صفحه 1:
صفحه 2:
اصول مدیریت
وسرپرستی در تربیت
بدنی
تعداد اسلاید: ۱۱۲
Dm
صفحه 3:
صفحه 4:
ی
از قوي ترین حافظه
است
صفحه 5:
اصول سرپر:
جایگاه سازمانی سرپرست کجاست؟
سرپرست
شرح جایگاه سازمانی مدیران
شرح جایگاه سازمانی مدیران
مهارتهای مورد نیاز سرپرستی
انواع مهارتها در رابطه با سطح مدیریّت
مفهوم سرپرستی
عبور از سطح کار گری به سطح مدیریتی
تعريف مدير
وبزكيهاى اختصاصى مدير
وزارت ورزش وجوانان
تاریخچه ی تربیت بدنى
قربیت بدنی در ايران و....
صفحه 6:
صفحه 7:
صفحه 8:
صفحه 9:
مقدمه:
در جوامع امروزی که تفسیم کار وجوددارد و گروهی افراد در
يك موسسه و با سازمان با هم پر اساس شرح وظایف کار می
کنند و در ارائه تولید و توزیع و خدمات مختلف برای جلب
مشتری و رضایت ارباب رجوق با هم رقابت می نمایند اصل
مدیریت و رهبری و سرپرستی ذر هدایت سرمایه ها و امکانات
مالی و بکار گیری نیروی انسانی نیازمند دانش و توانائی لازم
برای مطابق با فرهنگ تلاش و خود کفائی و داشتن ابزار و
وسایل مدیریتی می باشد.
صفحه 10:
مار eo oe ie
در زندگی بشر و کاریرد اصول مدریتی در رابطه با نیازهای
جامعه می باشد تا دانشجویان گرامی با دانستن علم مدپریت و اصول
سريرستى در حيطه مسوليتى بتوانئد نيازهاى ود و كروهى كه
با آنان کار می کنند شناسائی و در جهت بهبود کمیت و کیفیت
در زمینه ورزشی موق باشند .
١
صفحه 11:
تاربخچه سرپرستی
از نظر دانشمندى به نام « ١ » تاريخجه
ا ل ا 0
كه براي رفع نيازجامعه بوجود امده از كوجكترين واحد
ا ا با مسئولیت پدر ایجاد گردید
دركذسته نه جندان دور سر يرست به تنهليى كاركاه را
اداره مى كرد
كاركنان زيردست را خود شخصا به ١2 درمى
1
اخراج 2 دك
میزان را خود تعیین می کرد
صفحه 12:
IeC 5) ال
هدایت و رهبری فنی 1 ۳
دوع این شغل به مراتب بهتش و پوبا تم و تحریفی واقع تم پیدا کرد و از
0 110 اساسنامه eer)
ا ا
گردید. و اما در ایران این مسئو!
قرار دارد که برنامه های شغلی
esr are و
ین مسئولیت را تدوین و حمایت و ایما
ce
1-INTERNATION LABOUR ORGANIZATION
2-WORD HEALTH ORGANIZATION
۳
صفحه 13:
اصول سر سح CS
يحنى مبداء اساس» 00
Warr ce اد دا ۳
ee اسالامی به معنای همان یایه و اساس و منشا فعالیت های حوب
و re ers oe نا
ته مهم آن است که ator ال ا 00
صفحه 14:
ee
جایگاه ساز مانی سرپرست کجاست
یک سرپرست دریک سازمان اداری ».که مسئولیتی به
عهده دارداز نظر چارت اداری چه جایگاهی برای او تعریف
.شده است كه حيطه كاريش به وسيله ان تعيين مى شود
در چارت دیل سرپرست در پایین ترین رده مسولیتی است
صفحه 15:
هرم مدپریت تیلور( سلسله مراتب در مدیربت )
١
یران عالی
\ سس
5 مدیران ارشد
215 مديران ميانى
5
تیلور معتقد است برای آنکه کسی یک مدیر عالی شود می بایست از سرپرستی
«شروع وبا ترقى بيشرفت يلكان را كذرانيده تا يك مدير عالى شود
6
صفحه 16:
#سرپرست
*مدیری است که مسئول و هماهنگ کننده
فعاليت هاى كروهى از كاركنان يك اداره: دايره
یا واحدی از یک سازمان است.
۱ aU SRC Bee SRN ree Serie
5 BL CCT OTE) TC)
we Jaleo iS 9 tla) اا
کارکنان را مشخص می کنند. ER eg
کیفیت و نظم و ترتیب کار رامی. . .بین
0 ر
مى كننكد. 2١ اعتراضات
Wo
صفحه 17:
مدیران
مدیران عملیاتی (سرپرست):
بطور مستقیم با کارکنان در ارتباط هستند .
. پر مشغله مي باشند a
وقت کمی صرف برنامه ریزی مي کنند
" گزارش نوبسی و مطالعه می نمایند .
