صفحه 1:
بنج خطاى برتكرار ۸ آست زفي
Ve 5 تله ی نسنی g ue >
سوالات پر a a و آزمون نمأبی
صفحه 2:
فهرست مطالب :
۱-پنج خطای پرتکرار در تست زنی
۳-هفت ۷ تله ی تستی طراحان کنکور
۳-سوالات پر تکرار کنکور و آزمون نمایی
ادبیات فارسی
۴-ده ویژگی معلمان امروزی از دیدگاه
سازمان جهانی آموزش یونسکو
:وت ۵- نکات آموزشی
حو كك تعداداسلايد .0
صفحه 3:
0 خطاهای پرتکرار در تست زنی
بریم و با هم چند تا از خطاهای رایج
پرتکرار توی تستزنی رو بررسی
>
>
>
>
د
2
2
5د
اک
3
3
د
2
>
>
صفحه 4:
اوقت گذاشتن بیش از حد برای خوندن
درسنامه
متاسفانه خیلی از دانش آموزان وقتشون رو
برای خوندن درسنامه اختصاص میدن و
استدلالشون هم اینه که هنوز درس رو کامل
بلد نیستم که بخوام سراغ حل تست برم
©
صفحه 5:
“mu
a 1 تا جایی که چندین بار درسنامه رو مرور 26
5 صقت cl
5 درحاليكه نوع اول تستزنی» یعنی تست
هاى آموزشىء دقيقا هدفشون يادكيرى
هست
با حل این تستهاست که شما یادگیریتون رو
افزایش میدین و به یک تسلط نسبی در
مبحث مورد نظرتون میرسید
|
wal
2
3
2
2
1
1
1
i,
۲
8
3
3
د
2
>
>
مم م م م موم و
©
صفحه 6:
بررسی oh _
گزینههای دیگه بجز گزینه
درست
4 یادتون باشه گاهی
اوقات در گزینه های دیگه
نکات بسیار ریزی وجود
طايه بنابرينٍ از بر بررسی
لها لیا لا لیا ليلا للا ليلا انا لیا لیا نیا نبا
این رد توا ریا سس
18
صددرصد تمام گزینه 75
بررسی نکردین» نباید
صفحه 7:
للم واب كردن ياسذهاى به پاسنبرگ د,"
5 3
انتهای آزمون 5
خب این از اون کارهای خطرناکی هست ود
۲ 3
که میتونه همه تلاشهاتون رو خیلی x
ببره د
gl Gal,
5 يس به هبح وجه و تحت هبيح شرايطى
> | همچین کاری نکنید
0
صفحه 8:
3
زع
3
2
2
2
2
د
3
3
3
د
2
>
>
[جدا نکردن دفترچه ها
خب همون طور كه ميدونيد
در كنكور براى
تجربيا!!]دفترجه و براى
ریاضیا و انسانیا[[]آدفترچه
داریم که در هر دفترچه
دروس خاصی قرار داده
شده
كنيد در حل آزمون هاتون»
تايم دفترچهها رو جدا
صفحه 9:
از مواجه شدن با تست
sla سخت نترسید!!
سالهای گذشته سطح
سختی سوالات کنکور
روبه افزایش بوده
خودتون» چندین تست
سخت رو قرار Se»
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 10:
2
زع
3
2
2
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 11:
مخصوصا تستهای اول هر درس:
نذار کمالگرایی فلجت کنه. ناامید
نشو حتماً در ادامه تستهای آسون
©
صفحه 12:
#اشتباه محاسباتی:
a چند بار راه حلت رو
Sm مرور میکنی ولی
i
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا نما لیا ايها نا نبا
an جواب بین گزینهها
8 نیست. یک علامت
ae کنارش بزن و ازی:
1 رش بزن و ازش رد
ال » <
— شو برو سوال بعد. آخر
3
ca
بركرد سراغعش :©
صفحه 13:
® عدد و جواب گزینه جا به جا
as
جواب رو که به دست آوردی با دقت 2
بیشتری گزینه ها رو بخون.
صفحه 14:
€ >
Ml,
Ml,
Ml,
#سوال طولانی و بر از د 8
اطلاعات “aa?
۱ دح
بی جهت و اضافی: an
۳ 7 7 €
وحشت نکن. ببین آخر سوال 10
چی رو میخواد. =
€ 3
at,
للا
“mn?
€ >
صفحه 15:
2
زع
2
>
2
2
3
3
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 16:
4 فعل انتهای سوال
منفی هست:
نذار ذهنت بگه اینو بلدم
رد شه. نکات مهم
صفحه 17:
"شروع
۲"بخش دوم
eS
گفته ها ونکته های آموزشی
صفحه 18:
لیا لیا .لیا _ لا
> ورن کرام یک از اس 0 منعول مفاعیل مفاعیل فعولن <
سوال : وزن كدام ب ea e we 55
ا ۰ مستفعل مستفعل مستفعل فعلن ( وزن
ىشو اول ناهمسان كه به شيوه دوم به صورت
همسان خوانده مى شود )
wile wie که به دو شیوه خوانده
شوند
اوزان زیر هستند :
#مفعول مفاعیلن مفعول مفاعیلن <
=
ناناعن مان ا
صفحه 19:
a
6
قلا الاي
الال توجه : اين وزن در آزمون هاى نهايى بسيار
a تکرار شده است
Coe 2 9 نکته : ار در تست کنکور هم صورت سوال به
Soe این صورت بود که کدام بیت همسان است
5 و حتما حواستان به این نکته باشد که شیوه اول
خوانش به صورت ناهمسان و شیوه دوم به
صورت همسان می باشد
a
vwWvuy
3
د
3
3
3
2
2
>
مم م م م موم و
©
صفحه 20:
==
2 و و۴ منعول مناعلن فعولن < مستفعل فاعلات 4
“aa فعلن ( ناهمسان )
>«
al,
al; مفعول مفاعیل مفاعیل فعل - مستفعل 4
8 8 مستفعل مستفعل فع ( شیوه اول خوانش به
دا a صورت ناهمسان است و شیوه دوم به صورت
cat, ان )
۰۱۳ ۳
Al,
د ال
al,
at,
للا
و
@
صفحه 21:
2
2
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 22:
عاد
aI, ۱ ۱
0 مفعول فاعلات 28
مفاعیل فاعان - cma?
قعل( ناهمسان وم د و9
صفحه 23:
۸نکته مهم :
بيت هايى كه با رکن
مفعول آغاز مى شوند
(بيت هايى كه با دو هجاى
بلند آغاز مى شوند) به دو
شيوه تقسيم بندى مى
شوند
برعكس اين نكته هم مى
توان برداشت كرد
2
زع
3
2
2
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 24:
ومسي يدي
اننا لا لیا لا لیا لیا لیا لیا انا اننا الا لا
صفحه 25:
ده ویژگی معلمان
اصروزی
از دیدگاه
سازمان جهانی آموزش
يونسكو
>
زع
3
2
2
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
NO Lda Maul of ei
صفحه 26:
ده آموزه یونسکو
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها
میم موم مهم موم
a
=
صفحه 27:
0 درس اول:
۱- معلمان موفق امروزی
آماده اند بگویند :
ما هم نمی دانیم اما باهم
€
€
€
T € ۰
للك می اموزیم.
€
€
€
لیا لیا لیا لیا .الا .لا .لیا لیا لیا مالیا ايها يها ايها
©
صفحه 28:
]درس دوم:
©- معمان امروزي مي دانند:
در وهله نخست معلم دانش آموزان
هستند»
نه معلم كتب درسى
2
3
3
2
)=
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
@
صفحه 29:
| درس سوم :
© معلمان فقط عرضه كنندكان 3
دانش نيستند»
صفحه 30:
درس چشارم:
<معلمان موفق امروزي مي دانند:
آثر گذاري بردانش آموزان بی انگیزه
نیز از اهداف مهم آنهاست.
ده
مم م م م موم و
ا 8 8 2 5 5 5
۳5۵ ۵ ۲ ۳ ۳ ۳
لا با ها با با با با نا با نا با با نا با
صفحه 31:
درس پنجم :
-G معلمان موفق امروزي
مي دانند-
زنك تفريح
fecal gas plea eg
©
صفحه 32:
ادرس oe oe ۰
9- معلمان موفق امروزي
مي دانند برداشتن
از اهداف آنهاست.
