پاورپوینت
تاریخ و بیوگرافی

پاورپوینت قرارداد های مهم دوران قاجار

توضیحات: نوع فایل PowerPoint (pptx) قابل ویرایش فهرست مطالب : 1-قرارداد های مهم دوران قاجار 2-شاهان قاجار به ترتیب و به همراه اقدامات مهم آن‌ها 3-معرفی دام های طراح کنکور 4-پنج خطای پرتکرار در تست زنی 5-هفت 7 تله ی تستی طراحان کنکور 6-ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو 7- نکات آموزشی تعداد اسلاید 70 قرارداد های مهم دوران قاجار نتیجه‌ی عهدنامه گلستان: 🔹ایران از داشتن کشتی‌های جنگی در دریای خزر محروم شد. نتیجه‌ی عهدنامه ترکمانچای: 🔹ایران متعهد به پرداخت 5 میلیون تومان غرامت به دولت روسیه شد. 🔹حق کاپیتولاسیون به اتباع روسیه واگذارشد. نتیجه‌ی قرارداد گلستان و ترکمانچای: 🔹واگذاری سرزمین‌های حاصلخیز در غرب دریای خزر شامل: ولایات گرجستان، داغستان، ارمنستان، نخجوان و اران رود ارس به عنوان مرز بین دو کشور تعیین شد. در زمان فتحعلی شاه عهدنامه های گلستان و ترکمن چای منعقد شد... معاهده‌ی پاریس: 🔹حمایت از حاکم نافرمان هرات و دیگر امیران شورشی افغان در زمان محمد شاه و ناصرالدین شاه سرانجام به امضای معاهده‌ی پاریس منجر شد که نتیجه‌ی آن: 🔹جدایی افغانستان و هرات از ایران بود. قرارداد گلداسمیت: 🔹مناطقی از سیستان و بلوچستان از ایران جدا و به خاک هندوستان ضمیمه شد. معاهده‌ی فین کنشتاین: 🔹این معاهده به دنبال برقراری ارتباط ناپلئون با فتحعلی شاه بسته شد. 🔹یک هیئت نظامی از فرانسه برای تعلیم و تجهیز سپاه ایران وارد کشور شد. 1⃣وقت گذاشتن بیش از حد برای خوندن درسنامه متاسفانه خیلی از دانش آموزان وقتشون رو برای خوندن درسنامه اختصاص میدن و استدلالشون هم اینه که هنوز درس رو کامل بلد نیستم که بخوام سراغ حل تست برم 2⃣ بررسی نکردن گزینه‌های دیگه بجز گزینه درست ♦️ یادتون باشه گاهی اوقات در گزینه های دیگه نکات بسیار ریزی وجود داره بنابرین از بررسی اونها غافل نشین این رو بدونید تا زمانی که صددرصد تمام گزینه‌ها رو بررسی نکردین، نباید به سوال پاسخ بدین✔️ 3⃣ وارد کردن پاسخ‌های به پاسخبرگ در انتهای آزمون خب این از اون کارهای خطرناکی هست که میتونه همه تلاشهاتون رو خیلی راحت از بین ببره پس به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی همچین کاری نکنید‼️ 4⃣جدا نکردن دفترچه ها خب همون طور که میدونید در کنکور برای تجربیا🔢دفترچه و برای ریاضیا و انسانیا🔢دفترچه داریم که در هر دفترچه دروس خاصی قرار داده شده👍 پس شما هم حتما سعی کنید در حل آزمون هاتون، تایم دفترچه‌ها رو جداگانه در نظر بگیرید تا بتونید شبیه‌سازی خوبی داشته باشین ✅ 5⃣عدم حل تست‌های سخت از مواجه شدن با تست های سخت نترسید‼️ مخصوصا که از سال‌های گذشته سطح سختی سوالات کنکور روبه افزایش بوده پس حتما سعی کنید در هر باکس تستی خودتون، چندین تست سخت رو قرار بدین و خودتون رو بطور جدی محک بزنید

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
رازنل ان مهم دوران قاجار 5 ناهن قاجا نرب وه همان مه ‎bol‏ دا هی طراح نکر نع یار أسنازي نی نسیطرآهن کنر سا ‎ee ]5‏ 2ر© ‎ee‏ 2۵ آموزش های جهانی سس

صفحه 2:
فهرست مطالب : ۱-قرارداد های مهم دوران قاجار ۲-شاهان قاجار به ترتیب و به همراه اقدامات مهم آن‌ها ۳-معرفی دام های طراح کنکور ۴-پنج خطای پرتکرار در تست زنی ۵-هفت ۷ تله ی تستی طراحان کنکور : ۶-ده ویژگی معلمان امروزی از دیدگاه ۱ سازمان جهانى آموزش يونسكو / ۱ ۷ نکات آموزشی ‎Sy -‏ تعداد اسلايد ‎1٠١‏

