پاورپوینت
آموزشورزشیمدیریت و رهبری

پاورپوینت اصول مدیریت وسرپرستی در تربیت بدنی

توضیحات پاورپوینت اصول مدیریت وسرپرستی در تربیت بدنی تعداد اسلاید: 112 سرفصل مطالب مقدمه تاریخچه سرپرستی اصول سرپرستی جایگاه سازمانی سرپرست کجاست؟ سرپرست شرح جایگاه سازماني مديران شرح جایگاه سازمانی مديران مهارتهای مورد نياز سرپرستی انواع مهارتها در رابطه با سطح مدیریّت مفهوم سرپرستی عبور از سطح كارگري به سطح مديريتي تعریف مدیر ویژگیهای اختصاصی مدیر وزارت ورزش وجوانان تاریخچه ی تربیت بدنی تربیت بدنی در ایران و.... بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoin pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:

صفحه 2:
اصول مدیریت وسرپرستی در تربیت بدنی تعداد اسلاید: ۱۱۲ Dm

صفحه 3:

صفحه 4:
ی از قوي ترین حافظه است

صفحه 5:
اصول سرپر: جایگاه سازمانی سرپرست کجاست؟ سرپرست شرح جایگاه سازمانی مدیران شرح جایگاه سازمانی مدیران مهارتهای مورد نیاز سرپرستی ‏ انواع مهارتها در رابطه با سطح مدیریّت مفهوم سرپرستی عبور از سطح کار گری به سطح مدیریتی تعريف مدير وبزكيهاى اختصاصى مدير وزارت ورزش وجوانان تاریخچه ی تربیت بدنى قربیت بدنی در ايران و....

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:
مقدمه: در جوامع امروزی که تفسیم کار وجوددارد و گروهی افراد در يك موسسه و با سازمان با هم پر اساس شرح وظایف کار می کنند و در ارائه تولید و توزیع و خدمات مختلف برای جلب مشتری و رضایت ارباب رجوق با هم رقابت می نمایند اصل مدیریت و رهبری و سرپرستی ذر هدایت سرمایه ها و امکانات مالی و بکار گیری نیروی انسانی نیازمند دانش و توانائی لازم برای مطابق با فرهنگ تلاش و خود کفائی و داشتن ابزار و وسایل مدیریتی می باشد.

صفحه 10:
مار ‎eo oe ie‏ در زندگی بشر و کاریرد اصول مدریتی در رابطه با نیازهای جامعه می باشد تا دانشجویان گر‌امی با دانستن علم مدپریت و اصول سريرستى در حيطه مسوليتى بتوانئد نيازهاى ود و كروهى كه با آنان کار می کنند شناسائی و در جهت بهبود کمیت و کیفیت در زمینه ورزشی موق باشند . ١

صفحه 11:
تاربخچه سرپرستی از نظر دانشمندى به نام « ‎١‏ » تاريخجه ا ل ا 0 كه براي رفع نيازجامعه بوجود امده از كوجكترين واحد ا ا با مسئولیت پدر ایجاد گردید دركذسته نه جندان دور سر يرست به تنهليى كاركاه را اداره مى كرد كاركنان زيردست را خود شخصا به ‎١2‏ درمى 1 اخراج 2 دك میزان را خود تعیین می کرد

صفحه 12:
‎IeC 5)‏ ال هدایت و رهبری فنی 1 ۳ دوع این شغل به مراتب بهتش و پوبا تم و تحریفی واقع تم پیدا کرد و از 0 110 اساسنامه ‎eer)‏ ‎ ‏ا ا گر‌دید. و اما در ایران این مسئو! قرار دارد که برنامه های شغلی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎esr are‏ و ین مسئولیت را تدوین و حمایت و ایما ‎ce ‎1-INTERNATION LABOUR ORGANIZATION 2-WORD HEALTH ORGANIZATION ‎۳

صفحه 13:
اصول سر سح ‎CS‏ يحنى مبداء اساس» 00 ‎Warr ce‏ اد دا ۳ ‎ee‏ اسالامی به معنای همان یایه و اساس و منشا فعالیت های حوب ‎ ‏و ‎re ers oe‏ نا ته مهم آن است که ‎ator‏ ال ا 00

صفحه 14:
ee جایگاه ساز مانی سرپرست کجاست یک سرپرست دریک سازمان اداری ».که مسئولیتی به عهده دارداز نظر چارت اداری چه جایگاهی برای او تعریف .شده است كه حيطه كاريش به وسيله ان تعيين مى شود در چارت دیل سرپرست در پایین ترین رده مسولیتی است

صفحه 15:
هرم مدپریت تیلور( سلسله مراتب در مدیربت ) ‎١‏ ‏یران عالی \ سس 5 مدیران ارشد 215 مديران ميانى 5 تیلور معتقد است برای آنکه کسی یک مدیر عالی شود می بایست از سرپرستی «شروع وبا ترقى بيشرفت يلكان را كذرانيده تا يك مدير عالى شود 6

صفحه 16:
#سرپرست *مدیری است که مسئول و هماهنگ کننده فعاليت هاى كروهى از كاركنان يك اداره: دايره یا واحدی از یک سازمان است. ۱ aU SRC Bee SRN ree Serie 5 BL CCT OTE) TC) we Jaleo iS 9 tla) ‏اا‎ ‏کارکنان را مشخص می کنند.‎ ER eg ‏کیفیت و نظم و ترتیب کار رامی. . .بین‎ 0 ‏ر‎ ‏مى كننكد.‎ 2١ ‏اعتراضات‎ Wo

صفحه 17:
مدیران مدیران عملیاتی (سرپرست): بطور مستقیم با کارکنان در ارتباط هستند . . ‏پر مشغله مي باشند‎ a وقت کمی صرف برنامه ریزی مي کنند " گزارش نوبسی و مطالعه می نمایند . ‎٠‏ بیشتر وقت خود را با افراد مافوق و افراد خارج از سازمان می گذرانند. ‎ ‎

صفحه 18:
شرح جایگاه سازمانی مدیران مدیران میانی : 311110110111111 راهبردهاوخط مشی ها سازمان را به هدفهای ویژه و برنامه تبدیل می كنند و براى اجرا در اختيار مديران عملياتى قرار ميد هلد 1۱ Tg Car SRO perv BACT Poe RCAT CRS DET envy ene Ree Peete Toren (ESIC TE NA) Te Beppe es eter معمولا این سطح از مدیریت را مدیرعامل .مدیر. رئیس ... می نامند . 4

صفحه 19:
‎oe eet 7‏ : مهارت های مدیریت(سریپرست) ‏مهارت هاى مورد نياز ‏الف - انسانى (روابط ) ب 7 تصمیم گیری ‎ee fe‏ ‏3 فتى

صفحه 20:
مهارتیبای مور نیاز سرپرسنی | * مپبارتبای انسانی . . " توانایی برقراری ارتباط با دی " ایجاد انگیزه در افراد : " و درک شرایط و وضعیت از این مبارت برای راضی ز مديران بالا و انكيزه داد ' کارکتان ببره می گیرد. ۱

صفحه 21:
مپازتتای موزد نیاز سريرستى " مپارتبای ادراکی : توانایی ۰ یه فعالیتبای سازمان بصورت ۰ منم وی ینب ۰ چگونگی تاثیر هر تغییر دز در كاركردها لا

صفحه 22:
مپازتتای موزه تیاز سريرستى : ‏مبارتبای تصمیم گیری‎ | MSC eo eS prec ‏ا ل‎ AAU EG NC TCS ‏ا‎ اتخاذ تصمیم مناسب. " فردی که در تصمیم گیری قدرت بالایی دارد می تواند بسيار منطقى و خلاقانه از قدرت تفكر خود استفاده كند. 11

صفحه 23:
ال اه أ بن وحى ا 44 هه مهارت فشاى مورد نياز سريرست : مهارتهای فتی ۳ داشتن 6ت و اطلاعات فنى ۱ وتوانايى وتسلط سريرست در اداره يك سازمان است

صفحه 24:

صفحه 25:
مار بای مورد نیا ز سرپ رسلی eee Sl ed eke teen ROME RCS celts EL ad ۱ at eee elem peepee سرپرستان بیش از مدیران رده های بالاتر به مهارت فنی نیاز دارند ‎capes‏ ‎shad‏ تم 4 می شوند ‎ ‏.به سراغ سرپرست خود می روند ‎14

صفحه 26:
۱ ‏ا‎ eer Town LoS) ‏اجرابی امم سازمان نیستند بلکه هماهنگ کننده ای بجا بای بهره گیری مفید از‎ 0 ‏ل ا ل ا ا ا ا‎ 0 ‏ا ل‎ Pav en ees 0 ‏ا‎ pe ieee Yan ere .روشهاى رهبرى رادرك كررده و از متدهاى مختلف مديريتى استفاده نمايد

صفحه 27:
ا ف ماندهى عملیات ‎Sie‏ ۱ er res Depa IDET " بررسی تکنبک؟ ی عملی : یعنی فنون انجام کار قابل اجرا از طرف سر‌پررست باید سنجیده شود تا ببیند چه فتی در کجا کاربرد دارد آنوقت اجا نمايد. ... سنجش قدرت و توان اجرابى شاغلين ‎١-1-1‏ اراد تحت اختيار خود داشت باشد. .ضرت فوارد و دستور 11 02 نار

صفحه 28:
6 وا گذاری مسولیت ها با جلب رضایت افراد. ‎Oe ae y See ase a] pe ome NL nL‏ ۱ ?22 ا 4 ‎a a‏ ۷ اصلاح و ۱ رو در رو ۱ ‎BE ce, ee er OS SNS eee eve Ce Rone cn‏ 5 0 ا ل ل الحا ‎es OS Ib ures)‏ ان ‏حود ایحاد تماید. ‏بطور کلی سرپرست یک مدیر» یا ا = اع ان اسح ‎ars‏ ذا سود عدس و تب شرت نود كاهى دارد و با هماهنكى و اعمال مديريت و ايجاد انكيرزه در اجراى دستور العمل ها به بسيج همه عوامل اعم از نيروى انسانى و امكانات مادى مى .پرردازد

صفحه 29:

صفحه 30:
۱ ۴ ۵ سسنج, از دید شاه اسر اعبول سس بسن ۱ وحدتوهماهنكي ؛ - لعا لهديريته لساساختيار نيروها ه- لعما-ل ‎aia eroeye sy)‏ ا ا الك الل ل ا ل ۱ ‎BL en ha eae pe ahh orl eer rs See ee‏ وتقیه a T > ‏زور‎ ۶

صفحه 31:
ویگیهای یک + مسر‌پر‌ست حوب ۱ قدرت 0 ی را اجر بی نماید, ‎hi‏ 9 0 ام ‎ ‎ ‎Be ee) ea ‏اختیارات و مسئولیت های سر‌پرستی‎ el acca ea ‏از ديد كاه سايمون‎ ‎

صفحه 32:
نان بدیر ايز دو مالا کف تشحیص احتیار یعنی: ) اه عت از دستورات مش 0 ‎if bf‏ ١ ae Peles memes IES Ay أب 1 ل به نظ با رنارد براى اين كه دستورى مشروعيت بيدا كند و مورد يذيرش زیر دستان قرار گیررد باید چهار شرط را داشته باشد: ۱. دستور قابل فهم باشد و زيم دستان آن را درک کنند. مر ۱ Seo aD Leelee ‏ا‎

صفحه 33:
۱. اختیار فر‌مند یا کار رما - یعنی فردجاذبه شخصیتی داشت با ۲ احختبار سنتی که بر رسو و سنن فرهنگی و ارزشهای اجتماعی مبتبی 20 Rolie eo te oe ‏ا‎ elec ay ‏یش یاس شود‎

صفحه 34:
مسئولیت در برایرافراد: زیر دست 0۳ سایر مرس مسئولیت در برابر : ار

صفحه 35:
ath De DWAR Evo 1 ee nr ee) ‏راهنمایی)‎ ". مسئوليت در بابس بالا دستان ( كارش نويسى ) ‎ee‏ 0 5. مسئوليت در برابس كار ( كميت و كيفيت) ا ا ل ل 0

صفحه 36:
چگونه یک فرد سر پرست می شود عموما از هر چپار سرپرست . سه نفر سلسله مراتب ی ‎Peery‏ 0 تجارب زيادى دارند » مشاغل متعددى را در سازمان بر عیده داشته اند تحصیلات بالاتری دارند .

صفحه 37:
مسیر ارتقاء مدیران مسیر ازتقاء کار کنان غیر مدیر

صفحه 38:
:حيات . افتخار وغرور يك كشوربه توسعه موارد زير بستكى دارد فرهنكى 5-اجتماعى 3- سياسى 2- نظامى 1-لقتصادى-4 ‎eens‏ اال ا كت : عواملی که در توسعه اقتصادی یک کشور موثر است | سح سس سس 1- دستیلبی‌سه بازار جبهلنی- 3 | سا ۳ | | Re ee eS Batt yeaa ‏۲-معادن : ماده اولیه برای هر تولید‎ | Peer 7

صفحه 39:
‎ee‏ از دانش مديريت را كه مي توان آموخت ؛ ا ‎ol co‏ ‏ل ‎TB eed Deca Md‏ .گوناگون مي شود.. . مي نامند ‎Pare pee y Pare) CLC CM pepe Re HTC Ree Cene) Rene ERG nay ‏جون بايد ازتجربه و متدهاى مديريتى درجاى خودش استفاده‎ ‏بات ول هقر ا درا نباشد فایده ای ندارد‎ [۳ 0 is) etn ‏مديريت در ذات بعضى از افراد وجود دارد واين را مى توان در بازى ‎fhe) 3903 od dbire ylT 95‏ /

صفحه 40:
هنوز تاریخ نویسان و دانشمندان علوم اجتماعي نهادي را نيافته اند كه بدون داشتن سلسله مراتب مديربتى . يابدار مانده باشد ا رت( ‎Ope Re mR rey |)‏ ا به اعتقاد بيتر دراكر. عضو حياتبخش هر سازمان: مديريت آن .است

صفحه 41:
تعريف مدير کسي است ا ا ‎ee Rely ee i‏ ا ایا سر

صفحه 42:
| مدیس ‎.١‏ دانش تخصصى حاف فت »!ا انانى ) 515111 1 eal a ۳ تحربه ععع ازع معد فا م ‎١‏ برنامه رمزى 2 ۵ . هماهد ‎Coordination‏ ل 00101119. سازماندهى ‎Organization‏ eS .Directing (oye nrg Staffing ‏بودجه بندى 8 0019ا8. كزارش دهى‎ ./ Reporting

صفحه 43:
تعریف بمر‌نامه دیزی یک عملیات اجرایی در آوردن ولذا. و مشخص برنامه ‎Oe em eke SO Leen STEAD)‏ است کد را وظايف سريمستى و مديريتى يعنى سازماندهى و ‎BESTE STS)‏ 1 ‎relies‏ ل ال 0 ‎SONIC Irae‏ ا ار |

صفحه 44:
| كد | ۳ برنامه رجدى ۱ e penny (Geer nye ‏ا ل اا‎ Se 75 . تكن رو ماموريت ها و هدف و احتراذ از تغييس مسي

صفحه 45:
محاسن بر‌ناعه ریزی ۱- وضم موجود موسسه با سازمان را معین و شناسائی می کند. ‎i‏ ا ‎ees Noe a i ew ee Ieee‏ هماهنگ می سازد. ۳ --آشنایی با روشها و فنور بینی برای تحقق اهداف سازمان ؟ - تواناى كنترل موسسه و فعاليتهاى آن. ه - اجراى تصميمات اتخاذ شده بصورت مطلوب.

صفحه 46:
۷ Ee To) Orne me SASS ‏ریزی صورت می گیرد:‎ ل ا ا ا و 0

صفحه 47:
هماهنگی . ارتباط بین سازمان و نحوه مسئولیت هر فرد کنار یکدیگ. 20 :يعنى حصول اطمينان نسبت به مطابقت نتايج عمليات با هدفهاى ‎ered yy‏ ا ل ا ل | ‎tS pte er ere sb] errr i‏ ۱ مى آيد. ‎

صفحه 48:
دي ا م نحرافات همان طورى كه اشاره خواهد شد دو نوع سيستم سازمانى وحود داردة ‎ee eo‏ لإ ل ا لس ‏تحت کنصرل قرار می گیررد. با ۲ كشن سمي بوره تائيد قرار فى ‎ee‏ ‎

صفحه 49:
سح یا ی ‎a‏ > : در بودحه هزیته های مختلت ساز ‎ ‏لبايك هاى آمارى به طور مرتب بايد تهيه شود. مقايسه وارزشيابى ان رارض هاى قبلى ‎Bene rece er res)‏ ا 0 کند , ‏و ‏4 متایسه حت ‎ei relates‏ | بينى شده.

صفحه 50:
ساز ماندهی ‏ ی لبقه بندى نيروها و تعيين كردن مسوليتها ‎“Colas‏ به صورت دستور العمل یا یخشنامه تیر‌وها را به وظاینشان هدایت و راهتمانی می کند. oe ۱ cn eee) eae] كد يك سازمان بسراى اجراى هدفها نياز به بار مالى دارد بنابى اين تنظيم صورتهاى مالى ( درآمد ها و هزینه ها ) و بودجه از وظایف مدیران است.

صفحه 51:
Pals و اصول کلاسیک مدیریت عبارتند: ‎.١‏ اصل وحدت مديريت: كه در آن هى دسته از فعاليتها بايد در يك طررح ا یک رئیس اداره شود. ‏۴ اصل وحدت فرماندهی: کارمند باید از یک رئیس مافوق دستور دریافت کند. ۱ ‎0007 ‏ا ا ل ل‎ CCC We) er) mn eae

صفحه 52:
42 ۱ ۶ مدیریت میانه رو

صفحه 53:
مدیریت هدق قرا ویر گی های مدیریت هدف گرا Eee eee eee coe ‏ا‎ eee Ramee Srey enw noowe nest a ‏شش‎ eyo ‏گرا‎ Be ‏مدیرریت‎ ‏ویژ کی های عضو‎ ‏را ار تشويق و ترغيب كا ركنان مورد‎ x) وت ‎a‏ مديى سعى مى كند خود را محبوب جلوه دهد. 4. خطاى همكاران مورد اغماض است. ". تحقق يافتن اهدداف سازمان مت زلزل Ll eee

صفحه 54:
‎Ca 254‏ سایه نما ریش‌کی های مدیریت سایه نما ‎Ee poe ie Seca ‏؟. مدي سعى در حنظ مناقع خود دارد.‎ ‏۳.مدیر حود را از مسولیت باز می‌ دارد.‎ Cd als aus yo lb age 9 Sublen, £ Bee ea eee ee ere Nea ‎

صفحه 55:
۱ T a) اء استفاده می شود. ا ا درن اورة اهدرف شار مان موت اسه

صفحه 56:
علی (ع) می فرماید: بد رفتاری آفت مد است. با ال ۳ > اجبار و تحکم ‎Cre‏ .منت نهادن /. جدائى از مردم 7 و ۰ |

صفحه 57:
تیه 0-6 مادی در جهت ۱ * ‏سازمان‎ ar Formal organization 0 Informal ۷

صفحه 58:
و سلسله مراتب وجود دارد سازمان نام دارد. روابط عاطنی د بین اضراد در یک محموعه پا موسسه به ناه سازمان عغیس رسمی اطلاق م ی مدیریت بسیار بو ات و۲ کر انم ارتباط ها در حهت اهداف سازمان باشد ‎i‏ مفید به فایده در عیس ‎al‏ 1

صفحه 59:
ات ای لا ‎eee‏ ‏توزيع و توليد وحدمات سازمان ها وظايفى بش ۱ دارند. SUE ete ore e LS ac ‏سازماندهى:‎ [۱ nltnen Br wrt sre rer enleyy ۳ — nl Stn ah aie ‏ایا‎ a5 8 3000000000000 ‏ا‎ ‏ا ا‎ eats) eas eared)

صفحه 60:
۲ یک با 2 وحود دارد: م كر قدرت مشخص است و تصميم اه ‎ne ee‏ ی خاصی انجام می دهند. 262 رولبط بیزلفراد به صورت ست .3

صفحه 61:
sears Caw 0 و ا ا 50200-7 2 تجو اتجام كار هار اسان ضوابط و شام دو حش ات ی( سازمان تالاش فى كندد- ؟-7- ستاد : واحدهائى ستادى هستند كه بطور مستقيم در جهت تامين هدفهاى سازان ‎USUBYB se LonIex)‏ ا ل ل 0 ‎ay‏ امکانات و منابع . نیرروی انسانی؛ تاسیسات؛ تسهیلاته دانش و روش» تکنولوژی) ‎ee ae‏ انسانی و تکنولوژی در جهت اهداف سازمان مربوطه.

صفحه 62:
Ce ۳ ‏و۱۳۹۹‎ ‎Meninzberg ل ‎BO ee‏ نم ی اه تنج امین بح کدی ‎ee‏ ۱۱۳

صفحه 63:
چارت مدیریتی منینزیرگ 0 ۳۳ مدیریت میانی يشتيبانى عملیاتی

صفحه 64:
وزارت ورزش وحوانان تاریحچه ی ثربیت بدنی | 1 تربیت بدنی و ورزش هم از دیدگاه تاریخی و هم از دیدگاه فرهنگی به دليل اينكه با ملل مختلف جهان سر وكار دارد و مهم وجالب و شايان توجه ‎heme KIN Toma‏ ل ال ل ل 0 ضرورى بنظى مى رسد. در آغاز تربيت بدنى و ورزش حنبه اساطيسرى ا ل |

صفحه 65:
نخستین هدف های ‏ تكامل و توانمندى استعداد جسمانى ايجاد كروه هاى ني رومند جراى بهت زيستن ايجاد سم كرميء نشاط و جرناهه هاى تضريحى ا ا ا 0 ال ا ل ل ‎OVI‏ ‎eee ara Coy‏ ل لل 0 ‎ote Sst who‏ اصلی حیات سا ‏مان

صفحه 66:

صفحه 67:
صبمی و۲ ۳۵:1۵ ‎re)‏

صفحه 68:
‎Cus 3‏ 0 0 در سال :17 با همه يشتوانى هاى ضر هنكى و ور ز شى انجمن على تربيت بدنی ‎lige‏ ا ‎ ‎0 ‎SSI SY Ean ee)‏ ا ا الم معاونت نخست وزيرى و به نام سازمان تربيت بدنى و تفرريحات سالم و كميته ملى ‎pert esses‏ ارت دض الاق ‎

صفحه 69:
ف سد لاسي ار ات تا 0 پس انقلاب (1357) در هشتم دیماه سال ‎Sd‏ ل نك كه دوسازمان مجزا ازهم بودن در هم ادغام وبنا بر مصوبه مجلس شوراى اسلامى( دوره هشتم) ‎٠‏ وزارت .ورزش وجوانان تاسیس گردید امروز وزارت ورزش وجوانان با47 فدراسیون پاسخگوی ورزش است

صفحه 70:
به منایع انساد iG = 5 ‎veoee soo)‏ ل ار ‎ ‎ ‏ا ال ا الا ل 2 ‎0 ‎| ieee eS atTee ae ity ioe an ‏توانند جامعه را در عرصه نیازهای خود بی نیاز و موجب ابتکار و نو آوری و ۱ وری خویش را افزایش داده و به رونق اقتصادی و خدماتی حود به جامعه با جلب رضایتمندی شه‌وندان گامي مهم بر دارند وراه را بای استفاده بهینه از امکانات ‎ ‎ ‎

صفحه 71:
مدیریت را نه تنها مسترم توجه به زمینه های فتی و امکا a 000 1 Eee eka eee eas) فردريك لات مایو رفتار کار کنان و نیرروی انسانی را از اهم مسائل پیشرفت و یا عدم پیشرفت اعلاع می 35 حستر بارنارد ‎ST ore)‏ ع 1 شود كه كلية اغضاى اهدات آن سازمان را بيديرند.

صفحه 72:
در طراحی و بم‌نامه ریری نیم‌وی انسانی باید به سه مسئله توجه گر‌د: ۳ پیش بینی احتیاحات نیم‌وی اضسانی 7 مراحى تيروى انساتى ۱ الف: تحزیه و تحلیل وضع موجود و پیش بینی احتیاجات آینده: ال سس وبه سمت بالآى هرم در حركت اند ودر نهايت ‎Oe lS tee‏ مختلف از جمله ‎cers)‏ ل وجود درد و در کنار زرينى يست هاى خالى سازمانى با لحاظ كردن اهداف سازمان نياز به مطالعه و بررسى دقيقى دارد كه مدير يا ا 0

صفحه 73:
‎nl on‏ تعیین هدف ها و حط مشی ها ‏در اين م مرحله يس از تحزيه و تحليل وضع موحود و ييثر دید ‎ ‏احتیاحات آینده و بر ا ا ‏ا ا ا لا ل ا ‎Cee‏ رای ‏پس از تعیین حط مشی ها مدیرریت ممکن است ‎ee‏ ‏ی ی ی دیس ال اى تامين و تگهدار. ‎SNe‏ ‎

صفحه 74:
8 کنترل و ارزیابی نیم‌وی انسا SESS ES eae Sie ele eee erence ‎Se‏ افراد كار امد هموار و ‎cole:‏ ۳ دا ‎ ‎ ‏ل ‏توانائى لاز را در آن سازهان يا موسسه داردد باز نكّهدارند ‎

