صفحه 1:
School of Foreign Languages
AUDB Architects
صفحه 2:
University
Izmir, Turkiye
Architects: AUDB Architects
Area: 8000 m?
* Year: 2016
* Photographs: Argun Tanriverdi
¢ Structural Engineers: Ardali Ltd.
* Main Contractor: Kuryap Ltd. Sti.
صفحه 3:
0 ۳ 7 نه “4 3 ee
اه در ترلیه و در انتهای فلیچ ازمیر واقع شره است. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است و تاريخ باطّلوه و پر فراز و نشیبی رارر. این شهر تا stn شهر ازمیر در سوافل
3 7 ۳ پا نام «سمیرنا» شنافته هى شر. , بهری و به ۱٩۲۳ زمان تأسيس) جمهورى ترلية رر سال
۸٩۲۲ قفقاز. عربستان و آفریقا رر این شیر عضور راشتتر. در سال “he, از alae 2 olat از یونانیهاء ارمنیها اروبايى ها و ترلهاء همراه با le
) یونان و ترکیه, شهر در آتشسوزی بزرگی ویران شر. Le در پایان
صفحه 4:
رانشٌلاه اقتصار ازمیر در سال ۲۰۳ به عنوان یّك «انشاه بنیارین توسط اتاق بازرگانی ازمیر #سیس شر. این رانشلاه رارای ۷۵۰۰ انشجو در یک
پرریس واهر در منطقه بالپووا است و برنامههایی برا ی گسترش به یک پرریس جریر از سال ۲۰۶ رارر.
3 = ديو روت د
My Eshotsaatleri.com <a BWV ی oS x ص Sozler Koski =
565 ۰ و G oe ad
mur 7 ۷ 821
x ۱ ۳ =
Ramada Plaza izmir % التي Gazi Bly. 3 7
4
sk a a Spee 1264 Sk, .1369 ۶ 58
5 نل Q aes ۳3
5 9 .و سر oS
i 116 5 8
pe Basmane Istasyonu 5-2
Cankaya |")
لا 'ه6 د Sifa Universitesi H ۳0 7
ad ok 1319 Sk Hastanesi 1294. Sk. 1275. Sk.
۳3 ~
a
Sk. .1296 : ۳
Sk 5 7210. Sk- .1313
fe 1308. Sk
۹
عاد noe كا Anafartalar Cd 0 DB
صفحه 5:
طراعی سافتمان جریر زبانهای فارجی در رانشلاه اقتصار ازمیر پالشهای
متعررى 9 براى معماران به همراه راشت ٠ نفستین پالش» نعرار زیار
“le برای سافت امن يافته
29 پردیس 8 يك برريس با els بالای سافتوساز اس تکه شامل ۷
دانشٌلره میباشر و سافتمان جریر قرار بور ظرفیت مباز سافتوساز را به طور
peda
oldie et lls آموزشی و شام ل کلاسهای درس است, با
+ اضافی مانفد اتر اراری» فضاهای عمومی و ial
سا ی آموزشی رارای اللوهای بسار سفتکیراای هست رکه هون
تغيير i يا سا ou را با هالش) Hila ctl . معمولاً اين نوع سافتمانها
دارای نقثهای هستت رکه شامل یک راهرو با گلاسهایی در رو طرف OF
میباشر.
صفحه 6:
, 78 مرج ۳ ۳" . ef a ۳ ۲
شرح پروثه برای این سافتمان با هملاری ارفرما تهیه شر, با هرف فراهع آوررن املاناتی برای پیشرفته ترین فذاوریهای معامر, همراه پا رفاتر و
کلاسهای درس انعطافپزیر و برون استفاره ا زگاغز. این هرف منبر به PUI تعقیقاتی رربارمی هنرسه فشایی بهینه شر تا هم فناوری ریهیتال و هع
7 10
آزاری در چیرمان مبلمان را املانپژیر سازر.
صفحه 7:
صفحه 8:
کانسپت طراعی این سافتمان ارتباط نزویلی با سیر تاریفی, روابط و یارگیری
زبانها رارد؛ يعنى هملرايى و ارتباطات. عمللررهاى سافتمان به ر وگروه اصلی
تقسیم میشونر Quy» Slo و فشاهای پشتبانی. «ر طبقه هملف, اين رو
عمگلرر به صورت فشاهای جهترار سازمانرهی شرهاث رکه در مم لگررش
عموری با یلریلر تلاقی و هملرا میشونر. نیاز به گلاسهای درس بهطور
قابل توبهی بیشتر از غضاهای پشتبانی است. هرف این اس تکه این رو عمگلرر
در بالاترین نقطه سافتمان در قالب اللوی سنتی راهر وآللاس ررس با يلريكر
ارغام شوند. این ایره همگرایی را ور مقطع سافتمان تقویت میکنر. زیرا نقشه از
يك نوع عمکلرر به نوع بر تفییر یل میرهر.
صفحه 9:
این سافتمان در نقطهای قرار دار رکه ممل
اتسال سطوح بالایی و پایینی سایت رانملاه
است. مفهوم هملرایی اارتباط برای اتعمال
سطوح مفتلف سایت, همپنین سافتمانهای
بالا و پایین مورر استفاره قرا رگرفته است.
صفحه 10:
و ی مر و و ۳ م و مره ۳ از 5
هر طبقه از سافتمان با رن مفسوص به فور شنافته میشور. این رندها با پرچم لشورهای مفتلفی مر تبط هستنر له زبان آنها به
۳ . 1 ید سم ۶ و 1
عنوان زبان فاربی رو پس از ترلی و انللیسی در رائشّلاه ترریس میشور.
صفحه 11:
از نظر کلتوئلی, سافتمان تلاش میکنر تا از تیپشناسی شیشهای /فولاری
سافتمانهای اراری مررن Gy! wt lial نوع راهملها معمولاً مات
بزرکی د رکنترلهای ممیطی سافتمان ایبار میگننر. در عوض, معماری به
راهملهای سنتی و متناسب با زمینه بازمیگررر. ریوارهای صلب با لیر بر
نفوزپزیری برای ایبار پنجرهها طراهی شرهانر. این روزنههای پنبرهای بر
اساس عمگلررهای راقلی و همپنین تعلیل فورشیری سل گرفتهانر. ور
فورشیر و روشایی طبیعی در سافتمان در طول روز و فصلها تغيير م ىكندء و
فشاهای آموزشی شرایط متتوعی از ثور و سایه را ارائه میرهنر تا با سبگهای
مفتلف ترریس هماهيّك باشنر.
صفحه 12:
صلابت سافتمان بهعنوان عناسر طبیعی,
وزن» چشمانراز و اللوها ب هک رگرفته شره
است. رو جم اسلی سافتمان در فشای
وروری پایین با یلریلر هملرا میشونر و
مجاورت لاف قررتمنری را بر فراز وروری
ایبار میکنت رکه یارآور غارهای طبیعی است.
همين رويلرر را میتوان > RY سین"
بالای کافسی بسیار باز در طبقه هملف
مشاهر هکرر, یا در حباط رافلی معصور شره.
صفحه 13:
صفحه 14:
صفحه 15:
۳
PLANS
صفحه 16:
صفحه 17:
و لي
صفحه 18:
PLANS
| Donon) oe i 0 i
لل ۱ 008
HL Tin ۳۲ ۲
۱ ۱۱۵ 1۳۳ | 5
5 ۱ ههه Ee +
ات ii
|
م مامه هچ
West Elevation 1/200 (43)
صفحه 19:
۱۱۱۱ ۱ ۱۱۱۱۱ | ۱۱۱ ۱ ۲ 1۱۱
HHH | HH Seo ett Seam
CCH) | tu
= ال || | ۱ ۱ ۱۱۱ ۱۱۱
tt للش | للك | سب
1
11۰
East Elevation 1/200 (3) ایب 1
صفحه 20:
GALLERY
صفحه 21:
0 همارايى عمللررى و فضايى
- طراهى بر اساس مفهوم هملرايى و ارتباط سل لگرفته است ,که نهتنها «ر عمگلررهای آموزشی و
پشتیبانی بلله در اتصال سطوح مفتلف سایت رانشگاه نیز یره میشور.
- رو ههم اصلى سافتمان در نقطه وروری با یلیر تلاقی میگننر و ففایی شبیه به غار طبیعی ایبار
ه ىكنئ رله هس رعو تكتتركى و قررت را القا م ىكثر
هه - - باسخ به اللوى سف تكيران هللاسهاى ررس
م2 2 eae ا
- با وپور معروریتهای ت ب كلاس ررس (راهرو با گلاسهای رو طرف), طرامى تلا شکرره تا تنوع
وج 1 . Ae
ففایی, رکلی و هویتی ایب رگنر.
5 2 ۳ 550 9 Oo bean coon
طبقات مفتلف با رگگهای متفاوت مشفس شرهاث رکه با پرچ مکشورهای یکه زبان آها ترریس -
میشور مرتبط هستنر.
®_———— نفناها یکاری برو نکافز و hata
- رفاقر اساتير به صورت فشاى باز طراهى شرهائر قا املا نكا ركروهى, فرری و انعطافپزیر را فراهع
کنر
- این فضاها برای مرور ۱۰ استار طرافی شرهاثر و سیکها یکاری متتوعی را پشتبانی AS ye
صفحه 22:
پاسخ اقلیمی و ور طبیعی
- برفلاف سافتمانهای مررن شیشهای آفولاری, اژ ریوارهای صلب با روزههای مسابشره استفاره
یره اص
- پنبرهها بر اساس عمگلرر رافلی و تعلیل فورشیری طرامی شرهانر تا ور و سایه متتوعی برای
let مفتلف ترریس فراه مکننر.
باررلشت به راههلهاى سنتی و زمینهگرا
- طرافی از اسول مررنیستی فاصل هگرفته و به راملهای سنتی و متتاسب با زمینه معلی بازگشته
است.
7 استفاره از مصالح سین و فرهای هبیم. هس jg طبیعت و اللوهای معماری بومی را تراعی
هى لثر
تعارل ميان فناورى و زيبايى شناسى
۳ اور 287 مطاف اه Be a, 1d
بهگونهای بهگار bl (Stay, فناوری نقش مهمی در طراعی رارر (فشاهای برو نکاغز, انعطافپژیر» -
رفت هکه بر زیباییشُناسی غلبه گلن
صفحه 23: