پاورپوینت
ورزشیکسب و کاراقتصاد و مالی

پاورپوینت شناخت بازارهای ورزشی

صفحه 1:
بسم الله الوخمن الرخيم شناخت بازارهاى ورزشى

صفحه 2:
هر استراتژی بازاریابی شامل دو بخش است aa hy ‏گزیتس‎ توسعه و تدوین برنامه بازاریابی موثر برای موفقیت در بازار هدف

صفحه 3:
اولاً انتخاب بازارهایی که سازمانهای ورزشی می خواهند یا * می توانند محصولات ورزشی پا رقابتها را به آنها عرضه کنند ثانیاً برای پاسخگویی به احتیاجات مشتربان ورزشی * محصولات . خدمات و برنامه های ورزشی از طریق بازاریابی طراحی می گردد

صفحه 4:
تقسیم بندی بازار برای مربیان . مدیران و برگزار کنندگان : رقابتهای ورزشی دارای مزایای زیر است مى توان نيازها و احتیاجات هر بخش را در مقابل رقبا آزمايش كرد و میزان* . رضایت مشتریان ورزشی را سنجید با استفاده از اطلاعاتى كه از هر خرده بازار بدست مى آيد مى توان بودجه 8 ols ‏بازاريابى مناسبى را به آنها تخصيص‎ sla. با شناخت دقيق خرده بازارها مى توان با تغيراتى در برنامه هاى بازاريابى * ‎٠‏ ورزشى براى جلب رضايت بيشتر مشتريان ورزشى خود تلاش كرد

صفحه 5:
آگاهی از وسیع بودن بازار ورزشی و جمعیت طرفدار آن برای : بازاریابان ورزشی اهمیت بسیاری دارد . بعنوان مثال :استخر عمومی شنا دارای بخشهای مختلف بازار است استفاده کنندگان از سونا شرکت کنندگان تناسب اندام اعضای تیم های ورزشی شناگران حرفه ای کودکان والدین همراه کودکان باشكاههاى اجتماعى فراكيران شنا

صفحه 6:
: معیارهای تقسیم بازارهای ورزشی قابلیت درآمدزایی و افزایش سود * تشابه نیازهای مشتریان ورزشى * تفاوت نیازهای مشتریان ورزشی * توان فعالیت بازاریابی ورزشی برای دستیابی به یک قسمت * سادگی هزینه تقسیم بازار به قسمتهای گوناگون *

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:
: عوامل بیرونی تعداد ورزشها ‎-٩‏ نیازهای اداری -1) نفوذ در بازارهای ورزشی ۰- کارکنان مورد نیاز 60 بازخورد از بازارورزشی ۱ روبروشدن با مشکلات بازارورزشی تجربه ۲- انعطاف پذیری ‎Pe‏ کتترل. ۳-رسک -© هزینه ۴- استراتژی بازاريابى رقبا -© میزان سود ۵- تشایه بزارهای ورزشی -2* میزان سرمایه گزاری ۶- همجتس بودن و مشابهت ورزشها 6

صفحه 10:
: روشهای تقسیم بازارهای ورزشی تقسیم بندی بر اساس عوامل جغرافیایی * تقسیم بندی بر اساس عوامل جمعیت شناسی * تقسیم بندی براساس عوامل روانشناختی * تقسیم بندی بر اساس عوامل رفتاری *

صفحه 11:
مشتریان و بازارهای ورزشی 9 شتریان و ب رو © قاره # كشور #ايالت . استان # مناطق شهری # روستایی * سن # سبک زندگی #جنس ۲ #الشقصيات # اندازه خانواده شخصیت #درآمد #شغل © موقعيتها #منافع #وضعیت مخاطبین # میزان استفاده ضعیت وفادا ‎sf‏ وفاداری

صفحه 12:
: مشتریان و بازارهای ورزشی را می توان به ترتیب زیر تقسیم کرد ۳ دفعات حضور یا استفاده ورزش * بسیار وفادار وفادارنسبی و موقت 5 وفادا ثبات موقعيتها * وفادار بى ثبا مناقع * بيوفا

صفحه 13:
BARCLAYS Tanks for your attentio

بسم اهلل الرحمن الرحیم شناخت بازارهای ورزشی هر استراتژی بازاریابی شامل دو بخش است گزینش بازار هدف * توسعه و تدوین برنامه بازاریابی موثر برای موفقیت در بازار هدف * :اهمیت تقسیم بندی بازار ورزشی اوًال انتخاب بازارهایی که سازمانهای ورزشی می خواهند یا * می توانند محصوالت ورزشی یا رقابتها را به آنها عرضه کنند ثانیًا برای پاسخگویی به احتیاجات مشتریان ورزشی * محصوالت ،خدمات و برنامه های ورزشی از طریق بازاریابی طراحی می گردد تقسیم بندی بازار برای مربیان ،مدیران و برگزار کنندگان :رقابتهای ورزشی دارای مزایای زیر است می توان نیازها و احتیاجات هر بخش را در مقابل رقبا آزمایش کرد و میزان* .رضایت مشتریان ورزشی را سنجید با استفاده از اطالعاتی که از هر خرده بازار بدست می آید می توان بودجه * .های بازاریابی مناسبی را به آنها تخصیص داد با شناخت دقیق خرده بازارها می توان با تغیراتی در برنامه های بازاریابی * .ورزشی برای جلب رضایت بیشتر مشتریان ورزشی خود تالش کرد آگاهی از وسیع بودن بازار ورزشی و جمعیت طرفدار آن برای :بازاریابان ورزشی اهمیت بسیاری دارد .بعنوان مثال :استخر عمومی شنا دارای بخشهای مختلف بازار است استفاده کنندگان از سونا اعضای تیم های ورزشی کودکان باشگاههای اجتماعی شرکت کنندگان تناسب اندام شناگران حرفه ای والدین همراه کودکان فراگیران شنا :معیارهای تقسیم بازارهای ورزشی قابلیت درآمدزایی و افزایش سود * تشابه نیازهای مشتریان ورزشی * تفاوت نیازهای مشتریان ورزشی * توان فعالیت بازاریابی ورزشی برای دستیابی به یک قسمت * سادگی هزینه تقسیم بازار به قسمتهای گوناگون * :استراتژیهای مختلف انتخاب مشتریان یا بازارهای ورزشی استراتژی بازاریابی ورزشی یکسان * استراتژی بازاریابی ورزشی تفکیکی * استراتژی بازاریابی ورزشی تمرکزی * عوامل موثر در انتخاب استراتژی بازارهای ورزشی :عوامل داخلی اهداف سازمان ورزشی * اندازه سازمان ورزشی * منابع سازمان ورزشی * توان رقابت ورزشی * مرحله عمر رقابت یا ورزش * :عوامل بیرونی تعداد ورزشها -9نیازهای اداری 1- نفوذ در بازارهای ورزشی -10کارکنان مورد نیاز 2- بازخورد از بازارورزشی تجربه کنترل -11روبروشدن با مشکالت بازارورزشی 3- -12انعطاف پذیری 4- -13ریسک 5- هزینه -14استراتژی بازاریابی رقبا 6- میزان سود -15تشابه بازارهای ورزشی 7- میزان سرمایه گزاری -16همجنس بودن و مشابهت ورزشها 8- :روشهای تقسیم بازارهای ورزشی تقسیم بندی بر اساس عوامل جغرافیایی * تقسیم بندی بر اساس عوامل جمعیت شناسی * تقسیم بندی براساس عوامل روانشناختی * تقسیم بندی بر اساس عوامل رفتاری * روشهای تقسیم مشتریان و بازارهای ورزشی تقسیم بندی بر اساس عوامل جغرافیایی تقسیم بندی بر اساس عوامل جمعیت شناسی تقسیم بندی براساس عوامل روانشناختی تقسیم بندی براساس عوامل رفتاری قاره سن عقاید موقعیتها کشور جنس سبک زندگی منافع ایالت ،استان اندازه خانواده شخصیت وضعیت مخاطبین مناطق شهری درآمد میزان استفاده روستایی شغل وضعیت وفاداری میزان تحصیالت نژاد ملیت :مشتریان و بازارهای ورزشی را می توان به ترتیب زیر تقسیم کرد بسیار وفادار دفعات حضور یا استفاده ورزش * وفادارنسبی و موقت وضعیت وفاداری * موقعیتها * منافع * , وفادار بی ثبات بیوفا Tanks for your attentio
39,000 تومان