صفحه 75:
7 ‏ا‎ Peer ee ‏فکری که به عهده فردی در سازمان گذاشته می شود‎ ‏ی‎ شحل: عبارت است از وظايف مشابه و مرتبطى كه به عهده یک فرد در مقایل در یافت حقوق ق دا دستمرد ‎eS‏ ‎nec were)‏ ا ماد

صفحه 76:
در حالی که اکشریت دا قبول گر‌دند ولی در نحوه اجرای آن اختلاف عقیده وحود دارد بدین معنی که حكونه كارها را تقسيم و وظايف را طبقه كنيم تا حداكش. بهره با حداقل نيررو را مدست اورم ee LOM ‏ا‎ pre ‏چندین کار یا (همه کارها ) مسئول وظینه معینی شود. اکشر متخصصان‎ ‏معتقد هستند که تقسیم کار و طبقه بندی وظاین در سازمانها یکی از‎ — 22

صفحه 77:
1 ار سو ف ee eee ee ‎es a era‏ ل ‏اين اصل ييشنهاد مى نمايد كليه فعاليتها كه يك نوع تخصص و اطلاعات احتیاج دارد در یک نوع گروه متم کز شوند و در این نوع تقسیم افراد در يك موسسه يا سازمان با ابزار و ادوات مشابه به كار كررفته می ل فوتبالء هندبال» بسکتبال.

صفحه 78:
RED Na 7 بدین معنا که به طبقه بخصوصی از مدع مم‌بوط می شود نقسیم ل ‎sel‏ رشته مخصوص در مکان بخصوص. 6 تقسیم بندی کار بر مبنای منطقه جفرافیایی: ‎worl ae Ter]‏ ۱ ا ل ‎rs hee oe‏ 7 — ct 9 V9 Va = poh gt

صفحه 79:
مزايا و معايب تقسيم كار اراك ا م و حور ‎pee ee ek‏ ا ل ۲۳ م در انجاء كار رها قابل ‎ure‏ است I PE Ob) eee ca eine 4 يد ساد كي در مدت كوتاهي مي تون اطراد را جايكزين كرد ‎Lie 6‏ 7 افرایش خدمات دهی و افرایش مهارت

صفحه 80:
3 ۱ بروکراسی) عدم کار ". آسان شدن و يكنواحت شدن كار به دليل تكررار ‎ee oma‏ ا ‎SP‏ 0 yer er ‏اهميت‎ |۱2 era e Ta Sere ee PO ele ee Tote Op tee nu ‏ا‎ ‎0 eee ee) ee ‏ل‎ Caseyeoe nee 1 [SESE Peedy ae

صفحه 81:
ماحل مطالعه کار : |) ار 5 0 مسح 218 2ط : ۱ S BLS eS eyes eee eeG Pl (oseravyy ony زمان ‎CCI pe bem‏ اندازء گیری حجم کار و محاسبه زمان انجام کار . تعمردف 12611116: تعریف روش اجرا و تعیین ز اس | اقا ی تا fe eee ree eee ere re eet cebbal ofes4) ‏بقاء‎

صفحه 82:
2557 tyler wrer cee) ‏منظم و ييوسته بوده و امكان حذف هيج يك از مراحل قوق‎ ASO ‏وحود‎ اصول ال | ‎eT Lene rE‏ ۱ كا ركنان» كا ركران» كارمندان و همجنين كار آموزان بدون مزد مى

صفحه 83:
و iy Hh Pe REN ‏ا‎ ار ‎OCA ey ees OG eyes‏ یف باید طوری تنظیم شود که تصویر روشنی از وافعیات ‎nner ee‏ ا ل ل ‎ ‏شغعلي. به دست آأيد مسد ی حي ‏بای آکاروسازرهان وج اس ونوجت ضایف مسر کنو ‎ ‎

صفحه 84:
اله 1 ‎(la‏ سم یسب ‎ron)‏ ل م 3 , ‎Ey‏ انتخاب و استخدام اراد واجد شرا ۳ مقایسه نحوه کار اضرد با شرح وظايف شخلى توسط سريرستا ‎ ‎ ‏لح لوك وي و با وظایف محوله ‏ا ل 0 ‏حقوق ب مبناى وظايف شغلى ‏ا 0 ‎

صفحه 85:
‎eel 9 Sates‏ ا 79 2 ‎Per enn)‏ | ل ا ‎POE DE Asya‏ ‎POPS mmeR CCS MPE RCT) ACB Oar ee ee nsert ec) oer en‏ ‏ا ا ‏" . تفويض احتيارات را به دنبال دارد و از انباشته شدن كارها ‎eo‏ ‏الى ‏شاخص های اضراد در سازمان اعم ال ساز مانی» سمت: مکان ‎ ‏ره و قسمت و نام فرد را مشخص می نماید. ‎

صفحه 86:
سباست شقاى ذلى حفوق و دستم 3 ۱ Anes 00١ ‏سیاست کلی و حط مشی های حقوق و دستمزد در هم سازمان باید با هدفها ی‎ ak 1 9 34 ‏]م‎ ‎50 ‏ال ار‎ 3 ۳ 5 ‏ره‎ ۳ ‏سیاست حقوق و دستمرد با در نظر گرفتن اهدداف سازمان و منافع‎ . ۱ 7 10 eee cee nD ‏ی یه‎ ‎Suite‏ ل ی یاست حقوق و دستمرد باید با تحولات و تغییات کینی و کمی با هریته ‎oe ees ‎ ‎ee ‎ae 2 Ea be culo ‏ل ا‎ ‎Seba ‎

صفحه 87:
. اهرم موش مه 5 اهره موشرى برا ۳ ا ا ا 6 8 2 11 2207 ‎AUT Fon‏ اك ‎ee‏ ‏5 3 ل وا ‎ae‏ ‏ببت توجه داردتا کیفیت. 0 er ‏ور مرقب باید تهیه شود. مقا‎ 7 رش هاى آما ایسه شا ‎pa ۳‏ ‎CS‏ ا ل ا تررا ‎rue‏ ‏چا مس 2 ‌ ‎beri‏ ل ايحاب مى كند.

صفحه 88:
مدیریت عمومى يا سريرست اجراى مسابقات و فعالیت ورزشی: 1 6 ا ل اا 0 دقيق و سازمان دهى مناسب از حداقل امكانات حدا كثر بهره ورى را همماه حواهد داشت . معمولا هیچ مسابقه ای 92 عر انان سرون ‎coe ee ee i area)‏

صفحه 89:
در احراأى مسابفات ذا دتو رشاى رس ‎.١‏ برنامه رمزرى ‎en ee one er rennir earn ie‏ 5 كيدا - پذیرابی ) ؟ > 1 شنابىبا شيوء اداره مربيان داوران و مسئولان ورزشى ۵ مسئولیت مستقیم در کل مسابقات ال ‎eee eevee‏

صفحه 90:
۱ rer ecl PC ey ee ری اند اام قوا ۲ ایحاد محیطی ک ره خلت ورزشی سا پا و( نحوه داور ce 0 ‏ل‎ One any) ey real CB eer ‏ا‎ شسح زیس جرا ‎ee‏

صفحه 91:
1 ف ب 3 ؟ . انتخا ‎Uva‏ 00 ا ‎

صفحه 92:
ب: دستور العمل داوری: ار ‎eer on‏ ". نحوه انتخاب داوران 4. نحوه ‎ene‏ ‎ae‏ ل 0 سكير حلسه حهت هما ‎Be‏ قبل از مسابقات ا 0

صفحه 93:
ورزشی: عالاوه بر واحد اجرایی مسا و ۵ کمیته اسکا ۷ مه ‎CURE‏ نتظامات ‎٩‏ حمل و تثل ۰ نظرت و پشتیبانی و ارز ‎ ‎

صفحه 94:
ee Boge oe ue وذ برنامه.

