صفحه 1:
علوم تجربی دوم
دبستان
درس چهاردهم
صفحه ۹۸تا ۱۰۴
از گذشته تا
آینده(نان)
تعداد اسلاید۱۵
صفحه 2:
صفحه 3:
بخش اول ویژه آموزگاران
ومعلمان خوب سرزمینم
هشت ۸اصل کلی تدریس اصول
جهانی
و چهارده ۱۴مهارت های جهانی
یاددهی یادگیری
س دوم
علوم تجربی دوم دبستان
درس چهاردهم
صفحه ۹۸تا ۱۰۴
از گذشته تا آینده(نان)
تعداد صفحات :۱۵
صفحه 4:
درست همانند میکل آنژ
که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر کالبد
. فرشته ای محبوس شده است
» من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز
کودکی باهوش محبوس
.شده است
مرواکالینز
Be و برگرفته از کناب توانمندی ها نهان
9 آثر آدام گرنت
صفحه 5:
صفحه 6:
١
1 هنت اسول كلى جهانى تدريس [
1 5 HILT gat Jo}
اس (ng Bate (شناختى
t اصل موفقیت توجه به تقو -۲
صفحه 7:
he چهردهمهارت
has
|- مهارت در جلب توجه
داش آموزان
۲- مهارت در توضیح مطلبٍ
و نحوهی بیان
۳- مهارت پرسنی و انطباق
سؤال با سطح درك فراكيران
۴- مهارت در کیفیت صدا از
نظر زیر وبم نمودن آهنگٍ
کلام با توجه به محتوایبیام
غير كلام
۶- مهارت در هدايت و
is cay آموزان
1- مهارت در تشخيص مشكلات
دائشموزان در قهم مطالب
۸- بات در توق
دانش آموزنبه باس گوبی
صفحه 8:
{ 5 Mat 39 0 jhe WP
کارافزارهای آموزشی
Ie ee de
ل
دانش أموزان 1
۴- مهارت در ۱
برنامریزی و طرح درس
صفحه 9:
]| چهار ویژگی خاص در
تدریس وجوددارد که
عبارت ات ازة
-١ وجود تعامل بين معلم و
alist le
۷- فعالیتبراساس اهداف : 050
۰ 3
۳- طراحی سم توجه
به موقیت و Ea
صفحه 10:
ی فصل چهاردهم
از گذشته تا آینده(نان)
صفحه 11:
| .نان اصلی ترین ماده ی غذایی ما ایرانی ها است
صفحه 12:
.روش های تهیه ی نان از گذشته تا امروز تغییرات زیادی کرده است
در گذشته کشاورزان گندم ها را به کمک داس درو می کردند.سپس
به کمک خرمن کوب ها ,گندم ها را ازساقه هایشان جدا می کردندودر
.آسیاب های سنگی گندم ها را آرد می کردند
آردها را با دست مخلوط کرده وخمیر می ساختند.خمیرها را با دست
.پهن می کردندودر تنورهای گلی می پختند ونان درست می کردند
صفحه 13:
صفحه 14:
اما امروزه گندم ها را به کمک دستگاهای کشاورزی درو می
کنند.
در کارخانه های بزرگ,گندم ها آسیاب شده وبه آرد تبدیل
و تسس تسس سح تس سب بت :
در نانوایی ها به کمک دستگاههای برقی ,آرد به خمیر تبدیل
aa se
سپس خمیرها در تنور های صنعتی ومکانیزه پخته می شوند.
اگر نان به درستی پخته نشود ویا ما آن را با روش های صحیح,
نگه داری نکنیم,مقدار زیادی از نان تولید شده دور ربخته می
.شود
صفحه 15:
علوم تجربی دوم
دبستان
درس چهاردهم
صفحه 98تا 104
از گذشته تا
آینده(نان)
تعداد اسالید15
(
فهرست مطالب:
بخش اول ویژه آموزگاران
ومعلمان خوب سرزمینم
هشت 8اصل کلی تدریس اصول
جهانی
و چهارده 14مهارت های جهانی
یاددهی یادگیری
بخش دوم
علوم تجربی دوم دبستان
درس چهاردهم
صفحه 98تا 104
از گذشته تا آینده(نان)
تعداد صفحات 15:
درست همانند میکل آنژ
که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد
.فرشته ای محبوس شده است
،من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز
کودکی باهوش محبوس
.شده است
مرواکالینز
برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان
اثر آدام گرنت
هشت اصول کلی جهانی تدریس
:
-1اصل رشد و آمادگی
(شناختی ،اخالقی و )...
-2اصل موفقیت
-3اصل رغبت
-4اصل فعالیت
-5اصل استفاده از حواس
مختلف
-6اصل داشتن معلومات
الزم و کافی
-7اصل توجه به تفاوتهای
فردی
-8اصل راهنمایی
چهارده مهارت جهانی
تدریس :
-1مهارت در جلب توجه
دانشآموزان
-2مهارت در توضيح مطلب
و نحوهی بيان
-3مهارت پرسش و انطباق
سؤال با سطح درك فراگيران
-4مهارت در كيفيت صدا از
نظر زير و بم نمودن آهنگ
كالم با توجه به محتواي پيام
-5مهارت در به كار بردن عاليم
غير كالمي
-6مهارت در هدايت و
راهنمايي دانشآموزان
-7مهارت در تشخيص مشكالت
دانشآموزان در فهم مطالب
-8مهارت در تشويق
دانشآموزان به پاسخگويي
صحيح
چهارده مهارت جهانی
تدریس :
-9مهارت در تداوم
بخشيدن بر توجه
دانشآموزان
-10مهارت در كسب
مشاركت دانشآموزان
-11مهارت در كنترل
دانشآموزان
-12مهارت در بهكارگيري
كارافزارهاي آموزشي
-13مهارت در اختصاص
دادن وقت به يادگيري و
دانشآموزان
-14مهارت در
برنامهريزي و طرح درس
چهار ويژگي خاص در
تدريس وجود دارد كه
عبارت است از:
-1وجود تعامل بين معلم و
دانشآموزان.
-2فعاليت براساس اهداف
معين.
-3طراحي منظم با توجه
به موقعيت و امكانات.
-4ايجاد فرصت و تسهيل
يادگيري.
فصل چهاردهم
از گذشته تا آینده(نان)
.نان اصلی ترین ماده ی غذایی ما ایرانی ها است
.روش های تهیه ی نان از گذشته تا امروز تغییرات زیادی کرده است
در گذشته کشاورزان گندم ها را به کمک داس درو می کردند.سپس
به کمک خرمن کوب ها ,گندم ها را ازساقه هایشان جدا می کردندودر
.آسیاب های سنگی گندم ها را آرد می کردند
آردها را با دست مخلوط کرده وخمیر می ساختند.خمیرها را با دست
.پهن می کردندودر تنورهای گلی می پختند ونان درست می کردند
اما امروزه گندم ها را به کمک دستگاهای کشاورزی درو می
کنند.
در کارخانه های بزرگ,گندم ها آسیاب شده وبه آرد تبدیل
می شوند.
در نانوایی ها به کمک دستگاههای برقی ,آرد به خمیر تبدیل
می شود
سپس خمیرها در تنور های صنعتی ومکانیزه پخته می شوند.
اگر نان به درستی پخته نشود ویا ما آن را با روش های صحیح,
نگه داری نکنیم,مقدار زیادی از نان تولید شده دور ریخته می
.شود