نظریه و تنها از طریق تمرکز روی قوت ها وتحمل پذیری نامحدود خلق اختراع کرد درس دهم ادیسون :نحوه ی کارکرد دستگاهها را درک کنید سعی و خطا می تواند ابزاری قدرتمند و خالق والبته به شدت کند باشد. درس یازدهم ادیسون :هیچ ایده ای را از دست ندهید درس یازدهم ادیسون : هیچ ایده ای را از دست ندهید درس یازدهم ادیسون :هیچ ایده ای را از دست ندهید توماس ادیسون ،زمانی که تلگرافچی جوانی بود و شروع به اختراع کرد ، همیشه یک دفترچه یادداشت جیبی با خود داشت تا ایده هایی که به ذهنش می رسید به سرعت ثبت کند. درس یازدهم ادیسون :هیچ ایده ای را از دست ندهید ادیسون حافظه شگفت آوری داشت ومعتقد بود حافظه توسعه یافته مهم ترین دارایی هر فرد خالق است. درس یازدهم ادیسون :هیچ ایده ای را از دست ندهید ادیسون به کارکنان وپژوهش گران خود توصیه می کرد که تمامی ایده های خود را بنویسند درس دوازدهم ادیسون :دقیق و سخت کوش باشید درس دوازدهم ادیسون : دقیق و سخت کوش باشید درس دوازدهم ادیسون :دقیق و سخت کوش باشید دقیق و سخت کوش بودن یکی از نشانه های دوره زندگی خالق ادیسون بود .ادیسون در فعالیت های ابتدایی خود تلگراف دوگانه و تلگراف مرکب ،در دوره ای کوتاه بیش از سی سامانه ی کامالً متفاوت را خلق وآزمایش کرد درس سیزدهم ادیسون :قدر نادانی خود را بدانید درس سیزدهم ادیسون : قدر نادانی خود را بدانید درس سیزدهم ادیسون :قدر نادانی خود را بدانید نادانی افراد را مجبور به فعالیت تجربی محض می کند اغلب ،مشاهده ی دقیق ،انتخاب و امتحان و روش سعی وخطا به ادیسون نسبت داده می شود درس سیزدهم ادیسون :قدر نادانی خود را بدانید نادانی راه کشف را باز می کند . برای مخترع _نوآور هدف از دانش ، تسریع فعالیت تجربی ناشی از نادانی محض است درس چهاردهم ادیسون :ابزار خود را تیز کنید درس چهاردهم ادیسون : ابزار خود را تیز کنید درس چهاردهم ادیسون :ابزار خود را تیز کنید ابتدا ،بهترین ویسشترین استفاده را از داشته های خود بکنید. سپس از لغزش در هر یک از مراحل فرایند اجتناب کنید از طریق توسعه مهات های فردی بر کاستی های خود غلبه کنید درس پانزدهم ادیسون :با آغوش باز پذیرای مشکالت باشید درس پانزدهم ادیسون : با آغوش باز پذیرای مشکالت باشید درس پانزدهم ادیسون :با آغوش باز پذیرای مشکالت باشید ادیسون از شکست استقبال می کرد همیشه شکایات مشتریان را با دقت بررسی و تحلیل می کرد وآن را مبنایی برای بهبود های تدریجی می دانست درس شانزدهم ادیسون :به محدودیت های رویکرد مسئله محور توجه داشته باشید درس شانزدهم ادیسون : به محدودیت های رویکرد مسئله محور توجه داشته باشید درس شانزدهم ادیسون :به محدودیت های رویکرد مسئله محور توجه داشته باشید حل مسئله یکی از پیشران های قوی نوآوری است درس هفده دهم ادیسون :مدیر اجرایی آرمانی را انتخاب کنید درس هفده دهم ادیسون : مدیر اجرایی آرمانی را انتخاب کنید درس هفده دهم ادیسون :مدیر اجرایی آرمانی را انتخاب کنید فرد نوآور از نظر ادیسون کسی بود که ذهنش پر از اطالعات ودانش بود .