پاورپوینت
شیمی

پاورپوینت شیمی دهم تجربی ریاضی فصل دوم رد پای گازها

توضیحات: فهرست مطالب: بخش اول 10 نکته از کتاب 99 فاجعه در کلاس درس بخش دوم آموزوپرورش فنلاند بخش سوم شیمی دهم تجربی ریاضی فصل دوم رد پای گازها آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:40 درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر، کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است. مرواکالینز برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت 📙نکته اول: دانش آموزان در پنج ثانیه اول ملاقات شما را قضاوت می کنند ، ارزیابی می کنند و درمی یابند چه چیزی شما را می آزارد و چگونه می توانند به بهترین وجه ازآنها برای حمله به شما استفاده کنند هوا کره چیست؟ ما درزير پوشش نازکي از هوا زندگي مي کنيم که هواکره ناميده مي شود.99 درصد از هواکره در فاصله ي 30 کيلومتر ي از سطح زمين قرار دارد . هواکره ميز مانند دريا وپوسته زمين ، معدني سرشار از مواد شيميايي است و ظرفي براي دور ريختن مواد زايد به شمار مي رود. هوا ، تنفس و ادامه زندگي يک نقش مهم هواکره ، فراهم آوردن گاز اکسيژن مورد نياز براي تنفس است . در عمل تنفس ، اکسيژن هوا را به ريه ها ي خود مي فرستيم . اين اکسيژن در سلولها مي سوزد و گاز دي اکسيد کربن توليد مي شود . نوع و درصد گازهاي موجود در هواي دم و بازدم به صورت زير است : هواکره را بهتر بشناسيم بيشترجرم هواي کره در فاصله 10 تا 12 کيلومتري از سطح زمين قرار دارد . اين ناحيه را تروپوسفر مي گويند . اين بخش از هوا کره همان بخشي است که ما در آن زندگي مي کنيم . مخلوط شدن يوسته ي گازها در تروپوسفر موجب پيدايش ترکيب درصد تقريباً يکنواختي مي شود . N2 ، O2 اصلي ترين اجزاء هستند . مقادير جزئي CO2 و A2 در هوا يافت مي شود بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:

صفحه 2:
فهرست مطالب: بخش اول ۱۰ نکته از کتاب ‎۹٩‏ فاجعه در کلاس درس بخش دوم آموزوپرورش فنلاند 2 بخش سوم = شيمى دهم تجربى رياضى فصل دوم رد پای کازها آموزش تصویری را جدی بكيريم نسخه قابل ويرايش همراه با تصاوير مرقبط تعداد صفحات:۴۰

صفحه 3:

صفحه 4:
نکنه اول: دانش آموزان در پنج ثانیه اول 00007 ارزيابى مى كنند و درمى يابند جه زى شما را مى آزارد و جكونه

صفحه 5:
#آنکته دوم أجند دقيقه اول كزاس بها اكه دانش اموزان در بزركا

صفحه 6:
پیشتری را کسب می کند نه یک معلم خجالتی

صفحه 7:

صفحه 8:
| کت انتظارات خود را از دانش آموزان ‎Becca‏

صفحه 9:
: ‏نکته ششم‎ 8 0 LF 0 ol sory VS oe Serre ree ۳ ۳ Sener رك

صفحه 10:
1 5 i

صفحه 11:

صفحه 12:
DS Gulu OljgeT 5201010 ‏احتمال زیاد بر شما غلبه خواهند‎

صفحه 13:

صفحه 14:
gaze ale 91 ta jaro

صفحه 15:
در جهان اول شد؟ بخش‌دوم تعداد اسلاید10:

صفحه 16:
درست همانند میکل آنژ 0۳ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ ‎yo yo‏ کالبد فرشته ای شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز » کودکی باهوش شده است. ee ‏ا بركرفته از كتاب توانمندى ها نهان‎ ‏اثر آدام گرنت‎

صفحه 17:

صفحه 18:
فرهنكى نشئت كرفته ست كه خوة ‎wail ou JT‏

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:
الله الذی پرسل الریاح فتثیر سحابا فیبسطه فی السماء كيف يشاء و...

صفحه 31:
در میان سیاره های سامانه ی خورشیدی تنها زمین اتمسفری دارد که امکان زندگی را روی آن فراهم ‎ve‏ ‏کند. این اتمسفر مخلوطی از گاز های گوناگون است که تا فاصله ی 500کیلومتری از سطح زمين امتداد يافته 7 است به طوری که می ز زود كفت ما در كف اقيانوسا +" مولکول های گازی اس

صفحه 32:
هوا كره حبيست؟ en ‏ما درزير يوشش نازكي از هوا زندكي مي كنيم كه ف‎ on ‏هواکره نامیده مي شود.99 درصد از هواکره در‎ ‏ار آب‎ . ‏فاصله ي 30 کیلومتر ي از سطح زمین قرار دارد‎ ‏تا‎ هواكره ميز مانند دريا ويوسته زمين . معدني سرشار هواي دم از مواد شيميايي است و ظرفي براي دور ریختن 55 ا ا ‎AOE}‏ ‏%0 ‏هوا , تنقس و ادامه زندگي ‎ee‏ ‏۰ب ‏ا را 0 سلولها مي سوزد و كاز دي اكسيد كربن توليد مي شود . نوع و درصد كازهاي ‎ae‏ ‎ae cere Snes rae Sv Ce ere a)‏ هواکره را هدر بشنادیم نس ‎ee eh os rat Be noe ese‏ 0 تن

صفحه 33:
برخورد مولکول ‎Sick‏ ‏۳۱ ‏دب ‏داشتن گاز های گوناگون ‎OMG Aes‏ همه ی جهت ها بر بدن ران و با توجه به اینکه فشار هوا در ارتفاع های بیشتر کمتر است ره گرفت فشار ۲ هوا در لایه ی تروپوسفر ‎y‏ بيشتر از لايه هاى ديكر است / و فشار هوا در لايه ى استراتوسفر كمتر از فشار ‎ee‏ های دیگر است: ‎

صفحه 34:

صفحه 35:
ذا ءا ۱ همانطور که در جدول بالا ميبينيد بخش عمده هوا کره را دو گاز نیتروژن و اکسیژن تشکیل می دهد کاز او در میان اجزاى هوا كره در رتبه ى سوم قرار دارد.بنا بر اين مى توان هوا را منبعى غنى براى تهیه ی این گاز ها دانست.در صنعت

صفحه 36:
تقطیر یک فرآیند فیزیکی برای جداسازی مواد از همدیگر است.اساس عمل تقطیر متفاوت بودن wel igs 288 sles برای جداکردن موادی که نقطه جوش آن ها خیلی به هم نزدیک باشد ای در رشان مک اختلاف این روش با تقطیر ساده آن است

صفحه 37:
سود سيبس بللست هنيو ' فشار دمای هوارا وم کاهش می دهند.با کاهش ۱ دمای هوا تا صفر درجه ی ‎١‏ سلسیوس رطوبت هوا به | | صورت يخ از آن جدا مى شود.در دماى منفى 78 درجه ى سلسيوس كاز كربن دى اكسيد هوا نيز به صورت جامد در فى ابد.يا شرد كردن شير تا دمای منفی200درجه ی سلسیوس مخلوط بسیار 5 سردی از چند مایع پدید می آید ‎ieee ae‏ ل 5 كوبت ‎oe‏ بایان با عبور ‎Ue‏ ‎es ese‏ ده جدآساز یدای ظرف های جدا ذخیره می وك | | | | |

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:

صفحه 42:

شیمی دهم تجربی ریاضی فصل دوم رد پای گازها فهرست مطالب: بخش اول 10نکته از کتاب 99فاجعه در کالس درس بخش دوم آموزوپرورش فنالند بخش سوم شیمی دهم تجربی ریاضی فصل دوم رد پای گازها آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات40: 📙نکته اول: دانش آموزان در پنج ثانیه اول مالقات شما را قضاوت می کنند ، ارزیابی می کنند و درمی یابند چه چیزی شما را می آزارد و چگونه می توانند به بهترین وجه ازآنها برای حمله به شما استفاده کنند 1 📙نکته دوم: شاید این شناخت بچه ها در چند دقیقه اول کالس به خاطر حس ششم غریبی است که دانش آموزان در بزرگ سالی از دست می دهند 2 📙نکته سوم: یک معلم با اعتماد به نفس احترام بیشتری را کسب می کند نه یک معلم خجالتی 3 📙نکته چهارم: مواظب باشید :هرگز تصور نکنید که کالس شما از قبل قوانینی را می داند شما هستید که باید قوانین را بگویید 4 📙نکته پنجم: انتظارات خود را از دانش آموزان در همان جلسه اول مشخص کنید 5 📙نکته ششم: یادآوری نام های دانش آموزان هرگز آسان نیست یک معلم معمولی در روز به 120تا 180 دانش آموز سروکار دارد 6 📙نکته هفتم: انتظار می رود نام کوچک دانش آموزان را یادبگیرید 7 📙نکته هشتم: بدانید کالسداری کالسA با کالسB,Cفرق دارد وهیچ دو کالسی مثل هم نیستند 8 📙نکته نهم: اگر دانش آموزان احساس کنند که شما مالیم و رام هستید به احتمال زیاد بر شما غلبه خواهند کرد 9 📙نکته دهم: اگر شهرت به عصبانیت و وحشیگری داشته باشید به احتمال زیاد مورد بی مهری و بی اعتمادی آنها قرار می گیرند 1 0 محمد فایق مجیدی @ fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش دوم آیا میدانیدکدام کشور سه بار در آزمون PISA )آزمونیاستاندارد برای سنجشمهارتهای ریاضیات ،روخوانیوعلوم تجربی ( در جهان اول شد؟ بخشدوم تعداد اسالید:10 درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است. مرواکالینز برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت 1 دانش آموزان فنالندی سه بار در آزمون جهانی PISAاول شدند واین اتفاقی نبود وتوجه صاحب نظران تعلیم و تربیت جهان را جلب کرد 1 @ fayihg.maji ‏di بعد از مطالعه پژوهش های مختلف در باره دلیل برتری فنالندی ها مشخص شد که بخش اعظم موفقیت آنان از فرهنگی نشئت گرفته است که خود آفریده اند. 2 @ fayihg.maji ‏di این فرهنگ در باور به توانمند بودن تک تک دانش آموزان ریشه دارد 3 @ fayihg.maji ‏di مدارس فنالند به نحوی طراحی شده اندکه به جای تفکیک بهترین و درخشان ترین دانش آموزان از دیگران به هر دانش آموز فرصت رشد می دهند 4 @ fayihg.maji ‏di شعار رایج در مدارس فنالند این بود: ما نمی توانیم هدرفتن حتی یک مغز را تاب بیاوریم 5 @ fayihg.maji ‏di در فنالند تنها بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان تمرکز نمی کنند بلکه بر رشد وعالیق فردی تک تک آنان توجه دارند 6 @ fayihg.maji ‏di تا یک نسل قبل فنالند یک مرداب آموزشی همتراز با مالزی ،پرو و در رتبه آخرکشورهای اسکاندیناوی به حساب می آمد 7 @ fayihg.maji ‏di در سال 1960میالدی 89درصد فنالندیها نمی توانستند کالس نهم را پشت سر بگذارند 8 @ fayihg.maji ‏di در دبستانی در کارولینای شمالی با بررسی عمکلرد دانش آموزان کالس های چهارم وپنجم به این نتیجه رسیدند داشتن یک معلم در دو سال متوالی یکی از دالیل رشد دانش آموزان در روخوانی ،ریاضیات وعلوم بوده است. @ fayihg.maji ‏di 9 در آزمونی دیگر در سال 2012و زمانی که ‏OECDآزمون استعداد متفاوتی را به منظور ارزیابی 165هزار فرد بزرگسال از کشورهای مختلف اجرا کرد نوجوانان و افراد 24ساله فنالندی در ریاضیات و روخوانی رتبه اول را کسب کردند. @ fayihg.maji ‏di 1 0 تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی منبع:کتاب توانمندی های نهان اثر آدام گرنت ترجمه آقای میثم همدمی 6 @ fayihg.maji ‏di ب ه ن ا م ا و ک ه آ ف ر ی د علم ع ا ل م ر ا شیمی فصل دوم 29 الله الذی یرسل الریاح فتثیر سحابا فیبسطه فی السماء کیف یشاء و... خداوند همان کسی است که باد هارا می فرستد تا ابر ها را به حرکت در آورد سپس آنهارا در پهنه ی آسمان آنگونه که بخواهد می گستراند و.. 30 رد پای گاز ها در زندگی سیاره های زمین در میان سیاره های سامانه ی خورشیدی تنها زمین اتمسفری دارد که امکان زندگی را روی آن فراهم می کند.