صفحه 3:
قرارداد های مهم دوران قاجار

صفحه 4:
قرارداد های مهم دوران قاجار فنیجه‌ی عهدنامه کلستان: * ايران از داشتن کشتی‌های جنگی در دربای خزر محروم شد. ©

صفحه 5:
:نتيجدى عهدنامه ترکمانچای ابران متعهد به پرداخت ۵ میلیون تومان + .غرامت به دولت روسیه شد حق کاپیتولاسیون به اتباع روسیه + واگذارشد 2 3 3 2 =) 2 2 3 3 aS 3 ‏د‎ ‎2 ‎> ‎> @

صفحه 6:
نتیجه‌ی قرارداد گلستان و ترکمانچای: ۰ واگذاری سرزمین‌های حاصلخیز در غرب دریای خزر شامل: رود ارس به عنوان مرز لها لیا لیا لا لا لا لا لیا لیا لیا نیا نبا نا نبا

صفحه 7:
معاهدهی پاریس: * حمایت از حاكم نافرمان هرات و ديكر امیبران شورشی افغان در زمان محمد شاه و ناصرالدین شاه سرانجام به امضای معافده‌ی پاریس منجر شد که نتیجه‌ی آن: * جدایی افغانستان و هرات از ایران بود. © میم موم مهم مهم 6 2 5 2 5 5 5

صفحه 8:
۱ لیا لا لیا لا لیا لیا لیا لیا ‎www‏

صفحه 9:
3 ۴ 3 € 3 ۴ 3 3 لت ‎at,‏ ‏معاهددى فين ۱ ۲ ع 00 + اين معاهده به دنبال برقرارى ارتباط نايلنون با فتحعلی شاه بسته شد. ‎<a‏ ‏: 3 € + يك هينت نظامى از فرانسه براى ‎Mets gece‏ سياه ايران وارد كشور شد و > 6 للا > 3 للا > « للا > سي > 3

صفحه 10:
شروع ۲بخش دوم

صفحه 11:
شاهان قاجار به ترتیب و به همراه

صفحه 12:
آقامحمدخان قاجار (۱۲۱۱-۱۲۱۰ ق) ۰ پسر بزرگ محمدحسن‌خان قاجاربود. * پس از مرگ کریم‌خان» از شیراز به استر آباد کربخت و با اتحاد ابل قاجار» نواحی شمال و مرکز ایران را تصرف کرد. ©

صفحه 13:
و تهران را پایتخت خود قرار داد « و با هدف برچیدن بساط حکومت جانشینان + نادرشاه و دستیابی به غنایم و گنجینه .جواهرات نادرءبه خراسان رفت برای برقراری نظم به قفقاز لشکر کشی > کرد اما در نهایت به دست همراهانش به قتل .رسید 6 (Ct لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا نما لیا ايها نا نبا مم م م م موم و ©

صفحه 14:
فتحعلی‌شاه قاجار (1250-1212 ق) * برادرزاده آقامحمدخان + در سال‌های نخست پادشاهی, به سرکوب شورش‌های داخلی و تحکیم قدرت خود پرداخت. اوءاز یک سو با تهاجم نظامی گسترده ی ر و از سوی دیگر رد

صفحه 15:
محمدشاه قاجار (۱۳12-۱۲۵۰ ق) * پس از مرگ پدرش(عباس‌میرزا) به سلطنت رسید . * قانم‌مقام فراهانی صدر اعظم او در برابر زیاده‌خواهی انگلیس ایستادگی کرد اما به دليل دسیسه‌های درباریان عزل و به قتل رسیبد . * حاجی میرزا آقاسی جایگزین او شد و نفوذ زیادی در دربار پیدا ”@ میم موم مهم مهم 6 2 5 2 5 5 5

صفحه 16:
)1313-1264 §( * میرزا تقی‌خان کرد. شاگردان قائم‌مقام بود اصلاحات ‎SAGO‏ ‏انجام داد و دارالفنون را تأسیس اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها مم م م م موم و

صفحه 17:
+ سه سفر به ارويا داشت و تحت تاثي علاقه‌مند به نوگرایی شد. * دوران او شاهد انتشار روزنامه. کناب و تأسیسر مراکز آموزشی بود. اما اصلاحات عفد ناهری 5 يه دايل ترس از نشر ی و و ترويح افكار مشروطه خواشى و جمشورى خواهى ابران ناكام ماند. 23 * در ينجاهشمين سال سلطنتش. توسط ميرزا رضا ه 1 کرمانی. بکی از فواداران سید جمال‌الدین ‎D‏ اسدآبادی ترور شد. ممم م م م هم موم

صفحه 18:
1چرا باقی گزینه‌های > رو هم بررسی كنيد

صفحه 19:
امیدوا 3 3 5 ° خوبه براتون... که خیلی ‎٩‏ اینجوری میتونید از هر چهارتا نکته ‎

صفحه 20:
۷شروع ۲"بخش سوم ۷خطاهای پرتکرار در نست زنی

صفحه 21:
طراح کنکور درس خوندن و تلاش كردن براى رسيدن به هدفتون خيلى مهمه..