از دید او ذهن آماده ذهنی بود که آماده خطر پذیری ،ورود به فضای ناشناخته ها وخلق وسایلی باشد که پیش از این خلق نشده اند درس هجده دهم ادیسون :ماندگاری سرمایه گذاری را تضمین کنید درس هجده دهم ادیسون : ماندگاری سرمایه گذاری را تضمین کنید درس هجده دهم ادیسون :ماندگاری سرمایه گذاری را تضمین کنید ادیسون می گفت :کارهای تجاری مانند طبیعت ،از یک قانون پیروی می کنند او معتقد بود اگر سعی کنید سود بیشتری به نسبت به میانگین سود کسب کنید بال فاصله رقابت شما را از میدان بیرون خواهد کرد درس هجده دهم ادیسون :ماندگاری سرمایه گذاری را تضمین کنید او برای تضمین سرمایه حاشیه سود را به پایین ترین حد آورده بود که کسی توان رقابت نداشته باشد درس نوزدهم ادیسون :روی دارایی ها سرمایه گذاری کنید درس نوزدهم ادیسون : روی دارایی ها سرمایه گذاری کنید درس نوزدهم ادیسون :روی دارایی ها سرمایه گذاری کنید چرا برنده شدن در قرعه کشی ها معموالً فرد برنده را خوشحال نمی کند ؟ یکی از دالیل این مسئله شکست در تبدیل ثروت به دست آمده به ثروت پایدار (دارایی)است. درس نوزدهم ادیسون :روی دارایی ها سرمایه گذاری کنید برندگان قرعه کشی ها معموالً با عجله وسایلی می خرند که دارایی نیستند ، بلکه هزینه هستند مانند :خودرو ، منزل ،وسایل منزل ،مسافرت و... درس نوزدهم ادیسون :روی دارایی ها سرمایه گذاری کنید ادیسون وقتی در سال 1875سامانه تلگراف چهار تایی را به جی گولد فروخت نقدینگی به دست آمده از این فروش را به سرعت به خرید کتاب وتجهیزات علمی برای آزمایشگاه خود سرمایه گذاری کرد درس نوزدهم ادیسون :روی دارایی ها سرمایه گذاری کنید از طریق سرمایه گذاری روی دارایی ها ، دارایی ایجاد کنید ،نه ثروت . این دارایی ها با تقویت توانایی شما نوآوری ،بنگاه شما را ساخته وحفظ می کند درس بیستم ادیسون :در مقیاس کوچک شروع کنید سپس آن را گسترش دهید درس بیستم ادیسون : در مقیاس کوچک شروع کنید سپس آن را گسترش دهید 3د درس بیست ویکم ادیسون :ضعیف ترین بخش ها را بهبود دهی درس بیست ویکم ادیسون : ضعیف ترین بخش ها را بهبود دهید 3د درس بیست ویکم ادیسون :ضعیف ترین بخش ها را بهبود دهی از نظر ادیسون ضعیف ترین بخش تلفن بل فرستنده آن بود در نهایت ادیسون فرستنده کربنی را خلق کرد که بیش از یک قرن فناوری غالب در حوزه فرستنده تلفن بود درس بیست ودوم ادیسون :گرد آورنده باشید درس بیست ودوم ادیسون : گرد آورنده باشید درس بیست ودوم ادیسون :گرد آورنده باشید روند غالب در تجارت مدرن (ساده و موثر کردن همه چیز است) یعنی حذف قسمت های زائد و نگه داشتن بخش های ضروری ،اما ادیسون این کار را نکرد درس بیست ودوم ادیسون :گرد آورنده باشید او معتقد بود خالقیت زمانی بهتر بروز می کند که مقادیر زیادی از تمامی چیزهای که ممکن