٠ بیشتر وقت خود را با افراد مافوق و افراد خارج از سازمان می
گذرانند.
صفحه 18:
شرح جایگاه سازمانی مدیران
مدیران میانی :
311110110111111
راهبردهاوخط مشی ها سازمان را به هدفهای ویژه و برنامه تبدیل می كنند و براى اجرا در اختيار مديران عملياتى قرار ميد هلد
1۱ Tg Car SRO perv
BACT Poe RCAT CRS DET envy ene Ree
Peete Toren (ESIC TE NA) Te Beppe es eter
معمولا این سطح از مدیریت را مدیرعامل .مدیر. رئیس ... می نامند .
4
صفحه 19:
oe eet 7 :
مهارت های مدیریت(سریپرست)
مهارت هاى مورد نياز
الف - انسانى (روابط )
ب 7 تصمیم گیری
ee fe
3 فتى
صفحه 20:
مهارتیبای مور نیاز سرپرسنی
| * مپبارتبای انسانی . .
" توانایی برقراری ارتباط با دی
" ایجاد انگیزه در افراد :
" و درک شرایط و وضعیت
از این مبارت برای راضی ز
مديران بالا و انكيزه داد
' کارکتان ببره می گیرد. ۱
صفحه 21:
مپازتتای موزد نیاز سريرستى
" مپارتبای ادراکی :
توانایی ۰ یه فعالیتبای سازمان
بصورت ۰ منم وی ینب
۰
چگونگی تاثیر هر تغییر دز در
كاركردها
لا
صفحه 22:
مپازتتای موزه تیاز سريرستى
: مبارتبای تصمیم گیری |
MSC eo eS prec ا ل
AAU EG NC TCS ا
اتخاذ تصمیم مناسب.
" فردی که در تصمیم گیری قدرت بالایی دارد می تواند
بسيار منطقى و خلاقانه از قدرت تفكر خود استفاده كند.
11
صفحه 23:
ال اه أ بن وحى ا 44 هه
مهارت فشاى مورد نياز سريرست
: مهارتهای فتی ۳
داشتن 6ت و اطلاعات فنى ۱
وتوانايى وتسلط سريرست در اداره يك سازمان
است
صفحه 24:
صفحه 25:
مار بای مورد نیا ز سرپ رسلی
eee Sl ed eke teen ROME RCS celts EL ad
۱ at eee elem peepee
سرپرستان بیش از مدیران رده های بالاتر به مهارت فنی نیاز دارند
capes
shad تم 4 می شوند
.به سراغ سرپرست خود می روند
14
صفحه 26:
۱ ا eer Town LoS)
اجرابی امم سازمان نیستند بلکه هماهنگ کننده ای بجا بای بهره گیری مفید از
0 ل ا ل ا ا ا ا
0 ا ل Pav en ees
0 ا pe ieee Yan ere
.روشهاى رهبرى رادرك كررده و از متدهاى مختلف مديريتى استفاده نمايد
صفحه 27:
ا
ف ماندهى عملیات Sie
۱ er res Depa IDET
" بررسی تکنبک؟ ی عملی : یعنی فنون انجام کار قابل اجرا از
طرف سرپررست باید سنجیده شود تا ببیند چه فتی در کجا کاربرد دارد آنوقت
اجا نمايد.
... سنجش قدرت و توان اجرابى شاغلين ١-1-1
اراد تحت اختيار خود داشت باشد.
.ضرت فوارد و دستور 11 02 نار
صفحه 28:
6 وا گذاری مسولیت ها با جلب رضایت افراد.
Oe ae y See ase a] pe ome NL nL ۱ ?22
ا 4
a a
۷ اصلاح و ۱ رو در رو
۱
BE ce, ee er OS SNS eee eve Ce Rone cn
5 0
ا ل ل الحا
es OS Ib ures) ان
حود ایحاد تماید.
بطور کلی سرپرست یک مدیر» یا ا
= اع ان اسح ars ذا سود عدس و تب شرت
نود كاهى دارد و با هماهنكى و اعمال مديريت و ايجاد انكيرزه در اجراى
دستور العمل ها به بسيج همه عوامل اعم از نيروى انسانى و امكانات مادى مى
.پرردازد
صفحه 29:
صفحه 30:
۱ ۴ ۵
سسنج, از دید شاه اسر
اعبول سس بسن
۱
وحدتوهماهنكي ؛ - لعا لهديريته لساساختيار نيروها ه- لعما-ل
aia eroeye sy) ا ا الك
الل ل ا ل ۱
BL en ha eae pe ahh orl eer rs See ee وتقیه
a T > زور ۶
صفحه 31:
ویگیهای یک + مسرپرست حوب
۱ قدرت 0
ی
را اجر بی نماید,
hi 9 0 ام
Be ee) ea
اختیارات و مسئولیت های سرپرستی
el acca ea از ديد كاه سايمون
صفحه 32:
نان بدیر ايز دو مالا کف تشحیص احتیار یعنی:
)
اه عت از دستورات مش 0 if bf
١ ae Peles memes IES Ay
أب 1
ل
به نظ با رنارد براى اين كه دستورى مشروعيت بيدا كند و مورد يذيرش
زیر دستان قرار گیررد باید چهار شرط را داشته باشد:
۱. دستور قابل فهم باشد و زيم دستان آن را درک کنند.
