پاورپوینت
ریاضی

پاورپوینت ریاضی هشتم فصل دوم یادآوری عددهای اول از صفحه 20 تا 23

توضیحات: بخش اول گفته ها ونکته های آموزشی ویژه دبیران خلاق بخش دوم پاورپوینت ریاضی هشتم فصل دوم یادآوری عددهای اول از صفحه 20 تا 23 آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:34 سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کلاس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ، مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی والا گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج با به کارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبانوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
پاورپوینت بخش اول کفته ها ونکته های آموزشی ویژه دبیران ‎DE‏ ‏بخش دوم یادآوری عددهای اول ز صفحه ۲۰ تا ۲۳ آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات: ۳۴

صفحه 2:

صفحه 3:
مهم مس فيك م ونکته های ]

صفحه 4:
محمد فایق مجیدی ‎@fayihg.majidi‏ lee 2 a کفته ها ونکته های آموزشی آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی ۳ که قبلا نمی توانستیم انجا ‎esd.‏ جووج) wit)

صفحه 5:
گفته ها ونکته های آمیزشی » در سریال معلم دهکده توب نامزد معلم . ازش مى برسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و ‎ae‏ شدید؟ ‎ ‎

صفحه 6:
محمد فایق مجیدی 3 با ابر ود ‎YAO‏ ‏ف كفته ها ونكته هاى آموزشی sub aS Guns پرشود » بلکه بايد افروخته (بلونایکا

صفحه 7:
محمد فايق مجيدى كفته ها ونكته هاى آموزشى »بك معلم بر ابديت اثر مى گذارد او هر کر نمی توا كويد كه تفوذق در كا متوفقت .مى شود هنرى آدامز آغاز مهر باد؛ یادا از مهر يادكيرى ويا دهی مبارک

صفحه 8:
Gus boas 6 x @fayihg.majidi Bre ‏ما‎ ‏ب‎ كفته ها ونكته هاى آموزشی آن كه از سوال كردن مى ترسدهء از يادكيرى شرمنده خواهد

صفحه 9:
گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن اين كه من عامل تصميم كيرى قاطع در کلاس هستم به عنوان يك معلم » داراى قدرت هستم كه زندگی كودكان را قيره وتار يا روشن و لذت بخش كردانم من مى توانم ابزاری برای شکنجه باشم يا وسيله اى براى الهام شادى . من مى توانم تحقير كنم يا شوخى بكنم »آزاربرسانم يا التيام بخشم در همه ی موقعیت ها » مسئولیت من است که تصميم فزایش یا کاهش دهم »و کودکان را انسانی یا انسانیت را ازایشان بگیرم

صفحه 10:
محمد قایق مجیدی ‎@fayihg.majidi‏ گفته ها ونکته های آموزشی وی ردان سر اك ۵ ی ندا دوعا مه کر ‎eNO Nee‏ عم 5000 جايلز) 5

صفحه 11:
‎aa‏ وداج موه ۰ مك ‏کفته ها ونکته های آموزشی ‏روز افزوت بین خبری خودمان ‏(ویل‌دورلن. ‎

صفحه 12:
محمد فایق مجیدی ‎@fayihg.majidi‏ lee 2 a کفته ها ونکته های آموزشی آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبلا " نمی 8 توانستيم جووج) wit)

صفحه 13:
شروع بح بخش دوم ۲

صفحه 14:
LY 2 ٠ 4 م4 9 <A ۹۹۹۹ ۱ ی شمارندههای اول یک ‎ase sue‏ مادة اولیةکارخانة عددسازی هستند. هم عددهای طبیعی بزرگ‌تر یک و غیر اول را می‌توانیم با ضرب شمارنه‌های اول بهدست آوریم. امروزه از عددهای اول, که تجزیه و شکسته نمی‌شوند برای رمزگذاری و رمزگشایی استفاده می‌شود.

صفحه 15:
©© © يادأورى عددهاى اول ۱- می‌خواهيم ‎۱٩‏ نفر از دانش‌آموزان را براى كارهاى مختلف به گروه‌هایی تقسیم کنیم. آیا می‌توانیم اين تعداد را به گروه‌های مساوی تقسیم کنیم؟ اگرتعداد دانش‌آموزان ۷ نفر باشد. جه گروه‌هایی را می‌توانیم تشکیل دهیم؟ همة حالت‌های|ممکن را بنوبی. 17757 = We ai : 0 © ene

صفحه 16:
اگر تعداد آنها ۱۵ ‎cath i‏ جه گروه‌هایی را می‌توانیم تشکیل دهیم؟ کروه ۵ نفره ۳ کروه ۳ نفره ۵ ۲- تعدادی از سربازان می‌خواهند رژه بروند. فرماندة انها ارایش‌های امستطیلی مختلف برای گروه‌های ۶ نفره را روی کاغذ کشیده است. 1 ox \

صفحه 17:

صفحه 18:
برای ۵ تفر هم آرایش‌های ممکن را رسم کنید. dx ‏کدام عددها فقط ۲ آرایش مستطیلی دارند؟‎ x ۵ “a ۱ ۳-مانند نمونه‌ها با رسم نمودارهای درختی, عددهای داده شده را به‌صورت ضرب شمارندههای[اول بنویسید (تجزیه کنید).

