صفحه 1:
کودک »تریبت زندگی»
کودک ومدرسه ۲
اثر دکتر عبد العظیم
کریمی
تعداد اسلاید ها :۱۱۰
صفحه 2:
صفحه 3:
خلاصه کتاب
" کودک .7 . زندگی . کودک ومدرسه"*
اثر دکتر عبد العظیم کریمی
آموزش تصویری را جدی بگیریم
نسخه قابل ویرایش
همراه با تصاویر مرتبط
تعداد صفحات:۳۰
صفحه 4:
درست همانند میکل آنژ
كه فكر مى كرد درون هر قطعه سنك مرموهکالبدفرشته ای محبوس
شده است
» من هم فكر مى كنم درون هر دانش آموز
كودكى باهوش محبوس
شده است
بر گرفته از کتاب توانمندی ها نمان
آثر آدام گرنت
صفحه 5:
ال شا را له ای 0
فا را ۳
بجه ها خيلى خوب است
ل ا ا باید در دانش آموزان
0 2
جيز اول باشند
صفحه 6:
بلكه هريك از آنها در بيك ييز بايد اول
باشند :یکی در درس خواندن یکی در سحر خیزی
یکی در ورزش یکی در آراستگی سر وصورت
یکی در نظافت ناخن ها یکی در خط زیبا بکی در
حدای خوب داشتن یکی در ادب اجتماعی یکی در
نظم وانضباط یکی درخوش خلقى بكى در سنت
کوشی وتلاش ..
صفحه 7:
ار رل هل سس
صفحه 8:
صفحه 9:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
صفحه 10:
در حالی که طبیعت جهان as
بهترین مدرسه برای آموزش
وذو بيت دشنسصس وشخصيت
كود كان است .
صفحه 11:
ار رل هل سس
صفحه 12:
وبا پای تقفكر وبال تخیل به مقامی از شهود دست یا
بد که وقایع وحوادت زندگی را همان گونه که
رخ داده است حس كند وببيند ودر عبن حال حاضر
وناظر بر احوال گذشتکان باشد واز شحست ها
خلاف ها . پیروزی ها وذوبی ها درس زندگی
بیاموزد .یکی از شبوه های آموزشی در مدارس باید
پرداختن به اين موضوعات باشد .
صفحه 13:
ار رل هل سس
صفحه 14:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
صفحه 15:
صفحه 16:
به انتخ
E
3
:
3
3
1
0
موزس
le سا
صفحه 17:
ار رل هل سس
صفحه 18:
۱ ۳۳۳ از بادكبيرى ابن است كه كود كان بهنر
| بتوانند با خود ومحیط خود سازگار شوند وقادر
ند وقادر گردند که وظایف وتصالیف خود را به
درستی انجام دهند . نه این که از دیگری
ودیگران برای برتری جویی خود پیشی
گیرند .مدرسه کانون تمرین زندگی سالم است.
صفحه 19:
ال شا را له ای 0
*براى اين كه كود كان اطراعات ذوبى را
' كسب كنند تنها شنيدن متن سخنان ديكران
بوايشان كافى نيست . بلكه كيفيت كوش
دادن وشيوه درك كردن انها نيز مهم است .
صفحه 20:
دادن . سوالاتی که مطرح می کنند وکنش
{i 'رقتارى آنان Soh. در دقيق شنيدن ودقيق
nN فهمیدن Higa هستند .یکی از وظایف
۱ _ آموزش ویرورش یاد دادن این مضارت های
N اساسی به دانش آموزان است.
/
i واكنش فاى كود كان به هنكام كوش
صفحه 21:
۱۳ a ey rere ee
۱۳ ۷ Ber cay Career Pie FT ee re
. ها ناتوان وبى استعداد نيست
ت این است که فکر واستعداد او پایه موفقیت او در
زندگی ( .هر كود كى مطابق ظرفیت agi
fen Pc per Iter Pe ۱
خواسته ها وملاک های ما پیشرکت کند.