است در اختراع به کار بیاید جمع آوری شده باشد ودر دسترس مخترع باشد چیزهایی مانند :دانش ،داده های آزمایشگاهی ، ماشین آالت و... 3ست وسوم ادیسون :از موجودی معکوس استفاده کنید درس بی درس بیست وسوم ادیسون : از موجودی معکوس استفاده کنید 3ست وسوم ادیسون :از موجودی معکوس استفاده کنید درس بی یکی از روش های مناسب شروع نو آوری و اختراع برای مخترع بالقوه ،تهیه ی فهرست موجودی از تمامی کارهای ممکن ،توجیه پذیر و سود آور است ،فهرست موجودی چیزهایی که ندارد ،اما می تواند وجود داشته باشد ودرصورت وجود سود آوری خواهد داشت. درس بیست و چهارم ادیسون :بازار ها را شناسایی کنید درس بیست و چهارم ادیسون : بازار ها را شناسایی کنید درس بیست و چهارم ادیسون :بازار ها را شناسایی کنید این رفتار را در خود پرورش دهید ، مشاهده دنیا به صورت بازارهای بهره برداری نشده یا بازارهایی که از ظرفیت کامل آنها بهره بردای نشده اس`ت. درس بیست و پنجم ادیسون :خودتان را تعریف کنید درس بیست و پنجم ادیسون : خودتان را تعریف کنید درس بیست و پنجم ادیسون :خودتان را تعریف کنید باید بدانید چه کسی هستید و متناسب با آن کار کنید .کار آفرین نوآور و مخترع همه ی فعالیت های خود را به سمت این دو حوزه هدایت می کند وحوزه های دیگر را بی اهمیت دانسته ورد می گند درس بیست و پنجم ادیسون :خودتان را تعریف کنید ادیسون برای یک گزارشگر توضیح داد که :او یک فرد علمی نیست اما مخترع است 3ید درس بیست وششم ادیسون :بدون اختراع نوآوری کن درس بیست وششم ادیسون : بدون اختراع نوآوری کنید 3ید درس بیست وششم ادیسون :بدون اختراع نوآوری کن اگرچه ادیسون روش استخراج الستیک از کارخانه ی طالیی را تجاری نکرد اما درس جالب و قدرتمندی را می آموزد ،نو آوری تنها خلق چیزی از صفر نیست بلکه می تواند پروژه دگر گونی و کشف گزینه ای از میان گزینه های موجود باشد درس بیست وهفتم ادیسون :اعتماد ایجاد کنید درس بیست وهفتم ادیسون :اعتماد ایجاد کنید درس بیست وهفتم ادیسون :اعتماد ایجاد کنید در دنیای واقعی خلق و اختراع نیاز به سرمایه دارد و سرمایه برمبنای اعتماد شکل می گیرد و افزایش می یابد درس بیست وهفتم ادیسون :اعتماد ایجاد کنید اولین اختراع کار آفرین ،باید تصویری باشد که ارزش های مطلوب و شایستگی پروژه مد نظر او را در برداشته واعتماد ایجاد کند 3م ادیسون :اعتبار کسب کنید درس بیست وهشت درس بیست وهشتم ادیسون :اعتبار کسب کنید 3م ادیسون :اعتبار کسب کنید درس بیست وهشت چه کسی باید مدعی کسب اعتبار اخ̀تراع تلفن باشد؟ مخ̀ترعی که این نوآوری را به شکل اولیه آن عرضه کرده؟ یا مخ̀ترعی که امکان تجاری سازی اختراع اولیه را فراهم کرد؟ 