مر
۱
Seo aD Leelee ا
صفحه 33:
۱. اختیار فرمند یا کار رما - یعنی فردجاذبه شخصیتی داشت
با
۲ احختبار سنتی که بر رسو و سنن فرهنگی و ارزشهای اجتماعی مبتبی
20
Rolie eo te oe ا elec ay
یش یاس شود
صفحه 34:
مسئولیت در برایرافراد: زیر
دست
0۳
سایر
مرس
مسئولیت در برابر : ار
صفحه 35:
ath De DWAR Evo
1 ee nr ee)
راهنمایی)
". مسئوليت در بابس بالا دستان ( كارش نويسى )
ee 0
5. مسئوليت در برابس كار ( كميت و كيفيت)
ا ا ل ل 0
صفحه 36:
چگونه یک فرد سر پرست می شود
عموما از هر چپار سرپرست . سه نفر سلسله مراتب
ی
Peery 0
تجارب زيادى دارند »
مشاغل متعددى را در سازمان
بر عیده داشته اند
تحصیلات بالاتری دارند .
صفحه 37:
مسیر ارتقاء مدیران
مسیر ازتقاء کار کنان غیر مدیر
صفحه 38:
:حيات . افتخار وغرور يك كشوربه توسعه موارد زير بستكى دارد
فرهنكى 5-اجتماعى 3- سياسى 2- نظامى 1-لقتصادى-4
eens اال ا كت
: عواملی که در توسعه اقتصادی یک کشور موثر است |
سح سس سس 1- دستیلبیسه بازار جبهلنی- 3 |
سا ۳ |
| Re ee eS Batt yeaa
۲-معادن : ماده اولیه برای هر تولید
| Peer 7
صفحه 39:
ee از دانش مديريت را كه مي توان آموخت ؛
ا ol co
ل TB eed Deca Md
.گوناگون مي شود.. . مي نامند
Pare pee y Pare) CLC CM pepe Re HTC Ree Cene) Rene ERG nay
جون بايد ازتجربه و متدهاى مديريتى درجاى خودش استفاده
بات ول هقر ا درا نباشد فایده ای ندارد [۳
0 is) etn
مديريت در ذات بعضى از افراد وجود دارد واين را مى توان در بازى
fhe) 3903 od dbire ylT 95 /
صفحه 40:
هنوز تاریخ نویسان و دانشمندان علوم اجتماعي نهادي را نيافته
اند كه بدون داشتن سلسله مراتب مديربتى . يابدار مانده باشد
ا رت(
Ope Re mR rey |) ا
به اعتقاد بيتر دراكر. عضو حياتبخش هر سازمان: مديريت آن
.است
صفحه 41:
تعريف مدير
کسي است ا ا ee Rely ee i
ا ایا سر
صفحه 42:
| مدیس
.١ دانش تخصصى حاف فت »!ا
انانى ) 515111
1 eal a
۳ تحربه ععع ازع معد
فا
م
١ برنامه رمزى 2 ۵ . هماهد
Coordination
ل 00101119. سازماندهى
Organization
eS .Directing (oye nrg
Staffing
بودجه بندى 8 0019ا8. كزارش دهى ./
Reporting
صفحه 43:
تعریف بمرنامه دیزی
یک عملیات اجرایی در آوردن ولذا. و مشخص برنامه
Oe em eke SO Leen STEAD)
است کد را وظايف سريمستى و مديريتى يعنى سازماندهى و
BESTE STS) 1
relies ل ال 0
SONIC Irae ا ار |
صفحه 44:
|
كد |
۳ برنامه رجدى
۱ e penny
(Geer nye ا ل اا Se
75 . تكن رو ماموريت ها و هدف و احتراذ از تغييس مسي
صفحه 45:
محاسن برناعه ریزی
۱- وضم موجود موسسه با سازمان را معین
و شناسائی می کند.
i ا ees Noe a i ew ee Ieee
هماهنگ می سازد.
۳ --آشنایی با روشها و فنور
بینی برای تحقق اهداف سازمان
؟ - تواناى كنترل موسسه و فعاليتهاى آن.
ه - اجراى تصميمات اتخاذ شده بصورت مطلوب.
