ورد
ورزشی

طرح درس 6 جلسه ای شنا با فرمت ورد و قابل ویرایش

صفحه 1:
جلسه اول نحوه ورود به أب و نقس كير هدف ؛ لموزش كلى رشته و نجوه ورو

صفحه 2:
2 سسا حيطه شناختى + بحت درير قم نا مد .تخر -سمت های ورب احيطه عاطفى : كروه بندى - رعايت نظلم و نوبت ‎ag‏ مور نی ميوت -لوازم شنا ‎ae FN‏ داهن برنامه جهت افؤايش انعطاف يذيرى افر براى كار هر ‎PE RIE‏ ‎Tay ae =‏ ‎oe ae | Se FT‏ كرقتن وجك ‎Ses‏ ۳ حضور و خياب | جام حضو كياب ره شد براي ورو بآ 5 معرقی و معرقى خودم و تخصص و کفس ماهیت رشته و موزد که بچه ق با اشتابى | كتتد و موارد كدر اخر مورد ارزيابى قرار مى كيرد 0 | گنت نماد تن توشيحات ترباره عمق و فسمت هانق كم عمق و هميق اموزش 2 | تقسيم كردن افراد به كروه هاى دو نقره. 1 توری | توضبح درباره نفس كبرى در أب و جكونكى خارج كردن هوا آ همه قر مى خواهم كه همرآه خودم وآرد آب شوتف عم مني الا ‎Pee Neen‏ 9 مورت عملي | وبعد طريقه نفس كيرى و انوع روش رأيه صورت عملى نشان مى دهم و طريقه خارج كردن هوا را در آب كه بايد در جند بخش انجام شود SES Soe SSS aS IAT 9 ‏صورث كه نفس را كركته ويكباره خارج كرده و در روش دبكر هوا رابا جند‎ | نيرمت‎ ‏مرحله خارج‎ Seer AE Sachs eed 06 ‏درم لخر شويع به حرج ل ,رن‎ oe ‏قراس‎ ‏مى خواهم كه بدن خود را كامل زير اب ميرف‎ را کار له سر ات وبا دست گرفتنلبه تخر تفس و گرفته وه ایا تس ترس کر دوش گرقتن و | جمع آوری وسایل گمگی ودوش گرفتن و تعویض لباس oe a جلسه دوم هدف د نفس كبر و أموزش غوطه ورى وسر خوردن حيطه شناختى : بحث دزياه قويد ورؤش شنا

صفحه 3:
1212311 2 1 حيطه عاطقى : مشاركت و همكارى ب يكديكر ومیل مور نی سوت - یوم شا - تخخته كمكى ‎ppp Sn ig paige fb‏ رل پشت مات کمن له - عضلات قنام تحتل اس ‎oy Be‏ ‎SSS aly SS ess Uae | go Tl]‏ 1 ‎Ta yp Shy le pe ped] LE ype‏ 3 نفس گیری در آب و اجام قن ان براق انحوه شتاورى روى آب كه زآنو ها در بدن جمع اموزش | جسبد به سينه وكفتن نحوه سر خوردن در شناى كرال ‏ الا ل ‎Pee eet‏ ‎lis‏ قسمت ازبدن دراب باشد به حالت ارام روى اب سر بخورئد ‎og be oS‏ خودم الجام مي دهم جند دقمة وا بچه هامی ‏وه که شرت حرو لما جيه يك ‏موزش |سيس أزيكي اريجه هامى خواهم حركت رالتجام فهد ونكات لازم رار .| 5( ‎ag‏ ری درف ره میک خرمرحلهبعد حرکت سر در رال ‎ ‎ ‏ارا اجرا ميكنم و نحوه ضربه زدن و سر ‏خورهن روى اب رابه افراد نشان مى دهم وابنكار را جند دقعه انجام مى دهم ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 4:
12123 1*1 1 ay ‏كناشتن‎ ‏کلام‎ دوش ترقتن و ‎Sos i‏ SS er ape ‏مس‎ 7 كرده ورانوها رأدر ساح آب بل می کنن وله به سینه می چسید در ين ات كيدي بدن غود را بر روی اب رها ند ۳ ار بهمورت کر به موقر گر وله می خولهم که مک نر رو اب به حالت شتاور قرر يكيرد و تقر ديكر با كرفتن دست دو بشت فود او رأ روى اب حركت دهد و بعد جاها عوض شود ‎١‏ مر تعرين بعد قره ب كمك اكزفتن أ تخت لمكي رو أب ‎ee‏ ‏0 نها میخواهم تخته را بقل کنند و به پشت سر بخورند ذم أبن تعرين فرد كتار لبه استخر قار مى كيرد وبا ريه يه لبه استخر روی أب سر مى خورد و اين كار را جند دف أنجام مى دهد SoS MS a we Tal Sas Ay Sea Gat, She vee, cycle ‏بازخورد می دهم‎ le جع آوری وسایل تمتی عروجآزآب و دوش ترقتن و تعویتی لباس جلسه سوم هدف :امزش پای کر پشت. ‎he‏ شناختی : گفتنتارخچه ان رش حيطه عاطفى : علافه مند كردن فرد به ابن رشته و احترام يه مربي أملدكى جسمائى: دادن برام برلى افزايش تفادل .وسايل مورد نياز: سوت - تخخته كمكى - وسايل براى شنا

صفحه 5:
1212*331 1 انمتا | ‎sts‏ ‏دو کرت و ‎Ee es OF er)‏ گرتن و تب re اجام رجات خوطه ور و سر حورتن تال ae OES SS Sey ae ‏احضور و غياب و ورود يه آب‎ در كه ت ر] به صورء توری توضیح می ‎oh‏ أوت باى كرأل بشت با كرال سبته مى كويم و نحوه انجام ابن حركت. كه حركت بايد از مفصل ران و زائوو مج انجام شود و بلسن نبايد زياد اخل اب برد وا هگم ورد بآب صاف و بعد کم از مفصل لو خم می شود أبن خودم به صورت عملى_حركت سر خوردن را لجام می دهم و شروع می كنم به فطل ‎See Eas oie‏ سب شنای گرا انجأم سى دهم جتد دور ‎AT‏ مى خواهمفقط برروی حرکت پاها توجه کنند سبی حرکت را یکی زارد سطح با کاس انجام می دهد و بر روی حرکت در ششكي كثار ديار ابستاده وباقرار لذن دست ها بر وق ديوار وقرار دان يك يأ روى زمين سمس با باى ديه شروع به با دن ‎SS‏ ‏و بعد جند حوكت يا عوض مى شود و جند ذفعه حركت را تكراز مى كنند , ۳ از اراد می خواهم که روى زمين به يشت بخوابتد دست را كنار بدن قرار دهند و حرکت با زدن را لجام دهند ۳ اراد د به دبا همقل می مرن و ک نف رواب شنارمی شود و شروع ‎FN SE i FUSES ES ik‏ ؟: أزاقراد مى ‎GSS 8 HESS Las‏ شروع به يا زدن کنند ۵ در این مرحله می خواهم فرد عمل سر خوردن را انجام دهد و شروع با پا ‎ae‏ EE Ea ee le ale هدف: موزش ‎BS‏ ‏حيطه شناختى : توضيح درياره موارد مختلف استفادم از ین شتا حيطه عاطفى ؛ لزايش روحيه همكارى ومشكاركت كروهي وسايل مورد نيز؛ وسايل شنا - سوت - تخته كمكى

صفحه 6:
مس م م مم م م ۱۰ ‎chp edly gid las‏ بالا يردن هماهتكى ‎ ‏س وی ‎Fo SE a Ms | Sade EE‏ ‏حضور و غياب .| حور شياب كردن ‎ ‎ ‏مرور .| اجام جبند تمرين برقى ‎DSS IS RI SEE‏ 1---- | لبتها حركت رابة صورت تتورى توتيح كاذه وتحره حركت تست ووروة و | خروج دست رازاب توضیح مى دهم ‏مرس | عتكام وريد عست بد لب مع دست رأ من جرخانيم كد القت كرجك وا ‎ ‎ ‏يرت لب شود وقتى دست وارة أب فى شوة هر مرخله كلش و فشار اريم كه ب حوكاث كردن مأ هر شنا كك عى كند و در هنكام تمروج كدت مت رو ‎abe he‏ | در این مرحله حرکت را در خعکی انجام می دهم و همچنین می تونيم ا | فیلم جهت آموزش استفادهکنیم | | آبتدا خودم حركت رآ آتجام مى دهم و سر خوردن رآ آتجام ميدهم و شروع به امورش ‎١‏ | دست زدن مى كنم و از افراد مى خواهم كه به دميث ها توجه کنشد درا ‎ILE‏ عرحله بعد حركت رابر روى بكى از أفراك تشان مى دهم و نكاث ورود دست | به اب و تحوه خروج را نشان مى دهم ‎١‏ أقراا به صورت دو بة دو قرآر ميرك وبق لقرشتاور ويك تقر حمايت کننده و فرد شناور شروع می كند به دست زدن و بعد جاها عوض مى شود |" : فرد با قرار دادن دوقلو در بين باها شره ‏| ۲ أفراد مى خواهم سر بخورئد ودست كرال بزنند و سعى كنند يك عرض را ‏به دست زد می کندا ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 7:
Ce ed قرا را در اختبار خودم قرار مي دهم جه شنا كرال را تمرين کنر ‎ates‏ | همجنين أكر فردى بر روى مهارثى مشكل دار أن رأ رفع كند و در صورت ال .| زوم به اراد بازخورد مي دهم دوش گرقتن و | آثمام كلاس و جمع قورى وسايل و دوش كرقتن. أتمام كلاس جلسه بنجم هدف ؛ تركيب مهارت دست ويا كرال و روليتك حيطه شناختي : بحث هر مورد ركورد و بات حيطه عاطفي : وايش فروتنى و كمك به ديكزان وسايل مود نياز: بوت - تخته كمكى - كرنومتر- وسايل شنا ‎fa‏ جسمائي: داهن يرثامه براى ازايش زمان واكنش. _ ا ‎a GEG‏ تباس و دوش گرقتن و آمده شدن بای حضور در تلاس حور و عياب | حضور عياب كردن ووروت هب و امه دن براق اموز مور جام تمرين براق دست كرل بقث و رقع انكل اتوضيحات كامل دست بأو فتن تكنيك هاى و روش هاق جزقى در دست و پای کرال آموزش ‎Sy‏ در شتا کرق رید شلنه ها چرختی ۰ لی ۵ درجه ای تسیت ره ال ‎ot!‏ شم بشند بدن به ممت دلتی 5 پآ می شود می جرشد در ‎cle‏ ره مه در بان عرکت زير أب قرار که و شقد و کر ا ‎Se ales Roe ee‏ كنا عضلات شفه. أز عضلات قسه مبينه و ميان تنه حود أستفاده كنيم و نيروببشتر شود همجنين رولينك از سمتى به سمت ديكر فشار روى شاه را ‎ls a8 |‏ وباعت ى شود احتمال آسبي ‎“goal Std Ga Fag‏ آموزش | آبتدآ حركت رآ در بيرون تمابش مى دهم سيس حركت رآ در آب آنجام م عملي | دهي كه افراد ب نحوه حركت اشنا شوند سيس شناى كرال يشت را انجام م | دهم ویر اط و تکتیک ها اشاره ميكتم و سيس از يك أراد مى خواهم كت را انجام دهد و به لشكالات و تكات مهم أشارء مي كنم ‎١‏ ؟ز اقرأتمى خواقم در بيرون آب دست ها را كنار بدن قرآر ماده و بدن ,111 لكن به طرفين بجرخائد

صفحه 8:
ed بزند و با چرختی ار بچ رشان و ۶و به تیه ون و چهت | راد ی خرله از لبه تخر سر خرن وبا نت ها فته را مغل ‎ral? Gee lyme Ae aye ah‏ ؟ :أفراد در عرض استخر سر بخورتد و سعى كتند عرض استخر رابا بلى | كرال حركث كنتد و عرض بعدي رابا دست كرال بركردتد تمرين ‎١‏ |5" أفراك در عرض أستخر سر بخورند و شروع به يا زدن كتند و بعد از جند رمن حار شاف شید ان کر راجت بر تکار لني © أز فر مى خواهم كه سر بخورند و شناى كرال بشت را انجام دهند. ‎et SS‏ و رت عبار الم كج در تیار سور رد _|فررمي دهم كه تمرين كنتد و رقع اشكال كنند ‏خرش کرت و | جمع گرتی وسال دوش گرقن و اما لاس ‎ers ‎ ‏جلسه ششم هدف ؛ باكقت مرور تمرين ها رفع اشكال و ارزيلى احيطه شناختى ؛ بحث درياه ائجه ياد كرفت قد حيطه عاطفى :وايش انكيزه و حس قهرمائي وسايل مورد نياز: بوت - كرتومتر- وسايل شنا ‏اماذكي جسمانى: دادئن برنامه جهت وا بردن هماهنگی هسب له ‎Be = ‎[Se eae | at ‏أملاقي‎ ‎ ‎ ‎ro ‏تاو ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 9:
۲ 2 * 211-11-1 حضور وغياب .| حضور غباب كردن و وروة به اب و آمانه شن براى اموز 5 ‎Toe es oe I Salsas eae |‏ ‎tied‏ ]اب هنت نفس كيرى اسان اسث ولى بابد به صورث أرام و هماهنگ باشذ ی تنوری .| تمرکز فردبهم نریزد با ‏| لقنن نحوه نفس كيرى و إبنكه جقدر نفس بكيرئد و جكوته خارج كنند مثلا ‏| هر جند دست يك نفس و خارج كردن أن به صورث مرحله لى ‏| كفتن جكونكى بلزكشت در شنایگرل پشت ‎ ‏| خودم سعى ميكنم شنا رآ اتجام دهم نفس كيرى رأ در حين شتا موز .]کرد کل به ی انا شون 1 عملی .و همچنین چند دور شنا را أنجام میدهم و از افرد می خواهم که هر دفنه بد ‏وک تشه ترجه کشت متل یکا هست پکار پات مكارت كلملا مراف قر ‏| أوكى شود ‏| عله مي رضي > اه به حات رکتت دروه کر ‎el mas Ky as Tale gS |‏ ورد ‎Cease he ‏مو‎ | ‎53 | ‏| - این بارمی خواهم پس از چرخیدن و تشستن زیر آب دستی که بهديوارة | .۲ ‏برخوردکرده را برد و همزمن با دست دیگر از گنر کوش ها با الاى سر افيه موري 6 ری اه دا و ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Teste ee carey] ai ‏سر دادن باب دوه زر‎ ‏رقع أشكال ‎١‏ | سرمي خورنق ل ی کی در ری حدر إلى كر الوقن تقد جام کی ]لد اقراد مى خواهم كه در طول استخر شنا ند تا تس انه بر طرف شود ‎uate uel‏ ا رت رب نا | اسان شود وكامل باد يكبرئد واكر أخكالى بود بأرشورد مى دهم تالنارا رق اس ی ل ‎Shey ek at oe es) ‏زب‎ ‎۳ BET ITE ‏ترقت د‎ ae ‏أتمام کلاس‎ ‎ ‎ ‎ ‏استفده از فیلم های اموزشی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
aa 4 F ty 3 aa 2 a ‏ود‎ 3 1 در صورتی کلاسی در استخر امکان برگزری را تاشته باشد در کلاس به صورت تلوری و

بسم ال الرحمان الرحیم طرح درس شنا ) کرال پشت( . جلسه اول هدف :اموزش کلی رشته و نحوه ورود به اب و نفس گیری حیطه شناختی :بحث درباره انواع شنا -ابعاد استخر -قسمت های ورد به اب حیطه عاطفی :گروه بندی – رعایت نظم و نوبت وسایل مورد نیاز :سوت –لوازم شنا امادگی جسمانی :دادن برنامه جهت افزایش انعطاف پذیری افراد برای کار در خارج کلسا شرح عمل عمل امادگی سازمانی تعویض لباسا و دوش گرفتن و چک کردن موارد بهداشتی حضور و غیاب انجام حضور غیاب و اماده شده برای ورود به اب معرفی خودم و تخصص و گفتن ماهیت رشته و موارد که بچه ها باید رعایت معرفی و کنند و موارد که در اخر مورد ارزیابی قرار می گیرد اشنایی گفتن ابعاد استخر توضیحات درباره عمق و قسمت های کم عمق و عمیق تقسیم کردن افراد به گروه های دو نفره اموزش توضیح درباره نفس گیری در اب و چگونگی خارج کردن هوا تئوری از همه افراد می خواهم که همراه خودم وارد اب شوند انجام دادن به ابتدا طریقه راه رفتن و حرکت در اب را به افراد نشان می دهم صورت عملی و بعد طریقه نفس گیری و انواع روش را به صورت عملی نشان می دهم و طریقه خارج کردن هوا را در اب که باید در چند بخش انجام شود تمرین دوش گرفتن و اتمام کلسا : 1از افراد می خواهم که درخشکی تمرین نفس کشیدن را انجام دهند به این صورت که نفس را گرفته ویکباره خارج کرده و در روش دیگر هوا را با چند مرحله خارج کنند : 2افراد لبه استخر نشسته و پاهای خود را داخل اب می برند و حرکت می دهند : 3افراد داخل اب رفته در عرض استخر شروع به حرکت می کنند و از ان ها می خواهم که بدن خود را کامل زیر اب ببرند :4افرادا کنار لبه استخر ایستاده و با دست گرفتن لبه استخر نفس را گرفته و به زیر اب رفته و هوا را خارج می کنند این کار را چند دفعه تکرار می کنند جمع اوری وسایل کمکی ودوش گرفتن و تعویض لباسا جلسه دوم هدف :نفس گیری و اموزش غوطه وری و سر خوردن حیطه شناختی :بحث درباره فواید ورزش شنا زمان ) (min 10 5 15 10 10 15 10 حیطه عاطفی :مشارکت و همکاری با یکدیگر وسایل مورد نیاز :سوت – لوازم شنا -تخته کمکی امادگی جسمانی :دادن برنامه برای تقویت عضلت درگیر در شنای کرال پشت ) عضلت کمربند شانه – عضلت اندام تحتانی عمل شرح عمل امادگی سازمانی تعویض لباسا و دوش گرفتن و اماده شدن در کلسا حضور و غیاب انجام حضور غیاب و اماده ورد به اب مرور تمرینات نفس گیری در اب و انجام دادن ان برای یادگیری بهتر مرور گفتن نحوه شناوری روی اب که زانو ها در بدن جمع میشود و چانه می چسبد به سینه وگفتن نحوه سر خوردن در شنای کرال پشت و چگونگی اموزش ضربه ضربه و قرار گیری بده بر روی اب و اینکه عضلت خود را شل کرده و تئوری کدام قسمت از بدن در اب باشد به حالت ارام روی اب سر بخورند اموزش عملی ابتدا حرکت غوطه وری را خودم انجام می دهم چند دفعه و از بچه ها می خواهم که به حرکت و شیوه اجرا توجه کنند سپس از یکی از بچه ها می خواهم حرکت را انجام دهد و نکات لزم را بر روی حرکت اشاره میکنم درمرحله بعد حرکت سر در کرال پشت را اجرا میکنم و نحوه ضربه زدن و سر خوردن روی اب را به افراد نشان می دهم واینکار را چند دفعه انجام می دهم زمان ) (min 10 5 10 10 15 تمرین ازاد گذاشتن کلسا : 1از افراد می خواهم در قسمت کم عمق پس از نفس عمیق بدن راجمع کرده ورانوها را در سطح آب بغل می کنند وچانه به سینه می چسبد در این حالت نیزسگینی بدن خود را بر روی اب رها کنند : 2افراد به صورت دو به دو قرار گرفته و از انها می خواهم که یک نفر روی اب به حالت شناور قرار بگیرد و نفر دیگر با گرفتن دست در پشت فرد او را روی اب حرکت دهد و بعد جاها عوض شود : 3در تمرین بعد فرد با کمک گرفتن از تخته کمکی روی اب شناور می شود و سر خوردن را تمرین می کند : 4و از آنها میخواهم تخته را بغل کنند و به پشت سر بخورند : 5در این تمرین فرد کنار لبه استخر قرار می گیرد و با ضربه به لبه استخر روی اب سر می خورد و این کار را چند دفعه انجام می دهد برای رفع خستگی و تمرین خود افراد وقت ازاد در اختیار افراد قرار می دهم که مطالب را مرور کنند و مهارت را کامل یاد بگیرند و اگر مشکلی باشد به انها بازخورد می دهم دوش گرفتن و جمع اوری وسایل کمکی خروج از اب و دوش گرفتن و تعویض لباسا اتمام کلسا جلسه سوم هدف :اموزش پای کرال پشت حیطه شناختی :گفتن تاریخچه این رشته حیطه عاطفی :علقه مند کردن فرد به این رشته و احترام به مربی امادگی جسمانی :دادن برنامه برای افزایش تعادل وسایل مورد نیاز :سوت – تخته کمکی – وسایل برای شنا 20 10 10 شرح عمل عمل زمان ) (min امادگی سازمانی تعویض لباسا و دوش گرفتن اماده شدن در کلسا حضور و غیاب حضور و غیاب و ورود به اب 10 5 انجام تمرینات غوطه وری و سر خوردن کرال پشت و رفع اشکال مرور ابتدا حرکت را به صورت تئوری توضیح می دهم اموزش ابتدا تفاوت پای کرال پشت با کرال سینه می گویم و نحوه انجام این حرکت تئوری که حرکت باید از مفصل ران و زانو و مچ انجام شود و باسن نباید زیاد داخل اب برود و پاها هنگام ورد به اب صاف و بعد کمی از مفصل زانو خم می شود ابتدا خودم به صورت عملی حرکت سر خوردن را انجام می دهم و شروع می کنم به فقط حرکت پا زدن که افراد با نحوه حرکت اشنا شوند سپس شنای کرال انجام می دهم چند دور و از افراد می خواهم فقط بر روی اموزش حرکت پاها توجه کنند عملی سپس حرکت را یکی از افراد سطح بال کلسا انجام می دهد و بر روی حرکت نکات را توضیح می دهم : 1ابتدا افراد در خشکی کنار دیوار ایستاده و با قرار دادن دست ها بر روی دیوار وقرار دادن یک پا روی زمین سپس با پای دیگه شروع به پا زدن میکنند و بعد چند حرکت پا عوض می شود و چند دفعه حرکت را تکرار میکنند : 2از افراد می خواهم که روی زمین به پشت بخوابند دست را کنار بدن قرار دهند و حرکت پا زدن را انجام دهند تمرین : 3افراد دو به دو با هم قرار می گیرند و یک نفر رو اب شناور می شود و شروع به پا زدن می کند و نفر دیگری با گرفتن زیر کتف های فرد او را حمایت می کند : 4از افراد می خواهم با کمک گرفتن از تخته کمکی شروع به پا زدن کنند : 5در این مرحله می خواهم فرد عمل سر خوردن را انجام دهد و شروع با پا زدن کند ازاد گذاشتن در اختیار گذاشتن خود برای انجام تمرین ها و تمرین بر نقاط ضعف دوش گرفتن و جمع کردن وسایل دوش گرفتن و تعویض لباسا اتمام کلسا 10 جلسه چهارم هدف :اموزش دست کرال حیطه شناختی :توضیح درباره موارد مختلف استفاده از این شنا حیطه عاطفی :افزایش روحیه همکاری ومشکارکت گروهی وسایل مورد نیاز :وسایل شنا – سوت – تخته کمکی 10 20 15 10 10 امادگی جسمانی :دادن برنامه برای بال بردن هماهنگی عمل شرح عمل امادگی سازمانی تعویض لباسا و دوش گرفتن و اماده شدن برای حضور در کلسا حضور و غیاب حضور غیاب کردن و ورود به اب و اماده شدن برای اموزش مرور اموزش تئوری انجام چند تمرین برای یادگیری کامل پای کرال پشت ورفع اشکال ابتدا حرکت را به صورت تئوری توضیح داده و نحوه حرکت دست و ورود و خروج دست را از اب توضیح می دهم هنگام ورود دست به اب مچ دست را می چرخانیم که انگشت کوچک وارد اب شود وقتی دست وارد اب می شود دو مرحله کشش و فشار داریم که به حرکت کردن ما در شنا کمک می کند و در هنگام خروج انگشت شصت رو به بال می باشد در این مرحله حرکت را در خشکی انجام می دهم و همچنین می توانیم از فیلم جهت اموزش استفاده کنیم زمان )(min 10 5 10 10 اموزش عملی ابتدا خودم حرکت را انجام می دهم و سر خوردن را انجام میدهم و شروع به دست زدن می کنم و از افراد می خواهم که به دست ها توجه کنند در مرحله بعد حرکت را بر روی یکی از افراد نشان می دهم و نکات ورود دست به اب و نحوه خروج را نشان می دهم 10 تمرین : 1افراد به صورت دو به دو قرار میگیرند و یک نفرشناور ویک نفر حمایت کننده و فرد شناور شروع می کند به دست زدن و بعد جاها عوض می شود : 2فرد با قرار دادن دوقلو در بین پاها شروع به دست زد می کند :3افراد می خواهم سر بخورند ودست کرال بزنند و سعی کنند یک عرض را طی کنند 25 فعالیت ازاد دوش گرفتن و اتمام کلسا افراد را در اختیار خودم قرار می دهم که شنا کرال را تمرین کنند و همچنین اگر فردی بر روی مهارتی مشکل دارد ان را رفع کند و در صورت لزوم به افراد بازخورد می دهم 10 اتمام کلسا و جمع اوری وسایل و دوش گرفتن 10 جلسه پنجم هدف :ترکیب مهارت دست و پا کرال و رولینگ حیطه شناختی :بحث در مورد رکورد و مسابقات حیطه عاطفی :افزایش فروتنی و کمک به دیگران وسایل مورد نیاز :سوت – تخته کمکی – کرنومتر -وسایل شنا امادگی جسمانی :دادن برنامه برای افزایش زمان واکنش عمل شرح عمل امادگی سازمانی تعویض لباسا و دوش گرفتن و اماده شدن برای حضور در کلسا حضور و غیاب مرور اموزش تئوری اموزش عملی زمان ) (min 10 حضور غیاب کردن و ورود به اب و اماده شدن برای اموزش 5 انجام تمرین برای دست کرال پشت و رفع اشکال توضیحات کامل دست پا و گفتن تکنیک های و روش های جزئی در دست و پای کرال اموزش رولینگ در شنای کرال باید شانه ها چرخش 30الی 45درجه ای نسبت به حالت تخت داشته باشند بدن به سمت دستی که وارد آب می شود می چرخد .در همان زمان دست دیگر در پایان حرکت زیر آب قرار داشته و شانه از آب خارج می شود رولینگ از سمتی به سمت دیگر باجازه می دهد که در کنارعضلت شانه ،از عضلت قفسه سینه و میان تنه خود استفاده کنیم و نیرو بیشتر شود همچنین رولینگ از سمتی به سمت دیگر فشار روی شانه را کاهش داده و باعث می شود احتمال آسیب دیدگی شانه شناگر کاهش یابد ابتدا حرکت را در بیرون نمایش می دهم سپس حرکت را در اب انجام می دهم که افراد با نحوه حرکت اشنا شوند سپس شنای کرال پشت را انجام می دهم و بر نقاط و تکنیک ها اشاره میکنم و سپس از یکی افراد می خواهم حرکت را انجام دهد و به اشکالت و نکات مهم اشاره می کنم : 1از افرادمی خواهم در بیرون آب دست ها را کنار بدن قرار داده و بدن را از لگن به طرفین بچرخاند 10 10 10 تمرین :2از افراد می خواهم از لبه استخر سر بخورد و دست ها را کنار بدن قرار دهد ،فرد دیگر زیر کتف او را بگیرد و 6پای کرال پشت بزند و با چرخش لگن که همان رولینگ است پاها را بچرخاند و 6پا به تیغه بزند و جهت عوض شود : 3از افراد می خواهم از لبه استخر سر بخورند وبا دست ها تخته را بغل بگیرد تقریبا 6پای کرال پشت بزنند و با چرخش 6پا به تیغه : 4افراد در عرض استخر سر بخورند و سعی کنند عرض استخر را با پای کرال حرکت کنند و عرض بعدی را با دست کرال برگردند : 5افراد در عرض استخر سر بخورند و شروع به پا زدن کنند و بعد از چند پا زدن دست نیز اضاف شود این کار را چند بار تکرار کنند :6از افراد می خواهم که سر بخورند و شنای کرال پشت را انجام دهند برای افزایش انگیزه و رفع خودکار نقاط ضعف 10دقیه در اختیار خود افراد فعالیت قرار می دهم که تمرین کنند و رفع اشکال کنند ازاد دوش گرفتن و جمع کردن وسایل دوش گرفتن و اتمام کلسا اتمام کلسا 25 10 10 جلسه ششم هدف :بازگشت مرور تمرین ها رفع اشکال و ارزیابی حیطه شناختی :بحث درباره انچه یاد گرفته اند حیطه عاطفی :افزایش انگیزه و حس قهرمانی وسایل مورد نیاز :سوت – کرنومتر -وسایل شنا امادگی جسمانی :دادنن برنامه جهت بال بردن هماهنگی عصب عضله عمل شرح عمل امادگی سازمانی تعویض لباسا و دوش گرفتن و اماده شدن برای حضور در کلسا زمان ) (min 10 حضور وغیاب اموزش تئوری اموزش عملی تمرین و رفع اشکال ارزیابی حضور غیاب کردن و ورود به اب و اماده شدن برای اموزش 5 گفتن نحوه نفس گیری در این شنا البته چون شنای کرال سر افراد بیرون از اب هست نفس گیری اسان است ولی باید به صورت ارام و هماهنگ باشد که تمرکز فرد بهم نریزد گفتن نحوه نفس گیری و اینکه چقدر نفس بگیرند و چگونه خارج کنند مثل هر چند دست یک نفس و خارج کردن ان به صورت مرحله ای گفتن چگونگی بازگشت در شنای کرال پشت 10 خودم سعی میکنم شنا را انجام دهم نفس گیری را در حین شنا اشاره کنم که افراد کامل به ان اشنا شوند و همچنین چند دور شنا را انجام میدهم و از افراد می خواهم که هر دفعه به یک نقطه توجه کنند مثل یکبار دست یکبار پا تا مهارت کامل برای افرد اوکی شود در این مرحله می خواهم که افارد به حالت بازگشت توجه کنند از افرادمی خواهم از عقب راه افتاده و یک دست را به دیواره بزند و برگرد در مرحله بعد می خواهیم به پشت شناور شوند ،یک دست به دیواره بزند،بچرخد و زیر آب بشینند. این بار می خواهم پس از چرخیدن و نشستن زیر آب دستی که به دیوارهبرخورد کرده را بردارند و همزمان با دست دیگر از کنار گوش ها با بالی سر بکشند به صورتی که سر بین 2دست قرار گیرد زمانی که 2دست بالی سر جفت شد با فشار دادن پا به دیواره زیر آب سرمی خورند انجام شنای کامل در عرض استخر این کار را چند دفعه انجام دهند از افراد می خواهم که در طول استخر شنا کنند تا ترسا انها بر طرف شود افراد را در اختیار خود قرار می دهم تا شنا را انجام دهند تا مهارت برای انها اسان شود وکامل یاد بگیرند و اگر اشکالی بود بازخورد می دهم تا ان را رفع کنندو بر روی نقاط ضعف خود کار کنند و اماده ارزیابی شوند تست گرفتن موارد تعیین شده در جلسه اول و ارزیابی افراد دوش گرفتن و اتمام کلسا و جمع اوری وسایل و دوش گرفتن و خداحافظی اتمام کلسا ‏ استفاده از فیلم های اموزشی 10 20 25 10  ‏ ‏ در صورتی کلسی در استخر امکان برگزاری را نداشته باشد در کلسا به صورت تئوری و نمایش فیلم ام وزشی ادامه می دهیم دادن باز خورد ها در حین کلسا گفتن موارد بهداشتی در جلسه اول " " The end

35,000 تومان