صفحه 22:
ار رل هل سس
صفحه 23:
7۳ ونر آموزش شمانا فماهنگی این
ابعاد است .شخهیت كودك . تركيب بك
١ || پارچه اى از حفت ها وخصلت هاى نيكو در
۰ ۱ ا قالبى موزون وهماهنك است ٠ نه توكيبى
۱ ۳ مکانیکی از آن ها که بر اساس برش های
۱ خود خواسته ی بزرگسالان صورت می كبرد .
صفحه 24:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
1 eer 0 aN eee
Pe ere Bene ed er red Le
۱ ا
زندكى . جكونه كشف كردن محيط را به انان
بباموزيم
١
+
1
صفحه 25:
این آموزش ها از طریق کناب ومشق
١ | مش ها طريق ٠ بلکه از راه
۱ 1 نگاه كردن ۰ مشاهفده درست ۰
ml
شنيدن معنى دار ودقتٍ وبصیرت
درونی حاحل می شود
۳۳
1
an
1
صفحه 26:
به انتخ
i
9
oS
3
3
:
3
F
:
۱
صفحه 27:
ار رل هل سس
صفحه 28:
| کیش موفقیت گرایی وبرتری جویی از دیگران در
I رفانت ها ومسابقات علمی وثرهنگی عبان دانش
آموزان زمینه ای است نا بيش از آن که مبل داشته
۱ بت که a aie
وخود پرستی ما بار نمی آورد .
صفحه 29:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
صفحه 30:
1
3 هر قدر فرایند تامل واندیشیدن
١ | طولانی تر باشد . . سرعت پیشرفت او
= مراحل بعدى رشد ببشتر است وابين
تاخیر وتانی به پختگی وعمق فصری
او مى اقزايد .
صفحه 31:
ee
صفحه 32:
ال شا رال له تا 0
) بعضی اوگات پدران ومادر آن از روی
دلسوزى ونيت خبر. مصالع شخحینی
|" وتصادل روانی گرزند خود را گربانی
ورقابت هاى
آموزشگاهی کرده اند .
صفحه 33:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
صفحه 34:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
ال ل 2 5252م
are Pe Weer] Pe: ager] Faye] [ae rer] ee
atc ew Perr از طريق خمير مايه هايى جون
لوازم وابزار کاردستی . ورزش . تناتر ونگاشی
شخصيت ۳۹ پرورش داد .
صفحه 35:
صفحه 36:
به انتخ
i
9
oS
3
3
:
3
F
:
۱
صفحه 37:
“a قيمت ی ودک ae سوق هی
۱ دضد بنابراین بختر است تعلیم وتربیت"
١ کت با یرب ی اد
” رقابت عدار ” شود
صفحه 38:
OTC ا
امس
صفحه 39:
ال شا را له ای 0
*اغلب فرزندان ما از تححیل . چیزی جز
Py Pere es ۷
۱
نی وخ اند
صفحه 40:
eee
مى كنند . ادبيات وتاريخ را حفظ .
أ | اكرده اند ولى در باره ايبنده زندكى
١ ۱ خويش , . تفکری بسیار کودکانه ونا
پخته دارند .
صفحه 41:
ا ا ا 00
۱ ee PE eee vig |
بیاموزد ولی به آنها یاد نداده اند که
PY ee ree) 0 00
aera] Denes CW ere
صفحه 42:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
صفحه 43:
FYE peepee ee reer’. yr Pree 3
5 . علمی
وانجه را در مراكز آموزشى آموخته اند
کمکی به نامین بهد اشت روانی وتعادل
شخحیتی آنضا نکرده است.
صفحه 44:
i | مشمترين وظیکه ایی که مدرسه به
4 عهده دارد ابن است که انگبزه
لذت جوبى از تحصیل را در دانش
آموزان بيدار وتقويت كند
صفحه 45:
Bayer 1 ۱۳ ومشتاق
کردن جویندگان علم ومعرقت به
۱
كردن معلومات مرده وبى خاصيت
صفحه 46:
ال شا رال له تا 0
بیشتر . کسانی موفق شده اند که كمتر
بف شنیده اند د استایش es
و بدنبال Bis
صفحه 47:
خود لذت می بریم اما اکر در مقابل این رفتارها
دائم از بیرون تشویق شویم . ممکن است مشوق
oem ا eT eG Ee Wee
صفحه 48:
Ay
تحقیکات روانشناسی نشان داده است f /
روش های آموزشی پدران وسادران
ونگرش های آنان به مطالعه وتفكر I
با خلاقیت وآزاداندیشی كود كان در
ارتباط است.
صفحه 49:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
صفحه 50:
ال شا را له ای 0
لاك مدارس ۳ خدمنگرار ۱۳ 0
اال اا ۱
مدرسه در اخلاق وحالات روحی بچه ها موثر
ve] ل لل
بيبش از متن مداخله كرى مى كند نكاه
eee Bee لل 00
صفحه 51:
_ آموزان بحیرت سیاسی
۳ ..
واجتماعی می بخشد .
صفحه 52:
صفحه 53:
۱ ها را ککور وعلوم
0 طبیسی آنضا را عمیق
11 وموشكاف مس سازد .
صفحه 54:
ال شا را له ای 0
۲ ااا es
آورد
*ومنطق ومعانی وبیان او را تحمل
0
صفحه 55:
*آیا فرزندان ما با درس هایی
که | OY خوانند 3 ۳1
| آثار ۳ j= خود Cee 7-۳ اند ؟
صفحه 56:
A آیا بين آن جه كه قرا مى
۱ 1 گیرند با آن چه که در
۱ . زندگی واقعی با آن روبرو
م هسنند . ارتباطی وجود دارد ؟
صفحه 57:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
صفحه 58:
ال شا را له ای 0
Se جوشره Pare el
نزدیک ونزدیکنر می سازد نه (dye قربه
۳۳ ذهن ومغز او بلکه لطیک سازی کلب
و هنر عشق ورزی او نیز هست .
صفحه 59:
| *جریان آموزش تنضا افزایش نیست بلکه جنبه
۱ کاهشی هم دارد .چه بسا آنچه که از دانش
آموزدر قالب سوال ومجهول يابى كاسته مى
شود
*هنر کاستن وتشنه کردن بسی دشوار تر از
ن اگزودن وسیراب کردن است.
صفحه 60:
Ay
i ۱ فعالیت های فوق برنامه در عدارس باید
۳ در فضایی از آزادی " ." انتخاب " رغبت
iN 1 وخود انکیخته ولذت درونی همراه
| باشد .هرگونه فعالیتی که بدون این
۱ سه عنصر مهم باشد . از اصالت
واثرگذاری تربیتی خارخ است
صفحه 61:
به انتخ
۱
و
(
۱
3
3
:
FS
%
۱
1
I
صفحه 62:
۱ مایت خواندن انسان را با افکار دیگران
اشنا
i ۱ ۳ سازد مشارت سذن كفتن به او حضور
| || ذدهن وسرعت انتگال می دهد ومهارت
۱ نوشتن انسان را دقيق مى كند
صفحه 63:
د داشته باشیم که این مهارت ها هنگامی
شکوفا می شوند که ريشه های آن در
حون شده باشد واز طریق فراهم
1 كردن شرايط مناسب به رشد وتعالى بیشتر
نزديك شود .
لیات 2 =
صفحه 64:
1
: | أأخرد ناب واندبشه خلاق از قلب
| | طربناك JUG Jag” زاييده ۳
| ۲ شود "خود آگاهی واقعی
NN ريشه در "جان آگاهی دارد
صفحه 65:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
صفحه 66:
۳۰۰ ۱ FPPC Wey
۳
9 را( rerceeg
باشند وچگونه حسادت . کینه توزی وتنگ نظری را از خود |
دور بسازند . بیش از بادگیری مفارتهایی که ما در مدارس
۱ LE rape ewer Pe re ey ee er
. دفیم اهمیت دارد
صفحه 67:
ال شا را له ای 0
.شر نائير كذارنده اى بر كودك . مادام كه با صد
ها نائير كذارنده ديكر همراه وهماهنك نباشد بى
ال .هر الگویی نا زمانی که با صد ها الکو ی
eC Dey Py Pare WE 1 ]ا
Pe ا ا ۱۳ منظر وبرای
همين منظور به طور دائم مورد تاكيد قرار عمى
ose)
صفحه 68:
۱ 7 هربی به منزله کار مامایی است .که کار
| زایش آن چیزی است که متربی به اقتضای
| فطرت ونیاز خویش آبستن آن است .باروری .