صفحه 22:
28 بدانید و آگاه باشید که 8 دام های کنکور از خود سوالات کنکور شمارو بیشتر به جالش خواهند © ite ‏لالالالا‎ a ‏نا لا لا ها با لا لا لیا نيا لیا لیا لیا لیا نما نما‎

صفحه 23:
موم مه و ‎na‏ ‏۱۳ :و اما دام های کنکور 6 : جواب مشابه چند سوال پشت سر هم 7 حتما برای شما هم اتناق افتاده که توی ازمون های ازمایشی ممکنه چند سوال پشت ...سر هم جوابش گزینه سه بشه 2 3 3 2 )= 2 2 3 3 3 3 د 2 > > @

صفحه 24:
a; a; ‏اینجاست که دانش آموز با د‎ ‏خودش درک مین و هت د و۳‎ ‏غلط میزنم؟۱‎ ‏اين اتفاق تا به حال در‎ ‏كنكور رخ داده و موجب‎ ‏شده دانش آموز آرامش‎ ‏خودشو از دست بده و‎ ‏جواب های درستش‎ wir ‏رو پاک کنه و غلط‎ بزنه...! م م م اللا للا الا انا ايها لیا ايها لیا ايها ايها ايها ©

صفحه 25:
# راه حل : گول جواب های مشابه رو نخورين و اكه به خودتون اعتماد ; دارين همون كزينه اى كه فكر 2 2 میکنین درسته رو بزنین 6۵ و > = 2 aI () د 55 میم موم مهم مهم ‎a‏ ‏۱۳

صفحه 26:
که کنکور هميشه ۱ ۱ 1 2 ابتداى هر درس : سوالات سخت در 8 81 8 8 8 5 ألا الا الا للا ۳ ۱ نیا لا لا لا لیا لیا لیا نبا

صفحه 27:
هر دانش اموز هم با توجه به تلاش و مطالعه ‎١‏ ‏كه داشته ميتونه تا به حدى اين سوالات رو جواب میده. .. 3 زع 3 2 2 2 ‎a‏ ‏د ‏3 ‏3 ‏3 ‏د ‏2 ‏> ‏>

صفحه 28:
مخصوصا تستهای اول هر درس: نذار کمالگرایی فلجت کنه. ناامید نشو حتماً در ادامه تستهای آسون ©

صفحه 29:
اما گاهی ممکنه طراح کنکور , سوالات سخت رو ابتدای همون درس بیاره و دانش اموز وقتی با چند سوال سخت رو به رو ميشه , نااميد ميشه و اون 2 3 2 2 )= 2 2 3 3 3 3 د 2 > >

صفحه 30:
يآ راه حل : اگه به اين مشکل بر ‎D‏ ‏خوردین . سوالات اون درس رو از اخر 2 اول جواب بدين . يا اينكه برین سراغ‌و درس بعدی و چند دقيقه بعد بياين سر اون درس ‎٩3...‏ الما انها نينا ليها انا انا ايها ليها ليها ©

صفحه 31:
€ > Ml, Ml, Ml, #سوال طولانی و بر از د 8 اطلاعات ‎“aa?‏ ‏۱ دح بی جهت و اضافی: ‎an‏ ‏۳ 7 7 € وحشت نکن. ببین آخر سوال 10 چی رو می‌خواد. = € 3 at, للا “mn? € >

صفحه 32:
4 فعل انتهای سوال منفی هست: نذار ذهنت بگه اینو بلدم رد شه. نکات مهم ©

صفحه 33:
۲ قایق مجیدی 22۷۱3319 ۲شروع ۲"بخش چهارم

صفحه 34:
0 خطاهای پرتکرار در تست زنی بریم و با هم چند تا از خطاهای رایج پرتکرار توی تست‌زنی رو بررسی > > > > د 2 2 5د اک 3 3 د 2 > >

صفحه 35:
اوقت گذاشتن بیش از حد برای خوندن درسنامه متاسفانه خیلی از دانش آموزان وقتشون رو برای خوندن درسنامه اختصاص میدن و استدلالشون هم اینه که هنوز درس رو کامل بلد نیستم که بخوام سراغ حل تست برم ©

