صفحه 1:
پاورپوینت
بخش اول کفته ها ونکته های آموزشی
ویژه دبیران DE
بخش دوم
یادآوری عددهای اول
ز صفحه ۲۰ تا ۲۳
آموزش تصویری را جدی بگیریم
نسخه قابل ویرایش
همراه با تصاویر مرتبط
تعداد صفحات: ۳۴
صفحه 2:
صفحه 3:
مهم مس
فيك م ونکته های ]
صفحه 4:
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
lee
2
a
کفته ها ونکته های آموزشی
آموزش یعنی قدرت
انجام دادن کارهایی
۳ که قبلا
نمی توانستیم انجا
esd.
جووج)
wit)
صفحه 5:
گفته ها ونکته های آمیزشی
» در سریال معلم دهکده توب
نامزد معلم . ازش مى برسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و
ae شدید؟
صفحه 6:
محمد فایق مجیدی
3 با ابر ود YAO
ف
كفته ها ونكته هاى آموزشی
sub aS Guns
پرشود » بلکه
بايد افروخته (بلونایکا
صفحه 7:
محمد فايق مجيدى
كفته ها ونكته هاى آموزشى
»بك معلم بر ابديت اثر مى گذارد
او هر کر نمی توا كويد كه تفوذق در كا متوفقت
.مى شود
هنرى آدامز
آغاز مهر باد؛ یادا
از مهر يادكيرى ويا دهی مبارک
صفحه 8:
Gus boas
6 x @fayihg.majidi
Bre ما
ب
كفته ها ونكته هاى آموزشی
آن كه از سوال
كردن مى ترسدهء
از يادكيرى
شرمنده خواهد
صفحه 9:
گفته ها ونکته های آموزشی
سخن یک معلم
وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می
رسم وآن اين كه من عامل تصميم كيرى قاطع در کلاس هستم
به عنوان يك معلم » داراى قدرت هستم كه زندگی
كودكان را قيره وتار يا روشن و لذت بخش كردانم من مى توانم
ابزاری برای شکنجه باشم يا وسيله اى براى الهام شادى .
من مى توانم تحقير كنم يا شوخى بكنم »آزاربرسانم يا التيام
بخشم در همه ی موقعیت ها » مسئولیت من است که تصميم
فزایش یا کاهش دهم »و کودکان را انسانی
یا انسانیت را ازایشان بگیرم
صفحه 10:
محمد قایق مجیدی
@fayihg.majidi
گفته ها ونکته های آموزشی
وی ردان سر
اك ۵ ی
ندا دوعا مه
کر
eNO Nee عم
5000
جايلز)
5
صفحه 11:
aa وداج موه ۰ مك
کفته ها ونکته های آموزشی
روز افزوت بین
خبری خودمان
(ویلدورلن.
صفحه 12:
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
lee
2
a
کفته ها ونکته های آموزشی
آموزش یعنی
قدرت انجام
دادن کارهایی
که قبلا " نمی
8 توانستيم
جووج)
wit)
صفحه 13:
شروع
بح بخش دوم ۲
صفحه 14:
LY
2
٠
4
م4
9
<A
۹۹۹۹
۱
ی
شمارندههای اول یک ase sue مادة اولیةکارخانة عددسازی هستند. هم عددهای طبیعی بزرگتر
یک و غیر اول را میتوانیم با ضرب شمارنههای اول بهدست آوریم. امروزه از عددهای اول, که تجزیه و
شکسته نمیشوند برای رمزگذاری و رمزگشایی استفاده میشود.
صفحه 15:
©© © يادأورى عددهاى اول
۱- میخواهيم ۱٩ نفر از دانشآموزان را براى كارهاى مختلف به گروههایی
تقسیم کنیم. آیا میتوانیم اين تعداد را به گروههای مساوی تقسیم کنیم؟
اگرتعداد دانشآموزان ۷ نفر باشد. جه گروههایی را میتوانیم تشکیل
دهیم؟ همة حالتهای|ممکن را بنوبی. 17757
= We ai : 0 © ene
صفحه 16:
اگر تعداد آنها ۱۵ cath i جه گروههایی را میتوانیم تشکیل دهیم؟
کروه ۵ نفره ۳ کروه ۳ نفره ۵
۲- تعدادی از سربازان میخواهند رژه بروند. فرماندة انها ارایشهای
امستطیلی مختلف برای گروههای ۶ نفره را روی کاغذ کشیده است.
1 ox \
صفحه 17:
صفحه 18:
برای ۵ تفر هم آرایشهای ممکن را رسم کنید.
dx
کدام عددها فقط ۲ آرایش مستطیلی دارند؟
x
۵ “a ۱
۳-مانند نمونهها با رسم نمودارهای درختی, عددهای داده شده را
بهصورت ضرب شمارندههای[اول بنویسید (تجزیه کنید).