0 مهیا سازی . مراقبت ویرورش این نیاز واماده
کردن برای زایش . هنر لطیک بک مربی
طربف كار الست
صفحه 69:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
صفحه 70:
الث كن بسبارى jl ۳ و كه دبدنى
نیست از راه دیده می آموزد .
*مثل صدق وصفای درونی . محبت
eS ele ee 1
صفحه 71:
ال شا را له ای 0
0 LR Perr
وأه ك0 مانندريا pls «
دروغ . گریب . کینه ونگرتی که در پشت
کلمات شیرین وبه ظاهر نیکو نففته
است
صفحه 72:
ال شا رال له تا 0
25000000
آیای دیدن عیب دیگران . خوبی ها ونقاط قوت
نها را مه نظر قرر حفته . در حقیقت احساسات
أعالى انان را تقویت كرده ابم ويرورش داده ايم
iN
1
صفحه 73:
Py PC] perce Perera warn a ere |
| واشیاء را ببینیم زیرا در تمام افراد واشیا
re rT ۱۱
خورشید وسایه وجود دارد.
صفحه 74:
ال شا را له ای 0
و۱
کنیم تا از دروغ گویی پرهیز کنند باید
۳ eer ere Priel be ee
fa re re en Pe ee
Pare Dg WT ee ee)
صفحه 75:
صفحه 76:
5
۳ / ء اكر ديكران را دوست داشته باشید . رضایت
| درونی در شما ایجاد می شود . اگر به دیگران
كمك كنيد . اثار مثبت آن منوجه خودنان خواهد
3 آنچه که به دیگران می دفید پیش از آن که
د كا ee ale
صفحه 77:
ال شا را له ای 0
م Pree ee
آن شادمان شود وذود را در اين كار لطيف وزيبا
|
YL a ee ee ey ere به شرارت ویپستی دست
بزند واسير بدبينى ولا قيدى بشود .اين يكى از
etre اا ل |
وانسانی است
صفحه 78:
| یکی از بهترین نشانه های فرزند خوب آن است که به
adil slit aS yf ygos ai pugs al,dl doch |
۱ باشد تا دیگران نیز به او خوبی کنند .
PET Oa eT CV ere
بارور ساخته ايم .
ا rer a eel ا er را
+ madd
صفحه 79:
هر کس آن چنان است که در دل خود قکر می
ندهم چون گیاهی که جوانه می زند . نمی تواند
باشد . هر عملی که از ما سر می زند
از بذرهای انديشه فایمان نشات می کیرد .بنابراین
1 نجه كه هستيم بر اساس انديشه ای که ورزیده ایم .
| يوداخته وساخته می شود .خوب است نیک انديشىٍ ly
= فرزندانمان پرورش دشیم . که اگر نیک بیندیشند
نيك عمل ذواهند كرد ونيك خواهند بود .
صفحه 80:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
صفحه 81:
pli 1 بیش از آموزش های
درسی ومدرسه ای اهمیت دارد
صفحه 82:
۱ ل ا eee
وخودگردانی آن ها کمک می کند بنابراین
ve ee err ee eer er
ياد آورى كنيم كه از ذود بيرسند : امروز را
چگونه گذرانده ام ؟
pers ١
صفحه 83:
ال شا را له ای 0
*چه اگکاری نسبت به دوستانم داشتم؟
"همین بازنگری وباز اندیشی منجر به باز آگرینی
موقعیت های برتر خواهد شد وکودک یاد می
ere) |77
ar Ye pare ا ee Cede re) Py ا
صفحه 84:
| ۱ اگر خواهان فرزندانی حقیقت جو. نیک
آندیش وسلیم النکس هستند . سعى كنيد
صفحه 85:
ا ور 00
ها را از روی خیر ونیکی یاد کنیم . به کرامت
Preyer خويش Far ee wn eee er rc
عشق ونیکی وارامش وسلامت روانی تضهی می سازد
ا ل ا POM Beer iv ewe ener
الئل 0
بدبينى وبد اندیشی نسبت به خود ودیگران است .
صفحه 86:
| | خهش نویسی . کاشی کاری . نیایش . ترتیل .
دهیب . معماری وهدها نمونه ديكر از اين دست
ale های زیبایی . توازن . هماهنكى . تناسب .
'١ نقارن و...در اشیا واصوات ورنگ هاست كه
چنانچه به زیبایی درک شوند منجر به زیبایی درون
وفماهنگی ویک پارچیکی شخصیت
آدمی می شود .
|| اهنك
|
صفحه 87:
ال شا را له ای 0
ES reer ae ee LP TL
وقابلیت ها ی فطری کود 5 را برمی انگیزد.
:حسبات او را تحريك مى كند . عواطف وهيجانات او
۱
تواند به زیبایی ونیک سیرتی کودک بیگزاید .
صفحه 88:
Pr LP] pre] prey er cr WLP See a ||
ديكر را درك كند وبه انها عشقٌ
بورزد .اكر حس نوع دوستى ومشارت مشر
ا ۳
دینی او از شمان ابتدا خاموش می شود
صفحه 89:
ال شا را له ای 0
*اگر محمم هسنید فرزندانی مستقل وازاد
| اندیش داشته باشید واگر مایلید کودکان
شما در آرامش وامنیت درونی به سر برند . باید
|
خویشتن را یاد بگبرند
صفحه 90:
ال شا رال له تا 0
| اسان آزاد اندیش وآزاده . کسی است
oe 9 ۰۰ ۰ ۰ ee I
۲ که توانایی کنترل خویش را در
MK ۱
| بحرانی ترین شرایط روحی وروانی
داشته باشد .
صفحه 91:
ال شا را له ای 0
Pe ne eee ا
احساسات خود هوشیار گردند می توانیم زمینه
استقلال وآزاد اندیشی را در آنفا فراهم کنیم
صفحه 92:
|| جایگزین احساسات فرزندان شان کنند .هر كس تا
زمانی که بر خود مسلط است می تواند فراتر از خود
\\\'\| حركت ai وزمانی که تحت سلطه احساسات
دیگری است نه تنها بر خود هوشیاری ندارد . بلکه
تمامی توان وانرژی خود را حرف کنترل وعوامل
بیرونی می نماید
صفحه 93:
5
a شایسته است به فرزندان خود اجازه
۱ دهیم تا با آرامش درونی واعتماد به
( نفس . احساسات خود را بیان کنند .ابزار
i ' وجود وحراحت در بیان احساسات عواملی
برای کشک خود وفوشیار شدن برخود
i
صفحه 94:
A .اين كه هر فردى بتواند بدون
٠ هبح گونه تفدید وفراسی
بکوید :
"من اين كونه احساس می كنم ”
م
ا د
۳۳
۳1
/
1
صفحه 95:
agag pbola ay aul ly 770 1
” خودشان ونه ۳۳ برای آنچه که اطاعت
Pay Var eee ree wim
صفحه 96:
all يمد كويد ممكس است ن بربسته
iq ' نوين شاكرد در مدرسه نباشم اما بهترین
۱ از" سر ود خوان با نقاش یا ورزشکار مدرسه
)|| هستم .من هر چند فردی با هوش نیستم
Lal گردی مهربان هستم .
صفحه 97:
۱ حمایت بیش از حد . مرکبت افراطی
i اس فا لس اندازة نسيت اله
W ۱ قرزندان باعث مى شود كه آن ها
| اگرادی محافظه کار ناتوان . وابسته .