صفحه 36:
‘mu ‎a 1‏ تا جایی که چندین بار درسنامه رو مرور 26 ‎: 0) cl ‏5 درحاليكه نوع اول تست‌زنی» یعنی تست هاى آموزشىء دقيقا هدفشون يادكيرى ‏هست ‏با حل این تست‌هاست که شما یادگیریتون رو ‏افزایش میدین و به یک تسلط نسبی در مبحث مورد نظرتون می‌رسید ‎| ‎ ‎wal ‎2 ‎3 ‎2 ‎2 ‎1 ‎1 ‎1 ‎i, ‎۲ ‎8 ‎3 ‎3 ‏د‎ ‎2 ‎> ‎> ‏مم م م م موم و ‎ ‎© ‎

صفحه 37:
بررسی ‎oh‏ _ گزینه‌های دیگه بجز گزینه درست 4 یادتون باشه گاهی اوقات در گزینه های دیگه نکات بسیار ریزی وجود طايه بنابرينٍ از بر بررسی لها لیا لا لیا ليلا للا ليلا انا لیا لیا نیا نبا این رد توا ریا سس 18 صددرصد تمام گزینه 75 بررسی نکردین» نباید

صفحه 38:
للم واب كردن ياسذهاى به پاسنبرگ د," 5 3 انتهای آزمون 5 خب این از اون کارهای خطرناکی هست ود ۲ 3 که میتونه همه تلاشهاتون رو خیلی ‎x‏ ‏ببره د gl Gal, 5 ‏يس به هبح وجه و تحت هبيح شرايطى‎ > | ‏همچین کاری نکنید‎ 0

صفحه 39:
3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 > > [جدا نکردن دفترچه ها خب همون طور كه ميدونيد در كنكور براى تجربيا!!]دفترجه و براى ریاضیا و انسانیا[[]آدفترچه داریم که در هر دفترچه دروس خاصی قرار داده شده كنيد در حل آزمون هاتون» تايم دفترچه‌ها رو جدا

صفحه 40:
از مواجه شدن با تست ‎sla‏ سخت نترسید!! سال‌های گذشته سطح سختی سوالات کنکور روبه افزایش بوده خودتون» چندین تست سخت رو قرار ‎Se»‏ اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها مم م م م موم و

صفحه 41:
2 زع 3 2 2 2 2 3 3 3 3 د 2 > >

صفحه 42:
مخصوصا تستهای اول هر درس: نذار کمالگرایی فلجت کنه. ناامید نشو حتماً در ادامه تستهای آسون ©

صفحه 43:
#اشتباه محاسباتی: ‎a‏ چند بار راه حلت رو ‎Sm‏ مرور می‌کنی ولی ‎i‏ لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا نما لیا ايها نا نبا ‎an‏ جواب بین گزینه‌ها ‏8 نیست. یک علامت ‎ae‏ کنارش بزن و ازی: ‏1 رش بزن و ازش رد ‏ال » < ‏— شو برو سوال بعد. آخر 3 ‎ca ‎ ‏بركرد سراغعش :© ‎

صفحه 44:
® عدد و جواب گزینه جا به جا ‎as‏ جواب رو که به دست آوردی با دقت 2 بیشتری گزینه ها رو بخون.

صفحه 45:
€ > Ml, Ml, Ml, #سوال طولانی و بر از د 8 اطلاعات ‎“aa?‏ ‏۱ دح بی جهت و اضافی: ‎an‏ ‏۳ 7 7 € وحشت نکن. ببین آخر سوال 10 چی رو می‌خواد. = € 3 at, للا “mn? € >

صفحه 46:
2 زع 2 > 2 2 3 3 3 3 3 د 2 > >

صفحه 47:
4 فعل انتهای سوال منفی هست: نذار ذهنت بگه اینو بلدم رد شه. نکات مهم

صفحه 48:
00 قایق, مجیدی ۱ "شروع ‎a‏ ش پنجم ”"يونسكو

صفحه 49:
ده ویژگی معلمان اصروزی از دیدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو > زع 3 2 2 2 2 3 3 3 3 د 2 > > NO Lda Maul of ei

صفحه 50:
ده آموزه پونسکو لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها میم موم مهم موم ‎a‏ ‏=

صفحه 51:
= 5 ‎a‏ = آمروزی : فق امر ‎١ an‏ معلمان موفق : ۲ ند یگ بند : ‎a;‏ آماده اند بكو ‎er:‏ نيم اما باهم ‎‘am:‏ ما هم نمی دانیم ‎au‏ ‎an;‏ آموزیم. = € 2 2 2 > ©

صفحه 52:
| درس دوم: ©- معمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند» نه معلم كتب درسى 2 3 3 2 )= 2 2 3 3 3 3 د 2 > > @

صفحه 53:
| درس سوم : © معلمان فقط عرضه كنندكان 3 دانش نيستند»

صفحه 54:
درس چشارم: <معلمان موفق امروزي مي دانند: آثر گذاري بردانش آموزان بی انگیزه نیز از اهداف مهم آنهاست. ده مم م م م موم و ا 8 8 2 5 5 5 ۳5۵ ۵ ۲ ۳ ۳ ۳ لا با ها با با با با نا با نا با با نا با

صفحه 55:
درس پنجم : ‎-G‏ معلمان موفق امروزي مي دانند- زنك تفريح ‎fecal gas plea eg‏ ©

صفحه 56:
ادرس ‎oe oe‏ ۰ 9- معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن از اهداف آنهاست.

