صفحه 1:
فارسی اول دبستان
صفحه 2:
فهرست مطالب:
بخش اول ۱۰ نکته از کتاب ۹٩ فاجعه در كلاس درس
بخش دوم آموزوپرورش فنلاند
بخش سوم
فارسی اول دبستان
تدریس نشانه
نث
آموزش تصويرى را جدى بكيريم
نسخه قابل ويرايش
همراه با تصاوير مرقبط
تعداد صفحات: ۴۵
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
صفحه 6:
صفحه 7:
صفحه 8:
صفحه 9:
صفحه 10:
صفحه 11:
ge.
با کاس ,قافرق داد
وفيح دو كلاسى مثل هم
صفحه 12:
صفحه 13:
صفحه 14:
صفحه 15:
آیا میدانیدکدام کشور
۲ سه بار در آزمون
آزمونیاسفاندارد برای سفجش مهارتهای(
( رباضیات » روخوانیوعلوم تجربی
در جهان Jol شد؟
بخش دوم
:تعداد اسلاید10
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
صفحه 23:
صفحه 24:
صفحه 25:
x
52200000
eres NTT
های چهارم وم به ان تبجه رسد
داششن بك معلم
د
صفحه 26:
صفحه 27:
اثر آدام كرنت
صفحه 28:
صفحه 29:
ww با
صفحه 30:
صفحه 31:
صفحه 32:
صفحه 33:
صفحه 34:
صفحه 35:
صفحه 36:
صفحه 37:
صفحه 38:
. بود Ger
تم ۳
- من و پددم بر آسان اه یلدم
559 7 ro
1b يدرم لفت : ثريا جان. آيا ىدافى جم جيزى
5 روشن شدن زمين ءى شور
Jae PR 3
من جنر ثاند كل كردم و لقم : نور ماه
آفریرن دخترم ! لور ماه دم شب ., مثل نور Reape
. خورشیر در روذ. باعث روش شدن زمیی میشود
oe
+ معتابى دا فراموش فى تنم Ter
صفحه 39:
ee eS
ao سم
۰ من و بددم بآسمان كاه ع ىكردم
oe 4
بدرم أفت : ثريا جان, آيا ىدانفى جم جيزى باعمثٍ
روش شدن زمين یشود ؟
2 ا
مر چند نک رگردم و فتم : لور ماه.
ae 8 : تس ee
oF پرر لفت : آفرین دختزم ! نود ماه دم شب
HF I خورشيد در روز. باعث روش شرن
بر
۰ شب مبتابی دا موش فی Tey
صفحه 40:
صفحه 41:
صفحه 42:
۱
صفحه 43:
صفحه 44:
صفحه 45:
فارسی اول دبستان
تدریس نشانه
ثـ ث
فهرست مطالب:
بخش اول 10نکته از کتاب 99فاجعه در کالس درس
بخش دوم آموزوپرورش فنالند
بخش سوم
فارسی اول دبستان
تدریس نشانه
ثـ ث
آموزش تصویری را جدی بگیریم
نسخه قابل ویرایش
همراه با تصاویر مرتبط
تعداد صفحات45:
:نکته اول📙
دانش آموزان در پنج ثانیه اول
مالقات شما را قضاوت می
کنند ،ارزیابی می کنند و درمی
یابند چه چیزی شما را می آزارد
و چگونه می توانند به بهترین
وجه ازآنها برای حمله به شما
استفاده کنند
1
📙نکته
دوم:
شاید این شناخت بچه ها در
چند دقیقه اول کالس به
خاطر حس ششم غریبی
است که دانش آموزان در
بزرگ سالی از دست می
دهند
2
:نکته سوم📙
یک معلم با اعتماد به نفس
احترام بیشتری را کسب می کند
نه یک معلم خجالتی
3
📙نکته
چهارم:
مواظب باشید :هرگز
تصور نکنید که کالس
شما از قبل قوانینی را می
داند شما هستید که
باید قوانین را بگویید
4
:نکته پنجم📙
انتظارات خود را از دانش
آموزان در همان جلسه اول
مشخص کنید
5
:نکته ششم📙
یادآوری نام های دانش آموزان
هرگز آسان نیست یک معلم
معمولی در روز به 120تا 180
دانش آموز سروکار دارد
6
📙نکته
هفتم:
انتظار می رود نام
کوچک دانش آموزان را
یادبگیرید
7
📙نکته
هشتم:
بدانید کالسداری
کالسA
با کالسB,Cفرق دارد
وهیچ دو کالسی مثل هم
نیستند
8
:نکته نهم📙
اگر دانش آموزان احساس کنند
که شما مالیم و رام هستید به
احتمال زیاد بر شما غلبه خواهند
کرد
9
📙نکته
دهم:
اگر شهرت به عصبانیت و
وحشیگری داشته باشید
به احتمال زیاد مورد بی
مهری و بی اعتمادی آنها
قرار می گیرند
1
0
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
شروع
بخش دوم
آیا میدانیدکدام کشور
PISAسه بار در آزمون
آزمونیاستاندارد برای سنجشمهارتهای)
( ریاضیات ،روخوانیوعلوم تجربی
در جهان اول شد؟
بخشدوم
:تعداد اسالید10
درست همانند میکل آنژ
که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته
.ای محبوس شده است
،من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز
کودکی باهوش محبوس
.شده است
برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان
اثر آدام گرنت
مرواکالینز
1
دانش آموزان فنالندی سه بار در
اول شدند PISAآزمون جهانی
واین اتفاقی نبود
وتوجه صاحب نظران تعلیم و تربیت
جهان را جلب کرد
1
@fayihg.m
ajidi
بعد از مطالعه پژوهش های مختلف در
باره دلیل برتری فنالندی ها
مشخص شد که بخش اعظم موفقیت آنان
از فرهنگی نشئت گرفته است
.که خود آفریده اند
2
@fayihg.m
ajidi
این فرهنگ در باور به
توانمند بودن
تک تک
دانش آموزان ریشه دارد
3
@fayihg.m
ajidi
مدارس فنالند
به نحوی طراحی شده اندکه به جای
تفکیک بهترین و درخشان ترین دانش
آموزان از دیگران به
هر دانش آموز فرصت رشد می دهند
4
@fayihg.m
ajidi
شعار رایج در مدارس فنالند
:این بود
ما نمی توانیم هدرفتن حتی یک مغز را
تاب بیاوریم
5
@fayihg.m
ajidi
در فنالند
تنها بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان
تمرکز نمی کنند
بلکه بر رشد وعالیق فردی تک تک آنان
توجه دارند
6
@fayihg.m
ajidi
تا یک نسل قبل فنالند یک مرداب
آموزشی همتراز با مالزی ،پرو و در رتبه
آخرکشورهای اسکاندیناوی به
حساب می آمد
7
@fayihg.m
ajidi
در سال 1960میالدی
درصد فنالندیها نمی توانستند 89
کالس نهم
را پشت سر بگذارند
8
@fayihg.m
ajidi
در دبستانی در کارولینای شمالی
با بررسی عمکلرد دانش آموزان کالس
های چهارم وپنجم به این نتیجه رسیدند
داشتن یک معلم
در دو سال متوالی یکی از دالیل رشد دانش
آموزان در روخوانی ،ریاضیات وعلوم بوده
.است
@fayihg.m
ajidi
9
در آزمونی دیگر در سال 2012و زمانی که
آزمون استعداد متفاوتی را به منظورOECD
ارزیابی 165هزار فرد بزرگسال از کشورهای
مختلف اجرا کرد نوجوانان و افراد 24ساله
فنالندی در ریاضیات و روخوانی رتبه اول
.را کسب کردند
@fayihg.m
ajidi
1
0
:تهیه وتدوین
محمد فایق مجیدی
منبع:کتاب توانمندی های نهان
اثر آدام گرنت
ترجمه آقای میثم همدمی
6
@fayihg.m
ajidi
تدریس نشانه
ثـ ث
ِمثل
باِع ث
ِثرَو ت
َثبتِ نام
ثابت َقَد م
تهیه وتدوین:
محمد فایق مجیدی دهگالن
دبیر بازنشسته زبان و
ادبیات فارسی
نگارنده کتاب:به
آموزش بدبین نیستم
همکار افتخاری مجله
شوق تغییر بیش از ده سال
14سال کارشناس آموزش
📙
📙
📙
0
end