صفحه 1:
a پایه ٠١
شامل الگوهای جمله
از سطح کاملا as bon
صفحه 2:
:فهرست مطالب
بخش اول ویژه معلمان مدارس عادی خاص
الگوی بد درس دادن
۱
آموزش ریاضی در ژاپن
بخش دوم ویژه دانش آموزان
پاورپوینت زبان انگلیسی
پایه دوازدهم
شامل الگوهای جمله نویسی از سطح
كاملا ساده تا کمی پیشرفته تر
آموزش تصویری را جدی بگیریم
نسخه قابل ویرایش
همراه با تصاویر مرتبط
تعداد صفحات:۳۰
صفحه 3:
صفحه 4:
٠ درست همانندمیکل آنز
» من هم فکر می كنم درون هر دانش آموز
کودکی باهوش محبوس
.شده است
صفحه 5:
۳ ات ماش
(فیل دیوید سن - دانشکاه
PATS Desens PCP Pee) SEE eC OO Crepes C2
1 cd goa ae eR wyere s Persona yest)
Renee enone Un YS ten [PCr Cree eer CER ARR YP
1 rer
Oe NI ead ee ed
۱ her Coen UCT SET Sicel|
شود.
معلم ارایه دهنده این
بازيكرى باشد و در مقابل حضار كم نياورد.
مدل بايد انعطاف يذير. متكى به خود و داراى استعدا
صفحه 6:
۰ ۳ a
سروع نت۱ 00
عذر مسخره آميزى براى دير آمدن مى آورد.
ل ا ل ene
ا ا ا ل ae
OTe ا ا ل tr
صفحه 7:
eye Pn ee eS OL
* مثال ها را قب
کم ی كلد ال عا اكد سس
مشكل. ساده. يا نامناسب براى مطلب مورد بحث از آب در
می آیند.
۳ he ees DIS reac tee aid
رجوع می کند.
30 ier Muy ere lor ie
Recta eye we se)
صفحه 8:
۳ 2
سبك بى اثر عرضه
با أرامى د دوانه EE
0 ا ااا eee FOE
ا ل
0001 nca at Tees ee eet were OLB
0 Tones yet
ESTO Tens Re eedey Teo
با تکان دادن دست شکل ها را نشان می دهد.
مقدمه. خلاصه يا روابط بین عقاید را عرضه نمی کند.
Bee Seen ا Pee Sec e FN pee ee ec
Se re Tene) Lea ewe toed
نمى دانند آن هارا مسخره مى كند.
0
Ee ew ال
۱ eC errr)
صفحه 9:
نداشتن تماس با دانشجویان
۱ Rec Pe Seen Co nee cae
2110017
7
1 Fe 0
er eee Cntr Cd reer ecm On a eee Ore
5-00
ROM ror SAC MOT Cnp re
Re OPC Pre ar
دایم به وقت نگاه می کند.
Oe Oey BCS Ne nce) =)
ee pred ne re
SCS aCe te adel cad
صفحه 10:
برخود بد با سوّالات
Bete UTE ae ea
5 تت د ني لس م ززم رركت پیدا کنند.
Ferre Peron ney SOME CMD er TE Rees Weed pe eG
vey
۱ | wo Tey ene Se S S Le CORT)
عمومي نيستند.
* تقریباً ا 0
سوّالاتی را که مبهم. گیج کننده, غير ممكن ويا بى اندازه ساده
هستند. می پرسد.
* از اولین فرد می خواهد که دست بلند کند. بدون آن که به دیگران وقت
فك 5
و
صفحه 11:
استفاده بد از تخته سیاه
شكل هاى شلوغ و غير مشخص مى كشد.
eee TCS Re Soe and Boa Teed
eres eee
9 سب
ا ۱۳
ل ا
حل مسایل متمایز را روی تخته مخلوط می کند.
اي لا ل
* غير خوانا مى نوبسد (خيلى كوجك. خيلى بزرك يا اريب).
Ry ا ا oe en ae
Rtn Ten pepred hfe ranted ay ku nen | eaters
۱ aor or C11 Fae yer Pe rare
كه أن را أن رأ روى خط ده ی بنوسد.
"زو cea eee teal arn beard يك
جلوگیری می کند.
نو یا طوري رسم می کند که قسمت های
صفحه 12:
Sentence Structure
How to Teach Writing.
Qom Educational English Group
صفحه 13:
The prime goal of
Communicative Approach
Enabling learners to use language in
communicative contexts
صفحه 14:
Spelling Vs Writing
Spelling, the art of correctly assembling words
from their letters, as an essential component
of successful writing
Arranging the word in order to make a
sentence and make a meaningful
communication.
صفحه 15:
جملات زير را بفوائير. هر جمله را به تصوير مناسب فورش وص ل كنير.
.١ 300 [31/30. ١ علاقط 3 62۳016۲8۰ ۱ take photos every day .1
.He is Mahdi. He has a bicycle. He rides it every day .2
«She is Sara. She has a laptop. She works with it every day .3
They are my friends. They have a ball. They play basketball on .4
.Fridays
صفحه 16:
ane تو راری
oily gl ane
oily gl ane
عه ما داریع
Byl Git ane
۰ علی دارر
براررهايم
صفحه 17:
Complete Hamid’s notes with “have, have, am, is, are”. Then
write a similar text about yourself.
en Hamid. | ...... from Iran. | ...... 14 years old. I... a
student now. | ...... two brothers. My father ......... a teacher. He
5 .. 50 years old. He . a car. He drives his car to work. My
mother ......... a nurse. She . 45 years old. My brother ......
kind and helpful. When they ... ... money, they give some to the
| ۲۰
I
صفحه 18:
Subject Verb Object
eed مفعول فعل
صفحه 19:
همائلوثه له یریر سه ز اصلی هر همله عپارت بورئر از؛
Sentence — Subject + Verb + Object.
مفعول + فعل جب فاعل «<. ممله
ی
مق ل: کل ای ان Mm cneriyy ا ل ا
فل مایق ره ظر ام شره با 5
صفحه 20:
«هالا با استفاره ا زگلمات داره شره جمله پسازیر
صفحه 21:
عم ا
1 recit the holy
تلا Quran
He
e
h_ recit the holy :
e ع6 Quran
Ali
صفحه 22:
صفحه 23:
A: What do you do on Fridays?
B: play- we - football.
Fridays.
A: What do you do on Fridays?
B: recite — we - the Holy Quran-
ره
صفحه 24:
«عالا با استفاره ا زکلمات راره شره مله بسازیر
. at 6:30. (get up - I)
. at 7:30. (breakfast- | - eat)
. at 2:30. (buy - some fruit -
!)
eee at 4:30: (TV - watch - 1)
مه و وم و5 at 8:30. (a storybook - | -
او ی
صفحه 25:
FO eee ا nee ee ren aes
on
agree Was
every
day
at 6:00
I
Yo
۷ ۲۵۶۱۲۲۲۱۵ با
trees Quran
the
1
صفحه 26:
دهم ينين قن الاان.
و
every week
: ۳۷اه
morning
every night
2
home
غ2
school
I
Yo
۷ ۲۵۶۱۲۲۲۱۵ با
Quran
۸2 ع
the
1
صفحه 27:
صفحه 28:
Susan: What do Jim and Tom do?
Rose: play/ in the park/ football/ they/ on Fridays
Susan: What does Mary do on Fridays?
Rose: rides/she/bicycle/ on Fridays/ in the park
Susan: What about Alex?
Rose: takes photos/ he/ on Fridays.
Susan: Does James read a book in the library on Fridays?
Rose: No, he doesn’t. Paints/he/ beautiful pictures/ in the park.