3م ادیسون :اعتبار کسب کنید درس بیست وهشت کشف انقالبی ،برای اختراع و نوآوری کافی نیست کاربرد عملی و سود آور ،نوآوری انقالبی ، چرخه ی خالقیت را کامل می کند. درس بیست ونهم ادیسون :سامانه ها را اختراع کنید درس بیست ونهم ادیسون : سامانه ها را اختراع کنید درس بیست ونهم ادیسون :سامانه ها را اختراع کنید برترین و سود آورترین اختراع ها و نوآوری ها سامانه های بازاری و فناورانه را خلق می کنند یا خلق این سامانه ها را ضروری می کنند . درس بیست ونهم ادیسون :سامانه ها را اختراع کنید فروشنده خوب محصول را می فروشد فروشنده بزرگ ،برای خود مشتری خلق می کند این مسئله در باره نوآوری هم صادق است درس سی ام ادیسون :بزرگ فکر کنید درس سی ام ادیسون : بزرگ فکر کنید درس سی ام ادیسون :بزرگ فکر کنید ادیسون ،مشاهده گری با هوش بود که همیشه جزئیات را بررسی می کرد و با وجود این وجود فکر کردن به بزرگ ترین مقیاس ممکن پیش از توجه به جزئیات را به الگوی کاری خود تبدیل کرده بود. درس سی ام ادیسون :بزرگ فکر کنید حتی زمانی که باید با ساخت وسایل به صورت محلی آغاز می کنید ،جهانی بیندیشید .افکار ،طرح ها و برنامه های خود را فراتر از بخش های منفرد قرار داده و به سوی سامانه های کامل سوق دهید. درس سی و یکم ادیسون :پژوهش باید هدایتگر دیگر فعالیت ها باشد درس سی و یکم ادیسون : پژوهش باید هدایتگر دیگر فعالیت ها باشد درس سی و یکم ادیسون :پژوهش باید هدایتگر دیگر فعالیت ها باشد اگر کس`ب و کارتان نو آوری است ، نوآوری باید رهبر و هدایت کننده شما باشد اگر چه پژوهش باید روی منابع ایجاد سود تمرکز کند باید از بازاریابی و تولید مستقل باشد درس سی ودوم ادیسون :از برهم خوردن تمرکز استقبال کنید درس سی ودوم ادیسون : از برهم خوردن تمرکز استقبال کنید درس سی ودوم ادیسون :از برهم خوردن تمرکز استقبال کنید به هم خوردن تمرکز برای ادیسون فاجعه ای ناگوار نبود درس سی وسوم ادیسون :به موقع اقدام کنید درس سی وسوم ادیسون : به موقع اقدام کنید درس سی وچهارم ادیسون :آینده را تصور کنید درس سی وچهارم ادیسون : آینده را تصور کنید درس سی وچهارم ادیسون :آینده را تصور کنید ادیسون به پیشنهاد جورج پارسونز لدروپ در سال 1891داستانی تخیلی در باره آینده نوشت این همکاری جایزه نوبل را در برنداشت اما دریچه ای منحصر به فرد به سمت تصور وابتکارات این مخترع بازکرد درس سی وپنجم ادیسون :در جریان اخبار قرار بگیرید درس سی وپنجم ادیسون : در جریان اخبار قرار بگیرید درس سی وپنجم ادیسون :در جریان اخبار قرار بگیرید ادیسون فردی پر مشغله بود اما هرگز اجازه نمی داد فعالیت های ک`اری مانع از مطالعه دو روزنامه صبح ،سه روز نامه عصر و بررسی همه جانبه تمامی نشریات مهم شود درس سی وششم ادیسون :قدر مشتری نا راضی را بدانید درس سی وششم ادیسون : قدر مشتری نا راضی را بدانید درس سی وششم ادیسون :قدر مشتری نا راضی را بدانید از دید ادیسون نقطه شروع نو آوری ،نا رضایتی است .