پاورپوینت
آموزشمهارت‌های شخصیروانشناسی و روانپزشکی

پاورپوینت خلاصه فصل دوازدهم خواندن کتاب ناتوانی های یادگیری ژانت لرنر

توضیحات: فهرست مطالب: 1- ده آموزه جهانی یونسکو ویژه معلمان 2- گفته ها ونکته های آموزشی 3-موضوع : خلاصه فصل دوازدهم خواندن کتاب ناتوانی های یادگیری ژانت لرنر تعداد اسلاید80 نارسایی خواندن نوعی غیر معمول از اختلال شدید در خواندن افراد در تشخیص حروف و واژه ها و تفسیر اطلاعاتی که به صورت چاپی به آن ها ارایه می شود بی نهایت مشکل دارند . احتمالا به شرایط عصب شناختی مادرزادی بر می گردد تا دوره ی نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد ابعاد ادراکی و شناختی و زبانی دارد در حیطه های گوناگون زندگی فرد بالغ مشکلات زیادی به دنبال می آورد علت نارساخوانی : وجود اختلال در ساختار مغز ، تفاوتی در عملکرد مغز و عوامل ژنتیکی می داند 📙درس هفتم: 7- معلمان موفق امروزي مي دانند كليد قرن اخير يادگيري مداوم است اختلال زبانی با اختلال در گفتار تفاوت دارد . اختلال گفتاری : نا بهنجاری در گفتار است نظیر مشکلات تلفظی ، اختلال در صدا ، مشکلات روانی گفتار . اختلال زبانی : در تمامی انواع ارتباط و رفتار کلامی را در برگیرد. دیر زبان باز کردن ، اختلال های واژگانی ، معنای واژه یا مفهوم سازی ، کاربرد نادرست قواعد نحوی و درک ضعیف زبان . فروش با سایت ایران فایلز بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
ع : خلاصه قصل ‎ae‏ @ حواند کتاب ‎gee ist‏ دادکیری ‎a‏

صفحه 2:
فهرست مطالب: ۱- ده آموزه جهانی یونسکو ویژه معلمان ۲- گفته ها ونکنه های آموزشی ۳-موضوع : خلاصه فصل دوازدهم خواندن کتاب ناتوانی های یادگیری ژانت لرنر تعداد اسلاید ۸۰

صفحه 3:
امروزی از دیدگاه سازمان جضانی آموزش تعداد اسلا یدها۱0:

صفحه 4:
ده آموزه بونسکو ea at, al, =~ ۴ ‏هم‎ » ena | cal; ۷ ‏لح‎ ‎al, aq ‏ل‎ ۳۳ لسع =e » can? =) iy, € 2 can? اسب can?

صفحه 5:
زمممم مم ممم م م م ممم الادرس اول: ‎-١‏ معلمان موفق امروزى آماده اند بكويند : ما هم نمى دانيم اما باهم مى آموزيم. ۴ 3 2 ع 3 ۱ > Jz 3 =) > > 4 3 3 2 > 2 >

صفحه 6:
إدرس دوم: ۲- ععلمان امروزی می دانند: در وله نخست معلم دانش آموزان هستند. نه معلم کتب درسی fae ea ee aaa ee ee

صفحه 7:

صفحه 8:
زمممم ممم مم م م م ممم [لادرس جشارم : ع-معلمان موفق امروزی می ‎{ah‏ آثر گذاری بردانش آموزان بی انگیزهد نيز از اهداف مهم آنهاست. 7 i > 2 2

صفحه 9:
€ 2۳۹ ۳1 ‎“aa?‏ آدرس پنجم : ‎“aa?‏ 1 دوو> 0- معلمان موفق امروزی > € > 3 می دانند: > « : 3 فى زنگ تگریج 3 6 5 سس و بازى حق مسلم كودكان 3 3 است > 6 ۳1 <a? 6 3

صفحه 10:
درس ششم : 7- معلمان موفق امروزی می دانند برداشتن از اهداف آنهاست. 6

صفحه 11:
2 _ ۲ ۸ لیا لیا نما لها لیا ما لیا لیا ما لیا لیا لا نبا لیا لا ۷- معلمان عوفق امروزی می دانند کلید قرن یادگیری مداوم است اخير

صفحه 12:
ee ‏معلمان موفق امروزی‎ -۸ می دانند باید فرصت های مناسب برای احساس اسنیت در دانش آموزان فراهم نعایند.

صفحه 13:
زمممم مم ممم م م م ممم درس نهم : 5- معلمان موفق امروزى می دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهمیت دارد. دليل موفقيت نظا روه

صفحه 14:
آدرس دهم : - معلمان موفق امروزی می دانند آنها علاوه برنیازهای علمی نیازهای معنوی واخلاقی را باید مد نظر قرارمی دهند. زمممم مم ممم م م م ممم

صفحه 15:
۲شروع 7"بخش دوم "چند اسلاید اول تجربه ۳۰ ساله س در ۰/۷ کار و حرفه مهم معلمی است ۲" گفته ها ونکته های آموزشی

صفحه 16:
سخن یک معلم . و وقتی که در کارم فکر می کنم به یک 2 پیامد وحشت انگیز می رسم و آن اين 2 که من عامل تصمیم گیری قاط در 2 کلاس هستم به عنوان یک ‎Felt‏ ‏دارای قدرت هستم که زندگی د کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت د بخش گردانم من می توانم ابزاری 2 برای شکنجه باشم يا وسیله ای برای < الهام شادی . من مى توانم تحقير كنم يا شوخى بکنم ‏ آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها » مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش با کاهش دهم »و کودکان را انسانی والا گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم 6 3 ۰ 3 € € ۰ € 3 3 3 ۰ ۴ 3 3 اا اليا اليا ايا

صفحه 17:
زمممم مم ممم م م م ممم يك معلم بر ابديت اثر مى كذارد» او هركز نمى تواند بكويد كه نفوذش در كجا متوقف می شود." هنری آدامز 3 23 > > > > 2 2 > 3 2 2 2 2 >

صفحه 18:
انا لها نا انا انها انا لها ايها اها انا اها انها اا لا ايا در سريال معلم دهكده » نامزد معلم . ازش مى برسد شما که قاضی بوديد جرا رها كرديد و معلم شديد؟ معلم جواب داد: چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که پیش من می آمدنددقیق می شدم . می دیدم که آنها کسانی هستند که با آموزش ندیده اند با آموزش درستی ندیده اند وبه خودم كفتم : به جاى برداختن به شاخ ويرك ها بايد يه اصلاح ریشه

صفحه 19:
a - vow آموزش یعنی قدرت ‎ae‏ ‏3 إمامممممممم ممم مم 6م ل = 0 1° دشیم © :5

صفحه 20:

صفحه 21:
لیا لیا نما لها لیا لها لیا لیا لیا لیا لیا لا لیا لیا لا

صفحه 22:
‎ae‏ های ساده کاری ندارد. ساده کردن ‏می خواهد ‏لیا لیا نما لها لیا لها لیا لیا لیا لیا لیا لا لیا لیا لا ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
آموزش یعنی کشف روزاگزون بی خبری خودمان 3 3 > 2 2 > 2 2 2 2 2 2 2 2 2

صفحه 24:
لا برونر كويد : همه كس همه جيز مى آموزد به شرط دخالت زمان AA mM Am mm

صفحه 25:
5 قابق, مجیدی 2 ۲شروع ۲پبخش سوم

صفحه 26:
به نام خدا * موضوع : خلاصه فصل دوازدهم * خواندن * کتاب ناتوانی های یادگیری ژانت لرنر ,

صفحه 27:
*کودکان باید یادبگیرند که بخوانند تا بعدا بتوانند بخوانند که ناد كيريد

صفحه 28:
ار ؟ ‎cee‏ یر معمول از اختلال شدید در خواندن افراد در تشخیص حروف و واژه ها و تفسیر اطلاعاتی که به صورت جابى به أن ها ارایه می شود بی نهایت مشکل دارند . کال ریا عص سای مادرزادی بر می گردد تا دوره ی نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد * انناد ادراكى و شتاختى و زبائى دارد در حيطه هاى كوناكون زندكى فرد بالغ مشكلات زيادى به دنبال مى اورد خلت بارساخوای ویو اعنلال در ساار عفر تفاوتی در عملکرد مغز و عوامل ژنتیکی می داند

صفحه 29:
فرایند خواندن خواندن باید روان باشد خواندن فرایندی است سازنده خواندن باید راهبردی باشد خواندن به انگیزش نیاز دارد خواندن فعالیتی مادام العمر است

صفحه 30:
دو نگرش به یادگیری خواندن آموزش کلی زبان * آموزش صریح رمز گذاری *

صفحه 31:
آموزش کلی زبان به با دگیری کل ریان در تمام موقعیت ها بر مورد همم ی ياد ان می پردازد ل را ار قرار مت دهد در گفتار صحیح و جریان سوادآموزی برمعنی زبان و نه . برخود زبان تاکید می ورزد یادگیرندگان را ترغیب به خطر كردن و دعوت به کارپرد . زبان مى زبان همه ی کنش ها ‎gis‏ رن زبان شفاهى إييد و تسويق مى شود

صفحه 32:
فلسفه ی زبان به منزله ی یک كل تجربه های فعال در زبان نوشتاری و شفاهی باعث * . تقویت خواندن کودک می شود ایجاد آگاهی از روابط دروني زبان شفاهی و کتبی * | سواد آموزی نامیده می شود بنابراین کودکان در دوره ی اول کودکی نوشتن را * به محض ورود به کودکستان در کلاس های درس . کلی زبان حتی قبل از خواندن آغاز می کنند

صفحه 33:
تلویحاتی برای دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری ارتباط بین اختلالات زبان شفاهی و مشکلات ۰ خواندن مشهود است آن جا که کودک از عهده ی ساختارهای پیچیده ی ۰ 35 ترکیبی و واجی زبان گفتاری برنمی آید و نیز در . یادگیری خواندن دچار مشکل می شود کودکانی که مشکلاتی در زبان زیربنایی یا دشواری © های حرکتی دارند , احتمالا در کلاس اول در مقایسه با همکلاسی های خود با مشکلاتی مواجه . می شوند

صفحه 34:
فلسفه ی زبان به منزله ی یک کل کودکان حرف زدن را بدون ورزش با تمرین هایی * خاص ياد مى كيرند مت اال ار كتين كه كودكان مهارت هاى خواندن را به طور طبيعى از طریق مواجهه با سواد و غوطه وری در زيان و . کتاب ها از نویایی فرا می گیرند

صفحه 35:
تلویحاتی برای دانش آموزان ار نات انب آهای بادگيری خواندن برخلا ف حرف زدن , فطری و طبیعی يا * . رشدی نیست برای یادگیری خواندن بیش تر کودکان نیاز به * تدریس مستقیم و مداخله ی فشرده قبل از فهم . قوانین و رموز نوشتن دارند

صفحه 36:
فلسفه ی زبان به منزله ی یک کل كودكان بايد مهارت های خواندن را از طریق * 2ه يا اديات كسب كنبد واتجريه هاف زيادى درباره ی زبان از طریق کتاب های بزرگ , داستان ‎is.‏ شتا وتات سای كردكان © ولس أورير

صفحه 37:
تلويحاتى براى دانش آموزان دجار ناتوانى هاى يادكيرى دانش آموزان دجار ناتوانى هاى يادكيرى نياز به * مواجهه ی زیاد با زبان , کتاب ها و داستان ها دارند . چنین دانش آموزانی از خواندن کتاب ها و گوش = . دادن به داستان ها استفاده ی زیادی می کنند

صفحه 38:
فلسفه ی زبان به منزله ی یک كل از تدريس جداكانه ى بخش هاى بدون معنای زبان یا کا سر اه کار سيان طرق ازش کلی زان معندان که بو ها توش از ‎ob es‏ به قسمت ‎SB‏ € د جک بادگیری خواندن را دشوار می سارد هنگام ‎re‏ ش فقط باید از مطالب معنى دار خواندنى استفاد قتی کودکان خواند ‎cee ole‏ ازن که وقتی ‎vin ate See‏ ‎Sara‏ ‏بیس درس این اس که ها بت ها رمز م ‎pees cay Ue‏ ا ا 7 Pe

صفحه 39:
تلویحاتی برای دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری بیشتر کودکان دچار ناتوانی های یادگیری نمی توانند * پیش خود الفبا را یاد بگیرند و نیاز به آموزش . مستقیم رمز های الفبا دارند

صفحه 40:
اموزش صریح رمز گذاری دولا علا ور وف القبا را بايد بهو صورت نظام مند * و مستقیم به ار ناتوانى هاي ياد 0 پژوهش ها از آن است که تا های رمزگشایی به ‎at odes‏ ی بالا ای ‎Sey oe eu ules waste‏ فقیت اولیه در مهارت رمزگذاری بسیار مهم است زیرا مهارت آولیه می تواند شاخص دقیقی برای پیش بینی مهارت بعدی بعلی رات ند بادكيرى رمز منتهى به كسب عادت هاى خواندن زياد وكسترده * :كل دخا ار هدرية من شود وامطالعه ی که يترده نيز به سهم خود آمکان رشد مفاهیم واژگانی را فراهم می کند و دائتق لاوم ترای توشتن متن رابه دست می دهد

صفحه 41:
تاثیر کمبود تجربه های خواندن * براى آن کس که دارد از زمین و آسمان می بارد . . ‎ul Ll‏ کس که چیزی ندارد حتی از همان نداشته . هایش هم مرتبا کاسته می شود کودکانی که آغاز خوبی در خواندن خواندن دارند * بیش تر می خوانند و روز به روز خوانندگان بهتری می شوند . د رمقابل کودکانی که شروع ضعیفی در خواندن دارند نمی توانند زیاد بخوانند و روز به روز . هم ضعیف تر می شوند

صفحه 42:
تشخیص کلمه : از طریق رمز گشایی واژه ها و حروف چاپی و تطببق دادن حروف و واژه ها با صداهای زبان کلمه ها را تسخیص دهد و راه های . درک یا تشخیص واژه های جدید را یاد بگیرند درک مطلب خوانده شده : فهم معنای چیزی که خوانده می شود . دانش آموزان باید واژه ها را " درک کنند تا آنچه را می خوانند بفهمند . اگر دانش آموزی بدون درک معنی متن فقط واژه های متن را . بخواند , در واقع انگار چیزی نخوانده است

صفحه 43:
آکر خواست بتواند به راجتی کلمات را تشعیص دهد * در اين صورت قادر خواهد بود برمعنی منمرکز شود . بدون مهارت در تشخیص کلمات , که در = واقع سطح پایین تر خواندن نامیده می شود , . مهرت های عالی تر شناختی تشکیل نمی شود راهبردهایی که ‎wo‏ توان برای تشخیص واژه از آن ۰ ها سود چست شامل آواشناسی , واژه های دیداری , نشانه های متنی , تحلیل ساختاری و ترکیب . راهبردهای تشخیص کلمه است

صفحه 44:
راهبرد تشخیص واژه است که در آن خواننده » صداها را با حروف یا با ترکیب حروف نوشتاری . انطباق می دهد رمز گشایی اصطلاح دیگری برای فرایند ایجاد * . ارتباط بین صدا و نماد نوشتاری حرف است

صفحه 45:
آگاهی به نظام صوتي : پیش درامد یادگیری اواها برای گشودن رمز یا ایجاد ارنباط بین صداهای * گفتاری و حروف چاپی دانش آموز باید بفهمد که فتار را می توان به واحد های واجی تقسیم کرد | که این واحد ها خود به صورت واژه های چاپی . نشان داده می شوند مهارت مربوط به تفکیک صداهای واژه را می توان * تدریس کرد و این آموزش اثر مبتنی بر پیشرفت . خواندن دارد مواد تجارتی برای ایجاد آگاهی واجی شامل تمیز * . خواندن است

صفحه 46:
آموزش آواها و پیشرفت خواندن کودکانی که آواها به طور مستقیم و نظام مند از کلاس های پایین به آن ها تدریس می شود نسبت به کودکانی که چنین آموزشی ندیده اند در آزمون های پیشرفت خواندن در سال های اولیه نمره های . بالاتری کسب می کنند

صفحه 47:
واژه های دیداری منظور از واژه های دیداری این است که با دیدن * واژه ها فورا و بدون تردید يا تحلیل بیش تر بتوان .إن هارا تشحيص رار = روان خواندن مستلزم آن است كه بيش تر وازه ها ‎٠‏ ‏. در نگاه اول تشخیص داده شوند یکی از بهترین و طبیعی ترین شیوه های یادگیری * سكل اواره ها در واف خواندن داستان اسن . شكل . وازه ها به دفعات دذ داستان تكرار مى شود

صفحه 48:
با مشكلات تلا به بذ بی ¢ قاعده ی : واژه روبه رو شوند در هر بار فقط به معرفی تعداد کمی از واژه ها * بردازيد . آن هم وازه هابى كه مرتبا ازآن ها . استفاده مى شود براى ساده كردن مرحله ى مقدماتى يادكيرى فقط ‎٠‏ ‏به انتخاب وازه هايى بيردازيد كه رابطه ى صوتى و ال سای ره

صفحه 49:
بیش تر دانش آموزان دچار ناتوانی های خواندن , در بازیابی واژه ها از حافظه ی خویش مشکل دارند . این دانش آموزان اغلب در یادآوری نام های ‎els easier‏ ای ان ی ی کندی آن ها در نام بردن احسال ديت مشکلات بازیابی لز حافظه يا نام پریشی مختصری باشد که دستیابی به اطلاعات کلامی را دشوار می . سازد

صفحه 50:
‎alin‏ های متنی ‏نشانه هایی است که به دانش آموز کمک می کند * از طریق معنی یا متن جمله يا پاراگرافی که واژه . در آن قرار دارد بتواند آن واژه را تشخیص دهد ‏گر دانش آموز دچار ناتوان ها با خواندن داستان ها * ‏و کتاب ها به تمرین مداوم بپردازند , طبعا یاد می . گیرند از نشانه های متنی نیز استفاده کنند ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 51:
‎Julai‏ ساختاری ‏با تحلیل واحد های معنی دار واژه نظیر پیشوند. * پسوند , ريشه واژه , واژه های مرکب و هجا ها به ‏شيك وان كمك ی کنر ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 52:
ترکیب راهبردهای نشخیص کلمه * ‏آموزان دچا رناتوانی های یادگیری باید هر یک‎ Gels ‏از این راهبردها های بازشناسی واژه را آن قدر‎ Bis on slew ars eu acne ‏رخواندن دست يابند و بتوانند روان و سلیس‎ ‏بخوانند‎ .

صفحه 53:
درک مطالب خوانده شده منظور از خواندن درک است , یعنی توانایی ۰ . دربافت معنی از متن چاپی تمامی آموزس خواندن باید معطوف به کسترش ۰ . توانایی های درک مطلب باشد

صفحه 54:
تعامل مولفه ها در درک مطلب خواننده : میزان علاقه و دانش فرد * متن : زبان نوشتاری يا اطلاعات چاپی * زمینه : موقعیت يا محیط خواندن *

صفحه 55:
مفاهیم درک مطلب درک مطلب فرایندی زبانی است.1 درک مطلبه معلومات خواننده بستگی دارد.2 درک مطلب فرایندی فکری است.3 درک مطلب مستلزم تعامل فعال با متن است .4

صفحه 56:
روان خواندن یعنی توانایی تشخیص سریع واژه ها و خواندن * جمله ها و متن های طولانی تر به راحتی که نشان . دهنده ی درک مطلب است

صفحه 57:
درک مطالب روایتی مطالب روایتی همان داستان ها هستند برای این که خواندن مطالب داستان موتر باشد دانش : آموزان باید بتوانند مطالب زیر را مشخص کنند شخصیت های مهم ‎las‏ , زمان و مکان ‏هیا ب صورت توالت ‎tae‏ وهای اسان را ‎holds eee‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 58:
درک مطالب توضیحی تاکید زیاد برکسب اطلاعات خواندن ‎٠‏ محتوای کتاب های درسی عموما بالاتر از سطح * تس که درآ ‎a‏ شى بترور معلم های محتوا محور غالبا تصور می کنند که * داس أدوران وتات کافی رای خوانن دار اين دليل به تدریس مهارت های خواندن نمی ۰ پردازند

صفحه 59:
راهبردهای بهبود تشخیص کلمه ایجاد آگاهی واجی روش های آوایی استفاده از مجموعه های زبان شناختی درس های ترمیمی آوایی خواندن

صفحه 60:
راهبردهای بهبود روان خوانی خواندن مکرر * کتاب های پیش بینی پذیر *

صفحه 61:
وش تأثیر عصب شناختی ۰ Saal yuo a etre ‏در اين روش داتش آهوز‎ ‏اسار معلم مى نشيند و‎ oes 0 esta ass oe sels ei ak spo ‎Saas 1‏ د ‎Se‏ & کوش داش مور مس ‎el lai‏ 2 ‏هدف اين روش اين است كه تا حد امكان در زمان معين صفحات ‎٠‏ ‏. بیش تری خوانده شود , قبل از اين که دانش اموز خسته شود ‏نظریه ی زیر بتایی این روش این است که فرایند شتیداری از ‎Ce ee Ore epee iy ls‏ ری که با او مطلب را می خواند به فرایند یادگیری جدیدی منتهی ‎ee ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 62:
راهبردهای بهبود درک مطلب استفاده از مجموعه کتاب های پایه * فعال کردن دانش پیشین * معنی دادن به واژه ها و مفاهیم *

صفحه 63:
روشن نمودن معانی چندگانه ی واژه تدارک تجربه های عینی کشف منابع واژگان گسترش واژگان از طریق طبقه بندی

صفحه 64:
سازمان دهی تصویری يا راهبردی است که به کمک * آن می توان واژگان و اطلاعات را به گونه ای تتطيم كرد كه قهم و يادكيري ان

صفحه 65:
شیوه ی بستن این روش بر اساس ایده ی بسته ی گشتالت قرار * : دارد یعنی تمايل به كامل كردن و به صورت کل در ۰ آوردن ساختاری نیمه تمام از طریق پرکردن ‎oe‏

صفحه 66:
ایجاد رابطه بين خواندن 9 دفتر یادداشت تبادل نظر © نوشتن مکالمه ها *

صفحه 67:
راهبردهای فكر كردن هدايت خواندن به سمت فكر كردن گسترش سازمانگرها خود هدایت گری مرور کلامی راهبردهاى سوال كردن

صفحه 68:
انواع درک درک لفظی : چه؟ درک تفسیر : چرا؟ درک انتقادی: آیا؟ درک خلاق : چگونه؟

صفحه 69:
راهبردهای یادگیری خواندن ‎ae i ۱‏ لل ی راهبرد چند راهه : برای افزایش درک خود كن را ۶ رس تس و شرت کردن . مرور می کنند ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 70:
روش واکت واکت از حروف اولیه دیداری , شنیداری ,حرکتی , * بساوایی درست شده است و منظور از آن تاکید بر . تحریک این حواس است

صفحه 71:
روش فرنالد انتخاب کلمه توسط دانش آموز نوشتن روی کاغذ , لمس و شنیدن کلمه نگاه کردن به کلمه تلفظ و نوشتن آن نگاه کردن به کلمه و تکرار آن تمیز کلمات

صفحه 72:
روش اورتون -گیلینگهام این روش برای آموزش رمز گشایی در خواندن و املا از شیوه ی زبانی چند حسی , نظام مند و . سازمان یافته ای سود می جوید دانش آموز با استفاده از فن رد گیری , یکایک ۰ حروف و صداهای معادل آن ها را یاد می گیرد . این صداهای مجزا سپس با هم ترکیب می شوند و گروه بزرگ تري را تشکیل می دهند . در مرحله ی ]رك آ اه ارهای ‎Beit) so isn oles‏ همزمان بودن تکالیف املایی *

صفحه 73:
برنامه ی تقویت خواندن خواندن مطالب آشنا ثبت جریان خواندن ی معرفی کتاب جدید و خواندن ‎shy‏ اولین بار

صفحه 74:
در مورد کودکانی که به علت فقر در معرض خطر * اختلال های یادگیری قرار داشته اند تاثیر و کارایی . زياد خود را نشان داده است = و وا يم :اند ؟ ۰ eee ‏عرضه می شود , یعنی آنچه معلم می گوید و انجام‎ . می دهد نوشته می شود

صفحه 75:
وارونه سازی دارو سارت تمایل به كردن ‎ze‏ و واژه هایی تفاوت دارند ‎yal)‏ | قربار بریک حرف متمركز شوید ‎pe‏ يا ‎ee‏ را اشتباه نگیرد آن را ‎Ce,‏ کارتی بزرگ با و ‏سياه بنویسید ‎sok: ee) oat 2 ‏اذ داسف ور‎ ‏او ‎ere‏ ما ‎5 oe ‏ل كلمه اي که ممکن است ‎mn‏ 8 بكشيد يا حرف اول آن را رنگی بنویسید ‏آموزش آواها یادیار * ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 76:
_é ‏خواندن‎ مطالب انتخایی نباید خیلی دشوار باشد حرکت زیاد دست زیر خطوط متن ممکن است علامت مشکلات دیداری باشد دانسا وران بايد نسبت به عادت هایشان آگاهی ‎lay‏ کنند ‏جایگزین چوب خط به جای انگشت ‏با افزایش سرعت خواندن جنبش لب ها نیز حدف ‏. می شود ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 77:
هدف مندترین خواندن بزرگسالان ۰ آن قدر مهم است که تاکید می شود قبل از خواندن 3 . شفاهی باید به آن پرداخته شود eels cece!

صفحه 78:
تهیه وندوین؛ _ محمد فایق مجیدی دهگلان | دبیر بازنشسته زبان و ادبيات فارسی 0 نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم ‎[fj‏ همکار افتخاری مجله شوق تغيير بيش از ده سا 14 سال کارشناس م کار شنا ‎I Jos‏ : امتوسطله دوره اول ممممممممم موم مممم 5 5 ۲ 3 3 > 2 2 > 2 2 2 2 2 2 2 2 2

صفحه 79:
مس 0 تیب راو ‎tial‏ 3 3 > 2 2 > 2 2 2 2 > | 2 2 2 2

صفحه 80:
۰*۰" 6 ۸ See eee eee

فهرست مطالب: -1ده آموزه جهانی یونسکو ویژه معلمان -2گفته ها ونکته های آموزشی -3موضوع :خالصه فصل دوازدهم خواندن کتاب ناتوانی های یادگیری ژانت لرنر تعداد اسالید80 ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو تعداد اسالیدها:15 ده آموزه یونسکو 0 📙درس اول: -1معلمان موفق امروزي آماده اند بگويند : ما هم نمي دانيم اما باهم مي آموزيم. 1 📙درس دوم: -2معلمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند، نه معلم كتب درسي 2 📙درس سوم: -3معلمان فقط عرضه كنندگان دانش نيستند، بلكه تسهيل گر روند يادگيري اند. 3 📙درس چهارم: -4معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بي انگيزه نيز از اهداف مهم آنهاست. 4 📙درس پنجم: -5معلمان موفق امروزي مي دانند: زنگ تفريح و بازي حق مسلم كودكان است. 5 📙 درس ششم: -6معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاي ميان كالس درس و جامعه از اهداف آنهاست. 6 📙درس هفتم: -7معلمان موفق امروزي مي دانند كليد قرن اخير يادگيري مداوم است 7 📙 درس هشتم: -8معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب براي احساس امنيت در دانش آموزان فراهم نمايند. 8 📙درس نهم: -9معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهميت دارد. دلیل موفقیت نظام آموزشی فنالند 9 📙درس دهم : -10معلمان موفق امروزي مي دانند آنها عالوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوي واخالقي را بايد مد نظر قرارمي دهند. 1 0 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش دوم ‏چند اسالید اول تجربه 30ساله من در باره کار و حرفه مهم معلمی است ‏گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد، او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می شود". هنری آدامز 1 در سریال معلم دهکده ، نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که پیش من می آمدند دقیق می شدم ، می دیدم که آنها کسانی هستند که یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند. وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم 2 آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم انجام دهیم 3 ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته شود. 4 آن که از سوال کردن می ترسد، از یادگیری شرمنده خواهد شد. 5 پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد ،ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت می خواهد. 6 آموزش یعنی کشف روزافزون بی خبری خودمان 7 📙 برونر گوید: همه کس همه چیز می آموزد به شرط دخالت زمان 8 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش سوم به نام خدا • موضوع :خالصه فصل دوازدهم • خواندن • کتاب ناتوانی های یادگیری • ژانت لرنر ، •کودکان باید یادبگیرند که بخوانند تا بعدا بتوانند بخوانند که یاد بگیرند . نارسا خوانی • • • • • • • نوعی غیر معمول از اختالل شدید در خواندن افراد در تشخیص حروف و واژه ها و تفسیر اطالعاتی که به صورت چاپی به آن ها ارایه می شود بی نهایت مشکل دارند . احتماال به شرایط عصب شناختی مادرزادی بر می گردد تا دوره ی نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد ابعاد ادراکی و شناختی و زبانی دارد در حیطه های گوناگون زندگی فرد بالغ مشکالت زیادی به دنبال می آورد علت نارساخوانی :وجود اختالل در ساختار مغز ،تفاوتی در عملکرد مغز و عوامل ژنتیکی می داند فرایند خواندن خواندن باید روان باشد خواندن فرایندی است سازنده خواندن باید راهبردی باشد خواندن به انگیزش نیاز دارد خواندن فعالیتی مادام العمر است • • • • • دو نگرش به یادگیری خواندن آموزش کلی زبان • آموزش صریح رمز گذاری • آموزش کلی زبان به یادگیری کل زبان در تمام موقعیت ها در مورد همه ی • یادگیرندگان می پردازد توجه به زبان ،به یادگیرنده و معلم را مد نظر قرار می دهد در گفتار صحیح و جریان سوادآموزی برمعنی زبان و نه .برخود زبان تاکید می ورزد یادگیرندگان را ترغیب به خطر کردن و دعوت به کاربرد .زبان می کند زبان همه ی کنش ها و شکل های گوناگون زبان شفاهی .و کتبی تایید و تسویق می شود • • • • فلسفه ی زبان به منزله ی یک کل تجربه های فعال در زبان نوشتاری و شفاهی باعث • .تقویت خواندن کودک می شود ایجاد آگاهی از روابط درونی زبان شفاهی و کتبی • سواد آموزی نامیده می شود بنابراین کودکان در دوره ی اول کودکی نوشتن را • به محض ورود به کودکستان در کالس های درس .کلی زبان حتی قبل از خواندن آغاز می کنند تلویحاتی برای دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری ارتباط بین اختالالت زبان شفاهی و مشکالت • :خواندن مشهود است آن جا که کودک از عهده ی ساختارهای پیچیده ی • ترکیبی و واجی زبان گفتاری برنمی آید و نیز در .یادگیری خواندن دچار مشکل می شود کودکانی که مشکالتی در زبان زیربنایی یا دشواری • های حرکتی دارند ،احتماال در کالس اول در مقایسه با همکالسی های خود با مشکالتی مواجه .می شوند فلسفه ی زبان به منزله ی یک کل کودکان حرف زدن را بدون ورزش یا تمرین هایی • خاص یاد می گیرند .هم چنین می توان تصور کرد که کودکان مهارت های خواندن را به طور طبیعی از طریق مواجهه با سواد و غوطه وری در زبان و .کتاب ها از نوپایی فرا می گیرند تلویحاتی برای دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری خواندن برخال ف حرف زدن ،فطری و طبیعی یا • .رشدی نیست برای یادگیری خواندن بیش تر کودکان نیاز به • تدریس مستقیم و مداخله ی فشرده قبل از فهم .قوانین و رموز نوشتن دارند فلسفه ی زبان به منزله ی یک کل کودکان باید مهارت های خواندن را از طریق • مواجهه با ادبیات کسب کنند و تجربه های زیادی درباره ی زبان از طریق کتاب های بزرگ ،داستان .ها ،اشعار و کتاب های کودکان به دست آورند تلویحاتی برای دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری نیاز به • مواجهه ی زیاد با زبان ،کتاب ها و داستان ها دارند .چنین دانش آموزانی از خواندن کتاب ها و گوش .دادن به داستان ها استفاده ی زیادی می کنند فلسفه ی زبان به منزله ی یک کل از تدریس جداگانه ی بخش های بدون معنای زبان یا کاربرد • جداگانه ی تمرین ها و تکالیف اجتناب کنید .مربیان طرفدار آموزش کلی زبان معتقدان که روش های سنتی خواندن از طریق تجزیه ی زبان کلی به قسمت های کوچک و انتزاع .بخش های کوچک یادگیری خواندن را دشوار می سازد هنگام آموزش فقط باید از مطالب معنی دار خواندنی • استفاده شود و این که وقتی کودکان خواندن و نوشتن متن های کلی معنادار را یادبگیرند چون صداها روابط نمادین زبان چاپی است پیش فرض این است که مهارت های رمز گشایی به طور • مجزا یادگرفته نمی شود ،بلکه به طور طبیعی از طریق .خواندن کسب می شود تلویحاتی برای دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری بیشتر کودکان دچار ناتوانی های یادگیری نمی توانند • پیش خود الفبا را یاد بگیرند و نیاز به آموزش .مستقیم رمز های الفبا دارند آموزش صریح رمز گذاری معموال عالیم و رمزهای حروف الفبا را باید به صورت نظام مند • و مستقیم به کودکان دچار ناتوانی های یادگیری تدریس کرد . پژوهش ها همگی حاکی از آن است که تاکید اولیه بر مهارت های رمزگشایی به گرفتن نمره های باالتری در آزمون های .پیشرفت خواندن منتهی می شود موفقیت اولیه در مهارت رمزگذاری بسیار مهم است زیرا مهارت • اولیه می تواند شاخص دقیقی برای پیش بینی مهارت بعدی یعنی .درک مطلب باشد یادگیری رمز منتهی به کسب عادت های خواندن زیاد وگسترده • در داخل و خارج از مدرسه می شود و مطالعه ی گسترده نیز به سهم خود امکان رشد مفاهیم واژگانی را فراهم می کند و دانش .الزم برای نوشتن متن را به دست می دهد تاثیر متیو تاثیر کمبود تجربه های خواندن • برای آن کس که دارد از زمین و آسمان می بارد • ، اما آن کس که چیزی ندارد حتی از همان نداشته .هایش هم مرتبا کاسته می شود کودکانی که آغاز خوبی در خواندن خواندن دارند • بیش تر می خوانند و روز به روز خوانندگان بهتری می شوند .د رمقابل کودکانی که شروع ضعیفی در خواندن دارند نمی توانند زیاد بخوانند و روز به روز .هم ضعیف تر می شوند مولفه های خواندن تشخیص کلمه :از طریق رمز گشایی واژه ها و • حروف چاپی و تطبیق دادن حروف و واژه ها با صداهای زبان کلمه ها را تسخیص دهد و راه های .درک یا تشخیص واژه های جدید را یاد بگیرند درک مطلب خوانده شده :فهم معنای چیزی که • خوانده می شود .دانش آموزان باید واژه ها را درک کنند تا آنچه را می خوانند بفهمند .اگر دانش آموزی بدون درک معنی متن فقط واژه های متن را .بخواند ،در واقع انگار چیزی نخوانده است تشخیص کلمه اگر خواننده بتواند به راحتی کلمات را تشخیص دهد • در این صورت قادر خواهد بود برمعنی متمرکز شود .بدون مهارت در تشخیص کلمات ،که در واقع سطح پایین تر خواندن نامیده می شود ، .مهرت های عالی تر شناختی تشکیل نمی شود راهبردهایی که می توان برای تشخیص واژه از آن • ها سود جست شامل آواشناسی ،واژه های دیداری ،نشانه های متنی ،تحلیل ساختاری و ترکیب .راهبردهای تشخیص کلمه است آوا شناسی راهبرد تشخیص واژه است که در آن خواننده • صداها را با حروف یا با ترکیب حروف نوشتاری .انطباق می دهد رمز گشایی اصطالح دیگری برای فرایند ایجاد • .ارتباط بین صدا و نماد نوشتاری حرف است آگاهی به نظام صوتی :پیش درآمد یادگیری آواها برای گشودن رمز یا ایجاد ارتباط بین صداهای • گفتاری و حروف چاپی دانش آموز باید بفهمد که گفتار را می توان به واحد های واجی تقسیم کرد که این واحد ها خود به صورت واژه های چاپی .نشان داده می شوند مهارت مربوط به تفکیک صداهای واژه را می توان • تدریس کرد و این آموزش اثر مبتنی بر پیشرفت .خواندن دارد مواد تجارتی برای ایجاد آگاهی واجی شامل تمیز • شنیداری در عمق و آموزش آگاهی واجی برای .خواندن است آموزش آواها و پیشرفت خواندن کودکانی که آواها به طور مستقیم و نظام مند از • کالس های پایین به آن ها تدریس می شود نسبت به کودکانی که چنین آموزشی ندیده اند در آزمون های پیشرفت خواندن در سال های اولیه نمره های .باالتری کسب می کنند واژه های دیداری منظور از واژه های دیداری این است که با دیدن • واژه ها فورا و بدون تردید یا تحلیل بیش تر بتوان .آن ها را تشخیص داد روان خواندن مستلزم آن است که بیش تر واژه ها • .در نگاه اول تشخیص داده شوند یکی از بهترین و طبیعی ترین شیوه های یادگیری • شکل واژه ها در واقع خواندن داستان است .شکل .واژه ها به دفعات دذ داستان تکرار می شود معلم های خواندن می توانند به دو طریق با مشکالت مبتال به شکل بی قاعده ی :واژه روبه رو شوند در هر بار فقط به معرفی تعداد کمی از واژه ها • بپردازید ،آن هم واژه هایی که مرتبا ازآن ها .استفاده می شود برای ساده کردن مرحله ی مقدماتی یادگیری فقط • به انتخاب واژه هایی بپردازید که رابطه ی صوتی و .امالیی یکسانی دارند کندی در بازیابی کلمه بیش تر دانش آموزان دچار ناتوانی های خواندن • ، در بازیابی واژه ها از حافظه ی خویش مشکل دارند .این دانش آموزان اغلب در یادآوری نام های تصاویر یا گفتن کلمه ها کندی نشان می دهند . کندی آن ها در نام بردن احتمال دارد به علت مشکالت بازیابی لز حافظه یا نام پریشی مختصری باشد که دستیابی به اطالعات کالمی را دشوار می .سازد نشانه های متنی نشانه هایی است که به دانش آموز کمک می کند • از طریق معنی یا متن جمله یا پاراگرافی که واژه .در آن قرار دارد بتواند آن واژه را تشخیص دهد اگر دانش آموز دچار ناتوان ها با خواندن داستان ها • و کتاب ها به تمرین مداوم بپردازند ،طبعا یاد می .گیرند از نشانه های متنی نیز استفاده کنند تحلیل ساختاری با تحلیل واحد های معنی دار واژه نظیر پیشوند• ، پسوند ،ریشه واژه ،واژه های مرکب و هجا ها به .تشخیص واژه کمک می کند ترکیب راهبردهای تشخیص کلمه دانش آموزان دچا رناتوانی های یادگیری باید هر یک • از این راهبردها های بازشناسی واژه را آن قدر تمرین کنند تا به استقالل و انعطاف پذیری د رخواندن دست یابند و بتوانند روان و سلیس .