پاورپوینت
علوم تجربی

پاورپوینت درس نهم علوم پایه ششم سفر انرژی از صفحه 65تا72

توضیحات فهرست مطالب: بخش اول هشت 8اصل کلی تدریس اصول جهانی و چهارده 14مهارت های جهانی یاددهی یادگیری بخش دوم پاورپوینت عنوان درس 9 علوم پایه ششم سفر انرژی از صفحه 65تا72 آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:20چهارده مهارت تدریس: 1- مهارت در جلب توجه دانش‌آموزان 2- مهارت در توضيح مطلب و نحوه­ی بيان 3- مهارت پرسش و انطباق سؤال با سطح درك فراگيران 4- مهارت در كيفيت صدا از نظر زير و بم نمودن آهنگ كلام با توجه به محتواي پيام 5- مهارت در به كار بردن علايم غير كلامي 6- مهارت در هدايت و راهنمايي دانش‌آموزان 7- مهارت در تشخيص مشكلات دانش‌آموزان در فهم مطالب 8- مهارت در تشويق دانش‌آموزان به پاسخ‌گويي صحيح در اين درس، دانش‌آموزان ابتدا به كمك انجام آزمايش، آموخته‌هاي سال سوم ابتدايي را درباره‌ي انرژي و تبديلات آن تجربه مي‌كنند. سپس با انجام فعاليت‌هايي درمي‌يابند كه انرژي مي‌تواند به روش‌هاي مختلف در مواد و وسايل ذخيره شود. در ادامه، سفر انرژي را از انرژي خورشيد تا تبديل به انرژي گرمايي درپديده‌هاي مختلف، بررسي مي‌كنند. بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:

صفحه 2:
فهرست مطا بخش اول هشت ۸اصل کلی تدریس اصول جهانی و چهارده ۱۴مهارت های ج آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:۲۰

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:
)0 |-اصل رشد و آمادکی الل (شناختی» اخلاقی و...) | ۲- اصل موفقیت | ۳-اصل رفبت | ۴-اصل فعالیت 1[ | هشت اصول کلی جهانی تدریس: . ۵-اصل استفاده از حواس ۶- اصل داشتن معلومات لازم و کافی ۷- اصل توجه به تفاوتهای فردى ۸- اصل راهنمایی

صفحه 6:
| ۵ مهارت در به کار بردن علایم هیر امي | ۶- مهارت در هدایت و راهنمایی | دانش آموزان ‎٠‏ ۷- مهارت در تشخیص مشکلات دانش آموزان در فهم مطالب | ۸-مهارت در تشویق ‎٠‏ دانشآموزان به پاسخ‌گویی محبح چهارده مهارت جهانی تدریس : ۱- مهارت در جلب توجه دانش آموزان ۲- مهارت در توضیح مطلب و نحوهی بیان ۳- مهارت پرسش و انطباق سوّال با سطح درک فراگیران ۴- مهارت در کیفیت صدا از نظر زیر و بم نمودن آهنگ کلام با توجه به محتوای پیام

صفحه 7:
جهارده مهارت جهانى تدريس : ‎-٩‏ مهارت در تداوم بخشیدن بر توجه دانشآموزان دانش آموزان ۱- مهارت در کنترل ۲- مهارت در بهکار گیری کارافزارهای آموزشی ۳-مهارت در اختصاص | دادن وقت به یاد؛ ۰- مهارت در کسب مش ین 6 دادن وقت به بادکیری و دانش آموزان ۴- مهارت در برنامه‌ریزی و طرح درس

صفحه 8:
چهار ویژگی خاص در تدریس وجود دارد که عبارت است از: ۱- وجود تعامل بین معلم و دانشآموزان. ۳- فعالیت 0 اساس اهداف م را موجه به ‎i‏ ‏موقعيت و امكانات. ۴- ایجاد فرصت و تسهیل

صفحه 9:
درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر كالبد فرشته ای معبوس شده است ۰ من هم فكر مى كنم درون هر دانش آموز » کودکی باهوش محبوس شده است. مرواکالینز بركرقه اركاب توانشدى هاتهان ردام کرت

صفحه 10:
* عنوان درس : ‎٩‏ علوم پایه شم

صفحه 11:
درس در یک نگاه: ورین درس دانش‌آم وزان ابت-دا ب ه کل ا۳ آزمایش, آموخته‌هاي سال سوم ابتدايي را درباره‌ي انرژي و تبدیلات آن تجربه مي‌کنند. سپس با انجام فعاليت‌هايي درمي‌پابند که انرژي مي‌تواند به روش‌هاي مختلف در مواد و وسایل ذخیره شود. در ادامه» سفر انرژي را از انرژي خورشید تاتبدیل به انرژي گرمايي دریدي ده‌هاي مختلف, بررسي

صفحه 12:
اهداف/ بيامدها در يايان اين درس انتظار ميرود دانشآموزان بتوانند: تهرستي از انرزيهاي مختلف در زندكي روزمره وتبديل آنها به یکدیگر را تهیه کنند. سطح 1: تبدیل انرژي را در وسایل محدود وساده سطح2: تبدیل انرژي را در وسایل متنوع بیان کنند. سطح 3: تبدیل انرژي را در وسايلي که بیش از يك

صفحه 13:
فهرست حقایق - انرژي به شكل‌هاي مختلف مشاهده مي‌شود. - بعضي مواد به‌طور طبيعي انرژي در خود ذخیره کرده‌اند؛ مانند غذاها و سوخت‌ها. به این شکل انرژي, انرژي شيميايي مي‌گویند. باتري‌ها هم مي‌توانند انرژي شيميايي را در خود ذخیره کنند. - به روش‌هاي مختلف مي‌توان انرژي را در اجسام ذخیره کرد؛ مانند بالابردن جسم با کوك کردن جسم کول‌شونده.

صفحه 14:
- انرژي دائماً از شكلي به شکل دیگر تبدیل مي‌شود. این تغییرات انرژي باعث مي‌شود که پديده‌هاي گوناگون اتفاق .20د موارد. سفرانرزي از تايبش جور 25517 ميشود و با توليد انرزيهاي موردنياز زندكي دائماً از 121 > شكل ديكر تبديل مي‌شود و در آخر به کر ۳ زمین منتهي مي‌گردد. طي اين تبدیلات انرژي, انرژي از ا ام ‎Ie‏ اج ج ۱۲

صفحه 15:
مواد و وسایل آموزشی فرفره - منبع گرما (شعله‌ي غیرمستقیم) - مداد - لیوان - چراغ قوه قابل شارژ با حرکت دست - توپ - اسباب بازي (دومینو) - طبل پلاستيكکي - ظرف آب - سنگ کوچك - جسم فنردار یا اسباب بازي كوكي

صفحه 16:
*نکات آموزشی و فعالیت‌های پیشنهادی 2 در زندگی روزمره» واژه‌ی انرژی را در جاهای مختلف به کار می‌بریم ‎ik‏ ياهان سبز به كمكك نور خورشيد, مواد غذایی تهیه می کنند و به این ترتیب» 2 ۹ 5 امه ‎Bs Bs‏ ع 2 2 انرژی در خود ذخیره می کنند. به این انرژی, انرژی شیمیایی می گوییم. زند گی همه‌ی موجودات زنده اعم از گیاهان جانوران و انسان به انرژی شیمیاب ذخیره‌شده در غذاها بستگی دارد. می‌توان گفت زنجیره‌ی غذایی به نوعی همان زنجیره‌ی انرژی است.

صفحه 17:
جشس عمده‌ی انرژی موردتیاز ماه از انرژی خورشید است. پدیدهی با- و باران» سوخت‌ها و مواد غذایی» همه و همه از انرژی خورشید حاصل ‎ess‏ *مواد غذایی و سوخت‌ها به‌طور طبیعی» انرژی شیمیایی را در خود ذخیره کرده‌اند اما باتری‌ها هم که ساخت انسان هستند می‌توانند انرژی شیمیایی را در خود ذخیره کنند و در شرایط مناسب. انرژی ذخیره‌شده رن رسانند. *به روش‌های مختلف می‌توان انرژی را در اجسام ذخیره کرد؛ مانند بالابردن جسم یا کوک کردن جسم ک وک‌شونده. ‎ca‏ از رها کردن اجسام. انرژی ذخیره شده به تدریج به آنرژی حرکتی شود

صفحه 18:
*در بیشتر موارد, سفر انرژي از تابش خورشید شروع مي‌شود و به انرژي گرمايي در هوا پایان مي‌پذیرد. انرژي ۲ واي دائما از شكلي به ش ۳ ۱۱ مي‌شود. . مصرف درست انرژی می تواند مشکل گرم شدن

صفحه 19:
فعالیت‌های پیشنهادی ۱-به کمک دانش آموزان» مجموعه‌ای از انواع باتری‌ها تهیه کنید و اطلاعات مختصری درباره‌ی هر کدام به نمایش بگذارید. ۲-به کمک دانشآموزان» مجموعه‌ای از وسایل یا پدیده‌هایی که می‌توانشد تبدیل انرژی را نشان دهند به نمایش درآورید یا با رسم تصویر معرفی کنید.

صفحه 20:
جدول ارزشیایی ملاک‌ها و سطوح عملکرد سطح ۳ سطح ۲ سطح ۱ ملاككها یدیل انرژی را در | تیدیل انرژی در |تبدیل انرژی در وسایلی که بیش از وسایل متضوع را بیان وسایل محدود و یک نوع تبدیل انرژی | کند. ساده را بیان کند. در آنها انجام می‌شود؛ بیان کند. انرژی

صفحه 21:
تدوین محمدفایق مجیدی

پاورپوینت عنوان درس 9 علوم پایه ششم سفر انرژی از صفحه 65تا72 تعداد صفحات 40: هشت اصول کلی جهانی تدریس : -1اصل رشد و آمادگی (شناختی ،اخالقی و )... -2اصل موفقیت -3اصل رغبت -4اصل فعالیت -5اصل استفاده از حواس مختلف -6اصل داشتن معلومات الزم و کافی -7اصل توجه به تفاوت­های فردی -8اصل راهنمایی چهارده مهارت جهانی تدریس : -1مهارت در جلب توجه دانش‌آموزان -2مهارت در توضيح مطلب و نحوه­ی بيان -3مهارت پرسش و انطباق سؤال با سطح درك فراگيران -4مهارت در كيفيت صدا از نظر زير و بم نمودن آهنگ كالم با توجه به محتواي پيام -5مهارت در به كار بردن عاليم غير كالمي -6مهارت در هدايت و راهنمايي دانش‌آموزان -7مهارت در تشخيص مشكالت دانش‌آموزان در فهم مطالب -8مهارت در تشويق دانش‌آموزان به پاسخ‌گويي صحيح چهارده مهارت جهانی تدریس : -9مهارت در تداوم بخشيدن بر توجه دانش‌آموزان -10مهارت در كسب مشاركت دانش‌آموزان -11مهارت در كنترل دانش‌آموزان -12مهارت در به­كارگيري كارافزارهاي آموزشي -13مهارت در اختصاص دادن وقت به يادگيري و دانش‌آموزان -14مهارت در برنامه‌ريزي و طرح درس چهار ويژگي خاص در تدريس وجود دارد كه عبارت است از: -1وجود تعامل بين معلم و دانش‌آموزان. -2فعاليت براساس اهداف معين. -3طراحي منظم با توجه به موقعيت و امكانات. -4ايجاد فرصت و تسهيل يادگيري. درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است. مرواکالینز برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت 1 در اين درس ،دانش‌آم وزان ابت دا ب ه كم ك انج ام آزمايش ،آموخته‌هاي سال سوم ابت دايي را درب اره‌ي انرژي و تبديالت آن تجربه مي‌كنن د .س پس ب ا انج ام فعاليت‌ه ايي درمي‌يابن د ك ه ان رژي مي‌توان د ب ه روش‌هاي مختلف در مواد و وسايل ذخيره شود. در ادامه ،سفر انرژي را از انرژي خورش يد ت ا تب ديل ب ه ان رژي گرم ايي درپدي ده‌هاي مختل ف ،بررس ي مي‌كنند. در پايان اين درس انتظار مي‌رود دانشآموزان بتوانند: فهرستي از انرژي‌هاي مختلف در زندگي روزمره و تب ديل آنه ا به يكديگر را تهيه كنند. س طح :1تب ديل ان رژي را در وس ايل مح دود وس اده بيان كنند. سطح :2تبديل انرژي را در وسايل متنوع بيان كنند. سطح :3تبديل ان رژي را در وس ايلي ك ه بيش از ي ك انرژي به شكل‌هاي مختلف مشاهده مي‌شود. بعضي مواد به‌طور طبيعي انرژي در خود ذخيره كرده‌اند؛مانن د غ ذاها و س وخت‌ها .ب ه اين ش كل ان رژي ،ان رژي شيميايي مي‌گويند .باتري‌ها هم مي‌توانند ان رژي ش يميايي را در خود ذخيره كنند. به روش‌هاي مختلف مي‌توان انرژي را در اجسام ذخ يرهكرد؛ مانند باالبردن جسم يا كوك كردن جسم كوك‌شونده. انرژي دائمًا از شكلي به شكل ديگر تب ديل مي‌ش ود .اينتغييرات انرژي باعث مي‌شود كه پديده‌هاي گوناگون اتفاق بيفتد. در بيشتر موارد ،س فر ان رژي از ت ابش خورش يد ش روعمي‌ش ود و ب ا تولي د انرژي‌ه اي موردني از زن دگي دائم ًا از شكلي به شكل ديگر تبديل مي‌شود و در آخر به گرم‌شدن زمين منتهي مي‌گردد .طي اين تب ديالت ان رژي ،ان رژي از ًا فرفره -منبع گرما (شعله‌ي غيرمستقيم) -م داد - ليوان -چراغ ق وه قاب ل ش ارژ ب ا ح ركت دس ت - توپ -اس باب ب ازي (دومين و) -طب ل پالس تيكي - ظرف آب -سنگ كوچك -جسم فنردار ي ا اس باب بازي كوكي *ما در زندگي روزمره ،وا ‌ژه‌ي انرژي را در جاهاي مختلف به‌كار مي‌بريم *گياهان سبز به كمك نور خورشيد ،مواد غذايي تهيه مي‌كنند و به اين ترتيب، انرژي در خود ذخيره مي‌كنند .به اين انرژي ،انرژي شيميايي مي‌گوييم .زندگي همه‌ي موجودات زنده ،اعم از گياهان ،جانوران و انسان به انرژي شيميايي ذخيره‌شده در غذاها بستگي دارد .مي‌توان گفت زنجيره‌ي غذايي به نوعي همان زنجيره‌ي انرژي است. *بخش عمده‌ي انرژي موردنياز ما ،از انرژي خورشيد است .پديده‌ي باد و باران ،سوخت‌ها و مواد غذايي ،همه و همه از انرژي خورشيد حاصل مي‌شوند. *مواد غذايي و سوخت‌ها ،به‌طور طبيعي ،انرژي شيميايي را در خود ذخيره كرده‌اند اما باتري‌ها هم كه ساخت انسان هستند ،مي‌توانند انرژي شيميايي را در خود ذخيره كنند و در شرايط مناسب ،انرژي ذخيره‌شده را به مصرف برسانند. *به روش‌هاي مختلف مي‌توان انرژي را در اجسام ذخيره كرد؛ مانند باالبردن جسم يا كوك كردن جسم كوك‌شونده. *پس از رها کردن اجسام ،انرژی ذخيره شده به تدريج به انرژی حرکتی تبديل می شود. •در بيش تر م وارد ،س فر ان رژي از ت ابش خورش يد ش روع مي‌شود و به انرژي گرمايي در هوا پاي ان مي‌پ ذيرد .ان رژي از بين نمي‌رود ولي دائم ًا از ش كلي ب ه ش كل ديگ ر تب ديل مي‌شود .مصرف درست انرژی می تواند مشکل گرم شدن زمين را کنترل و محدود کند. انرژي ذخيره‌اي (كشيده‌شدن) انرژي شيميايي انرژي ذخيره‌اي (ارتفاع) انرژي نوراني انرژي حركتي انرژي صوتي انرژي الكتريكي انرژي گرمايي -1بIIه كمIIك دانش‌آمIIوزان ،مجمIIوعه‌اي از انIIواع باتري‌ها تهيIIه كنيIIد و اطالعات مختصري درباره‌ي هركدام به نمايش بگذاريد. -2به كمك دانش‌آموزان ،مجموعه‌اي از وسايل يا پديده‌هايي كه مي‌تواننIIد تبديل انرژي را نشان دهند به نمايش درآوريد يا با رسم تصوير ،معرفي كنيد. سطح 3 سطح 2 سطح 1 تبIIIIIIIديل انرژي را در تبIIIIIIIIIديل انرژي در تبIIIIIديل انرژي در وسايلي كIIIIIIه بيش از وسايل متنIIIIوع را بيان وسايل محIIIIIدود و ساده را بيان كند. يك نوع تبديل انرژي كند. در آنها انجام مي‌شIIود، بيان كند. مالک‌ها شناخت تبديل انرژي تدوین محمدفایق مجیدی معلم بازنشسته و کار شناس آموزش متوسطه اول

39,000 تومان