پاورپوینت
آموزشروانشناسی و روانپزشکی

پاورپوینت فصل 14 فشار روانی سلامت و مقابله با فشار زمینه روانشناسی هیلگارد

توضیحات: دانلود فایل پاورپوینت موضوع فصل 14 فشار روانی ،سلامت و مقابله با فشار زمینه روانشناسی هیلگارد باکیفیت آماده ویرایش و پرینت تعدادصفحات 12 فهرست مطالب: رفتار سلامت مدار میانجی‌های پاسخ به تنش: نظریه روانکاوی: نظریه شناختی نظریه رفتارگرایی الگو سنخ الف در مقابل ویژگی های سنخ ب مهارت‌های مقابله مقابله مساله مدار مقابله هیجان مدار مکانیزم‌های دفاعی عمده و مقابله با فشار فرافکنی: فلسفه ریاضی: جابجایی: رفتار سلامت مدار خورد و خوراک، میزان ورزش کردن و میزان خواب و استراحت یعنی رفتار سلامت مدار بر توان آدمی برای مقابله با بیماری تاثیر می‌گذارد. بعضی رفتارها می‌تواند آدمی را در برابر بیماری به شدت آسیب‌پذیر کند. سیگار کشیدن یکی از علل بزرگ بیماری عروق قلب و آمفیزم است. برنامه غذایی پرچربی در بسیاری از سرطان‌ها و عروق قلب نقش دارد. با به کارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبانوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
فهرست مطالب: رفتار سلامت مدار میانجی‌های پاسخ به ننش: ی روا وت در مقابل ویژگی های سنخ ب مهارت‌های ‎ables‏ ‏مقابله مساله آمداز مقابله هیجان مدار مکانیزم‌های دفاعی عمده و مقابله با فشار فرافکنی: فلسفه ریاضی: جابجایی:

صفحه 4:
و ۳ سلامت مدار * خورد و خوراک» میزان ورزش کردن و میزان خواب و استراحت یعنی ‎TBS)‏ ی ل ‎ve ee ed Sete Re‏ ۱ کند. سیگار کشیدن یکی از علل بزرگ بیماری عروق قلب و سر مسر 5۰ سرطان‌ها و عروق قلب نقش دارد. ۳ ۱

صفحه 5:
Be ‏ل‎ a Belen mea) ‏آدفى‎ ‎PP ‏ا ل ل‎ ter aot) ee ‏ا ا ل ل الل‎ Re eee ‏ا ل ل ل‎ rer ۱ ‏ا م ل ل‎ LT 0 ‏ا مم م ال ل‎ Ts) 4 Tee BSTC SSE Se rc SLD) OR er eae ether feted. ie wre SS Urey مى شود. *به طور کلی رفتار سلامت مدار می‌تواند تتش زایی زدگی را ,موه ‎Teen‏ ل د

صفحه 6:
۱ درباره علت آمادگی بعضی مردم برای ارزیابی تتش زا بودن رویدادها سه نظریهبنیادی وجود دارد: ۱ ا روانکاوانبین اضطراب معینی که پاسخی است معقول به موقعیت آسیبی و اضطراب روان رنجور که اضطرابی است بی‌تناسب با خطر موجود تمایز قاثل می‌شوند. فروید بر آن بود که اضطراب روان رنجورء ريشه در تعارض‌های ناهوشیار شخص دارد؛ تعارض بین تکانه‌های ناپذیرفتنی هر كاه آدمى رويدادهاى منفى را بر علل و اساس در شخص خودش نسبت دهد كه بايدار و ثابت هستند بر جواتب متعددى از زندكانى ش تائير بكذارد احتمال درماندكى و كندى باسخ به رويدادهاى منفى براى او بيش از ذيكوان ات ‎Ese elect Ses eC oy‏ ل ‎eee Ee‏ Oe ee ee Bes iS

صفحه 7:
[ تگلریه رفتارگرایی: ۱ یادگیری پیونه یافتن پاسخ‌های تنشی به موقعیت‌هاست بعضی هواس‌ها از طریق همین شرطی شدن‌های کلاسیک ایجاد می‌شود. ‎Ber‏ نوعى الكوى رفتارى يا سنخ شخصيتى كه مورد توجه قرار كرفته التوى سنخ الف نام دارد. بزشكان سالها بود مى ديدند قربافيان حملههاى قلبى مردمانى هستند اهل خصومت ورزى؛ بر خاشكر و ناشكيبا كه بيش از ‎re A Sars)‏ Rt elec TOMO Pero Se ree ee] كسانى كه رفتار سنخ الف را از خودشان نان مىدهندة ‎١‏ > به فوريتهاى زمانى حساسند به دشوارى آرام و قرار بيدا مى كنند ee Lee ee eo ‏که آنان را بی‌کفایت می‌دانند ناشکیبا و خشمکین‎ می‌شوند.

صفحه 8:
‎a]‏ مقایل ویژکی های سنخ ب ۱ ‎oe eae‏ 1 ‎Ce Ie ea it ee ‏< كرقتار فوريتهاى زمانى و فاشكيبايى حاصل از آن نيستند ويه آسان يه خشم نمى ينه ‎ee] ‏هیجان‌ها و براتکیختگی فیزیولوژیایی تاشی از موقعیت‌های تنش زا بسیار تاخوشایند هست و همین رتج موجب براتگیختن شخص است به سوی تسکین آن» فرایند کوشش شخص برای حل و فصل شرایط تتش زا را مقایله تامیده‌اند. ‏--> مقابله مساله مدار ‎at aoe‏ لل ل 0 ‏ل ‎ ‎000 ae ‎

صفحه 9:
مقابله ساله مدار: مى توان توجه خود را معطوف موقعيت يا مشكلى خاص كه بيش آمده نمود و در بى تغيير يا اجتتاب از آآن برآمد. يك می‌توان درصد تسکین هیجان‌های ناشی از موقعیت تنش زا بر آمد حتی اگر نتوان تغیبری در خود موقعیت ایجاد کرد. BPC Yn SRP [7 tell) em ا 0 2 نسبت دادن انگیزههای مطلوب اجتماعی با منطقی به رفتارهای خویش تا آن رفتارها معفول به نظر برسد. ۳ واکنش وارونه: en ee ee rove ‏ای ی ار‎

صفحه 10:
لل نرانکنی: ‎COS ee SLD Cee eed‏ جب فلسفه ریاضی: سعی در گسلش عاطفی از موقعیت پرتنش از طریق مواجهه انتزاعی و توجیهی با آن انکار: انکار واقعیت داشتن چیزهای ناخوش | جابجابی: 1 0

صفحه 11:
ا فنون رفتاری ۱ ‏ا‎ eel 0 ‏ل‎ ‎oP ea OT ete ETS iene SU STC od ‏می‌توانند آدمی را پاری دهند تا با سا زگاری بیشتری در برابر فشار روانی واکنش کند به‎ ‏کمک تدابیر شناختی و رفتاری می‌توان رفتار سنخ الف را تغیبر داد و موجب کاهش بیقاری‎ عروق قلب گردید

صفحه 12:

دانلود فایل پاورپوینت موضوع فصل ( 14فشار روانی ،سالمت و مقابله با فشار) زمینه روانشناسی هیلگارد باکیفیت آماده ویرایش و پرینت تعدادصفحات 30: فهرست مطالب: رفتار سالمت مدار میانجی‌های پاسخ به تنش: نظریه روانکاوی: نظریه شناختی نظریه رفتارگرایی الگو سنخ الف در مقابل ویژگی های سنخ ب مهارت‌های مقابله مقابله مساله مدار مقابله هیجان مدار مکانیزم‌های دفاعی عمده و مقابله با فشار فرافکنی: فلسفه ریاضی: جابجایی: رفتار سالمت مدار خورد و خوراک ،میزان ورزش کردن و میزان خواب و استراحت یعنی رفتار سالمت مدار بر توان آدمی برای مقابله با بیماری تاثیر می‌گذارد. بعضی رفتارها می‌تواند آدمی را در برابر بیماری به شدت آسیب‌پذیر کند .سیگار کشیدن یکی از علل بزرگ بیماری عروق قلب و آمفیزم است. برنامه غذایی پرچربی در بسیاری از سرطان‌ها و عروق قلب نقش دارد. آدمی هنگام احساس فشار غالب ًا از خود مراقبت کافی نمی‌کند دانشجویان در دوره امتحان‌ها شب‌های متمادی سراسر شب را بیدار می‌مانند یا غذا را فراموش می‌کنند .در شرایط فشار روانی مردم از ورزش و تحرک معمول هم می‌افتند و خمود و بی تحرک می‌شوند هر یک از این رفتارهای سالمت مدار بر توان بدن برای مقابله با بیماری و عملکرد عمومی بدن تاثیر می‌گذارد که ممکن است به بیماری بینجامد به این ترتیب فشار روانی به صورتی غیر مستقیم با کاستن از رفتارهای سالمت دار و افزودن بر رفتارهای زیانبار بر سالمت آدمی تاثیر می‌گذارد .رفتار بی‌اعتنا بر سالمت موجب تشدید احساس فشار در خود شخص می‌شود. ‏به طور کلی رفتار سالمت مدار می‌تواند تنش زایی زدگی را و خطر ابتال به بعضی بیماری‌های وخیم را کاهش دهد. میانجی‌های پاسخ به تنش: درباره علت آمادگی بعضی مردم برای ارزیابی تنش زا بودن رویدادها سه نظریه بنیادی وجود دارد: روانکاوی /رفتاری /شناختی نظریه روانکاوی: روانکاوان بین اضطراب معینی که پاسخی است معقول به موقعیت آسیبی و اضطراب روان رنجور که اضطرابی است بی‌تناسب با خطر موجود تمایز قائل می‌شوند. فروید بر آن بود که اضطراب روان رنجور ،ریشه در تعارض‌های ناهوشیار شخص دارد ،تعارض بین تکانه‌های ناپذیرفتنی و محدودیت‌های تحمیلی واقعیت. نظریه شناختی: هر گاه آدمی رویدادهای منفی را بر علل و اساس در شخص خودش نسبت دهد که پایدار و ثابت هستند بر جوانب متعددی از زندگانی‌ش تاثیر بگذارد احتمال درماندگی و کندی پاسخ به رویدادهای منفی برای او بیش از دیگران است یا شیوه‌های اسناد در مقاوم رسان هم به همین ترتیب در مواجه با رویداد تنش زا تاثیر میگذارد .که ویژگی‌های شخصیتی مردمان مقاوم در برابر تنش در سه کلمه تعهد ،مهار و کنترل ،مبارزه و تالش خالصه می‌شود نظریه رفتارگرایی: در حالی که فروید تعارض‌های ناهوشیار را خاستگاه درونی پاسخ‌های تنشی می‌دانست توجه رفتارگرایان معطوف شیوه‌های یادگیری پیوند یافتن پاسخ‌های تنشی به موقعیت‌هاست بعضی هواس‌ها از طریق همین شرطی شدن‌های کالسیک ایجاد می‌شود. الگو سنخ الف: نوعی الگوی رفتاری یا سنخ شخصیتی که مورد توجه قرار گرفته الگوی سنخ الف نام دارد. پزشکان سال‌ها بود می‌دیدند قربانیان حمله‌های قلبی مردمانی هستند اهل خصومت ورزی ،پرخاشگر و ناشکیبا که بیش از اندازه خود را گرفتار کارشان می‌کنند. افرادی بسیار رقابت جو و اهل کسب و اکتساب هستند کسانی که رفتار سنخ الف را از خودشان نشان می‌دهند: به فوریت‌های زمانی حساسند به دشواری آرام و قرار پیدا می‌کنند در به تاخیر افتادن کارها یا هنگام روبرو شدن با کسانی که آنان را بی‌کفایت می‌دانند ناشکیبا و خشمگین می‌شوند. در مقابل ویژگی های سنخ ب مردمانی هستند که ویژگی‌های رفتاری سنخ الف را ندارند بدون احساس گناه آرامش دارند برانگیختگی و تشویش کار می‌کنند ‏cیختگی بدون برانگ بدون ‏cریت‌های زمانی و ناشکیبایی حاصل از آن نیستند و به آسان به خشم نمی‌آیند. فوری گرفتار فو مهارت‌های مقابله ‏cقعیت‌های تنش زا بسیار ناخوشایند هست و همین رنج موجب موقعی هیجان‌ها و برانگیختگی فیزیولوژیایی ناشی از مو برانگیختن شخص است به سوی تسکین آن ،فرایند کوشش شخص برای حل و فصل شرایط تنش زا را مقابله نامیده‌اند مقابله مساله مدار ‏cرت می‌گیرد: صورت ‏cرت اصلی صو صورت مقابله به دو صو مقابله هیجان مدار مقابله مساله مدار: می‌توان توجه خود را معطوف موقعیت یا مشکلی خاص که پیش آمده نمود و در پی تغییر یا اجتناب از آن برآمد. مقابله هیجان مدار: می‌توان درصد تسکین هیجان‌های ناشی از موقعیت تنش زا برآمد حتی اگر نتوان تغییری در خود موقعیت ایجاد کرد. مکانیزم‌های دفاعی عمده و مقابله با فشار واپس رانی: بیرون راندن تکانه‌ها یا خاطره‌های پرتهدید یا بسیار دردناک از حیطه هوشیاری دلیل تراشی: نسبت دادن انگیزه‌های مطلوب اجتماعی یا منطقی به رفتارهای خویش تا آن رفتارها معقول به نظر برسد. واکنش وارونه: پنهان سازی هر انگیزه ی معین از خویشتن از راه زیاده‌روی در گرویدن به انگیزه متضاد آن. فرافکنی: ‏cرت افراطی. نسبت دادن ویژگی‌های نامطلوب خود به دیگران به صو فلسفه ریاضی: سعی در گسلش عاطفی از موقعیت پرتنش از طریق مواجهه انتزاعی و توجیهی با آن انکار :انکار واقعیت داشتن چیزهای ناخوش جابجایی: هدایت انگیزه‌ای که امکان برآورده سازی آن وجود ندارد به مجرایی دیگر فنون رفتاری پسخوراند زیستی ،آرمیدگی ،مراقبه و ورزش‌های نفس گیر از زمره ی فنون رفتاری کنترل و مقابله با پاسخ‌های فیزیولوژیایی در برابر موقعیت‌های تنش زا هستند. ‏cه‌های شناختی از قبیل مبارزه با افکار منفی شیوه‌های رفتاری از قبیل آرامش آموزی و شیو می‌توانند آدمی را یاری دهند تا با سازگاری بیشتری در برابر فشار روانی واکنش کند به ‏cان رفتار سنخ الف را تغییر داد و موجب کاهش بیماری کمک تدابیر شناختی و رفتاری می‌تو عروق قلب گردید پایان

21,000 تومان