پاورپوینت
آموزشعلوم انسانی و علوم اجتماعی

پاورپوینت درس چهاردهم مطالعات‌اجتماعی ششم دبستان صفحه 87تا 94

توضیحات: نوع فایل PowerPoint (pptx) قابل ویرای فهرست مطالب: 1- ده آموزه جهانی یونسکو ویژه معلمان 2- گفته ها ونکته های آموزشی 3- پاورپوینت درس چهاردهم مطالعات‌اجتماعی ششم دبستان صفحه 87تا 94 تعداد اسلاید45 1- معلمان موفق امروزي آماده اند بگويند : ما هم نمي دانيم اما باهم مي آموزيم. فصل دوم گفته ها ونوشته هادر باب هنر معلمی در سریال معلم دهکده ، نامزد معلم ، ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد: چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که پیش من می آمدند دقیق می شدم ، می دیدم که آنها کسانی هستند که یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند. وبه خودم گفتم : به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصلاح ریشه بپردازم مفاهیم کلیدی مسئولیت ها ، تکالیف ، حقوق و قوانین رعایت قوانین و مقررات در مکانه های عمومی گذراندن اوقات فراغت نقش ها ، گروه ها و موسسات اجتماعی موسسات و نهاد های مربوط به گذران اوقات فراغت میراث فرهنگی برنامه متعادل زندگی حفاظت از محیط مکان های عمومی گذراندن اوقات فراغت تحول ، پیشرفت ، تداوم اوقات فراغت در گذشته و حال ( بازی های قدیمی ) بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
ha pilaf hd by Scat hi ‏ال‎ aio

صفحه 2:
3 1 a 4 ‏و3‎ ده ویژگی معلمان امروزی از دیدگاه تعداد اسلا یدهاه۵: نی آموزش ۵۵ ۳۳ 0۳*۳۴ م م م م م مس مس ع مس ع ع بت د 0 aa

صفحه 3:
فهرست مطالب: ۱- ده آموزه جهانی یونسکو ویژه معلمان ۲- گفته ها ونکنه های آموزشی ۳- پاورپوینت درس چهار دهم مطالعات‌اجتماعی ششم دبستان ‎٩۳ GAY Axio‏ تعداد اسلاید ۴۵

صفحه 4:
om : 4 08 0 6 ٩ 0 ٩ ٩٩ اراس 6 انلام

صفحه 5:
فلك ‎Game‏ «ادرساول: ‎-١ 883 ۲‏ معلمان موفق امروزی ‎cam J ۳‏ آماده اند بگویند : ‎a =)‏ ما هم نمی دانیم اما با و ما هم نمی دانیم اما باهم می آموزیم.

صفحه 6:
1 |درس دوم: 5 0- معلمان امروزي مي‌داند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند» نه معلم كتب درسى نا نا نيا نا نا نا نا ن) نا نا نا ليا ليا نا ليا

صفحه 7:
|درس سوم : © معمان فقط عرضه کنندگان دانش نیستند» بلکه تسهیل گر روند یادگیری اند. لب لیا ميا با با لیا تا لیا نبا لیا لیا لیا لیا نبا ©

صفحه 8:
| درس چشارم: <معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بی انگگیزه نیز از اهداف مهم آنهاست. 3 3 aS 2 3 3 2 23 2 3 3 ‏و‎ ‎3 ‎3 ‎3

صفحه 9:
: ‏پنجم‎ yall ‏معمان موفق امروزي‎ ۵ ‏مي دانند:‎ زنك تفريح و بازي حق مسلم كودكان است.

صفحه 10:
[| درس ششم: 0 معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن از اهداف آنهاست.

صفحه 11:
a :5 ”ادرس هفتم: > 0( معلمان موفق امروزي سس مي دانند كليد قرن اخير سس يادگيري مداوم است cal ألنا لنا نيا نا نا ليا نا )ا نا نا نا فنا ليا تنا لب

صفحه 12:
درس هشتم : © معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب براى احساس اصنيت در دانش آموزان فراهم نمايند. اه و كنا نا ا كنا هه اه ها ا ا

صفحه 13:
درس نهم : ©- معلمان موفق امروزي مي دانند © سهم هر دانش آموز 2 از يادگيري اهمیت دارد. 2 ود لقاع دلیل موفقیت نظام آموزشی فنلاند 3 ل اد @ ۳

صفحه 14:
آدرس دهم : 0- معلمان موفق امروزي مي دانند آنها علاوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوی واخلاقی را باید مد نظر قرارمي دهند. اه هه هه اه ها ها مد

صفحه 15:

صفحه 16:
سخن یک معلم د 258 وقتی که در کارم فکر می کنم به یک ‎ <‏ لالم پیامد وحشت انکیز مى رسم وآن اين 3 2 كه من عامل تصميم كيرى قاطع در درو ۰ كلاس هستم به عنوان يك معلم م الاك داراى قدرت عجيبى هستم كه زندكى ر ‎CRE‏ ‏کودکان را تبره وقار با روشن و لذت د وی بخش گردانم من می توانم ابزاری < ور برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای 3 و200 الهام شادی . ۳1 ‎aa‏ moot) 5 3 0 4 ‘m2 3 من مى توانم تحقير كنم يا شوخى کاهش دهم »وکودکان را انسانی والا گردانم با انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نيما يوشيج

صفحه 17:
a a= can; ‎on‏ یک معلم بر ابدیت اثر ‎an;‏ می گذارد؛ ‎ ‏8 او هرگز نمی تواند بگوید که ‎ae rE‏ ‎

صفحه 18:
» در سریال معلم دهکده 78 نامزد معلم. ازش می پرسد شما که قاضی وى چرا رها کردید و ‎“an‏ معلم شدید؟ لآلا معلم جواب داد: جون وقتى به مراجعينم و مجرمینی ‎ans‏ . که پیش من می آمدند دقيق مى شدم دا مى ديدم که آنها کسانی هستند که ‎can 5‏ با آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند ۳ و نا لا نا نا نا نيا نا ‎a cu?‏ ااا 1 ۳۹ ‎ ‏لیا لیا لا لیا ‎

صفحه 19:

صفحه 20:
a 3 1 ‏ظرفی‎ ‎ct ee ‎a 5‏ برسود » ‎٠‏ بلكه ;1 ست که ‎car?‏ ‎oe ne‏ | ۱ خته شود @( ‎i>‏ ‏اذ 3 ‎

صفحه 21:
ال سو , اسد ‏ که نو ‎al =‏ 1 ‎ca ‘mr?‏ : ‎i‏ ۱ هد ‎١ i‏ نوا ِ 5 9 ‎J a‏ ۰ 3 0 شد . َك — ۳۰ و

صفحه 22:
لیا لیا لیا 3 3 3 ۳ 5° ۳ at 3 نا

صفحه 23:
al; ‏آموزش بعنی کشف‎ “ar? 2۳1 a ( روزاگزون بی خبری ‎Lana’ a‏ jd ‏حودمان‎ cn - لنا نيا ا نا نا لا فنا ليا تنا لبا

صفحه 24:
به 3 زمان اللا برونر كويد : همه كس همه جيز مى آموزد دخالت 0

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:
2 اهداف کلی : دانش آموزان در پایان این فصل .با برنامه روزانه متعادل آشنا می شوند > با چگونگی گذراندن اوقات فراغت به شکل مفید آشنا > ‎٠‏ مى شوند

صفحه 28:
حوزه های موضوعی نظام اجتماعی > فرهنگ و هویت > زمان تداوم وتغییر > مکان و فضا >

صفحه 29:
مفاهیم کلیدی مسئولیت ها . تکالیف . حقوق و قوانین رعایت قوانین و مقررات در مکانه های عمومی گذراندن اوقات فراغت نقش ها ء گروه ها و موسسات اجتماعی موسسات و نهاد های مربوط به گذران اوقات فراغت میراث فرهنگی برنامه متعادل زندگی حفاظت از محیط مکان های عمومی گذراندن اوقات فراغت تحول . پیشرفت , تداوم اوقات فراغت در گذشته و حال ( بازی های قدیمی )

صفحه 30:
برنامه روزانه متعادل : برنامه ای که به تمام بخش های مورد نیاز زندگی به اندازه کافی توجه شده باشد خواب و استراحت عبادت كردن تفريح و سركرمى کار و ‎AW‏

صفحه 31:
گذراندن اوقات فراغت اخلاق و معنویت مشارکت های اجتماعی هنر و سرگرمی سیر و سفر مطالعه و مهارت آموزی بازی و ورزش

صفحه 32:
مهارت های کاوشگری ۲ ۲ ۱ ۱ بررسی و کاوش ی ‎Se eaten Fe‏ کت مشار: به طور گروهی رفتارهای مناسب و مقررات مکان های عمومی فراغتی را فهرست ‎SAS‏ ‏برقراری ارتباط « نمودار زندگی روزانه خود را ترسیم کنند و پا همکلاسی ها مقایسه گنند خلاقیت + نمودار زندگی خود را رسم کنند. واکنش شخصی و اظهار نظر . برنامه روزانه خود را نقد کنند . شسیوه هایی برای گذراندن اوقات فراغت با هزینه و امکانات محدود پیشنهاد کنند. + برای احداث و فراهم کردن امکانات فراغتی در محل زندگی خود پیشنهاد بدهند

صفحه 33:
ارزش ها مسئولیت پذیری مایب عیت مرت وی و فا هی ماب در كان ون كرو تمایل به داشتن برنمه مناسب و مفید برای زندگی

صفحه 34:
SNS 55 ‏الهوطاى 333 كين‎ ET ele eal a ‏رسيم وزاك ميض‎ bb obo ‏ها يك عنيامروق.‎ ola ‏میبید. راهتمای متاسب برع‎ 8 Sse EU ee mea aE TPES ‏ساعت‎ oh ga aS yale

صفحه 35:
نمودار خودتان را بانمودار همکلاسی‌هایتان مقایسه‌کنید. چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی وجود دارد؟ تقويت مهارت مقایسه قعالیت ۳ در گروه گفت‌وگوکنید و نتیجه را در کلاس بگویید. الف - به نظر شما ارتباطبا خداوند از طريق نماز. دعا و تلاوت قرآن چه تأثیری بر زندگی روز انه‌ی مادارد؟ ب-به نظر شما چه‌کارهایی هدر دادن وقت است؟ بر ای چه کار هایی دوست دارید وقت بیش‌تری بگذارید؟ در چندسطر بنویسید و در کلاس بخوانید. آشنايى با در نامه متعادل تقويت مهارت مشاركت و برقرارى ارتباط

صفحه 36:
الف - روی یک کاغذ کارها و فعالیّت‌هایی را که تاکنون بر ای پر کردن روزهای تعطیل یا تعطیلات تابستان انچام داده‌اید فهرست کنید. ب - اکنون برگه‌ی خودتان را در گروه با پاسخ‌های دوستانتان مقایسه کنید. چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی وجود دارد؟ بیان کنید. آشنایی با چگونگی پر کردن اوقات فراغت تقویت مهارت مشارکت - پرقراری ارتباط - مقایسه

صفحه 37:
با راهنمایی‌معلم یک جدول هفتگی بر ای زمان حال یا یام تابستان طراحی کنید و در جلوی هر یک از روززهای هفته برنامه‌های خود را بنویسید و آن را به معلم تشان بدهید. آشنایی با چگونگی پر کردن اوقات فراغت تقویت مهارت مشارکت - جمع آوری اطلاعات وچند شیوه‌ی خوب و جالب بر ای پر کردن | وقات فراغت پيشنهاد کنید که کم‌ترین هزینه و امکانات را نیاز داشته باشد. ا آشنایی با چگونگی پر کردن اوقات فراغت تقویت مهارت خلاقیت - واکنش شخصی و اظهار نظر