بخوانند درک مطالب خوانده شده منظور از خواندن درک است ،یعنی توانایی • .دریافت معنی از متن چاپی تمامی آموزش خواندن باید معطوف به گسترش • .توانایی های درک مطلب باشد تعامل مولفه ها در درک مطلب خواننده :میزان عالقه و دانش فرد • متن :زبان نوشتاری یا اطالعات چاپی • زمینه :موقعیت یا محیط خواندن • مفاهیم درک مطلب درک مطلب فرایندی زبانی است1. درک مطلبه معلومات خواننده بستگی دارد2. درک مطلب فرایندی فکری است3. درک مطلب مستلزم تعامل فعال با متن است 4. • • • • روان خواندن یعنی توانایی تشخیص سریع واژه ها و خواندن • جمله ها و متن های طوالنی تر به راحتی که نشان .دهنده ی درک مطلب است درک مطالب روایتی مطالب روایتی همان داستان ها هستند • برای این که خواندن مطالب داستان موثر باشد دانش • :آموزان باید بتوانند مطالب زیر را مشخص کنند شخصیت های مهم فضا ،زمان و مکان رویدادهای اصلی به صورت متوالی مسایلی که شخصیت های داستان مجبورند حل کنند و چگونگی حل آن ها • • • • درک مطالب توضیحی تاکید زیاد برکسب اطالعات خواندن • محتوای کتاب های درسی عموما باالتر از سطح • کالس هایی است که در آن تدریس می شود معلم های محتوا محور غالبا تصور می کنند که • دانش آموزان توانایی کافی برای خواندن دارند .به این دلیل به تدریس مهارت های خواندن نمی .پردازند راهبردهای بهبود تشخیص کلمه ایجاد آگاهی واجی روش های آوایی استفاده از مجموعه های زبان شناختی درس های ترمیمی آوایی خواندن • • • • راهبردهای بهبود روان خوانی خواندن مکرر • کتاب های پیش بینی پذیر • وش تاثیر عصب شناختی در این روش دانش آموز و معلم به اتفاق با یک آهنگ و یک • سرعت می خوانند .دانش آموز کمی جلوتر از معلم می نشیند و هردو باهم از روی کتاب می خوانند .صدای معلم از فاصله ی نسبتا نزدیک به گوش دانش آموز می رسد .دانش آموز یا معلم .ضمن خواندن با انگشت کلمات را ردگیری می کنند هدف این روش این است که تا حد امکان در زمان معین صفحات • .بیش تری خوانده شود ،قبل از این که دانش آموز خسته شود نظریه ی زیر بنایی این روش این است که فرایند شنیداری از • پسخوراند صدای خود خواننده و صدای شخص دیگری که با او همان مطلب را می خواند به فرایند یادگیری جدیدی منتهی .شود راهبردهای بهبود درک مطلب استفاده از مجموعه کتاب های پایه • فعال کردن دانش پیشین • معنی دادن به واژه ها و مفاهیم • گسترش گنجینه ی واژگانی روشن نمودن معانی چندگانه ی واژه تدارک تجربه های عینی کشف منابع واژگان گسترش واژگان از طریق طبقه بندی • • • • شیکه ی واژه ها سازمان دهی تصویری یا راهبردی است که به کمک • آن می توان واژگان و اطالعات را به گونه ای .تنظیم کرد که فهم و یادگیری آسان تر باشد شیوه ی بستن این روش بر اساس ایده ی بسته ی گشتالت قرار • :دارد یعنی تمایل به کامل کردن و به صورت کل در • آوردن ساختاری نیمه تمام از طریق پرکردن جاهای خالی ایجاد رابطه بین خواندن و نوشتن دفتر یادداشت تبادل نظر • نوشتن مکالمه ها • راهبردهای فکر کردن هدایت خواندن به سمت فکر کردن گسترش سازمانگرها خود هدایت گری مرور کالمی راهبردهای سوال کردن • • • • • انواع درک درک لفظی :چه؟ درک تفسیر :چرا؟ درک انتقادی:آیا؟ درک خالق :چگونه؟ • • • • راهبردهای یادگیری خواندن راهبرد بازگویی :متن ها را به زبان خود بیان کنند • راهبرد چند راهه :برای افزایش درک خود متن را • به روش های بررسی ،سنجش و مرتب کردن .مرور می کنند روش واکت واکت از حروف اولیه دیداری ،شنیداری ،حرکتی • ، بساوایی درست شده است و منظور از آن تاکید بر .تحریک این حواس است روش فرنالد انتخاب کلمه توسط دانش آموز نوشتن روی کاغذ • ، لمس و شنیدن کلمه نگاه کردن به کلمه تلفظ و نوشتن آن • نگاه کردن به کلمه و تکرار آن • تمیز کلمات • روش اورتون –گیلینگهام این روش برای آموزش رمز گشایی در خواندن و • امال از شیوه ی زبانی چند حسی ،نظام مند و .سازمان یافته ای سود می جوید دانش آموز با استفاده از فن رد گیری ،یکایک • حروف و صداهای معادل آن ها را یاد می گیرد . این صداهای مجزا سپس با هم ترکیب می شوند و گروه بزرگ تری را تشکیل می دهند .در مرحله ی .بعد با ترکیب آن ها واژهای کوتاه ساخته می شود همزمان بودن تکالیف امالیی • برنامه ی تقویت خواندن خواندن مطالب آشنا ثبت جریان خواندن نوشتن معرفی کتاب جدید و خواندن برای اولین بار • • • • برنامه های آموزش مستقیم در مورد کودکانی که به علت فقر در معرض خطر • اختالل های یادگیری قرار داشته اند تاثیر و کارایی .زیاد خود را نشان داده است بر اساس سلسله مراتب مهارت ها تنظیم شده اند • . در این برنامه درس ها کامال به صورت نوشتاری • عرضه می شود ،یعنی آنچه معلم می گوید و انجام .می دهد نوشته می شود وارونه سازی وارونه سازی تمایل به معکوس کردن حروف و واژه هایی • .است که فقط از نظر جهت با یکدیگر تفاوت دارند راهبرد :هربار بریک حرف متمرکز شوید واژه یا حرفی را اشتباه نگیرد آن را روی کارتی بزرگ یا روی تخته سیاه بنویسید یا شکل حروف را برجسته درست کنید و از دانش آموز بخواهید آن را با انگشت لمس و ردگیری کند تا .به تقویت حرکتی او نیز بینجامد زیرحرف اول کلمه ای که ممکن است دانش آموز را .سردرگم کند خط بکشید یا حرف اول آن را رنگی بنویسید آموزش آواها یادیار • • • • • حرکت انگشت و زیر لب خواندن مطالب انتخابی نباید خیلی دشوار باشد • حرکت زیاد دست زیر خطوط متن ممکن است • عالمت مشکالت دیداری باشد دانش آموزان باید نسبت به عادت هایشان آگاهی • پیدا کنند جایگزین چوب خط به جای انگشت • با افزایش سرعت خواندن جنبش لب ها نیز حدف • .می شود صامت خوانی هدف مندترین خواندن بزرگساالن • آن قدر مهم است که تاکید می شود قبل از خواندن • .شفاهی باید به آن پرداخته شود ایجاد انگیزه ...اصل مهم • تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی دهگالن دبیر بازنشسته زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکار افتخاری مجله شوق تغییر بیش از ده سال 14سال کارشناس و 1 1 آموزش کارشناس مسئول متوسطه دوره اول 📙 📙 📙 1 2 end
39,000 تومان