صفحه 1:
ak پیشنهادی ان یش درصد
abe زیم رو تعلیل کنیم؟
> Be el
صفحه 2:
فهرست مطالب :
۱-رنگ های شیمی
۲-راهکارهای پیشنهادی برای افزایش درصددر دروس
تخصصی ۱ ۲ =
۳-چجوری تستهایی که میزنیم رو تحلیل کنیم؟
۴۳-معرفی دام های طراح کنکور
۵-بنج خطای پرتکرار در تست زنی
۶-هفت ۷ تله ی تستی طراحان کنکور
۷-ده ویژگی معلمان امروزی از دیدگاه
سازمان جهانی آموزش یونسکو
۸- نکات آموزشی
تعداد اسلاید ۸۵
صفحه 3:
رنگ های شیمی
قرمز رنگ ها
در گستره نور مرئی
بيشترين طول موج و
كمترين انرزى را دارد.
“رنك نور لامب هاى نئونى
“رنك شعله ليتيم و
“كاغذ 211 تو اسيد
en’
صفحه 4:
€ 3
"۳
“oa 7 زردرنگ ها
su ۳ لامپ حاوی بخار سدیم
< و /ارنگ شعله سدیم و ترکیباتش
. . لاكاز كلر(زرد مايل به سبز)
22987 انور حاصل از برانكيختكى بس از اعمال
a5, جریان الکتر یکی در Bee she
SV an; شعله سوختن ناقص
a5, ”ياواناديم بنج
a 3 هلى
د a a
«a a 2
a 2 تس
an
3 2
©
صفحه 5:
موم مه و
na
۱۳
سفید رنگ ها
گاز ارگون » هلیم و مونوا کسید کربن ۷
هکزان ۷
محلول های نقره نیترات»سدیم 1
سولفات سدیم کلرید و باریم کلرید
اتانول و متانول ۷
2
3
3
2
)=
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
@
صفحه 6:
أ 0 شیمی:
استوکیومتری آرايش الكترونى,
جدول تناوبی و در کل شیمی آلی از
مباحث مهمتر هستن.
مساتل نتی کردن اسید و باز و
مسائل فصل ۲شیمی ۱۱ و مسائل
الحلال بذررى فصلة#دهمار حملة
مباحثى هستن كه سوالات وقتگیر و
جالشى ترى مينودن داشتة باشن
بسن اكه تاستات ره کسر کار
کردین میتونین این موارد رو حذف
م م م
ا
fa aaa |
EERE EERE
صفحه 7:
,"شروع
۲بخش دوم
۷خطاهای پرتکرار در نست زنی
صفحه 8:
یکی از
راهکارهای
پیشنهادی برای
افزایش ee
مباحث پراهمیت و
حذف Gui سوالات
کم اهمیت و
دشوارتر هست.
صفحه 9:
هر کس با توجه به
= نتایج و تحلیل
کنکورهایی که داشته
میتونه حذفیاتش رو
مشخص کنه.
(Ct
لالالالا
a
نا لا لا ها با لا لا لیا نيا لیا لیا لیا لیا نما نما
©
صفحه 10:
در اینجا سعی کردم مباحث مهم و ۱
پرسوال و همچنین مباحث پیشنهادی برای
.حذف رو بهتون بگم
2
3
3
2
=)
2
2
3
3
aS
3
د
2
>
>
@
صفحه 11:
گردش موادء تولیدمنل؛
اعصاب, حواس؛ ایمنی؛
گوارش,تنفس,دفع algo
دستگاه حركتى و مباحث
نیمسال دوم دوازدهم از
مباحث مهم و اسونتر
صفحه 12:
ولی یه نکنهای رو دوستانه بگم که زیست 18
شناسی چون اکثرا سوالات به صورت ترکیبی 1۳
طراحی میشن. حذف یک مبحث شاید باعث
بشه که نتونین همون فصلی هم که خوندین و
رو جواب بدین پس نا جای ممکن سعی کنین 6
که در این درس حذفیات نداشته باشین و 18
درصد خوبی بگیرین. اینم بگم که در بین ٩ 5
دروس کنکور میانگین درصد این 2 و و
بين داوطلبها از بقیه دروس بی
پس اگه هدفتون رتبه های با| خست. 18811
حواستون باشه كه درصد خوبی بزنین
€
€
€
€
8
bs
میم موم مهم مهم
a a
=
صفحه 13:
أ 0 شیمی:
استوکیومتری آرايش الكترونى,
جدول تناوبی و در کل شیمی آلی از
مباحث مهمتر هستن.
مساتل نتی کردن اسید و باز و
مسائل فصل ۲شیمی ۱۱ و مسائل
الحلال بذررى فصلة#دهمار حملة
مباحثى هستن كه سوالات وقتگیر و
جالشى ترى مينودن داشتة باشن
بسن اكه تاستات ره کسر کار
کردین میتونین این موارد رو حذف
م م م
ا
fa aaa |
EERE EERE
صفحه 14:
9< فيزيك :
نوسان و موج. دینامیک.
سینمانیک. انرژی هستهای.
ثابت از مباحث جالشى ترى هسترو
هم دارن
صفحه 15:
3
3 5
3 یادتون باشه که فیریک دوازدهم
> تعداد سوال بيشترى به نسبت
و دوپایه دیگه داره و اگه خوب کار
3
aS کرده باشین هم برای نهایی و هم
Cp? برای کنکور میتونین نتیجه خوبی
2 بگیرین
ae,
ae,
دق
nn
on”
3 2
©
صفحه 16:
1 ریاضی:
تابع» مثلثات» حدوپیوستگی,مشتق,
معادله و نامعادله, امار و احتمال و
شمارش
از جمله مباحثی هستن که به ترتیب
در کنکور اهمیت دارن
ولی هندسه خلاقیت بیشتری نیاز داره
و مبحث احتمال و شمارش بدون
شمردن هم تست های خلاقانهای
دارن که میتونین حذف کنین.
2
3
3
2
)=
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 17:
1چرا باقی گزینههای
>
رو هم بررسی كنيد
صفحه 18:
امیدوا
3
3
5
°
خوبه براتون...
که خیلی
٩ اینجوری میتونید از هر
چهارتا نکته
صفحه 19:
۷شروع
۲"بخش سوم
۷خطاهای پرتکرار در نست زنی
صفحه 20:
كنيم؟
صفحه 21:
كه €
can,
دك د تحليل د تستهای حل شده
mm, به موضوع خيلى مهمه
(mm که ا۶ غلب اوقات دست كم
“on? فته میشه...
3 گرفته مب
رالا الاي
رالا الاي
a >
cme,
ME,
©
صفحه 22:
خیلی از دانش آموزاء شیوه تحلیل تست
درستى ندارن و اين باعث ميشه كه
درصداشون توى اكثر دروس قفل بشه و هيج
.بيشرفتى رو فبينن
=
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا نما لیا ايها نا نبا
@
صفحه 23:
(درست۳-نادرست ۴نزده)
رو تطیل eo
3
3
3
3
د
a;
2
>
صفحه 24:
تستشاى درست هم نياز به تحليل دارن
چون ممکنه روشی که داخل پاسخنامه
گفته شده باشه. بفتر باشه یا 8
ممکنه شما بطور شانسی اون تست 88
€
€
€
€
رو درست حل كرده باشين I €
۳۷
3
3
©
صفحه 25:
۶ دومین نکته 4
اينه كه خيلى مهمه
وقتى دارين تستهاى
اشتباه و نزدتون رو
تحلیل میکنید» كتاب
درسی رو هم کنار
خودتون باز داشته
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 26:
صفحه 27:
چونکه کتاب درسی باید یه منبع
جامع و کامل براتون باشه
©
صفحه 28:
2
3
2
2
)=
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
راجع به تحلیل تست
اینه که باید هر ۴
گزینهصورت سوال
& خیلی از بچهها
صورت سوال رو موقع
تحلیل تست؛ دویاب(ع)
صفحه 29:
در صورتی که خیلی از مواقع دلیل
عدم پاسنگویی به سوال[ درست
نخوندن صورت سواله
صفحه 30:
1چرا باقی گزینههای
>
رو هم بررسی كنيد
صفحه 31:
امیدوا
3
3
5
°
خوبه براتون...
که خیلی
٩ اینجوری میتونید از هر
چهارتا نکته
صفحه 32:
,"شروع
ee” چهارم
۷خطاهای پرتکرار در نست زنی
صفحه 33:
طراح کنکور
درس خوندن و
تلاش كردن براى
رسيدن
به هدفتون خيلى
مهمه..
صفحه 34:
28
بدانید و آگاه باشید که
8 دام های کنکور از خود
سوالات کنکور شمارو
بیشتر به جالش خواهند
©
ite
لالالالا
a
نا لا لا ها با لا لا لیا نيا لیا لیا لیا لیا نما نما
صفحه 35:
موم مه و
na
۱۳
:و اما دام های کنکور 6
: جواب مشابه چند سوال پشت سر هم 7
حتما برای شما هم اتناق افتاده که توی
ازمون های ازمایشی ممکنه چند سوال پشت
...سر هم جوابش گزینه سه بشه
2
3
3
2
)=
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
@
صفحه 36:
a;
a; اینجاست که دانش آموز با د
خودش درک مین و هت د و۳
غلط میزنم؟۱
اين اتفاق تا به حال در
كنكور رخ داده و موجب
شده دانش آموز آرامش
خودشو از دست بده و
جواب های درستش wir
رو پاک کنه و غلط
بزنه...!
م م م
اللا للا الا انا ايها لیا ايها لیا ايها ايها ايها
©
صفحه 37:
# راه حل : گول جواب های مشابه
رو نخورين و اكه به خودتون اعتماد ;
دارين همون كزينه اى كه فكر 2
2
میکنین درسته رو بزنین 6۵ و > =
2
aI
() د 55
میم موم مهم مهم
a
۱۳
صفحه 38:
که کنکور هميشه
۱
۱
1
2
ابتداى هر درس :
سوالات سخت در
8 81 8 8 8 5 ألا الا الا للا ۳ ۱
نیا لا لا لا لیا لیا لیا نبا
صفحه 39:
هر دانش اموز هم با
توجه به تلاش و مطالعه ١
كه داشته ميتونه تا
به حدى اين سوالات رو
جواب میده. ..
3
زع
3
2
2
2
a
د
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 40:
مخصوصا تستهای اول هر درس:
نذار کمالگرایی فلجت کنه. ناامید
نشو حتماً در ادامه تستهای آسون
©
صفحه 41:
اما گاهی ممکنه طراح
کنکور , سوالات سخت
رو ابتدای همون درس
بیاره و دانش اموز
وقتی با چند سوال
سخت رو به رو ميشه ,
نااميد ميشه و اون
2
3
2
2
)=
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 42:
يآ راه حل : اگه به اين مشکل بر D
خوردین . سوالات اون درس رو از اخر 2
اول جواب بدين . يا اينكه برین سراغو
درس بعدی و چند دقيقه بعد بياين
سر اون درس ٩3...
الما انها نينا ليها انا انا ايها ليها ليها
©
صفحه 43:
€ >
Ml,
Ml,
Ml,
#سوال طولانی و بر از د 8
اطلاعات “aa?
۱ دح
بی جهت و اضافی: an
۳ 7 7 €
وحشت نکن. ببین آخر سوال 10
چی رو میخواد. =
€ 3
at,
للا
“mn?
€ >
صفحه 44:
4 فعل انتهای سوال
منفی هست:
نذار ذهنت بگه اینو بلدم
رد شه. نکات مهم
©
صفحه 45:
صفحه 46:
0 خطاهای پرتکرار در تست زنی
بریم و با هم چند تا از خطاهای رایج
پرتکرار توی تستزنی رو بررسی
>
>
>
>
د
2
2
5د
اک
3
3
د
2
>
>
صفحه 47:
اوقت گذاشتن بیش از حد برای خوندن
درسنامه
متاسفانه خیلی از دانش آموزان وقتشون رو
برای خوندن درسنامه اختصاص میدن و
استدلالشون هم اینه که هنوز درس رو کامل
بلد نیستم که بخوام سراغ حل تست برم
©
صفحه 48:
“mu
a 1 تا جایی که چندین بار درسنامه رو مرور 26
5 صقت cl
5 درحاليكه نوع اول تستزنی» یعنی تست
هاى آموزشىء دقيقا هدفشون يادكيرى
هست
با حل این تستهاست که شما یادگیریتون رو
افزایش میدین و به یک تسلط نسبی در
مبحث مورد نظرتون میرسید
|
wal
2
3
2
2
1
1
1
i,
۲
8
3
3
د
2
>
>
مم م م م موم و
©
صفحه 49:
بررسی oh _
گزینههای دیگه بجز گزینه
درست
4 یادتون باشه گاهی
اوقات در گزینه های دیگه
نکات بسیار ریزی وجود
طايه بنابرينٍ از بر بررسی
لها لیا لا لیا ليلا للا ليلا انا لیا لیا نیا نبا
این رد توا ریا سس
18
صددرصد تمام گزینه 75
بررسی نکردین» نباید
صفحه 50:
للم واب كردن ياسذهاى به پاسنبرگ د,"
5 3
انتهای آزمون 5
خب این از اون کارهای خطرناکی هست ود
۲ 3
که میتونه همه تلاشهاتون رو خیلی x
ببره د
gl Gal,
5 يس به هبح وجه و تحت هبيح شرايطى
> | همچین کاری نکنید
0
صفحه 51:
3
زع
3
2
2
2
2
د
3
3
3
د
2
>
>
[جدا نکردن دفترچه ها
خب همون طور كه ميدونيد
در كنكور براى
تجربيا!!]دفترجه و براى
ریاضیا و انسانیا[[]آدفترچه
داریم که در هر دفترچه
دروس خاصی قرار داده
شده
كنيد در حل آزمون هاتون»
تايم دفترچهها رو جدا
صفحه 52:
از مواجه شدن با تست
sla سخت نترسید!!
سالهای گذشته سطح
سختی سوالات کنکور
روبه افزایش بوده
خودتون» چندین تست
سخت رو قرار Se»
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 53:
2
زع
3
2
2
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 54:
مخصوصا تستهای اول هر درس:
نذار کمالگرایی فلجت کنه. ناامید
نشو حتماً در ادامه تستهای آسون
©
صفحه 55:
#اشتباه محاسباتی:
a چند بار راه حلت رو
Sm مرور میکنی ولی
i
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا نما لیا ايها نا نبا
an جواب بین گزینهها
8 نیست. یک علامت
ae کنارش بزن و ازی:
1 رش بزن و ازش رد
ال » <
— شو برو سوال بعد. آخر
3
ca
بركرد سراغعش :©
صفحه 56:
® عدد و جواب گزینه جا به جا
as
جواب رو که به دست آوردی با دقت 2
بیشتری گزینه ها رو بخون.
صفحه 57:
€ >
Ml,
Ml,
Ml,
#سوال طولانی و بر از د 8
اطلاعات “aa?
۱ دح
بی جهت و اضافی: an
۳ 7 7 €
وحشت نکن. ببین آخر سوال 10
چی رو میخواد. =
€ 3
at,
للا
“mn?
€ >
صفحه 58:
2
زع
2
>
2
2
3
3
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 59:
4 فعل انتهای سوال
منفی هست:
نذار ذهنت بگه اینو بلدم
رد شه. نکات مهم
صفحه 60:
صفحه 61:
ده ویژگی معلمان
اصروزی
از دیدگاه
سازمان جهانی آموزش
يونسكو
>
زع
3
2
2
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
NO Lda Maul of ei
صفحه 62:
ده آموزه یونسکو
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها
میم موم مهم موم
a
=
صفحه 63:
0 درس اول:
۱- معلمان موفق امروزی
آماده اند بگویند :
ما هم نمی دانیم اما باهم
€
€
€
T € ۰
للك می اموزیم.
€
€
€
لیا لیا لیا لیا .الا .لا .لیا لیا لیا مالیا ايها يها ايها
©
صفحه 64:
]درس دوم:
©- معمان امروزي مي دانند:
در وهله نخست معلم دانش آموزان
هستند»
نه معلم كتب درسى
2
3
3
2
)=
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
@
صفحه 65:
| درس سوم :
© معلمان فقط عرضه كنندكان 3
دانش نيستند»
صفحه 66:
درس چشارم:
<معلمان موفق امروزي مي دانند:
آثر گذاري بردانش آموزان بی انگیزه
نیز از اهداف مهم آنهاست.
ده
مم م م م موم و
ا 8 8 2 5 5 5
۳5۵ ۵ ۲ ۳ ۳ ۳
لا با ها با با با با نا با نا با با نا با
صفحه 67:
درس پنجم :
-G معلمان موفق امروزي
مي دانند-
زنك تفريح
fecal gas plea eg
©
صفحه 68:
ادرس oe oe ۰
9- معلمان موفق امروزي
مي دانند برداشتن
از اهداف آنهاست.
صفحه 69:
د للع
- ۵
Sm? ]درس هکتم:
at, © معلمان موفق امروزي
لل
“a? مي دانند كليد قرن اخير
3 €
an يادگيري مداوم است
a, ۰
al,
al, 1
at, ۳ سرد
al,
صفحه 70:
۳ درس 2 eo. 2
0 معلمان موفق امروزي
مناسب برای احساس اعنیت در
دانش آموزان فراهم نمایند.
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 71:
| درس نهم :
©- معلمان موفق امروزي
مي دانند
سهم هر دانش آموز
از يادگيري اهمیت دارد.
دلیل موفقیت نظام آموزشی فنلاند
©
صفحه 72:
درس دهم :
00 معلمان موفق امروزي
مي دانند
آنها علاوه برنيازهاي علمي
نيازهاي معنوى واخلاقى را بايد مد
نظر قرارمي دهند.
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 73:
,"شروع
۲بخش هفتم
eS
گفته ها ونکته های آموزشی
صفحه 74:
5 2
سخن يك معلم 5
وقتى كه در كارم فكر مى كنم به يك و
بيامد وحشت انكيز مى رسم وآن اين 2
كه من عامل تصميم كيرى قاطع در 3
كلاس هستم به عنوان يك معلم» 3
كودكان را قيره وتار يا روشن و لذت و
بخش كردانم من مى توانم ابزارى <
الهام شادی . لل
>
>
18
18 3
5
من مى قوانم تحقير كنم يا شوخى
بكنم آزار برسانم يا التيام بخشم در همه
ى موقعيت هاء مسئوليت من است كه
تصميم بكيرم بحرانى را افزايش يا
كاهش دهم »وكودكان را انسانى والا
كردانم يا انسانيت را ازايشان بكيرم
نظام وفا معلم نيما يوشيج
صفحه 75:
a : 2
Fe معلم بر ابدیت اثر
: ۰ ۰
7 مى كذارد» = on
اند بكويد ab
۳9 كت گز نمی توا
ذش در كجا منوة af an
es نفوفش can;
آدامز ۹ 3
هنری nn
a
2
2
2
>
صفحه 76:
23 ۴
> € » در سریال معلم دهکده
Cp ? نامزد معلم. ازش می پرسد شما که قاضی بودید
a ۴ چرا رها کردید و
<n 5 معلم شديد؟
9 اب داد: جون وقتى به مراجعيد نى كه
a قتاع معلم جواب دادد چون دفتی به مراجعین و مچرسی
۰ پیش من می آمدند دقیق می شدم
f 3 3 3
للا می دیدم که آنها کسائی هستند که
A ate € 3 7 ۲
اي .با آموزش ندیده اند با آموزش درستی ندیده اه
HE وبه خودم گفتم : به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به
“aa? اصلاح ريشه
> € دازم
ae 1
> €
للا
on?
> €
@
صفحه 77:
انجام دادن كا
صفحه 78:
پرشود . بلکه
3 €
a,
1
۰ ۰ - 3 €
دهن ظركى cal,
al,
1
نيست كه بايد Sma?
= ا a,
3
3
3
3
اتشى است كه باب -
افروخته شود > mI
میم موم مهم مهم
a
=
0
صفحه 79:
<ai>
~ (an;
#ظاع أن كه از سوال
=
53 کردن می نرسد.
1
: ‘a:
الل از یادگیری
aI
د 7 شرمنده خواهد
١
at,
صفحه 80:
3 .
4
5
3
ل
5
۳
صفحه 81:
آموزش یعنی کشف
>
3
3
۳
can;
۳ . HI
روزاگزون بی خبری BES
eal
Aiea a;
اللا خودمان
al,
a a,
al,
1 al,
سرد ۳ at,
al,
صفحه 82:
3
4
3
&
می آموزد
01111111
6 5 2 2 5 5 5 ألا ألا الا للا ۳ ۱
| برونر گوب
بد :
صفحه 83:
can دبیر بازنشسته
Coe زان و ادبیات فارسی
2-5 ۲ نگارنده کتاب:به
ال آموزش بدبین نیستم
باس همکار افتخاری
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها
از ده سال
صفحه 84:
3
زع
3
2
2
2
2
د
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 85:
گر
6 6 ۵ ٩ 6 ۵ ۵ 465 © ©
BEE eee ee eee 1
صفحه 86:
محمد فایق مجیدی
fayihg.majidi@