پاورپوینت
ادبیات و زبانهنرعلوم تجربی فیزیک

پاورپوینت پنج خطای پرتکرار در تست زنی وهفت 7 تله ی تستی طراحان کنکور

توضیحات: نوع فایل PowerPoint (pptx) قابل ویرایش فهرست مطالب : 1-پنج خطای پرتکرار در تست زنی 2-هفت 7 تله ی تستی طراحان کنکور 3-سوالات پر تکرار کنکور و آزمون نهایی ادبیات فارسی 4-ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو 5- نکات آموزشی تعداد اسلاید 50 خطاهای پرتکرار در تست زنی بریم و با هم چند تا از خطاهای رایج و پرتکرار توی تست‌زنی رو بررسی کنیم 1⃣وقت گذاشتن بیش از حد برای خوندن درسنامه متاسفانه خیلی از دانش آموزان وقتشون رو برای خوندن درسنامه اختصاص میدن و استدلالشون هم اینه که هنوز درس رو کامل بلد نیستم که بخوام سراغ حل تست برم 2⃣ بررسی نکردن گزینه‌های دیگه بجز گزینه درست ♦️ یادتون باشه گاهی اوقات در گزینه های دیگه نکات بسیار ریزی وجود داره بنابرین از بررسی اونها غافل نشین این رو بدونید تا زمانی که صددرصد تمام گزینه‌ها رو بررسی نکردین، نباید به سوال پاسخ بدین✔️ 3⃣ وارد کردن پاسخ‌های به پاسخبرگ در انتهای آزمون خب این از اون کارهای خطرناکی هست که میتونه همه تلاشهاتون رو خیلی راحت از بین ببره پس به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی همچین کاری نکنید‼️ 4⃣جدا نکردن دفترچه ها خب همون طور که میدونید در کنکور برای تجربیا🔢دفترچه و برای ریاضیا و انسانیا🔢دفترچه داریم که در هر دفترچه دروس خاصی قرار داده شده👍 پس شما هم حتما سعی کنید در حل آزمون هاتون، تایم دفترچه‌ها رو جداگانه در نظر بگیرید تا بتونید شبیه‌سازی خوبی داشته باشین ✅ 5⃣عدم حل تست‌های سخت از مواجه شدن با تست های سخت نترسید‼️ مخصوصا که از سال‌های گذشته سطح سختی سوالات کنکور روبه افزایش بوده پس حتما سعی کنید در هر باکس تستی خودتون، چندین تست سخت رو قرار بدین و خودتون رو بطور جدی محک بزنید هفت 7 تله ی تستی طراحان کنکور ⭕️ تستهای سخت پشت سر هم مخصوصا‌ً تستهای اول هر درس: نذار کمالگرایی فلجت کنه. ناامید نشو، حتماً در ادامه تستهای آسون هست. ♦️اشتباه محاسباتی: چند بار راه حلت رو مرور می‌کنی ولی جواب بین گزینه‌ها نیست. یک علامت کنارش بزن و ازش رد شو برو سوال بعد. آخر برگرد سراغش و دوباره حلش کن. ♦️عدد و جواب گزینه جا به جا هست: جواب رو که به دست آوردی با دقت بیشتری گزینه ها رو بخون. ♦️سوال طولانی و پر از اطلاعات بی جهت و اضافی: وحشت نکن. ببین آخر سوال چی رو می‌خواد. ♦️گزینه‌های شبیه به هم: گزینه ها رو مقایسه کن. ♦️جواب تستها پشت هم یک گزینه: مضطرب نشو و شک نکن. ♦️فعل انتهای سوال منفی هست: نذار ذهنت بگه اینو بلدم و بی‌دقت از متن سوال رد شه. نکات مهم سوال رو علامت بزن. ♦️مفعول مفاعیل مفاعیل فعولن = مستفعل مستفعل مستفعل فع‌لن ( وزن اول ناهمسان که به شیوه دوم به صورت همسان خوانده می شود )

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
بنج خطاى برتكرار ۸ آست زفي ‎Ve 5‏ تله ی نسنی ‎g ue‏ > سوالات پر ‎a a‏ و آزمون نمأبی

صفحه 2:
فهرست مطالب : ۱-پنج خطای پرتکرار در تست زنی ۳-هفت ۷ تله ی تستی طراحان کنکور ۳-سوالات پر تکرار کنکور و آزمون نمایی ادبیات فارسی ۴-ده ویژگی معلمان امروزی از دیدگاه سازمان جهانی آموزش یونسکو :وت ۵- نکات آموزشی حو كك تعداداسلايد .0

صفحه 3:
0 خطاهای پرتکرار در تست زنی بریم و با هم چند تا از خطاهای رایج پرتکرار توی تست‌زنی رو بررسی > > > > د 2 2 5د اک 3 3 د 2 > >

صفحه 4:
اوقت گذاشتن بیش از حد برای خوندن درسنامه متاسفانه خیلی از دانش آموزان وقتشون رو برای خوندن درسنامه اختصاص میدن و استدلالشون هم اینه که هنوز درس رو کامل بلد نیستم که بخوام سراغ حل تست برم ©

صفحه 5:
“mu ‎a 1‏ تا جایی که چندین بار درسنامه رو مرور 26 ‎5 ‏صقت‎ cl ‏5 درحاليكه نوع اول تست‌زنی» یعنی تست هاى آموزشىء دقيقا هدفشون يادكيرى ‏هست ‏با حل این تست‌هاست که شما یادگیریتون رو ‏افزایش میدین و به یک تسلط نسبی در مبحث مورد نظرتون می‌رسید ‎| ‎ ‎wal ‎2 ‎3 ‎2 ‎2 ‎1 ‎1 ‎1 ‎i, ‎۲ ‎8 ‎3 ‎3 ‏د‎ ‎2 ‎> ‎> ‏مم م م م موم و ‎ ‎© ‎

صفحه 6:
بررسی ‎oh‏ _ گزینه‌های دیگه بجز گزینه درست 4 یادتون باشه گاهی اوقات در گزینه های دیگه نکات بسیار ریزی وجود طايه بنابرينٍ از بر بررسی لها لیا لا لیا ليلا للا ليلا انا لیا لیا نیا نبا این رد توا ریا سس 18 صددرصد تمام گزینه 75 بررسی نکردین» نباید

صفحه 7:
للم واب كردن ياسذهاى به پاسنبرگ د," 5 3 انتهای آزمون 5 خب این از اون کارهای خطرناکی هست ود ۲ 3 که میتونه همه تلاشهاتون رو خیلی ‎x‏ ‏ببره د gl Gal, 5 ‏يس به هبح وجه و تحت هبيح شرايطى‎ > | ‏همچین کاری نکنید‎ 0

صفحه 8:
3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 > > [جدا نکردن دفترچه ها خب همون طور كه ميدونيد در كنكور براى تجربيا!!]دفترجه و براى ریاضیا و انسانیا[[]آدفترچه داریم که در هر دفترچه دروس خاصی قرار داده شده كنيد در حل آزمون هاتون» تايم دفترچه‌ها رو جدا

صفحه 9:
از مواجه شدن با تست ‎sla‏ سخت نترسید!! سال‌های گذشته سطح سختی سوالات کنکور روبه افزایش بوده خودتون» چندین تست سخت رو قرار ‎Se»‏ اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها مم م م م موم و

صفحه 10:
2 زع 3 2 2 2 2 3 3 3 3 د 2 > >

صفحه 11:
مخصوصا تستهای اول هر درس: نذار کمالگرایی فلجت کنه. ناامید نشو حتماً در ادامه تستهای آسون ©

صفحه 12:
#اشتباه محاسباتی: ‎a‏ چند بار راه حلت رو ‎Sm‏ مرور می‌کنی ولی ‎i‏ لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا نما لیا ايها نا نبا ‎an‏ جواب بین گزینه‌ها ‏8 نیست. یک علامت ‎ae‏ کنارش بزن و ازی: ‏1 رش بزن و ازش رد ‏ال » < ‏— شو برو سوال بعد. آخر 3 ‎ca ‎ ‏بركرد سراغعش :© ‎

صفحه 13:
® عدد و جواب گزینه جا به جا ‎as‏ جواب رو که به دست آوردی با دقت 2 بیشتری گزینه ها رو بخون.

صفحه 14:
€ > Ml, Ml, Ml, #سوال طولانی و بر از د 8 اطلاعات ‎“aa?‏ ‏۱ دح بی جهت و اضافی: ‎an‏ ‏۳ 7 7 € وحشت نکن. ببین آخر سوال 10 چی رو می‌خواد. = € 3 at, للا “mn? € >

صفحه 15:
2 زع 2 > 2 2 3 3 3 3 3 د 2 > >

صفحه 16:
4 فعل انتهای سوال منفی هست: نذار ذهنت بگه اینو بلدم رد شه. نکات مهم

صفحه 17:
"شروع ۲"بخش دوم ‎eS‏ ‏گفته ها ونکته های آموزشی

صفحه 18:
لیا لیا .لیا _ لا > ورن کرام یک از اس 0 منعول مفاعیل مفاعیل فعولن < سوال : وزن كدام ب ‎ea e we‏ 55 ا ۰ مستفعل مستفعل مستفعل فعلن ( وزن ىشو اول ناهمسان كه به شيوه دوم به صورت همسان خوانده مى شود ) ‎wile wie‏ که به دو شیوه خوانده شوند اوزان زیر هستند : ‏#مفعول مفاعیلن مفعول مفاعیلن < ‏= ‏ناناعن مان ا ‎

صفحه 19:
a 6 ‏قلا الاي‎ الال توجه : اين وزن در آزمون هاى نهايى بسيار ‎a‏ تکرار شده است ‎Coe 2 9‏ نکته : ار در تست کنکور هم صورت سوال به ‎Soe‏ این صورت بود که کدام بیت همسان است 5 و حتما حواستان به این نکته باشد که شیوه اول خوانش به صورت ناهمسان و شیوه دوم به صورت همسان می باشد a vwWvuy 3 د 3 3 3 2 2 > مم م م م موم و ©

صفحه 20:
== 2 و و۴ منعول مناعلن فعولن < مستفعل فاعلات 4 ‎“aa‏ فع‌لن ( ناهمسان ) >« ‎al,‏ ‎al;‏ مفعول مفاعیل مفاعیل فعل - مستفعل 4 8 8 مستفعل مستفعل فع ( شیوه اول خوانش به دا ‎a‏ صورت ناهمسان است و شیوه دوم به صورت ‎cat,‏ ان ) ۰۱۳ ۳ ‎Al,‏ ‏د ال ‎al,‏ ‎at,‏ للا و @

صفحه 21:
2 2 2 2 3 3 3 3 د 2 > >

صفحه 22:
عاد ‎aI, ۱ ۱‏ 0 مفعول فاعلات 28 مفاعیل فاعان - ‎cma?‏ ‏قعل( ناهمسان وم د و9 ‎

صفحه 23:
۸نکته مهم : بيت هايى كه با رکن مفعول آغاز مى شوند (بيت هايى كه با دو هجاى بلند آغاز مى شوند) به دو شيوه تقسيم بندى مى شوند برعكس اين نكته هم مى توان برداشت كرد 2 زع 3 2 2 2 2 3 3 3 3 د 2 > >

صفحه 24:
ومسي يدي اننا لا لیا لا لیا لیا لیا لیا انا اننا الا لا

صفحه 25:
ده ویژگی معلمان اصروزی از دیدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو > زع 3 2 2 2 2 3 3 3 3 د 2 > > NO Lda Maul of ei

صفحه 26:
ده آموزه یونسکو لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها میم موم مهم موم ‎a‏ ‏=

صفحه 27:
0 درس اول: ۱- معلمان موفق امروزی آماده اند بگویند : ما هم نمی دانیم اما باهم € € € ‎T €‏ ۰ للك می اموزیم. € € € لیا لیا لیا لیا .الا .لا .لیا لیا لیا مالیا ايها يها ايها ©

صفحه 28:
]درس دوم: ©- معمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند» نه معلم كتب درسى 2 3 3 2 )= 2 2 3 3 3 3 د 2 > > @

صفحه 29:
| درس سوم : © معلمان فقط عرضه كنندكان 3 دانش نيستند»

صفحه 30:
درس چشارم: <معلمان موفق امروزي مي دانند: آثر گذاري بردانش آموزان بی انگیزه نیز از اهداف مهم آنهاست. ده مم م م م موم و ا 8 8 2 5 5 5 ۳5۵ ۵ ۲ ۳ ۳ ۳ لا با ها با با با با نا با نا با با نا با

صفحه 31:
درس پنجم : ‎-G‏ معلمان موفق امروزي مي دانند- زنك تفريح ‎fecal gas plea eg‏ ©

صفحه 32:
ادرس ‎oe oe‏ ۰ 9- معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن از اهداف آنهاست.

صفحه 33:
د للع - ۵ ‎Sm?‏ ]درس هکتم: ‎at,‏ © معلمان موفق امروزي لل ‎“a?‏ مي دانند كليد قرن اخير 3 € ‎an‏ يادگيري مداوم است ‎a,‏ ۰ ‎al,‏ ‎al,‏ 1 ‎at,‏ ۳ سرد ‎al,‏

صفحه 34:
۳ درس 2 ‎eo.‏ 2 0 معلمان موفق امروزي مناسب برای احساس اعنیت در دانش آموزان فراهم نمایند. اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها مم م م م موم و

صفحه 35:
| درس نهم : ©- معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهمیت دارد. دلیل موفقیت نظام آموزشی فنلاند ©

صفحه 36:
درس دهم : 00 معلمان موفق امروزي مي دانند آنها علاوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوى واخلاقى را بايد مد نظر قرارمي دهند. اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها مم م م م موم و

صفحه 37:
"شروع ۲"بخش سوم ‎eS‏ ‏گفته ها ونکته های آموزشی

صفحه 38:
5 2 سخن يك معلم 5 وقتى كه در كارم فكر مى كنم به يك و بيامد وحشت انكيز مى رسم وآن اين 2 كه من عامل تصميم كيرى قاطع در 3 كلاس هستم به عنوان يك معلم» ‏ 3 كودكان را قيره وتار يا روشن و لذت و بخش كردانم من مى توانم ابزارى ‏ < الهام شادی . لل > > 18 18 3 5 من مى قوانم تحقير كنم يا شوخى بكنم ‏ آزار برسانم يا التيام بخشم در همه ى موقعيت هاء مسئوليت من است كه تصميم بكيرم بحرانى را افزايش يا كاهش دهم »وكودكان را انسانى والا كردانم يا انسانيت را ازايشان بكيرم نظام وفا معلم نيما يوشيج

صفحه 39:
a : 2 ‎Fe‏ معلم بر ابدیت اثر : ۰ ۰ ‎7 ‏مى كذارد»‎ = on ‏اند بكويد‎ ab ۳9 ‏كت گز نمی توا‎ ‏ذش در كجا منوة‎ af an es ‏نفوفش‎ can; ‏آدامز‎ ۹ 3 ‏هنری‎ nn ‎a ‎2 ‎2 ‎2 ‎> ‎

صفحه 40:
23 ۴ > € » در سریال معلم دهکده ‎Cp ?‏ نامزد معلم. ازش می پرسد شما که قاضی بودید ‎a‏ ۴ چرا رها کردید و ‎<n 5‏ معلم شديد؟ 9 اب داد: جون وقتى به مراجعيد نى كه ‎a‏ قتاع معلم جواب دادد چون دفتی به مراجعین و مچرسی ۰ پیش من می آمدند دقیق می شدم ‎f 3 3 3‏ للا می دیدم که آنها کسائی هستند که ‎A ate € 3‏ 7 ۲ اي .با آموزش ندیده اند با آموزش درستی ندیده اه ‎HE‏ وبه خودم گفتم : به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به ‎“aa?‏ اصلاح ريشه > € دازم ‎ae 1‏ > € للا ‎on?‏ ‏> € @

صفحه 41:
انجام دادن كا

صفحه 42:
پرشود . بلکه 3 € ‎a,‏ ‏1 ‏۰ ۰ - 3 € دهن ظركى ‎cal,‏ ‎al,‏ ‏1 ‏نيست كه بايد ‎Sma?‏ ‏= ا ‎a,‏ ‏3 ‏3 ‏3 ‏3 اتشى است كه باب - افروخته شود > ‎mI‏ میم موم مهم مهم ‎a‏ ‏= ‏0

صفحه 43:
<ai> ~ (an; #ظاع أن كه از سوال = 53 کردن می نرسد. 1 : ‘a: الل از یادگیری ‎aI‏ د 7 شرمنده خواهد ١ at,

صفحه 44:
3 . 4 5 3 ل 5 ۳

صفحه 45:
آموزش یعنی کشف > 3 3 ۳ can; ۳ . HI ‏روزاگزون بی خبری‎ BES eal Aiea a; ‏اللا خودمان‎ al, a a, al, 1 al, ‏سرد‎ ۳ at, al,

صفحه 46:
3 4 3 & می آموزد 01111111 6 5 2 2 5 5 5 ألا ألا الا للا ۳ ۱ | برونر گوب بد :

صفحه 47:
‎can‏ دبیر بازنشسته ‎Coe‏ زان و ادبیات فارسی 2-5 ۲ نگارنده کتاب:به ال آموزش بدبین نیستم باس همکار افتخاری ‏لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها ‏از ده سال

صفحه 48:
3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 > >

صفحه 49:
گر 6 6 ۵ ٩ 6 ۵ ۵ 465 © © BEE eee ee eee 1

صفحه 50:
محمد فایق مجیدی fayihg.majidi@

کنکور ادبیات نکات مهم آموزش های جهانی فهرست مطالب : -1پنج خطای پرتکرار در تست زنی -2هفت 7تله ی تستی طراحان کنکور -3سواالت پر تکرار کنکور و آزمون نهایی ادبیات فارسی -4ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو -5نکات آموزشی تعداد اسالید 50 ️⭕ خطاهای پرتکرار در تست زنی بریم و با هم چند تا از خطاهای رایج و پرتکرار توی تست‌زنی رو بررسی کنیم ⃣1 وقت گذاشتن بیش از حد برای خوندن درسنامه متاسفانه خیلی از دانش آموزان وقتشون رو برای خوندن درسنامه اختصاص میدن و استداللشون هم اینه که هنوز درس رو کامل بلد نیستم که بخوام سراغ حل تست برم 1 تا جایی که چندین بار درسنامه رو مرور ❌ میکنن درحالیکه نوع اول تست‌زنی ،یعنی تست های آموزشی ،دقیقا هدفشون یادگیری هست با حل این تست‌هاست که شما یادگیریتون رو افزایش میدین و به یک تسلط نسبی در مبحث مورد نظرتون می‌رسید 2 ⃣2 بررسی نکردن گزینه‌های دیگه بجز گزینه درست ️♦ یادتون باشه گاهی اوقات در گزینه های دیگه نکات بسیار ریزی وجود داره بنابرین از بررسی اونها غافل نشین این رو بدونید تا زمانی که صددرصد تمام گزینه‌ها رو بررسی نکردین ،نباید 3 به سوال پاسخ بدین️✔ ⃣3 وارد کردن پاسخ‌های به پاسخبرگ در انتهای آزمون خب این از اون کارهای خطرناکی هست که میتونه همه تالشهاتون رو خیلی راحت از بین ببره پس به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی همچین کاری نکنید️‼ 4 ⃣4 جدا نکردن دفترچه ها خب همون طور که میدونید در کنکور برای تجربیا دفترچه و برای ریاضیا و انسانیا دفترچه داریم که در هر دفترچه دروس خاصی قرار داده شده 🔢 🔢 👍 پس شما هم حتما سعی کنید در حل آزمون هاتون، تایم دفترچه‌ها رو جداگانه 5 در نظر بگیرید تا بتونید ⃣5 عدم حل تست‌های سخت از مواجه شدن با تست های سخت نترسید️‼ مخصوصا که از سال‌های گذشته سطح سختی سواالت کنکور روبه افزایش بوده پس حتما سعی کنید در هر باکس تستی خودتون ،چندین تست بدین و سخت رو قرار 6 خودتون رو بطور جدی هفت 7تله ی تستی طراحان کنکور ️⭕ تستهای سخت پشت سر هم مخصوصاً‌ تستهای اول هر درس: نذار کمالگرایی فلجت کنه .ناامید نشو ،حتمًا در ادامه تستهای آسون هست. 1 ️♦اشتباه محاسباتی: چند بار راه حلت رو مرور می‌کنی ولی جواب بین گزینه‌ها نیست .یک عالمت کنارش بزن و ازش رد شو برو سوال بعد .آخر برگرد سراغش و دوباره حلش کن. 2 ️♦ عدد و جواب گزینه جا به جا هست: جواب رو که به دست آوردی با دقت بیشتری گزینه ها رو بخون. 3 ️♦سوال طوالنی و پر از اطالعات بی جهت و اضافی: وحشت نکن .ببین آخر سوال چی رو می‌خواد. 4 ️♦گزینه‌های شبیه به هم: گزینه ها رو مقایسه کن. ️♦جواب تستها پشت هم یک گزینه: مضطرب نشو و نکن. شک5 ️♦فعل انتهای سوال منفی هست: نذار ذهنت بگه اینو بلدم و بی‌دقت از متن سوال رد شه .نکات مهم سوال رو عالمت بزن. 6 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش دوم ‏نکات آموزشی ‏گفته ها ونکته های آموزشی سوال :وزن کدام یک از ابیات زیر ،به دو شیوه خوانده می شود؟ ➕ وزن هایی که به دو شیوه خوانده می شوند اوزان زیر هستند : ️♦مفعول مفاعیلن مفعول مفاعیلن = مستفعل مفعولن مستفعل مفعولن همسان دو لختی ️♦ مفعول مفاعیل مفاعیل فعولن = مستفعل مستفعل مستفعل فع‌لن ( وزن اول ناهمسان که به شیوه دوم به صورت همسان خوانده می شود ) توجه :این وزن در آزمون های نهایی بسیار تکرار شده است نکته :اگر در تست کنکور هم صورت سوال به این صورت بود که کدام بیت همسان است حتما حواستان به این نکته باشد که شیوه اول خوانش به صورت ناهمسان و شیوه دوم به صورت همسان می باشد 1 مفعول مفاعلن فعولن = مستفعل فاعالت️♦ فع‌لن ( ناهمسان ) مفعول مفاعیل مفاعیل فعل = مستفعل️♦ مستفعل مستفعل فع ( شیوه اول خوانش به صورت ناهمسان است و شیوه دوم به صورت همسان ) 2 ️♦مفعول مفاعلن مفاعیلن = مستفعل فاعالت مستفعل ( ناهمسان ) ️♦مفعول فاعالتن مفعول فاعالتن = مستفعلن فعولن مستفعلن فعولن ( همسان دو لختی ) 3 ️♦ مفعول فاعالت مفاعیل فاعلن = مستفعلن مفاعل مستفعلن فعل( ناهمسان ) 4 ️⚠نکته مهم : بیت هایی که با رکن مفعول آغاز می شوند (بیت هایی که با دو هجای بلند آغاز می شوند) به دو شیوه تقسیم بندی می شوند برعکس این نکته هم می توان برداشت کرد 5 یعنی اوزانی که با مستفعلن و مستفعل آغاز می شوند به دو صورت تقسیم بندی می شوند (البته به جز اورانی که صرفا از تکرار رکن 6 ساخته مستفعلن ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو تعداد اسالیدها:15 ده آموزه یونسکو 0 📙درس اول: -1معلمان موفق امروزي آماده اند بگويند : ما هم نمي دانيم اما باهم مي آموزيم. 1 📙درس دوم: -2معلمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند، نه معلم كتب درسي 2 📙درس سوم: -3معلمان فقط عرضه كنندگان دانش نيستند، بلكه تسهيل گر روند يادگيري اند. 3 📙درس چهارم: -4معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بي انگيزه نيز از اهداف مهم آنهاست. 4 📙درس پنجم: -5معلمان موفق امروزي مي دانند: زنگ تفريح و بازي حق مسلم كودكان است. 5 📙 درس ششم: -6معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاي ميان كالس درس و جامعه از اهداف آنهاست. 6 📙درس هفتم: -7معلمان موفق امروزي مي دانند كليد قرن اخير يادگيري مداوم است 7 📙 درس هشتم: -8معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب براي احساس امنيت در دانش آموزان فراهم نمايند. 8 📙درس نهم: -9معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهميت دارد. دلیل موفقیت نظام آموزشی فنالند 9 📙درس دهم : -10معلمان موفق امروزي مي دانند آنها عالوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوي واخالقي را بايد مد نظر قرارمي دهند. 1 0 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش سوم ‏نکات آموزشی ‏گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد، او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می شود". هنری آدامز 1 ،در سریال معلم دهکده نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که ،پیش من می آمدند دقیق می شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که .یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم 2 آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم انجام دهیم 3 ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته شود. 4 آن که از سوال کردن می ترسد، از یادگیری شرمنده خواهد شد. 5 پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد ،ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت می خواهد. 6 آموزش یعنی کشف روزافزون بی خبری خودمان 7 📙 برونر گوید: همه کس همه چیز می آموزد به شرط دخالت زمان 8 تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی دهگالن دبیر بازنشسته زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکار افتخاری 1 بیش تغییر شوق مجله 1 از ده سال 📙 📙 📙 1 2 end پایان محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi
49,000 تومان