صفحه 46:
۷ Ee To) Orne me SASS
ریزی صورت می گیرد:
ل ا ا ا و
0
صفحه 47:
هماهنگی . ارتباط بین سازمان و نحوه مسئولیت
هر فرد کنار یکدیگ.
20 :يعنى حصول اطمينان نسبت به مطابقت نتايج عمليات با هدفهاى
ered yy ا ل ا ل
|
tS pte er ere sb] errr i ۱
مى آيد.
صفحه 48:
دي
ا م نحرافات همان طورى كه
اشاره خواهد شد دو نوع سيستم سازمانى وحود داردة
ee eo لإ ل ا لس
تحت کنصرل قرار می گیررد. با ۲
كشن سمي بوره تائيد قرار فى ee
صفحه 49:
سح یا ی
a > : در بودحه هزیته های مختلت ساز
لبايك هاى آمارى به طور مرتب بايد تهيه شود. مقايسه
وارزشيابى ان رارض هاى قبلى Bene rece er res)
ا 0
کند ,
و
4 متایسه حت ei relates |
بينى شده.
صفحه 50:
ساز ماندهی
ی
لبقه بندى نيروها و تعيين كردن مسوليتها
“Colas
به صورت دستور العمل یا یخشنامه تیروها را به وظاینشان هدایت و راهتمانی می کند.
oe
۱ cn eee) eae]
كد
يك سازمان بسراى اجراى هدفها نياز به بار مالى دارد بنابى اين تنظيم صورتهاى مالى
( درآمد ها و هزینه ها ) و بودجه از وظایف مدیران است.
صفحه 51:
Pals
و
اصول کلاسیک مدیریت عبارتند:
.١ اصل وحدت مديريت: كه در آن هى دسته از فعاليتها بايد در يك طررح
ا یک رئیس اداره شود.
۴ اصل وحدت فرماندهی: کارمند باید از یک رئیس مافوق دستور
دریافت کند.
۱
0007 ا ا ل ل CCC We) er) mn eae
صفحه 52:
42 ۱
۶ مدیریت میانه رو
صفحه 53:
مدیریت هدق قرا
ویر گی های مدیریت هدف گرا
Eee eee eee coe ا eee
Ramee Srey enw noowe nest a
شش eyo
گرا Be مدیرریت
ویژ کی های عضو
را ار تشويق و ترغيب كا ركنان مورد x)
وت
a مديى سعى مى كند خود را محبوب جلوه دهد. 4. خطاى همكاران مورد اغماض
است.
". تحقق يافتن اهدداف سازمان مت زلزل
Ll
eee
صفحه 54:
Ca 254 سایه نما
ریشکی های مدیریت سایه نما
Ee poe ie Seca
؟. مدي سعى در حنظ مناقع خود دارد.
۳.مدیر حود را از مسولیت باز می دارد.
Cd als aus yo lb age 9 Sublen, £
Bee ea eee ee ere Nea
صفحه 55:
۱ T a)
اء استفاده می شود.
ا ا
درن اورة اهدرف شار مان موت اسه
صفحه 56:
علی (ع) می فرماید: بد رفتاری آفت مد
است.
با ال ۳
> اجبار و تحکم Cre .منت نهادن
/. جدائى از مردم 7 و ۰
|
صفحه 57:
تیه
0-6
مادی در جهت ۱
* سازمان ar
Formal organization 0
Informal ۷
صفحه 58:
و
سلسله مراتب وجود دارد سازمان نام دارد.
روابط عاطنی د بین اضراد در یک محموعه پا موسسه به ناه
سازمان عغیس رسمی اطلاق م ی مدیریت بسیار
بو ات و۲ کر انم ارتباط ها در حهت اهداف سازمان باشد
i مفید به فایده در عیس al 1
صفحه 59:
ات ای
لا eee
توزيع و توليد وحدمات سازمان ها وظايفى بش ۱
دارند.
SUE ete ore e LS ac سازماندهى:
[۱ nltnen Br wrt sre rer enleyy
۳ —
nl Stn ah aie ایا a5 8
3000000000000 ا
ا ا eats) eas eared)
صفحه 60:
۲ یک با 2 وحود دارد: م كر قدرت مشخص است و تصميم
اه ne ee
ی خاصی انجام می دهند.
262
رولبط بیزلفراد به صورت ست .3
صفحه 61:
sears Caw
0
و
ا ا
50200-7 2 تجو اتجام كار هار اسان ضوابط و شام دو حش ات
ی(
سازمان تالاش فى كندد-
؟-7- ستاد : واحدهائى ستادى هستند كه بطور مستقيم در جهت تامين هدفهاى سازان
USUBYB se LonIex) ا ل ل 0
ay امکانات و منابع . نیرروی انسانی؛ تاسیسات؛ تسهیلاته دانش و روش»
تکنولوژی)
ee ae انسانی و تکنولوژی در جهت اهداف سازمان
مربوطه.
