پاورپوینت
مهارت‌های شخصیمنابع انسانی و مشاغلمدیریت و رهبریفروش و بازاریابی

پاورپوینت برنامه آموزش مديريت زمان و مدیریت جلسات در يک هفته اثر دکلان تريسی

توضیحات: پاور پوینت مدیریت زمان برنامه آموزش مديريت زمان در يک هفته اثر دکلان تريسی تعداد اسلاید ها :50 سرفصل مطالب مدیریت زمان: خود ـ ارزيابی تسلط بر مکاتبات اداری برنامه ريزی مديريت جلسات مديريت پروژه ها مهار کردن تماس های تلفنی نکات ديگری در باره ی مديريت زمان و باز نگری شناخت عوامل اتلاف زمان تغيير دادن عادت ها مبارزه برای کاهش مکاتبات بايگانی مؤثر و صحيح هشت مرحله برای کارآيی طرح های روزانه وظايف رئيس در طول جلسات به عنوان شرکت کننده وظايف ما پيش از تشکيل جلسات چيست؟ چرا جلسات درست پیش نمی رود؟ فنون مديريت تلفن هايی که از بيرون زده می شود جمع بندی ونتیجه گیری: با به کارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبانوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
پاور پوینت مدیریت زمان برنامه آموزش مدیریت زمان در یک هفته اثر دکلان Ses ee ۳/۹ ‎a 9‏ 0 ‎٩۱‏ تعداد اسلاید ها :50 0

صفحه 2:
نکات دیگری در باره ی مدیریت زمان و باز نگری شناخت عوامل اتلاف زمان تغیبر دادن عادت ها مبارزه برای کاهش مکاتبات بايكانى مؤثر و صحيح هشت مرحله برای کا رآیی طرح های روزانه وظایف رئیس در طول جلسات به عنوان شرکت کننده وظایف ما پیش از تشکیل جلسات جيست؟ چرا جلسات درست پیش نمی رود فنون مدیریت تلفن هایی که | زده می شود جمع بندی ونتیجه

صفحه 3:
این نسخه نامه الفی که تویی وی آینه جمال شاهی که تویی بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست از نود بطلب هر آنچه خواهی که تویی

صفحه 4:
wy OMS 3] aaimS 1 Mayoeyupel obs Iybjcayne ae ‏ا‎ ‎0 تحلیل نحوه کنونی حرف زمان شناخت عوامل اتلاف زمان تغییر عادات وروشهای پیشین

صفحه 5:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [آتحلیل ندوه کنونی صرف زسان ‎n>‏ تکمیل پرسشنامه ی خود - ارزیابی ایجاد جدول زمان بندی کار ها 0»

صفحه 6:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 لايس از تکمیل پرسش نامه و جدول زمان بندی کارها خواهیم دانست که : جه درحدی از كارهايم از يبد آیا روز کاری ام ساختاردرستی د آیا کارهای برنامه ریزی شده بیش از حد انتظار به طول انجامید ؟ چرا زمانی طولانی حرف کارهای بی حاصل شد ؟ برنامه ریزی شده بود؟

صفحه 7:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 آاپس از تکمیل پرسش نامه و جدول زمان بندی کارها خواهیم دانست که : ‎ain‏ مورد وقفه در کارهایم ایجاد شد؟ ‏آیا بهره وری داشتم؟ چه زمانی از روز بهره وری را دا چگونه می توانم کنترل بیشتری بر وقت خود داشته باشم ؟ برای چند درحد از وقت خود می توانستم برنامه ریزی درستی ‏به عمل آورم ؟ ‎a‏ كارايى ام را بر اساس امتیاز های | تا ۱۰ چگونه برآورد می کنم؟ ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [اشناخت عوامل انلاف زمان: گم کردن چیز های مورد نیاز کاغذ بازی های بی حاصل مشکلات کاری واگذاری کار به صورت معكوس كمال طلبى آشفتگی و عدم تمرکز

صفحه 9:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 آاتفییر دادن عادت ها: برای ایجاد تغییر فرآیند چهار مرحله ای زیر را باید درمورد هر یک از عوامل انلاف زمان به کار ببریم: ‎ob,‏ داشت کردن عامل اتلاف زمان تهیه فهرست مشکلات حاصل از عادت های انلاف وقت تجسم ذهنی عادت صرقه جویی در زمان پرورش عادت صرثه جویی در زمان ‎ ‎

صفحه 10:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 اتسلط بر مکاتبات اداری: مبارزه برای کاهش مکاتبات رسيدكى مؤثر به کاغذ های کاری

صفحه 11:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 امبارزه برای کاهش مکاتبات حذق برخی اسامی از فهرست نامه های حادره به خارن ازشركت حذق برخی اسامی از فهرست توزیع نامه ها ‎Jala ya‏ شركت | عرخواست از ‎yl Looe‏ که فقط موارد خاص را گزارش كنند 4

صفحه 12:
تن 0۵2۲ ۲ 000000 تنل .۰ 0 00 ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ امبارزه برای کاهش مکانبات درخواست از همکاران عبنی بر مختصر و فشرده كردن كزارش كار تغییر مسیر نامه ها به هنگام لزوم ححبت کردن را جانشین نوشتن کردن کاستن از دجم کاغذهای ارسالی بازگرداندن کاغذ های كارى غير ضرورى به فرستنده آن ها 3

صفحه 13:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 رسيد كى مؤثر به کاغذ های کاری به هنكام رسيدكى به نامه فای وارده محمم باشيد و قاطعانه عمل کنید. سعی كنيد هر يك از مكتوبات را یک بار بررسی بیش از حد از دفاتر بادداشت استفاده نکنید. محيط كار را در يك زمان مشخص فقط به پگ پروژه اختحاص دهید . از کازیه به عنوان محلی برای انبار کردن کاغذ های کاری استفاده نکنید.

صفحه 14:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 رسيد كى مؤثر به کاغذ های کاری روش ۳۵۴ (- ۱۲-۲۱۱۵۱۲-0۲ ۸6۲0۲ ۲۳ ۸۷/۱۵۷ ]1 ۲1۱۲۵۱۷۷ ارجاع کردن - اقدام کردن - بایگانی - دور ریختن ) را مورد استفاده قرار دهید. جفت پیگیری کارهای ‎<i‏ بك پرونده در دست اقدام تشکیل دهید كاغذ ها را در قفسه میز دسته بندی 5

صفحه 15:
تن 0۵2۲ ۲ 000000 تنل .۰ 0 00 ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ ابایگانی موثر و صدیم پاک سازی سیستم بایگانی از کاغذ های بیهوده سازماندهی مجدد پرونده ها

صفحه 16:
۲ 0۵0۲ ۲ 000000 لكلل اللا 00 ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ آبرناعه وییزی مشخص ساختن اهداف برنامه ریزی طرح های عملی برنامه های روزانه

صفحه 17:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 امشخص ساختن اهد اف اهداف کاری 55 اهداف شخصی

صفحه 18:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 اهداق کاری تا زمان بازنشستکی به چه چیزهایی می خواهم دست بافته باشم ؟ چه در آمدی را برای خود در نظر دارم ؟ ترجیج می دهم برای خودم کار کنم يا آن كه مدير ارشد يك شرکت بزرگ باشم ؟ 4 CEE

صفحه 19:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 اهداق كارى آيا در همين كشور به کار خود ادامه می دهم یا به خارج از کشور خواهم رفت؟ آیا داشتن تححیلات بالاتر به نقع من است؟ در جه مشارت هاى كارى بايد ييشرفت كنم ؟ کار در کدام حنعت را ترجیج میدفم ؟ شغل ايده آل من جيست؟ به كدام بك از سازمان های حرفه ای ملحق

صفحه 20:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 اهداق شخحى سركرسن ها ووعلا بق خاصبي:را كه سايله به آن شا بيردازم كدامند ؟ چه مکانی را برای زندگی می پسندم؟ آيا لازم است وقت بیشتری را با خانواده بگذرانم؟ مايل هستم به كدام نقاط دنيا سقر كنم؟ ‎LT‏ بايد زبان جديدى بياموزم ؟ ‏آیا باید رژیم غذایی مناسب تری در آیا باید تناسب اندام خود را بهبود ب خانه مورد علاقه من کدام است؟ ‏بگیرم؟ ‏6 ‎ ‎ ‎

صفحه 21:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 تبرنامه ریزی طرح های عملی _. اهداف بزرگ را به مراحل قابل دستیابی تقسیم می کند. انگیزه لازم را برای دستیابی به اهداف به وجود می آورد. عملی کردن برنامه هایمان را آسان تر می سازد. نگرش و دیدگاه کلی و مفیدی به ما می دهد . ما را قادر می سازد تا به جای کار های فوری بر کار های معیاری برای قضاوت در مورد پیشرفت کار در اختیار ما قرار می دهد . ما را یاری می کند تا مشکلات را پیش بینی کنیم.

صفحه 22:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 تبرنامه های روزانه : ما را قادر می سازد تا آگاهانه برنامه ریزی كنيم . به عنوان يك بادآوری کننده عمل می کند. به افکار ما نظم و سامان می بخشد. کمک می حکند نا کارها را در مفلت نعیین شده به كما موسا ع انكيزه لازم براى كارها را به وجود مى آورد. كمك مى كند نا توجه ذود را بر اولويت ها متمركز سازيم.