صفحه 29:
«در جرولهاى زیر با پرگاربررترین افعال در sae اللليسى آشنا مى شویر
١ ال ۳1 اقب
لک 0 ea
1
0
uy watc 1
0 3 اا ا
هعمو af iste
مفالعاررن۷- بازیکرن ۳- قر زو ۴-تمی زکررن۵شگورن ۶-فریرن ۷- تماشگن ۸ سپفتن ٩-شستن: وین 11-1
سب تکررن ۱۲ نوشیرن ۱۳- رانترگ یگرون ۱۴ گوش دارن۱۵-درس رارف
سر سر
wr
صفحه 30:
sentence معلا
صفحه 31:
The table shows some of the Hasan Yazdani’s daily
activities. Complete the notes about his routines.
6:00 am 7:00 am 8:00 am 9:00 am 10:00 am 10:00 pm
Wakes up eats goes tothe runsforan_ practices goes to
breakfast avm hour bed
Hasan Yazdani is a famous Iranian sportsman.
He has a special daily program.
He.
goes to bed early. He takes 8 hours of sleep at
night.
صفحه 32:
[_مال استمراری
صفحه 33:
صفحه 34:
صفحه 35:
پاورپوینت زبان انگلیسی
پایه دوازدهم
شامل الگوهای جمله
نویسی از سطح کامال
ساده تا کمی پیشرفته تر
تعداد صفحات 30:
:فهرست مطالب
بخش اول ویژه معلمان مدارس عادی خاص
الگوی بد درس دادن
و
آموزش ریاضی در ژاپن
بخش دوم ویژه دانش آموزان
پاورپوینت زبان انگلیسی
پایه دوازدهم
شامل الگوهای جمله نویسی از سطح
کامال ساده تا کمی پیشرفته تر
آموزش تصویری را جدی بگیریم
نسخه قابل ویرایش
همراه با تصاویر مرتبط
تعداد صفحات30:
درست همانند میکل آنژ
که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای
.محبوس شده است
،من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز
کودکی باهوش محبوس
.شده است
برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان
اثر آدام گرنت
مرواکالینز
1
الگوی بد درس دادن
(نیل دیوید سن -دانشگاه مریلند)
•
•
•
•
•
از سال 1971تدریس بد درس دادن برای دانشجویان فوق لیسانس ،دستیار ها و
دانشجویان دبیری مقطع متوسطه در دانشگاه مریلند انجام شده است.
ارایه رل «ضد مدل» :ناظر به حضار می گوید که االن شاهد تدریسی خواهند بود
که یک مدرس مقتدر ریاضی ارایه می شود.
بعد از چند دقیقه حضار متوجه اشتباهات تدریس ایشان می شوند.
این روش زمانی مفید است که حداقل سی نمونه از اشکاالت در آن تشخیص داده
شود.
معلم ارایه دهنده این مدل باید انعطاف پذیر ،متکی به خود و دارای استعدا
بازیگری باشد و در مقابل حضار کم نیاورد.
•
•
•
•
•
شروع ناهنجار
با عجله دیر به کالس می آيد.
عذر مسخره آمیزی برای دير آمدن می آورد.
می پرسد «امروز ما باید چه کار بکنیم»؟
برای پیدا کردن مطلب مناسب کتاب را ورق می زند.
گچ ندارد و در حالی که به فراش ها ناسزا می گوید برای بدست آوردن آن بیرون می رود.
آماده نکردن درس و نداشتن نوت
•
•
•
•
•
تعریف ها و قضیه ها را غلط بیان می کند.
مثال ها را قبًال تنظیم نکرده است.
سعی می کند در کالس مثال هایی بزند ،که خیلی پیچيده،
مشکل ،ساده ،یا نامناسب برای مطلب مورد بحث از آب در
می آیند.
خط مشی استدالل را از دست می دهد و مرتب به کتاب
رجوع می کند.
مسایل را بدون توجه تکلیف می دهد (برای مثال ،مسایل
فرد از 1تا 200را حل کنید).