صفحه 57:
د للع - ۵ ‎Se?‏ ]درس هكتم: ‎at,‏ © معلمان موفق امروزي لل ‎“a?‏ مي دانند كليد قرن اخير 3 € ‎an‏ يادگيري مداوم است ‎a,‏ ۰ ‎al,‏ ‎al,‏ 1 ‎at,‏ ۳ سرد ‎al,‏

صفحه 58:
۳ درس 2 ‎eo.‏ 2 0 معلمان موفق امروزي مناسب برای احساس اعنیت در دانش آموزان فراهم نمایند. اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها مم م م م موم و

صفحه 59:
]درس نهم : ©- معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهمیت دارد. دلیل موفقیت نظام آموزشی فنلاند ©

صفحه 60:
| درس دهم : 00 معلمان موفق امروزي مي دانند آنها علاوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوى واخلاقى را بايد مد نظر قرارمي دهند. اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها مم م م م موم و

صفحه 61:
,"شروع "بخش ششم ‎eS‏ ‏گفته ها ونکته های آموزشی

صفحه 62:
۰ 3 سخن يك معلعم,ر | و وقتى كه در كارم فكر مى كنم به يك و بيامد وحشت انكيز مى رسم وآن اين 3 كه من عامل تصميم كيرى قاطع در 3 كلاس هستم به عنوان يك معلم» ‏ 2 كودكان را قيره وتار يا روشن و لذت و بخش كردانم من مى توانم ابزارى ‏ < الهام شادی . لل > > 18 18 3 5 من مى توانم تحقير كنم يا شوخى بكنم ‏ آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها » مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم »و کودکان را انسانی والا گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نيما يوشيج

صفحه 63:
a : 2 ‎Fe‏ معلم بر ابدیت اثر : ۰ ۰ ‎7 ‏مى كذارد»‎ = on ‏اند بكويد‎ ab ۳ ‏كت گز نمی توا‎ 3 ‏و ذش در کجا متو‎ an es ‏نفوفش‎ can; ‏آدامز‎ ۹ 3 ‏هنری‎ nn ‎a ‎2 ‎2 ‎2 ‎> ‎

صفحه 64:
23 ۴ > € » در سریال معلم دهکده ‎Cg ?‏ نامزد معلم. ازش می پرسد شما که قاضی بودید ‎a‏ ۴ چرا رها کردید و ‎<n 5‏ معلم شديد؟ 9 اب داد: جون وقتى به مراجعيد نى كه ‎a‏ قتاع معلم جواب دادد چون دفتی به مراجعین و مچرسی ۰ پیش من می آمدند دقیق می شدم ‎f 3 3 3‏ للا می دیدم که آنها کسائی هستند که > € ی 59 اي .با آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده ‎sil‏ ‎HE‏ وبه خودم گفتم : به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به ‎“aa?‏ اصلاح ريشه > € دازم ‎Jy 1‏ > € ۳1 ‎on?‏ ‏> € @

صفحه 65:
انجام دادن كا

صفحه 66:
پرشود . بلکه 3 € ‎a,‏ ‏1 ‏۰ ۰ - 3 € دهن ظركى ‎cal,‏ ‎al,‏ ‏1 ‏نيست كه بايد ‎Sma?‏ ‏= ا ‎a,‏ ‏3 ‏3 ‏3 ‏3 اتشى است كه باب - افروخته شود > ‎mI‏ میم موم مهم مهم ‎a‏ ‏= ‏0

صفحه 67:
<ai> ~ (an; #ظاع أن كه از سوال = 53 کردن می نرسد. 1 : ‘a: الل از یادگیری ‎aI‏ د 7 شرمنده خواهد ١ at,

صفحه 68:
3 . 4 5 3 ل 5 ۳

صفحه 69:
آموزش یعنی کشف > 3 3 ۳ can; ۳ . HI ‏روزاگزون بی خبری‎ BES eal Aiea a; ‏اللا خودمان‎ al, a a, al, 1 al, ‏سرد‎ ۳ at, al,

صفحه 70:
3 4 3 & می آموزد 01111111 6 5 2 2 5 5 5 ألا ألا الا للا ۳ ۱ | برونر گوب بد :