صفحه 62:
Ce ۳
و۱۳۹۹
Meninzberg
ل BO ee
نم ی
اه تنج امین بح کدی ee ۱۱۳
صفحه 63:
چارت مدیریتی منینزیرگ
0
۳۳ مدیریت میانی يشتيبانى
عملیاتی
صفحه 64:
وزارت ورزش وحوانان
تاریحچه ی ثربیت بدنی
|
1
تربیت بدنی و ورزش هم از دیدگاه تاریخی و هم از دیدگاه فرهنگی به
دليل اينكه با ملل مختلف جهان سر وكار دارد و مهم وجالب و شايان توجه
heme KIN Toma ل ال ل ل 0
ضرورى بنظى مى رسد. در آغاز تربيت بدنى و ورزش حنبه اساطيسرى
ا ل |
صفحه 65:
نخستین هدف های
تكامل و توانمندى استعداد جسمانى
ايجاد كروه هاى ني رومند جراى بهت زيستن
ايجاد سم كرميء نشاط و جرناهه هاى تضريحى
ا ا ا 0
ال ا ل ل OVI
eee ara Coy ل لل 0
ote Sst who اصلی حیات سا
مان
صفحه 66:
صفحه 67:
صبمی و۲ ۳۵:1۵ re)
صفحه 68:
Cus 3 0 0
در سال :17 با همه يشتوانى هاى ضر هنكى و ور ز شى انجمن على تربيت
بدنی lige ا
0
SSI SY Ean ee) ا ا الم
معاونت نخست وزيرى و به نام سازمان تربيت بدنى و تفرريحات سالم و كميته ملى
pert esses ارت دض الاق
صفحه 69:
ف سد لاسي ار ات تا 0
پس انقلاب (1357) در هشتم دیماه سال
Sd ل نك
كه دوسازمان مجزا ازهم بودن در هم ادغام وبنا بر
مصوبه مجلس شوراى اسلامى( دوره هشتم) ٠ وزارت
.ورزش وجوانان تاسیس گردید
امروز وزارت ورزش وجوانان با47 فدراسیون پاسخگوی ورزش است
صفحه 70:
به منایع انساد
iG
=
5
veoee soo) ل ار
ا ال ا الا ل 2
0
| ieee eS atTee ae ity ioe an
توانند جامعه را در عرصه نیازهای خود بی نیاز و موجب ابتکار و نو آوری و
۱
وری خویش را افزایش داده و به رونق اقتصادی و خدماتی حود به جامعه با جلب
رضایتمندی شهوندان گامي مهم بر دارند وراه را بای استفاده بهینه از امکانات
صفحه 71:
مدیریت را نه تنها مسترم توجه به زمینه های فتی و امکا
a 000 1
Eee eka eee eas)
فردريك لات مایو
رفتار کار کنان و نیرروی انسانی را از اهم مسائل پیشرفت و یا عدم پیشرفت اعلاع می
35
حستر بارنارد ST ore) ع 1
شود كه كلية اغضاى اهدات آن سازمان را بيديرند.
صفحه 72:
در طراحی و بمنامه ریری نیموی انسانی باید به سه
مسئله توجه گرد:
۳ پیش بینی احتیاحات نیموی اضسانی
7 مراحى تيروى انساتى
۱
الف: تحزیه و تحلیل وضع موجود و پیش بینی احتیاجات آینده:
ال سس
وبه سمت بالآى هرم در حركت اند ودر نهايت Oe lS tee مختلف از جمله
cers) ل وجود درد و در کنار زرينى يست هاى
خالى سازمانى با لحاظ كردن اهداف سازمان نياز به مطالعه و بررسى دقيقى دارد كه مدير يا
ا 0
صفحه 73:
nl on تعیین هدف ها و حط مشی ها
در اين م مرحله يس از تحزيه و تحليل وضع موحود و ييثر دید
احتیاحات آینده و بر ا ا
ا ا ا لا ل ا
Cee رای
پس از تعیین حط مشی ها مدیرریت ممکن است ee
ی ی ی دیس ال اى تامين و
تگهدار. SNe
صفحه 74:
8 کنترل و ارزیابی نیموی انسا
SESS ES eae Sie ele eee erence
Se افراد كار امد هموار و
cole: ۳ دا
ل
توانائى لاز را در آن سازهان يا موسسه داردد باز نكّهدارند
صفحه 75:
7 ا Peer ee
فکری که به عهده فردی در سازمان گذاشته می شود
ی
شحل: عبارت است از وظايف مشابه و مرتبطى كه به
عهده یک فرد در مقایل در یافت حقوق ق دا دستمرد
eS
nec were) ا ماد
صفحه 76:
در حالی که اکشریت دا
قبول گردند ولی در نحوه اجرای آن اختلاف عقیده وحود دارد بدین معنی که
حكونه كارها را تقسيم و وظايف را طبقه كنيم تا حداكش. بهره با حداقل نيررو را
مدست اورم
ee LOM ا pre
چندین کار یا (همه کارها ) مسئول وظینه معینی شود. اکشر متخصصان
معتقد هستند که تقسیم کار و طبقه بندی وظاین در سازمانها یکی از
— 22
صفحه 77:
1 ار سو ف
ee eee ee
es a era ل
اين اصل ييشنهاد مى نمايد كليه فعاليتها كه يك نوع تخصص و اطلاعات
احتیاج دارد در یک نوع گروه متم کز شوند و در این نوع تقسیم
افراد در يك موسسه يا سازمان با ابزار و ادوات مشابه به كار كررفته
می ل فوتبالء هندبال» بسکتبال.
