پاورپوینت
بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی

پاورپوینت کتاب سلامت وبهداشت دوازدهم درس دوم سبک زندگی

توضیحات: فهرست مطالب: بخش اول هشت 8اصل کلی تدریس اصول جهانی و چهارده 14مهارت های جهانی یاددهی یادگیری بخش دوم پاورپوینت کتاب سلامت وبهداشت دوازدهم همه رشته ها درس دوم:سبک زندگی از صفحه 12 تا 16 تعداد اسلاید:35 درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر، کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است. مرواکالینز برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت سبک زندگی به دلیل پیشگیری از بیماری ها مهم ترین عامل موثر بر سلامت می‏باشد. خود مراقبتی: انسان‏ها همیشه در جست و جوی راه‏ها و روش‏هایی بوده و هستند که در مقابل بیماری‎‏ها، حوادث و خطرات زندگی حیات خود را حفظ کنند و به آن ادامه دهند. در این جریان، جوامع و گروه‏های اجتماعی مختلف به تدریج فرا گرفتند که در چارچوب فرهنگ جامعه خود یعنی عادات، رسوم، اعتقادات مذهبی، معلومات و ... با به کارگیری روش‏های متفاوتی از خود و خانواده‏شان مراقبت کنند. بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

37 صفحه
28 بازدید
30 اردیبهشت 1404

برچسب‌ها

صفحه 1:
پاورپوینت کتاب سلامت وبهداشت دوازدهم همه رشته ها درس دوم:سبک زندگی از صفحه ۱۲ ت۱۶ تعداد اسلاید: ۳۵

صفحه 2:

صفحه 3:
فهرست مطالب: بخش اول هشت ۸اصل کلی تدریس اصول جهانی و چهارده ۱۴مهارت های جهانی یاددهی ياد كيرى بخش دوم پاورپوینت کتاب سلامت وبهداشت دوازدهم همه رشته‌ها درس دوم:سبک زندگی از صفحه ۱۲ تا ۱۶ تعداد اسلاید:۳۵

صفحه 4:
که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر» . کالبد فرشته ای محبوس شده است » من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز کودکی باهوش محبوس .شده است 7

صفحه 5:

صفحه 6:
9 9 یج هشت اصول کلی جهانی تدریس : ۲ |-اصل رشد و آمادگی (شناختی » اخلاقی و ...) ۲- اصل موفقیت ۳- اصل رفبت ۴- اصل فعالیت | ش-اصل استفاده از حواس ۶- اصل داشتن معلومات | لازم و کافی ۷-اصل توجه به تفاوتهاى فردی ۸-اصل راهنمایی

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:

صفحه 10:
8 درس دوم:سبك زندكى

صفحه 11:

صفحه 12:
20 50 زندگی شما به کدام شخصیت فیلم شباهت بیشتری دارد؟ ابا توجه به آنچه در فیلم دیدید. مولفه های اصلی سبک زندگی سالم و ند “Shear wren Se?

صفحه 13:
لا سبک زندگی سالم مجموعه ای از انتخاب های سالم افراد است که متناسب با موقعیتهای زندگی صورت می گیرد. این انتخابها می تواند بر سلامت فرد تاثير گذار باشد و تحت عوامل مختلف قراز بگیرد. با توجه به فرهنگ مردم اغلب با توجه به هنجارهای اجتماعی همواره در زندگی خود دست به انتخاب می زنند بر اساس شرايط اقتصادى خويش

صفحه 14:
به همین خاطر برای افراد برخوردار از درآمد و آموزش بالاتر شاید فرصت انتخاب بیشتری در زندگی فراهم باشد. برای افراد برخوردار از دا

صفحه 15:
سا نگرش ها لسا ارزش ها و باورهای فردی و اجتماعی أسأ آداب و رسوم الگوی مصرف فرهنگ لس وظایف و مسئولیت ها لس نحوه استفاده از فناوری و ثروت مقابله آگاهانه با خطرات تهدید کننده سلامت سا نحوه برخورد با خود و دیگران نحوه برخورد با مسائل و مشکلات زندگی

صفحه 16:
2252 بای همه افراد در هر سنی و با هر سطحی از تحصیلات درآصد و مسوقعيت اجتماعى اين امکان فراهم است تا بتوانند با کسب آگهی و مهارتهای لازم . دست به انتخاب بهتر بزند و سلامت و کیفیت زندگی را بهبود بخشد.

صفحه 17:
عوامل مؤثر بر سلامت ۹۰ ‎hem be‏ أعوامل زتتيكى و فردى سترسی به خدمات بهداشتى - درفائق که زد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏آدر ین عوامل مزثر بر سلامت سبکک زندگی با سهیم ۸0۰ بیشترین تأیر را پر سلامت افراد درد ‏آساهمیت سبک زندگی بیشتر از آن جهت است که از جمله با پیشگیری از بروز بیماری در فرد بر کیفیت زندگی او اثر میگذارد. ‏(تا ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
ey آابیماری های سکته قلبی. دیابت. سرطان و پوکی استخوان با سبک زندگی ارتباط

صفحه 19:
سا سبک زندکی به دلیل پیشگیری از بیماری ها مهم ترين عامل موثر بر سلامت ميباشد. در گذشته زندگی‌های خانوادگی شکل دیگری داشت. برای مثال خانهها جه بزرگ و چه کوچک» یک طبقه با حیاط و باغچه بود. اعضای خانواده هر شب. بزرگ و کوچک. دور هم می‌نشستند. با هم غذای ساده‌ای مثل آبگوشت می‌خوردند و با یکدیگر صحبت ‎ge‏ کردند و از هر دری سخن می‌گفتند. بازی‌های دسته جمعی و پرهیاهوی بجه‌ها در حیاط خانه و یا محله. زندگی‌های ساده و خالی از تجملات» سحرخیزی و صمیمیت و. . .از ویژگی‌های زندگی گذشته بود.

صفحه 20:
سا سبک زندگی به دلیل پیشگیری از بیماری ها مهم ترین عامل موثر بر سلامت میباشد. ..

صفحه 21:

صفحه 22:
© ارتباط از طریق فضای مجازی غذای سنتی سالم جای خود را به غذاهای آماده داده © بازى هلى كودكانه در حياط خانه جاى خود را به بازيهاى رايانهاى داده © خانههاى يك طبقه جاى خود را به برجهاى جند طبقه داده © استفاده از جاروبرقى» ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی باعث کم تحرکی. چاقی و اضافه وزن شده

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:
زندگی های خاتوادگی در گذشته خانه ها جه يز رك و جه كرجدكك. يكد طبقه با حياط و بافيعه اعضاى غانواده مر شبه بزرك و كوجك, 5وز هم می نلستد و با يكديكر صحبت مى كردند و از هر ذرى سخن مى گفتد هم دای سادة ای می خوردند بازی های دسته جمعی و پرهیاهوی بچه ها در حیاط خانه و با ماه زندگی های ساده و عالی از تجملات سحرخیزی زد گی های خانراد گیامروزی در شهرهاء خافه هاى يكث طبقه جای جرد را با رح های چند له را گرفته است. ما مرزه دورهعی مای خانرارگی و دوستنه کاهش یاه و حدی عرض كرده اند كه در آنها آساتسرر جا يله ارتباط از طريق قضاى مجازى جاى آن را كرفته ست غذاهاى ستتی سالم عكاهى جاى خخرد را به قد اهاى ناساليم ‎(op cad)‏ داده است. بازى هاى كردكاته در حياط خله تبديل به بازى هاى راياقه اى

صفحه 27:
| ۹ فعاليت ؟: كفت وكوى كلاسى به نظر شما سبك زندكى قديم بهتر بود يا سبك زندكى أمروزى؟ جرا؟ *بانوجه تفيرانى كك در سبك زندكى از كذشنه تاحال بدوجود أمده فكر مى كنيد در يناه سبك زندگی خانواددها جكونه خواهد بود؟ © بيشنهاد نم براى داثئن سبك زندكى سالم جيست؟

صفحه 28:
* انسانها هميشه در جست و جوی راهها و روشهایی بوده و هستند که در مقابل بیماریها. حوادث و خطرات زندگی حیات خود را حفظ کنند و به آن ادامه دهند. ** دراين جريان. جوامع و گروههای اجتماعی مختلف به تدریج فرا گرفتند که در چارچوب فرهنگ جامعه خود یعنی عادات. رسوم. اعتقادات مذهبی, معلومات و .. با به کارگیری روشهای متفاوتی از خود و خانوادهشان مراقبت کنند. لسخودمراقبتی دارای انواع جسمی, روانی -عاطفی: اجتماعی و معنوی است.

صفحه 29:
» خوردن غذای ‎ce‏ خوابیدن به اندازه کافی! + رل خن ؛ کاهش استرس در زندگی خود؛ مشورت با فراد مطلع در صورت بروز مشکل؛ مهربانى؛ كريه كردن در شرايط مقتضى؛ وقت گذراندن با خانواده؛ معامرت با دوستان و خویشاوندان؛ انجام فرایض دینی؛ دعا و نیایش؛ پرهیز از کنیدن سیگار و قلیان؛ انديشيدن قبل از انجام هر كار؛ بها دادن به خود؛ توجه به تجريدها. آرزوها. افكار و احساسات خود؛ احساس ارزشمندى در خود؛ خوش بينى و أميد.

صفحه 30:
خود مراقبتی گام اول در حفظ سلامت خویش است. بین ۶۵ تا ۸۵ درصد از رفتارهایی که به سلامت ما منجر میشود محصول خودمراقبتی است. ** خودمراقبتی یعنی فعالیتهایی که خود یا خانوادهامان برای حفظ و ارتقای سلامتمان انجام میدهیم. ** خود مراقبتی شامل اعمالی اکتسابی, آگاهانه و هدفدار است که فرد برای خود. فرزندان و دیگر اعضای خانواده انجام میدهد تا ۱- همگی تندرست بمانند ۲- از سلامت جسمی و روانی و اجتماعی خود حفاظت کنند ۳- نیازهای جسمانی. روانی و اجتماعی خود را برآورده سازند ۴- از بیماریها یا حوادث پیشگیری کنند ۵- بیماریهای مزمن خود را تقویت کنند ۶ از سلامت خود بعد از بیماری حاد یا ترخیص از بیمارستان حفاظت کنند.

صفحه 31:
‎.١‏ هدف خود را تعسيين كنيم: هدف بايد واضح. واقعی و قابل اندازه گیری باشد. بسرای مشال همن از اول این ماه روزی یک کیلومتر پیاده روی خواهم کرد» ‏یا «از از این پس, هر روز ۲۰ بار شسسنای روی زمین ‎ ‏انجام می دهم .» ‏۲ میزان دستیابی به هدف و موفقیتها و شکستهای خود را ثبت کنیم: برای مشال نصوداری از ساعتهایی که فعالیت مورد نظرمان را انجام میدهیم. رسم کستیم یا مسافتی را که هر روز میدویم» روی ‏تقویممان بنویسیم. ‏۲ مدت زمانی را که قرار است فعالیت های ه‌دف ‏مورد نظر را انجام دهیم. مشخص برای مشال. ‏هر روز؛ هفت روز هفته یا ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنيه. ‎ ‏زمان بندی ما باید واقعی باشد. ‏۴ پیمان ببندیم: برای مثال. به والدین خود بگوییم که چه هدفی را دنبال می‌کنیم و زمان خاتمه آن قرار است چه وقت باشد و از آنها بخواهيم كه در انجام ابن كار ‏مراقب ما باشند.

صفحه 32:
۵ . درصورت لزوم. یک مجازات صریح وآشکار برای شکست در اجرای فعالیت مان تعیین کنیم: برای مثشال, با فردی که ب او بیمان بستهايمبگويیم که همن, در صورت قصور در انجام این پیمان, بای تو یسک کتاب میخرم 6 بهستر أست؛چویمه سیگ بآشد. ۶. برای شروع. گامهای کوچک برداریم: به عنوان مثال اگر میخواهيم وزن خود را کاهش دهیم بدانیم که در یک شب نمیتوانیم به وزن مطلوب برسیم. ۷ از یادآورها استفاده کنیم: از ابزارهایی مانند زنگ هشدار تلفن همراه یا تذکر اطرافیان برای یادآوری رفتارمان استفاده کنیم. ‎A‏ در مورد تغییر رفتارمان نظر اطرفیان را بپرسیم: از اطرافيان بخواهيم كه جكونكى حركت يا فعاليت ما به سوى ‏أهدافمان را يررسى كتد ونتيجه را به ما بكويد:

صفحه 33:
‎٩‏ در صورت شکست هرگز مأیوس نشده و برای ‏۰ . موفقیتهایمان را مد نظر داشته باشیم: باید به شروع دوباره آماده شویم: ممکن است در اجرای . سختیهایی فکر کنیم که توانسستهايم آنها رابا مسوفقیت پشت سر بگذاريم. اين کار موجب افزایش اعتماد به نفس ‎ ‏برنامه‌ی خودمراقیتی دچار مشکل شویم. یناب ما ميشود و توانایی ما را برای ادامه برنامه افزایش میدهد. آماده باشیم که مجدداً شروع کنیم. ‎١‏ . مهارتهاى لازم برای خودمراقبتی را کسب كنيم: بايد سعى کسنیم در رسیدن بسه اهصدافمان مهارت لازم را کسب کنیم تا در کاری که انجام میدهیم موفق شویم. این مسئله در شایستگی ما در رسیدن به اهداف موثر است. ‎

صفحه 34:

صفحه 35:
۱ سیک زندگی سالم چگونه ‎J‏ ‏۲ اهمیت سبک زندگی چیست؟ ۳- جای خالی را با کلمات یا عبارات مناسب پر کنید. . دارد. بیماری های مزمن باسبک زندگی ارتباط انسان ها هميشه درجست وجوی راه ها وروش هایی بوده و هستندکه درمقابل بیماری ها . حوادت و خطرات زندگی ..... خود را حفظ کنند و به آن ادامه دهند. سخود مراقبتی دارای انوا ۰.۰.۰۰۰ و .. . و عاطفی و اجتماعی و معنوی است. یرای خودمراقبتی داشتن . شروری اسنتد -در برنامه ریزی برای خود مراقبتی هدف باید واضح و واقعی و - همواره و برای همه ی افراد این مکان فراهم است بزنند. -با سبک زندگی سالم علاوه برحفظ و ارتقای سلامت خویش ۴- به اختصار توضیح دهید آیا برخورداری از درآمد و آموزش بالاتر به معنای انتخاب ها و ر ۵- مهمترین بیماری های مزمن درجهان چیست؟

صفحه 36:
۶- سیک زندگی درگذشته چگونه بود؟ به زندگی نسبت ‎AF ay‏ چه تفییری یافته است وسایلی مثل جاروبرقی وظرفشویی و..چه مضراتی دارد؟ 55 4- دليل تشكيل و رواج كروه هاى اجتماعی چگونه ‏ ۰- گام اول در حفظ سلامت چیست؟ ۱- خودمراقیتی یمنی چه؟ ۲- خودمراقبتی شامل چه چیزهایی ۳- نتایج خودمراقبتی را بنویسید؟ ۴- گام های برنامه ریزی برای خودمراقبتی رانم بیرید؟

صفحه 37:
و محمد فايق مجیدی دمگلان هستم . ‎Mae ot‏ من كاهى مى نویسم پس گامی هستم معلم . دبیر زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکارافتخاری مجلات مدیریتی و آموزشی به مدت ده سال

پاورپوینت کتاب سالمت وبهداشت دوازدهم همه رشته ها درس دوم:سبک زندگی از صفحه 12تا 16 تعداد اسالید35: LOG O درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر، .کالبد فرشته ای محبوس شده است ،من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز کودکی باهوش محبوس .شده است مرواکالینز برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت هشت اصول کلی جهانی تدریس : -1اصل رشد و آمادگی (شناختی ،اخالقی و )... -2اصل موفقیت -3اصل رغبت -4اصل فعالیت -5اصل استفاده از حواس مختلف -6اصل داشتن معلومات الزم و کافی -7اصل توجه به تفاوت­های فردی -8اصل راهنمایی چهارده مهارت جهانی تدریس : -1مهارت در جلب توجه دانش‌آموزان -2مهارت در توضيح مطلب و نحوه­ی بيان -3مهارت پرسش و انطباق سؤال با سطح درك فراگيران -4مهارت در كيفيت صدا از نظر زير و بم نمودن آهنگ كالم با توجه به محتواي پيام -5مهارت در به كار بردن عاليم غير كالمي -6مهارت در هدايت و راهنمايي دانش‌آموزان -7مهارت در تشخيص مشكالت دانش‌آموزان در فهم مطالب -8مهارت در تشويق دانش‌آموزان به پاسخ‌گويي صحيح چهارده مهارت جهانی تدریس : -9مهارت در تداوم بخشيدن بر توجه دانش‌آموزان -10مهارت در كسب مشاركت دانش‌آموزان -11مهارت در كنترل دانش‌آموزان -12مهارت در به­كارگيري كارافزارهاي آموزشي -13مهارت در اختصاص دادن وقت به يادگيري و دانش‌آموزان -14مهارت در برنامه‌ريزي و طرح درس چهار ويژگي خاص در تدريس وجود دارد كه عبارت است از: -1وجود تعامل بين معلم و دانش‌آموزان. -2فعاليت براساس اهداف معين. -3طراحي منظم با توجه به موقعيت و امكانات. -4ايجاد فرصت و تسهيل يادگيري. درس دوم:سبک زندگی ‏LOG ‏O فیلم زیر که مربوط به سبک زندگی می باشد را با دقت مشاهده :کنید فعالیت 1 سبک زندگی شما به کدام شخصیت فیلم شباهت بیشتری دارد؟ با توجه به آنچه در فیلم دیدید ،مولفه های اصلی سبک زندگی سالم کدام هستند؟ سبک زندگی سالم مجموعه ای از انتخاب های سالم افراد است که متناسب با موقعیتهای زندگی صورت می گیرد .این انتخابها می تواند بر سالمت فرد تاثیر گذار باشد و تحت عوامل مختلف قرار بگیرد. به همین خاطر برای افراد برخوردار از درآمد و آموزش باالتر شاید فرصت انتخاب بیشتری در زندگی فراهم باشد. :انتخاب ها و رفتارهای افراد(سبک زندگی) به عوامل زیر بستگی دارد نگرش ها ارزش ها و باورهای فردی و اجتماعی آداب و رسوم الگوی مصرف فرهنگ وظایف و مسئولیت ها نحوه استفاده از فناوری و ثروت مقابله آگاهانه با خطرات تهدیدکننده سالمت نحوه برخورد با خود و دیگران نحوه برخورد با مسائل و مشکالت زندگی برای همه افراد در هر سنی و با هر سNNطحی از تحصNNیالت ،درآمNNد و مNNوقعیت اجتماعی این امکان فراهم است تا بتوانند با کسب آگهی و مهارتهای الزم ،دست به انتخNNاب بهNNتر بزنNNد و سالمت و کیفیت زندگی را بهبود بخشد. اهمیت سبک زندگی بیشتر از آن جهت است که از جمله با پیشگیری از بروز بیماری در فرد بر کیفیت زندگی او اثر میگذارد. بیماری های سکته قلبی ،دیابت ،سرطان و پوکی استخوان با سبک زندگی ارتباط مستقیم دارند. سبک زندگی به دلیل پیشگیری از بیماری ها مهم ترین عامل موثر بر سالمت میباشد. سبک زندگی به دلیل پیشگیری از بیماری ها مهم ترین عامل موثر بر سالمت میباشد. امروزه: ● شرایط زندگی تغییر کرده ● دورهمیهای دوستانه و خانوادگی کاهش پیدا کرده ● ارتباط از طریق فضای مجازی ● غذای سنتی سالم جای خود را به غذاهای آماده داده ● بازی های کودکانه در حیاط خانه جای خود را به بازیهای رایانهای داده ● خانههای یک طبقه جای خود را به برجهای چند طبقه داده ● استفاده از جاروبرقی ،ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی باعث کم تحرکی ،چاقی و اضافه وزن شده خودمراقبتی چیست؟ انسانها همیشه در جست و جNNوی راهها و روشهایی بNNوده و هسNNتند کNNه در مقابNNل بیماریها ،حوادث و خطرات زندگی حیات خود را حفظ کنند و به آن ادامه دهند. در این جریان ،جوامع و گروههای اجتماعی مختلف بNNه تNNدریج فرا گرفتنNNد کNNه در چارچوب فرهنگ جامعه خود یعنی عادات ،رسوم ،اعتقادات مذهبی ،معلومات و ...با به کارگیری روشهای متفاوتی از خود و خانوادهشان مراقبت کنند. ‏خودمراقبتی دارای انواع جسمی ،روانی-عاطفی، اجتماعی و معنوی است. خودمراقبتی چیست؟ خود مراقبتی گام اول در حفظ سالمت خویش است. بین 65تا 85درصد از رفتارهایی که به سالمت ما منجر میشود محصول خودمراقبتی است. خودمراقبتی یعنی فعالیتهایی که خود یا خانوادهامان برای حفظ و ارتقNNای سNNالمتمان انجام میدهیم. خود مراقبتی شامل اعمالی اکتسابی ،آگاهانه و هدفدار است که فرد برای خود ،فرزندان و دیگر اعضای خانواده انجام میدهد تا -1همگی تندرست بمانند -2از سالمت جسمی و روانی و اجتماعی خود حفاظت کنند -3نیازهای جسمانی ،روانی و اجتماعی خود را برآورده سازند -4از بیماریها یا حوادث پیشگیری کنند -5بیماریهای مزمن خود را تقویت کنند -6از سالمت خود بعد از بیماری حاد یا ترخیص از بیمارستان حفاظت کنند. :گام های برنامه ریزی برای خود مراقبتی .1هدف خود را تع==یین ک==نیم :هNNدف بایNNد واضح، .2مدت زمانی را که قرار است فعالیت های ه===دف واقعی و قابل اندازه گیری باشNNد .بNNرای مثNNال «من از مورد نظر را انجام دهیم ،مشخص کنیم :برای مثNNال، اول این ماه روزی یک کیلومتر پیاده روی خواهم کرد» هر روز ،هفت روز هفته یا ساعت 10صبح روز پنجشنبه. یا « از از این پس ،هر روز 30بار شNNNNNNنای روی زمین زمان بندی ما باید واقعی باشد. انجام می دهم ». .3م==یزان دس==تیابی ب==ه ه==دف و موفقیتها و شکستهای خود را ثبت کنیم :برای مثNNال ،نمNNوداری از ساعتهایی که فعالیت مورد نظرمان را انجام میدهیم، رسNNNم کNNNنیم یا مسافتی را کNNNه هر روز میدویم ،روی تقویممان بنویسیم. :گام های برنامه ریزی برای خود مراقبتی . 5درصورت لزوم ،یک مجازات صریح وآشکار برای شکست در اجرای فعالیت مان تعیین کنیم :برای مثNNNال ،با فردی که با او پیمان بستهایم بگوییم که «من ،در صورت قصور در انجام این پیمان ،برای تو یNNک کتNNاب میخرم ».بهNNتر است جریمه سبک باشد. . 6برای شروع ،گامهای کوچک برداریم :به عنوان مثال اگر میخواهیم وزن خود را کاهش دهیم بNNدانیم کNNه در یNNک شب نمیتوانیم به وزن مطلوب برسیم. :گام های برنامه ریزی برای خود مراقبتی . 10موفقیتهایمان را مّد نظر داشته باش=یم :بایNNد بNNه سختیهایی فکر کنیم که توانسNNNتهایم آنها را با مNNNوفقیت پشت سر بگذاریم .این کار موجب افزایش اعتماد بNNه نفس ما میشود و توانایی ما را برای ادامه برنامه افزایش میدهد. . 11مهارتهای الزم برای خودمراقبتی را کسب کنیم :باید سعی کNNنیم در رسNNیدن بNNه اهNNدافمان مهارت الزم را کسب کنیم تا در کاری که انجام میدهیم موفق شویم .این مسئله در شایستگی ما در رسیدن به اهداف مؤثر است. نمونه سواالت نمونه سواالت -6سبک زندگی درگذشته چگونه بود؟ -7شیوه زندگی نسبت به گذشته چه تغییری یافته است ؟ -8وسایلی مثل جاروبرقی وظرفشویی و...چه مضراتی دارد؟ -9دلیل تشکیل و رواج گروه های اجتماعی چگونه است؟ -10گام اول در حفظ سالمت چیست؟ -11خودمراقبتی یعنی چه؟ -12خودمراقبتی شامل چه چیزهایی است؟ -13نتایج خودمراقبتی را بنویسید؟ -14گام های برنامه ریزی برای خودمراقبتی رانام ببرید؟ محمد فایق مجیدی دهگالن هستم من گاهی می نویسم پس گاهی هستم معلم ،دبیر زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکارافتخاری مجالت مدیریتی و آموزشی به مدت ده سال

29,000 تومان