پاورپوینت
معماری و عمرانمهندسی شهرسازیدکوراسیون و طراحی داخلی

پاورپوینت معماری معاصر - اسکار نیمایر (Oscar Niemeyer)

معرفی و تحلیل آثار اسکار نیمایر (Oscar Niemeyer) از جمله: بنای سازمان ملل متحد در نیویورک، کلیسای جامع برازیلیا، کنگره ملی برزیل، سالن کنفرانس شهرک راولو و مرکز فرهنگی نیمایر. *همراه با معرفی اسکار نیمایر *بررسی و توضیح سبک کارهای اسکار نیمایر *همراه با تصاویر مربوطه و معماری آن‌ها *قابل ارائه *همراه با قالب‌بندی طراحی شده و قابل ویرایش

ساغر مفوض

صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحيم درس: تحلیل آثار اسکار نیمایر استاد مربوطه: دانشجو: رشته تحصیلی: زیم سال تحصیلی

صفحه 2:
اسکار نیملیر ( به پرتغللی: رم( سول) () معمار. برزییلی در. سال ۱۹۰۷ میلادی در شهر ریو دو ژلنیرو برزیل زلده شد. دن همان شهر در سال ۱۹۳۴ از. مدرسه هنرهای زیبا درجه مهندسی معماری دریافت کرید. نیمایر در نیمه دهه ۱۹۴۰ از شاگردان لوکیربوزیه طراح و معمار بزرگ سونیسی بود. در نهایت در سال ۲۰۱۲ میلادی درگنشت. (*1006 سال)

صفحه 3:
Sus مصالح لصلی کارهای نیمایر آهن و بت لست. لما لو لین مولد سخت و زمخت رد در قالبی نرم و ظریف عرضه کرد. نیمایر بارها گفته بود که فرم‌های سخت و زولیای حاد و تیز ربا دوست ندارد. در. معماری نیمایر. خلاقیت و تخیلی جسورلنه دیده می‌شود. لي معمارى را به گردش آزلد رنگ و نور و فضا نزدیک کرید و حتی بناهای سنتی را با نگاهی تازه و بدیع بازساخت. لو معتقد بود كه در سطوح صاف و تیز حس و نشانی غیر لنسانی وجود دلرد. به نظر. لو سطوح ملایم. خمیده و ظریف به طبع و ذوق. لنسان نزدیک تر. لست. وی در. مقالهلی می گوید که پیکر. لنسان برلی ما آشناترین و طبیعی‌ترین فرم خارجی لست. در بدن آدم هیچ زلویهلی نیست. همه لندلم‌ها با نرمی و پیچ و خم‌های ظریف به هم گره خورده‌لند.

صفحه 4:
بنای سازمان ملل متحد در نیویورک

صفحه 5:
یکی از کارهای مشترک لو با لوکوربوزیه معمار سونیسی» طرلحی ساختمان ماندگار سازمان ملل متحد در نیوبورک لست که با لين طرح شهرتى جهانى يافت. سازمان ملل به عنولن بزركترين سازمان بين للمللى صلح در جهان» دو سال بس لز لفتتاح خود به دنبال مکانی مناسب برلی لستقربلر دفتر مرکزیی بود. بربلی طرلحی لین ساختمان لز. معماران برجسته دعوت شد تا به صورت مشارکتی و صلح لمیز. و نه رقابتی» طرح های خود رل لرلئه دهند.

صفحه 6:
ترا رید ی از مرلسر جون به بیبیرک آمدند تا در طرلعی لین سازمان نقش لفرینی کف لماب دی اعادی سر ار و لى طرلحى مشاركتى محقق نشد. هبنت دلوران بعد لر جند جلنه لر ريد کر ۵ ۱ ۱ لوکوروبوزیه را بركزيدند تا لنتخاب نهايى بين لين دو طرح صورت پنیرد. لیدمی نیمایر که جدا سازی ساختمان دبیرخانه و مجمع عمومی به دو برج بزرگ و ساخت میدلن شهری بین دو برج را مطرح میکرد نسبت به لیدهمی لستادش لوکوربوزیه که کی كر كران صملكر. ها بود مناسب تر به نظر می‌رمید و ورد مرللف فرار گر 3

صفحه 7:
ت به دو برج نيماير ‎fe ely‏ ازمان ملل» به کررسی نیمایر. نیز با خولسته‌ی کارفرما مولفقت کرد و ‎ose‏

صفحه 8:

صفحه 9:
کلیسای جامع برازیلیا لسر د

صفحه 10:
کلیسای جامع برازیلیا درب سال ۱۹۵۸ در پایتخت بریزیل به وسیله لسکار. نیمایر طرلحی شده لست. ستون‌های لین کلیسا به طورری طرلحی شده‌لند که بیانگر. دو. دستی باشند که به سوی آسمان دراز. شده‌لند. لين كليسا لز ۱۶ ستون بتنی با وزن ‎٩۰‏ تن ساخته شده هست. بیرون کلیسا شبیه طرح مدور و ساختار. آجدار هست.