صفحه 71:
‎can‏ دبیر بازنشسته ‎Coe‏ زان و ادبیات فارسی 2-5 ۲ نگارنده کتاب:به ال آموزش بدبین نیستم باس همکار افتخاری ‏لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها ‏از ده سال

صفحه 72:
3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 > >

صفحه 73:
گر 6 6 ۵ ٩ 6 ۵ ۵ 465 © © BEE eee ee eee 1

صفحه 74:
محمد فایق مجیدی fayihg.majidi@

کنکور ادبیات تله های تستی آموزش های جهانی فهرست مطالب : -1قرارداد های مهم دوران قاجار -2شاهان قاجار به ترتیب و به همراه اقدامات مهم آن‌ها -3معرفی دام های طراح کنکور -4پنج خطای پرتکرار در تست زنی -5هفت 7تله ی تستی طراحان کنکور -6ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو -7نکات آموزشی تعداد اسالید 70 قرارداد های مهم دوران قاجار قرارداد های مهم دوران قاجار نتیجه‌ی عهدنامه گلستان: ایران از داشتن کشتی‌های جنگی در دریای خزر محروم شد. 🔹 1 :نتیجه‌ی عهدنامه ترکمانچای ایران متعهد به پرداخت 5میلیون تومان🔹 .غرامت به دولت روسیه شد حق کاپیتوالسیون به اتباع روسیه🔹 .واگذارشد 2 نتیجه‌ی قرارداد گلستان و ترکمانچای: 🔹 واگذاری سرزمین‌های حاصلخیز در غرب دریای خزر شامل: والیات گرجستان، داغستان ،ارمنستان، نخجوان و اران رود ارس به عنوان مرز بین دو کشور تعیین شد. 3 در زمان فتحعلی شاه عهدنامه های گلستان و 🔹 معاهده‌ی پاریس: حمایت از حاکم نافرمان هرات و دیگر امیران شورشی افغان در زمان محمد شاه و ناصرالدین شاه سرانجام به امضای معاهده‌ی پاریس منجر شد 🔹 که نتیجه‌ی آن: جدایی افغانستان و هرات از ایران بود. 4 قرارداد گلداسمیت: 🔹 مناطقی از سیستان و بلوچستان از ایران جدا و به خاک هندوستان ضمیمه شد. 5 معاهده‌ی فین کنشتاین: 🔹 🔹یک هیئت نظامی از فرانسه برای تعلیم و تجهیز این معاهده به دنبال برقراری ارتباط ناپلئون با فتحعلی شاه بسته شد. سپاه ایران وارد کشور شد. 6 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش دوم شاهان قاجار به ترتیب و به همراه اقدامات مهم آن‌ها آقامحمدخان قاجار ( 1211–1210ق) پسر بزرگ محمدحسن‌خان قاجاربود. پس از مرگ کریم‌خان ،از شیراز به استرآباد گریخت و با اتحاد ایل قاجار، نواحی شمال و مرکز ایران را تصرف کرد. 🔹 🔹 1 .تهران را پایتخت خود قرار داد🔹 با هدف برچیدن بساط حکومت جانشینان🔹 نادرشاه و دستیابی به غنایم و گنجینه .جواهرات نادر،به خراسان رفت برای برقراری نظم به قفقاز لشکرکشی کرد اما در نهایت به دست همراهانش به قتل .رسید 🔹 2 فتحعلی‌شاه قاجار ( 1250–1212ق) 🔹 🔹در سال‌های نخست برادرزاده آقامحمدخان پادشاهی ،به سرکوب شورش‌های داخلی و تحکیم قدرت خود پرداخت. 🔹 دوران سلطنت طوالنی او،از یک سو با تهاجم نظامی گسترده ی روسیه 3 و از سوی دیگر رقابت دولت های انگستان و محمدشاه قاجار ( 1264–1250ق) 🔹 رسید. 🔹قائم‌مقام فراهانی ،صدر اعظم او ،در برابر پس از مرگ پدرش(عباس‌میرزا) به سلطنت زیاده‌خواهی انگلیس ایستادگی کرد اما به دلیل دسیسه‌های درباریان عزل و به قتل 🔹 رسید. حاجی میرزا آقاسی جایگزین او شد و نفوذ زیادی در دربار پیدا کرد. 4 ناصرالدین‌شاه قاجار ( 1313–1264ق) 🔹 میرزا تقی‌خان امیرکبیر را به عنوان صدراعظم منصوب کرد. 🔹 امیرکبیر که از شاگردان قائم‌مقام بود ،اصالحات مهمی انجام داد و دارالفنون را تأسیس کرد اما در 5 نهایت به دستور شاه به قتل رسید. 