صفحه 95:
ee er a ao Peltor Era ‏نظارت بر هزینه ها‎ ۳ ‏برسی اسناد هیزینه ها‎ ۳ ۱ 6 یرداحت تعیدات طیق تابید مسئول مسابتات ee ‏م‎

صفحه 96:
‎a‏ : واحد تدار کات و پشتیبانی: ‏۱ تامین کلیه وسایل و ابزار و ملرومات ور رزشی و غیم و ذشى ‏ا ل ا ‎EN‏ ‏۳ تهیه وسایل نقلیه با توجه به امکانات ‎ ‎ ‏5. ارائه خدمات به تيم ها به منظور اياب و ذهاب 5. نظارت ب امور يهداشتي ونظارت محل ب ركرزارى ‎ ‎

صفحه 97:
0 eee ae 1 تهيه ييش نويس خبرى براى مطبوعات و بولتن خبرى نين اماكن و نصب يلاكارت ها و غيره 8 . نصب سیستم صوئی و تصویری و نوری در محل و اماکن و غیره ‎eee‏ ات . برنامه رپزی برای فوق برد 6. اجراى مراسم افتتاحيه و ‎on bee ee‏ تبليغى بركزارى برنامه هاى فرهنكى و يرورشى ‏م ‎ ‏لد ‎ool:

صفحه 98:
٠. 0 3 ‏أكسته ی‎ ۱ ‏ارتباط با سايى بيمارستان ها و تهيه كمرارش وقايع نهايى كميته‎ ‏ا 5ن‎ ein aloe Tee Det aon te Besse Sher Peres y ec pee ie rear

صفحه 99:
برنامه. ل ل ان ‎ert‏ ل ل ل ل ره مسئولان ذیربط. سریرست تیم ها و کاروان های ورزشی: یکی از مدیرران می گوید مربی باید مربی گری کند و

صفحه 100:
۱. بر‌خورداری از قابلیت و تجر به در زمینه مدیرپت ۱ rn NT Spe ere Tal ". بورد احتراء بودن از سوى ورز شكاران- مربيان و 00 4. قا eee EE Ieee ‏ا‎ ‎۱ ‎۱ Eee ea eee ak roe) 1 ° 5 ۷

صفحه 101:
دغدغه های یک سر ی‌ست: (يرسش هاو وظايف): ع ل ‎CC‏ ات كمركي - لباس و وسايل مورد ناز - تامين اعتبار ( يودجه) - جلسة ‎eC eee 0 ae ere ae cal‏ 4 كار ضده در بار كنت.

صفحه 102:
جوانممد و بزر كوار باشيذ( برد ونا ‎rod =‏ سما ‏شوخ طبعی و متکی بودن به خود را ضراموش نکنید. روابط متقایل را حفظ کنب ( با مربیان و بازی و 7 باشید) ‎0 Bevo ab eve ge yay y ees eee| Cavan ‏کردارتانباشید)‎ ‏به صورت راهنما در مسابتات تيم را هماهى كنيد ولى در كا زا ‎PSA ae Ss‏ ‎ree OD Tato ‏ا‎ es ‎

صفحه 103:
سرپرست اماکن ورزشی بعنوان مسول تاسیسات و سالنهای ورزشی باید ۱ STS) E ‏ورزشی منطقه ای یا استانی یا کشوری از آن استفاده و نگهداری نمایند.‎ ‎.١‏ تعيين فرد يا اضرادى به عنوان سرايدار از جهت حنظ و نكهدارى از تاسيسات. ‏". كماردن ضرد يا اضرادى به عنوان كا رك براى خدمات و نظافت و ‎ee on aS‏ ۱۱| ‎1 IAs ‏ل‎ eles ‏براى خدمات و نظارت بى تاسيسات ( جوشكارى- لوله كشى و برقكارى‎ ‎

صفحه 104:
‎ten ens)‏ ا ا الم ‎oe Ta‏ ا ا ‎ran ee‏ موارد عندالزوم ‎By am eee inl Resear Wee) een ‎ ‎ ‏ا ا همكارى ادارات مربوطه ‎ ‎.١‏ وجود وسايل ايمنى از قبيل كمكهاى اوليه. تخت و غير ه براى هواقع ضرورى 5 تحيين خدمات ترارى در صورت نياز( ماشين- اتوبوس)

صفحه 105:
نظريه هاى ركتار سازمانى را روانشناسان خصوصا روانشناسان اجتماعى ل ا ا ال ‎ee‏ ‏تحليل رقتار فردى انسان براى شناحت د فرد يرداحته اند در حالى ان علوم اجتماعی در « هر به بررسی و مطالعه گروههای درون سازمانی كنات عالافه نشتان,داده اند ۱ O A feet humilis ‏ا‎ yell ap e]e gel ‏تورن بر حسب نظريات او كه معتقد بود عوامل فيز يكى هر جند مى تواند‎ ‏ا ال لا‎ کر ا ار ‎ee)‏ ا ا و تایج مطالعه و بررسی خود را بصورت ذیل انتشار داد.

صفحه 106:
از دیاد کارابی رو ‎Says‏ ‏گروهها نیز اهمیت دارد. 1 err ener teen S Ont een cl per ears Aer Gobel ence Teese ele Pees Ge eee ee ‏لا‎ ‏ت ارتباط بین گروهها داح‎ ie eee ee ee ۳ ely een سازمان با مدیر» رفتار نظامندی را در کل سازمان ‎lcol‏ امد ‎a‏ ‏کر ‏همکاری گروهی و ی مورد نظس می رساند. بزارها مدیر را به موفتیت سازمان و اهداف

صفحه 107:
ولی او کار شاین تن ‎a a eC ee‏ اا 0 با اضراد سازمان قابل حل 0220000 ‏مشورتی است که سا‎ ۱۳۹ ۳ eS محتقد است مسائل و مشكلات انساتى ضمن همكارى و ‎BLO‏ اجتماعی زنده و رو ح را عورد تشخیص و مداوا فرار میدهد. از پیشروان بط ۳ معتند است در مورد ‎een‏ و و ‏ریجا ارد والتون ‎ ‎۱ te acs Se ‏انكيزش لازم را بوجود آورد 7- ايجاد تساوى در دو طرف دعوا ايجاد‎ -١ ‏هماهدكي در نقطه نظ رهاى هثبت و منت بوجود آورد 4- از تعصب جبيه كبري يرهين‎ i ‏ل ار‎ tose aE Ge ‏شود 0 - از تفیل هیجانات و عکس‎ ‏يكدلى را بين ططرفين بوجود أورد و بطور كلى يك مدير ب سريرست بيد در روابط‎ : 3 ‏انسانيى حود و كارهندان به نكات‎ ‎ ‎

صفحه 108:
1 ae en ore ‏اینکه به داوری بنشیند باید شرایط حاصی را که این رفتار‎ ‏در آن وضعیت شکل گرفته بشناسد و مسزان هیحان و‎ ‏درک نماید.‎ ea ‏اا ااي‎ سيرست بايد تحكم كند وآ مزانه دستور دهد باید با دیدی ی در صورت نیاز کاررمندان به او بدون تامل به مساعدت و پاری به آنها اقداء سریرست با مدیم نباید خود را از سایرین جدا کند بلکه باید با نزدیک شدن Mey ee ieee ee ‏ت بايد با توجه به تنوع وظايف در محيط كارء وظايف مناسببا‎ ‎ay ay cerita‏ لي ‎

صفحه 109:
در این میان ملک گریگور می گوید مدیر و پا سرپر‌ست ‎ee orl erated‏ ال ار درک صحیح د دقیق از طبیعت و عوامل انگیزش و اما آبرراهام مزلو معتقد است مدیر یا سر‌پررست اگس به نیازهای جسمی و روحی انسان آگاه باشد و آنها را ‎ae ee Doe lelec Teen ce‏ نانك مکان تشخیص دهد ‎Eee‏ ۱[ جواهد يود و زر همد اسانن سلسة شان اننات ذا مدل

صفحه 110:
عزت نفس (قدر و منزلت) نیاز به محبت (تعلق اجتماعی و دوستی) نیازهای ایمني و امنيتي نیازهای اولیه (جسمانی و فیزبولوژیکی) ۱

صفحه 111:
بنابى اين او محتقد است: نيازهاى جسمانى كه همانا نيازهاى اوليه است در اولويت شرار دارد و بدون نيازهاى حسمانى و فيز ير وزكي نيازهاى ايمنى.و امنیتی تامین نمی شود و لدا بر یایه همین تنکر سایر نیازها نیز به همین صورت دست نیافتنی است. مرلو یر اساس این مدل توصیه مي کند به همه کس اعتماد باید کرد هر كس ميخواهد كارش را بهبود بخشد. آدمها براى ل دارند اقراد مطالب تشويق در فراب انتظار ديك ران هستدد ؟

صفحه 112:

اصول مدیریت وسرپرستی در تربیت بدنی تعداد اسالید112 : كم رنگ ترين جوهرها بهتر از قوي ترين حافظه هاست چيني رب لمثل ( )ض ا سرفصل مطالب مقدمه تاریخچه سرپرستی &ل سرپرستی اصو جایگاه سازمانی سرپرست کجاست؟ سرپرست شرح جایگاه سازماني مديران شرح جایگاه سازمانی مديران مهارتهای مورد نياز سرپرستی انواع مهارتها در رابطه با سطح مدیر ّیت مفهوم سرپرستی عبور از سطح كارگري به سطح مديريتي تعریف مدیر ویژگیهای اختصاصی مدیر وزارت ورزش وجوانان تاریخچه ی تربیت بدنی تربیت بدنی در ایران و.... مقدمه: در جوامع امروزی که تقسیم کار وجوددارد و گروهی افراد در یک موسسه و یا سازمان با هم بر اساس شرح وظایف کار می کنند و در ارائه تولید و توزیع و خدمات مختلف برای جلب مشتری و رضایت ارباب رجوع با هم رقابت می نمایند اصل مدیریت و رهبری و سرپرستی در هدایت سرمایه ها و امکانات مالی و بکار گیری نیروی انسانی نیازمند دانش و توانائی الزم برای مطابق با فرهنگ تالش و خود کفائی و داشتن ابزار و وسایل مدیریتی می باشد. :تاریخچه سرپرستی از نظر دانشمندی به نام « هرز برگ» تاریخچه سرپرستی به زمانی برمی گردد كه انسان احساس نياز كرده كه براي رفع نيازجامعه بوجود آمده از کوچکترین واحد .جامعه خانواده سرپرستی با مسئولیت پدر ایجاد گرديد درگذسته نه چندان دور سر پرست به تنهای7ی کارگاه را اداره می کرد کارکنان زیردست را خود شخصا به استخدام در می آورد یا اخراج می کرد میزان حقوق را خود تعیین می کرد یک سرپرست دریک سازمان اداری ،که مسئولیتی به عهده دارد.از نظر چارت اداری چه جایگاهی برای او تعریف .شده است که حیطه کاریش به وسیله آن تعیین می شود .در چارت ذیل سرپرست در پایین ترین رده مسولیتی است 5 هرم مدیریت تيلور( سلسله مراتب در مديريت ) تيلور معتقد است برای آنکه کسی یک مدیر عالی شود می بایست از سرپرستی .شروع وبا ترقي پيشرفت پلكان را گذرانيده تا یک مدیر عالی شود 6 صفحه ی بعدی :سرپرست ‏مديری است كه مسئول و هماهنگ كننده فعاليت های گروهی از كاركنان يك اداره ،دايره يا واحدی از يك سازمان است. ‏سرپرستان معموال زير نظر مديران ميانی كار می كنند .آنها روند كار را هدايت می كنند، دستورالعملهاي راشفاهی و كتبی صادر می كنند ،وظايف كاركنان را مشخص می كنند، كيفيت و نظم و ترتيب كار را می سنجند ،بين كاركنان هماهنگی ايجاد می كنند و به شكايات و اعتراضات رسيدگی می كنند. 7 مديران عملياتی (سرپرست): ‏ بطور مستقيم با كاركنان در ارتباط 7هستند . ‏ پر مشغله مي باشند . ‏ وقت كمی صرف برنامه ريزی مي كنند ‏ گزارش نويسی و مطالعه می نمايند . بيشتر وقت خود را با افراد مافوق و افراد خارج از سازمان می گذرانند. 8  مديران ميانی : ‏ -پل ارتباطی بين مديريت عالی ومديريت عملياتی است ‏ راهبردهاوخط مشی ها سازمان را به هدفهای ويژه و برنامه تبديل می كنند و برای اجرا در اختيار مديران عملياتی قرار ميدهند . ‏ مديران عالي : مسئول اداره كل سازمان هستند. اهداف ،خط مشیها و راهبردها را تدوين می كنند . واكنشهای سازمان را در برابر محيط (داخلی وخارجی)معين می كنند . معموال اين سطح از مديريت را مديرعامل ،مدير ،رئيس ...می نامند . 9 مهارت های مورد نیاز الف – انسانی (روابط ) ب – تصمیم گیری ج – ادراکی د -ف ّنی * مهارتهای انسانی: • توانايی برقراری ارتباط با ديگران ، • • ايجاد انگيزه در افراد و درك شرايط و وضعيت آنها است . • • • از اين مهارت برای راضی نگهداشتن مديران باال و انگيزه دادن به كاركنان بهره می گيرد. • 10 ‏ * مهارتهای ادراكی : ‏ • • • ‏ توانايی هماهنگ كردن كليه فعاليتهای سازمان بصورت يك سيستم روابط متقابل بخشها ،و چگونگي تاثير هر تغيير در هر قسمت از کارکردها 11  ‏ مهارتهای تصميم گيری : ‏ انتخاب يك راهكاراز بين راههای گوناگون ، قدرت تجزيه وتحليل اطّ العات اتخاذ تصميم مناسب. ‏ فردی که در تصمیم گیری قدرت باالیی دارد می تواند بسیار منطقی و خالقانه از قدرت تفکر خود استفاده کند. 12  :مهارتهای ف ّنی داشتن مهارت و اطاّل عات ف ّنی ،ابزار دانایی وتوانایی وتسلّط سرپرست در اداره یک سازمان است مهارتها تصمیم گیری روابط انسانی ادراکی فنی سطوح مدیریت مدیریت عالی ‏ مدیریت میانی مدیریت سر پرستی ‏ 13 ‏ مهارتهای تصمیم کیری و ادراکی برای مدیران عالی ضروری تر است مهارت روابط انسانی در همه سطوح دارای اهمیت یکسان است سرپرستان بیش از مدیران رده ه7ای باالتر به مهارت فنی نیاز دارند .به سراغ سرپرست خود می روند ‏ ‏ ‏ ‏ چرا ؟ ‏ کارمندان وقتی دچار مشکل می شوند ‏ ‏ ‏ ‏ 14 ‏ ‏ درست است که سرپرست در پایین سلسله مراتب مدیریتی قرار دارند ولی تنها عامل اجرایی امر سازمان نیستند بلکه هماهنگ کننده ای بجا برای بهره گیری مفید از نیروی انسانی و امکانات هستند .پس سرپرست در یک موقیت حساس در سازمان که امور اجرایی بعهده اوست قرار دارد بنابراین او با آگاهی از مسولیت خود با نظم دادن و تصمیم گیری صحیح می تواند اجرای امور را هماهنگ کند پس او باید .روشهای رهبری را درک کرده و از متدهای مختلف مدیریتی استفاده نماید .1بررسی تکنیکهای عملی کار :یعنی فنون انجام کار قابل اجرا از طرف سرپرست باید سنجیده شود تا ببیند چه فنی در کجا کاربرد دارد آنوقت اجرا نماید. . 2سنجش قدرت و توان اجرایی شاغلین :اطالعات جامعی از افراد تحت اختیار خود داشت باشد. . 3بررسی موارد و دستور :سرپرست باید در ارجاع دستور امکان بطور کلی سرپرست یک مدیر ،یا خود مدیر است که از عملکرد های کارکنان خود آگاهی دارد و با هماهنگی و اعمال مدیریت و ایجاد انگیزه در اجرای دستور العمل ها به بسیج همه عوامل اعم از نیروی انسانی و امکانات مادی می .پردازد -1تقسیم کار -2اختیار و مسئولیت -3انضباط -4وحدت فرماندهی -5وحدت هدف یا جهت -6تقدم منافع سازمان برمنافع شخصی یا فردی -7حقوق و مزایای کارکنان را مد نظر قرار می دهد -8تمرکز - 9سلسله مراتب -10استقرار مناسب -11عدالت و مساوات -12امنیت شغلی کارگران -13مدارا و تقیه -14قاطعیت در طرح و اجرا - 15آموزش مستمر اgصgلتggقgدم خgدا ورgسولخgدا بgggر خgویgشتن -2آخرتگ ggراgیgی1--3 ‏ وgحدتوgهماهنگی -4اgعماggلمدیریgتبgggر اgساساgخgتیار نggیروgها -5اgعماggل مدیریgتب ggر اgساسبggصیرتنggیروgها -6تgggدبgیر وgتدبر یggعنیعgقلگ ggراgیgی -7مgشورgت -8هداgیgتورgهبری-9مgسئولgیتمgتقgابgل-10اgمر بggه مgعgروgف و نggهیاز مgنکgر -11سggلسله مراgتgب-12قggسط و عgدل-13مدارار وgتgقیه -14قgاطgیتدر طgرح واgجرا-15آموزgشمgستمر اختیارات سرپرستان اختیارات و مسئولیت های سرپرستی از دیدگاه سایمون :اختیار یعنی قدرت تصمیم گیری برای هدایت فعالیت ها و اعمال بر دیگران. به نظر بارنارد برای این که دستوری مشروعیت پیدا کند و مورد پذیرش زیر دستان قرار گیرد باید چهار شرط را داشته باشد: .1دستور قابل فهم باشد و زیر دستان آن را درک کنند. . 