صفحه 19:
5
صفحه 20:
Darn ee
اگر بتوانیم عددی طبیعی را به صورت ضرب دو عدد طبیعی بزرگتر از
یک بنویسیم, عددمورد نظرء اول نخواهد بود و به چنین عددی؛
عدد مرکب میگویند؛ براى مثال؛ ۳۴ عددی مرکب است؛ حون
۳۲ 2 ۲
صفحه 21:
سر(
.۲
۸<*۳<۳
٩۳-۲
۷
7x¥—}
A
۱۱*۲۳
۱۳ «۲-۲
۷۰۴-۲
۸<*۲<۱
۶
۷۳
۳۱
۵ ۵-۲
صفحه 22:
تح تس
.خير.عدد ١ فقط يك شمارنده دارد
لو)اوذوم ولع و ه(6و"9) لي) ١١
و ۱69۱۹ و ۱۷لوعّا و ۱۵و ۱۴و ۲۱۳ ۲۰
ایا عده ۱ مرکب است؟ جرا؟
.خیر.عدد | را نمی توان به صورت ضرب بزرگتر از | نوشت
صفحه 23:
اعداد اول » اعداد م رکب و اعدادی که نه اولند و نه م رکب
اعداد اول : فقط دو شمارنده دارند
.اعداد م رکب : بیشتر از ۲ شمارنده دارند
.عدد ۱: فقط یک شمارنده دار
صفحه 24:
۳- مضربهای طبیعی عدد ۲ در زیر نوشته شده است. در صورت
امکان, آنها را مانند نمونه[ٍهصورت ضرب دو عدد طبیعی بزرگتر
از ۱ بنویسید.
یو ۱۴ و ۱۲ و ۷ م ۸ و ۶ , ۴ , ۲
| | | | و لا
۲۲ ۲۳ FX OX FX Vx
به همین ترتیب, مضربهای طبیعی عددهای ۳ Fy را بنوسید و در صورت
امکان آنها رابه صورت ضرب دو عدد طبیعی و بزرگتر از ۱ بنویسید.
صفحه 25:
: مضربهای طبیعی عدد ۴
۲۱ و ۱۸ و ۱۵ و ۱۳ و ٩ و ۶ و ۲...
و )4 3 3 1 4 1
VX جاع OX »داع yx x
۳ ۳ 1 ۳ ۳ ۳
: مضربهای طبیعی عدد ۴
۴ و ۲۰ و ۱۶ و ۱۲ و ۸ و ۴ ...
it i ۳ i 5 5 |
جاع YX yx yx FX OX
و ۴ ۷۴ ۰ ۳ ۲
صفحه 26:
صفحه 27:
؟ با توجه به سؤال بالاء ايا مى توانيم بكوييم که هم مضربهای |
ايك عدد طبيعى مركب اند؟ جرا؟
.خير..مضرب هاى اعداد اول به غير از خودشان همكى مركب اند
صفحه 28:
© yous rs 6 KEG
در بين اعداد زير اعداد مركب را مشخص کنید. ١
۲۷ ۳۷ @
vx vx vx
کدام عددهای طبیعی را میشناسید که همه مضربهایشان عددهای —"
مرکب باشند؟
اعدادی که مر کب هستند تمام مضرب هایشان نیز مر کب
یل
صفحه 29:
@
اس ب.م.م جفت عددهای دادهشنده را پنویسید .
(\0,°) = YY A) <I 1ب -
(oe Woe ۵,۱۲( -0
)۱۵,۴( - ۳,۵ - (FO) =
)۱۸,۲۵( -( )۷,۸ 7 (1) =
صفحه 30:
۲- دو عدد اول ی را بنویسید.|
و ۱<)۷
أيا میتوان گفت هر دو عدد اول نسبت به هم اولاند؟ چرا؟
.بله.تنها شمارنده مشترك بين دو عدد اول يك است
صفحه 31:
۳- یک عدد اول و یک عدد مرکب مثال بزنید که نسبت به هم اول باشند.
؟- دوعدد مركب مثال بزنيد كه نسبت به هم أول بأشند.
0 آيا دو عدد طبيعى متوالى نسبت به هم اول مى شوند؟ /
yo SIF عدد نسبت به هم اول باشند, ک.م.م آنها چگونه
بهدست میآید؟
صفحه 32:
۲- عددهای اول پین دو عدد ۴۰ و ۶۰ را ویسید.
۳- تعداد عددهای او کمتر از ۰۲۶ هشت عدد است. تعداد عددهای مرکب کوجکتر از ۲۶
جندتاست؟ جرا؟
۴سآیا جملةٌ زیر درست
«هر عدد طبیعی دست کم ۲ شمارنده دارد.»
۵ مجموع دو عدد اول ٩٩ است. آن دو عدد را مشخص کنید و توضیح دهید که چگونهآنها را
بيدا كرديد.
*- پنج عدد بنویسید که غیر از ۲ و۳ شمارندة او دیگری نداشته باشند.
۷ عددی درنظر بگیرید که ۴ و ٩ دو شمارند؛ آن باشند. حال شش عدد دیگر پیدا کنید که
شمارندههای عدد مورد نظر باشند.
صفحه 33:
صفحه 34: