پاورپوینت
ریاضی شیمی فیزیکجغرافیا و نجوم

پاورپوینت شیوه های نوین یاددهی یادگیری آموزش ترکیبی یا تلفیقی

توضیحات: پاورپوینت بخش اول کفته ها ونکته های آموزشی ویژه دبیران خلاق بخش دوم شیوه های نوین یاددهی یادگیری آموزشی ترکیبی آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:45 منظور از آموزش ترکیبی این است که اساسا آموزش به شیوه حضوری بوده و در فضای واقعی محیط کلاس درس و مدرسه پیش می رود و معلم همچنان نقش کلیدی و محوری را ایفا می کند؛ با این تفاوت که معلم در فرایند آموزش و با صلاحدید خود از ابزار دیجیتال و ظرفیتهای فراهم آمده توسط فناوریهای اطلاعات و ارتباطات برای افزایش جذابیت، غنی سازی، تنوع بخشی و بهینه سازی فرایند یاددهی-یادگیری بهره می برد. در این شیوه از آموزش، معلم مسیری را برای یادگیری طراحی می کند که در طول آن، ابزار دیجیتال در خدمت کارآمدسازی تک تک فعالیتهای کلاس درس است کارکردها و ویژگیهای آموزش تلفیقی استمرار آموزش در همه شرایط از جمله تعطیلی های غیرمترقب مانند آلودگی هوا و ... غنابخشی به طراحی آموزشی مدیریت مؤثرتر زمان آموزش تنوع ارزشیابی و گرفتن بازخورد گسترده تر و سریعتر ایفای نقش مؤثرتر دانش آموزان انجام هر چه بیشتر فعالیتهای عملی-آزمایشگاهی افزایش انعطاف اجرای برنامه درسی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کلاس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ، مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی والا گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:۴۵

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:
ی مرا ۱ 1 ‎@fayihg.majidi‏ ‏آموزش یعنی سس دادن کار بی که قبلا نو ‎ee‏ انستيم گفته ها ونکته های ‎ell.‏ دهیم ‎ ‎

صفحه 6:
محمد فایق مجیدی گفته ها ونکته های آموزش ‎@fayihg.majidi‏ 4 کی » در سریال معلم دهکده نامزد معلم . ازش مى برسد شما كه قاضى بوديك جرا رها كرديد و معلم شديد؟ معلم جواب داد: جون وقتى به مراجعينم و مجرمينى كه بيش من مى آمدند دقيق مى “شدم ع ى ديدم كه آنه كسان هستنه که .يا آموزش نديده اند يا آموزش درستى نديده اند وبه خودم گفتم : به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصلاح ريشه بپردازم

صفحه 7:
محمد فایق مجیدی 10 7 3 1 ذهن ظرفی ۲ رشود 4 ‎aSL‏ ‏آتشی آست که بايد افروخته .شود کفته ها ونکته های آموزشی ( پلوتارک)

صفحه 8:
محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد أو هركز نمى تواند بكويد كه نفوذش در كجا متوقف می ".شود ۱ هنرى آدامز آغاز مهر یاگیری ویاددهی ‎WS jhe‏ سال ۱۳۰۳

صفحه 9:
محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi 4 AFD HORS APT دن مى J a sa 2 ‏يادكيرى‎ ‏شرمنده خواهد‎ Dawa

صفحه 10:
گفته ها ونکته های آموزشی ۱ سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کلاس هستم به عنوان یک معلم ؛ دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم» آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ؛ مسئولیت من است که تصمیم 8 فزایش یا کاهش دهم »و کودکان را انسانی را ازايشان بكيرم

صفحه 11:
محمد فایق مجیدی ‎@fayihg.majidi‏ مط دواد ا هيوب گفته ها ونکته های آموزشی

صفحه 12:
محمد ‎@fayihg.majidi‏

صفحه 13:
محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi AIA ETH. کفته ها ونکته های آموزشی ۲ آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبلا ۰ " نمی توانستیم ‎ie‏ ‏.انجام دهیم 88

