پاورپوینت
بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی

پاورپوینت کتاب سلامت وبهداشت دوازدهم همه رشته هادرس دوم سبک زندگی

توضیحات: فهرست مطالب: بخش اول هشت 8اصل کلی تدریس اصول جهانی و چهارده 14مهارت های جهانی یاددهی یادگیری بخش دوم پاورپوینت کتاب سلامت وبهداشت دوازدهم همه رشته ها درس دوم:سبک زندگی تعداد اسلاید:25 درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر، کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است. مرواکالینز برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت این فایل مناسب است برای : 1مناسب برای دبیران مدارس در ایران وخارج از کشور 2-مناسب برای و دانشجویان در ایران وخارج از کشور 3-مناسب برای دانش آموزان متوسطه دوم و کنکوری ها 4- مناسب برای معلمان ومدارس خاص استعداد های درخشان و... 5- ویژه معلمان جوان وتوانمند انتخاب ها و رفتارهای افراد(سبک زندگی) به عوامل زیر بستگی دارد: نگرش ها ارزش ها و باورهای فردی و اجتماعی آداب و رسوم الگوی مصرف فرهنگ وظایف و مسئولیت ها نحوه استفاده از فناوری و ثروت مقابله آگاهانه با خطرات تهدیدکننده سلامت نحوه برخورد با خود و دیگران نحوه برخورد با مسائل وو مشکلات زندگی بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
پاورپوینت کتاب سلامت وبهداشت دوازدهم همه رشته ها | درس دوم:سک زندگی تعداد اسلاید: ۲۵

صفحه 2:

صفحه 3:
فهرست مطالب: بخش اول هشت ۸اصل کلی تدریس اصول جهانی و چهارده ۱۴مهارت های جهانی یاددهی یادگیری 3

صفحه 4:
درست همانند میکل آنژ 5 که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر کالبد فرشته ای . محبوس شده است ؛ من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز کودکی باهوش محبوس .شده است ‎oes‏ مرواکالینز برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان قو آدام كرفت"

صفحه 5:

صفحه 6:
۵-اصل استفاده از حواس هشت اصول کلی جهانی تدریس : ۱-اصل رشد و آمادگی ۶ اصل داشتن معلومات . [ ۰( (شناختی اخلاقی و ...) لازم و کافی سا [] ۲- اصل موفقیت ۷- اصل توجه به تفاوتهای (] ۱۰ ۸ ۳-اصل رغبت ‎gel‏ ۱ ۴- اصل فعالیت ۸- اصل راهنمایی

صفحه 7:
۵- مهارت در به کار بردن علایم غير كلامى جهارده مهارت جهانى تدريس: © ۶- مهارت در هدایت و راهنمایی -( دانش آموزان ۳ ۱- مهارت در جلب توجه ۷- مهارت در تشخیص مشکلات & دانش آموزان ااه در فهم مطالب ۲- مهارت در توضیح مطلب 1 مهارت در تشویق, ‎aes Cee ae)‏ ش آموزان نحوهی بیان دان شآموزان به پاسخ‌گویی صحیح ۳- مهارت پرسش و انطباق سؤال با سطح درك فراكيران 1 | ©- مهارت در كيفيت صدااز ا | نظر زیر و بم نمودن آهنگ کلام با توجه به محتوای پیام

صفحه 8:

صفحه 9:
4 جهار ويزكى خاص در .0 8 ۳4 2 1 at! 7 ‏مت‎ | دبیم 1 ۷ دانش آموزان. )( 8 0 ۲- فعالیت ات اهداف 0 م 6 4 ۳ موقعیت و امكانات. 0 5 4 ۴-ابجاد فرصت و تسهیل 4 1 0( يا دكيرى. | ‎f‏ ‏۷

صفحه 10:
درس دوم:سبک زندگی

صفحه 11:

صفحه 12:
< سبک زندگی شما به کدام شخصیت فیلم شباهت پیشتری دارد؟ 2 با توجه به آنچه در فیلم دیدید. مولفه های اصلی سبک زندگی سالم کدام هستند؟ i

صفحه 13:
¥ سبک زندگی سالم مجموعه ای از انتخاب های سالم افراد است که متناسب با موقعیت های زندگی صورت می گیرد. سبک زندگی می تواند بر سلامت انسان تاثیر گذار باشد و به همین دلیل دارای اهمیت است.

صفحه 14:
:انتخاب ها و رفتارهاى افراد(سبى زندگی) به عوامل زیر بستگی دارد bbs ‏**ارزش ها و باورهای فردی و اجتماعی‎ ]داب و رسوم **الگوی مصرف ليت ها نحوه استفاده از فناوری و ثروت ‎ables‏ آگاهانه با خطرات تهدید کننده سلامت **نحوه برخورد با خود و ديكران **نحوه برخورد با مسائل وو مشكلات زندكى

صفحه 15:
هر فرد در هر سن و با هر میزان تحصیلات و درآمد و موقعیت اجتماعی می تواند با كسب آكهى و مهارت هاى لازم . انتخاب های .بهتری را انجام داده و سلامت و کیفیت زندگی را بهبود بخشد

صفحه 16:
.بیماری های سکته قلبی, دیابت. سرطان و پوکی استخوان یا سبک زندگی ارتباط مستقیم دارند

صفحه 17:
لا سبک زندگی به دلیل پیشگیری از بیماری ها مهم ترین عامل موثر بر سلامت می باشد. در گذشته زندگی‌های خانوادگی شکل دیگری داشت. برای مثال خانه‌ها جه بزرگ و جه کوجک.»" یک طبقه با حباط و باغجه بود. اعضای خانواده هر شب, بزرگ و کوجک» دور هم می‌نشستند. با هم غذای ساده‌ای مثل آبگوشت می‌خوردند و با یکدیگر صحبت می‌کردند و از هر دری سخن می‌گفتند. بازی‌های دسته جمعی و پرهباهوی بجهها در حیاط خانه و با محله» زندگی‌های ساده و خالی از تجملات» سحرخیزی و صميميت و...از ‎sh Sys‏ زندگی گذشته بود.

صفحه 18:

صفحه 19:
خانواده اعضای بو روابط ه از شبکه های اجتماعی © مد پروت تاد استفاد: تاتیو 5 ake © wes 0 or 0 0 ‏الس يب‎ © &y zoe" 7 1 7 a ۱ , ‏كمامن‎

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:
فعاليت ‎:١‏ كفت وكوى كلاسى ه به نظر شما سبك زندكى قديم بهتر بود يا سبك زندكى أمروزى؟ جرا؟ با توجه به تغییراتی که در سبک زندگی | ز گذشته تا حال به‌وجود آمده» فکر می‌کنبد در آینده سبک زگ ‎Soy sng lvl‏ © ييشنهاد شما براى داشتن سبک زندگی سالم چیست؟

صفحه 24:
.خودمراقبتی دارای انواع جسمی, روانی -عاطفی . اجتماعی و معنوی است @

صفحه 25:
995% مراقبتی یعنی فعالیت های کخ خود یا خانواده مان برای حفظ و ارتقای سلامت خود انجام مى دهیم. * خود مراقبتی گام اول در حفظ سلامت است. انتقال هزیته > بیماری در مقابل هزینه‌هایش

صفحه 26:
: گام های برنامه ریزی برای خود مراقبتی ۱ هدف خود را تعیین کنیم : هدف باید واضح, واقعی و قاپل اندازه‌گیری باشد. برای مثال «من از ". مدت زمانی را که قرار است فعالیت‌های هدف مورد نظر را انجام دهیم. مشخص اول ان ماه روزی یک کیلومتر یاددروی + 6 کنيم : برای مثال, هر روز. هفت روز هفته يا کرد» با «از این پس, هر روز ۲۰ بار شنای روی زمین انجام می‌دهم». ۳ میزان دستیابی به هدف و موفقیت‌ها و شكستهاى خود را لبت كليم : برای ‎iJ‏ ‏نمودارى از ساعتهابى كه فعاليت مورد نظرمان را انجام مى دهيم» رسم كنيم يا مسافتى را كه هر روز می‌دویم» روی تقویم‌مان بنویسیم. ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه. زمان‌بندی ما باید واقعی باشد. ۳ پیمان ببندیم : برای مثال. به والدین خود بكوييم كه جه هدفى را دنبال مى كنيم و زمان خاتمه أن قرار است جه وقت باشد و از آنها بخواهيم كه در انجام اين كار مراقب ما باشند.

صفحه 27:
0 درصورت لزوم؛ یک مجازات صبیع د ۰ ۶. برای شروع. گامهای کوچک برداريم : أشكار براى شكست در اجراى فعاليتمان ‎١‏ | بدعنوان مثال اكر مىخواهيم وزن خون زا کاهش تعيين كنيم : براى مثال؛ با فردى كه ۷ اد ۵ _ دهیم بدانيم كه در يك شب نمىتوانيم به وزن بسته‌ایم بگوییم که «من, در صورت قصور در انجام مطلوب برسيم. این ییمان, برای تو یک کتاب می‌خرم.» بهتر است ‎cai Se ger‏ ۸ در مورد تغبیر رفتارمان نظر اطرافیان 8 : از اطرافیان بخواهیم که چگون ‏۷ از یدآورها استفاده كنيم : از ‎eel‏ فيا ‎ne‏ 00 ‏مانند زنگ هشدار تلفن همراه یا تذکر اطرافیان کل من گر ‏برای یادآوری رفتارمان استفاده کنیم.

صفحه 28:
: ‏در صورت شکست هرگز مایوس نشده و ۰ ۱۰. موفقیت‌هایمان را مذ نظر داشته باشیم‎ .٩ ‏برای شروع دوباره آماده شویم : ممکن است بايد به سختىهابى فكر كنيم كه توانستهايم آنها را با‎ ‏در اجرای برامة خودمراقبتی دچا ر مشکل شویم» _موفقيت يشت سر بگذاریم. این کار موجب افزایش‎ ‏بايد آماده بانیم كه مجدداً فتروع كنيم: اعتماد به نفس ما می‌شود و توانایی ما را برای ادامه‎ eel gla ‏برنامه افزايش مى دهد.‎ ۱ مهارت‌های لازم برای خودمراقبتی را كسب كنيم : بايد سعى كنيم در رسيدن به اهدافمان مهارت لازم را كسب كنيم تا در کاری كه انجام مىدهيم موفق شويم. اين مسئله در شایستگی ما در رسیدن به اهداف موّثر است.

صفحه 29:
محمد فایق مجیدی دمگلان هستم ‏ * یمین کلم مت معلم , دبیر زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب,به آموزش بدبین نیستم ممکارافتخاری مجلات مدبریتی و آموزشی بة مدت: ده‌سال

پاورپوینت کتاب سالمت وبهداشت دوازدهم همه رشته ها درس دوم:سبک زندگی تعداد اسالید25: فهرست مطالب: بخش اول هشت 8اصل کلی تدریس اصول جهانی و چهارده 14مهارت های جهانی یاددهی یادگیری بخش دوم پاورپوینت کتاب سالمت وبهداشت دوازدهم همه رشته ها درس دوم:سبک زندگی تعداد اسالید25: درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای .محبوس شده است ،من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز کودکی باهوش محبوس .شده است مرواکالینز برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت هشت اصول کلی جهانی تدریس : -1اصل رشد و آمادگی (شناختی ،اخالقی و )... -2اصل موفقیت -3اصل رغبت -4اصل فعالیت -5اصل استفاده از حواس مختلف -6اصل داشتن معلومات الزم و کافی -7اصل توجه به تفاوت­های فردی -8اصل راهنمایی چهارده مهارت جهانی تدریس : -1مهارت در جلب توجه دانش‌آموزان -2مهارت در توضيح مطلب و نحوه­ی بيان -3مهارت پرسش و انطباق سؤال با سطح درك فراگيران -4مهارت در كيفيت صدا از نظر زير و بم نمودن آهنگ كالم با توجه به محتواي پيام -5مهارت در به كار بردن عاليم غير كالمي -6مهارت در هدايت و راهنمايي دانش‌آموزان -7مهارت در تشخيص مشكالت دانش‌آموزان در فهم مطالب -8مهارت در تشويق دانش‌آموزان به پاسخ‌گويي صحيح چهارده مهارت جهانی تدریس : -9مهارت در تداوم بخشيدن بر توجه دانش‌آموزان -10مهارت در كسب مشاركت دانش‌آموزان -11مهارت در كنترل دانش‌آموزان -12مهارت در به­كارگيري كارافزارهاي آموزشي -13مهارت در اختصاص دادن وقت به يادگيري و دانش‌آموزان -14مهارت در برنامه‌ريزي و طرح درس چهار ويژگي خاص در تدريس وجود دارد كه عبارت است از: -1وجود تعامل بين معلم و دانش‌آموزان. -2فعاليت براساس اهداف معين. -3طراحي منظم با توجه به موقعيت و امكانات. -4ايجاد فرصت و تسهيل يادگيري. درس دوم:سبک زندگی :فیلم زیر که مربوط به سبک زندگی می باشد را با دقت مشاهده کنید سبک زندگی شما به کدام شخصیت فیلم شباهت بیشتری دارد؟ با توجه به آنچه در فیلم دیدید ،مولفه های اصلی سبک زندگی سالم کدام هستند؟ سبک زندگی سالم مجموعه ای از انتخاب های سالم افراد است که متناسب با موقعیت های زندگی صورت می گیرد. سبک زندگی می تواند بر سالمت انسان تاثیر گذار باشد و به همین دلیل دارای اهمیت است. :انتخاب ها و رفتارهای افراد(سبک زندگی) به عوامل زیر بستگی دارد ‏نگرش ها ‏ارزش ها و باورهای فردی و اجتماعی ‏آداب و رسوم ‏الگوی مصرف ‏فرهنگ ‏وظایف و مسئولیت ها ‏نحوه استفاده از فناوری و ثروت ‏مقابله آگاهانه با خطرات تهدیدکننده سالمت ‏نحوه برخورد با خود و دیگران ‏نحوه برخورد با مسائل وو مشکالت زندگی هر فرد در هر سن و با هر میزان تحصیالت و درآمد و موقعیت اجتماعی می تواند با کسب آگهی و مهارت های الزم ،انتخاب های .بهتری را انجام داده و سالمت و کیفیت زندگی را بهبود بخشد .بیماری های سکته قلبی ،دیابت ،سرطان و پوکی استخوان یا سبک زندگی ارتباط مستقیم دارند سبک زندگی به دلیل پیشگیری از بیماری ها مهم ترین عامل موثر بر سالمت می باشد. .خودمراقبتی دارای انواع جسمی ،روانی –عاطفی ،اجتماعی و معنوی است خود مراقبتی یعنی فعالیت های کخ خود یا خانواده مان برای حفظ و ارتقای سالمت خود انجام می دهیم. ‏خود مراقبتی گام اول در حفظ سالمت است. :گام های برنامه ریزی برای خود مراقبتی محمد فایق مجیدی دهگالن هستم من گاهی می نویسم پس گاهی هستم معلم ،دبیر زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکارافتخاری مجالت مدیریتی و آموزشی به مدت ده سال
31,000 تومان