صفحه 1:
ha pilaf hd by Scat hi
ال aio
صفحه 2:
3
1
a
4
و3
ده ویژگی معلمان
امروزی
از دیدگاه
تعداد اسلا یدهاه۵:
نی آموزش
۵۵ ۳۳ 0۳*۳۴
م م م م م مس مس ع مس ع ع بت د
0
aa
صفحه 3:
فهرست مطالب:
۱- ده آموزه جهانی یونسکو ویژه معلمان
۲- گفته ها ونکنه های آموزشی
۳- پاورپوینت درس چهار دهم مطالعاتاجتماعی
ششم دبستان
٩۳ GAY Axio
تعداد اسلاید ۴۵
صفحه 4:
om :
4
08 0 6 ٩ 0 ٩ ٩٩
اراس
6
انلام
صفحه 5:
فلك
Game «ادرساول:
-١ 883 ۲ معلمان موفق امروزی
cam J ۳ آماده اند بگویند :
a =)
ما هم نمی دانیم اما با
و ما هم نمی دانیم اما باهم
می آموزیم.
صفحه 6:
1
|درس دوم:
5 0- معلمان امروزي ميداند:
در وهله نخست معلم دانش آموزان
هستند»
نه معلم كتب درسى
نا نا نيا نا نا نا نا ن) نا نا نا ليا ليا نا ليا
صفحه 7:
|درس سوم :
© معمان فقط عرضه کنندگان
دانش نیستند»
بلکه تسهیل گر روند یادگیری
اند.
لب لیا ميا با با لیا تا لیا نبا لیا لیا لیا لیا نبا
©
صفحه 8:
| درس چشارم:
<معلمان موفق امروزي مي دانند:
اثر گذاري بردانش آموزان بی انگگیزه
نیز از اهداف مهم آنهاست.
3
3
aS
2
3
3
2
23
2
3
3
و
3
3
3
صفحه 9:
: پنجم yall
معمان موفق امروزي ۵
مي دانند:
زنك تفريح
و بازي حق مسلم كودكان است.
صفحه 10:
[| درس ششم:
0 معلمان موفق امروزي
مي دانند برداشتن
از اهداف آنهاست.
صفحه 11:
a
:5 ”ادرس هفتم:
> 0( معلمان موفق امروزي
سس مي دانند كليد قرن اخير
سس يادگيري مداوم است
cal
ألنا لنا نيا نا نا ليا نا )ا نا نا نا فنا ليا تنا لب
صفحه 12:
درس هشتم :
© معلمان موفق امروزي
مي دانند بايد فرصت هاي
مناسب براى احساس اصنيت در
دانش آموزان فراهم نمايند.
اه و كنا نا ا كنا هه اه ها ا ا
صفحه 13:
درس نهم :
©- معلمان موفق امروزي
مي دانند
© سهم هر دانش آموز
2 از يادگيري اهمیت دارد.
2
ود لقاع دلیل موفقیت نظام آموزشی فنلاند
3
ل
اد
@ ۳
صفحه 14:
آدرس دهم :
0- معلمان موفق امروزي
مي دانند
آنها علاوه برنيازهاي علمي
نيازهاي معنوی واخلاقی را باید
مد نظر قرارمي دهند.
اه هه هه اه ها ها
مد
صفحه 15:
صفحه 16:
سخن یک معلم د 258
وقتی که در کارم فکر می کنم به یک < لالم
پیامد وحشت انکیز مى رسم وآن اين 3 2
كه من عامل تصميم كيرى قاطع در درو ۰
كلاس هستم به عنوان يك معلم م الاك
داراى قدرت عجيبى هستم كه زندكى ر CRE
کودکان را تبره وقار با روشن و لذت د وی
بخش گردانم من می توانم ابزاری < ور
برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای 3 و200
الهام شادی . ۳1
aa
moot) 5
3 0 4
‘m2 3
من مى توانم تحقير كنم يا شوخى
کاهش دهم »وکودکان را انسانی والا
گردانم با انسانیت را ازایشان بگیرم
نظام وفا معلم نيما يوشيج
صفحه 17:
a
a=
can;
on یک معلم بر ابدیت اثر
an; می گذارد؛
8 او هرگز نمی تواند بگوید که
ae rE
صفحه 18:
» در سریال معلم دهکده
78 نامزد معلم. ازش می پرسد شما که قاضی
وى چرا رها کردید و
“an معلم شدید؟
لآلا معلم جواب داد: جون وقتى به مراجعينم و مجرمینی
ans . که پیش من می آمدند دقيق مى شدم
دا مى ديدم که آنها کسانی هستند که
can 5 با آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند
۳
و
نا لا نا نا نا نيا نا
a cu? ااا
1 ۳۹
لیا لیا لا لیا
صفحه 19:
صفحه 20:
a
3
1 ظرفی
ct ee
a 5
برسود » ٠ بلكه ;1
ست که car?
oe ne
|
۱ خته شود @( i>
اذ 3
صفحه 21:
ال
سو
, اسد
که
نو
al = 1
ca ‘mr? :
i ۱ هد
١ i نوا
ِ 5 9
J a ۰
3 0 شد .
َك
—
۳۰
و
صفحه 22:
لیا لیا لیا
3
3 3
۳
5°
۳ at
3
نا
صفحه 23:
al;
آموزش بعنی کشف “ar?
2۳1
a
( روزاگزون بی خبری
Lana’ a
jd
حودمان cn
-
لنا نيا ا نا نا لا فنا ليا تنا لبا
صفحه 24:
به
3
زمان
اللا برونر كويد :
همه كس همه جيز مى آموزد
دخالت
0
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
2
اهداف کلی
: دانش آموزان در پایان این فصل
.با برنامه روزانه متعادل آشنا می شوند >
با چگونگی گذراندن اوقات فراغت به شکل مفید آشنا >
٠ مى شوند
صفحه 28:
حوزه های موضوعی
نظام اجتماعی >
فرهنگ و هویت >
زمان تداوم وتغییر >
مکان و فضا >
صفحه 29:
مفاهیم کلیدی
مسئولیت ها . تکالیف . حقوق و قوانین
رعایت قوانین و مقررات در مکانه های عمومی گذراندن اوقات فراغت
نقش ها ء گروه ها و موسسات اجتماعی
موسسات و نهاد های مربوط به گذران اوقات فراغت
میراث فرهنگی
برنامه متعادل زندگی
حفاظت از محیط
مکان های عمومی گذراندن اوقات فراغت
تحول . پیشرفت , تداوم
اوقات فراغت در گذشته و حال ( بازی های قدیمی )
صفحه 30:
برنامه روزانه متعادل
: برنامه ای که به تمام بخش های مورد نیاز زندگی به اندازه کافی توجه شده باشد
خواب و استراحت
عبادت كردن
تفريح و سركرمى
کار و AW
صفحه 31:
گذراندن اوقات فراغت
اخلاق و معنویت
مشارکت های اجتماعی
هنر و سرگرمی
سیر و سفر
مطالعه و مهارت آموزی
بازی و ورزش
صفحه 32:
مهارت های کاوشگری
۲ ۲ ۱ ۱ بررسی و کاوش
ی Se eaten Fe
کت
مشار:
به طور گروهی رفتارهای مناسب و مقررات مکان های عمومی فراغتی را فهرست SAS
برقراری ارتباط
« نمودار زندگی روزانه خود را ترسیم کنند و پا همکلاسی ها مقایسه گنند
خلاقیت
+ نمودار زندگی خود را رسم کنند.
واکنش شخصی و اظهار نظر
. برنامه روزانه خود را نقد کنند
. شسیوه هایی برای گذراندن اوقات فراغت با هزینه و امکانات محدود پیشنهاد کنند.
+ برای احداث و فراهم کردن امکانات فراغتی در محل زندگی خود پیشنهاد بدهند
صفحه 33:
ارزش ها
مسئولیت پذیری
مایب عیت مرت وی و فا هی ماب در كان ون كرو
تمایل به داشتن برنمه مناسب و مفید برای زندگی
صفحه 34:
SNS 55 الهوطاى 333 كين
ET ele eal a رسيم وزاك ميض bb obo ها يك عنيامروق. ola
میبید. راهتمای متاسب برع 8 Sse EU ee mea aE TPES ساعت oh ga
aS yale
صفحه 35:
نمودار خودتان را بانمودار همکلاسیهایتان مقایسهکنید. چه شباهتها و تفاوتهایی وجود دارد؟
تقويت مهارت مقایسه
قعالیت ۳
در گروه گفتوگوکنید و نتیجه را در کلاس بگویید.
الف - به نظر شما ارتباطبا خداوند از طريق نماز. دعا و تلاوت قرآن چه تأثیری بر زندگی روز انهی
مادارد؟
ب-به نظر شما چهکارهایی هدر دادن وقت است؟ بر ای چه کار هایی دوست دارید وقت بیشتری
بگذارید؟ در چندسطر بنویسید و در کلاس بخوانید.
آشنايى با در نامه متعادل
تقويت مهارت مشاركت و برقرارى ارتباط
صفحه 36:
الف - روی یک کاغذ کارها و فعالیّتهایی را که تاکنون بر ای پر کردن روزهای تعطیل یا تعطیلات
تابستان انچام دادهاید فهرست کنید.
ب - اکنون برگهی خودتان را در گروه با پاسخهای دوستانتان مقایسه کنید. چه تفاوتها و
شباهتهایی وجود دارد؟ بیان کنید.
آشنایی با چگونگی پر کردن اوقات فراغت
تقویت مهارت مشارکت - پرقراری ارتباط - مقایسه
صفحه 37:
با راهنماییمعلم یک جدول هفتگی بر ای زمان حال یا یام تابستان طراحی کنید و در جلوی هر یک
از روززهای هفته برنامههای خود را بنویسید و آن را به معلم تشان بدهید.
آشنایی با چگونگی پر کردن اوقات فراغت
تقویت مهارت مشارکت - جمع آوری اطلاعات
وچند شیوهی خوب و جالب بر ای پر کردن | وقات فراغت پيشنهاد کنید که کمترین هزینه
و امکانات را نیاز داشته باشد. ا
آشنایی با چگونگی پر کردن اوقات فراغت
تقویت مهارت خلاقیت - واکنش شخصی و اظهار نظر
صفحه 38:
گفت وگو کنید: به نظر شما استفادهی زیاد از بازیهای رایانهای
ممكن است چه ضررهایی داشته باشد؟
آشنایی با زیان های ناشی از استفاده نادرست از اوقات فراغت
تقویت مهارت بررسی و کاوش - واکنش شخصی و اظهار نظر
با پدربزرگ پا مادربزرگ یا یک نفر از افراد سالخوردهی فامیل مصاحبه کنید و از او بخواهید
دربارهی چگونگی گذر اندن اوقات فراغت در گذشته برای شما صحبت کند. گفتههای او را بنویسید
وبه كلاس بياوريد.
آشنايى با جكونكى يركردن اوقات فراغت در كذشته
تقویت مهارت بررسى و كاوش - طراحى سوال - مصاحبه
صفحه 39:
نام جند بازى محلى را از بزركترها يرس وجو كنيد و جكونكى انجام آن را در كلاس تعريف كنيد
ونمايش دهيد.
آشنايى با بازى هاى محلى به عنوان يكى از روش هاى گذران اوقات فراغت
تقويت مهارت بررسى و كاوش
بهچند كروه تقسيم شويد و همفكرى كنيد. در محل زندكى شماجه امكانات عمومی برای گذران
اوقات فراغت وجود دارد؟ يرس وجو كنيد ونام و نشانی آنها را بنویسید.
آشنايى با مكان هاى عمومى براى كذراندن اوقات فراغت
تقويت مهارت بررسى و كاوش
صفحه 40:
بهطور گروهی کاربرگهی شمارهی ۱۸ کتاب کار را دربارهی آداب و مقّرات برخی مکانهای
عمومی گذران اوقات قر اغت. تکمیل کنید.
آشنایی با مقررات مکان های عمومی برای گذراندن اوقات فراغت
تقویت مهارت مشارکت - پرقراری ارتباط
صفحه 41:
آشنایی با سازمان های مربوط به گذران اوقات فراغت
۲ تقویت مهارت
صفحه 42:
تهیه وندوین:
محمد فايق مجیدی دهگلان
دبیر بازنشسته و ادبیات
فارسی
نگارنده کتاب:به آموزش بدبین
همکار افتخاری مجله شوق تغییر
بیش از ده سال
3
3
و
2
3
3
2
23
2
3
3
و
3
3
3
صفحه 43:
صفحه 44:
صفحه 45:
با سپاس
موفق و پیروز باشید