صفحه 78:
RED Na 7
بدین معنا که به طبقه بخصوصی از مدع ممبوط می شود نقسیم
ل sel رشته مخصوص در مکان
بخصوص.
6 تقسیم بندی کار بر مبنای منطقه جفرافیایی:
worl ae Ter] ۱
ا ل rs hee oe
7 — ct 9 V9 Va = poh gt
صفحه 79:
مزايا و معايب تقسيم كار
اراك
ا م و حور pee ee ek
ا ل ۲۳ م در انجاء كار رها قابل ure است
I
PE Ob) eee ca eine
4 يد ساد كي در مدت كوتاهي مي تون اطراد را جايكزين كرد
Lie 6
7 افرایش خدمات دهی و افرایش مهارت
صفحه 80:
3
۱ بروکراسی) عدم کار
". آسان شدن و يكنواحت شدن كار به دليل تكررار
ee oma ا SP
0 yer er اهميت
|۱2 era e Ta Sere ee
PO ele ee Tote Op tee nu ا
0 eee ee) ee ل Caseyeoe nee
1 [SESE Peedy ae
صفحه 81:
ماحل مطالعه کار :
|) ار 5
0
مسح 218 2ط : ۱
S
BLS eS eyes eee eeG Pl (oseravyy ony
زمان CCI pe bem اندازء گیری حجم کار و محاسبه زمان انجام کار .
تعمردف 12611116: تعریف روش اجرا و تعیین ز
اس | اقا ی تا
fe eee ree eee ere re eet cebbal ofes4) بقاء
صفحه 82:
2557 tyler wrer cee)
منظم و ييوسته بوده و امكان حذف هيج يك از مراحل قوق
ASO وحود
اصول ال
|
eT Lene rE ۱
كا ركنان» كا ركران» كارمندان و همجنين كار آموزان بدون مزد مى
صفحه 83:
و
iy Hh
Pe
REN ا
ار OCA ey ees OG eyes
یف باید طوری تنظیم شود که تصویر روشنی از وافعیات
nner ee ا ل ل
شغعلي. به دست آأيد مسد
ی حي
بای آکاروسازرهان وج اس ونوجت ضایف مسر کنو
صفحه 84:
اله 1 (la سم یسب
ron) ل م 3 ,
Ey انتخاب و استخدام اراد واجد شرا
۳ مقایسه نحوه کار اضرد با شرح وظايف شخلى توسط سريرستا
لح لوك وي و
با وظایف محوله
ا ل 0
حقوق ب مبناى وظايف شغلى
ا 0
صفحه 85:
eel 9 Sates ا
79 2
Per enn) |
ل ا POE DE Asya
POPS mmeR CCS MPE RCT) ACB Oar ee ee nsert ec) oer en
ا ا
" . تفويض احتيارات را به دنبال دارد و از انباشته شدن كارها eo
الى
شاخص های اضراد در سازمان اعم ال ساز مانی» سمت:
مکان
ره و قسمت و نام فرد را مشخص می نماید.
صفحه 86:
سباست شقاى ذلى حفوق و دستم 3
۱ Anes 00١
سیاست کلی و حط مشی های حقوق و دستمزد در هم سازمان باید با هدفها ی
ak 1 9 34 ]م
50 ال ار
3 ۳ 5 ره ۳
سیاست حقوق و دستمرد با در نظر گرفتن اهدداف سازمان و منافع .
۱ 7
10 eee cee nD
ی یه
Suite ل ی
یاست حقوق و دستمرد باید با تحولات و تغییات کینی و کمی با هریته
oe ees
ee
ae 2 Ea be culo
ل ا
Seba
صفحه 87:
. اهرم موش مه 5
اهره موشرى برا ۳
ا ا ا 6 8 2
11 2207
AUT Fon اك ee
5 3 ل وا ae
ببت توجه داردتا کیفیت.
0 er
ور مرقب باید تهیه شود. مقا
7 رش هاى آما ایسه شا
pa ۳
CS ا ل ا تررا rue
چا مس 2
beri ل
ايحاب مى كند.