صفحه 23:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 آاهشت مرحله برای کارآبی طرح های روزانه "برنامه ریزی پنج دقیقه ای ‎Just‏ کارهای نیمه تمام امروز "برنامه ریزی فعالیت های فردا "در نظرگرفتن فقالیت هایی که به دف مربوط می شود "کارهاپی که حق نفدّم دارد "محوّل کردن فقالیت ها "تخمين زمان لازم برای اجرای هر فقالیت "پررسی نامه ها و افزودن مواردی از آن ها به فهرست

صفحه 24:
۲ 0۵0۲ ۲ 000000 لكلل اللا 00 ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ امدی‌ریت جلسات: چرا جلسات آن طورکه باید پیش نمی رود؟ جه كارهابى را بايد پیش از جلسه انجام داد؟ جه كارهايى بايد طى جلسات صورت كيرد بعد أن جلسهنجه يايد کرد؟ ,—

صفحه 25:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 آآچرا جلسات درست پیش نمی رود؟ هزینه تشکیل این جلسه ها چقدر بوده است؟ آیا هزینه شرکت در اين جلسه ها بیش از مزایای آن ها بوده است ؟ آیا جلسات از پیش و به طور صحیح برنامه ریزی شده بود؟ چه تعدادی از جلسه ها بهدلیل تأخیر آیا جلسه ها مکرراً بیش از حد انتظار به درازا کشیده است؟

صفحه 26:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 آآچرا جلسات درست پیش نمی رود؟ آیا مشکلاتی در ارتباط با دستگاه ها وتجهیزات وجود داشته است؟ آیا مشارکت من در این جلسه ها ارزنحه بوده است؟ آیا مشارکت سایرشرکت کننحگان نیزارزشمند بوده است؟ آیا جلسه ها از دستور کار خود منحرف شده است؟ ‎Lyf‏ تصمیماتی که طی جاسه ها ‏اتخاذ شده به اجرا در آمده است؟ ‎ ‎

صفحه 27:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [اوظایف رئيس جلسه پیش از آغاز آن آيا تشكيل جلسه واقعاً ضرورى است؟ جه روش هاى ديكرى به جاى تشكيل جلسه وجود دارد ؟ اهد اک جلسه چیست؟ چه افرادی باید حضور داشته باشند نا از دستيابى به اهداف اطمينان حاصل شود ؟

صفحه 28:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 وظایق رنیس جلسه پیش از آغاز آن نتایج دستیابی به اهداف چیست؟ هزینه تشکیل جلسه چقدر است؟ جه وسایل وتسفیلاتی برای تشکیل جلسه ضروری است؟ اگر وجود یک دسنهر کار در جلسه الزامی است. آبا تهيه شده ودر اختیار همگان قرار كرفته است؟

صفحه 29:
۲ 0۵0۲ ۲ 000000 لكلل اللا 00 ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ [اوظایف رنیس جلسه پیش از آغاز آن آیا تمام شرکت کنندگان از زمان شروع و محل تشکیل جلسه آگاهی دارند ؟ آيا همه شركت حکنندگان اطلاعات لازم را دریافت کرده اند ؟ آیا لازم است همه شرکت کنندگان در تمام طول جلسه حضور داشته باشند؟

صفحه 30:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 لابه عنوان شرت کننده وظایف ما پیش از آیا حقبقتاً شرکت من در جلسه ضروری است؟ آیا راه های دیگری به جز شرحت در جلسه وجود دارد؟ آیا از زصان و مکان تشکیل جلسه به خوبی آگاهی دارم؟ آیا برنامه ام را طوری تنظیم کرده ام که سر وقت در جلسه حاضر شهم ؟

صفحه 31:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 آبه عنوان شرکت کننده وظایف ما پیش از چه کمکی به جلسه خواهم کرد؟ هدک من از شرکت در جلسات چیست ؟ جه مداركى و بايد آماده سازم © آيا شركت من در تمام طول جلسه ضرورى است ياآن كه حضور در بخشى از آن كافى است؟

صفحه 32:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 اوظایف رنیس در طول جلسات اقرادى كه دير به جلسه مى ايند دستور كار ينهان بحث های بی هدف اندك بودن تعداد شركت كنند كان وقفه ها بحث و جدل عدم قاطعيت كروه

صفحه 33:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 آاوظایک رئیس جلسه همواره جلسات را سر وقت آغاز كنيد . اهد اف مشخحی برای جلسات تعیین کنید. در طول جلسات همواره نگرش مثبت داشته اقدامات جلسات قبلی را پی گیری کنید. فردی را که باید صورت جلسه را تهیّه کند. مشخص سازید .

صفحه 34:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [اوظایف رئیس جلسه شركت كنند كان كم حرق را به شركت فعالإنه ت از مطرح شدن موارد جنبی جلوكيرى كنيد . عباحت را به دستور کار جلسه محدود سازید. در مورد جدول زمانی دستور کار سنت كير و قاطع باشید. تحمیمات و اقدامات انخاذ شده را در خلال جلسه و هم چنین در پایان آن جمع بندی کنید. اطمینان حاصل کنید که کلیه موضوعات دستور جلسه بررسی شده است . جلسه را به موقع خاتمه دهید.

صفحه 35:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 تاچه اقداماتی باید توسط شرکت کنندگان در خلال جلسه انجام كيرد ؟ مشارکت فعال و سازنده محدود كردن مباحث در قالب دستور کار آگاهی از اقدامات یی گیری خود داری از بحث های خصوحی طی جلسه

صفحه 36:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 اوظایف رنیس جلسه پس از خاتمه آن آیا جلسه موفق بوده است؟ آبا افراد مناسب در جلسه شرکت کرده اند ؟ آیا همه موارد موجود در دستور کار مورد بررسی قرار گرفته است؟ چگونه باید به کارهای ناتمام رسیدگی کرد ؟ 00 آيا صورت جلسه بايد توزيع شود ؟ در آينده جه تغییراتی را باید در روش خود منظور دارم؟ آیا بدون تشکیل جلسه نیز می توانستیم به نتایج

صفحه 37:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [اوظایف شرکت کنندگان پس از خاتمه جلسه آیا حضور من در جلسه به راستی ضروری بود ؟ آیا از اقدامات پی گیری آگاهی کامل دارم؟ ‎LT‏ مشارکت سازنده ای در جلسه داشته ام ؟ در جلسات بعدی چه تغییراتی را باید در روش خود منظور دارم؟

صفحه 38:
۲ 0۵0۲ ۲ 000000 لكلل اللا 00 ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ [امدبریبت پروژه ها برنامه ریزی کنترل ارزیابی و بازنگری

صفحه 39:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [ابرناهه وییزی تحلیل هزینه - فایده تقسيم مراحل پروژه به فعالیت های جداكانه زمان بندی اجرای وظایف محول کردن وظایف در مواقع مناسب

صفحه 40:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 آاکنترل پروژه کرآیند نظارت بر پروژه است به نحوی که ما را نسبت به صحت اجرای آن و اتخات اقدامات احلاحی در موارد [ازم مطمنن می سازد .

صفحه 41:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [اکنترل کار های زمان بندی شده پروژه را به طور روزانه نظارت كنيد . وظایف پروژه را همواره در اولویت "الف" قرار دهید. با استفاده از دفتر یادداشت خود مهلت پایان اختیارات را پی گیری كنيد . به طور ادواری به صفحه شرج کلی پروژه مراجعه كنيد . برای مدارکی که حساسیت زمانی دارد. یک پرونده در دست اقدام تیه کنید. عدارک پروژه را در یک پرونده نگهداری كنيد .

صفحه 42:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 آآارزیابی و بازنگری آیا به اهداف پروژه دست يافته ايم؟ آیا پروژه در مهلت نعیین شده به پایان رسیده است؟ اگر پاسخ منفی است. علت آن چیست آیا زمان کافی به برنامه ریزی اختحاص داده شده بود ؟

صفحه 43:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [ارزيابي ‎g‏ بازنگری ام کارهای پروژه از قبل مشخص شده بود ؟ جه ‎eee‏ پروژه به وقوع پیوست که قابل اجتناب ‎age‏ + چه مشکلاتی با برنامه ریزی قبلی قابل پیشگیری بود؟ آیا اقرادی که مسئولیت بخش های مختلف پروژه را بر عهده داشتند. برای این کار مناسب بودند ؟ آیا همه افراد انگیزه تکمیل پروژه را داشتند؟ آیا پروژه با بودجه تعیبن شده به پایان رسید ؟ اگر بخواهیم از ابندا شروع کنیم. عملکرد ما چگونه اهد بود؟

صفحه 44:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [امفار کردن تماس های تلقنی دام تلقن تلفن هاى بيهوده تلفن هایی که از بیرون زده می شود تلفن هایی که به بیرون زده می شود

صفحه 45:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 آآدام تلفن و موبایل

صفحه 46:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [آتلفن های بیهوده ع / زک

صفحه 47:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [آتلفن هایی که از بیرون زده می شود جه تعداد از تلقن ها غير منتظره بود ؟ به جند تلفن نا خواسته ياسخ دادم؟ جند تلفن بيش از حد لازم به طول انجاميد ؟ چه تعدادی از اين تماس ها قابل رسیدگی توسط ديكران بود ؟ ‎sre *‏ از اين تلقن ها مرا از انجام کارهای مهم خود بازد اشت ۱ ‏ود تصدادي از این تقو ها قابل پی كيرى و تفكيك بود ؟ ‎2 ‎ ‎ ‎

صفحه 48:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [آفنون مدیریت تلفن هایی که از بیرون زده می شود هنگامی که مشغول کار هستیم. تلفن به فرد دیگری منتقل شود . ساعت آرامی را در نظر بگیریم که طی آن به تلقن پاسخ ندهیم. در طول جلسات. پاسخ به تلفن ها را به بعد موکول به تماس های فروشندگان ناخواسته. با ادب. محکم. بق مختصر پاسخ دشیم .

صفحه 49:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 8 یت تلفن هایی که از بیرون زده می شود از اگراد بخواهیم در مواگعی که کار کمتری داریم. تماس بی ند هنكام ياسخ كويى به تلقن از انجام کارهای جنبى بيرهيزيم . از يادداشت كردن روى قطعات يراكنده كاغذ ذوددارى كنيم . در صورت امكان تماس شاى مهم را از تماس هشاى غبر ضرورى تفكيك كنيم. از قسمت يذيرش بذواهيم از دادن اسامى به تماس كيرند كان ناشناس ذودد ارى كنند . قهرستى از بهانه ها را براى كوتاه کردن مصالمات تفیه

صفحه 50:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [آفنون مدیریت تلفن هایی که از بیرون زده می شود تزتاشه زیرین تصالمات برقراری تماس بعد از تماس

صفحه 51:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 آانکات دیگری در باره مدیریت زمان و بازنگری روش های دیگر مدیریت زمان بازنگری

صفحه 52:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 آآروش های دیگر مدیریت زمان زمان وسقر تند خوانی کمال طلبی ممکن استة خطر ناک باشد قانون ۱55 (رعایت فشردگی و سادگی - (۱660 ‎It Short and Simple‏ قاطعیت انطباق با محیط و شرایط محول ساختن وظایف اتخاذ نگرش مثبت به زندگی الچتناب از ارسال نامه های الکترونیکی بیهوده

صفحه 53:
۱ ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱0 [اجمع بندی ونتیجه گیری: مدیریت زصان بعنی استفاده ی بفینه از وقت براى رسيدن به اين هدف بايد : عادت هاى قبل را فراموش كنيم . روش هاى جديد را بياموزيم . برای ترک عادات نادرست و یادگیری روش های جدید صبور باشیم. 4

صفحه 54:

پاور پوینت مدیریت زمان برنامه آموزش مديريت زمان در يک هفته اثر دکالن تريسی تعداد اسالید ها 50: سرفصل مطالب مدیریت زمان: خود ـ ارزيابی تسلط بر مکاتبات اداری برنامه ريزی مديريت جلسات مديريت پروژه ها مهار کردن تماس های تلفنی نکات ديگری در باره ی مديريت زمان و باز نگری شناخت عوامل اتالف زمان تغيير دادن عادت ها مبارزه برای کاهش مکاتبات بايگانی مؤثر و صحيح هشت مرحله برای کارآيی طرح های روزانه وظايف رئيس در طول جلسات به عنوان شرکت کننده وظايف ما پيش از تشکيل جلسات چيست؟ چرا جلسات درست پیش نمی رود؟ فنون مديريت تلفن هايی که از بيرون زده می شود جمع بندی ونتیجه گیری: به انتخاب :محمد فایق مجیدی این نسخه نامه الهی که تویی وی آینه جمال شاهی که تویی بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی ی يکهفتهاثردکالنتريس يتزماندر  ‏مدير  یتزمانبرنامهآموزش مدیر  به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙خود ـ ارزيابی تحليل نحوه کنونی صرف زمان شناخت عوامل اتالف زمان تغيير عادات وروشهای پيشين مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙تحليل نحوه کنونی صرف زمان تکميل پرسشنامه ی خود ـ ارزيابی ايجاد جدول زمان بندی کار ها مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙پس از تکميل پرسش نامه و جدول زمان بندی کارها خواهيم دانست که : چه درصدی از کارهايم از پيش برنامه ريزی شده بود؟ آيا روز کاري ام ساختاردرستی داشت؟ آيا کارهای برنامه ريزی شده بيش از حد انتظار به طول انجاميد؟ چرا زمانی طوالنی صرف کارهای بی حاصل شد؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙پس از تکميل پرسش نامه و جدول زمان بندی کارها خواهيم دانست که : چند مورد وقفه در کارهايم ايجاد شد؟ آيا بهره وری داشتم؟ چه زمانی از روز بيشترين بهره وری را داشتم؟ چگونه می توانم کنترل بيشتری بر وقت خود داشته باشم؟ برای چند درصد از وقت خود می توانستم برنامه ريزی درستی به عمل آورم؟ ميزان کارآيی ام را بر اساس امتياز های 1تا 10چگونه برآورد می کنم؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙شناخت عوامل اتالف زمان: گم کردن چيز های مورد نياز جلسات تماس های تلفنی وقفه ها تعلل ها کاغذ بازی های بی حاصل مشکالت کاری واگذاری کار به صورت معکوس کمال طلبی آشفتگی و عدم تمرکز مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙تغيير دادن عادت ها: برای ايجاد تغيير فرآيند چهار مرحله ای زير را بايد درمورد هر يک از عوامل اتالف زمان به کار ببريم: ياد داشت کردن عامل اتالف زمان تهيه فهرست مشکالت حاصل از عادت های اتالف وقت تجسم ذهنی عادت صرفه جويی در زمان پرورش عادت صرفه جويی در زمان مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙تسلط بر مکاتبات اداری: مبارزه برای کاهش مکاتبات رسيدگی مؤثر به کاغذ های کاری بايگانی مؤثر و صحيح مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙مبارزه برای کاهش مکاتبات حذف برخی اسامی از فهرست نامه های صادره به خارج ازشرکت حذف برخی اسامی از فهرست توزيع نامه ها در داخل شرکت درخواست از همکاران که فقط موارد خاص را گزارش کنند مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙مبارزه برای کاهش مکاتبات درخواست از همکاران مبنی بر مختصر و فشرده کردن گزارش کار تغيير مسير نامه ها به هنگام لزوم صحبت کردن را جانشين نوشتن کردن کاستن از حجم کاغذهای ارسالی بازگرداندن کاغذ های کاری غير ضروری به فرستنده آن ها مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙رسيدگی مؤثر به کاغذ های کاری به هنگام رسيدگی به نامه های وارده مصمم باشيد و قاطعانه عمل کنيد. سعی کنيد هر يک از مکتوبات را يک بار بررسی کنيد. بيش از حد از دفاتر يادداشت استفاده نکنيد. محيط کار را در يک زمان مشخص فقط به يک پروژه اختصاص دهيد. از کازيه به عنوان محلی برای انبار کردن کاغذ های کاری استفاده نکنيد. مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙رسيدگی مؤثر به کاغذ های کاری روشAct on it – File it – or – ( RAFT Throw it Away Referارجاع کردن – اقدام کردن – بايگانی – دور ريختن ) را مورد استفاده قرار دهيد. جهت پيگيری کارهای ناتمام يک پرونده در دست اقدام تشکيل دهيد. کاغذ ها را در قفسه ميز دسته بندی کنيد. مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙بايگانی مؤثر و صحيح پاک سازی سيستم بايگانی از کاغذ های بيهوده سازماندهی مجدد پرونده ها مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙برنامه ریزی مشخص ساختن اهداف برنامه ريزی طرح های عملی برنامه های روزانه مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙مشخص ساختن اهداف اهداف کاری اهداف شخصی مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙اهداف کاری تا زمان بازنشستگی به چه چيزهايی می خواهم دست يافته باشم؟ چه در آمدی را برای خود در نظر دارم؟ ترجيح می دهم برای خودم کار کنم يا آن که مدير ارشد يک شرکت بزرگ باشم؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙اهداف کاری آيا در همين کشور به کار خود ادامه می دهم يا به خارج از کشور خواهم رفت؟ آيا داشتن تحصيالت باالتر به نفع من است؟ در چه مهارت های کاری بايد پيشرفت کنم؟ کار در کدام صنعت را ترجيح میدهم؟ شغل ايده آل من چيست؟ به کدام يک از سازمان های حرفه ای ملحق شوم مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙اهداف شخصی سرگرمی ها و عاليق خاصی را که مايلم به آن ها بپردازم کدامند؟ چه مکانی را برای زندگی می پسندم؟ آيا الزم است وقت بيشتری را با خانواده بگذرانم؟ مايل هستم به کدام نقاط دنيا سفر کنم؟ آيا بايد زبان جديدی بياموزم؟ آيا بايد رژيم غذايی مناسب تری در پيش بگيرم؟ آيا بايد تناسب اندام خود را بهبود بخشم؟ خانه مورد عالقه من کدام است؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙برنامه ريزی طرح های عملی اهداف بزرگ را به مراحل قابل دستيابی تقسيم می کند. انگيزه الزم را برای دستيابی به اهداف به وجود می آورد. عملی کردن برنامه هايمان را آسان تر می سازد. نگرش و ديدگاه کلی و مفيدی به ما می دهد. ما را قادر می سازد تا به جای کار های فوری بر کار های مهم تمرکز کنيم. معياری برای قضاوت در مورد پيشرفت کار در اختيار ما قرار می دهد. ما را ياری می کند تا مشکالت را پيش بينی کنيم. مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙برنامه های روزانه : ما را قادر می سازد تا آگاهانه برنامه ريزی کنيم. به عنوان يک يادآوری کننده عمل می کند. به افکار ما نظم و سامان می بخشد. کمک می کند تا کارها را در مهلت تعيين شده به اتمام رسانيم. انگيزه الزم برای کارها را به وجود می آورد. کمک می کند تا توجه خود را بر اولويت ها متمرکز سازيم. مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙هشت مرحله برای کارآيی طرح های روزانه ‏برنامه ريزی پنج دقيقه ای ‏انتقال کارهای نيمه تمام امروز ‏برنامه ريزی ف ّعاليت های فردا ‏در نظر گرفتن ف ّعاليت هايی که به هدف مربوط می شود تقدم دارد ‏کارهايی که ّ حق ّ ‏مح ّول کردن ف ّعاليت ها ‏تخمين زمان الزم برای اجرای هر ف ّعاليت ‏بررسی نامه ها و افزودن مواردی از آن ها به فهرست مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙مدیریت جلسات: چرا جلسات آن طورکه بايد پيش نمی رود؟ چه کارهايی را بايد پيش از جلسه انجام داد؟ چه کارهايی بايد طی جلسات صورت گيرد؟ بعد از جلسه چه بايد کرد؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙چرا جلسات درست پیش نمی رود؟ هزينه تشکيل اين جلسه ها چقدر بوده است؟ آيا هزينه شرکت در اين جلسه ها بيش از مزايای آن ها بوده است ؟ آيا جلسات از پيش و به طور صحيح برنامه ر ِيزی شده بود؟ چه تعدادی از جلسه ها به دليل تأخير حضور شرکت کنندگان به تعويق افتاد؟ آيا جلسه ها مکرر ٌأ بيش از حد انتظار به درازا کشيده است؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙چرا جلسات درست پیش نمی رود؟ آيا مشکالتی در ارتباط با دسـتگاه ها وتجهيزات وجود داشته است؟ آيا مشارکت من در اين جلسه ها ارزندـه بوده است؟ آيا مشارکت سـايرشرکت کنندـگان نيزارزشمند بوده اسـت؟ آيا جلسه ها از دستور کارـ خود منحرف شدـه است؟ آيا تصميماتی که طی جلسه ها اتخاذ شـده به اجرا در آمده است؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙وظايف رئيس جلسه پيش از آغاز آن آيا تشکيل جلسه واقعاً ضروری است؟ چه روش های ديگری به جای تشکيل جلسه وجود دارد؟ اهداف جلسه چيست؟ چه افرادی بايد حضور داشته باشند تا از دستيابی به اهداف اطمينان حاصل شود؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙وظايف رئيس جلسه پيش از آغاز آن نتايج دستيابی به اهداف چيست؟ هزينه تشکيل جلسه چقدر است؟ چه وسايل وتسهيالتی برای تشکيل جلسه ضروری است؟ اگر وجود يک دستور کار در جلسه الزامی است ،آيا تهيه شده ودر اختيار همگان قرار گرفته است؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙وظايف رئيس جلسه پيش از آغاز آن آيا تمام شرکت کنندگان از زمان شروع و محل تشکيل جلسه آگاهی دارند؟ آيا همه شرکت کنندگان اطالعات الزم را دريافت کرده اند؟ آيا الزم است همه شرکت کنندگان در تمام طول جلسه حضور داشته باشند؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙به عنوان شرکت کننده وظايف ما پيش از تشکيل جلسات چيست؟ آيا حقيقتاً شرکت من در جلسه ضروری است؟ آيا راه های ديگری به جز شرکت در جلسه وجود دارد؟ آيا از زمان و مکان تشکيل جلسه به خوبی آگاهی دارم؟ آيا برنامه ام را طوری تنظيم کرده ام که سر وقت در جلسه حاضر شوم؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙به عنوان شرکت کننده وظايف ما پيش از تشکيل جلسات چيست؟ چه کمکی به جلسه خواهم کرد؟ هدف من از شرکت در جلسات چيست؟ـ چه مدارکی را بايد آماده سازم؟ آيا شرکت من در تمام طول جلسه ضروری است يا آن که حضور در بخشی از آن کافی است؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙وظايف رئيس در طول جلسات افرادی که دير به جلسه می آيند دستور کار پنهان بحث های بی هدف اندک بودن تعداد شرکت کنندگان وقفه ها بحث و جدل عدم قاطعيت گروه مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙وظايف رئيس جلسه همواره جلسات را سر وقت آغاز کنيد. اهداف مشخصی برای جلسات تعيين کنيد. در طول جلسات همواره نگرش مثبت داشته باشيد. اقدامات جلسات قبلی را پی گيری کنيد. فردی را که بايد صورت جلسه را ته ّيه کند، مشخص سازيد. مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙وظايف رئيس جلسه شرکت کنندگان کم حرف را به شرکت ف ّعاالنه تشويق کنيد. از مطرح شدن موارد جنبی جلوگيری کنيد. مباحث را به دستور کار جلسه محدود سازيد. در مورد جدول زمانی دستور کار سخت گير و قاطع باشيد. تصميمات و اقدامات اتخاذ شده را در خالل جلسه و هم چنين در پايان آن جمع بندی کنيد. اطمينان حاصل کنيد که کليه موضوعات دستور جلسه بررسی شده است. جلسه را به موقع خاتمه دهيد. مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙چه اقداماتی بايد توسط شرکت کنندگان در خالل جلسه انجام گيرد؟ مشارکت فعال و سازنده محدود کردن مباحث در قالب دستور کار تمرکز بر اهداف جلسه آگاهی از اقدامات پی گيری خود داری از بحث های خصوصی طی جلسه مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙وظايف رئيس جلسه پس از خاتمه آن آيا جلسه موفق بوده است؟ آيا افراد مناسب در جلسه شرکت کرده اند؟ آيا همه موارد موجود در دستور کار مورد بررسی قرار گرفته است؟ چگونه بايد به کارهای ناتمام رسيدگی کرد؟ آيا صورت جلسه بايد توزيع شود؟ در آينده چه تغييراتی را بايد در روش خود منظور دارم؟ آيا بدون تشکيل جلسه نيز می توانستيم به نتايج مشابهی دست يابيم؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙وظايف شرکت کنندگان پس از خاتمه جلسه آيا حضور من در جلسه به راستی ضروری بود؟ آيا از اقدامات پی گيری آگاهی کامل دارم؟ آيا مشارکت سازنده ای در جلسه داشته ام؟ـ در جلسات بعدی چه تغييراتی را بايد در روش خود منظور دارم؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙مدیریت پروژه ها برنامه ريزی کنترل ارزيابی و بازنگری مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙برنامه ریزی تعيين هدف تحليل هزينه ـ فايده تقسيم مراحل پروژه به فعاليت های جداگانه زمان بندی اجرای وظايف محول کردن وظايف در مواقع مناسب مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙کنترل پروژه فرآيند نظارت بر پروژه است به نحوی که ما را نسبت به صحت اجرای آن و اتخاذ اقدامات اصالحی در موارد الزم مطمئن می سازد. مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙کنترل کار های زمان بندی شدهـ پروژهـ را به طور روزانه نظارت کنيد. وظايف پروژه را همواره در اولويت ”الف“ قرار دهيد. با استفاده از دفـتر يادداشت خود مهلت پايان اختيارات را پی گيری کنيد. به طور ادواری به صفحه شرح کلی پروژه مراجعه کنيد. برای مدارکی که حساسيت زمانی دارد ،يک پرونده در دست اقدام تهيه کنيد. مدارک پروژه را در يک پرونده نگهداری کنيد. مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙ارزیابی و بازنگری آيا به اهداف پروژه دست يافته ايم؟ آيا پروژه در مهلت تعيين شده به پايان رسيده است؟ اگر پاسخ منفی است ،علت آن چيست؟ آيا زمان کافی به برنامه ريزی اختصاص داده شده بود؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙ارزیابی و بازنگری آيا تمام کارهای پروژه از قبل مشخص شده بود؟ چه مشکالتی طی پروژه به وقوع پيوست که قابل اجتناب بود؟ چه مشکالتی با برنامه ريزی قبلی قابل پيشگيری بود؟ آيا افرادی که مسئوليت بخش های مختلف پروژه را بر عهده داشتند ،برای اين کار مناسب بودند؟ آيا همه افراد انگيزه تکميل پروژه را داشتند؟ آيا پروژه با بودجه تعيين شده به پايان رسيد؟ اگر بخواهيم از ابتدا شروع کنيم ،عملکرد ما چگونه خواهد بود؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙مهار کردن تماس های تلفنی دام تلفن تلفن های بيهوده تلفن هايی که از بيرون زده می شود تلفن هايی که به بيرون زده می شود مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙دام تلفن و موبایل مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙تلفن های بیهوده مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙تلفن هايی که از بيرون زده می شود چه تعداد از تلفن ها غير منتظره بود؟ به چند تلفن نا خواسته پاسخ دادم؟ چند تلفن بيش از حد الزم به طول انجاميد؟ چه تعدادی از اين تماس ها قابل رسيدگی توسط ديگران بود؟ چه تعدادی از اين تلفن ها مرا از انجام کارهای مهم خود بازداشت؟ چه تعدادی از اين تلفن ها قابل پی گيری و تفکيک بود؟ مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙فنون مديريت تلفن هايی که از بيرون زده می شود هنگامی که مشغول کار هستيم ،تلفـن به فرد ديگری منتقل شـود. ساعتـ آرامی را درـ نظر بگيريم که طی آن به تلفن پاسخ ندهيم. در طول جلسات ،پاسخ به تلفـن ها را به بعد موکول کنيم. به تماس های فروشندگان ناخواسته ،با ادب ،محکم، و مختصر پاسـخ دهيم. مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙فنون مديريت تلفن هايی که از بيرون زده می شود از افراد بخواهيم در مواقعی که کار کمتری داريم ،تماس بگيرند. هنگام پاسخ گويی به تلفن از انجام کارهای جنبی بپرهيزيم. از يادداشت کردن روی قطعات پراکنده کاغذ خودداری کنيم. در صورت امکان تماس های مهم را از تماس های غير ضروری تفکيک کنيم. از قسمت پذيرش بخواهيم از دادن اسامی به تماس گيرندگان ناشناس خودداری کنند. فهرستی از بهانه ها را برای کوتاه کردن مکالمات تهيه کنيم. مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙فنون مديريت تلفن هايی که از بيرون زده می شود برنامه ريزی مکالمات برقراری تماس بعد از تماس مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙نکات ديگری در باره مديريت زمان و بازنگری روش های ديگر مديريت زمان بازنگری مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙روش های دیگر مدیریت زمان زمان وسفر تند خوانی کمال طلبی ممکن است خطر ناک باشد قانون ( KISSرعايت فشردگی و سادگی Keep( - ‏It Short and Simple قاطعيت انطباق با محيط و شرايط محول ساختن وظايف اتخاذ نگرش مثبت به زندگی اجتناب از ارسال نامه های الکترونيکی بيهوده مدیریتزمانبرنامهآموزشمديريتزماندريکهفتهاثردکلانتريسی به انتخاب :محمد فایق مجیدی 📙جمع بندی ونتیجه گیری: مديريت زمان يعنی استفاده ی بهينه از وقت برای رسيدن به اين هدف بايد : عادت های قبل را فراموش کنيم . روش های جديد را بياموزيم. برای ترک عادات نادرست و يادگيری روش های جدـيد صبور باشيم. پایان

39,000 تومان