پاورپوینت
آموزش

پاورپوینت درس هفتم کتاب عربی دهم یا من فی البحار عجائبه تجربی و ریاضی

توضیحات پاورپوینت بخش اول ده ویژگی معلمان امروز از نگاه یونسکو بخش دوم کفته ها ونکته های آموزشی ویژه دبیران خلاق بخش سوم پاورپوینت درس هفتم کتاب عربی دهم یا من فی البحار عجائبه تجربی و ریاضی از صفحه 91تا 106 نسخه قابل ویرایش آموزش تصویری را جدی بگیریم کلاس های هوشمند معلمان توانمند تعداد صفحات 100 در سریال معلم دهکده ، نامزد معلم ، ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد: چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که پیش من می آمدند دقیق می شدم ، می دیدم که آنها کسانی هستند که یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند. وبه خودم گفتم : به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصلاح ریشه بپردازم بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
تعداد اسلایدهاه۱:

صفحه 5:

صفحه 6:
ممممم ممم مم مم ممم ۰۰ ۹ ۳۲ 43 24 oa 5 3 3

صفحه 7:
]درس دو ۳- معلمان امروزی می دانند: در وشله نخست معلم دان آموزان هستند. 1

صفحه 8:
" از

صفحه 9:

صفحه 10:
> > > 2 > > 2 > > 2 > 3 3 > > 0- معلمان موفق امروزی می دانند: و بازی حق مسلم کودکان

صفحه 11:
1۲ 1 AN AN ۲ ۳ ۳ ۳

صفحه 12:

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:
من مى توائم تحقير كنم با شوخى بكنم ازا ربرسائم با التبام بخشم در 5 وحشت انكيز مى رسم وآن که من عامل تصميم كيرى قاطع در همه ی موقعیت ها : مسئولیت من است. كلاس هستم به عنوان يك معلم ء كه تصميم بكبرم بحرانى را افزايش با عنوان ‎Gore‏ كاهش دهم »وكودكان را انسانى وال كردائم با انسانيت را ازايشان بكيرم نظام وفا معلم نيما بوشيج بخش كردانم من مى توانم ابزارى براى شكنجه باشم يا وسيله اى براى الهام شادی . 4

صفحه 17:
یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد» او هركز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می شود." هنری آدامز

صفحه 18:
+ در سریال معلم دهکده نامزد معلم . ازش می پرسد شا که قاضی بودید جرارها كرديد و معلم جراب داد: جون وقتى به مراجعيثم و كه بيش من مى آمدند دقيق مى شدم مى ديدم كه آنها كسائى هستتد كه یا آموزش ندیده اند با آموزش درستی ندیده اند الاح ريشه ممم مهم ممم مممممم م 1

صفحه 19:
آموزش بعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبلا " نمی توانستیم انجام مه ب©:

صفحه 20:

صفحه 21:
آن که از سوال کردن می ترسد. از یادگیری شرمنده خواهد

صفحه 22:
فای ساده کاری ندارد. ساده کردن چیزهای پیچیده خلاقیت می خواشد. ممم مهم ممم مممممم م 6 6 8 8 8 8 8 8 8 8 8 19

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:
پا من فی البحار عجائبه ضاء الاسرة فلما رائعا عن الدلفین انقذ انسان ام فیلم جالبی از دلفین می بینند که انسانی را از غرق شدن واوصله الی الشاطی و اورا به ساحل رسانده ‎cowl‏

صفحه 29:
جامد: باور نمی کنم يحيرنى جدا ات یت انیت

صفحه 30:
ق:باور آن سخت (مشکل)است پدر جا

صفحه 31:
فنا على هذا الصدية ‎yal LL, bo‏ دوست آشنا گردان ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 32:
‎aly‏ ضعفی وزن الانسان تقریبا بش حدودا به دوبرابر انسان می رسد ‏بن الحیوانات اللبونة التی ترضع صغای ‎ ‎ ‎ ‏حیوانات پستانداری است که بچه هایش را شیر ‎ ‎ ‏حیوان با هوشی است که دوست داردبه انسان : ‎

صفحه 33:
ال کذلک؟ اینطور نیست الاب :نعم بالتاکید موه هلها دلافين ان ترشدنا الى مكان سقوط طائرةاو مكان غر دلفين ها مى توانند كه ما را به محل تيوط يك هواييعا باروكان عرق تيون د سن سنا

صفحه 34:
للش ۰ فین نقش مهمی در جنگ وصلح ایفا تشف ما تحت الماء من عجائب واسرار و آنچه را از شگفتی از شگفتی ها و رموز ی است الع سا . الانسان علی اکتشاف اماکن تجمع !! نغ کمک می کنند تا محل های تجمع ماهی ها را :

صفحه 35:
: رايت الدلافين تودى حركات جماعية دلفين ها را ديدم كه حركات كروهى انجام آیا آنها با هم صحبت می کنند مادر : بلهدر یک دانشنامه خواندم

صفحه 36:
١ ‏كدون‎ Sr ‏در‎ توانندبا خدمت كرفتن صداهاى مخصى صحبت كنند | تغنی کالطیور وتبکی کالاطفال <<<

صفحه 37:
نورا :هل للدلافیر اعداء؟| دلفین ها کوسه ماهی را پرای خودشان یک دشمن به حساب م ‎nis‏ نگاهشان به کوسه ماهی می افت

صفحه 38:
به سرعت اطرافش جمع می شوند وبا بینی های تیزشان آنها می زنند وانها را می کشند .: بله بيا اين خبر را در اينترنت بخواني

صفحه 39:
۰ تیار الماء رجلا الی الاعماق بشدة ب مردی را به شدت به اعماق آب. (دره وبعد نجاته الرجل :و مرد بعد از نجاتش گفت ن چیزی مرا با قدرت به طرف بالا برد

صفحه 40:
خذنی الی ا طی سپس 8 سا ىپس مرا به ساحل برد 2 . عزمت ‎vl‏ شکر منقعدی ما وجدت احد ‎ll 3‏ منجی خود(بب. ی یس )نف ‎A‏ ۱ ۲ کنم کسی ‎ ‎ ‏رايت ‏يت راد فى ‎١‏ ‏لماء ءذ بعر ‎ ‏بز ‎J.‏ را م6 گی را د يدم كه ‏كنا ‏رم(نز ‏نزديكم)در [ ‏ا بين ‏ب (بالا ‏وبا ‏می پرد(م ‎

صفحه 41:
‎ol‏ البحر والاسماک نعمة عظيمة من ‎ ‏استی که درپا وماهی ها نعمتی بزرگ از جانب ‏قال رسول اللة(ص) ‏رسول خدا (ص) فرمود ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏نگاه کردن در سه چیز عبادت است ‎ ‎ ‎

صفحه 42:
اه کردن(مهربان) به چهره پدر وما ونگاه کردن به دریا

صفحه 43:
دين من الحبوانات اللبونة التى ترضع سنایها @ 0 کین از حیوانات پستانداری است که بچه هایش را شیر می دهد سمک القرش دورا مهما فی الحرب واللم 0 0 بوسه ماهی نقش مهمی در جنگ وصلح ایفا می کند لانسان پفوق سمع الدلفین عشر مرات 0 © ‎ul‏ انسان ده برابر برتر از شنوایی دلفین است , القرش صديق الانسان فى البحار 6 © 70707 مک القرش عدو الدلفین © © سبه ماهی دشمن دلفین ها است لدلافین انوف حادة © 0

صفحه 44:
لام واو منذ| مداخلا عدافی عن علی حتي ال

صفحه 45:

صفحه 46:
حروف جر ‎eee‏ | الدی ‎gl>‏ ما فی الارض جمیعا او کسی است که همه آنچه را در زمین است برایتار

صفحه 47:
ذی اسری لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصء --د-ذ-ن-ز_ز_ز_ز_زذ_زذ_زذ0زذ!_ذز10101111111111100ظصظ2 قال لبثت يوما او بعض يوم قال بل لبثت مائة عام فانظر الى ه کردی؟ گفت یک روز با بخشی از یک روز گفت نه بلکه صد سال درنگ کردی به خوراکت وتوش , الفلاح یعمل فی المزرعة من الصباح الی اللیل

صفحه 48:
5 soil ee ضد/ زیان الناس على دين ملوكهم مردم بر دين پادشاهانشان هستند

صفحه 49:
توان وپروردگارت گرامی ترین است همان که به وسپله قلم آموخت خداوند شما را در جنگ بدر یاری کرد

صفحه 50:
ازآن(مال) داشتن ما فی السموات ‎log‏ فاآنچه در آسمان وزمین است از آن اوس کل ذنب توبة الا سوع/هر گناهي جزء اخلاق بد توبه دارد لکم دینکم ولی دين شما ازآن خودتان ودین من از آن خودم | رجعت ؟لانی نسیث مفتاح کیف روی مز است]

صفحه 51:
که توبه را از بندگانش ‎ne‏ پذیرد واز بدی ها در می گذرد وآنچه را انجام می واذا سالک عبادی عنی فانی قریب اگر بندگانم از تو در باره من بپرسند قطعا من (آنان)نزدیکم

صفحه 52:
العالم على غيره كفضل النبى على | انشمند بر غير خود مانند برترى بيامبر بر امت خودش

صفحه 53:
هی جارو مجرور خبر می شود العجلة. من الب لان خبر عجله از شیطان است

صفحه 54:
و ا اد ا تک ای وت کی ‎cs FT °°” »&«‏ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ ۱۳۳ علم بهتر از ثروت است . علم از تو محافظت می کند در حالیکه -۱ ! تو از ثروت محافظت می کنی = سح

صفحه 55:
.رت اجعلنى مُقيمَ الضّلاة -۱۱ روردگارا مرا برپاکنندة نماز فرار بده (گردان) ‏ انهغني بما علمْتني و ‎gate‏ ما ن pce aesS cae Naha neater aca a aia Sia Nal aw ie Cans

صفحه 56:
بمُداراة الثاس كما أَمَرَني بإقامة ال راستی خداوند مرا به مدارا کردن (مهربانی » نرم خویی) با مردم فرمان داد » همانگونه مرا mesial کبیرا ‎ae aad 1‏ اک رگ رو ما دورتشه( نمی خودم کوچک و در چشمان (أنظار) مردم بزرگ گردان

صفحه 57:
|نضحونع مرا نسیحا هم بحتر مو انها مه من احترام می گذارند هن 53851 با آنها مرا نجات دادند به من نانی داد

صفحه 58:
گفتگوهای با مدیرداخلی خدمات. للا اگردشگر موول الاستقبا مسوول پذیرش اقاى دمشقى مدير داخلى خدمات اتاقها ى ‎Jim‏

صفحه 59:
گفتگویی با مدیر داخلی خدمات « رت.می خواهم لطفا استراحت کنبارمدیر داخلی تماس خواهه ‎23RD fn Be boss <n‏ عد سد ماد ‎wa de SEE‏ وس الاستقبال بِتّصل بالغشرف و بأیی المسرف مع مُهَندٍ ‎ ‏با مدیر داخلی تماس می گیرد ومدیر داخلی همراه با مهندس : ‎ ‎ ‎ ‏مدير داخلى خدمات هتل ‎

صفحه 60:
|كفتكوبى با مدير داخلى خدمات ه مث غزقتی و غرف ژُملااتافم واتاق همکارانم تمیز نیه ودرآنها کمیودهایی است! سَتأیی عُقال التّنظیفِ] ‏ کارگران نظافت خواهند آمد ه ما المشکلاث الاح ‎[fs‏ مشکلات دیگر چیست؟ ف العُرقَةٍ الأولى فى العُرقَةِ الأولى سَريرٌ در اتاق اول تختی شکسته اس الغرقة النا شرشف در اتاق دوم ملافه ای کم اس ل العْرقَةٍ الثانِیة شرشف در اتاق سوم كولر خراب ابسه

صفحه 61:
[کشتتما ۱77 | :$358 از شما عذر خواهی می کنم

صفحه 62:
مه فرهنگ لغت بسپار کوچک است که دانشهای اندکی را در بر می ؟ منطفهای خشک در کنار درباها, واقبانوس ها أنف عضو التنة السمّ (۵ 0 0 ات تن تین نی یی ال سب ی باش طانژ من اللبونات (۶ © ها فاش برندهای از پستانداران است

صفحه 63:
( seek dae al Loyal S ‏لظ‎ . فى ماء المحيط(4 شدیدی وزید. و چریانی در آب اقبانوس اتفاق افتاد قراءة کتاب حول طرق تقوية ۰۰-۰ لانک کثیر النسیان (5 ‎TL, «‏ شدیدة وحدث ‎ ‎ ‎ ‎a al aD ‏كما‎ ‎ ‏بل ذکی جدا ..... من الصف الاول الى الصف الثالث( ‎a ae ‎

صفحه 64:
ن النالث: ترجم افعال الجدول التالی | تعرفت پرشدون ترضعین کانوا یجهزور ثینا نشدم راهنمایی می کنر می ‎orlab>‏ می كرا ‎oie‏ سیغلبان لا تعزمون نتراحم ‎ ‏بفرستید خواهندرستولمیم نمی رهم رحم نمی ک ‎ ‎Beem eo ‏تجمعن ۷ بطیح‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 65:
ترجم الایتین والاحادیث نم ضع خطا تحت الجار والم وادخلنى برومتک ‎G3‏ بعبادک الصالحین PE - ‏حرف جر احرف جن‎ ‏مجرور بحرف جر‎ 2 ‏مجرور حرف جر‎ = ‏جار ومجرور‎ رحمتت (در گروه)بندگان شایسته ات.

صفحه 66:
ترجم الایتین والاحادیث نم ضع خطا تحت الجار والم

صفحه 67:
ترجم الایتین والاحادیث ثم ضع خطا تحت الجار والم

صفحه 68:
ترجم الایتین والاحادیث نم ضع خطا تحت الجار والم حرف جر مجروربحرف جرا جار ومجرور | پر تو واجب زیرا او روشنایی دل اس

صفحه 69:
ترجم الاینین والاحادیث ثم ضع خطا تحت الجار والم مجروژبحرف جر جار ومجرور

صفحه 70:
ترجم الکلمات التالية

صفحه 71:

صفحه 72:
, السابع:عین الکلمات المرادفة والمضادة بعث‌صغاشا ط لو سلیکی‌کبا راقل‌ضو ءبعسا حل ضحکظلا ما کتر بعتخقربد ففجا تکتاستلستر هو و و و م اه سوه ‎a‏ لدت ع و و و و و دا اه و و و ‎ous ts‏ فرستاد ىف ناگهان ممعم ممم كك بم مم ممم قل م ع ‎Face ences seen‏ 0 ينهان كرد كوجكترها بزركترها پیشنر کمیر ا ع ‎oe‏ 55-5

صفحه 73:
سس روغن ها وس نامیدیم | 2 دستيند | نهو | 5 سوت زدند: ,ه (کلمتان زاندتان) لجدول المتقاطع نم اکتب رمز ترجم کلمات الجدو

صفحه 74:
1 ‏ت۳۹‎ ‎۲ © ۳ Bia ۱۱ i 7 کوچک ها کوچک ها کوچک ها ها تام 2 s 3 e J S و ص ‎b‏ 3 ى ترجم كلمات الجدول المتقاطع ثم اكتب رمزه (كلمتان زائدتان) ل 2 کوچک ‎|p‏ کوچک ‎lo‏ | کوچک ها v کوچک ها کوچک ها کوچک ها

صفحه 75:
عين المحل الاعرابئى لكلمات الملونة

صفحه 76:
عين المحل الاعرابئى لكلمات الملونة

صفحه 77:
عين المحل الاعرابئى لكلمات الملونة

صفحه 78:
عين المحل الاعرابئى لكلمات الملونة

صفحه 79:
عين المحل الاعرابئى لكلمات الملونة

صفحه 80:
عین,المجل,الاعرابی,لکلمات ,الملونة مبتدا خبر :ستؤزبان مقصر(اهمال كار) كوتاه

صفحه 81:
ال[ عین المبندا والخبر والغاعل والمفعول ات ات تون و یواست ‎eon al‏ رت =

صفحه 82:
لا عين المبتدا والخبر والفاعل والمفعول

صفحه 83:
لا عین المبتدا والخبر والفاعل والمفعول | االترج/.همنشینی با دانشمندان عبادت اس

صفحه 84:
عین المبتدا والخبر والفاعل والمفعول

صفحه 85:
ال[ عین المبندا والخبر والغاعل والمفعول

صفحه 86:
عین المبتدا والخبر والفاعل والمفعول | لا :هرگاه انسان بمپرد عملش قطع مى شود بج

صفحه 87:
لا عین المبتدا والخبر والفاعل والمفعول 33 JLo oJ gle as 2053 7 ۳ صدقه ی جاریه , يا علمی که از ‎ul‏ ‏فد ‎ws wo «gle> .wwl‏

صفحه 88:
عینفی الاية الشريبفة ترجمة ماتحته خط ro ‏للمنا انفسنا وان لم تغفر لنا وترحمنا لتکونن من الخا"‎ به خودمان ستم کردیم واگر ما نبخشایی وبه ما رحم نکنی بی گمان از زیان دیدگان 2| یساس ردكارا به ن دانشی ببخش | ‎a‏ درستکاران پپوند 3 واجعلنى من ورثة جنة النعيم

صفحه 89:
عینفی الاية الشريفة ترجمة ماتحته خط 6 الا من اتی الله بقلب سلیم

صفحه 90:
عینفی الاية الشريفة ترجمة ماتحته خط و قولوا للناس حسنا

صفحه 91:
عينفى.الاية الشريفة ترجمة مانحته خط : فولوا لمن يقتل فى سپبل الله اموات بل احباء ولکن 1 سانی که در راه خدا کشته می شوندمرده نگوئید بلکه زنده ند ولی شما نمی |واوفوا,بالعهدران العهد کان مسوولا

صفحه 92:

صفحه 93:

صفحه 94:

صفحه 95:
فستانا صيفية ذو اکمام قصيرة لو بر

صفحه 96:
‎lines yl‏ ما رایک بهذا؟ ‎ ‏| هی الالوان المتوفرة لد, ‎

صفحه 97:
| هی دا فش به همین نگ دا

صفحه 98:
هی الاحذية الموجودة بنفس اللون اختاری ما کفش هایی هستند با همان رنگ هر چه دوست دارید انتخاب نا ساختار هذا کل واحد نان منتا الف تومان والحذاء بمنة وخمسیر زار

صفحه 99:
هل هناک ای تخفیه

صفحه 100:

صفحه 101:

صفحه 102:

پاورپوینت بخش اول ده ویژگی معلمان امروز از نگاه یونسکو بخش دوم کفته ها ونکته های آموزشی ویژه دبیران خالق بخش سوم درس هفتم کتاب عربی دهم یا من فی البحار عجائبه تجربی و ریاضی از صفحه 91تا 106 نسخه قابل ویرایش آموزش تصویری را جدی بگیریم کالس های هوشمند معلمان توانمند تعداد صفحات 100 ( ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو تعداد اسالیدها:15 ده آموزه یونسکو 0 📙درس اول: -1معلمان موفق امروزي آماده اند بگويند : ما هم نمي دانيم اما باهم مي آموزيم. 1 📙درس دوم: -2معلمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند، نه معلم كتب درسي 2 📙درس سوم: -3معلمان فقط عرضه كنندگان دانش نيستند، بلكه تسهيل گر روند يادگيري اند. 3 📙درس چهارم: -4معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بي انگيزه نيز از اهداف مهم آنهاست. 4 📙درس پنجم: -5معلمان موفق امروزي مي دانند: زنگ تفريح و بازي حق مسلم كودكان است. 5 📙 درس ششم: -6معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاي ميان كالس درس و جامعه از اهداف آنهاست. 6 📙درس هفتم: -7معلمان موفق امروزي مي دانند كليد قرن اخير يادگيري مداوم است 7 📙 درس هشتم: -8معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب براي احساس امنيت در دانش آموزان فراهم نمايند. 8 📙درس نهم: -9معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهميت دارد. دلیل موفقیت نظام آموزشی فنالند 9 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi شروع ‏بخش دوم ‏چند اسالید اول تجربه 30ساله من در باره کار و حرفه مهم معلمی است ‏گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد، او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می شود". هنری آدامز 1 ،در سریال معلم دهکده نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی ،که پیش من می آمدند دقیق می شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که .یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم 2 آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم انجام دهیم 3 ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته شود. 4 آن که از سوال کردن می ترسد، از یادگیری شرمنده خواهد شد. 5 پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد ،ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت می خواهد. 6 آموزش یعنی کشف روزافزون بی خبری خودمان 7 📙 برونر گوید: همه کس همه چیز می آموزد به شرط دخالت زمان 8 📙درس دهم : -10معلمان موفق امروزي مي دانند آنها عالوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوي واخالقي را بايد مد نظر قرارمي دهند. 1 0 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi شروع ‏بخش سوم الدرس السابع یا من فی البحار عجائبه که (یکی از) شگفتی هایش در دریا است ضاء االسرة فلما رائعا عن الدلفین انقذ انسان م ه ام فیلم جالبی از دلفین می بینند که انسانی را از غرق شدن واوصله الی الشاطی و اورا به ساحل رسانده است حامد ال اصدق حامد :باور نمی کنم هذا امر عجیب ی مساله عجیبی است یحیرنی جدا خیلی مرا متحیر می سازد االب:یا ولدی لیس عجیبا پدر :پسرم عجیب نیست الدلفین صدیق االنسان فی البحار اینکه(چراکه) دلفین دوست انسان در دریاه صادق :تصدیقه صعب یا ابی دق:باور آن سخت (مشکل)است پدر جا عرفنا علی هذا الصدیق ما را با این دوست آشنا گردان االب :له ذاکرة قویة پدر :حافظه ای قوی دارد سمعه یفوق سمع االنسان عشر مرات ش ده برابر برتر از شنوایی انسان می یبلغ ضعفی وزن االنسان تقریبا نش حدودا به دوبرابر انسان می رسد من الحیوانات اللبونة التی ترضع صغاره حیوانات پستانداری است که بچه هایش را شیر :انه حیوان ذکی یحب مساعدة االنسان حیوان با هوشی است که دوست داردبه انسان ک الیس کذلک؟ اینطور نیست االب :نعم بالتاکید پدر :بله قطعا دالفین ان ترشدنا الی مکان سقوط طائرةاو مکان غرق دلفین ها می توانند که ما را به محل سقوط یک هواپیما یا مکان غرق شدن یک کشتی راهنمایی کنند ودی الدال فین دورا مهما فی الحرب و لفین نقش مهمی در جنگ وصلح ایفا م کشف ما تحت الماء من عجائب واسرار و آنچه را از شگفتی از شگفتی ها و رموز زیر آب است آشکار می سازند د االنسان علی اکتشاف اماکن تجمع اال ن کمک می کنند تا محل های تجمع ماهی ها را ک ق :رایت الدالفین تودی حرکات جماعیة دلفین ها را دیدم که حرکات گروهی انجام فهل تتکلم معا آیا آنها با هم صحبت می کنند م نعم قرات فی موسوعة علمیة مادر :بلهدر یک دانشنامه خواندم اء یوکدون انها تستطیع ان تتکلم باسنخدام اصوا که محققان(دانشمندان) تاکید می کنند که آنها می توانندبا خدمت گرفتن صداهای مخصی صحبت کنند ا تغنی کالطیور وتبکی کاالطفال نند پرندگان آواز می خوانند ومثل بچه ها گریه م وتصفر وتضحک کاالنسان مچون انسان صوت می زنند ومی خندن نورا :هل للدالفین اعداء؟ نورا :آیا دلفین ها دشمنانی دارند؟ التاکید،تحسب الدالفین سمک القرش دلفین ها کوسه ماهی را برای خودشان یک دشمن به حساب می اذا وقع نظرها علی سمکة القرش قتی نگاهشان به کوسه ماهی می افتد بسرعة حولها وتضربها بانوفها الحادة و به سرعت اطرافش جمع می شوند وبا بینی های تیزشان آنها می زنند وآنها را می کشند را :وهل یحب الدلفین االنسان حقا وآیاحقیقتا دلفین انسان را دوست دار الب نعم نقرا هذا الخبر فی االنترنت :بله بیا این خبر را در اینترنت بخوانیم ب تیار الماء رجال الی االعماق بشدة ب مردی را به شدت به اعماق آب (دری وبعد نجاته الرجل :و مرد بعد از نجاتش گفت عنی شیء بغتة الی االعلی بقوة ن چیزی مرا با قدرت به طرف باال برد ثم اخذنی الی الشاطی سپس مرا به ساحل برد ا عزمُت ان اشکر منقذی ما وجدت احدا ستم(تصمیم گرفتم )از منجی خود( نجات دهنده ام)تشکر کنم کسی رایت دلفینا کبیرا قربی فی الماء بفر ن بزرگی را دیدم که کنارم(نزدیکم)در آب (باال وپایین) می پرد(می ان البحر واالسماک نعمة عظیمة من ا راستی که دریا وماهی ها نعمتی بزرگ از جانب خ قال رسول اللة(ص) رسول خدا (ص) فرمود لنظر فی ثالثة اشیاء عبادة نگاه کردن در سه چیز عبادت است النظر فی المصحف نگاه کردن در قران النظر فی وجه الوالدین اه کردن(مهربان) به چهره پدر وما النظر فی البحر ونگاه کردن به دریا الصحیح والخطاء حسب نص الدرس فین من الحیوانات اللبونة التی ترضع صغارها فین از حیوانات پستانداری است که بچه هایش را شیر می دهد سمک القرش دورا مهما فی الحرب واللم کوسه ماهی نقش مهمی در جنگ وصلح ایفا می کند النسان یفوق سمع الدلفین عشر مرات ایی انسان ده برابر برتر از شنوایی دلفین است ک القرش صدیق االنسان فی البحار وسه ماهی دوست انسان در دریا ها است سمک القرش عدو الدلفین سه ماهی دشمن دلفین ها است للدالفین انوف حادة دلفین ها بینیهای تیزی دارند درست نادرست حروف جر با تا کاف الم واو منذ مّذ خال رّب حاشا من عدا فی عن علیحتی الی حروف جر من از برای اینکه زمان یا مکان وبرای بیان جن ی تنفقوا مما انفاق کنید از آچه که دوست د تحبون اساور من فضة من هنا الی هناک دستبندهایش از جنس نقر از اینجا به آنجا حروف جر فی در هو الذی خلق لکم ما فی االرض جمیعا او کسی است که همه آنچه را در زمین است برایتان لنجاة فی الصدق رهایی در راستگویی است حروف جر الی به به سوی تا ذی اسری لیال من المسجد الحرام الی المسجد االقصی سی که بنده اش را درشبی از مسجدالحرام به سوی مسجد االقصی حرکت د قال لبثت یوما او بعض یوم قال بل لبثت مائة عام فانظر الی ط کردی؟ گفت یک روز یا بخشی از یک روز گفت نه بلکه صد سال درنگ کردی به خوراکت ونوشی ن الفالح یعمل فی المزرعة من الصباح الی اللیل کشاورز از صبح تا شب در مزرعه کار می کرد حروف جر علی بر روی ضد /زیان الناس علی دین ملوکهم مردم بر دین پادشاهانشان هستند علیکم بمکارم االخالق فان ربی بعثنی بها برشما ست صفات برتر اخالقی زیرا پروردگارم مرا به خاطر آن فرستاده است الدهر یومان یوم لک ویو علیک روزگار دو روز روزی به سودت وروزی به زیانت الحقیبة علی المنضدةروی میز است کیف حروف جر بِـ به وسیله(با) در اقرا وربک االکرم الذی عّلم بالقلم خوان وپروردگارت گرامی ترین است همان که به وسیله قلم آموخت ولقد نصرکم الله ببدر خداوند شما را در جنگ بدر یاری کرد حروف جر لـ برای ازآِن (مال) داشتن ما فی السموات وما فی االرض آنچه در آسمان وزمین است از آن اوس لکل ذنب توبة اال گناهی جزء اخالق بد توبه دارد هر سوءالخلق لکم دینکم ولی دین شما ازآن خودتان ودین من از آِن خودم دین ذا رجعت ؟النی نسیُت مفتاحی کیف روی میز است حروف جر عن از در باره و الذی یقبل عن عباده ویعفو عن السیئات ویعّلم ما تفع که توبه را از بندگانش می پذیرد واز بدی ها در می گذرد وآنچه را انجام می واذا سالک عبادی عنی فانی قریب اگر بندگانم از تو در باره من بپرسند قطعا من (آنان)نزدیکم حروف جر کَـ مانند ل العالم علی غیره کفضل النبی علی ام دانشمند بر غیر خود مانند برتری پیامبر بر امت خودش حروف جر اهی جارو مجرور خبر می شود العجلة من الشیطان خبر عجله از شیطان است رین االول اعرب الکلمات المونة لم خیر من المال العلم یحرسک وانت تحرسک ا 1 خبر مبتدا مفعول مفعول علم بهتر از ثروت است .علم از تو محافظت می کند در حالیکه ۱- ! تو از ثروت محافظت می کنی شرف المرء بالعلم واالدب ال باالصل والنسب 2 مبتدا خبر شرف انسان به دانش و ادب است نه اصل و نژ اختبر نفسک .رِّب اجَع ْلنی ُم قیَم الَّص الة ۱- پروردگارا مرا برپاکنندٔه نماز قرار بده (گردان) انِف ْع ني ِبما َعَّلْم َتني َو َعِّلْم ني ما َینَف ه مند کن به وسیله آنچه که به من اموختی و به من بیاموز انچه را که به من اختبر نفسک أَم َر ني ِبُم داراة الّناِس َکما أَم َر ني ِبإقامة الف راستی خداوند مرا به مدارا کردن (مهربانی ، نرم خویی) با مردم فرمان داد ،همانگونه مرا .که به برپائی واجبات دینی فرمان داد ألّلُه َّم اجَع ْلني شکورًا َو اجَع ْلنی صبورًا ۴- واجَع ْلني فی عینی صغیرًا ا ال أع فی و ّن ُی ِس ِن .کبیرًا خدایا مرا بسیار سپاسگزار و بسیار شکیبا گردان و مرا در چشم (نظر) خودم کوچک و در چشمان (أنظار) مردم بزرگ گردان اختبر نفسک به من احترام می گذارند کنید َیحترموَنانها ني إنَص حونيمرا نصیحتهم هی َح َّذَر ْتاو ني به من هشدارُهدادَّن أنَق ْذَنني آنها مرا نجات دادند أعطاني ُخبزًا مرا حفظ می کنی أنَت َتحَف ُظتوني به من نانی داد گفتگوهای با مدیرداخلی خدمات ه حوارات گفتگو حوا هاییٌر َم َع ُم ْش ِر ِف َخ َدماِت الُف نُدِق السائح گردشگر مسوول پذیرش سؤوُل اإلسِتقباِل َم ْن هو َم سؤوُل َتنظیِف الُغ َر ِف َو الِح فاِظ َع ببخشید چه کسی مسول تمیز کردن اتاقها و نگهداری از آنها س َّس ِّیُد ِدَم شِق ّی ُم ْش ِر ُف َخ َدماِت ُغَر ِف الُف نُدِق اقای دمشقی مدیر داخلی خدمات اتاقها ی هتل ماهی المشکلُة ؟مشکل چیست گفتگویی با مدیر داخلی خدمات ه حوار مع مشرف خدمات الفندق حوارات گفتگو هایی اتاقها تمیز نیستند وکمبودهای در آنه َ.لْیَس ْت الُغ َر ُف َنظیَف ًة ،و فیها نواقٌص ْعَتِذُر ِم نَک َ ،ر جاًء ِاْس َتِر ْح َ ،س أَّتِص ُل ِباْلُم ْش ِر ِف رت می خواهم لطفا استراحت کن با مدیر داخلی تماس خواهم ْل ُل اِالسِتقباِل َیَّتِص ُل ِبا ُم ْش ِر ِف َو َیأِتی الُم ْش ِر ُف َم َع ُم َه ْنِدِس با مدیر داخلی تماس می گیرد ومدیر داخلی همراه با مهندس ن ُم شِر ُف َخ َدماِت الُف نُدِق مدیر داخلی خدمات هتل گردشگر الّس ائُح اهی الُم شِکَلُة ،یاَح بیبی؟ ای دوسستم مشکل چیست گفتگویی با مدیر داخلی خدمات ه حوار مع مشرف خدمات الفندق حوارات گفتگو هایی واتاق همکارانم تمیز نیس اتاقمظیَف ٌة َس ْت ُغْر َف ِتی َو ُغَر ُف ُز َم الئی َن فیها َنواِق ٌص َ ودرآنها کمبودهایی است َس َیأِتی ُعّم اُل الَّتنظیِف کارگران نظافت خواهند آمد َو ما الُم شِکالُت اُالْخ َر ی؟ مشکالت دیگر چیست؟ اتاق اول تختی شکسته اس ی الُغرَف ِة األوَلی َس ریٌر َم در کسوٌر اتاق دوم مالفه ای کم است درِق ص ی الُغرَف ِة الثاِنَیِة َش رَش ٌف نا اتاق سوم کولر خراب است درِق ص ی الُغرَف ِة الثاِنَیِة َش رَش ٌف نا حوار مع مشرف خدمات الفندق حوارات گفتگو هایی ............... ُکْمشما عذر خواهی می کنم َنْع َتِذُر ِم ناز َس ُنَص ِّلُح ُکَّل َش یٍء ِبُس رَعٍة همه چیز را با سرعت تعمیر خواهیم کرد َل ی َع َ.ع ْی ِنی چشم َل َع َ.تْس ُم ْیُن چشمت سالم بماند(چشمت بی بال) َک ین االول:عین الصحیح والخطاء حسب نص درست الدرسنادرست طع َتّیار الکهرباء فی اللیل َ ،یغرق کل مکان فی الّظالم )۱ گامیکه شب جریان برق قطع می شود همه جا در تاریکی فرو می رود وس من الطیور المائّیة تعیش فوق جبال ثلجیة )۲ وس پرنده گان آبزی است که بر فراز کوه های برفی زندگی می کند وعة معجم صغیر جدا یجمع قلیال من العلوم )۳ مه فرهنگ لغت بسیار کوچک است که دانشهای اندکی را در بر می گیرد ئ منطقة برّیة بجوار البحار و المحیطات )۴ ل منطقهای خشک در کنار دریاها واقیانوس ها ست َألنف عضو التنفس و الَّش ِّم )۵ بینی عضو تنفسی وبویایی است فاش طائٌر من الّلبونات )۶ فاش پرندهای از پستانداران است لثانی:ضع فی الفراغ کلمة مناسبة من الکلمات تیارقفز الذاکرة ائوف دور بلغنااسری اساور ذهب)1 برای خواهر کوچکم دستبندهایی ) از طال ی ابی الختی الصغیرة ......منپدرم لطالب .....السنة گفتند به سال ششم از عمر(شش سالگی) دانش آموزان العمر)2 السلدسة من کل طالب یلعب .....ه بمهارة بالغة)3 شاگردی با مهارتی کامل نقشش را بازی می کرد ت ریاح شدیدة وحدث ......فی ماء المحیط)4 ی شدیدی وزید و جریانی در آب اقیانوس اتفاق افتاد قراءة کتاب حول طرق تقویة .....النک کثیر النسیان)5 کتابی در باره ی راه های تقویت حافظه سفارش می کنم چون تو خیلی فراموش یل ذکی جدا .....من الصف االول الی الصف الثالث)5 ی بسیار با هوشی داریم که از کالس اول به کالس سوم جهش کرد ن الثالث:ترجم افعال الجدول التالی ما تعرفت یرشدون ترضعین کانوا یجهزون شنا نشدم راهنمایی می کنند آماده می کرد شیر می دهی ابعثن بفرستید تجمعن سیغلبان ال تعزمون نتراحم هم رحم نمی کن تصمیم نمی به گیرند خواهندرسید ال یطبخ ما قفزت ال تفرق پرش نکرد(نپرید) تفرقه نیانداز پخته نمی شود مع می شوند احترمنا وف نحتفلاعتصموا اخلصتن شن خواهیم گرفت احترام گذاشتی چنگ بزنید خالص ُش دید الخامس االیتین واالحادیث ثم ضع خطا تحت الجار والمج لتمرین ترجم وادخلنی برحمتک فی عبادک الصالحین حرف جر حرف جر مجرور بحرف جر مجرور بحرف جر جار ومجرور جار ومجرور رحمتت (در گروه)بندگان شایسته ات و الرابعاالیتین واالحادیث ثم ضع خطا تحت الجار والمج :التمرین ترجم وانصرنا علی القوم الکافرین حرف جر مجرور بحرف جر مارا بر قوم کافر یاری کن جار ومجرور الرابعاالیتین واالحادیث ثم ضع خطا تحت الجار والمج :التمرین ترجم ادب المرء خیر من ذهبه حرف جرمجرور بحرف جر جار ومجرور دب آدمی بهتر از طالیش است الرابعاالیتین واالحادیث ثم ضع خطا تحت الجار والمج :التمرین ترجم علیک بذکر الله فانه نور القلب حرف جر جار ومجرور مجروربحرف جر دا بر تو واجبِ زیرا او روشنایی دل اس الرابعاالیتین واالحادیث ثم ضع خطا تحت الجار والمج :التمرین ترجم جمال العلم نشره وثمرته العمل به حرف جر مجروربحرف جر جار ومجرور علم انتشار آن ونتیجه اش عمل کردن به آ تمرین الخامس ترجم الکلمات التالیة ............. از من می مرا ............. اسالونی سوال کنید یعرفوننی شناسند .............ینصرنی مرا یاری اعطانی به من ............. کرد داد ............. مرا ارحمونی به من .............ال تحیرنی رحم کنید سرگردان نکن مرا پایین .............انزلنی مرا ............. عرفنی معرفی کن بیاور تمرین السادسمفرد هذه الکلمات اکتب ............. انف .............انوف اساور سوار دستبند بینی ............. .............دالفین دلفین بحر بحار دریا دلفین ............. طائر .............طیور صغیر صغار کوچک پرنده ن السابع:عین الکلمات المرادفة والمضادة بعثصغار ارسلبکیکباراقلضوءبعدساحل شاطی ستر فجاةکتم ضحکظالماکثر بعتةقربدفع استلم ...........=........... ...........=......... ........=.......... فرستاد ساحل ناگهان ........≠......... ...........≠........... ...........=......... پنهان کرد کوچکترها بزرگترها بیشتر کمتر ........≠......... ..........≠.......... ..........≠......... ...... ...... ..........≠......... ...... ...... ...... ...... ...... ...... الثامن کلمات الجدول المتقاطع ثم اکتب رمزه (کلمتان زائدتان) التمرینترجم 1کوچک ها ص غ ا ر 2این طور ک ذ ل ک 3 تیز ح ا د ة 4 پدیده ظ ا ه ر ة ص ف ر و ا ز ی و ت د و ر س م ع ر ا ئـ ع م ن ق ذ م ی ن ا س و ا ر 5سوت زدند 6روغن ها 7 نقش 8شنوایی 9 جالب 10نجات دهنده 11نامیدیم 12دستبند س الثامن کلمات الجدول المتقاطع ثم اکتب رمزه (کلمتان زائدتان) التمرینترجم 13گرم و صمیمی ح م ی م 14برف ها ث ل و ج 15حافظه ذ ا ک ر ة 16پستاندار ل ب و ن ة 17پرندگان ط ی و ر 18رسانید ا و ص ل 19باران بارید ا م ط ر 20بخشید 21می رسند 22 ترانه خواندید 23گریه کرد کوچک ها کوچک ها کوچک ها کوچک ها ی ب ل غ ن کوچک ها کوچک ها کوچک ها کوچک ها کوچک ها ب ک ی المحل االعرابی لکلمات الملونة التاسع التمرین عین ِ.ذْکُر الّلِه ِش فاُء الُق لوِب 1- مضاف الیه :ترجم مضاف الیه یاد خدا شفای دلها ست المحل االعرابی لکلمات الملونة التاسع التمرین عین .آفُة العلِم الِّنسیاُن 2- مبتدا خبر آفت دانش فراموشی ا :ترجم المحل االعرابی لکلمات الملونة التاسع التمرین عین .الَیْدُخ ُل الَج َّنَة قاِطُع َر ِح ٍم 3- مفعول فاعل :ترجم برنده پیوند خویشان به بهشت داخل نمی المحل االعرابی لکلمات الملونة التاسع التمرین عین .الَج لیُس الّص اِلُح َخیٌر ِم َن الَو ْحَدِة 4- صفت جار ومجرور الترجمة همنشین شایسته بهتر از تنهایی المحل االعرابی لکلمات الملونة التاسع التمرین عین .الَو ْحَدُة خیٌر ِم ْن َج لیِس الُّس وِء 5- مبتدا الترجمة تنهایی جار ومجرور بهتر از همنشین بد است المحل االعرابی لکلمات الملونة التاسع التمرین عین ِ.لساُن الُم َق ِّص ِر َق صیٌر 6- مبتدا خبر :ترجمزبان مقصر(اهمال کار) کوتاه العاشر المبتدا والخبر والفاعل والمفعول التمرین عین لّلُه الَکْعَبَة الَبْیَت الَح راَم قیامًا ِللّناِس 1- ....... فعل ....... فاعل ....... مفعول .خداوند کعبه خانه ی محترم را وسیله ی قوام کارمردم قر الترجمة العاشر المبتدا والخبر والفاعل والمفعول التمرین عین َیقوُل الکاِف ُر یاَلْیَتِنی ُکْنُت ُترابًا 2- ....... فعل ....... فاعل الترجمة .وکافرمی گوید ای کاش خاک بود العاشر المبتدا والخبر والفاعل والمفعول التمرین عین ُ.م جاَلَس ُة الُع َلماِء ِع باَدٌة 3- ....... مبتدا ....... الیه مضاف ....... خبر الترجمة .همنشینی با دانشمندان عبادت است العاشر المبتدا والخبر والفاعل والمفعول التمرین عین ُ.ح ْس ُن الُّس ؤاِل ِنْص ُف الِع لِم 4- ....... مبتدا ....... الیه مضاف ....... خبر الترجمة .خوب پرسيدن نيمى ازدانش اس العاشر المبتدا والخبر والفاعل والمفعول التمرین عین .العاِلُم ِبالَعَم ٍل َکالَّش َج ِر ِبالَثَم ٍر 5- ....... مبتدا ومجرور خبر جار ....... الترجمة .عالم بى عمل مانند درخت بى ثمر اس العاشر المبتدا والخبر والفاعل والمفعول التمرین عین َت اإلنساُن اْنَق َطَع َعَم ُلُه إّال ِم ْن َثالٍث 6- فعل ....... ....... فاعل ....... فاعل :هرگاه انسان بمیرد عملش قطع می شود بجز الترجمة التاسع المبتدا والخبر والفاعل والمفعول التمرینعین ٍة جارَیٍة ،أْو ِع ْلٍم ُیْنَتَف ُع ِبِه ،أْو َو َلٍد صاِلٍح َیْد الترجمة صدقه ی جاریه ،یا علمی که از آن بهره مندشود یا فرزند صالحی که برایش دعاى خير کند انوار اقران عینفی االیة الشریفة ترجمة ماتحته خط ظلمنا انفسنا وان لم تغفر لنا وترحمنا لتکونن من الخاس 1 به خودمان ستم کردیم واگر ما نبخشایی وبه ما رحم نکنی بی گمان از زیان دیدگان خ 2 رب هب لی حکما والحقنی بالصالحین وردگارا به من دانشی ببخش ومرا به درستکاران پیوند ب 3 واجعلنی من ورثة جنة النعیم ومرا از وارثان بهشت پر نعمت قرار بده التاسع االیة الشریفة ترجمة ماتحته خط التمرینعینفی 4 ال تحزنی یوم یبعثون روزی که (مردم) برانگیخته می شوند رسوایم نکن 5 یوم ال ینفع مال وال بنون روزی که نه دارایی ونه فرزندان سود نمی رساند 6 اال من اتی الله بقلب سلیم جز آنکه با دلی سالم (پاک) نزد خدا آمده است التاسع االیة الشریفة ترجمة ماتحته خط التمرینعینفی 7 و قولوا للناس حسنا با مردم نیکو سخن بگوئید 8 فاستبقوا الخیرات در کارهای خیر از هم پیشی بگیرید 9 ادعونی استجب لکم مرا فرا بخوانید تا(دعای) شما را برآورده کنم التاسع االیة الشریفة ترجمة ماتحته خط التمرینعینفی قولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء ولکن ال 10 سانی که در راه خدا کشته می شوندمرده نگوئید بلکه زنده ند ولی شما نمی 11 واوفوا بالعهد ان العهد کان مسووال وبه پیمان وفا کنید زیرا که از پیمان پرسش خواهد شد ر بین البائع المالبس و المتس ویی بین فروشنده لباس وخانم ............... مرحبا ............... سالم هال ومرحبا هل من خ سالم خوش آمدید آیا خدمتی از من ساخته است فستانا صیفیة ذو اکمام قصیرة لو س طف کنید یک پیراهن تابستانی آستین کوتاه می خواه ای مقیاس تلبسین یا سیدتی چه سایزی می پوشید خانم تصور مقیاس اربعون یالئمنی فکر می کنم چهل مناسبم باشد اذن تفضلی ما رایک بهذا؟ س بفرمایید نظرتان در مورد این چیس ا هی االلوان المتوفرة لدیکم چه رنگ هایی دارید لدینا اخضر فاتح وردی وهذا البیج سبز کم رنگ ،صورتی واین کرم را دار خذ لون البیج وهل عندکم حذاء بنفس ا کرم را بر می دارم کفش به همین رنگ هم دار لطبع لدینا ذلک وماهو قیاس رجلک له که داریم سایز پاتون چنده البس سبع وثالثین سی وهفت می پوشم هی االحذیة الموجودة بنفس اللون اختاری ما ت ا کفش هایی هستند با همان رنگ هر چه دوست دارید انتخاب نا ساختار هذا کم سعر کل واحد منهم ین را انتخاب می کنم قیمت هر کدام چند تان مئتا الف تومان والحذاء بمئة وخمسین ن دویست هزار تومان و کفش صد وپنجاه هزار هل هناک ای تخفیض آیا تخفیف هم دارید شرون الف تومان من التخفیض فی ال ست هزار تومان تخفیف هم برای شم شکرا لک یا سیدی هذا لطف منک متشکرم آقا لطف شماست هال وسهال ارجو ان تزوری محلنا ثانیة ش آمدید امید وارم بازهم به فروشگاه ما بیایید تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی دهگالن دبیر بازنشسته زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکار افتخاری 1 مجله شوق تغییر بیش1 از ده سال 📙 📙 📙 1 2 end

49,000 تومان