صفحه 1:
OS و رموژ درس ۴ فئون دوازدهم رو مرور
y دانش ها وقئون وین ارلیه های ادپی:
ay hee
ترین بخش علوم و قنون ادییه
چهل ۴۰ واژه مستعد مچاژ —
سوالات پر تکرار کنکور و مون نهایی ادپیات
ا once کنکور
ونه9 مچاز مهم و امتحانی ار
کتاپ درسی
خارسی دواژدهم
آموزش های جهانی
صفحه 2:
۱ فهرست مطالب :
۱-نکات و رموز درس ۴ فنون دوازدهم رو مرور کنیم...
۲-هفت نکته برای مطالعه درس علوم و فنون ادبی
۳-چهل ۴۰ واژه مستعد مجاز
۴ سوالات پر تکرار کنکور و آزمون نهایی ادبیات فارسی
۵-نه٩ مجاز مهم و امتحانی از کتاب درسی
فارسی دوازدهم
۶-سازمان جهانی آموزش یونسکو
تعداد اسلاید ۶۰
صفحه 3:
3 €
al,
ES 4 بریم با هم نکات و رموز درس 2
لاقل ,. : ۲
3 > قنون دوازدهم رو مرور كنيم ...
eal,
د لا *سبک شناسی دوره با زگشت و
لا
و > بیداری*
3 3
al, ا:سبک شعر
للا
a> زبانی 10۲
wes ce >
للا
د ۰۴
للا
2 3
للا
“mn?
> 3
صفحه 4:
>
+ .2 ...1
سادگی و روانی بایزد ۳
ترین ویژگی شعر عصر د 5۷
بیداری است .
+ ۰
> زبان برنده نفخت در ( 5
1
دوره بیداری: شعر ma?
57 ۳
>“ شاعران وفادار : بهار mn
ادیب الممالک رهظا
18
€
€
€
€
۳۷
2
2
د
3
3
€
€
€
€
€
€
€
€
صفحه 5:
= ۳
0 ۳ امروزی
: فق امر
١ an معلمان موفق
۲ اند یگ بند :
a; آماده اند بگو
er: نيم اما باهم
a” ما هم نمی دانیم
au
an; آموزیم.
=
۰۴
2
2
2
3
©
صفحه 6:
3 €
Al, ,,
al, شاعران کوچه و بازار نگیلانی و
at, عارف قزوینی
al,
at 5 ۴ وازگان کهن
د > (بادافره.خليدن. كلخذن )
3 €
د #8 ۲ افزایش دایره واژگان
a 1 ۹ ( انگلیسی_قرانسوی_روسی_ترکی)
د ۲ a
«a ۲ 2
a > تس
للا
> 3
@
صفحه 7:
کم کاربردی جمله ها
وترکیبات زبانی
دلایل 17
گرایش به محنوا
نداشتن تسلط بر ادبیات
حهن
به شتاب شعر سرو 6
>
صفحه 8:
>
د 15
7 توجه شاعران به قالب BE
هاى مستزاد وجهار ياره ود كل
eas?
€
€
€
سرودن تصنیف موجب
گرایش به قالب های نویند
وکم کاربرد شد.
صفحه 9:
<کلی نگری و ذهنی
گرایی به جزئی نگری و
رمز: در قلسفه
صفحه 10:
ا( شاخص ترین مضمون های عصر بیداری:
بأ آزادی: مترادف دموکراسی غربی
y وطن: مورد توجه بغار,دهندا.ادیب
الممالک
:ٍ قانون: بنیادی ترین تفکر وخواست
مشروطه خواهان
y تعلیم وتوبیت جدید
ب توجه به مردم: بارزترین ویژگی/دفاع
از کارگران وتوجه به جایگاه زا
شاعران لاهوتی و فرخى
=
a
=
=
7
تن
‘7
صفحه 11:
‘aI
Hl : دانش ها وفنون
1 8
0 تین
“كك #ارایه های ادبی:
<a
3 علوم و فنون ادبیه
8 نقطه ضعف اكثريت
€
€
€
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا تما لیا ايها ليها ليها
صفحه 12:
سحت ترين بحش علوم و
فنون أدبيه
نقطه ضعف اکتریت
بچه های انسانی كه اكه
در شما تبدیل به نقطه
قوت بشه تراز خیلی
خوبی در فنون بهتون
میده
۸ مرور چند نکته ضروری
در ابتدا :
اول از همه بايد بد
eee 5 1 1 1 ۵ ها
مم م م م هم م مه
صفحه 13:
مهم ترين ارايه ها
مخصوص بايه يازدهم
صفحه 14:
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 15:
3 €
a 3
چ ال 3 حالا بریم سراغ راهکار و روش:
an
< و[ خواندن درسنامه و مطالعه ارایه
دح
د at های رایج در اشعار خیلی بدردتون
2 > ميذوره( مثلا در مبحث استعاره در
الا انتهای کتاب های آموزشی یک
> اه جدولی شامل استعارات رایج و متداول
3 2-5 در شعر های مختلف آورده حتما
at, مطالعه اش کنین)
mn
> >
> 3
©
صفحه 16:
م م م
داخل دفتر يادداشت
كنين و در آخر شما
مجموعه از مثال ها و
آرايه هاى معمول در
اشعار دارين كه قطعا
۵ ۵ و هه 5 5 1 1 1 1 ها
مم م م م مهم م مه
صفحه 17:
[] حل تست های بسیار زیاد
مخحوها تست های ترکیبی برای
دوران جمع بندی (قراموش نکنین !
کسی میتونه به مضارت بالایی در
اين مبحث برسه که منال های
بیشتری ببینه بنابراین کار کردن
چند منبع پیشنهاد ميشه در صورتی تب
که به منبع اولتون تسلط کافی و 5
داشته باشین )
صفحه 18:
21 داشتن روتین شبانه
معجزه مبكنه
3 حل سوالات كنكور
های گذشته مربوط به این :
بخش باعث آشنايى بيشترتون 8
صفحه 19:
3 نترسین » خیلی از
بچه ها با چندبار تمرین و
که به سوالاتش جواب بدن
تکرار میتونین درصد فوق
العاده ای بدست بیارین
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 20:
7 اشتباهات تون و
رها نکنین
( اگر تستی رو اشتباه
میزنین حتما زمانی رو
اختصاص بدین تا مجددا
برین و اون تست را
کار کنین اینطوری تو
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 21:
ao
محمد فایق مجیدی
fayihg.majidi@
صفحه 22:
سس
at,
1 وازگان مستعد مجاز:
ew?
۳ ۳ .
5 1 سر انديشه
و : غال > سردي عالم
دك
i > 3 دنيا > مردم دنيا
al,
al, گردون > مردم گردون
3 ل a شهر - مردم شضر
1
و
3 ايران ->مردم ابوان
للا
“on?
> €
مجلس > اهل مجلس ©
صفحه 23:
خانه اهل خانه
جام » شراب
بياله » شراب
ساغر > شراب
alow, © شراب
صدف ۰ مروارید
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 24:
سینه - قلب
دست ©> انكشت
سر > موی سر
حرف -> سذن
كل > بهار
فروردين > بهار
نكين > انكشت
صفحه 25:
چشم agag انسان
سر وجود انسان
بام ails
كف > دست
باده > جام شراب
صفحه 26:
دم -> سذن
نفس > سذن
بازو > قدرت
خون > کشتن
ماه -> تور ماه
خورشید > نور خورشيد
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا ليها انا لیا ايها ايها ليها
میم موم مهم مهم
6 2 5 2 5 5 5
۳5۵ ۵ ۲ ۳ ۳ ۳
©
صفحه 27:
قلم > دستور
کمان نبراندازی
لللل
میم موم مه موم
5 0 5 5 15
۵ ۲ ۲ ۳ ۳
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها
صفحه 28:
€ >
Ml,
Ml,
. ME,
د 280 خاک وجود انسان
للا
۳ خاك ©> كو
رق
aI : ۱
دس فاك > زمين
aI ۳
Ses 1 3 >
دا آهن > تبشه
at,
ده آموزه یونسکو a
©
صفحه 29:
محمد فایق مجیدی
fayihg.majidi@
(ee
صفحه 30:
لیا لیا .لیا _ لا
> ورن کرام یک از اس 0 منعول مفاعیل مفاعیل فعولن <
سوال : وزن كدام ب ea e we 55
ا ۰ مستفعل مستفعل مستفعل فعلن ( وزن
ىشو اول ناهمسان كه به شيوه دوم به صورت
همسان خوانده مى شود )
wile wie که به دو شیوه خوانده
شوند
اوزان زیر هستند :
#مفعول مفاعیلن مفعول مفاعیلن <
=
ناناعن مان ا
صفحه 31:
a
6
قلا الاي
الال توجه : اين وزن در آزمون هاى نهايى بسيار
a تکرار شده است
Coe 2 9 نکته : ار در تست کنکور هم صورت سوال به
Soe این صورت بود که کدام بیت همسان است
5 و حتما حواستان به این نکته باشد که شیوه اول
خوانش به صورت ناهمسان و شیوه دوم به
صورت همسان می باشد
a
vwWvuy
3
د
3
3
3
2
2
>
مم م م م موم و
©
صفحه 32:
==
2 و و۴ منعول مناعلن فعولن < مستفعل فاعلات 4
“aa فعلن ( ناهمسان )
>«
al,
al; مفعول مفاعیل مفاعیل فعل - مستفعل 4
8 8 مستفعل مستفعل فع ( شیوه اول خوانش به
دا a صورت ناهمسان است و شیوه دوم به صورت
cat, ان )
۰۱۳ ۳
Al,
د ال
al,
at,
للا
و
@
صفحه 33:
2
2
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 34:
عاد
aI, ۱ ۱
0 مفعول فاعلات 28
مفاعیل فاعان - cma?
قعل( ناهمسان وم د و9
صفحه 35:
۸نکته مهم :
بيت هايى كه با رکن
مفعول آغاز مى شوند
(بيت هايى كه با دو هجاى
بلند آغاز مى شوند) به دو
شيوه تقسيم بندى مى
شوند
برعكس اين نكته هم مى
توان برداشت كرد
2
زع
3
2
2
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 36:
ومسي يدي
اننا لا لیا لا لیا لیا لیا لیا انا اننا الا لا
صفحه 37:
بخش چهارم
محمد فایق مجیدی
fayihg.majidi@
صفحه 38:
8 6 ٩ ٩ ۵ ٩ ۵ ٩ ٩ ٩ ٩ ٩ ٩
1
3
i
1
2 1
q
1
صفحه 39:
خط از کرانه رود
تيبر می خواندند
مجاز از مردم
کرانه رود تیبر
es محادار
۷
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 40:
3
a;
للا
”يا لب و دندان سنايى همه توحيد تود
/مكر از آتش دوزخ بودش روی
رهايبى
كلب و دندان : مجاز از کل وجود
a;
صفحه 41:
صفحه 42:
بكقت
آن که که باشم aid در خاک
>
i
1
1
1
1
صفحه 43:
یکی تازی ای بر نشسته
سیاه/همی خاک نعلش
به ماه
J
1
صفحه 44:
گر در سرت هوای وصال است
حافظا/ باید که خاک دركه اهل
هنر شوى
oO "لاسر مجاز از فكر
لا
میم موم مهم مهم
6 2 5 2 5 5 5
0 ۵ ۵ 5۵ ۳ ۳ ۳
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا تما لیا ايها ليها ليها
صفحه 45:
ما قدرت اجاره حياط دربست
ا
01111111
انا .ليها .ليها .ليها
صفحه 46:
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 47:
محمد فایق مجیدی
fayihg.majidi@
صفحه 48:
ده ویژگی معلمان
اصروزی
از دیدگاه
سازمان جهانی آموزش
يونسكو
>
زع
3
2
2
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
NO Lda Maul of ei
صفحه 49:
ده آموزه یونسکو
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها
میم موم مهم موم
a
=
صفحه 50:
= ۳
0 ۳ امروزی
: فق امر
١ an معلمان موفق
۲ اند یگ بند :
a; آماده اند بگو
er: نيم اما باهم
a” ما هم نمی دانیم
au
an; آموزیم.
=
۰۴
2
2
2
3
©
صفحه 51:
]درس دوم:
©- معمان امروزي مي دانند:
در وهله نخست معلم دانش آموزان
هستند»
نه معلم كتب درسى
2
3
3
2
)=
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
@
صفحه 52:
| درس سوم :
© معلمان فقط عرضه كنندكان 3
دانش نيستند»
صفحه 53:
درس چشارم:
<معلمان موفق امروزي مي دانند:
آثر گذاري بردانش آموزان بی انگیزه
نیز از اهداف مهم آنهاست.
ده
مم م م م موم و
ا 8 8 2 5 5 5
۳5۵ ۵ ۲ ۳ ۳ ۳
لا با ها با با با با نا با نا با با نا با
صفحه 54:
درس پنجم :
-G معلمان موفق امروزي
مي دانند-
زنك تفريح
fecal gas plea eg
©
صفحه 55:
ادرس oe oe ۰
9- معلمان موفق امروزي
مي دانند برداشتن
از اهداف آنهاست.
صفحه 56:
د للع
- ۵
Sm? ]درس هکتم:
at, © معلمان موفق امروزي
لل
“a? مي دانند كليد قرن اخير
3 €
an يادگيري مداوم است
a, ۰
al,
al, 1
at, ۳ سرد
al,
صفحه 57:
۳ درس 2 eo. 2
0 معلمان موفق امروزي
مناسب برای احساس اعنیت در
دانش آموزان فراهم نمایند.
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 58:
| درس نهم :
©- معلمان موفق امروزي
مي دانند
سهم هر دانش آموز
از يادگيري اهمیت دارد.
دلیل موفقیت نظام آموزشی فنلاند
©
صفحه 59:
درس دهم :
00 معلمان موفق امروزي
مي دانند
آنها علاوه برنيازهاي علمي
نيازهاي معنوى واخلاقى را بايد مد
نظر قرارمي دهند.
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 60:
can دبیر بازنشسته
Coe زان و ادبیات فارسی
2-5 ۲ نگارنده کتاب:به
ال آموزش بدبین نیستم
باس همکار افتخاری
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها
از ده سال
صفحه 61:
3
زع
3
2
2
2
2
د
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 62:
گر
6 6 ۵ ٩ 6 ۵ ۵ 465 © ©
BEE eee ee eee 1
صفحه 63:
محمد فایق مجیدی
fayihg.majidi@