2زیر دستان باید اعتقاد پیدا کنند که دستور مغایر با هدفهای سازمانی نیست. . 3داشتن همخوانی و توافق دستور با منافع شخصی کارکنان. . 4زیر دستان باید از لحاظ فکری و جسمی قادر باشند دستور را اجرا کنند. .1اختیار فرمند یا کار فرما – یعنی فردجاذبه شخصیتی داشت باشد. .2اختیار سنتی که بر رسوم و سنن فرهنگی و ارزشهای اجتماعی مبتنی باشد. .3اختیار قانونی که منشا آن قوانین و مقررات عقالنی است که با نظم اجتماعی وضع می شود.  زير مسئوليت در برابرافراد : دست ‏ باالدستان ساير ‏ سرپرستان ‏ ‏ ‏ مسئوليت در برابر : كار محیط کار . 1مسئولیت در برابر افراد زیر دست( ایجاد انگیزه و راهنمایی) .2مسئولیت در برابر باال دستان ( گزارش نویسی) .3مسئولیت در برابر سایر سرپرستان .4مسئولیت در برابر کار (کمیت و کیفیت) .5مسئولیت در برابر محیط کار ( ایمنی -نظم -نگهداری) عموما از هر چهار سرپرست ،سه نفر سلسله مراتب سازماني را طي كرده وترفيع گرفته اند معموال با سابقه هستند ، تجارب زيادي دارند ، مشاغل متعددي را در سازمان ‏ بر عهده داشته اند تحصيالت باالتري دارند . ‏  مديران سطح عالي كارگر ماهر مدبران سطح مياني كارگر نيمه ماهر سرپرست خط مقدم كارگر ساده مسیر ارتقاء مدیران مسیر ارتقاء کارکنان غیر مدیر ‏ :حیات ،افتخار وغرور یک کشوربه توسعه موارد زير بستگی دارد ف7ره7نگی -5ا7ج7تماعی -3س7یاس7ی -2ن77ظام7ی -1ا7ق7تصاد7ی4- .که مهمترین آنها اقتصادی است :عواملی كه در توسعه اقتصادی یک کشور موثر است م7دیری7ت -2م7ناب7ع ط7بیعی -1د7س7تیاب7یب77ه ب77ازار ج7هان7ی3- منابع طبیعی -1نیروی کار موثر که کارآمد وموثر باشد -2معادن :ماده اولیه برای هر تولید -3انرژی :فسیلی ،هسته ای صفحه بعد علم دانستن است و هنر توانستن. بخشي از دانش مديريت را که مي توان آموخت ؛ علم مديريت مي نامند بخشي را كه موجب بكار بستن اندوخته ها در شرايط .گوناگون مي شود ،هنر مديريت مي نامند .چون باید بداند که متدهای مدیريتی چگونه است وهنراست چون باید ازتجربه و متدهای مدیریتی درجای خودش استفاده .کند .اگرعلم مدیریت باشد ولی هنر اجرا نباشد فایده ای ندارد :بعضی از روان شناسان عقیده دارند که مدیریت در ذات بعضی از افراد وجود دارد واین را می توان در بازی كودكان مشاهده نمود ( .مثل نقاش هنرمند) صفحه بعد هنوز تاريخ نويسان و دانشمندان علوم اجتماعي نهادي را نيافته اند كه بدون داشتن سلسله مراتب مديريتي ،پايدار مانده باشد بسياري از صاحبنظران علت موفقيت و شكست نهادها را تفاوت در مديريت آنها مي دانند به اعتقاد پيتر دراكر ،عضو حياتبخش هر سازمان ،مديريت آن .است تعريف مدير كسي است كه با خصائص ذاتي و اكتسابي و اطالعات و معلومات و تجربه ،مي .تواند سازماني رMا به سمت هدف معيني رهبري كند هماهنگی.Planning سازماندهی.Controlling کارگزینی.Directing گزارش دهی.Budgeting وظایف مدیر 2 برنامه ریزی.1 Coordination 4 کنترل و نظارت.3 Organization 6 هدایت.5 Staffing 8 بودجه بندی.7 Reporting یک عملیات اجرایی در آوردن ولذا جهت و هدف مشخص برنامه ریزی ،اساسی ترین وظیفه در میان وظایف سرپرستی و مدیریت است که سایر وظایف سرپرستی و مدیریتی یعنی سازماندهی و رهبری کنترل را در بر میگیرد .و جایگاهی را که سازمان باید در آینده در آن قرار گیرد معین می کند و سپس با انتخاب و اجرا و اعمال کار ساز آن رابرای رسیدن به هدف سازمان مهیا می .نماید اهداف برنامه ریزی .1افزایش احتمال رسیدن به هدف از طریق تنظیم فعالیت ها .2تقویت اقتصادی عملیات ( مقرون به صرفه بودن) .3تمرکز روی ماموریت ها و هدف و احتراز از تغییر مسیر .4تهیه ابزاری برای کنترل - 4توانای کنترل موسسه و فعالیتهای آن. - 5اجرای تصمیمات اتخاذ شده بصورت مطلوب. .1برنامه ریزی کالن یا چشم اندار ملی که معموال بلند مدت 5سال یا بیشتر است. .2برنامه ریزی میان م ّدت یک تا 5سال است. 3برنامه ریزی کوتاه م ّدت شش ماه تا یک سال است نظارت و کنترل :یعنی حصول اطمینان نسبت به مطابقت نتایج عملیات با هدفهای مطلوب است .یعنی منظور از نظارت و کنترل مراقبت از هر عمل مطابق با نقشه ای باشد که برای اجرای آن طراحی گردیده است .تا در صورت انحراف نتایج از هدفهای مطلوب اقدام الزم به منظور جلوگیری از وقوع یا تکرار انحراف به عمل می آید. کنترل و نظارت ارتباطی نزدیکی با سایر عناصر مدیریتی مانند برناه ریزی، سازماندهی ،هماهنگی ،کار آموزی و رهبری دارد. .2گزارش های آماری به طور مرتب باید تهیه شود .مقایسه و ارزشیابی این گزارش های قبلی اگر وجود داشته باشد و تطبیق آن با دستور العمل های اجرایی و مقررات و برنامه کنترل را ایجاب می کند. .3تعیین هدف و ارزیابی نتایج عملیات .4مقایسه نتایج عملیات انجام یافته ها با هدفهای و موارد پیش بینی شده. کار گزینی: استخدام و تعدیل نیروها و تنظیم شرح وظایف. بودجه بندی: یک سازمان برای اجرای هدفها نیاز به بار مالی دارد بنابر این تنظیم صورتهای مالی ( درآمد ها و هزینه ها) و بودجه از وظایف مدیران است. اصول کلی(کالسیک) مدیریت: اصول کالسیک مدیریت عبارتند: .1اصل وحدت مدیریت :که در آن هر دسته از فعالیتها باید در یک طرح و زیر نظر یک رئیس اداره شود. .2اصل وحدت فرماندهی :کارمند باید از یک رئیس مافوق دستور دریافت کند. .3اصل سلسله مراتب :این اصل زنجیر وار ارتباط بین روسا و سرپرستان و افراد مافوق از ابتدا تا انتهای هرم سازمانی را فراهم می سبک های مدیریتی .1مدیریت هدف گرا .2مدیریت عضو گرا .3مدیریت سایه گرا .4مدیریت میانه رو : مدیریت gعضو گرا ویژگی های عضو گرا .1رضایت اعضاء بیش از هر چیز مورد توجه است .2.تشویق و ترغیب کارکنان مورد توجه است. .3مدیر سعی می کند خود را محبوب جلوه دهد .4 .خطای همکاران مورد اغماض است. .6تحقق یافتن اهدداف سازمان متزلزل .5بی بند و باری رایج است. می گردد. آفات مدیریت عبارتند از: .1سازمان گرائی .4اجبار و تحکم .7جدائی از مردم .10تقدم رابط بر ضابطه .2خود پسندی .5افزون خواهی .8عدم دقت در کارها .3افرون گوئی .6منت نهادن .9موقیت نشناسی :انواع سازمان Formal organization سازمان رسمی.1 Informal سازمان غیر رسمی.2 organization سازماندهی :طبقه بندی نیروها و تعیین کردن مسئولیت ها. هدایت :gبه صورت دستور العمل یا بخش نامه -نیروها را به وظایفشان هدایت می کنند. کارگزینی: استخدام نیروها -تعدیل نیروهای و تنظیم شرح وظایف بودجه بندی :یک سازمان نیاز به بار مالی دارد بنابر این تنظیم صورتهای مالی (در آمد ها -هزینه ها) و نظارت بر آنها طبق ضوابط و برآورد بودجه سالیانه. رواgبgط بggیناgفراد بggه صggورgتسgلسله مراgتgباgس. gت 3. .4 .