🔹 🔹دوران او شاهد انتشار روزنامه ،کتاب و تأسیس سه سفر به اروپا داشت و تحت تأثیر تمدن غرب، عالقه‌مند به نوگرایی شد. مراکز آموزشی بود ،اما اصالحات عهد ناصری به دلیل ترس از نشر اندیشه ی سیاسی جدید و ترویج افکار مشروطه خواهی و جمهوری 🔹 خواهی ایران ناکام ماند. در پنجاهمین سال سلطنتش ،توسط میرزا رضا کرمانی ،یکی از هواداران سید جمال‌الدین اسدآبادی ترور شد. 6 ️✔ چهارمین نکته️♦ باید توی تحلیل تستهای نادرست ،دو تا سوال از ⃣️1 خودتون بپرسید 💯 چرا من گزینه نادرست رو ⃣️2 انتخاب کردم چرا باقی گزینه‌های صحیح هستن یعنی باید هر سه گزینه 1دیگه رو هم بررسی کنید👍 0 ️♦اینجوری میتونید از هر تست ،چهارتا نکته بدست بیارین که خیلی خوبه براتون... امیدوارم مفیدبوده باشه براتون🤍 1 1 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش سوم ‏خطاهای پرتکرار در تست زنی معرفی دام های طراح کنکور درس خوندن و تالش کردن برای رسیدن به هدفتون خیلی مهمه... اما آگاهی از مسیر مهمتره!... ️♂‍🏻🚴 بدانید و آگاه باشید که دام های کنکور از خود سواالت کنکور شمارو بیشتر به چالش خواهند کشید... ️♀‍🏻🤦️⚡ 1 :و اما دام های کنکور ❌ :جواب مشابه چند سوال پشت سر هم ✅ حتما برای شما هم اتفاق افتاده که توی ازمون های ازمایشی ممکنه چند سوال پشت !...سر هم جوابش گزینه سه بشه 2 اینجاست که دانش آموز با خودش درگیر میشه و هی به خودش میگه یعنی دارم غلط میزنم؟! این اتفاق تا به حال در کنکور رخ داده و موجب شده دانش آموز آرامش خودشو از دست بده و حتی جواب های درستش رو پاک کنه و غلط 3 بزنه!... 💡 راه حل :گول جواب های مشابه رو نخورین و اگه به خودتون اعتماد دارین همون گزینه ای که فکر میکنین درسته رو بزنین 😉👍 4 ✅ سواالت سخت در ابتدای هر درس : حتما شماهم میدونین که کنکور همیشه متشکل از سواالت ساده ،متوسط و سخته... ️♀‍🏻🤷🪁 5 هر دانش اموز هم با توجه به تالش و مطالعه ای که داشته میتونه تا یه حدی این سواالت رو جواب میده... 6 ️⭕ تستهای سخت پشت سر هم مخصوصاً‌ تستهای اول هر درس: نذار کمالگرایی فلجت کنه .ناامید نشو ،حتمًا در ادامه تستهای آسون هست. 7 اما گاهی ممکنه طراح کنکور ،سواالت سخت رو ابتدای همون درس بیاره و دانش اموز وقتی با چند سوال سخت رو به رو میشه ، ناامید میشه و اون درس رو کال رها میکنه🥴.... ️⁉ 8 💡 راه حل :اگه به این مشکل بر خوردین ،سواالت اون درس رو از اخر به اول جواب بدین ،یا اینکه برین سراغ درس بعدی و چند دقیقه بعد بیاین سر اون درس👐😁... 9 ️♦سوال طوالنی و پر از اطالعات بی جهت و اضافی: وحشت نکن .ببین آخر سوال چی رو می‌خواد. 1 0 ️♦فعل انتهای سوال منفی هست: نذار ذهنت بگه اینو بلدم و بی‌دقت از متن سوال رد شه .نکات مهم سوال رو عالمت بزن. 1 1 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش چهارم ️⭕ خطاهای پرتکرار در تست زنی بریم و با هم چند تا از خطاهای رایج و پرتکرار توی تست‌زنی رو بررسی کنیم ⃣️1 وقت گذاشتن بیش از حد برای خوندن درسنامه متاسفانه خیلی از دانش آموزان وقتشون رو برای خوندن درسنامه اختصاص میدن و استداللشون هم اینه که هنوز درس رو کامل بلد نیستم که بخوام سراغ حل تست برم 1 تا جایی که چندین بار درسنامه رو مرور ❌ میکنن درحالیکه نوع اول تست‌زنی ،یعنی تست های آموزشی ،دقیقا هدفشون یادگیری هست با حل این تست‌هاست که شما یادگیریتون رو افزایش میدین و به یک تسلط نسبی در مبحث مورد نظرتون می‌رسید 2 ⃣️2 بررسی نکردن گزینه‌های دیگه بجز گزینه درست ️♦ یادتون باشه گاهی اوقات در گزینه های دیگه نکات بسیار ریزی وجود داره بنابرین از بررسی اونها غافل نشین این رو بدونید تا زمانی که صددرصد تمام گزینه‌ها رو بررسی نکردین ،نباید 3 به سوال پاسخ بدین️✔ ⃣3 وارد کردن پاسخ‌های به پاسخبرگ در انتهای آزمون خب این از اون کارهای خطرناکی هست که میتونه همه تالشهاتون رو خیلی راحت از بین ببره پس به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی همچین کاری نکنید️‼ 4 ⃣4 جدا نکردن دفترچه ها خب همون طور که میدونید در کنکور برای تجربیا دفترچه و برای ریاضیا و انسانیا دفترچه داریم که در هر دفترچه دروس خاصی قرار داده شده 🔢 🔢 👍 پس شما هم حتما سعی کنید در حل آزمون هاتون، تایم دفترچه‌ها رو جداگانه 5 در نظر بگیرید تا بتونید ⃣5 عدم حل تست‌های سخت از مواجه شدن با تست های سخت نترسید️‼ مخصوصا که از سال‌های گذشته سطح سختی سواالت کنکور روبه افزایش بوده پس حتما سعی کنید در هر باکس تستی خودتون ،چندین تست بدین و سخت رو قرار 6 خودتون رو بطور جدی هفت 7تله ی تستی طراحان کنکور ️⭕ تستهای سخت پشت سر هم مخصوصاً‌ تستهای اول هر درس: نذار کمالگرایی فلجت کنه .