صفحه 38:
گفت وگو کنید: به نظر شما استفاده‌ی زیاد از بازی‌های رایانه‌ای ممكن است چه ضررهایی داشته باشد؟ آشنایی با زیان های ناشی از استفاده نادرست از اوقات فراغت تقویت مهارت بررسی و کاوش - واکنش شخصی و اظهار نظر با پدربزرگ پا مادربزرگ یا یک نفر از افراد سالخورده‌ی فامیل مصاحبه کنید و از او بخواهید درباره‌ی چگونگی گذر اندن اوقات فراغت در گذشته برای شما صحبت کند. گفته‌های او را بنویسید وبه كلاس بياوريد. آشنايى با جكونكى يركردن اوقات فراغت در كذشته تقویت مهارت بررسى و كاوش - طراحى سوال - مصاحبه

صفحه 39:
نام جند بازى محلى را از بزركترها يرس وجو كنيد و جكونكى انجام آن را در كلاس تعريف كنيد ونمايش دهيد. آشنايى با بازى هاى محلى به عنوان يكى از روش هاى گذران اوقات فراغت تقويت مهارت بررسى و كاوش به‌چند كروه تقسيم شويد و همفكرى كنيد. در محل زندكى شماجه امكانات عمومی برای گذران اوقات فراغت وجود دارد؟ يرس وجو كنيد ونام و نشانی آن‌ها را بنویسید. آشنايى با مكان هاى عمومى براى كذراندن اوقات فراغت تقويت مهارت بررسى و كاوش

صفحه 40:
به‌طور گروهی کاربرگه‌ی شماره‌ی ۱۸ کتاب کار را درباره‌ی آداب و مقّرات برخی مکان‌های عمومی گذران اوقات قر اغت. تکمیل کنید. آشنایی با مقررات مکان های عمومی برای گذراندن اوقات فراغت تقویت مهارت مشارکت - پرقراری ارتباط

صفحه 41:
آشنایی با سازمان های مربوط به گذران اوقات فراغت ۲ تقویت مهارت

صفحه 42:
تهیه وندوین: محمد فايق مجیدی دهگلان دبیر بازنشسته و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین همکار افتخاری مجله شوق تغییر بیش از ده سال 3 3 و 2 3 3 2 23 2 3 3 و 3 3 3

صفحه 43:

صفحه 44:

صفحه 45:
با سپاس موفق و پیروز باشید

ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو تعداد اسالیدها:15 فهرست مطالب: -1ده آموزه جهانی یونسکو ویژه معلمان -2گفته ها ونکته های آموزشی -3پاورپوینت درس چهاردهم مطالعات‌اجتماعی ششم دبستان صفحه 87تا 94 تعداد اسالید45 ده آموزه یونسکو 0 📙درس اول: -1معلمان موفق امروزي آماده اند بگويند : ما هم نمي دانيم اما باهم مي آموزيم. 1 📙درس دوم: -2معلمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند، نه معلم كتب درسي 2 📙درس سوم: -3معلمان فقط عرضه كنندگان دانش نيستند، بلكه تسهيل گر روند يادگيري اند. 3 📙درس چهارم: -4معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بي انگيزه نيز از اهداف مهم آنهاست. 4 📙درس پنجم: -5معلمان موفق امروزي مي دانند: زنگ تفريح و بازي حق مسلم كودكان است. 5 📙 درس ششم: -6معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاي ميان كالس درس و جامعه از اهداف آنهاست. 6 📙درس هفتم: -7معلمان موفق امروزي مي دانند كليد قرن اخير يادگيري مداوم است 7 📙 درس هشتم: -8معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب براي احساس امنيت در دانش آموزان فراهم نمايند. 8 📙درس نهم: -9معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهميت دارد. دلیل موفقیت نظام آموزشی فنالند 9 📙درس دهم : -10معلمان موفق امروزي مي دانند آنها عالوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوي واخالقي را بايد مد نظر قرارمي دهند. 1 0 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش دوم ‏چند اسالید اول تجربه 30ساله من در باره کار و حرفه مهم معلمی است ‏گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد، او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می شود". هنری آدامز 1 ،در سریال معلم دهکده نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی ،که پیش من می آمدند دقیق می شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که .یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم 2 آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم انجام دهیم 3 ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته شود. 4 آن که از سوال کردن می ترسد، از یادگیری شرمنده خواهد شد. 5 پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد ،ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت می خواهد. 6 آموزش یعنی کشف روزافزون بی خبری خودمان 7 📙 برونر گوید: همه کس همه چیز می آموزد به شرط دخالت زمان 8 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش سوم اهداف کلی :دانش آموزان در پایان این فصل .با برنامه روزانه متعادل آشنا می شوند  با چگونگی گذراندن اوقات فراغت به شکل مفید آشنا .می شوند حوزه های موضوعی نظام اجتماعی  فرهنگ و هویت  زمان تداوم و تغییر  مکان و فضا مفاهیم کلیدی مسئولیت ها ،تکالیف ،حقوق و قوانین رعایت قوانین و مقررات در مکانه های عمومی گذراندن اوقات فراغت نقش ها ،گروه ها و موسسات اجتماعی موسسات و نهاد های مربوط به گذران اوقات فراغت میراث فرهنگی برنامه متعادل زندگی حفاظت از محیط مکان های عمومی گذراندن اوقات فراغت تحول ،پیشرفت ،تداوم اوقات فراغت در گذشته و حال ( بازی های قدیمی ) برنامه روزانه متعادل :برنامه ای که به تمام بخش های مورد نیاز زندگی به اندازه کافی توجه شده باشد خواب و استراحت عبادت کردن تفریح و سرگرمی کار و تالش گذراندن اوقات فراغت اخالق و معنویت مشارکت های اجتماعی هنر و سرگرمی سیر و سفر مطالعه و مهارت آموزی بازی و ورزش مهارت های کاوشگری بررسی و کاوش در باره ی بازی ها یا گذراندن اوقات فراغت در گذشته پرس و جو کنند و در مورد موسسات مربوط به .اوقات فراغت اطالعاتی جمع آوری کنند مشارکت .به طور گروهی رفتارهای مناسب و مقررات مکان های عمومی فراغتی را فهرست کنند برقراری ارتباط .نمودار زندگی روزانه خود را ترسیم کنند و با همکالسی ها مقایسه کنند خالقیت .نمودار زندگی خود را رسم کنند واکنش شخصی و اظهار نظر .برنامه روزانه خود را نقد کنند .شیوه هایی برای گذراندن اوقات فراغت با هزینه و امکانات محدود پیشنهاد کنند .برای احداث و فراهم کردن امکانات فراغتی در محل زندگی خود پیشنهاد بدهند ارزش ها مسئولیت پذیری تمایل به رعایت مقررات و ضوابط و رفتار های مناسب در مکان های گذران اوقات فراغت تمایل به داشتن برنامه مناسب و مفید برای زندگی فعالیت ها آشنایی با برنامه ریزی تقویت تفسیر نمودار تقویت مهارت مقایسه آشنایی با برنامه متعادل تقویت مهارت مشارکت و برقراری ارتباط پی بردن به اهمیت وقت تقویت مهارت مشارکت – برقراری ارتباط – خالقیت آشنایی با چگونگی پر کردن اوقات فراغت تقویت مهارت مشارکت – برقراری ارتباط – مقایسه آشنایی با چگونگی پر کردن اوقات فراغت تقویت مهارت مشارکت – جمع آوری اطالعات آشنایی با چگونگی پر کردن اوقات فراغت تقویت مهارت خالقیت – واکنش شخصی و اظهار نظر آشنایی با زیان های ناشی از استفاده نادرست از اوقات فراغت تقویت مهارت بررسی و کاوش – واکنش شخصی و اظهار نظر آشنایی با چگونگی پرکردن اوقات فراغت در گذشته تقویت مهارت بررسی و کاوش – طراحی سوال -مصاحبه آشنایی با بازی های محلی به عنوان یکی از روش های گذران اوقات فراغت تقویت مهارت بررسی و کاوش آشنایی با مکان های عمومی برای گذراندن اوقات فراغت تقویت مهارت بررسی و کاوش آشنایی با مکان های عمومی برای گذراندن اوقات فراغت تقویت مهارت واکنش شخصی و اظهار نظر آشنایی با مقررات مکان های عمومی برای گذراندن اوقات فراغت تقویت مهارت مشارکت – برقراری ارتباط آشنایی با سازمان های مربوط به گذران اوقات فراغت ITتقویت مهارت 1 1 1 2 end
39,000 تومان