پاورپوینت
معماری و عمران

معرفی پروژه University Izmir

صفحه 1:
School of Foreign Languages AUDB Architects

صفحه 2:
University Izmir, Turkiye Architects: AUDB Architects Area: 8000 m? * Year: 2016 * Photographs: Argun Tanriverdi ¢ Structural Engineers: Ardali Ltd. * Main Contractor: Kuryap Ltd. Sti.

صفحه 3:
0 ۳ 7 ‏نه‎ “4 3 ee ‏اه در ترلیه و در انتهای فلیچ ازمیر واقع شره است. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است و تاريخ باطّلوه و پر فراز و نشیبی رارر. این شهر تا‎ stn ‏شهر ازمیر در سوافل‎ 3 7 ۳ ‏پا نام «سمیرنا» شنافته هى شر. , بهری و به‎ ۱٩۲۳ ‏زمان تأسيس) جمهورى ترلية رر سال‎ ۸٩۲۲ ‏قفقاز. عربستان و آفریقا رر این شیر عضور راشتتر. در سال‎ “he, ‏از‎ alae 2 olat ‏از یونانی‌هاء ارمنی‌ها اروبايى ها و ترلهاء همراه با‎ le ) ‏یونان و ترکیه, شهر در آتش‌سوزی بزرگی ویران شر.‎ Le ‏در پایان‎

صفحه 4:
رانشٌلاه اقتصار ازمیر در سال ۲۰۳ به عنوان یّك «انشاه بنیارین توسط اتاق بازرگانی ازمیر #سیس شر. این رانشلاه رارای ۷۵۰۰ انشجو در یک پرریس واهر در منطقه بالپووا است و برنامه‌هایی برا ی گسترش به یک پرریس جریر از سال ۲۰۶ رارر. 3 = ديو روت د ‎My Eshotsaatleri.com <a BWV‏ ی ‎oS x‏ ص ‎Sozler Koski‏ = 565 ۰ و ‎G oe ad‏ ‎mur‏ 7 ۷ 821 ‎x ۱ ۳ =‏ ‎Ramada Plaza izmir‏ % التي ‎Gazi Bly.‏ 3 7 4 ‎sk a a Spee 1264 Sk,‏ .1369 ۶ 58 5 نل ‎Q aes‏ ۳3 5 9 .و سر ‎oS‏ ‎i‏ 116 5 8 ‎pe Basmane Istasyonu‏ 5-2 ‎Cankaya |")‏ لا 'ه6 د ‎Sifa Universitesi H‏ ۳0 7 ‎ad ok 1319 Sk Hastanesi 1294. Sk. 1275. Sk.‏ ۳3 ~ ‎a‏ ‎Sk.‏ .1296 : ۳ ‎Sk 5 7210. Sk-‏ .1313 ‎fe 1308. Sk‏ ۹ عاد ‎noe‏ كا ‎Anafartalar Cd 0 DB‏

صفحه 5:
طراعی سافتمان جریر زبان‌های فارجی در رانشلاه اقتصار ازمیر پالش‌های متعررى 9 براى معماران به همراه راشت ‎٠‏ نفستین پالش» نعرار زیار ‎“le‏ برای سافت امن يافته 29 پردیس 8 يك برريس با ‎els‏ بالای سافت‌وساز اس تکه شامل ۷ دانشٌلره می‌باشر و سافتمان جریر قرار بور ظرفیت مباز سافت‌وساز را به طور peda ‎oldie et lls‏ آموزشی و شام ل کلاس‌های درس است, با + اضافی مانفد اتر اراری» فضاهای عمومی و ‎ial‏ ‏سا ی آموزشی رارای اللوهای بسار سفتکیرا‌ای هست رکه هون ‏تغيير ‎i‏ يا سا ‎ou‏ را با هالش) ‎Hila ctl‏ . معمولاً اين نوع سافتمان‌ها دارای نقثه‌ای هستت رکه شامل یک راهرو با گلاس‌هایی در رو طرف ‎OF‏ ‏می‌باشر. ‎

صفحه 6:
, 78 ‏مرج‎ ۳ ۳" . ef a ۳ ۲ شرح پروثه برای این سافتمان با هملاری ارفرما تهیه شر, با هرف فراهع آوررن املاناتی برای پیشرفته ترین فذاوری‌های معامر, همراه پا رفاتر و کلاس‌های درس انعطاف‌پزیر و برون استفاره ا زگاغز. این هرف منبر به ‎PUI‏ تعقیقاتی رربارمی هنرسه فشایی بهینه شر تا هم فناوری ریهیتال و هع 7 10 آزاری در چیرمان مبلمان را املان‌پژیر سازر.

صفحه 7:

صفحه 8:
کانسپت طراعی این سافتمان ارتباط نزویلی با سیر تاریفی, روابط و یارگیری زبانها رارد؛ يعنى هملرايى و ارتباطات. عمللررهاى سافتمان به ر وگروه اصلی تقسیم می‌شونر ‎Quy» Slo‏ و فشاهای پشتبانی. «ر طبقه هملف, اين رو عمگلرر به صورت فشاهای جهت‌رار سازمان‌رهی شره‌اث رکه در مم لگررش عموری با یلریلر تلاقی و هملرا می‌شونر. نیاز به گلاس‌های درس به‌طور قابل توبهی بیشتر از غضاهای پشتبانی است. هرف این اس تکه این رو عمگلرر در بالاترین نقطه سافتمان در قالب اللوی سنتی راهر وآللاس ررس با يلريكر ارغام شوند. این ایره همگرایی را ور مقطع سافتمان تقویت می‌کنر. زیرا نقشه از يك نوع عمکلرر به نوع بر تفییر یل می‌رهر.

صفحه 9:
این سافتمان در نقطه‌ای قرار دار رکه ممل اتسال سطوح بالایی و پایینی سایت رانملاه است. مفهوم هملرایی اارتباط برای اتعمال سطوح مفتلف سایت, همپنین سافتمان‌های بالا و پایین مورر استفاره قرا رگرفته است.

صفحه 10:
و ی مر و و ۳ م و مره ۳ از 5 هر طبقه از سافتمان با رن مفسوص به فور شنافته می‌شور. این رند‌ها با پرچم لشورهای مفتلفی مر تبط هستنر له زبان آن‌ها به ۳ . 1 ید سم ۶ و 1 عنوان زبان فاربی رو پس از ترلی و انللیسی در رائشّلاه ترریس می‌شور.

صفحه 11:
از نظر کلتوئلی, سافتمان تلاش می‌کنر تا از تیپ‌شناسی شیشه‌ای /فولاری سافتمان‌های اراری مررن ‎Gy! wt lial‏ نوع راهمل‌ها معمولاً مات بزرکی د رکنترل‌های ممیطی سافتمان ایبار می‌گننر. در عوض, معماری به راهمل‌های سنتی و متناسب با زمینه بازمی‌گررر. ریوارهای صلب با لیر بر نفوزپزیری برای ایبار پنجره‌ها طراهی شره‌انر. این روزنه‌های پنبره‌ای بر اساس عمگلررهای راقلی و همپنین تعلیل فورشیری سل گرفته‌انر. ور فورشیر و روشایی طبیعی در سافتمان در طول روز و فصلها تغيير م ىكندء و فشاهای آموزشی شرایط متتوعی از ثور و سایه را ارائه می‌رهنر تا با سبگ‌های مفتلف ترریس هماهيّك باشنر.

صفحه 12:
صلابت سافتمان به‌عنوان عناسر طبیعی, وزن» چشم‌انراز و اللوها ب هک رگرفته شره است. رو جم اسلی سافتمان در فشای وروری پایین با یلریلر هملرا می‌شونر و مجاورت لاف قررتمنری را بر فراز وروری ایبار می‌کنت رکه یارآور غارهای طبیعی است. همين رويلرر را می‌توان > ‎RY‏ سین" بالای کافسی بسیار باز در طبقه هملف مشاهر هکرر, یا در حباط رافلی معصور شره.

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:
۳ PLANS

صفحه 16:

صفحه 17:
و لي

صفحه 18:
PLANS | Donon) oe i 0 i ‏لل‎ ۱ 008 HL Tin ۳۲ ۲ ۱ ۱۱۵ 1۳۳ | 5 5 ۱ ‏ههه‎ Ee + ‏ات‎ ii | ‏م مامه هچ‎ West Elevation 1/200 (43)

صفحه 19:
۱۱۱۱ ۱ ۱۱۱۱۱ | ۱۱۱ ۱ ۲ 1۱۱ HHH | HH Seo ett Seam CCH) | tu = ال || | ۱ ۱ ۱۱۱ ۱۱۱ ‎tt‏ للش | للك | سب 1 11۰ East Elevation 1/200 (3) ‏ایب‎ 1

صفحه 20:
GALLERY

صفحه 21:
0 همارايى عمللررى و فضايى - طراهى بر اساس مفهوم هملرايى و ارتباط سل لگرفته است ,که نه‌تنها «ر عمگلررهای آموزشی و پشتیبانی بلله در اتصال سطوح مفتلف سایت رانشگاه نیز یره می‌شور. - رو ههم اصلى سافتمان در نقطه وروری با یلیر تلاقی می‌گننر و ففایی شبیه به غار طبیعی ایبار ه ىكنئ رله هس رعو تكتتركى و قررت را القا م ىكثر هه - - باسخ به اللوى سف تكيران هللاسهاى ررس م2 2 ‎eae‏ ا - با وپور معروریت‌های ت ب كلاس ررس (راهرو با گلاس‌های رو طرف), طرامى تلا شکرره تا تنوع وج 1 . ‎Ae‏ ‏ففایی, رکلی و هویتی ایب رگنر. 5 2 ۳ 550 9 Oo bean coon ‏طبقات مفتلف با رگگ‌های متفاوت مشفس شره‌اث رکه با پرچ مکشورهای یکه زبان آ‌ها ترریس‎ - ‏می‌شور مرتبط هستنر.‎ ®_———— نفناها یکاری برو نکافز و ‎hata‏ ‏- رفاقر اساتير به صورت فشاى باز طراهى شرهائر قا املا نكا ركروهى, فرری و انعطاف‌پزیر را فراهع کنر - این فضاها برای مرور ۱۰ استار طرافی شرهاثر و سیک‌ها یکاری متتوعی را پشتبانی ‎AS ye‏

صفحه 22:
پاسخ اقلیمی و ور طبیعی - برفلاف سافتمان‌های مررن شیشه‌ای آفولاری, اژ ریوارهای صلب با روزه‌های مساب‌شره استفاره یره اص - پنبره‌ها بر اساس عمگلرر رافلی و تعلیل فورشیری طرامی شره‌انر تا ور و سایه متتوعی برای ‎let‏ مفتلف ترریس فراه مکننر. باررلشت به راههلهاى سنتی و زمینهگرا - طرافی از اسول مررنیستی فاصل هگرفته و به رامل‌های سنتی و متتاسب با زمینه معلی بازگشته است. 7 استفاره از مصالح سین و فر‌های هبیم. هس ‎jg‏ طبیعت و اللوهای معماری بومی را تراعی هى لثر تعارل ميان فناورى و زيبايى شناسى ۳ ‏اور 287 مطاف اه‎ Be a, 1d ‏بهگونه‌ای به‌گار‎ bl (Stay, ‏فناوری نقش مهمی در طراعی رارر (فشاهای برو نکاغز, انعطاف‌پژیر»‎ - ‏رفت هکه بر زیبایی‌شُناسی غلبه گلن‎

صفحه 23:

School of Foreign Languages AUDB Architects University Izmir, Türkiye • Architects: AUDB Architects • Area: 8000 m² • Year: 2016 • Photographs: Argun Tanriverdi • Structural Engineers: Ardalı Ltd. • Main Contractor: Kuryap Ltd. Şti. شهر ازمیر در سواحل دریای اژه در ترکیه و در انتهای خلیج ازمیر واقع شده است .ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است و تاریخ باشکوه و پر فراز و نشیبی دارد .این شهر تا زمان تأسیس جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳با نام «سمیرنا» شناخته می‌شد .پیش از جنگ جهانی اول ،سمیرنا شهری چندفرهنگی و به‌جرأت یکی از جهان‌شهری‌ترین مناطق شهری جهان بود .ترکیبی از یونانی‌ها ،ارمنی‌ها ،اروپایی‌ها و ترک‌ها ،همراه با تاجران و مهاجرانی از بالکان ،قفقاز ،عربستان و آفریقا در این شهر حضور داشتند .در سال ،۱۹۲۲ در پایان جنگ یونان و ترکیه ،شهر در آتش‌سوزی بزرگی ویران شد .پس از جنگ ،شهر بر اساس اصول مدرنیستی بازسازی شد. دانشگاه اقتصاد ازمیر در سال ۲۰۰۳به عنوان یک دانشگاه بنیادین توسط اتاق بازرگانی ازمیر تأسیس شد .این دانشگاه دارای ۷۵۰۰دانشجو در یک پردیس واحد در منطقه بالچووا است و برنامه‌هایی برای گسترش به یک پردیس جدید از سال ۲۰۱۶دارد. طراح ی س اختمان جدی د زبان‌های خارج ی در دانشگاه اقتص اد ازمیر چالش‌های متعددی را برای معماران ب ه همراه داشت .نخس تین چالش ،تعداد زیاد عملکردهای مورد نیاز در فضای محدودی بود که برای ساخت اختصاص یافته بود .پردیس بالچووا یک پردیس با تراکم باالی ساخت‌وساز است که شامل ۷ دانشکده می‌باشد و ساختمان جدید قرار بود ظرفیت مجاز ساخت‌وساز را به طور کامل پر کند. عملکرد اصلی این ساختمان ،آموزشی و شامل کالس‌های درس است ،با عملکردهای پشتیبانی اضافی مانند دفاتر اداری ،فضاهای عمومی و اجتماعی. ساختمان‌های آموزشی دارای الگوهای بسیار سخت‌گیرانه‌ای هستند که هرگونه تغییر فضایی یا سازمانی را با چالش مواجه می‌سازند .معموالً این نوع ساختمان‌ها دارای نقشه‌ای هستند که شامل یک راهرو با کالس‌هایی در دو طرف آن می‌باشد. شرح پروژه برای این ساختمان با همکاری کارفرما تهیه شد ،با هدف فراهم آوردن امکاناتی برای پیشرفته‌ترین فناوری‌های معاصر ،همراه با دفاتر و کالس‌های درس انعطاف‌پذیر و بدون استفاده از کاغذ .این هدف منجر به انجام تحقیقاتی درباره‌ی هندسه فضایی بهینه شد تا هم فناوری دیجیتال و هم آزادی در چیدمان مبلمان را امکان‌پذیر سازد. کانسپت طراحی این ساختمان ارتباط نزدیکی با سیر تاریخی ،روابط و یادگیری زبان‌ها دارد؛ یعنی همگرایی و ارتباطات .عملکردهای ساختمان به دو گروه اصلی تقسیم می‌شوند :کالس‌های درس و فضاهای پشتیبانی .در طبقه همکف ،این دو عملکرد ب ه ص ورت فضاهای جهت‌دار س ازمان‌دهی شده‌ان د ک ه در محل گردش عمودی ب ا یکدیگ ر تالق ی و همگرا می‌شوند .نیاز ب ه کالس‌های درس به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از فضاهای پشتیبانی است .هدف این است که این دو عملکرد در باالترین نقطه ساختمان در قالب الگوی سنتی راهرو/کالس درس با یکدیگر ادغام شوند .این ایده همگرایی را در مقطع ساختمان تقویت می‌کند ،زیرا نقشه از یک نوع عملکرد به نوع دیگر تغییر شکل می‌دهد. این ساختمان در نقطه‌ای قرار دارد که محل اتصال سطوح باالیی و پایینی سایت دانشگاه است .مفهوم همگرایی/ارتباط برای اتصال سطوح مختلف سایت ،همچنین ساختمان‌های باال و پایین مورد استفاده قرار گرفته است. هر طبقه از ساختمان با رنگ مخصوص به خود شناخته می‌شود .این رنگ‌ها با پرچم کشورهای مختلفی مرتبط هستند که زبان آن‌ها به عنوان زبان خارجی دوم پس از ترکی و انگلیسی در دانشگاه تدریس می‌شود. از نظر تکتونیکی ،ساختمان تالش می‌کند تا از تیپ‌شناسی شیشه‌ای/فوالدی س اختمان‌های اداری مدرن اجتناب کند .ای ن نوع راه‌حل‌ها معموالً مشکالت بزرگ ی در کنترل‌های محیط ی س اختمان ایجاد می‌کنند .در عوض ،معماری به راه‌حل‌های سنتی و متناسب با زمینه بازمی‌گردد .دیوارهای صلب با تأکید بر نفوذپذیری برای ایجاد پنجره‌ه ا طراح ی شده‌اند .این روزنه‌های پنجره‌ای بر اس اس عملکردهای داخل ی و همچنی ن تحلی ل خورشیدی شکل گرفته‌اند .نور خورشید و روشنایی طبیعی در ساختمان در طول روز و فص ل‌ها تغییر می‌کند ،و فضاهای آموزشی شرایط متنوعی از نور و سایه را ارائه می‌دهند تا با سبک‌های مختلف تدریس هماهنگ باشند. ص البت س اختمان به‌عنوان عناص ر طبیعی، وزن ،چشم‌انداز و الگوه ا ب ه کار گرفته شده اس ت .دو حج م اص لی ساختمان در فضای ورودی پایی ن ب ا یکدیگ ر همگرا می‌شوند و مجاورت شکاف قدرتمندی را بر فراز ورودی ایجاد می‌کنند که یادآور غارهای طبیعی است. همی ن رویکرد را می‌توان در حج م "سنگین" باالی کافه‌ی بس یار باز در طبق ه همکف مشاهده کرد ،یا در حیاط داخلی محصور شده. PLANS PLANS PLANS PLANS PLANS PLANS PLANS GALLERY همگرایی عملکردی و فضایی طراحی بر اساس مفهوم همگرایی و ارتباط شکل گرفته است ،که نه‌تنها در عملکردهای آموزشی وپشتیبانی بلکه در اتصال سطوح مختلف سایت دانشگاه نیز دیده می‌شود. دو حجم اصلی ساختمان در نقطه ورودی با یکدیگر تالقی می‌کنند و فضایی شبیه به غار طبیعی ایجادمی‌کنند که حس دعوت‌کنندگی و قدرت را القا می‌کند پاسخ به الگوی سخت‌گیرانه کالس‌های درس با وجود محدودیت‌های تیپ کالس درس (راهرو با کالس‌های دو طرف) ،طراحی تالش کرده تا تنوعفضایی ،رنگی و هویتی ایجاد کند. طبقات مختلف با رنگ‌های متفاوت مشخص شده‌اند که با پرچم کشورهایی که زبان آن‌ها تدریسمی‌شود مرتبط هستند. فضاهای کاری بدون کاغذ و منعطف دفاتر اساتید به صورت فضای باز طراحی شده‌اند تا امکان کار گروهی ،فردی و انعطاف‌پذیر را فراهمکنند. -این فضاها برای حدود ۱۰۰استاد طراحی شده‌اند و سبک‌های کاری متنوعی را پشتیبانی می‌کنند. پاسخ اقلیمی و نور طبیعی برخالف ساختمان‌های مدرن شیشه‌ای/فوالدی ،از دیوارهای صلب با روزنه‌های حساب‌شده استفادهشده است. پنجره‌ها بر اساس عملکرد داخلی و تحلیل خورشیدی طراحی شده‌اند تا نور و سایه متنوعی برایسبک‌های مختلف تدریس فراهم کنند. بازگشت به راه‌حل‌های سنتی و زمینه‌گرا طراحی از اصول مدرنیستی فاصله گرفته و به راه‌حل‌های سنتی و متناسب با زمینه محلی بازگشتهاست. استفاده از مصالح سنگین و فرم‌های حجیم ،حس وزن ،طبیعت و الگوهای معماری بومی را تداعیمی‌کند تعادل میان فناوری و زیبایی‌شناسی فناوری نقش مهمی در طراحی دارد (فضاهای بدون کاغذ ،انعطاف‌پذیر ،دیجیتال) ،اما به‌گونه‌ای به‌کاررفته که بر زیبایی‌شناسی غلبه نکن DONE!

50,000 تومان