صفحه 1:
صفحه 2:
فهرست:
١ - ده درس برای معلمان از
نكاه يونسكو
۲- نکات آموزشی
۳-فیزیک دهم فصل دوم
مباحث:حالات ماده»نیروهای
مولکولی؛ارموبینگی وفشار
تعداد اسلاید ۵۰
صفحه 3:
ده ویژگی معلمان
اصروزی
از دیدگاه
سازمان جهانی آموزش
يونسكو
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
2
3
3
3
تعداد اسلا بدهاه۱۵:
صفحه 4:
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
2
3
3
3
ده آموزه یونسکو
صفحه 5:
: اول :
ee s : امروزى
۳
nn? ۱- معلمان موفق
: ۲ ند بگویند :
a 8 آماده اند بكو
13 5 اما باهم
a + ما هم نمی pols
(au
2 ۳
اسن می
62
2
2
ركه
>
صفحه 6:
درس دوم :
©- معمان امروزي مي دانند:
در وهله نخست معلم دانش آموزان
5
هستند
نه معلم کتب درسی
صفحه 7:
صفحه 8:
درس چشارم:
<معلمان موفق امروزي مي دانند:
آثر گذاري بردانش آموزان بی انگیزه
نیز از اهداف مهم آنهاست.
3
3
3
3
2
3
3
3
3
3
3
2
3
3
3
صفحه 9:
درس پنجم :
-G معلمان موفق امروزي
مي دانند-
زنك تفريح
fecal gas plea eg
صفحه 10:
]درس شش ۰
9- معلمان موفق امروزي
مي دانند برداشتن
از اهداف آنهاست.
صفحه 11:
an;
الا wee
1 ۲ درس هكتم :
Cm?
2977© 2 معلمان موفق امروزي
1ل
ai? مي دانند كليد قرن اخير
cana?
al, است
۳1۳
۳1۳
د للا
د _ ۳ 2
د ال }>
at,
صفحه 12:
ال درس هشتم:
©- معلمان موفق امروزي
مناسب براى احساس امنيت در
دانش آموزان فراهم نمايند.
اه ها ههه 5 3 ۵ ۵ هه ها
مم م م م م هم
صفحه 13:
| درس نهم :
و معلمان موفق امروزي
مي دانند
از يادگيري اهمیت دارد.
3
3
3
3
2
3
3
3
3
3
3
3
3
23
3
صفحه 14:
درس دهم :
00 معلمان موفق امروزي
مي دانند
آنها علاوه برنيازهاي علمي
نيازهاي معنوى واخلاقى را بايد مد
نظر قرارمي دهند.
اه ها هه 5 5 ۵ ۵ هه ها
AA م م م هم
صفحه 15:
,"شروع
۲بخش دوم
"چند اسلاید اول تجربه ۳۰ ساله من در ره کار و
حرفه مهم معلمی است
¥ گفته ها ونکته های آموزشی
صفحه 16:
که من عامل تصمیم گیری فاطع در
کلاس هستم به عنوان یک معلم »
من می توانم تحقیر کنم یا شوخی
بکنم » آزار برسانم يا التيام بخشم در همه
ى موقعيت هاء مسئوليت من است كه
تصميم بكيرم بحرانى را افزايش يا
كاهش دهم »وكودكان را انسانى والا
كردانم يا انسانيت را ازايشان بكيرم
نظام وفا معلم نيما يوشيج
صفحه 17:
: : 7
ab معلم بر ابدیت اثر
۰ ۰
on 5 مى كذارد» 7
ab اند بكويد
a گز نمی توا ۳9
ae an در كجا متوة
ve He شود"
He ۹ آدامز
on هنری
a
2
2
ركه
>
صفحه 18:
سس
3 6 در سریال معلم دهکده»
7 #0 نامزد معلم .ازش مى پرسد شما كه قاضی بوديد
G 3 جرا رها كرديد و
5 وو معلم شديد؟
5 قا معلم جواب داد: جون وقتى به مراجعينم و مجرمينى كه
> « بيش من مى آمدند دقیق می شدم ؛
05 می دیدم که آنها کسائی هستند که
Nei as av 3
ها با آموزش ندیده اند با آموزش درستی ندیده اند
HE وبه خودم گفتم : به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به
“a? اصلاح ریشه
3 € 0
18 پردازع
3 €
للا
يو
> €
صفحه 19:
انجام دادن كا
صفحه 20:
3
3
ذهن ظرفی د
3
> aly. agdigy
:
3
آتشی است كه باب :2
موم موم مم موم
EEE
=
صفحه 21:
cat
17" ان كه از سوال
oP
8 کردن می نرسد.
aI
: ‘ma?
دیع از یادگیری
~ 8 52 Mt,
oo at,
لاع لسد . G)
صفحه 22:
4
5
3
1
5
ا
لیا لیا لیا لیا .لیا لیا .لیا ليها
لیا لیا .لیا لیا
صفحه 23:
آموزش بعنی کشف
«al ۱
؟كء روزاگزون بی خبری
faa: 21
خودمان
ليا ليا ليا نيا للا لا لا ليا ليا ليا لیا لیا لیا تا لیا
صفحه 24:
3 ء
ی 5
2
4
برونر كويد :
مى آموزد
زمان
۵ ۵ ۵ 5 ع اع ۵ ۳ ۵ ۵ ۵ ۵ ۳ ۳
لیا لیا لیا لیا .لیا لیا .لیا لیا لیا لیا لیا با
صفحه 25:
شروع
ee
صفحه 26:
فیزیک دهم فصل دوم
ماحت .حالات مار تبروهای بين مولکولی انرموینگی وفشار
صفحه 27:
چیست؟
ae zie کدامند؟
ویژگی های فیزیکی ماده چه مواردی اند؟
هر چیزی که حجم دارد, ماده نامید: 22
عادهء با آلباژ است,را ale. beet
فی زیک به ساختار فی زیکی_ مولکولی میبردازیم
ايعاد ماده ,از آنگست روعرظ نا000 آنگست روم
د ریسا هامیر
مد
لقنی اسعت. یکت » برأ
41 متراست:
انرزی(نیروی
بین مولکولی)
اا
صفحه 28:
عکس مولکول9۱1۸یک درشت مولکول
صفحه 29:
حالات ماده
حالت گاز,حالتی است که نیروی بین عولکولی درکمترین حالت و
فاصله مولکول هادربیشترین
وجوشند.
كاز شكل وحجم مشخصی ندارد,و تراکم بذیراست.
5 دریسته فشا روا ردکنیمء eit
انست وقابلیت شا يان بيداكردن دارد.
اتمساط بذيزت._ سما 15 رو ش /:
. ارزیادحدو دآنگستروم 35وابعاد ذرات
صفحه 30:
٠ مايع
4حالتی ا زمصاده است که در"
ادهشا ره است وقابلیت.
7
* به شکل طظرف درمی ید
+ فاصله ذرات | یک 7
2 7
است .
5
ذرأت ديده :
صفحه 31:
صفحه 32:
د:حالتی ازماده باشکل وحجم مشخص.تراکم ناپذیروتقریبا بدون حرکت بانوساناتسی کوچک.
يرا bbs ea
صفحه 33:
جامدی که دارای w 3یعدی منظم است جامد. نا
دارد.
جا if دشدن ند صایع بدست. ail رصت
منظم شدن دارند.
ol . .الماسو...
* جامدی که ازسردشدن سریع مایع بدست آیدونظم خاصی
نداشته باشد جامدآمورف است مثل شيشه وسنگ های
صفحه 34:
صفحه 35:
صفحه 36:
صفحه 37:
صفحه 38:
* لوله ای بافصر 2/171 رالوله مویین گویند.
J 7۰ ياجندا وله 9 ak of 3 ‘hast
1 ام
صفحه 39:
صفحه 40:
فشا رکمتروهرچقد رکمترباشد,
صفحه 41:
فشاردرشاره.
* دانستیم مایعات وگازهاشاره اند.مولکول Olin
صفحه 42:
۰ چگال ی كاز ها : ee درنتیجه, فشارناشی LE GL
صفحه 43:
* شاره ساکن, به هرچیزی که درونش است نیرو وارد میکند که نیرویی
عمودیست.
دت حس اورف Se ee ee
۲ آب عمودمی اید وبعداز مسافتی بدلیل وزن پایین خم
صفحه 44:
*برای محاسبه فشار ناشی از وزن شاره ساکن » اسنوانه ای
فرضى باارنفاع:1آ وسطح مقطع۸ درنظرميكيريمء
9 ع الا در بينى را 81 درنظرميكيريم
SVL, نیروی ee =Fl ا بت نیروی
22 < ۳2۸ راو مد /
۳ TRA ae را نير ey
صفحه 45:
۶2 <۳ 19 ۰
F=PA >>> P2A=P1A+pVgg m=pV
V=Ah
P2A=P1Apq
A “p2=P1+phg
:ومع
A
صفحه 46:
Pgh=P-+P
5
صفحه 47:
* فشاردریاهای آزاد دردرسطح حدود ۰ پاسکال يا یک اتمسفراست
* ازاين فرمول درشارهاستفاده مشود.
* نکته بدلیل چگال کم گازها فشاردرمحفظه گازدرهمه جایش تقریبا
برابرا ست. ۳
۰۶ یعنی فشاردرسطح صفر(ازاد)
طبق رابطه ۳<۵9,فشارناشی
ازمایع ساکن به چگالی و فاصله
ازسطح آزاد مابع بستگی دارد وبه
مسا حت وشکل ریطی ندارد.
/ قرا نقاط
PA=PB=PC
hA=hBspghA=pghB.
صفحه 48:
و 89 در عمق یکسانی از سطی آب یک دریایه قرار گرختهاتد _
2 ح چقدر است؟ در نقطة 19 جر رو
ake دم ۱ ار و Nee
7 ی نظظر بگرید :
۱ توجه یه رابطة ۲س۳. غشار در تقطة برایر است یا ء
مه دم ۲۱۹ س و6۲ ولج ل لمر ركم روعر
له حم یا تقطة 8 حمتراز است. فتار در این نقطه یا فتا
Pa A aes 52
SEU A, مقداری جیوه قرار دار< توله آنقدر آب میریزیم تا
EE eg Gees J tem
een a a!
راحکل رهیدری قاط حاعاها كه درون ی ای ۱
eee anes:
fee
Pee esl
soles
Palm = اليم جا علوم م اح نوزوم به رجو
ی ۲/۵ ل وز 0
- 0 حي ع وحصوروعدة معلا
بد که در محایط یا قسویی هو بای جیوه و ودب بای ۱ 11 0
بین فشار حوای بالا و یاست برح آزادی. با ارتقاع ۴۵ متر.
اد igor
ايه يه ب اوه 1ه 1
ووم 2ه اك بعر حارو عاد جز لا بجر
> مت ما ع عي ووم عا A Sy
صفحه 49:
3
2
3
>
2 تهیه وتدوین:
3 محمد فايق مجيدى
2 2
MES دهگلان
دوو> زبان و ادبیات فارسی
2 ۳ نگارنده کتاب:به
_— آموزش بدبین نیستم
jlSon [cE افتخاری
aE,
1 مجله شوق تغییر بیش )
از ده سال
صفحه 50:
3
3
3
3
2
3
3
3
3
3
3
2
3
3
3
صفحه 51:
8۵ ٩6 ۵ 6 ۵ 6 ۵ ۵ 6 ۵ ٩ ٩ 6 6 ۵
۱۳ ۱۳ ۱۳ ۱۵ ۵ ۱۵ ۵ ۵ ۵ 5۵ 5۵ 5۵ ۸۵ 0