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
سبک بی اثر عرضه
با آرامی دیوانه کننده ای ادامه می دهد.
به طرز یکنواخت ،خسته کننده ،کتابی و یا غیر منطقی صحبت می کند.
با عجله از مطالب می گذرد و به سرعت صحبت می کند.
از آن چه می گوید به اندازه کافی روی تخته نمی نویسد.
به خود زحمت نمی دهد که تعاریف را بنویسد.
اصطالحات را بدون تعریف کردن آن ها به کار می برد.
با تکان دادن دست شکل ها را نشان می دهد.
مقدمه ،خالصه یا روابط بین عقاید را عرضه نمی کند.
سعی نمی کند به دانشجویان انگیزه ای برای مطالعه مطلب بدهد.
فرض می کند که دانشجویان قبًال مطالب اساسی را می دانند و وقتی که
نمی دانند آن ها را مسخره می کند.
به حاشیه می رود که شامل مطالب خیلی پیشرفته است.
کتاب را به سادگی برای دانشجویان می خواند.
اشتباهات متعددی در محاسبه ،منطق و دستور زبان می کند.
نداشتن تماس با دانشجویان
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
با کالس تماس نگاهی برقرار نمی کند ،با تخته ،دیوارها ،کف اتاق یا
سقف صحبت می کند.
توجه همه را از دست می دهد و با وجود این ادامه می دهد.
تفسیرهای ناروایی راجع به سطح پایین مطالب درس ابراز می دارد.
به دانشجویان اهانت می کند ،به آن ها می گوید که احمق و درس
نخوان هستند.
دایم می گوید «ساده» یا «واضح» است.
هیجانی از خود نشان نمی دهد.
دایم به وقت نگاه می کند.
رفتار چندش آوری از خود نشان می دهد.
نام دانشجویان را نمی داند.
هیچ گونه تشویقی برای هیچ فردی ندارد.
برخود بد با سؤاالت
•
•
•
•
•
•
•
•
•
اجازه سؤال کردن نمی دهد یا دانشجویی را که سؤالی می کند شرمسار
می سازد.
به سؤاالت به خوبی جواب نمی دهد.
به دانشجویان می گوید که جواب سؤاالت را در کتاب پیدا کنند.
سؤال دانشجو را نمی فهمد و به سؤالی که مطرح نشده است جواب می
دهد.
وقت کالس را زیاد صرف جواب دادن سؤاالتی می کند که مورد عالقه
عمومی نیستند.
تقریبًا هیچ سؤالی از دانشجویان نمی کند.
سؤاالتی را که مبهم ،گیج کننده ،غیر ممکن و یا بی اندازه ساده
هستند ،می پرسد.
از اولین فرد می خواهد که دست بلند کند ،بدون آن که به دیگران وقت
فکرکردن دهد.
با عصبانیت از جواب های دانشجویان به سؤاالت خود انتقاد می کند.
استفاده بد از تخته سیاه
• شکل های شلوغ و غیر مشخص می کشد.
• شکل ها را غیر واضح یا نادرست حروف گذاری می کند.
• مختصات را برعکس می کشد.
• شکل ها را خیلی باال یا پایین و یا طوری رسم می کند که قسمت های
حساس آن ها از تخته سیاه بیرون می افتند.
• فقره ها را با یکدیگر مخلوط می کند.
• حل مسایل متمایز را روی تخته مخلوط می کند.
• برای فقره های مهم جای کافی نمی گذارد.
• غیر خوانا می نویسد (خیلی کوچک ،خیلی بزرگ یا اریب).
• جلوی دید دانشجویان را با ایستادن جلوی تخته می گیرد.
• چند خط را از میان می اندازد یا چند خط را با هم ترکیب می کند.
• دایم عباراتی را با پاک کردن یا اضافه کردن عوض می کند ،به عوض این
که آن را آن را روی خط دیگری بنوسد.
زود تخته را پاک می کند و بدین وسیله از فهمیدن و سؤال کردنجلوگیری می کند.
