پاورپوینت
منابع انسانی و مشاغلمهارت‌های شخصیمدیریت و رهبری

پاورپوینت پيشينه تفكر درزمينه مديريت نسخه قابل ویرایش

توضیحات: پاورپوینت پيشينه تفكر درزمينه مديريت نسخه قابل ویرایش تعداد اسلاید ها :35 سرفصل مطالب پيشينه تفكر درزمينه مديريت هدف‌هاي آموزشي سومريان در 5000 سال پيش از ميلاد مصريان در 4000 سال پيش از ميلاد يو نا نيان 350 سال قبل از ميلاد هند كوتي ليا 325 سال قبل از ميلاد مسيح چين در 4000 سال قبل از ميلاد مسيح مكتب ها و نظريه ها در مديريت مكتب مديريت اقتضائي اجراي مديريت علمي تيلور اصول مديريت هنري فايول 1925-1841 در پايان اين فصل شما مي‌توانيد: سابقه مديريت را در تمدن‌هاي گذشته دريابيد. مكاتب و نظريه‌هاي مديريتي را بشناسيد. مزايا و معايب مكاتب و نظريه‌هاي مديريتي را برشماريد. مكاتب و نظريه‌هاي مديريتي را با هم مقايسه نمائيد. با به کارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبانوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
نسخه قابل ویرایش تعداد اسلاید ها :۳۵

صفحه 2:
هدف‌های آموزشی سومریان در ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد مصریان در ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد یو نا نیان ۳۵۰ سال قبل از میلاد هند کوتی لیا ۳۲۵ سال قبل از میلاد مسیح چین در ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد سیح مکتب ها و نظریه ها در مدیریت مکتب مدیریت اقتضائی اجرای مدیریت علمی تیلور اصول مدیربت هنری فایول ۱۸۴۱-۱۹۲۵

صفحه 3:

صفحه 4:
در مج ۰ ۰ 32 بيشينه تفكر درزمينه مديريت ‎Nery‏ ا 00 از ابتد اي تاريخ مورد تو جه انسان بو ده است,

صفحه 5:
و 8 مکاتب و نظريه‌هاي مديريتي را بشتاسید. ور 0 وت رد

صفحه 6:
سو مریان در 06000 سال پیش از میلاد ل ‎eee‏ 2 (با یگا ني)

صفحه 7:
۱ re eran Te ‏وكنترل در سا خت اهرا م ثلا ثه‎ ‏تشخیص ضرورت و اهمیت بر خورد منصفا نه وصاد قا نه‎ ‏در مدیریت و استفاد ه از مصا حبه براي روان د رما ني‎ استفاد ه از عد م تمرکز. در سازما ند هي تشخیص ضرورت استفا ده از تقا ضاي مکتو ب براي کا رکنان و بکار گيري نیرو ها و مشاوران ستا دي

صفحه 8:
يو نا نيان 9600 سال قبل از ميلا د كزنفون : تشخيص اينكه مد يريت يك هنر مستقل است ل ‎Tena‏ 0ك ۱ ‏ا‎ Bees 00 ‏ا‎ OPS reer) ‏هاي سخت و تكرايي‎ ا ‎eee Ss‏ ا 9 نه تتها ضروري بلکه سو د مند است.

صفحه 9:
ايرا نيان در 60000 سال قبل از ميلاد - کو رش:تشخیص ضرورت تو جه به روا بط انسا ني "" و مطالعه حر كت سنجي »طراحي جا و مكان و مديريت مواد "" زر تشت مخا لف رو شهاي حكو متي قبلي بود "" زر تشت :رهبران را به رعا يت قا نون و عدا لت تو صيه مي كرد

صفحه 10:
هند كوتي لیا 26 سال قبل از میلاد مسیح CBOE WSS STN nm or Cer ‏لاكتا بهاي در ز مينه اداره امور‎

صفحه 11:
جين در 6200 سال قبل از میلاد مسیح * حکو مت را ودیعه الهي Se Bye ree Tad ل کنفو سیوس :دولت بر پایه صداقت انتخاب ما موران حکو متي از آزمون هاي سخت "" تشخيص ضرورت ساز ماندهي » برنا مه ريزي»هدا يت و كنترل در مديريت "" تشخيص اصل تخصص كرا ئي " ديوار بزرك 06000 مايلي در جين

صفحه 12:
مکتب ها و نظریه ها در مدیریت رت ار سر تجر بي-) ‎management‏ لل ل ات ‎open‏ ‎management‏ 05 561001 ©13551عمكتب مديريت كلا سيك-© ‎management‏ Padus IS fi Cy ys Saneoclassic school of management ۴ 566001 10۲۵۱ 06۳3۷مکتب مدیریت رفتار گراني-6 ‎management‏

صفحه 13:
مکتب ها و نظریه ها در مد پر یت fo De ‏ترررت زا‎ school of 0 ‏ا‎ s (Fol ‏ور‎ ‎school of O-gS Gy ps Gi. quantitative school of ‎Systems school of‏ مد يريت سيستم-.© ‎Sa RON Cold a ite\ Wm Col stele) Me) mae ee mrp rece)

صفحه 14:
Scientific school of management 1880-1920 ™ Charls babbage ™ Henry gant ™ Frank gilbert ™ Fredrick winslow taylor

صفحه 15:
Classic school of management 1920-1950 ™ Henri fayol ™ Lyndall urwick ™ James mooney = Allen reiley " ‏لامعل‎ 1010 = Alfred elsoan

صفحه 16:
Neoclassic school of management 1930-1950 = Elton mayo = Mary parker follett ™ Chester | barnard ™ Herbert A.simon ™ Rafert merton = Abraham H.maslow ™ Hugo munsterberg = Wight E.bakke

صفحه 17:
SYSTEMS SCHOOL OF MANAGEMENT1930 ™ ALFRED KORZIBSKI ۳ ۱۱۸۲۷ ۳۸۵۱۲ ۲ ™ NORBERT WIENER ™ GEORGE HOMANS

صفحه 18:
مکتب مدیریت اقتضائي = Elvin goldner = Joan woodward = Alfred chendler = Fred fiedler ™ Robert tannenbaum = Tom burns = Paul lawrenc ‏توافت‎

صفحه 19:
Scientific school of management 1880-1920 ل ل ۵ 9 ءاستا ندارد کردن انجام کارها و ایجاد شرا یط كاري -انتخاب دقیق کار کنان داراي توانائيهاي منا سب براي هر ‎dati‏ ©-آموزش دقيق كاركنان و فراهم كردن انكيزه هاي مناسب براي جلب همكاري آنان به انجام علمي كار «#-حمايت از كاركنان از طريق بر نامه ريزي كردن كار آنهاو هموار كردن راه انجام كار

صفحه 20:
9 eee ‎PP ep a (|‏ ا ۱ نحوه انجام آن ‏ل ل ‎POEs eS TS ES‏ هاي جدا گانه ‏ل ‎SCS eet ww)‏ را ها بهترين شيوه استفاده از آنها ‏#©-تهيه شر ح وظائف هر يك از كاركنان ‎9 ‏ل‎ ere SES er ey ‏تنظيم‎ ‎OuS

صفحه 21:
- یر ‎ar orice‏ ليد يا خط 7 ار خط تو ليد ب ات در روش كار وابداع ‎feat) pete x)‏ ۱ - ايجاد > ‎ave A 2 ۱‏ وآلات من ‎a‏ 2 ار برد ابرار ۱ لعه زمان و حركات در قبیل مطا لعه ز كا سس 9 : كذ ۱ ماسون ویا ما شین هاي خود کا هبايه كذاري اتو َ

صفحه 22:
| WE TUTE Ow ‏»متكي بودن بر مدل انسان اقتصادي‎ ‏هتوجه به انگیزه هاي مادي‎ هبه كار كران و كار كنان به عنوان ابزار و وسیله اي براي تولید نگریسته مي شد که رفتار و کر دار آنها به آساني قایل هدایت است.

صفحه 23:
Classic school of management (1920-1950) نظريه‌هاي كلاسيك سازمان به طور كلي داراي چهار نكتة اصلي است كه عباررتند ال: 0 ۳ ener) ‏رابطه منطقي‎ حیطه نظاررت

صفحه 24:
0)- به روابط غيررسمي افراد در سازمان توجه نمي‌شد. 2- سازمان را به صورت يك کل متشکل از اجزاي وابسته تصور نميكرردند. وقتي سازمان را به صورت کل تصور نمي‌کردند» به عوامل محيطي نيز توجه نميشد. “6- قدرت را ناشي از مقام دانسته و ارتباط بين افراد را فقط ا ا ل ‎Bye‏ 000“

صفحه 25:
اصول مدیریت هنري فایول 1900- لك كه 0 تقسیم کار ‎1G (CME) yaad‏ 5 530 ‎pS Eve eo) fever (0‏ |( عدالت ومساوات ‎eee Tee‏ ‎c)‏ اه و تا ‎Sey 0‏ ‎se‏ ل ل 50 وت eye's 2 حقوق و مزاياي کارکنان

صفحه 26:
Neo-classic school of HIE ANE ‏طن رو‎ بنیانگذار مکتب روابط انساني یا نثوکلاسيك ی استراليايي به نام القون ‎Saas‏ ۳ شح كاه إن اس ار * وجود سازمان غيررسمي در كنار سازمان رسمي * تعلقات كروهي و 0200 * رهبري غيررسمي PACA Ose * عدم تطابق ساختار رسمي سازمان با گروههاي غيررسمي

صفحه 27:
مديريت نئو كلاسيك درل محاسن: * میرویس ولالر در سال * توجه به عامل انساني در تولید رت اه * توجه به آموزش مهارت‌هاي رضایت شغلي و کار انجام شده مدیریت در مقابل مهارت‌هاي را ‎a Mela‏

صفحه 28:
-5behavioral school of management 0 ES Tar i ee eee eS Ree ees yet gy ‏ا‎ Ene CC wp ECB A Bet ee ee 0 0 ‏جارجوب سازمان و مديريت تشخيص دهند. به‎ ‏عبارت ديكر هدف مكتب رفتاركرايي عبارت از‎ ‏افزايش اثركذاري سازماني از طريق مؤثر و مفيد‎ ‏قرار دادن منابع انساني سازمان ميباشد‎

صفحه 29:
مدیریت رفتار گرايي 8 محدودیت ها | محاسن ۱ ل ‎Ci‏ ‏رفتاركرا به مديران ‎iss")‏ 0 ۱ + احتمال مقاومت در مقابل توصيه‌هاي ‎Se ieee Te ep ns)‏ دانشمندان رفتارگرا بهمدیران وجود ۰ اهمیت کار از نظر انسان. دارد. + کمك به مدیران تا با آگاهي و توانايي + بيجيده و غيرملموس بودن (براي بیشتر و حساسیت و رفتار مژثرتر ۳ با کارکنان برخورد نمایند. ‎ee ne Se Sere‏ + كمك به مدیران در جهت حل تعارض بين كاركنان» كسب و اعمال قدرت» تحولات سازماني و ارتباطات

صفحه 30:
social systems school of management W960 LASSO gladlu Jb >» VSS CSE Te) Rey ere SS iad General system theory ‏توسط زیست شناس آلماني به نام لودويك ون برتالانفي‎ * ‏ارائه شد.‎

صفحه 31:
"ا سيستم مجموعداي از اجزا است با روابط بين اجزا و 0 5000 reer Neer ree ‏قسمت جزء یا سیستم فرعي که بوسیله مرز‌هاي شناخته‎ ‏شده از سيستم بزركتر محيط خود جدا ميشود».‎ * «سیستم عبارت از: مجموعة واحد یا کل متشکل از اجزاي و * «سیستم مجموعه‌اي است که از چندین جزء وایسته به یکدیگر تشکیل یافته است»

صفحه 32:
خصوصیات سیستم Ree SESS ee ner Bl هر جزء حداقل با يك جزء دیگر از مجموعه در ارتباط باشد. "ا هركونه تغييري در هر يك ان اجزا به تغيير در کل ‎eee)‏ | "" مجموعه باید خصوصياتي متفاوت از اجزا داشته باشد.

صفحه 33:
ن در قالب سیستم 5

صفحه 34:
-6Situational school of managment Charles Kindleberger $1 48 ji." "" ماري يا ركر فا لت 09200 ال ا ل كت ‎RES Te ore iT ene ee Bere)‏ ‎ES Ye eh ae on el en BESTE Tones‏ ‎CenT Bt eV ip eRe e)‏ ل ‎RPE BNE‏ ‎ROY Pen Sone)‏

صفحه 35:
Situational school of managment ‏محدوديت محاسن‎ ‏به عقيده اين دانشمندان نظريه * روش اقتضاييء تمركز بر‎ . Sent Pe eon c) ‏مديريت اقتضايي .به اندازه‎ ‏كافي رشد و تكامل لازم را بيدا دارد ؛و درصدد يافتن عواملي‎ ‏نكرده است كه بتوان براي حل است كه براي انجام كار‎ ‏مسائل مديريت بر آن تكيه خاصي قاطعانه عمل كنند.‎ ‏نمود؛ و اظهار ميدارند كه‎ ‏تثوري اقتضايي سخن تازداي‎ ۳۳

صفحه 36:
ادغا م تئوري‌هاي مدیریت مکتب کلاسک مکتب روابط السلی نوجه به کارآیی و نوجه به عامل انسان توليد در تولید 1 1 دیدگاههای افضابی ¥

صفحه 37:

صفحه 38:

پاورپوینت پيشينه تفكر درزمينه مديريت نسخه قابل ویرایش تعداد اسالید ها 35: سرفصل مطالب پيشينه تفكر درزمينه مديريت هدف‌هاي آموزشي سومريان در 5000سال پيش از ميالد مصريان در 4000سال پيش از ميالد يو نا نيان 350سال قبل از ميالد هند كوتي ليا 325سال قبل از ميالد مسيح چين در 4000سال قبل از ميالد مسيح مكتب ها و نظريه ها در مديريت مكتب مديريت اقتضائي اجراي مديريت علمي تيلور اصول مديريت هنري فايول 1841-1925 پيشينه تفكر درزمينه مديريت هماهنگ سازي منا بع انساني ومادي تقريبا از ابتد اي تاريخ مورد تو جه انسان بو ده است. هدف‌هاي آموزشي در پايان اين فصل شما مي‌توانيد: سابقه مديريت را در تمدن‌هاي گذشته دريابيد. مكاتب و نظريه‌هاي مديريتي را بشناسيد. مزايا و معايب مكاتب و نظريه‌هاي مدير)يتي را برشمار)يد. مكاتب و نظر)يه‌هاي مديريتي را با هم مقايسه نمائيد. سو مريان در 5000سال پيش از ميالد ‏تا كيد بر حفظ سو ابق به مثا به فن كنترل (با يگا ني) مصريان در 4000سال پيش از ميالد اهتما م به امور طر احي ،بر نامه ر)يزي ،ساز ما ندهي ، وكنترل در) سا خت اهرا م ثال ثه تشخيص ضرورت و اهميت بر خورد منصفا نه وصاد قا نه در مديريت و استفاد ه از مصا حبه براي روان د رما ني استفاد ه از عد م تمر)كز) در سازما ند هي تشخيص ضرورت استفا ده از تقا ضاي مكتو ب براي كا ر)كنان و بكار) گيري نيرو ها و مشاوران ستا دي يو نا نيان 350سال قبل از ميال د گزنفون :تشخيص اينكه مد يريت يك هنر مستقل است ابدا ع روشهاي علمي بر)اي ا نجا م امور خصا يص ر)هبري،نظا م تر فيع در ساز)مان ادار)ي استفا ده از موسيقي برا ي تنظيم فواصل ز)ماني انجا م كار هاي سخت و تكرار)ي ارسطو:فرمان دادن از) يك سو و فرمان بر)دن از) سوي ديگر نه تنها ضروري بلكه سو د مند است. ايرا نيان در 400سال قبل از ميالد – كو رش:تشخيص ضرورت تو جه به روا بط انسا ني و مطا لعه حر كت سنجي ،طراحي جا و مكان و مدير)يت مواد زر تشت مخا لف رو شهاي حكو متي قبلي بود زر تشت :رهبر)ان را به رعا يت قا نون و عدا لت تو صيه مي كرد هند كوتي ليا 325سال قبل از ميالد مسيح ‏تشخيص نياز به علم وهنر كشور داري ‏كتا بهاي در ز مينه اداره امور چين در 4000سال قبل از ميالد مسيح ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ حكو مت را وديعه الهي در همسان كردن كار ها شبكه هاي منظمي برا ي ارتبا ط كنفو سيوس :دولت بر پايه صداقت انتخاب ما موران حكو متي از آزمون هاي سخت تشخيص ضرورت ساز ماندهي ،برنا مه ريزي،هدا يت و كنترل در مديريت تشخيص اصل تخصص گرا ئي ديوار بزرگ 1500مايلي در چين مكتب ها و نظريه ها در مديريت 1-مكتب مديريت سنتي يا تجر بيtraditional school of management 2-مكتب مديريت علميscientific school of management 3-مكتب مديريت كال سيكclassic school of management 4-مكتب مديريت نئو كال سيكneoclassic school of management 5-مكتب مديريت رفتار گرائيbehavioral school of management مكتب ها و نظريه ها در مد ير يت ‏social systemsمكتب مديريت سيستم هاي اجتماعي6- ‏school of ‏decisionمكتب مد يريت بر اساس تصميم گيري7- ‏school of quantitative school ofمكتب مديريت كمي8- ‏systems school ofمكتب مد يريت سيستم9- مكتبمديريتج)ريانك))ار-10Work flow school of  Charls Scientific school of management 1880-1920 babbage  Henry gant  Frank gilbert  Fredrick winslow taylor Classic school of management 1920-1950  Henri fayol  Lyndall urwick  James mooney  Allen reiley  Henry ford  Alfred elsoan  Elton Neoclassic school of management 1930-1950 mayo  Mary parker follett  Chester I barnard  Herbert A.simon  Rafert merton  Abraham H.maslow  Hugo munsterberg  Wight E.bakke SYSTEMS SCHOOL OF MANAGEMENT1930  ALFRED KORZIBSKI  MARY PARKER FOLLETT  NORBERT WIENER  GEORGE HOMANS مك)تب مديريت اقتضائي  Elvin goldner  Joan woodward  Alfred chendler  Fred fiedler  Robert tannenbaum  Tom burns  Paul lawrenc  jay lorsch Scientific school of ‏management 1880-1920 -1علمي كردن فعا ليتهاي هر شغل ،شا مل تد وين قوانين حركت ،استا ندار)د كردن انجام كارها و ايجاد شرا يط كاري -2انتخاب دقيق كار كنان داراي توانائيهاي منا سب براي هر شغل -3آموزش دقيق كاركنان و فراهم كردن انگيزه هاي مناسب براي جلب همكاري آنان به انجام علمي كار -4حمايت از كاركنان از طريق بر) نامه ر)يزي كردن كار آنهاو هموار كردن راه انجام كار اجراي مديريت علمي تيلور -1بررسي و انداز)ه گير)ي زمان دقيق هر جزء كار وتعيين نحوه انجام آن -2تخصصي كردن كار)ها در سازمان وايجاد سر پر ستي هاي جدا گانه -3استاندارد كردن كليه ابز)ارهاو وسائل انجام كاروتعيين بهترين شيوه استفاده از آنها -4تهيه شر ح وظائف هر يك از كاركنان تنظيم سيستم پر) داخت حقوق و دستمزد متناسب با كيفيت كار كنان محاسن مديريت علمي -1ايجاد تغييرات در روش كار وابداع خط تو ليد يا خط مونتاژدر كا رخا نه -2اعمال تكنيك ها و ر)وشها ي كارآئي در) مدير)يت علمي از قبيل مطا لعه زمان و حركات در كار) بر)د ابز)ار و آالت فيزيكي منا سب -3پايه گذاري اتو ماسون ويا ما شين هاي خود كار محدوديت هاي مديريت علمي -1متكي بودن بر مدل انسان اقتصادي -2توجه به انگيزه هاي مادي -3به كار گران و كار كنان به عنوان ابزار و وسيله اي براي توليد نگريسته مي شد كه رفتار و كر دار آ نها به آساني قابل هدايت است. Classic school of management )(1920-1950 نظر)يه‌هاي كالسيك سازمان به طور كلي داراي چهار نكتة اصلي است كه عبار)تند از): .1اصل تقسيم كار .2سلسله مراتب و تخصص .3رابطه منطقي .4حيطه نظارت نقا يص مكتب كال سيك -1به روابط غير)رسمي افراد در ساز)مان توجه نمي‌شد. -2سازمان را به صورت يك كل متشكل از اجز)اي وابسته تصور نمي‌كر)دند. -3وقتي ساز)مان را به صورت كل تصور نمي‌كردند ،به عوامل محيطي نيز توجه نمي‌شد. - 4قدرت را ناشي از مقام دانسته و ارتباط بين افراد را فقط در قالب سلسله مراتب به طور عمودي از باال به پائين در نظر مي‌گرفتند. اصول مديريت هنري فايول -1925 1841 -8تمركز -9سلسله مراتب (ارشديت) -10استقرار مناسب -11عدالت و مسا وا ت -12امنيت شغلي كاركنان -13ترغيب و جلب مشاركت -14روح اتحاد و فضاي كار گروهي -1تقسيم كار -2اختيار و مسئوليت -3انضباط -4وحدت فرماندهي -5وحدت هدف يا جهت -6تقدم منافع سازمان بر منافع فردي -7حقوق و مزاياي كاركنان Neo-classic school of ‏management1950-1930 بنيانگذار مكتب روابط انساني يا نئوكالسيك يك استراليايي به نام التون مايو مي‌باشد (مطا لعات ها ثورن) نتايج حاصله از مطالعات ها ثورن : * وجود سازمان غيررسمي در كنار سازمان رسمي * تعلقات گروهي * مشاركت در تصميم‌گيري * انسان اجتماعي * رهبري غيررسمي * سازمان اجتماعي * عدم تطابق ساختار رسمي سازمان با گروههاي غيررسمي مديريت نئو كالسيك محاسن: محدوديت: * توجه به عامل انساني در توليد ميرويس واللر در سال 1977عدم ارتباط بين * توجه به آموزش مهارت‌هاي رضايت شغلي و كار انجام شده مديريت در مقابل مهارت‌هاي را ،به اثبات رساند فني -5behavioral school of ‏management .تمركز اين مكتب بيشتر بر اين نكته است كه به كاركنان كمك شود تا بتوانند ظرفيت‌هاي بالقوه خود را از طريق تفكر بر رفتار و توانائي‌هاي خويش ،در چارچوب سازمان و مديريت تشخيص دهند .به عبارت ديگر هدف مكتب رفتارگرايي عبارت از افزايش اثرگذاري سازماني از طريق مؤثر و مفيد قرار دادن منابع انساني سازمان مي‌باشد مديريت رفتار گرايي ‏ محدوديت ها +تفاوت در توصيه‌هاي دانشمندان رفتارگرا به مديران +احتمال مقاومت در مقابل توصيه‌هاي دانشمندان رفتارگرا به مديران وجود دارد. +پيچيده و غيرملموس بودن (براي استفاده مناسب) توصيه‌هاي دانشمندان رفتارگرا به مديران ‏ محاسن +كمك به درك و تفهيم بهتر و عميق‌تر انگيزش افراد ،رفتار گروهي، ارتباط و مراودات شخصي در كار، و اهميت كار از نظر انسان. +كمك به مديران تا با آگاهي و توانايي بيشتر و حساسيت و رفتار مؤثرتر با كاركنان برخورد نمايند. +كمك به مديران در جهت حل تعارض بين كاركنان ،كسب و اعمال قدرت ،تحوالت سازماني و ارتباطات social systems school of ‏management در طول سال‌هاي 1950تا 1956 نظريه سيستم‌ها با عنوان تئور)ي عمومي سيستم‌ها ‏General system theory توسط ز)يست شناس آلماني به نام لودويك ون برتاالنفي ارائه شد. تعريف سيستم سيستم مجموعه‌اي از اجزا است با روابط بين اجزا و روابط بين صفات آنها « سيستم عبارت از :يك مجموعة واحد متشكل از دو يا چند قسمت ،جزء يا سيستم فرعي كه بوسيله مرز)هاي شناخته شده از سيستم بزرگتر محيط خود جدا مي‌شود». « سيستم عبارت از :مجموعة واحد يا كل متشكل از اجزاي مربوط به يكديگر مي‌باشند» « سيستم مجموعه‌اي است كه از چندين جزء وابسته به يكديگر تشكيل يافته است» خص)وصيا ت سيستم هر سيستم حداقل بايد از دو جزء تشكيل شده باشد. هر جز)ء حداقل با يك جزء ديگر از مجموعه در ارتباط باشد. هرگونه تغييري در هر يك از) اجزا به تغيير) در) كل مجموعه منجر مي گر)دد. مجموعه بايد خصوصياتي متفاوت از اجزا داشته باشد. سازمان در قالب سيستم -6Situational school of ‏managment چارلز كيند لبرگر Charles Kindleberger ماري پا ركر فا لت 1920 در اين روش مدير)يت ،مدير) مور)د يا موار)د را با توجه به اقتضاي مديريت و عوامل ذي مدخل در) مديريت تجز)يه و تحليل نموده و از) راه‌حل‌هاي متعدد و متنوع راهي ر)ا كه با مقتضات زمان تصميم‌گيري بيشترين تطابق را داشته باشد، انتخاب و به مرحله اجرا در مي‌آور)د. Situational school of ‏managment محاسن محدوديت * روش اقتضايي ،تمركز بر .به عقيده اين دانشمندان نظريه ماهيت روابط موجود بين اجزا مديريت اقتضايي ،به اندازه دارد ؛و درصدد يافتن عواملي كافي رشد و تكامل الزم را پيدا است كه براي انجام كار نكرده است كه بتوان براي حل خاصي قاطعانه عمل كنند. مسائل مديريت بر آن تكيه نمود؛ و اظهار مي‌دارند كه تئوري اقتضايي سخن تازه‌اي ندارد ادغا م تئوري‌هاي م)ديريت جمالت زیبا از خورخه لوئیس بورخس همیشه حرفی را بزن که بتوانی بنویسی، چیزی را بنویس که بتوانی امضایش کنی وچیزی را امضا کن که بتوانی پایش بایستی. پایان

39,000 تومان