ناامید نشو ،حتمًا در ادامه تستهای آسون هست. 1 ️♦اشتباه محاسباتی: چند بار راه حلت رو مرور می‌کنی ولی جواب بین گزینه‌ها نیست .یک عالمت کنارش بزن و ازش رد شو برو سوال بعد .آخر برگرد سراغش و دوباره حلش کن. 2 ️♦ عدد و جواب گزینه جا به جا هست: جواب رو که به دست آوردی با دقت بیشتری گزینه ها رو بخون. 3 ️♦سوال طوالنی و پر از اطالعات بی جهت و اضافی: وحشت نکن .ببین آخر سوال چی رو می‌خواد. 4 ️♦گزینه‌های شبیه به هم: گزینه ها رو مقایسه کن. ️♦جواب تستها پشت هم یک گزینه: مضطرب نشو و نکن. شک5 ️♦فعل انتهای سوال منفی هست: نذار ذهنت بگه اینو بلدم و بی‌دقت از متن سوال رد شه .نکات مهم سوال رو عالمت بزن. 6 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش پنجم ‏یونسکو ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو تعداد اسالیدها:15 ده آموزه یونسکو 0 📙درس اول: -1معلمان موفق امروزي آماده اند بگويند : ما هم نمي دانيم اما باهم مي آموزيم. 1 📙درس دوم: -2معلمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند، نه معلم كتب درسي 2 📙درس سوم: -3معلمان فقط عرضه كنندگان دانش نيستند، بلكه تسهيل گر روند يادگيري اند. 3 📙درس چهارم: -4معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بي انگيزه نيز از اهداف مهم آنهاست. 4 📙درس پنجم: -5معلمان موفق امروزي مي دانند: زنگ تفريح و بازي حق مسلم كودكان است. 5 📙 درس ششم: -6معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاي ميان كالس درس و جامعه از اهداف آنهاست. 6 📙درس هفتم: -7معلمان موفق امروزي مي دانند كليد قرن اخير يادگيري مداوم است 7 📙 درس هشتم: -8معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب براي احساس امنيت در دانش آموزان فراهم نمايند. 8 📙درس نهم: -9معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهميت دارد. دلیل موفقیت نظام آموزشی فنالند 9 📙درس دهم : -10معلمان موفق امروزي مي دانند آنها عالوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوي واخالقي را بايد مد نظر قرارمي دهند. 1 0 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش ششم ‏نکات آموزشی ‏گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد، او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می شود". هنری آدامز 1 ،در سریال معلم دهکده نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که ،پیش من می آمدند دقیق می شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که .یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم 2 آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم انجام دهیم 3 ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته شود. 4 آن که از سوال کردن می ترسد، از یادگیری شرمنده خواهد شد. 5 پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد ،ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت می خواهد. 6 آموزش یعنی کشف روزافزون بی خبری خودمان 7 📙 برونر گوید: همه کس همه چیز می آموزد به شرط دخالت زمان 8 تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی دهگالن دبیر بازنشسته زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکار افتخاری 1 بیش تغییر شوق مجله 1 از ده سال 📙 📙 📙 1 2 end پایان محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi
49,000 تومان