Sentence Structure
How to Teach Writing.
Qom Educational English Group
The prime goal of
Communicative Approach
Enabling learners to use language in
communicative contexts
Spelling Vs Writing
Spelling, the art of correctly assembling words
from their letters, as an essential component
of successful writing
Arranging the word in order to make a
sentence and make a meaningful
communication.
. هر جمله را به تصویر مناسب خودش وصل کنید.جمالت زیر را بخوانید
.I am Javad. I have a camera. I take photos every day .1
.He is Mahdi. He has a bicycle. He rides it every day .2
.She is Sara. She has a laptop. She works with it every day .3
They are my friends. They have a ball. They play basketball on .4
.Fridays
فعل های داشتن و بودن از افعال بسیار مهم و پر کاربرد در زبان انگلیسی هستند و یادگیری
کاربرد آنها کمک بسیاری به بهتر صحبت کردن و بهتر نوشتن می کند.
فعل
فعل
فاعل
...من دارم
hav
e
I
...تو داری
hav
e
You
...تو هستی kind
hap
py
...او است
neat
a car
...او دارد a ball
a
...او دارد book
...من هستم
فاعل
a
m
I
ar
e
You
is
He
has
He
is
She
has
She
...او است
We
...ما داریم
hav
e
We
...ما هستیم
ar
e
...آنها دارند
hav
e
They
...آنها هستند
ar
e
They
...علی دارد
برادرهایم
has
Ali
hav
My
...علی هست
برادرهایم
is
Ali
ar
My
Complete Hamid’s notes with “have, have, am, is, are”. Then
write a similar text about yourself.
I ……… Hamid. I …… from Iran. I …… 14 years old. I…………… a
student now. I …… two brothers. My father ……… a teacher. He
……… 50 years old. He ………… a car. He drives his car to work. My
mother ……… a nurse. She ……… 45 years old. My brother ……
kind and helpful. When they ………… money, they give some to the
poor.
I
………………………………………………………………………………………
…………………………
…………………………………………………………….
My
father
…………………………………
………………………………………………………………………………………
……………………. My
mother
.جمالت زیر را با دقت بخوانید .به اجزای هر جمله توجه کنید.یک جمله ساده از چه بخش هایی تشکیل شده است
Object
مفعول
Verb
فعل
Subject
فاعل
dinner
eat
I
a book
read
I
TV
watch
I
همانگونه که دیدید سه جز اصلی هر جمله عبارت بودند از:
Subject + Verb + Object.
.مفعول +فعل +
→
فاعل →
Sentence
جمله
فاعل :همان انجام دهنده کار است.
مفعول :کلمه ای است که کار بر روی آن یا برای آن انجام شده است.
فعل :بیان کننده کار انجام شده یا حالتی است که روی داده است.
حاال با استفاده از کلمات داده شده جمله بسازید.
فاعل+ فعل+ مفعول
study / English / I.
........................
I / the room / clean.
…………………………………
I / a cake / make .
…………………………………
do / I / my home work.
…………………………………
I
Yo
u
We
the
He
y
Sh
e
Ali
. “ از ضمایر زیر برای ساختن جمله استفاده کنیدI “ اکنون به جای ضمیر فاعلی
recit the holy
e
Quran
.
recit the holy
Quran
es
.
همانگونه که در جمله قبل دیدید اگر فاعل جمله سوم شخص مفرد()He/She/Ali/It
باشد در زمان حال ساده به آخر فعل sیا esاضافه می شود.
a horse
cat
eat
Reza
food
Cat
…………………….
It
……………………
….
ride
Reza rides
………….
He
…………………….
watc
h
Amin
TV
Amin watches
TV.
He
…………………….
اکنون با توجه به تصاویر و با استفاده از کلمات در هم ریخته به سواالت پاسخ دهید و گفتگو
.را کامل کنید
A: What do you do on Fridays?
B: play- we – football.
…………………………………………… on
Fridays.
A: What do you do on Fridays?
B: recite – we – the Holy Quran-.
…………………………………………… on Fridays.
A: What do they do on Fridays?
B: dinner/ make / they/.
………………………………………… on
Fridays.
حاال با استفاده از کلمات داده شده جمله بسازید.
1. ………………………………………… at 6:30. (get up – I)
2. ………………………………………… at 7:30. (breakfast- I – eat)
3. ………………………………………… at 2:30. (buy – some fruit –
I)
4. ………………………………………… at 4:30: (TV – watch – I )
5. ………………………………………… at 8:30. (a storybook – I –
همانگونه که می بینید به یک جمله می توان اجزای بیشتری اضافه کرد مانند قید زمان.
.
on
Fridays
every
day
at 6:00
I
Yo
recit the holy
u
Quran
We e
the
y
.و هم چنین قید مکان
I
Yo
recit the holy
u
Quran
We e
the
y
every day
every week
at
.
home every
morning
at
school every night
به ترتیب قرار گرفتن قید مکان و زمان در یک جمله توجه کنید.
قید زمان
قید مکان
مفعول
فعل
فاعل
اکنون جاهای خالی را با کلمات مناسب کامل کنید.
I go to school ……… on
………… .
Susan: What do Jim and Tom do?
Rose: play/ in the park/ football/ they/ on Fridays
……………………………………………………………………………….
Susan: What does Mary do on Fridays?
Rose: rides/she/bicycle/ on Fridays/ in the park
……………………………………………………………………………….
Susan: What about Alex?
Rose: takes photos/ he/ on Fridays.
……………………………………………………………………………….
Susan: Does James read a book in the library on Fridays?
Rose: No, he doesn’t. Paints/he/ beautiful pictures/ in the park.
……………………………………………………………………………….
.در جدولهای زیر با پرکاربردترین افعال در زبان انگلیسی آشنا می شوید
5
4
3
eat
1
0
clea
n
9
wal
k
8
2
play
7
1
stu
dy
6
slee
coo
was
watc
p
k
h
h
1
1
1
1
1
5
1
3
4
2
drin
driv
spea
liste
teac
قدم زدن-4تمیز کردنe5
خوردن-6خریدن -7تماشاkکردن-8پختن-9شستنk10مطالعهhکردن -2بازی کردنn -3
خوابین1--11buy
صحبت کردن-12نوشیدن -13رانندگی کردن– 14گوش دادن-15درس دادن
.هر یک از افعالی را که یاد گرفتید دریک جمله به کار ببرید
قید زمان
قید مکان
مفعول
فعل
sentence
فاعل
Verb
The table shows some of the Hasan Yazdani’s daily
activities. Complete the notes about his routines.
6:00 am
7:00 am
8:00 am
9:00 am
10:00 am
10:00 pm
Wakes up
eats
breakfast
goes to the
gym
runs for an
hour
practices
goes to
bed
Hasan Yazdani is a famous Iranian sportsman.
He has a special daily program.
He…………………………………………..……………………
………………………………………………………………………
………………………………………………………………………
…
………………………………………………………………………
…………………………………………………………… . He
goes to bed early. He takes 8 hours of sleep at
night.
شما تا کنون به غیر از زمان حال ساده زمانهای دیگری را نیز آموخته اید یا خواهید آموخت .از همین الگو ها می
.توان برای ساختن جمالت دیگر استفاده کرد
قید زمان
قید مکان
مفعول
فعل حال ساده
فاعل
قید زمان
قید مکان
مفعول
حال استمراری
فاعل
قید زمان
قید مکان
مفعول
فعل گذشته
فاعل
:تهیه وتدوین
محمد فایق مجیدی دهگالن
دبیر بازنشسته زبان و ادبیات
فارسی
نگارنده کتاب:به آموزش بدبین
نیستم
همکار افتخاری مجله شوق تغییر
📙
📙
📙
end