صفحه 1:
Yiwu Foreign Languages 5
School LYCS Architecture
صفحه 2:
Schools > China
* Architects: LYCS Architecture
* Area: 85481 ۴
٠ Year: 2018
٠ Photographs: Qingshan Wu
صفحه 3:
نع ارق
79h oe به پایان
ل eal bo as 0
رز شهری با تلم
آلنون مورر استفاره قرا رگ مقیاس راهتی در مناطق
۵ طرامی شره, 1 طرامی فضاهای آموزشی در
است.
a fat ms
99H, یلی از نمو Jb
oo شورى iin ‘ai th
net ere jl atl 7 هررسه ر
owt . بين هاى
bs Leiba
7
a
mi ig و
7 ۳/۳
صفحه 4:
ad Af 589 i ۹ os ۳
هرف از طرامی این مررسه, ایبار یک فشای شار و رلنشین در معوطه آموزشی است تا هن صمیمیت را بارگرراثر ولتهلاو ىلوركان را
اگلیزر, نه ایکله مانثر مرا فضايى يلنوافر- اشته باشر. این طراهی با در نظ رگرفتن زاویه ری رگووک
برانلیژر, نه اینله مانثر مرارس معمولی» فشایی یلنوافت و رسمی راشته باشر. این طراهی با در نظر لرفتن زاویه ریر لور, مفیط
ae Z ۳ ۳ 7 مرا a
آموزشی Klay «اشترآلی» و «ابتماعی؟ را معرفی میگثر تا میل به یاوگیری و فلاقیت را د رگووگان تعری ککنر. همپنین این هررسه
تن ۳ ۳ oo. hes 7
فشایی راهت و رلپزیر چار دکه چشمانرازی پینالمللی را با فرهتک ریشهرار پیوو در هم آمیفته است.
صفحه 5:
مررسهای رافت در beta شهرى با ترالم uy
زمین پرویژه به هل یک مستلیل اس تکه با زاویه ۴۵ رربه چرفیره است. در مقایسه با
مرارس معمولی با مقیاس مشابه, فضای این سایت بسیار معرور است و نسبت سطح
اشل تن ۱۴ است, در عال ی که در سایر مرارس این عرر معمولاً ۰۸ میباشر.
برنامهریزی معماری مهوطه در پنین معیطی با ترالع بالا, به نوعی بازی فضایی و مسئلهای
رياضى تبریل میشور: پیرمان نیایی بایر با نسبت سطح اشفال زمین هماهتك باشر. هل
این «مسنله ریاشی» د رکنار عفظ مقیاس راعتی و صمیمیت فشای آموزشی, به مسئله
اصلی در برنامهریزی این پروژه تبریل شره است-
Alb این پروژه با بهرهگیری از مجموعهای از فرآیترهای طراعی به مل این مسئله
پررافته است. هر واهر آموزشی و ماول فشایی از طریق تعلیل عمکلرر و عبع مورر نیاز
سل لگرفتهانر. سپس این واهرهای آموزشی در ی پیرمان منطقی وکا رآعر سازمانرهی
شرهانر, بدگونها ی که هرگراع بهطور خاص با نیاژهای ثور طبيعى و تهويه مطبوع هماهنک
شرهاثر.
در نهایت, برنامهریزی فشایی به رو بفش تقسیم شره است: فشای عمومی در طبقه
همل ف كسترش يافته تا فعالیتهای پیشتری رر مموطه مررسه ل لگیرر. در عال یکه
کلاسهای «رس, فوایلاههاء زمینهای بازی و سایر فشاها رر طبقه روم و بالاتر سافته
شرهاثر تا نور و تهوی هکافی برای آنها فراهم شور. بتابراین, این استراتژی برنامهریزی
تنها غفاهای همپنس متعرر را بهصورت فشرره سامانرهی میکنر تا فضای پیشتری
برای بفش عمومی باقی بماند, بکله با مفهوع ریپلماتیک نقاع آموزشی نيز هم فوائى رارر.
ی
ee
صفحه 6:
ارغاع ایک ریشههای معلی با چشمانراز بینالمللی:
ييووء بهعنوان بزرگترین بازار عمرهفروش یکالا در بهان, توسط سازمان ملل متفر و LY جهانی بهعنوان بزرگترین بازار بهانی شنافته
شره است. رر جنين شهر ىكه هم دیرگاههای معلی و هم پینالمللی را در فور بای راره, این پرسش مطرح میشو رکه فشای معماری وه
مى توائر ثياز به نوع. جريرى از فضاى آموزشى را برآورد هكنر؛ فضاي ىله نظام آموزش بين المللى را با فرهئّك سنتى رر هم م ىآميزر.
صفحه 7:
در طبقه هملف, آزمایشهها وگلاسهای عمومی قرار چارن بههمراه فشاهاى
عمگلرری ویر از جمله اتاقهای مطالعه, تالا رگنسرت, سالن هنر, اتاقهای
رقص, اتاقهای هنرهای تهسمی, اتاق فوشئویسی, مرگز ارتباط با متصمان,
اقق تریغ مدرعه وكالرى. ايبن فشاهاى متتوع ب#صورت (ركانيك به يلريار
پیونر فوررهانر و عول میاطهایی با موضوعات «رانش», «علم», «هرهّ» 9
«هنر؟ سازمانرهی شرهاثر.
همزمان, طرامی از منظر سافتار فشایی, عناصر مصنوع و طبیعت, ممیطی یلپارچه
GIB میکنر. تبربه آموزشی «فوطهور» از طریق مم وکررن مرزهای میان
معماری, فشای رافلی و منظر طبیعی بهرست آمره است.
صفحه 8:
صفحه 9:
مرکز تباول علمی بینالمللی شامل رفاتر
اراری, فشای آموزشی و تعرار مفروری
سالن غزافوری است و ارتفاع تن به ۴۵
متر می,سم. زمین بازی نیز قابلیت تبریل
شرن به رو زمین استاثرارر بسلتبال را رارر
تا فعالیتهای ورزشی را غنیت مر کنر. این
طراهی. فشای آموزشی مورر نیاز Gly
بين المللى سازى و بومىسازى را بهطور
هماهگ در هم آمیفته است.
صفحه 10:
صفحه 11:
علاوه بر لین» ما یک سفح روخ از فشای فعالیت بی نکلاسها و فشای فعالیت زمینی ایبا رکرریع تا رانشآموزان بتواثنر ور زمان استرامت ۰ رقیقهای بازی
کنتر. بلوگهای سافتمانی مررسه و Mg بسورت توفالی طراعی شرهانر تا فضایی نیمهباز برای فعالیتهای رانشآموزی َل ل كيرر؛ اي نكر يك بعر جرير به
عناصر معماری روتفری اضاف هکرره است.
در قاهر, بفشى از فضای فییلی او هکاهش يافته است, اما در واقع, بفش توفالی به فشایی برای فعالیتهای فوقبرنامه و ارتباط با طبیعت تبریل شر هکه
٠١ توصي فكرر.
غنا یکلی فشا را افزایش مىرهر. اين طراعى رر ثهايت به اثرى رست يافت هله مى توان OF را با فرمول نمارین ۱
علاوه بر لین» تماع فضاهاى رویراری با رنّك زرر روشن طراهى شرهائر قا هس شناسابى و تعلق به مديط مررسه را تقوی تکره و ارتباط میان رانشآموزان را
افزایش رهنر.
صفحه 12:
فرع معماری طبقه حملف با الهاع از
سافتمانهای شیرهای آبی منطقه بیکان
طرافی شره است که رارای سقفهای
برار هستنر. واهرهای فضایی بهگونهای
سازمانرهی شرهاث رکه یک مموطه آموزشی با
این فشاهای جزاب و روستانه» LoS sine
اما ظریف و صمیمی هستنر و بهصورت
بههم پیوسته lb شرهاثر تا ae بازء 7 ey
و رافت برا یکووگان فراه مکنثر؛ ممیط یکه
تعامل و ارتباط میان آنها را برمیاتلیزر.
صفحه 13:
تبربه فشایی سنتی در فرمت آفرینش:
سقفهای شیبرار سافتمانهای پایه با کاشیهای فالستری پوشاثره شرهاثر؛
یی از رایچترین مصالح سنتی در معماری چین. هام یکه از سافتمانهای
مرتفعتر به پایین گلاه میشور, بهوضوح ریره میشو رکه ای نکاشیها نتنها
عمگلرری در هف ظطکرما و مقاومت در برابر تب رارنر, بکله جلوهای از ظرافت
و آرامش را Se مفوطه مررسه میب
تفاوت ارتفاع بين انتهاى شمالشرقی و جنوبغربی معوطه حرور سه تا هار
ين افتلاف ارتفاع بهسست
متر است. سقفهای تاشوثره در نقطهای با
زمین_فرور میآینر و بهطور ظریف با توپوگرافی ترلیب میشونر. افرار
مى توانتر سقيماً روى سقف سافتمانهاي پایه قرع بزننر و ررپای زمان راکه
با لايهلايه شر نكاشىها بهوجور آمره. هس كلننر و از زيبايى آن لزت ببرئر.
صفحه 14:
يك سناريوى زنره و نوین از آموزش تجربی, با بهرهگیری از مفیوع طرافی, فر۴ معماری و
تعریف فضایی ترسیم شره است. طراهی بهعنوان واسطه تعقق این چشمانراز, تجربه
آموزشی را غنىت ركرره و املانات بیشتری را برای معلمان و رانشآموزان فراهم م ىآورر.
این پروژه با پالشهای بزرگی روبهرو بوره است
پلونه میتوان فرع معماری سافتمان آموزشی را در مهیط شهری با ترآلم بالا تعری فکرر؟
يلونه فشای معماری میتوانر نياز به نوع جریری از فضای آموزشی راکه نقاع آموزش
Mallow را با فرهئّك سنتى تركيب میکنر, برآورره سازر؟
پلونه میتوان تجربه فضایی سنتی را برای آینره فل قکرر؟
م ۳1 Be 7 فس هه
تمامی این پرسشهاء رغرغههای مشترلی در روثر شهرنشینی سريع جين هستئر و ازْ tas
۳ و bee io. Bs + Pas +
موضوعاتیا رکه شرکت ۲۲6۵ در هوزه شهرهای پرترالم و آموزش بهطور ویژه بر
آنها تمرکز راشته است.
صفحه 15:
PLANS >
صفحه 16:
PLANS >
صفحه 17:
صفحه 18:
۳۱۸۱۱5 <
صفحه 19:
PLANS
صفحه 20:
[1111111111111
له
=
صفحه 21:
GALLERY
صفحه 22:
هه -- هرامى رر معيط شهری با ترآلم بل
- زمين يروئه با زاويه هعا ررجه هرفيره و نسبت سطح اشفال تن عا.ا است (در
مقابل ميائلين ٠.1 رر مرارس مشابه).
- چالش اصلی, سامانرهی مبم بالای وافرهای آموزشی رر فشاى مهرور و حفظ
مقياس رافتی و صمیمیت بوره است
@——— تقسيمينرى عمللررى فضاها
- فشاهای عمومی مانثر آزْمايسّلاههاء سالنهای هثری, اتاقهای مطالعه وگالری «ر
طبقه هملف قرار رارنر.
-کلاسها, فوایگهها و زمینهای بازی «ر طبقات بالاتر سافته شرهاثر تا نور و تهویه
کافی راشته باشتر
@———— رفام فرهتگ معلی با پشمانراژ clo
- طرامی با الهام از معماری سنتی بیلگنان (سقفهای شیبرار وکاشیهای
غالستری) انباع شره است.
- فشاهایی مانتر «فیابانها», Koa «مباطها» و «پارگهای چیبی» س ابتماع
و تعلق را تقویت میکننر.
صفحه 23:
ه- - ایبار تبربه آموزشی غوطهور
- مرز میان معماری, فشای رافلی و منظر طبیعی مهو شره تا تجربهای یلپارچه و پوا
برای رانشآموزان فراهم شور.
- فشاهای نیمهباز در سافتمانها بهعنوان محل تعامل با طبیعت و فعالیتهای
فوقبرنامه طرافی شرهانر.
© رلك و هويت بصرى
- استفاره از رنل زرر روشن در فضاهای رویراری برای افزایش هس تعلق و تشويق
به ارتباط ميان رانشآموزان-
© -- رویلرر آموزشی غراتر ا كلاس ررس
۳ 7 i;
طراهی مررسه پهلونهای است له راهروها, زمینهای بازی و عتی فضاهای شهری -
اطراف بهعنوان معیطهای یاوگیری در نظ رگرفته شرهائر.
صفحه 24:
DONE!