صفحه 88:
مدیریت عمومى يا سريرست اجراى
مسابقات و فعالیت ورزشی:
1
6
ا ل
اا 0
دقيق و سازمان دهى مناسب از حداقل امكانات حدا كثر بهره ورى را
همماه حواهد داشت . معمولا هیچ مسابقه ای 92 عر انان سرون
coe ee ee i area)
صفحه 89:
در احراأى مسابفات ذا دتو رشاى رس
.١ برنامه رمزرى
en ee one er rennir earn ie
5 كيدا - پذیرابی )
؟ > 1 شنابىبا شيوء اداره مربيان داوران و مسئولان ورزشى
۵ مسئولیت مستقیم در کل مسابقات
ال eee eevee
صفحه 90:
۱ rer ecl PC ey ee
ری اند
اام قوا
۲ ایحاد محیطی ک ره خلت ورزشی سا پا
و(
نحوه داور
ce
0 ل One any) ey real CB eer ا
شسح زیس جرا ee
صفحه 91:
1
ف ب 3
؟ . انتخا
Uva 00 ا
صفحه 92:
ب: دستور العمل داوری:
ار
eer on
". نحوه انتخاب داوران
4. نحوه ene
ae ل 0
سكير حلسه حهت هما Be قبل از مسابقات
ا 0
صفحه 93:
ورزشی:
عالاوه بر واحد اجرایی مسا
و
۵ کمیته اسکا
۷ مه CURE نتظامات
٩ حمل و تثل ۰ نظرت و پشتیبانی و ارز
صفحه 94:
ee Boge oe ue
وذ برنامه.
صفحه 95:
ee er a ao
Peltor Era
نظارت بر هزینه ها ۳
برسی اسناد هیزینه ها ۳
۱
6 یرداحت تعیدات طیق تابید مسئول مسابتات
ee م
صفحه 96:
a : واحد تدار کات و پشتیبانی:
۱ تامین کلیه وسایل و ابزار و ملرومات ور رزشی و غیم و ذشى
ا ل ا EN
۳ تهیه وسایل نقلیه با توجه به امکانات
5. ارائه خدمات به تيم ها به منظور اياب و ذهاب
5. نظارت ب امور يهداشتي ونظارت محل ب ركرزارى
صفحه 97:
0 eee ae
1
تهيه ييش نويس خبرى براى مطبوعات و بولتن خبرى
نين اماكن و نصب يلاكارت ها و غيره
8
. نصب سیستم صوئی و تصویری و نوری در محل و اماکن و غیره
eee ات
. برنامه رپزی برای فوق برد
6. اجراى مراسم افتتاحيه و
on bee ee تبليغى
بركزارى برنامه هاى فرهنكى و يرورشى
م
لد
ool:
صفحه 98:
٠. 0 3
أكسته ی
۱
ارتباط با سايى بيمارستان ها و تهيه كمرارش وقايع نهايى كميته
ا 5ن ein aloe Tee Det aon te
Besse Sher Peres y ec pee ie rear
صفحه 99:
برنامه.
ل ل ان
ert ل ل ل ل ره
مسئولان ذیربط.
سریرست تیم ها و کاروان های ورزشی:
یکی از مدیرران می گوید مربی باید مربی گری کند و
صفحه 100:
۱. برخورداری از قابلیت و تجر به در زمینه مدیرپت
۱
rn NT Spe ere Tal
". بورد احتراء بودن از سوى ورز شكاران- مربيان و 00
4. قا
eee EE Ieee ا
۱
۱
Eee ea eee ak roe)
1
°
5
۷
صفحه 101:
دغدغه های یک سر یست:
(يرسش هاو وظايف):
ع ل CC
ات
كمركي - لباس و وسايل مورد ناز - تامين اعتبار ( يودجه) - جلسة
eC eee 0 ae ere ae cal
4 كار ضده در بار كنت.
صفحه 102:
جوانممد و بزر كوار باشيذ( برد ونا
rod = سما
شوخ طبعی و متکی بودن به خود را ضراموش نکنید.
روابط متقایل را حفظ کنب ( با مربیان و بازی و 7
باشید)
0 Bevo ab eve ge yay y ees eee| Cavan
کردارتانباشید)
به صورت راهنما در مسابتات تيم را هماهى كنيد ولى در كا
زا PSA ae Ss
ree OD Tato ا es
صفحه 103:
سرپرست اماکن ورزشی بعنوان مسول تاسیسات و سالنهای ورزشی باید
۱ STS) E
ورزشی منطقه ای یا استانی یا کشوری از آن استفاده و نگهداری نمایند.
.١ تعيين فرد يا اضرادى به عنوان سرايدار از جهت حنظ و نكهدارى از
تاسيسات.
". كماردن ضرد يا اضرادى به عنوان كا رك براى خدمات و نظافت و
ee on aS ۱۱|
1 IAs ل eles
براى خدمات و نظارت بى تاسيسات ( جوشكارى- لوله كشى و برقكارى
صفحه 104:
ten ens) ا ا الم
oe Ta ا ا ran ee
موارد عندالزوم
By am eee inl Resear Wee) een
ا ا
همكارى ادارات مربوطه
.١ وجود وسايل ايمنى از قبيل كمكهاى اوليه. تخت و غير ه براى هواقع ضرورى
5 تحيين خدمات ترارى در صورت نياز( ماشين- اتوبوس)
صفحه 105:
نظريه هاى ركتار سازمانى را روانشناسان خصوصا روانشناسان اجتماعى
ل ا ا ال ee
تحليل رقتار فردى انسان براى شناحت د فرد يرداحته اند در حالى
ان علوم اجتماعی در « هر
به بررسی و مطالعه گروههای درون سازمانی
كنات
عالافه نشتان,داده اند
۱ O A feet humilis ا yell ap e]e gel
تورن بر حسب نظريات او كه معتقد بود عوامل فيز يكى هر جند مى تواند
ا ال لا
کر ا ار
ee) ا ا
و تایج مطالعه و بررسی خود را بصورت ذیل انتشار داد.
صفحه 106:
از دیاد کارابی رو Says
گروهها نیز اهمیت دارد.
1 err ener teen S Ont een cl per ears
Aer Gobel ence Teese ele
Pees Ge eee ee لا
ت ارتباط بین گروهها داح ie eee ee ee ۳ ely een
سازمان با مدیر» رفتار نظامندی را در کل سازمان lcol امد a
کر
همکاری گروهی و ی
مورد نظس می رساند.
بزارها مدیر را به موفتیت سازمان و اهداف
صفحه 107:
ولی او کار شاین تن a a eC ee اا 0
با اضراد سازمان قابل حل
0220000 مشورتی است که سا ۱۳۹ ۳ eS
محتقد است مسائل و مشكلات انساتى ضمن همكارى و BLO
اجتماعی زنده و رو ح را عورد تشخیص و مداوا فرار میدهد.
از پیشروان بط ۳ معتند است در مورد
een و و
ریجا ارد والتون
۱ te acs
Se انكيزش لازم را بوجود آورد 7- ايجاد تساوى در دو طرف دعوا ايجاد -١
هماهدكي در نقطه نظ رهاى هثبت و منت بوجود آورد 4- از تعصب جبيه كبري يرهين
i ل ار tose aE Ge شود 0 - از تفیل هیجانات و عکس
يكدلى را بين ططرفين بوجود أورد و بطور كلى يك مدير ب سريرست بيد در روابط
: 3 انسانيى حود و كارهندان به نكات
صفحه 108:
1 ae en ore
اینکه به داوری بنشیند باید شرایط حاصی را که این رفتار
در آن وضعیت شکل گرفته بشناسد و مسزان هیحان و
درک نماید. ea اا ااي
سيرست بايد تحكم كند وآ مزانه دستور دهد باید با دیدی
ی
در صورت نیاز کاررمندان به او بدون تامل به مساعدت و پاری به آنها اقداء
سریرست با مدیم نباید خود را از سایرین جدا کند بلکه باید با نزدیک شدن
Mey ee ieee ee
ت بايد با توجه به تنوع وظايف در محيط كارء وظايف مناسببا
ay ay cerita لي
صفحه 109:
در این میان ملک گریگور می گوید مدیر و پا سرپرست
ee orl erated ال
ار درک صحیح د دقیق از طبیعت و عوامل انگیزش
و اما آبرراهام مزلو معتقد است مدیر یا سرپررست اگس به
نیازهای جسمی و روحی انسان آگاه باشد و آنها را
ae ee Doe lelec Teen ce نانك
مکان تشخیص دهد Eee ۱[
جواهد يود و زر همد اسانن سلسة شان اننات ذا مدل
صفحه 110:
عزت نفس (قدر و منزلت)
نیاز به محبت (تعلق اجتماعی و
دوستی)
نیازهای ایمني و امنيتي
نیازهای اولیه (جسمانی و فیزبولوژیکی)
۱
صفحه 111:
بنابى اين او محتقد است:
نيازهاى جسمانى كه همانا نيازهاى اوليه است در اولويت شرار
دارد و بدون نيازهاى حسمانى و فيز ير وزكي نيازهاى ايمنى.و
امنیتی تامین نمی شود و لدا بر یایه همین تنکر سایر نیازها نیز
به همین صورت دست نیافتنی است.
مرلو یر اساس این مدل توصیه مي کند به همه کس اعتماد باید
کرد هر كس ميخواهد كارش را بهبود بخشد. آدمها براى
ل
دارند اقراد مطالب تشويق در فراب انتظار ديك ران هستدد ؟
صفحه 112: