صفحه 1:
سوالات ogo) 9 79S NYS A
نهايى ادييات
ونه٩ مچاز مهم و امتحانی ار ۵
کتاپ درسی
فارسی دوازدهم
صفحه 2:
فهرست مطالب :
|-سوالات پر تکرار کنکور و آزمون نهایی
ادییات فارسی
۲-نه٩ مجاز مهم و امتحانی از کتاب درسی
فار سی دواز ده
۳-سازمان جهانی آموزش بونسکو
تعداد اسلاید ۳۰
صفحه 3:
لیا لیا .لیا _ لا
> ورن کرام یک از اس 0 منعول مفاعیل مفاعیل فعولن <
سوال : وزن كدام ب ea e we 55
ا ۰ مستفعل مستفعل مستفعل فعلن ( وزن
ىشو اول ناهمسان كه به شيوه دوم به صورت
همسان خوانده مى شود )
wile wie که به دو شیوه خوانده
شوند
اوزان زیر هستند :
#مفعول مفاعیلن مفعول مفاعیلن <
=
ناناعن مان ا
صفحه 4:
a
6
قلا الاي
الال توجه : اين وزن در آزمون هاى نهايى بسيار
a تکرار شده است
Coe 2 9 نکته : ار در تست کنکور هم صورت سوال به
Soe این صورت بود که کدام بیت همسان است
5 و حتما حواستان به این نکته باشد که شیوه اول
خوانش به صورت ناهمسان و شیوه دوم به
صورت همسان می باشد
a
vwWvuy
3
د
3
3
3
2
2
>
مم م م م موم و
©
صفحه 5:
==
2 و و۴ منعول مناعلن فعولن < مستفعل فاعلات 4
“aa فعلن ( ناهمسان )
>«
al,
al; مفعول مفاعیل مفاعیل فعل - مستفعل 4
8 8 مستفعل مستفعل فع ( شیوه اول خوانش به
دا a صورت ناهمسان است و شیوه دوم به صورت
cat, ان )
۰۱۳ ۳
Al,
د ال
al,
at,
للا
و
@
صفحه 6:
2
2
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 7:
عاد
aI, ۱ ۱
0 مفعول فاعلات 28
مفاعیل فاعان - cma?
قعل( ناهمسان وم د و9
صفحه 8:
۸نکته مهم :
بيت هايى كه با رکن
مفعول آغاز مى شوند
(بيت هايى كه با دو هجاى
بلند آغاز مى شوند) به دو
شيوه تقسيم بندى مى
شوند
برعكس اين نكته هم مى
توان برداشت كرد
2
زع
3
2
2
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 9:
ومسي يدي
اننا لا لیا لا لیا لیا لیا لیا انا اننا الا لا
صفحه 10:
ao
محمد فایق مجیدی
fayihg.majidi@
صفحه 11:
8 6 ٩ ٩ ۵ ٩ ۵ ٩ ٩ ٩ ٩ ٩ ٩
1
3
i
1
2 1
q
1
صفحه 12:
خط از کرانه رود
تيبر می خواندند
مجاز از مردم
کرانه رود تیبر
es محادار
۷
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 13:
3
a;
للا
”يا لب و دندان سنايى همه توحيد تود
/مكر از آتش دوزخ بودش روی
رهايبى
كلب و دندان : مجاز از کل وجود
a;
صفحه 14:
صفحه 15:
بكقت
آن که که باشم aid در خاک
>
i
1
1
1
1
صفحه 16:
یکی تازی ای بر نشسته
سیاه/همی خاک نعلش
به ماه
J
1
صفحه 17:
گر در سرت هوای وصال است
حافظا/ باید که خاک دركه اهل
هنر شوى
oO "لاسر مجاز از فكر
لا
میم موم مهم مهم
6 2 5 2 5 5 5
0 ۵ ۵ 5۵ ۳ ۳ ۳
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا تما لیا ايها ليها ليها
صفحه 18:
ما قدرت اجاره حياط دربست
ا
01111111
انا .ليها .ليها .ليها
صفحه 19:
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 20:
محمد فایق مجیدی
fayihg.majidi@
(ee
صفحه 21:
ده ویژگی معلمان
اصروزی
از دیدگاه
سازمان جهانی آموزش
يونسكو
>
زع
3
2
2
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
NO Lda Maul of ei
صفحه 22:
ده آموزه یونسکو
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها
میم موم مهم موم
a
=
صفحه 23:
= ۳
0 ۳ امروزی
: فق امر
١ an معلمان موفق
۲ اند یگ بند :
a; آماده اند بگو
er: نيم اما باهم
a” ما هم نمی دانیم
au
an; آموزیم.
=
۰۴
2
2
2
3
©
صفحه 24:
]درس دوم:
©- معمان امروزي مي دانند:
در وهله نخست معلم دانش آموزان
هستند»
نه معلم كتب درسى
2
3
3
2
)=
2
2
3
3
3
3
د
2
>
>
@
صفحه 25:
| درس سوم :
© معلمان فقط عرضه كنندكان 3
دانش نيستند»
صفحه 26:
درس چشارم:
<معلمان موفق امروزي مي دانند:
آثر گذاري بردانش آموزان بی انگیزه
نیز از اهداف مهم آنهاست.
ده
مم م م م موم و
ا 8 8 2 5 5 5
۳5۵ ۵ ۲ ۳ ۳ ۳
لا با ها با با با با نا با نا با با نا با
صفحه 27:
درس پنجم :
-G معلمان موفق امروزي
مي دانند-
زنك تفريح
fecal gas plea eg
©
صفحه 28:
ادرس oe oe ۰
9- معلمان موفق امروزي
مي دانند برداشتن
از اهداف آنهاست.
صفحه 29:
د للع
- ۵
Sm? ]درس هکتم:
at, © معلمان موفق امروزي
لل
“a? مي دانند كليد قرن اخير
3 €
an يادگيري مداوم است
a, ۰
al,
al, 1
at, ۳ سرد
al,
صفحه 30:
۳ درس 2 eo. 2
0 معلمان موفق امروزي
مناسب برای احساس اعنیت در
دانش آموزان فراهم نمایند.
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 31:
| درس نهم :
©- معلمان موفق امروزي
مي دانند
سهم هر دانش آموز
از يادگيري اهمیت دارد.
دلیل موفقیت نظام آموزشی فنلاند
©
صفحه 32:
درس دهم :
00 معلمان موفق امروزي
مي دانند
آنها علاوه برنيازهاي علمي
نيازهاي معنوى واخلاقى را بايد مد
نظر قرارمي دهند.
اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها
مم م م م موم و
صفحه 33:
can دبیر بازنشسته
Coe زان و ادبیات فارسی
2-5 ۲ نگارنده کتاب:به
ال آموزش بدبین نیستم
باس همکار افتخاری
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها
از ده سال
صفحه 34:
3
زع
3
2
2
2
2
د
3
3
3
د
2
>
>
صفحه 35:
گر
6 6 ۵ ٩ 6 ۵ ۵ 465 © ©
BEE eee ee eee 1
صفحه 36:
محمد فایق مجیدی
fayihg.majidi@