صفحه 19:
5

صفحه 20:
Darn ee ‏اگر بتوانیم عددی طبیعی را به صورت ضرب دو عدد طبیعی بزرگ‌تر از‎ ‏یک بنویسیم, عددمورد نظرء اول نخواهد بود و به چنین عددی؛‎ عدد مرکب می‌گویند؛ براى مثال؛ ۳۴ عددی مرکب است؛ حون ۳۲ 2 ۲

صفحه 21:
سر( .۲ ۸<*۳<۳ ‎٩۳-۲‏ ‏۷ 7x¥—} A ۱۱*۲۳ ۱۳ «۲-۲ ۷۰۴-۲ ۸<*۲<۱ ۶ ۷۳ ۳۱ ۵ ۵-۲

صفحه 22:
تح تس .خير.عدد ‎١‏ فقط يك شمارنده دارد لو)اوذوم ولع و ه(6و"9) لي) ‎١١‏ ‏و ۱69۱۹ و ۱۷لوعّا و ۱۵و ۱۴و ۲۱۳ ۲۰ ایا عده ۱ مرکب است؟ جرا؟ .خیر.عدد | را نمی توان به صورت ضرب بزرگتر از | نوشت

صفحه 23:
اعداد اول » اعداد م رکب و اعدادی که نه اولند و نه م رکب اعداد اول : فقط دو شمارنده دارند .اعداد م رکب : بیشتر از ۲ شمارنده دارند .عدد ۱: فقط یک شمارنده دار

صفحه 24:
۳- مضرب‌های طبیعی عدد ۲ در زیر نوشته شده است. در صورت امکان, آنها را مانند نمونه[ٍه‌صورت ضرب دو عدد طبیعی بزرگ‌تر از ۱ بنویسید. یو ۱۴ و ۱۲ و ۷ م ۸ و ۶ , ۴ , ۲ | | | | و لا ۲۲ ۲۳ FX OX FX Vx به همین ترتیب, مضرب‌های طبیعی عددهای ۳ ‎Fy‏ را بنوسید و در صورت امکان آنها رابه صورت ضرب دو عدد طبیعی و بزرگ‌تر از ۱ بنویسید.

صفحه 25:
: مضرب‌های طبیعی عدد ۴ ۲۱ و ۱۸ و ۱۵ و ۱۳ و ‎٩‏ و ۶ و ۲... و )4 3 3 1 4 1 ‎VX‏ جاع ‎OX‏ »داع ‎yx x‏ ۳ ۳ 1 ۳ ۳ ۳ : مضرب‌های طبیعی عدد ۴ ۴ و ۲۰ و ۱۶ و ۱۲ و ۸ و ۴ ... ‎it i ۳ i 5 5‏ | جاع ‎YX yx yx FX OX‏ و ۴ ۷۴ ۰ ۳ ۲

صفحه 26:

صفحه 27:
؟ با توجه به سؤال بالاء ايا مى توانيم بكوييم که هم مضرب‌های | ايك عدد طبيعى مركب اند؟ جرا؟ .خير..مضرب هاى اعداد اول به غير از خودشان همكى مركب اند

صفحه 28:
© yous rs 6 KEG ‏در بين اعداد زير اعداد مركب را مشخص کنید.‎ ١ ۲۷ ۳۷ @ vx vx vx ‏کدام عددهای طبیعی را می‌شناسید که همه مضرب‌هایشان عددهای‎ —" ‏مرکب باشند؟‎ اعدادی که مر کب هستند تمام مضرب هایشان نیز مر کب یل

صفحه 29:
@ اس ب.م.م جفت عددهای داده‌شنده را پنویسید . (\0,°) = YY A) <I ‏1ب‎ - (oe Woe ۵,۱۲( -0 )۱۵,۴( - ۳,۵ - (FO) = )۱۸,۲۵( -( )۷,۸ 7 (1) =

صفحه 30:
۲- دو عدد اول ی را بنویسید.| و ۱<)۷ أيا می‌توان گفت هر دو عدد اول نسبت به هم اول‌اند؟ چرا؟ .بله.تنها شمارنده مشترك بين دو عدد اول يك است

صفحه 31:
۳- یک عدد اول و یک عدد مرکب مثال بزنید که نسبت به هم اول باشند. ؟- دوعدد مركب مثال بزنيد كه نسبت به هم أول بأشند. 0 آيا دو عدد طبيعى متوالى نسبت به هم اول مى شوند؟ / ‎yo SIF‏ عدد نسبت به هم اول باشند, ک.م.م آنها چگونه به‌دست می‌آید؟

صفحه 32:
۲- عددهای اول پین دو عدد ۴۰ و ۶۰ را ویسید. ۳- تعداد عددهای او کمتر از ۰۲۶ هشت عدد است. تعداد عددهای مرکب کوجک‌تر از ۲۶ جندتاست؟ جرا؟ ۴سآیا جملةٌ زیر درست «هر عدد طبیعی دست کم ۲ شمارنده دارد.» ۵ مجموع دو عدد اول ‎٩٩‏ است. آن دو عدد را مشخص کنید و توضیح دهید که چگونهآنها را بيدا كرديد. *- پنج عدد بنویسید که غیر از ۲ و۳ شمارندة او دیگری نداشته باشند. ۷ عددی درنظر بگیرید که ۴ و ‎٩‏ دو شمارند؛ آن باشند. حال شش عدد دیگر پیدا کنید که شمارنده‌های عدد مورد نظر باشند.

صفحه 33:

صفحه 34:

پاورپوینت بخش اول کفته ها ونکته های آموزشی ویژه دبیران خالق بخش دوم ریاضی هشتم فصل دوم یادآوری عددهای اول از صفحه 20تا 23 آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات34: محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi چند اسالید اول تجربه 30ساله من در باره کار و حرفه مهم معلمی است گفته ها ونکته های آموزشی محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی " که قبال نمی توانستیم انجام .دهیم جورج( هربرت )پ ا لمر محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏Lزشی گفته ها ونکته های آمو ،در سریال معلم دهکده نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ ،معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که پیش من می آمدند دقیق می شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که .یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته ) پ لوتارک( محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی ،یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف ".می شود هنری آدامز آغاز مهر یادگیری ویاددهی مبارک سال 1403 مجیدی فایق مجیدی محمد فایق محمد محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی آن که از سوال کردن می ترسد، از یادگیری شرمنده خواهد .شد ض ربا لمثل( )دانمارکی محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم ‏Lر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می وقتی که در کارم فک رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ،دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد ،ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت .می خواهد چارلز ( )م ینگوس محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی آموزش یعنی ک"شف روزافزون بی خبری خودمان )و"ی"لدورا"ن"ت(. محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم جورج( هربرت )پ ا لمر محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi شروع بخش دوم خیر نفره و ۵نفره ۲ نفره و ۴نفره ۳ نفره ۲ ٬نفره ۳٬نفره ۲ گروه ۵نفره ۳ گروه ۳نفره ۵ ۴× ۲ ۲× ۴ ۸× ۱ ۱× ×۵ ۱ اعدادی که فقط دو شمارنده دارند ×۱ ۵ ۵ ۳ ۳×۵=۱ ۵ ۵ ۵= ۵ ۷ ۲ ۷×۲=۱ ۴ ۱۱ ۷= ۷ ۱۱=۱ ۱ ۸×۲=۱ ۶ ۷×۳= ۲۱ ۵×۵=۲ ۵ ۶×۳=۱ ۸ ۱۱×۲=۲ ۲ ۱۳×۲=۲ ۶ ۷×۴=۲ ۸ ۵×۴= ۲۰ ۸×۳=۲ ۴ ۹×۳=۲ ۷ .خیر.عدد ۱فقط یک شمارنده دارد و ۱۰و ۹و ۸و ۷و ۶و ۵و ۴و ۳و ۲و ۱۱ ۱ و ۱۹و ۱۸و ۱۷و ۱۶و ۱۵و ۱۴و ۱۳و ۲۰ ۱۲ .خیر.عدد ۱را نمی توان به صورت ضرب بزرگتر از ۱نوشت اعداد اول ،اعداد مرکب و اعدادی که نه اولند و نه مرکب اعداد اول :فقط دو شمارنده دارند .اعداد مرکب :بیشتر از ۲شمارنده دارند .عدد : ۱فقط یک شمارنده دارد ۴× ۲ ۵× ۲ ۶× ۲ ۷× ۲ و ۲۱و ۱۸و ۱۵و ۱۲و ۹و ۶و ...۳ ×۷ ۳ ×۶ ۳ ×۵ ۳ ×۳× ۴ ۳ ۳ ×۳ ۲ و ۲۴و ۲۰و ۱۶و ۱۲و ۸و ... ۴ ×۶ ×۵ ×۳× ۴ ×۲× ۲ بیشمار و ۸۵و ۶۸و ۵۱و ۳۴و ... ۱۷ .یکی (اولین مضربش اول است) .خیر.همه آنها به غیر از خودش مرکب اند .خیر.مضرب های اعداد اول به غیر از خودشان همگی مرکب اند ×۷ ۷ ×۷ ۵ ×۷ ۳ اعدادی که مرکب هستند تمام مضرب هایشان نیز مرکب .هستند ۲ ۱ ۶ ۱ ۱ ۱ ۱ ۳ ۱ ۱ ۳ و ۱=(۷ )۱۱ .بله.تنها شمارنده مشترک بین دو عدد اول یک است و ۱=(۸ )۱۳ و ۱=(۹ )۴ بله با حاصل ضرب آنها محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi جمالت زیبا از خورخه لوئیس بورخس همیشه حرفی را بزن که بتوانی بنویسی، "نی چیزی را بنویس که بتوانی امضایش ک وچیزی را امضا کن که بتوانی پایش بایستی. پایان

29,500 تومان