صفحه 33:
د للع
- ۵
Sm? ]درس هکتم:
at, © معلمان موفق امروزي
لل
“a? مي دانند كليد قرن اخير
3 €
an يادگيري مداوم است
a, ۰
al,
al, 1
at, ۳ سرد
al,
صفحه 34:
۳ درس 2 eo. 2
0 معلمان موفق امروزي
مناسب برای احساس اعنیت در
دانش آموزان فراهم نمایند.
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 35:
| درس نهم :
©- معلمان موفق امروزي
مي دانند
سهم هر دانش آموز
از يادگيري اهمیت دارد.
دلیل موفقیت نظام آموزشی فنلاند
©
صفحه 36:
درس دهم :
00 معلمان موفق امروزي
مي دانند
آنها علاوه برنيازهاي علمي
نيازهاي معنوى واخلاقى را بايد مد
نظر قرارمي دهند.
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 37:
"شروع
۲"بخش سوم
eS
گفته ها ونکته های آموزشی
صفحه 38:
5 2
سخن يك معلم 5
وقتى كه در كارم فكر مى كنم به يك و
بيامد وحشت انكيز مى رسم وآن اين 2
كه من عامل تصميم كيرى قاطع در 3
كلاس هستم به عنوان يك معلم» 3
كودكان را قيره وتار يا روشن و لذت و
بخش كردانم من مى توانم ابزارى <
الهام شادی . لل
>
>
18
18 3
5
من مى قوانم تحقير كنم يا شوخى
بكنم آزار برسانم يا التيام بخشم در همه
ى موقعيت هاء مسئوليت من است كه
تصميم بكيرم بحرانى را افزايش يا
كاهش دهم »وكودكان را انسانى والا
كردانم يا انسانيت را ازايشان بكيرم
نظام وفا معلم نيما يوشيج
صفحه 39:
a : 2
Fe معلم بر ابدیت اثر
: ۰ ۰
7 مى كذارد» = on
اند بكويد ab
۳9 كت گز نمی توا
ذش در كجا منوة af an
es نفوفش can;
آدامز ۹ 3
هنری nn
a
2
2
2
>
صفحه 40:
23 ۴
> € » در سریال معلم دهکده
Cp ? نامزد معلم. ازش می پرسد شما که قاضی بودید
a ۴ چرا رها کردید و
<n 5 معلم شديد؟
9 اب داد: جون وقتى به مراجعيد نى كه
a قتاع معلم جواب دادد چون دفتی به مراجعین و مچرسی
۰ پیش من می آمدند دقیق می شدم
f 3 3 3
للا می دیدم که آنها کسائی هستند که
A ate € 3 7 ۲
اي .با آموزش ندیده اند با آموزش درستی ندیده اه
HE وبه خودم گفتم : به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به
“aa? اصلاح ريشه
> € دازم
ae 1
> €
للا
on?
> €
@
صفحه 41:
انجام دادن كا
صفحه 42:
پرشود . بلکه
3 €
a,
1
۰ ۰ - 3 €
دهن ظركى cal,
al,
1
نيست كه بايد Sma?
= ا a,
3
3
3
3
اتشى است كه باب -
افروخته شود > mI
میم موم مهم مهم
a
=
0
صفحه 43:
<ai>
~ (an;
#ظاع أن كه از سوال
=
53 کردن می نرسد.
1
: ‘a:
الل از یادگیری
aI
د 7 شرمنده خواهد
١
at,
صفحه 44:
3 .
4
5
3
ل
5
۳
صفحه 45:
آموزش یعنی کشف
>
3
3
۳
can;
۳ . HI
روزاگزون بی خبری BES
eal
Aiea a;
اللا خودمان
al,
a a,
al,
1 al,
سرد ۳ at,
al,
صفحه 46:
3
4
3
&
می آموزد
01111111
6 5 2 2 5 5 5 ألا ألا الا للا ۳ ۱
| برونر گوب
بد :
صفحه 47:
can دبیر بازنشسته
Coe زان و ادبیات فارسی
2-5 ۲ نگارنده کتاب:به
ال آموزش بدبین نیستم
باس همکار افتخاری
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها
از ده سال
صفحه 48:
3
زع
3
2
2
2
2
د
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 49:
گر
6 6 ۵ ٩ 6 ۵ ۵ 465 © ©
BEE eee ee eee 1
صفحه 50:
محمد فایق مجیدی
fayihg.majidi@