1 نا امن ومخطرب بار آیند
صفحه 98:
Ay
/ | استقلال کودک زمانی عمیبسر می گردد
۳ كه او بتواند شیوه های Aline
i | : اندیشیدن" و “زندكى كردن ” را تجربه
ا ۳ کند . تنها از طریق این نوع تجربه های
ا Saag كه نيك انديشى ونيك ورزی
. و خلق مى کند an
صفحه 99:
RPE Pe ee Pe Pe
۳ evn eee)
کردن را نمی دانی وممکن است غرق شوی" به
ابن نكته مهم توجه ندارد كه [إزمه باد كيرى
شنا . آن است كه كودك با مراقبت ومداخله هاى
Or ee nan |_|
صفحه 100:
Wi
5 |
هدف احلی تربیت این نیست که فرزندانی بار /] hi
وریبم مطیع دستورات ومقلد رکتارهای ما باشند. ۷
:بلکه هدک . ۰ پرورش افرادی است که توأنایی 1
انجام کارهای بکر ونازه را داشته باشند وبه " 1
تکرار آنچه نسل های قبلی انجام داده اند قناعت |
. نکرده ly
فرهنگ فویش را باز آ فرینی کنند. '\)
١
1
۱
صفحه 101:
۱ ,)= كودكى كه باد مى كيرد هميشه
۱ س تقصیر واحساس گناه (خطا) کند
oN ا که کی ار ناهد آمد که شخصیت
۱ او در بزرگ سالی با نگرانی . اضطراب
1 ونومیدی شمراه خواشد شد
صفحه 102:
۱ *اراده های خعیک . همواره به صورت شعار
1
Are row eae neh ee
وعمل ظهور نمی یابد
صفحه 103:
/ اكر كودك و به كونه ای بار آوریم
| که فمه چیز را همان طور که ما مى
خوافیم ومی پسندیم . بدون مقاومت وبی
6 هيم اتديفة إن بيذيرد .نايد أز اد
i i انتظار خلاقیت واستقلال داشته باشيم .
صفحه 104:
2 آزادی عمل . اعتماد به نکس . احساس
aude ۳ | بودن ومساله جویی وجراگویی .
۱ 1 زیر ساز . ذهنی آفریننده وخلاق است به
ا كود كان ذود اجازه اين قرحت ها
واظهارات کستاخانه را بدهیم.
صفحه 105:
ال شا را له ای 0
»رصز خلاقبت ونبوغ در کودکان . ريشه در شیوه تفکر آن ها
Aree wee ey epee rrr Py) FT| ey Pee]
تغییر دضیم . بگونه ای که هر چیز عادی وکهنه را تازه ونو
PP Pe PY oP PTO ا
پا ۱
داده ایم .زیرا نبوع نابغه ها نه در کثرت معلومات ومحکوظات
EWE Pi rete ee ere wr ev
ومشاهدات اطراف ذود بوده است
صفحه 106:
ا 0
كه مى تواند اقكارى كاملا تازه را كه
هبیج علمی پیش بینی نکرده است .
تركيب كند ابن تنها ممبزه از خلاقيت
Farr
صفحه 107:
۳ شویق کردن . نه به معنای جایزه ویاد اش
۱ بلکه به معنای ایجاد شوگدرونی است.
كودك از طريق لذت درونى وانكيزه
۱ ۱ هاى طبيعى وقطرى اش . به رقتار مورد
نظر مشناق کردد
صفحه 108:
۱ قدرت دانش هر کس در قدرت درک
۱ مجهول(اتی است که دارد واگر
i ۱ ' بخواهیم گرزندانمان را عالم بارآوریم
ا" باید دامنه مجهولاتشان را اگزایش
دهيم .
صفحه 109:
ال شا را له ای 0
۰دشوارترین وپیچیده ترین لایه های حقیقت در ساده ترین وسطحی
purer rh: Fgura] oe || ey
»تنها کافی است ذهنی نیوتنی داشته باشیم که عادی ترین
۱۱ پدیده . چون افتادن سيب از درفت . يكى از شكفت انكيزترين
ered) Pe We Berne hey Re ۱
را از دست ندهند. هر کدام دانشمندی
«كويك فستند كه در آينده دانش ضاى بزركى را خلق مس
صفحه 110:
/ بد نوين وخطر ناک نرین جهل. احساس اشباع از
۱ "| دانش است واكر كود كان ما احساس اشباع
کی در ate کنند ؛ به مرگ الفكر وجمود
صفحه 111:
ال شا رال له تا 0
تنها جبزى كه بابد كودك به ان عادت
0 كنداين است كه
| به هبح جيز عادت نكند .
)|| اين نوع عادت شکنی منجر به گسترش
ذهن وتحول در شخصیت کودک می شود .
1
صفحه 112:
صفحه 113:
صفحه 114:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
واين پایان نیست
آغاز تربیت واقعی است