تعداد کمی از مخترعان و نوآوران شانس مواجهه ئ اتفاقی با نیازهای برآورده نشده را دارند درس سی وهفتم ادیسون :مشتری را آموزش دهید درس سی وهفتم ادیسون : مشتری را آموزش دهید درس سی وهفتم ادیسون :مشتری را آموزش دهید ادیسون در اواخر عمر خود نوشت :اگر انتظار دارید اختراع و صنعت مدرن بازاری برای محصوالت خود داش̀ته باشید باید قبل از فروش محصول مشتریان خود را آموزش دهید درس سی وهشتم ادیسون :مزیت رقابتی ایجاد کنید درس سی وهشتم ادیسون :مزیت رقابتی ایجاد کنید درس سی ونهم ادیسون :تبدیل به نام ونشان تجاری ومعروف شوید درس سی ونهم ادیسون : تبدیل به نام ونشان تجاری ومعروف شوید درس چهلم ادیسون :منتقد باشید اما بدبین نباشید درس چهلم ادیسون : منتقد باشید اما بدبین نباشید درس چهل و یکم ادیسون :برای آنچه دارید کاربرد های جدید خلق کنید درس چهل و یکم ادیسون : برای آنچه دارید کاربرد های جدید خلق کنید درس چهل و دوم ادیسون :نو آوری ها وفناوری ها موجود را بشناسید درس چهل و دوم ادیسون : نو آوری ها وفناوری ها موجود را بشناسید درس چهل وسوم ادیسون :تولید انبوه خود را بر اساس نسخه اول شروع نکنید درس چهل وسوم ادیسون : تولید انبوه خود را بر اساس نسخه اول شروع نکنید درس چهل وسوم ادیسون :تولید انبوه خود را بر اساس نسخه اول شروع نکنید مراقب لحظه "ابراز موفقیت در اکتشاف" باشید نسبت به کشف خود خونسرد بوده و بادید انتقادی به نمونه ی اولیه نگاه کنید و نمونه اولیه را پایان کار ندانید درس چهل وچهارم ادیسون :رویکرد چند جانبه را در پیش بگیرید درس چهل وچهارم ادیسون : رویکرد چند جانبه را در پیش بگیرید درس چهل وچهارم ادیسون :رویکرد چند جانبه را در پیش بگیرید اگر نو آوری ،نیروی پیشران است ،چرا جریان آن را به یک کانال محدود می کنید؟ از مسیر های موازی ،م̀تقاطع و چند گانه برای خالقیت خود استفاده ک`نید درس چهل وپنجم ادیسون :آهسته و پیوسته کار کنید درس چهل وپنجم ادیسون : آهسته و پیوسته کار کنید 3ای نامحدود داشته باشید درس چهل وششم ادیسون :مشوق ه درس چهل وششم ادیسون : مشوق های نامحدود داشته باشید درس چهل وهفتم ادیسون :برای افکار غیر ارادی برنامه ریزی کنید درس چهل وهفتم ادیسون : برای افکار غیر ارادی برنامه ریزی کنید درس چهل وهفتم ادیسون :برای افکار غیر ارادی برنامه ریزی کنید افکار غیر ارادی نیرویی قدرتمند دارند برای تصاحب این افکار بدون از بین بردن آنها هر کاری که از دستتان برمی آید انجام دهید درس چهل وهشتم ادیسون :خالقیت را به یک فرایند پیش بینی پذیر تبدیل کنید درس چهل وهشتم ادیسون : خالقیت را به یک فرایند پیش بینی پذیر تبدیل کنید درس چهل ونهم ادیسون :وظایف را تقسیم کرده و به افراد تخصیص داده وبه آنها تفویض اختیار کنید درس چهل ونهم ادیسون : وظایف را تقسیم کرده و به افراد تخصیص داده وبه آنها تفویض اختیار کنید درس پنجاه ادیسون :به حسابداری توجه داشته باشید درس پنجاه ادیسون : به حسابداری توجه داشته باشید درس پنجاه و یکم ادیسون :برای نوآوری تقلید کنید درس پنجاه و یکم ادیسون :برای نوآوری تقلید کنید

49,500 تومان