پی‌دی‌اف
مکانیک،هوافضا و مهندسی پزشکی

گزارش کار آزمایشگاه مکانیک سیالات ونتوری متر

صفحه 1:
همجمج جوم موم وم موم به نم خدا ~~ بش وب آزمایشگاه مكانيك سیالات كزارش کارآزمایش موضوع آزمایش: ونتوری متر 5 مبتدس اسدالله بيكلرنيا اعضای گروه حسین فخرایی . حسین عابدینی ساعت كلاس؛ اسه شنيه:14-16 تریغ آزمایش: 18 تاريخ تحويل: 1395/12/17 تووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووو وو ووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووة

صفحه 2:
همجمج جوم موم وم موم ونتورى متر وسيله لى براى اندازه كيرى دبى سيال مى باشد و از قسمت: همكرا. كلوكاه و واكرا تشکیل مى كردد سيال از قسمت همكرا وارد كلوكاه مى شود كه سطح مقطع كمترى نسبت به لول دارة جنابراين سرعت سيال در كلوكاه بيشتر از سرعت آن در الوله است كه اين افزايش سرعت ب افت قشار همراه مى باشداز طرقى افزايش سرعت وابسته به دبى سيال الست بتابراين ب ‎La‏ ‏كيرى افت فشار مى توان دبى سيال را محاسبه كود. مدف آزمایش هدف از انجام اين آزمايش اندازء كيرى دبى جريان واقت فشار در لوله هاى بيزومترى و همجنين .اندازه كيرى سرعت سيال در لوله ونتورى مى باشد. شرح دستگاه دستگاهی است كه به كمك آن دبى جريان را در لوله ها اندازه كيرى مى كنند وشامل بخش هاى زیر است: 1قسمت بالادست كه هم اتدازه لوله است و داراى استر برنزى است ابن قسمت مجهز به يك رينك ببزومترى براى اندازه كيرى فشار استاتيك الست .. 2.قسمت مخروطى همكرا 3.كلوكاه استوانه اى با استر برنزى مجهيز به رينك بيزومترى 4.قسمت مخروطى تدريجاواكرا كه به يك قسمت استوانه اى هم اتدازه ب لوله ختم مى شود 5.تعدادى بيزومتر در مقاطع مختلف براى اندازه كيرى فشار در هر ملع ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووة تووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو

صفحه 3:
همجمج جوم موم وم موم ‎=e l= 0 | 15| 1518 | 115 [11615 [ 18| 185 [158]‏ 205 | 185 170 |1551 | 55 | 25 | 1855| 35ة | 35 | 12 | 25235 | 1 197 ]| 156 | 178 |1683 | 142 | 105 | 40 | 25 | 140 | 219 | 228 | 12 | 2933 | 2 55]| 178 | 170 | قح | 140 | 130 | 55 | 45 |1480 | 205 | 12 | 12 | 3135 | 3 5 161156 152 | 10] 115 |71 | 55 |10 | 150 | 157 | 12 |3570 |4 © 155 | دک | 145 | 136| 120 | 51 | 35 | 138 | 172 | 180 | 12 | 42.55 | 5 ]| 26 | 145 | 140 | 135 | 135 | 110 | 105 | 135 | 158 | 190 | 12 | 5536 | 6 5 135 | 135 |138]133] 130 | 128 | 135 | 133 | 181 | 183 | 15 |5011 ]7 ‎=P 5 T= ae ‎2 | 12| 2933 | 433-0 | 410 | aoe [95 [90s [aaa [os ‏هت ده | مد‎ | a ‏هد | که‎ [ a2 [a 432 | 33 0 | 340۳10 3310 ‏جع | لو‎ | ame [anes] 096 5 | 32| 4285 | 256107 | 281516] 180 es [9s [978 | on 5] 125515125572171 ‏جع‎ 7211-6 7132| 9731| 1290107123016" 143| 125 | 18 42035 ‏باسخكوبى به سوالات ‎be‏ سيال را دو بعدى در نظر يكيريم و شرط عدم لغزش را روى ديواره اعمال كنيم , در ‏كدام ناحيه از ونتورى بيشترين تطابق بين بروفيل سرعت تخت و بروفيل واقعى وجود دار ‏جواب:كلوكاه-در تمام طول لوله ى ونتورى بروفيل سرعت سهمى كون مى باشداما هر كلوكاه به علت تنك ‎ ‏بوفن مجرا (سطح مقطع كم) بروفيل سرهت به سمت بروفيل سرعت تخت ميل مى كند يعنى سرعت فر ‎ ‏ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ‏ووو ‏تووهوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 4:
همجمج جوم موم وم موم تفييرات لايه مرزى هيدروديناميكى و حرارتى و تشه تیسرات گرادان دا و سرعت نسبت به هم نعودار دبى واقعى و تثورى ير حسب ديى واقعى ۰ ۰ 3 3 1 3 3 3 3 3 3 1 1 3 3 3 3 3 : 1 3 3 1 1 1 3 1 1 1 1 3 1 3 3 1 3 : 3 3 3 3 2 3 3 3 : 1 3 : 1 3 3 3 3 3 1 1 3 3 1 3 1 3 ‘ 0: 1 : 1 1 3 3 : 1 1 1 1 3 2 1 1 1 3 : 1 1 3 3 3 3 1 1 : 1 3 3 1 3 1 1 1 1 1 1 3 3 3 3 3 1 3 1 1 1 3 3 3 1 1 ٠ 0 ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووو

صفحه 5:
ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو انمودار 60 بر حسب دبى واقعي 5 111535115155 تمووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون | تووهووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووة

ةٌ ىام رسا آزنایضگاً نکاىیک سیاالت گزارش کارآزنایش نُضُع آزنایش: ونتىری متر استاد: مهنذس اسذاللو بیگلرنیا تَیٌ ه تيظیم: حسین حسن زاده اغضای گرهً: حسین فخرایی ،حسین عابذینی ساغت کالس: سو شنبو14-16: تاریذ آزنایش: 2331/21/3 تاریذ تدُیل: 2331/21/21 1 نقسنٌ هىتُری نتر هسیلٌ ای ةرای اىسازً گیری دةی سیال نی ةاصس ه از 3قسهتٍ :هگرا ،گلُگاً ه هاگرا تضکیل نی گردد.سیال از قسهت ٍهگرا هارد گلُگاً نی صُد کٌ سطح نقطع کهتری ىستت ةٌ لُلٌ دارد ،ةياةرایو سرغت سیال در گلُگاً ةیضتر از سرغت آن در لُلٌ است کٌ ایو افزایش سرغت ةا افت فضار ٍهراً نی ةاصس.از طرفی افزایش سرغت هاةستٌ ةٌ دةی سیال است ةياةرایو ةا اىسازً گیری افت فضار نی تُان دةی سیال را نداستٌ کرد. ٍسف آزنایش ٍسف از اىجام ایو آزنایش اىسازً گیری دةی جریان ه افت فضار در لُلٌ ٍای پیزهنتری ه ٍهچيیو اىسازً گیری سرغت سیال در لُلٌ هىتُری نی ةاصس. صرح دستگاً دستگاٍی است کٌ ةٌ کهک آن دةی جریان را در لُلٌ ٍا اىسازً گیری نی کييس ه صانل ةزش ٍای زیر است: .1قسهت ةاالدست کٌ ٍم اىسازً لُلٌ است ه دارای استر ةرىزی است ایو قسهت نجَز ةٌ یک ریيگ پیزهنتری ةرای اىسازً گیری فضار استاتیک است. .2قسهت نزرهطی ٍهگرا .3گلُگاً استُاىٌ ای ةا استر ةرىزی نجَز ةٌ ریيگ پیزهنتری .4قسهت نزرهطی تسریجاو هاگرا کٌ ةٌ یک قسهت استُاىٌ ای ٍم اىسازً ةا لُلٌ رتم نی صُد .5تػسادی پیزهنتر در نقاطع نزتلف ةرای اىسازً گیری فضار در ٍر نقطع 2 H10 H11 ‏H9 ‏H8 ‏H7 ‏H6 ‏H5 ‏H4 ‏H3 ‏H2 ‏H1 جرم زنان نرخلٌ 022 188 178 168 155 146 135 188 178 172 161 151 145 135 172 163 158 150 145 142 133 145 140 142 142 136 135 134 122 125 112 115 102 105 132 02 40 55 71 91 112 108 5 05 45 65 85 125 105 142 142 142 142 138 135 133 035 019 025 192 170 158 141 048 008 010 197 182 162 143 12 12 12 12 12 12 12 06.05 29.13 31.05 35.72 42.65 55.16 97.11 1 2 3 4 5 6 7 012 197 185 175 162 152 142 √ 0.96 0.95 0.97 0.96 0.95 0.96 0.95 15.58 14.04 10.90 11.49 9.74 7.41 4.04 ‏H1-H4 ‏H4 ‏H1 043 023 167 130 95 55 18 5 05 45 65 85 125 105 048 008 010 197 182 162 143 ‏Qt -4 4.57*10 4.12*10-4 3.84*10-4 3.36*10-4 2.81*10-4 2.17*10-4 1.23*10-4 -4 4.74*10 4.33*10-4 3.93*10-4 3.49*10-4 2.96*10-4 2.25*10-4 1.29*10-4 ‏t 06.05 29.13 31.05 35.72 42.65 55.16 97.11 ‏m نرخلٌ 12 12 12 12 12 12 12 پاسزگُیی ةٌ سُاالت اگر جریان سیال را ده ةػسی در ىظر ةگیریم ه صرط غسم لغزش را رهی دیُارً اغهال کيیم ,در کسام ىاخیٌ از هىتُری ةیضتریو تطاةق ةیو پرهفیل سرغت تزت ه پرهفیل هاقػی هجُد دارد؟ جُاب:گلَگاُ-در توام طَل لَلِ ي ًٍتَري پرٍفيل سرعت سْوي گَى هي باشذ.اها در گلَگاُ بِ علت تٌگ بَدى هجرا (سطح هقطع كن) پرٍفيل سـرعت بِ سوت پرٍفـيل سرعت تخت هيل هي كٌذ.يعٌي سـرعت در عرض ايي هقطع تقريبا" ثابت است .در گلَگاُ ًٍتَري بيـشتريي تطابق بيي پرٍفيل سـرعت تخت ٍ ٍاقعي ٍجَد دارد ،زيرا در ايي ًاحيِ سرعت هاكسيـون هقذار خَد بَدُ ٍ ضخاهت اليِ هــرزي كوتريي هقذار را بِ خَد اختصاص هي دّذ ّ .وچٌيي بسرگتريي هقـذار عـذد ًاسـلت ًيـس در گلَگاُ هـي باشذ ،زيرا با تَجِ بِ 3 1 2 3 4 5 6 7 تغييـرات اليِ هـرزي ّيذرٍديٌاهيکي ٍ حرارتي ٍ تشابِ تغييـرات گرادياى دها ٍ سـرعت ًسبت بِ ّن ، بيشتـريي گرادياى دها ٍ سرعت در ايي ًقطِ هي باشذ. ىهُدار دةی هاقػی ه تئُری ةر خسب دةی هاقػی 4 ىهُدار Cdةر خسب دةی هاقػی 5

رایگان