این اتمسفر مخلوطی از گاز های گوناگون است که تا فاصله ی 500کیلومتری از سطح زمین امتداد یافته است به طوری که می توان گفت ما در کف اقیانوسی از مولکول های گازی استفاده 31 می کنیم. اگر زمین را به سیب تشبیه کنیم.ضخامت هواکره نسبت به زمین به نازکی پوست سیب می باشد هوا کره چیست؟ ما درزير پوشش نازکي از هaaوا زنaaدگي مي کaaنيم کaaه هaaواکره ناميaaده مي شaaود 99.درصaaد از هaaواکره در فاصله ي 30کيلومتر ي از سaaطح زمين قaaرار دارد . هواکره ميز مانند دريا وپوسته زمين ،معدني سرشار از مaaواد شaaيميايي اسaaت و ظaaرفي بaaراي دور ريختن مواد زايد به شمار مي رود. هوا ،تنفس و ادامه زندگي يک نقش مهم هواکره ،فراهم آوردن گاز اکسيژن مورد نياز براي تنفس است . در عمل تنفس ،اکسيژن هوا را به ريه ها ي خود مي فرستيم .اين اکسيژن در سلولها مي سوزد و گاز دي اکسيد کربن توليد مي شود .نaaوع و درصaaد گازهaaاي موجود در هواي دم و بازدم به صورت زير است : 32 ‏CO2 ‏O2 ‏N2 بخار آب گازهاي ديگر هواي دم %78 %21 %0/03 %0 %0/97 هواي بازدم %75/5 %14/5 %4/5 هواکره را بهتر بشناسيم %4/56 بيشترجرم هواي کره در فاصله 10تا 12کيلومتري از سaaطح زمين قaaرار دارد . %0/94 الیه های هوا ک ره فشار هر گاز ناشی از آب و هوا نتیجه بر هم کنش میان زمین-هواکره-آب و خورشید است. تغییرات آب و هوایی در فاصله ی 12-10 از سطح زمین(الیه 33 برخورد مولکول های آن با دیواره ی ظرف است هوا کره نیز به علت داشتن گاز های گوناگون فشار دارد این فشار در همه ی جهت ها بر بدن ما و به میزان ثابت وارد می شود با توجه به اینکه فشار هوا در ارتفاع های بیشتر کمتر است می توان نتیجه گرفت فشار هوا در الیه ی تروپوسفر بیشتر از الیه های دیگر است و فشار هوا در الیه ی استراتوسفر کمتر از فشار هوا در الیه های دیگر است. آیا هوا کره می تواند منبع ارزشمندی برای تهیه برخی گاز ها باشد؟ ح دو د %75از جرم هواکر ه د ر ن ز د ی ک ت ر ین الیه به ز م ی ن( ت ر و پ و س ف ر ) ق رار دارد.ا ی ن ب خ ش ه م ا ن بخشی ا س ت ک ه م ا د ر ان ز ن د گ ی م ی ک ن ی م . پ س از ت ر و پ و س ف ر ه و ا ک ر ه رقیق و ر ق ی ق ت ر م ی ش ود . همانطور که در جدول باال میبینید بخش عمده هوا کره را دو گاز نیتروژن و اکسیژن تشکیل می دهد.گاز آرگون در میان اجزای هوا کره در رتبه ی سوم قرار دارد.بنا بر این می توان هوا را منبعی غنی برای تهیه ی این گاز ها دانست.در صنعت هوا جرم دارد... تقطیر یک فرآیند فیزیكی برای جداسازی مواد از همدیگر است.اساس عمل تقطیر متفاوت بودن دمای جوش مواد است قطیر جزء به جزء برای جداکردن موادی که نقطه جوش آن ها خیلی به هم نزدیک باشد از تقطیر جزء به جزء استفاده می کنند. اختالف این روش با تقطیر ساده آن است که در این حالت از یک ستون تقطیر جزء به جزء استفاده می شود. تعریف تقطیر جزء به جزء در تقطیر جزء به جزء مایع داریم شود.سپس با استفاده از فشار دمای هوارا پیوسته کاهش می دهند.با کاهش دمای هوا تا صفر درجه ی سلسیوس رطوبت هوا به صورت یخ از آن جدا می شود.در دمای منفی 78درجه ی سلسیوس گاز کربن دی اکسید هوا نیز به صورت جامد در می آید.با سرد کردن بیشتر تا دمای منفی200درجه ی سلسیوس مخلوط بسیار سردی از چند مایع پدید می آید که به آن هوای مایع می گویند.در پایان با عبور هوای مایع از یک ستون تقطیر گاز های سازنده جداسازی و در ظرف های جدا ذخیره می شوند. ا ج ز ا و م پ ط ا ا ل و د ر پوی ن ب رست ت ش د ه از ابتدای صحفه ی 45تا پایان صحفه ی (50با در نظر نگرفتن باهم بیاندیشیم/پیوند با ریاضی)/ تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی دهگالن دبیر بازنشسته زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکار افتخاری مجله شوق تغییر بیش از ده سال 14سال کارشناس آموزش 📙 📙 📙 0 end

39,000 تومان