صفحه 14:
محمد فايق مجيدى ‎@fayihg.majidi‏ 0 سروع بح بخش دوم ۲

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:
منظور از آموزش ترکیبی این است که اساسا آموز آن, ابزار دیجیتال در خد: well Lee ‏تنوع پخشی مه‎ ea ale ip tS es ‏آمده توسط‎ oe 1 ences ‏ازی فرایند یاددهی -یادگیری بهره می برد دراین شیوه از آموزش معلم مسیری را بای یادگیری در‎ ae ‏ات‎ es see ome ist حضوری بوده و در فضای واقعی محيط كلاس درس و مدرسه پیش ابن تفاوت که معلم در فرایند آموزش و با صلاحدید خود از ابزار اطات برای افزایش جذابیت. غنی ساز: و هينه

صفحه 18:
ص2 ‎en a 11) ١‏ 7۱ هی ری ‎So eae,‏ کلاس حضوری نقطه آغازین ۳ ارزشیابی مجازی/احضوری ايده د ‎f= =m‏ برندهای آزمابشكادهاى 2 تورها و بازديدهلى ا 0 ازی حضوری/مجازی . علمی» تربیتی و آموزشی حضوری/برخط موقعیت بالاتر پایگه‌های 5 داده و و بانک‌های اطلاعات اهداف واحد اد" واحد یادگیری) خته ترم‌افزارها مانند دافشنامه رقلو ‎af] ee‏ ۷ )سس

صفحه 19:
آموزيشتركيبى با فرلهم ساختن فعیتها و فرصتهای بادگیری نندفعیتهاییادگیری درکلا س‌درس و فعلتهای برخطبرای .یادگیرندگان برنامه درسی حضوری را با آموزش‌مجازی ترکیب م كند 1 منطیرازآمپزش‌ترکیبی تفیق ده وری هی آموزیش برخطدرکلاهای سنتیحضوری نیست بلکه بزطاحی ظمی و اصولی فرایند یددهیبیادگیری بای ربیدن بهلهدافی آست که تنها با آموزشبرخط وبا آموزیش حضوری نمی توان به ‎eee]‏ :زر ربص طلم و تام دانش موز دای وت کل مره ری‌صورت دار نز فیرهی نون ی رنه وگونهایهونمتد و عیتهای تا رخط نز بای یش کیت و أثریخشی آموزیشاستفاده می ود. در آموزیش‌ترکیبی معلمان آموزیش‌حصوری ر با فصالیتهای آموزیش برخط ترکیب ص كنند وهعه یادگیزندگان برخی از لته | ‎a‏ صورت برخط تکمیل می کنند وبزخی دیگرر] به طیر حضوری نجام مى دهند.

صفحه 20:
ب مره موش رل در كاه

صفحه 21:
6 طراحی آموزش درس ریاضی بر اساس چارچوب کاوشگری درس ضرب عدد در بر دار. فصل ۵. کتاب ریاضی هشتم انتظارات ادانشآموز بتواند يك برداروا جندبرابركنذو به صورت توس يمى يا ممختصاتى نمایش دهد 63 با کمک ضرب یک عد در برار بتوندبردارهای ترکبی را رسم كتد بیان مساله ‎-١‏ در فعالیت صفحه ۲۵ کتاب ریاضی هشتم یک مساله مطرح شده است که حانشآموزان بايد بردار 38+ 2-28 را رسم كنند.اين مساله توسط معلم بای دانشآموزان مطرح مىشود. #-بيشبينى انفرادى :ابددا از داش آموزان مى خواهيم فايل جتوجبرا را باز كنند نيدت نویر در اين فايل تعدادى بردارهاى مساوى بردارهاى 3 ‎By‏ رسم شده است وحانش موز میتوند را درصفحه جارجا كند .صفحه كار شطرنجى ات بطورى كه دان شآموز بردارة رأ روى صفحه تنظیم کند و مختصات آن ر بتوائد تسد ۲ معلم از دانش‌آموزان می خواهد که با کنار هم قرر دادن بردرهای ۵ وط و همچنین با کمک درس جمع بردارها بردرمرروی صفحه مختصات ‎SiS yt‏ ۲-پیش‌بیتی گروهی: در گرومهای سه نره از دائ شآموزان مى خواهد كه روش يدا كردن بردار را با هم مقايسه كنند و سعى كنند حداقل از سه روش متفاوت حاصل بودار را ييدا كنند اين سه روش در زير رسم شده ااست. ل لي *- انجام آزمايش .مشاهدات و توليد داتش بيس از اينكه هر كروه سه روش را بوی صفحه شطرنجی (جنوجیر)نمایش دادند معلم ار كروهها مى خواهد كه با توجه به شكل از مختصات بردارها راهى براي بيدا كردن مختصات بردار تركيبى بيدا كند 2- يافته هايش: هر دان آموز به صورت فردى در خصوص يبدا كردن بردار تركيبى © به دو روش مختصاتى و ترسيمى توضيح دهد و روش كاررا با تال بنویسد معلم می‌توند ‎pal ld‏ را تشويق كند تايافته هاى خود را بصورت جبرى نيز نمايش دهند يعنى ‎axe Bry‏ شام ب ام سس ‎«Bel seb]‏ ‏تکمیل عملكردى: با تجريه اى كه دائش آموزان ازكار با نرم اغزار جنوجيرا بيدا كرده اند از آنها خواسته مىشود تا در منزل يك فايل جنوجيرا درست كنند و اين باربردارهاى 3 ول را به صورت دو بردار هم اندزه اققى و عمودى در نظر بكيرند (8و5) بر اساس (قايل جتوجيرا. أن بردارهاى رای مانند ۳6*9۵ 026 ب3201 8 رأبسازند وتعايش دحتد اين ابراى درس بعدى كه بردارهاى واحذ مختصات مى باشد ليجلا ‎ ‎ ‏> ]موز مريتواند قايل خود را در مسامائه شاد ‎a ln gy‏ كفد. ‎

صفحه 22:
6 طراحی آموزش درس ریاضی بر اساس چارچوب کاوشگری طراحی آموزشی ریاضیات | درس سپمی ( با تاکید بر تقویت شایستگی دیجیتا معادله سهمی را بشناسد و نمودار سهمی با ضابطه هاى مختلف را از طريق نقطه یی رسم ند تكن تن سرت ‎RUE Rp faba‏ رسم بدائد مختصات راس سهمى و معااله محور تقارن را قبل أزرسم بنويسد. 6 درک صحيح ازضرايب معادله يك سهمى و چگونگی نمودارآن با تغییر ضرایب را داشته باشد. 09 روش بدسست آوردن محل های برخورد سهمی با مصورهای مختصات ر بدائد 6 مالهایی در زندگی روزمه و پیرامون خود پیداکند که نمودار آن‌ها سهمی است. 7 تصاویر زیر و فایل تعاملی چه چیزی را در ذهن شما تداعی می کند؟

صفحه 23:
ا () وارد ايل تعاملى برتابه شويد و با تمرين عملى با نحوه كار يرتابه آشنا شويد. آيا مى توانيد طورى تنظيم كنيد كه اين توب در مكان خاصى فرود آيد ؟. با هم گروهی‌های خود دراین مورد گفتگوکنید وچند مورد ازمواردى كه در شليك يرتابه به سمت مكان مورد نظر بايد رعايت شود تا پرتابه دقيقا به هدف بخورد را در قايل اشتراكى بحث و كفتكو وارد كنيد. اكنون وارد فايل تعاملى يرتابه شويد و سعى كنيد توب رابه سمت نقطه خاصى كه مد نظر شماست پرتاب 7 برداشت خود را از تصوير زير بيان كنيد. 2045+ 0250 عزن 4 “

صفحه 24:
برداشت خود را از تصویر زیر بیان کنید. کاربرگ: محور تقارن و راس سهمی چیست ؟ تصویر زیر ابرسی کرده و با یکدیگر كفتكو كنيد و كاربرك را كامل كنيد deep eee ۳ با توجه به تصویر: پایین‌ترین و بالاترین نقطه سهمی را مشخص کنید + معادله خطی که نمودار سهمی ذسبت به آن متفارن است را بررسس كني تغيير ضرايب 0.86 جه نقشى در تغييرات نعودار سهعى دارد و مشخص كنيد نتبجه را بگویید" برروی ثابل تعاملی کلیک کنید و دریاره محتوای آن بحث کنید. تسبت بدست آمده چه ارتباطی با طول بالاترین نقطه و با پایین‌ترین نقطه سهمی دارد؟ 1 + عرض بالاترین و یا پایین‌ترین نقطه سهمی را چگونه بدست آوریم؟

صفحه 25:
مفهوم صهمى» راس و محور تقارن آن را توضیح دهید. به کمک سه نقطه روی سهمی, نمودار سهمی را بررسی كنيد اكتون متن كتاب را مطالعه كنيد و فعاليتها و كار در كلاسها را حل كنيد. 7 با کمک فایل تعاملی سهمی‌های مختلفی را بسازید. تمرين ترسيم. 67 تمرینات صفحه ۸۱ و ۸۲ را حل کرده و جواب‌ها را در شاد برای معلم ارسال كتيد. 3 تولید و طرح دو مساله واگر و بازپاسخ در زندگی که به کمک درس سهمی قابل حل باشتد. ‎Ree ass oe ete oe‏ ‎mie‏ سهمی در زندگی روزمره به کمک اعضای

صفحه 26:
کر و یز" # استمرار آموزش در همه شرایط از جمله تعطیلی های غیرمترقب مانند آلودگی هوا و ... غنابخشی به طراحی آموزشی مدیریت موّثرتر زمان آموزش تنوع ارزشیابی و گرفتن بازخورد گسترده تر و سریعتر ایفای نقش موثرتر دانش آموزان انجام هر چه بیشتر فعالیتهای عملی -آزمایشگاهی افزایش انعطاف اجرای برنامه درسی

صفحه 27:

صفحه 28:
آموزش ترکیبی با محوریت آموزش چهره به چهره اين الكو از آموزش تركيبى بیشترین شباهت را به آموزش‌های رايج مدرسهاى دارد و در آن تها بای برخی از انش‌آموزان (ملً دانشآموزانى كه سطح تحصيلى آنها بالاتر يا بايينتر از سطح عرسم كلاس ات دا مشكل فردى عاتتد غيبت ات از کلاس درس داشته‌اند) و با هنگام بعضی رخدادهای خاص (مانند تعطیلات ناخواسته مدارس) از آموزش ترکیبی استفاده می‌شود و به جز اين موقعيتهاء ديكر فرايندهاى كلاس به صورت مرسوم و جهرهبهجهره بيش مىرود. در واقع در اين روش تنها برخى دانش‌آموزان بر حسب نیاز و موقعیت ویژه خود به محتواهای آموزشی دیجیتال مراجعه می‌کنند تا سرعت آموزش خود را با کلاس یا عقب‌ماندگی‌های تحصیلی‌شان را جبران نمایند.

صفحه 29:
2 آموزش ترکیبی چرخشی در اين الكو كه بيشتر در مدارس ابتدایی مورد استقبال قرار می‌گیرد. دانش‌آموز در توقفگاه‌های یادگیری مختلف حضوری و یا برخط, حضور می‌یابد. در واقع, دانش‌آموز در برناه‌ای از پیش تعیین شده و مشخص در جرطناى از آموزشريهاى حضورى و يا برخط حضور بيدا مىكند. مثلاً دانشآموز مىتواند در قالب برنامهاى مشخص در کلاس سنتی درس ریاضی حضور پیدا کند یا در یک آزمایشگاه مجازی ریاضی شرکت کرده و موضوع درسی مورد نظر را مطالعه کند.

صفحه 30:
الگوی فلکس اين الكو بيشتر بر ارائه آموزش به شيوه مجازى و برخط تكيه دارد و معلم در نقش تسهيلكر و هدايتكننده فرايند خوديادكيرى فراكيران عمل مىكند. در اين شيوه آموزش كه بيشتر براى دوره متوسطه توصیه می‌شود. فراگیران از طریق آموزش برخط مطالب آموزشی را دریافت می‌کنند اما دبیران با تجربه و توان‌مند همواره در محل حضوردارند و آمادهاائه کمک و مشاوره برحسب نیاز دانش‌آموزان هستند. این شیوه از آموزش ترکیبی بیشتر در مدارسی کاربرد دارد که بخش عمد‌ای از فرگیران جزءطبقه در معرض خطر هستند که امکان حضور متعارف و همیشگی در کلاس درس را ندارند.

صفحه 31:
الگوی آزمایشگاه‌های برخط در این شیوه از آموزش ترکیبی, همه محتوای آموزشی از طریق لایراتوارهای مجازی اما در یک مکان ثابت و مشخص (محیط مدرسه یا آموزشگاه) به دانش‌آموزان ارائه می‌گردد و دانش‌آموزان اغلب در کلاس‌های سنتی چهره به چهره هم شرکت می‌کنند.

صفحه 32:
الگوی خود ترکیبی ذر اين روش كه عمدتً مناسب دبیرستان‌هاست دانش‌آموزان در کلاس‌های درس سنتی شرکت می‌کنند اما می‌توانند به انتخاب و اختیار خود برخی دروس یا آموزش‌ها را که به سورت برضط ارلئه عريشوند تيز دريافت كتند در فين ا و دب نت و عمدتاً براى دانش آموزانى كاربرد دارد كه قصد دارند ن ورودى دانشكامها) يا دريك آزمون مهم (مان مواردى ازاين دست شركت كنند.

صفحه 33:
الگوی برخط محور در اين الگو از آموزش که در انتهای ‎Carb‏ آموزش‌های ترکیبی قرار می‌گیرد. دانش‌آموزان در محیطی خارج از فضای مدرسه و یه صورت مجازی آموزش می‌بینند اما کلاس‌های حضوری رفح اشکال و یا فعالیت‌های حضوری به صورت اختیاری یه آن‌ها عرضه می‌شود. این الگو بیشترین سطح انعطاف‌پذیری و استقلال را در اختیار فراگیر قرار می‌دهد.

صفحه 34:
بستگی به وغ مدارسه و کلاس درس 19419 0 مدارس ابندابى مدل 1ل ‎Are‏ ۳ در دیبرسان مدل و

صفحه 35:
تلاش در جهت تحقق برخی اهداف ترسیم شده در سند تحول ب آموزش و پرورش اهم این اهداف عبارت اند از: استفاده از رسانه و فناوری اطلاعات ۰ آموزش غیرحضوری و مجازی عدالت آموزشی. توجه به تفاوتهای فردی. تنوع در ارائه خدمات آموزشی و محیط های یادگیری . کسب علم ‏ مسئولیت پذیری . تقویت خودباوری در متربیء اجتماعی شدن یادا 2 پدیده ها و فعال بودن یادگیرنده. و نوآوری. تفکر. درک و کشف کسترش ارکان اصلی یادگیری شکل . متلث یادگیری )

صفحه 36:
جهان و نسلهای در حال تغییر نسل ایکسر(() 0 بتلهد ظيور قاوريهايى مانند رإيانه و إينترنت بود اما ‎epee‏ اين نس در دوران کودکی خود چندان تحت‌تأثیر این قاوری ها قرار نكرفته نسل ولى (۷) 5 ۲ این نسل از کودکی ریبنه ا در کنارخودداته وبا آن رد کرده است نسلی که در نوجوانیازدنای لوگ به نیای دیجیتال ورد شد. سل زد (2) لب كه در مت یا که تاه شاويهاى نون ای اد 0۷/9 که ‎gurl‏ يمام ده ثبت يبام كام لب تاب آى ياد وتلفن همراه را تجریه کرد. سل آلفا دوسدار وعجين شدهبا قاورى است و ازكاربا قاورى لذت مى برد وهويشمضوىى و شبكه هاى اجتماعى مجازى بردنياى آنها سيط دارد.

صفحه 37:
7 اين نسلء ازنظريادكيرى قل أ زآنكه به سراغ معلم يا كتابهاى درسى برود, به سراغ وب می رود. سبک های یادگیری خاص‌خود را دارد واز آموزیش‌های شخصی سلزی شده استقبال ۲ ييشترى مى كند. بنابراين» ضروری است در برنامه ریزیهای آموزیتی به این تغییرنسلل و اقتضائا تآموزیش و یادگیری آنها جهت‌تحقق آموزیش‌الربخش‌توجه داننته بام. زر آموزیش‌آثررخش‌در حرکت به سوی عصربادگیری مادام لعمرو مداوم بايد كاملا به موقع و ا سدس اران

صفحه 38:
آینده نگری جهان آموزش و نگاهی به مشاغل آینده ا ‎PR a‏ آموزان ماء نسلی هستند که ابزارها و مهار تهای کار با ‎ae‏ الا ل وى دار هاى قلي [بتده آنها نيشت و از سوى ديكر با كسترش و به روز شدن سریع فناورى هاى ديجيتال. در مشاغل نيز شتابى روزافزون يافته است. 1 مدير توسعه نجارت هوش مصنوعى دستيار هوش مصنوعى تحليلكر كوانتومى ماشين يادكيرى تحلیلگر سایبری مدیر طراحی و معماری هوشمند

صفحه 39:

صفحه 40:
| 0 ۲ eal TE Eee ‏تجربه يادكيرى دانش‎ آموزان

صفحه 41:
5 باد — eer alld ote ۳ ‏نلا‎ y™ ‏كنترل ونظارت بيشتر‎ ی 4 ا سل سوت 0 .. 5 ۱۳۷۳ ۱ ۱ ابزارهای آموزشی 3 ( | | وارتباط بيشتر وبهتر | م | | الكترونيكى كمك كنندهبه ات ۱ | دانش آموز ومعلم الربخشى آموزش اند |

صفحه 42:
معایب بادگیری تلفیقی

صفحه 43:

صفحه 44:

صفحه 45:
ولك ا نمست 7ر1 اد ‎HG‏

پاورپوینت بخش اول کفته ها ونکته های آموزشی ویژه دبیران خالق بخش دوم آموزشی ترکیبی آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات45: محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi چند اسالید اول تجربه 30ساله من در باره کار و حرفه مهم معلمی است گفته ها ونکته های آموزشی محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم .انجام دهیم گفته ها ونکته های آموزشی جورج( هربرت )پالمر محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی ،در سریال معلم دهکده نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که پیش من می آمدند دقیق می ،شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که .یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته .شود گفته ها ونکته های آموزشی ) پلوتارک ( محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی ،یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می ".شود هنری آدامز آغاز مهر یادگیری ویاددهی مبارک سال 1403 محمد فایق مجیدی محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi آن که از سوال کردن می ترسد ،از یادگیری شرمنده خواهد .شد گفته ها ونکته های آموزشی ضرب المثل ( )دانمارکی محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ،دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد، ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت .می خواهد چارلز ( )مینگوس محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی آموزش یعنی کشف روزافزون بی خبری خودمان )ویل دورانت (. محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم .انجام دهیم جورج( هربرت )پالمر محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi شروع بخش دوم کی ب ش م آ وز ی رت ی منظور از آموزش ترکیبی این است که اساسا آموزش به شیوه حضوری بوده و در فضای واقعی محیط کالس درس و مدرسه پیش می رود و معلم همچنان نقش کلیدی و محوری را ایفا می کند؛ با این تفاوت که معلم در فرایند آموزش و با صالحدید خود از ابزار دیجیتال و ظرفیتهای فراهم آمده توسط فناوریهای اطالعات و ارتباطات برای افزایش جذابیت ،غنی سازی ،تنوع بخشی و بهینه سازی فرایند یاددهی-یادگیری بهره می برد .در این شیوه از آموزش ،معلم مسیری را برای یادگیری طراحی می کند که در طول آن ،ابزار دیجیتال در خدمت کارآمدسازی تک تک فعالیتهای کالس درس است آموزشترکیبی با فراهم ساختن فعالیتها و فرصتهای یادگیری مانند فعالیتهای یادگیری در کالسدرسو فعالیتهای برخطبرای .یادگیرندگان ،برنامه درسی حضوری را با آموزشمجازی ترکیبمی کند ‏ منظور از آموزشترکیبی ،تلفیقساده فناوری های آموزشبرخطدر کالسهای سنتی حضوری نیست ،بلکه بازطراحی علمی و اصولی فرایند یاددهی-یادگیری برای رسیدن به اهدافی استکه تنها با آموزشبرخطو یا آموزشحضوری نمی توان به س در آموزشترکیبی ،حضور معلم و تمامی دانشآموزان در فضای واقعی کالسدرسضرورت س ، آنها دستیافت.بر این ا ا دارد اما از فناوریهای نوین مبتنی بر رایانه و گوشیهای هوشمند و فعالیتهای تعاملی برخطنیز برای افزایشکیفیتو اثربخشی آموزشاستفاده می شود. در آموزشترکیبی ،معلمان آموزشحضوری را با فعالیتهای آموزشبرخطترکیبمی کنند و همه یادگیرندگان برخی از فعالیتها را به صورتبرخطتکمیل می کنند و برخی دیگر را به طور حضوری انجاممی دهند. کی ب ن آموزش رت ی رد یک گاه تلفی کاررکداه و وژیگیهای آموزش قی ‏ استمرار آموزش در همه شرایط از جمله تعطیلی های غیرمترقب مانند آلودگی هوا و ... ‏ غنابخشی به طراحی آموزشی ‏ مدیریت مؤثرتر زمان آموزش ‏ تنوع ارزشیابی و گرفتن بازخورد گسترده تر و سریعتر ‏ ایفای نقش مؤثرتر دانش آموزان ‏ انجام هر چه بیشتر فعالیتهای عملی-آزمایشگاهی ‏ افزایش انعطاف اجرای برنامه درسی رضورت آموزش رتکیبی تالش در جهت تحقق برخی اهداف ترسیم شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اهم این اهداف عبارت اند از :استفاده از رسانه و فناوری اطالعات ،آموزش غیرحضوری و مجازی عدالت آموزشی ،توجه به تفاوتهای فردی ،تنوع در ارائه خدمات آموزشی و محیط های یادگیری ،کسب علم ، مسئولیت پذیری ،تقویت خودباوری در متربی ،اجتماعی شدن یادگیرنده ،خالقیت و نوآوری ،تفکر ،درک و کشف پدیده ها و فعال بودن یادگیرنده. گسترش ارکان اصلی یادگیری جهان و نسلهای در حال تغییر نسل ایکس()X شاهد ظهور فناوریهایی مانند رایانه و اینترنتبود اما عموما این نسل در دوران کودکی خود چندان تحتتأثیر این فناوری ها قرار نگرفت. نسل وای ()Y این نسل از کودکی ،رسانه را در کنار خود داشته و با آن رشد کرده است .نسلی که در نوجوانی از دنیای آنالوگ به دنیای دیجیتال وارد شد. نسل زد ( )Z نسلی که در مدتزمانی کوتاه استفاده از فناوریهای نوین ارتباطی مانند DVD،شبکه جهانی وب ،پیامدهی ثابت ،پیامکوتاه، لپتاپ ،آی پاد و تلفن همراه را تجربه کرد. نسل آلفا دوستدار و عجین شده با فناوری استو از کار با فناوری لذتمی برد و هوشمصنوعی و شبکه های اجتماعی مجازی بر دنیای آنها سیطره دارد.  این نسل ،از نظر یادگیری قبل از آنکه به سراغ معلم یا کتابهای درسی برود ،به سراغ وبمی رود ،سبک های یادگیری خاصخود را دارد و از آموزشهای شخصی سازی شده استقبال بیشتری می کند .بنابراین ،ضروری استدر برنامه ریزیهای آموزشی به این تغییر نسل و اقتضائاتآموزشو یادگیری آنها جهتتحقق آموزشاثربخشتوجه داشته باشیم .زیرا آموزشاثربخشدر حرکتبه سوی عصر یادگیری ماداًم العمر و مداوم ،باید کامال به موقع و معطوفبه نیازهای خاصو فوری یادگیرنده باشد آینده نگری جهان آموزش و نگاهی به مشاغل آینده باید در نظر داشت که از یک سو ،نسل فعلی و آینده دانش آموزان ما ،نسلی هستند که ابزارها و مهارتهای کار با فناوریهای آنالوگ ،دیگر جوابگوی نیازهای شغلی آینده آنها نیست و از سوی دیگر با گسترش و به روز شدن سریع فناوری های دیجیتال ،تغییر در مشاغل نیز شتابی روزافزون یافته است. مدیر توسعه تجارت هوش مصنوعی دستیار هوش مصنوعی تحلیلگر کوانتومی ماشین یادگیری تحلیلگر سایبری مدیر طراحی و معماری هوشمند ی ن س ی وا ن اپیان ت آغاز عم ی گی س یاد ری ق ا ت
59,000 تومان