تggغییر و تggبدیgلمgشاغلدر سggازgمانوgجود دارد -2-2ستاد :واحدهائی ستادی هستند که بطور مستقیم در جهت تامین هدفهای سازان فعالیت ندارند بلکه جنبه پشتیبانی و کمک به واحدهای صف را دارند. .3امکانات و منابع ( :نیروی انسانی ،تاسیسات ،تسهیالت ،دانش و روش، تکنولوژی) .4مدیریت : gترکیب کردن منابع مالی ،انسانی و تکنولوژی در جهت اهداف سازمان مربوطه. طبقه بندی سازمان را به صورت زیر مطرح می کند. .2مدیریت میانی . 1مدیریت عالی .4عملیاتی یا اجرایی . 3مدیریت فنی ،تخصصی .5مدیریت پشتیبانی مدیریّت عالی ،تخصصی ف ّنی ّ مدیریّت میانی عملیاتی پشتیبانی تربیت بدنی و ورزش هم از دیدگاه تاریخی و هم از دیدگاه فرهنگی به دلیل اینکه با ملل مختلف جهان سروکار دارد و مهم و جالب و شایان توجه است و لذا دانستن اینکه تربیت بدنی چه جایگاهی از دیر باز داشته است ضروری بنظر می رسد .در آغاز تربیت بدنی و ورزش جنبه اساطیری داشته و جنبه های رمانتیک و گاهی حماسی و همراه به صورت یک پدیده .تربیت مطرح بوده است بدین ترتیب تربیت بدنی یه معنای تقویت بدن و کسب نیرومندی وازیک سو سرگرمی ها و بازی سرگرم کننده واز سوی دیگر .زمینه های سازندگی تکامل نوجوانان و جوانان تلقی می شود ایرانیان در سخن گفتن صریح ،در دوستی استوار ،در مهمان نوازی و بخشندگی سر آمد ،در پاکیزگی طاهر و همچنین در .ورزش ،اسب سواری و تیر اندازی و شنا ،بی همتا در سال 1350شورای ورزشی و تربیت بدنی به صورت قانونی و مستقل با معاونت نخست وزیری و به نام سازمان تربیت بدنی و تفریحات سالم و کمیته ملی المپیک و شورای ورزش بانوان ایجاد گردید .با ایجاد مجموعه ورزشی آزادی در سال 1353و برگزاری مسابقات آسیایی ورزش در مسیر رشد و شکوفایی قرار گرفت پس انقالب ( )1357در هشتم دیماه سال 1389 سازمان تربیت بدنی وسازمان ملی جوانان که دوسازمان مجزا ازMهم بودن در هم ادغام وبنا بر مص ّوبه مجلس شورای اسالمی( دوره هشتم) ،وزارت .ورزش وجوانان تاسیس گردید امروز وزارت ورزش وجوانان با 47فدراسیون پاسخگوی ورزش است بدین ترتیب سازمانها با جذب نیروهای متخصص و آگاه و توانمند و متعهد می توانند جامعه را در عرصه نیازهای خود بی نیاز و موجب ابتکار و نو آوری و تولید علم و خدمات بهتر و توزیع جامع تر در اجتماع نمایند .و همچنین بهره وری خویش را افزایش داده و به رونق اقتصادی و خدماتی خود به جامعه با جلب رضایتمندی شهروندان گامی مهم بر دارند و راه را برای استفاده بهینه از امکانات .موجود با کمک نیروی انسانی هموار نمایند فردریک تیلور بنیانگذار نهضت روابط غرب والتون مایو رفتار کارکنان و نیروی انسانی را از اهم مسائل پیشرفت و یا عدم پیشرفت اعالم می کند. چستر بارنارد معتقد است زمانی یک سازمان به اهداف خود نزدیک می شود کgه کلیه اعضای اهداف آن سازمان را بپذیرند. در برنامه ریزی نیروی انسانی با توجه به فرض یک و دو توجه به نکاتی ضروری است. الف :تجزیه و تحلیل وضع موجود و پیش بینی احتیاجات آینده: نیروی انسانی موجود با توجه به سن و تحصیالت و تجربه دارای پست موقیت خاصی هستند و به سمت باالی هرم در حرکت اند و در نهایت ریزش نیروی انسانی ازطریق مختلف از جمله بازنشستگی و انفصال موقت و اخراج یا ماموریت وجود درد و در کنار آن جایگزینی پست های خالی سازمانی با لحاظ کردن اهداف سازمان نیاز به مطالعه و بررسی دقیقی دارد که مدیر یا سرپرست باید توجه خاصب به آن نماید. ج :تنظیم برنامه های اجرائی: پس از تعیین خط مشی ها مدیریت ممکن است از راهکارهای جذب و جابجائی یا تقلیل و توسعه نیروی انسانی برای تامین و نگهداری آنها استفاده نماید. تقسیم کار بین افراد : تعریف :تکنیک وظایف میان افراد به طوری که هر فرد به جای چندین کار یا (همه کارها) مسئول وظیفه معینی شود .اکثر متخصصان معتقد هستند که تقسیم کار و طبقه بندی وظایف در سازمانها یکی از چهار اصل زیر یا ترکیبی از آن ها می باشد. .2تقسیم کار بر مبنای فعالیت: این اصل پیشنهاد می نماید کلیه فعالیتها که یک نوع تخصص و اطالعات احتیاج دارد در یک نوع گروه متمر کز شوند و در این نوع تقسیم افراد در یک موسسه یا سازمان با ابزار و ادوات مشابه به کار گرفته می شود .مثل :والیبال ،فوتبال ،هندبال ،بسکتبال. . 4تقسیم بندی کار بر مبنای منطقه جغرافیایی: این نوع تقسیم بندی کار در یک تشکیالت داخلی سازمان و کلیه هدفها در دولت وجود دارد دیده می شود .مثل :استان- شهر -کشور -ناحیه 1و 2و – ....منطقه 1و 2و .... اهمیت و ضرورت مطالعه کار: در تهیه و تدارکات برنامه ریزی برای یک سازمان در یک دوره مشخص .مدیریت باید به نحوی عمل کند که امکانات و نیروی انسانی به عنوان مهمترین عامل کار بی کار نباشند و با پتانسیل واقعی خود بیشتر عمل کنند و در صورت استفاده بهینه روند سازمانی توسعه یابد. اصول شغلی: تعریف شغل :کاری است که در قبال آن مزد دریافت می شود. عنوان شغلی :سمتی است که فرد در شغل خود دارد از سرپرست، کارکنان ،کارگران ،کارمندان و همچنین کار آموزان بدون مزد می توان نام برد. کمیته پزشکی: پیش بینی و تجهیزات پزشکی و دارویی و بررسی گواهی پزشکی و ارتباط با سایر بیمارستان ها و تهیه گزارش وقایع نهایی کمیته بهداشت :کنترل و نظارت بهداشت محل -سم پاشی و ضد عفونی محل به خصوص آشپزخانه و تهیه هشدارهای بهداشتی. نظارت و پشتیبانی و ارزشیابی دقیق از همه دست اندرکاران ،اردویی و مسابقاتی ،اجرایی و ارائه آن به مسئوالن ذیربط. سرپرست تیم ها و کاروان های ورزشی: یکی از مدیران می گوید مربی باید مربی گری کند و . 1تعیین فرد یا افرادی به عنوان سرایدار از جهت حفظ و نگهداری از تاسیسات. .2گماردن فرد یا افرادی به عنوان کارگر برای خدمات و نظافت و نگهداری محیط سالن برای ورزش. . 3قرار داد با پیمانکار یا افرادی به عنوان خبره و دارای مجوز کاری برای خدمات و نظارت بر تاسیسات (جوشکاری -لوله کشی و برقکاری و اما آبراهام مزلو معتقد است مدیر یا سرپرست اگر به نیازهای جسمی و روحی انسان آگاه باشد و آنها را شناسائی و تجزیه و تحلیل تماید و با توجه به زمان و مکان تشخیص دهد در کار و اداره سازمان خود موفق خواهد بود و بره همین اساس سلسه نیاز انسانی یا مدل خود یابی عزت نفس (قدر و منزلت) نیاز به محبت (تعلق اجتماعی و دوستی) نیازهای ایمنی و امنیتی نیازهای اولیه (جسمانی و فیزیولوژیکی) نیاز های مزلو

39,500 تومان