صفحه 11:

صفحه 12:
در کلیسای جامع برلزیلیا» د بن كليسا به جای فضای گرفته و تیره و تار قدیم. فضایی پر روح» زنده و جاندار لست که در آن .ملست

صفحه 13:
.در طرلحی لین بنا از کلیسای مترپولیتن لیورپول للهام گرفته شده هست

صفحه 14:

صفحه 15:
کنگره ملی برزیل

صفحه 16:
لز دههی ۱۹۶۰ کنگره ملی برزیل جایگاه خودش ريل در برازیلیا پیدا کرد و مانند بیشتر ساختمان‌های دولتی شهر. توسط لسکار- نيماير طربلحى شده بود كه لز سبك معمارى مدرن برزيل تبعيت مىكرد.

صفحه 17:
خیابان اصلی شهر برازيليا با چشم انز کنگره ملی در دوردست

صفحه 18:
دارید که تظاهرلت آنجا شکل می‌گيرد. در مقابل آن زمین چمن بزرگی وجود دارد که تظاهر.

صفحه 19:
PLANTA BALA ‘GROUND FLOOR PLAN PLANTA PRIMERA/ FIRST FLOOR PLAN

صفحه 20:
سالن کنفرانس شهرک راولو

صفحه 21:
شهرک رلولو. ربا نگین ساحل آمالفی از. سولحل جنوب لیتالیا می‌دلنند. در هر تابستان یک فستیوال معروف موسیقی در لین شهرک برگزار می‌شود که بیشتر. مرلسم آن بصورت رو باز در فضای با ساختمان تاریخی ویلا روفالو انجام می‌شد. به منظور. لجتتاب لز بهم خوردن مربلسم بو سالن کنفرانس سرپوشیده گرفتند و در سال ۰ می تغییربلت جوی و برلی جذب نشست‌های تجاربی به ش تصمیم به ساخت یک ۰ لسکار نیمایر به عنولن معمار پروژه لنتخاب شد.

صفحه 22:
ساختمان روی یک ستون تکیه دارد که مسیری بصورت صفوف. منظم برای مخطبان که لز یک طرف بوسیله‌ی یک بازنشوی دلیرملی شکل, شیشه‌لی ولرد می‌شوند لیجاد می‌کند. وروی یره ای کل ورودی شيشه لی و ستون‌های آن

صفحه 23:
,محل لستقرار از شیب سایت تبعیت می‌کند و صحنه نمایش به طرف دریبا کنسول, شده لست کنسول شدن صحنه ی نمایش

صفحه 24:
لين طریلحی مناظر زیبایی ربا از سالن کنفرانس به تپه‌های شمالی بدست می‌دهد در حالی که یک دهانه‌ی کوچکتر. در. دییلر مقابله دید خوبی به ساحل لرلئه می‌دهد. دهانه ی کوچک در دیولر مقابل وربودی

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:
لسکار نیمیر. در سال ۱۹۸۸ موفق به دريافت جایزه پریتزکر گردید سبک معماری‌اش ربل لينكونه توصيف می‌کند: من لگاهانه تمجید و پرستش زولیای رلست گوشه رد به کناری نهادم و لز. صمیم قلب و با تمام وجود خود را مستغرق دنیای منحنی‌ها نمودم.

صفحه 28:

صفحه 29:
لسکار. نیمایر» لولین پروژه خود رد در. لسپانیا با نام "سروبط() سول " در عطار؟) لفتتاح کرد. هدف لین پروژه فرهنگی» خدمت کردن به عنولن یک مرجع بین‌للمللی در تولید محتولی هنری می‌باشد.

صفحه 30:
ساختار. به شكل در. بطریی بازکن با پلههای مارپیچی قابل مشاهده؛ نقطه دید‌بانی را فرلهم می‌کند که دیدهایی لز. فراز. رودخانه و شهر رد لرلنه می‌دهد. گنبد سه طبقه فضای نمایشگاه برلی آثار. هنری بسیاربی از رسانه‌ها را در خود جای می‌دهد.

صفحه 31:
لين مجموعه شامل دو ساختمان لست. که با یک میدان 6 هکتاری لحاطه شده‌لند. یکی از. ساختمان‌ها شامل موزه و فضاهای کنفرانس و جلسات لست و یک سالن کنفرانس 1606060 نفری با سازه‌ی ببّنی و مارپیچی شکل و یک گالری هنن به مساحت 0 متر مربّع به ارتفاع 000 متر در لين ساختمان قرلر دارند. دزمین ساختمان نیز شامل گالری‌های کرچکتر» یک سالن نمایش تناتره رستوریان ُرج ررصدخانه و اتاق‌های کتفرانس دیگر لست.

صفحه 32:

صفحه 33:
پلازلی عمومی گسترده تمام لجزلی ساختار رل به هم متصل می‌کند و- میزبان شماری از فعالیت‌های تفریحی و فرهنگی در طول سال لست.

صفحه 34:
550 5 امس یره مور ‘SECCION AA

بسم هللا الرحمن الرحیم درس: تحلیل آثار اسکار نیمایر استاد مربوطه: دانشجو: رشته تحصیلی: :نیم سال تحصیلی اسکار نیمایر ( به پرتغالی) ( )Oscar Niemeyer: معمار برزیلی در سال ۱۹۰۷میالدی در شهر ریو دو ژانیرو برزیل زاده شد. در همان شهر در سال ۱۹۳۴از مدرسه هنرهای زیبا درجه مهندسی معماری دریافت کرد. نیمایر در نیمه دهه ۱۹۴۰از شاگردان لوکوربوزیه طراح و معمار بزرگ سوئیسی بود. در نهایت در سال ۲۰۱۲میالدی درگذشت 104( .سال) سبک مصالح اصلی کارهای نیمایر آهن و بتن است .اما او این مواد سخت و زمخت را در قالبی نرم و ظریف عرضه کرد .نیمایر بارها گفته بود که فرم‌های سخت و زوایای حاد و تیز را دوست ندارد .در معماری نیمایر خالقیت و تخیلی جسورانه دیده می‌شود. او معماری را به گردش آزاد رنگ و نور و فضا نزدیک کرد و حتی بناهای سنتی را با نگاهی تازه و بدیع بازساخت .او معتقد بود که در سطوح صاف و تیز حس و نشانی غیر انسانی وجود دارد .به نظر او سطوح مالیم ،خمیده و ظریف به طبع و ذوق انسان نزدیک تر است .وی در مقاله‌ای می گوید که پیکر انسان برای ما آشناترین و طبیعی‌ترین فرم خارجی است .در بدن آدم هیچ زاویه‌ای نیست ،همه اندام‌ها با نرمی و پیچ و خم‌های ظریف به هم گره خورده‌اند. بنای سازمان ملل متحد در نیویورک یکی از کارهای مشترک او با لوکوربوزیه معمار سوئیسی ،طراحی ساختمان ماندگار سازمان ملل متحد در نیویورک است که با این طرح شهرتی جهانی یافت. سازمان ملل به عنوان بزرگترین سازمان بین المللی صلح در جهان ،دو سال پس از افتتاح خود به دنبال مکانی مناسب برای استقرار دفتر مرکزی بود .برای طراحی این ساختمان از معماران برجسته دعوت شد تا به صورت مشارکتی و صلح آمیز و نه رقابتی ،طرح های خود را ارائه دهند. معماران زیادی از سراسر جهان به نیویورک آمدند تا در طراحی این سازمان نقش آفرینی کنند ،اما به دلیل اختالف نظر آن ها، خواسته‌ی سازمان ملل برای طراحی مشارکتی محقق نشد .هیئت داوران بعد از چند جلسه ارزیابی ،طرح های اسکار نیمایر و لوکوروبوزیه را برگزیدند تا انتخاب نهایی بین این دو طرح صورت پذیرد .ایده‌ی نیمایر که جدا سازی ساختمان دبیرخانه و مجمع عمومی به دو برج بزرگ و ساخت میدان شهری بین دو برج را مطرح میکرد ،نسبت به ایده‌ی استادش لوکوربوزیه که تاکید بر متمرکز کردن عملکرد ها بود ،مناسب تر به نظر می‌رسید و مورد موافقت قرار گرفت. با وجود این که هیئت داوران طرح نیمایر را به عنوان برنده برای اجرا انتخاب کرده بودند ،لوکوربوزیه توانست طرح خود را به عنوان طرحی ترکیبی و برخورداری از موقعیت بهتر نسبت به دو برج نیمایر برای مجمع عمومی سازمان ملل ،به کرسی .بنشاند! نیمایر نیز با خواسته‌ی کارفرما موافقت کرد و مانع تغییر طرح نشد کلیسای جامع برازیلیا کلیسای جامع برازیلیا در سال ۱۹۵۸در پایتخت برزیل به وسیله اسکار نیمایر طراحی شده است. ستون‌های این کلیسا به طوری طراحی شده‌اند که بیانگر دو دستی باشند که به سوی آسمان دراز شده‌اند. این کلیسا از ۱۶ستون بتنی با وزن ۹۰تن ساخته شده هست. بیرون کلیسا شبیه طرح مدور و ساختار آجدار هست. در کلیسای جامع برازیلیا ،درون کلیسا به جای فضای گرفته و تیره و تار قدیم ،فضایی پر روح ،زنده و جاندار است که در آن .رنگ و نور به پرواز در آمده‌است .در طراحی این بنا از کلیسای متروپولیتن لیورپول الهام گرفته شده هست کنگره ملی برزیل از دهه‌ی ۱۹۶۰کنگره ملی برزیل جایگاه خودش را در برازیلیا پیدا کرد و مانند بیشتر ساختمان‌های دولتی شهر توسط اسکار نیمایر طراحی شده بود که از سبک معماری مدرن برزیل تبعیت می‌کرد. فضای داخلی مجلس نمایندگان خیابان اصلی شهر برازیلیا با چشم انداز کنگره ملی در دوردست در مقابل آن زمین چمن بزرگی وجود دارد که تظاهرات آنجا شکل می‌گیرد. سالن کنفرانس شهرک راولو شهرک راولو را نگین ساحل آمالفی از سواحل جنوب ایتالیا می‌دانند. در هر تابستان یک فستیوال معروف موسیقی در این شهرک برگزار می‌شود که بیشتر مراسم آن بصورت رو باز در فضای باز ساختمان تاریخی ویال روفالو انجام می‌شد. به منظور اجتناب از بهم خوردن مراسم بوسیله‌ی تغییرات جوی و برای جذب نشست‌های تجاری به شهرک تصمیم به ساخت یک سالن کنفرانس سرپوشیده گرفتند و در سال ۲۰۰۰اسکار نیمایر به عنوان معمار پروژه انتخاب شد. ساختمان روی یک ستون تکیه دارد که مسیری بصورت صفوف منظم برای مخطبان که از یک طرف بوسیله‌ی یک بازشوی دایره‌ای شکل شیشه‌ای وارد می‌شوند ایجاد می‌کند. ورودی دایره ای شکل ورودی شیشه ای و ستون‌های آن .محل استقرار از شیب سایت تبعیت می‌کند و صحنه نمایش به طرف دریا کنسول شده است کنسول شدن صحنه ی نمایش این طراحی مناظر زیبایی را از سالن کنفرانس به تپه‌های شمالی بدست می‌دهد در حالی که یک دهانه‌ی کوچکتر در دیوار مقابل دید خوبی به ساحل ارائه می‌دهد. دهانه ی کوچک در دیوار مقابل ورودی دید به ساحل نمای داخلی سالن اسکار نیمایر در سال ۱۹۸۸موفق به دریافت جایزه پریتزکر گردید سبک معماری‌اش را اینگونه توصیف می‌کند: من آگاهانه تمجید و پرستش زوایای راست گوشه را به کناری نهادم و از صمیم قلب و با تمام وجود خود را مستغرق دنیای منحنی‌ها نمودم. مرکز فرهنگی نیمایر اسکار نیمایر ،اولین پروژه خود را در اسپانیا با نام " " Centro Niemeyeدر Avilesافتتاح کرد. هدف این پروژه فرهنگی ،خدمت کردن به عنوان یک مرجع بین‌المللی در تولید محتوای هنری می‌باشد. ساختار به شکل در بطری بازکن با پله‌های مارپیچی قابل مشاهده ،نقطه دیده‌بانی را فراهم می‌کند که دیدهایی از فراز رودخانه و شهر را ارائه می‌دهد. گنبد سه طبقه ،فضای نمایشگاه برای آثار هنری بسیاری از رسانه‌ها را در خود جای می‌دهد. این مجموعه شامل دو ساختمان است ،که با یک میدان 15هکتاری احاطه شده‌اند .یکی از ساختمان‌ها شامل موزه و فضاهای کنفرانس و جلسات است و یک سالن کنفرانس 1000نفری با سازه‌­ی ب ُتنی و مارپیچی شکل و یک گالری هُنر ،به مساحت 4100متر مربّع به ارتفاع 20متر در این ساختمان قرار دارند. دوّ مین ساختمان نیز شامل گالری‌های کوچکتر ،یک سالن نمایش تئاتر ،رستوران ،بُرج رصدخانه و اتاق‌های کنفرانس دیگر است. پالزای عمومی گسترده ،تمام اجزای ساختار را به هم متصل می‌کند و میزبان شماری از فعالیت‌های تفریحی و فرهنگی در طول سال است.

29,000 تومان