صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحيم
درس:
تحلیل آثار اسکار نیمایر
استاد مربوطه:
دانشجو:
رشته تحصیلی:
زیم سال تحصیلی
صفحه 2:
اسکار نیملیر ( به پرتغللی: رم( سول) ()
معمار. برزییلی
در. سال ۱۹۰۷ میلادی در شهر ریو دو ژلنیرو برزیل زلده شد.
دن همان شهر در سال ۱۹۳۴ از. مدرسه هنرهای زیبا درجه مهندسی معماری دریافت کرید.
نیمایر در نیمه دهه ۱۹۴۰ از شاگردان لوکیربوزیه طراح و معمار بزرگ سونیسی بود.
در نهایت در سال ۲۰۱۲ میلادی درگنشت. (*1006 سال)
صفحه 3:
Sus
مصالح لصلی کارهای نیمایر آهن و بت لست. لما لو لین مولد سخت و زمخت رد در قالبی نرم و ظریف عرضه کرد. نیمایر
بارها گفته بود که فرمهای سخت و زولیای حاد و تیز ربا دوست ندارد. در. معماری نیمایر. خلاقیت و تخیلی جسورلنه دیده میشود.
لي معمارى را به گردش آزلد رنگ و نور و فضا نزدیک کرید و حتی بناهای سنتی را با نگاهی تازه و بدیع بازساخت. لو معتقد
بود كه در سطوح صاف و تیز حس و نشانی غیر لنسانی وجود دلرد. به نظر. لو سطوح ملایم. خمیده و ظریف به طبع و ذوق.
لنسان نزدیک تر. لست. وی در. مقالهلی می گوید که پیکر. لنسان برلی ما آشناترین و طبیعیترین فرم خارجی لست. در بدن آدم
هیچ زلویهلی نیست. همه لندلمها با نرمی و پیچ و خمهای ظریف به هم گره خوردهلند.
صفحه 4:
بنای سازمان ملل متحد در نیویورک
صفحه 5:
یکی از کارهای مشترک لو با لوکوربوزیه معمار سونیسی» طرلحی ساختمان ماندگار سازمان ملل متحد در نیوبورک لست که
با لين طرح شهرتى جهانى يافت.
سازمان ملل به عنولن بزركترين سازمان بين للمللى صلح در جهان» دو سال بس لز لفتتاح خود به دنبال مکانی مناسب برلی
لستقربلر دفتر مرکزیی بود. بربلی طرلحی لین ساختمان لز. معماران برجسته دعوت شد تا به صورت مشارکتی و صلح لمیز. و نه
رقابتی» طرح های خود رل لرلئه دهند.
صفحه 6:
ترا رید ی از مرلسر جون به بیبیرک آمدند تا در طرلعی لین سازمان نقش لفرینی کف لماب دی اعادی سر ار و
لى طرلحى مشاركتى محقق نشد. هبنت دلوران بعد لر جند جلنه لر ريد کر ۵ ۱ ۱
لوکوروبوزیه را بركزيدند تا لنتخاب نهايى بين لين دو طرح صورت پنیرد. لیدمی نیمایر که جدا سازی ساختمان دبیرخانه و
مجمع عمومی به دو برج بزرگ و ساخت میدلن شهری بین دو برج را مطرح میکرد نسبت به لیدهمی لستادش لوکوربوزیه که
کی كر كران صملكر. ها بود مناسب تر به نظر میرمید و ورد مرللف فرار گر 3
صفحه 7:
ت به دو برج نيماير fe ely ازمان ملل» به کررسی
نیمایر. نیز با خولستهی کارفرما مولفقت کرد و ose
صفحه 8:
صفحه 9:
کلیسای جامع برازیلیا
لسر د
صفحه 10:
کلیسای جامع برازیلیا درب سال ۱۹۵۸ در پایتخت بریزیل به وسیله لسکار. نیمایر طرلحی شده لست.
ستونهای لین کلیسا به طورری طرلحی شدهلند که بیانگر. دو. دستی باشند که به سوی آسمان دراز. شدهلند.
لين كليسا لز ۱۶ ستون بتنی با وزن ٩۰ تن ساخته شده هست.
بیرون کلیسا شبیه طرح مدور و ساختار. آجدار هست.
صفحه 11:
صفحه 12:
در کلیسای جامع برلزیلیا» د
بن كليسا به جای فضای گرفته و تیره و تار قدیم. فضایی پر روح» زنده و جاندار لست که در آن
.ملست
صفحه 13:
.در طرلحی لین بنا از کلیسای مترپولیتن لیورپول للهام گرفته شده هست
صفحه 14:
صفحه 15:
کنگره ملی برزیل
صفحه 16:
لز دههی ۱۹۶۰ کنگره ملی برزیل جایگاه خودش ريل در برازیلیا پیدا کرد و مانند بیشتر ساختمانهای دولتی شهر. توسط لسکار-
نيماير طربلحى شده بود كه لز سبك معمارى مدرن برزيل تبعيت مىكرد.
صفحه 17:
خیابان اصلی شهر برازيليا با چشم انز کنگره ملی در دوردست
صفحه 18:
دارید که تظاهرلت آنجا شکل میگيرد.
در مقابل آن زمین چمن بزرگی وجود دارد که تظاهر.
صفحه 19:
PLANTA BALA
‘GROUND FLOOR PLAN
PLANTA PRIMERA/
FIRST FLOOR PLAN
صفحه 20:
سالن کنفرانس شهرک راولو
صفحه 21:
شهرک رلولو. ربا نگین ساحل آمالفی از. سولحل جنوب لیتالیا میدلنند.
در هر تابستان یک فستیوال معروف موسیقی در لین شهرک برگزار میشود که بیشتر. مرلسم آن بصورت رو باز در فضای با
ساختمان تاریخی ویلا روفالو انجام میشد.
به منظور. لجتتاب لز بهم خوردن مربلسم بو
سالن کنفرانس سرپوشیده گرفتند و در سال ۰
می تغییربلت جوی و برلی جذب نشستهای تجاربی به ش تصمیم به ساخت یک
۰ لسکار نیمایر به عنولن معمار پروژه لنتخاب شد.
صفحه 22:
ساختمان روی یک ستون تکیه دارد که مسیری بصورت صفوف. منظم برای مخطبان که لز یک طرف بوسیلهی یک
بازنشوی دلیرملی شکل, شیشهلی ولرد میشوند لیجاد میکند.
وروی یره ای کل ورودی شيشه لی و ستونهای آن
صفحه 23:
,محل لستقرار از شیب سایت تبعیت میکند و صحنه نمایش به طرف دریبا کنسول, شده لست
کنسول شدن صحنه ی نمایش
صفحه 24:
لين طریلحی مناظر زیبایی ربا از سالن کنفرانس به تپههای شمالی بدست میدهد در حالی که یک دهانهی کوچکتر. در. دییلر مقابله
دید خوبی به ساحل لرلئه میدهد.
دهانه ی کوچک در دیولر مقابل وربودی
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
لسکار نیمیر. در سال ۱۹۸۸ موفق به دريافت جایزه پریتزکر گردید سبک معماریاش ربل لينكونه توصيف میکند:
من لگاهانه تمجید و پرستش زولیای رلست گوشه رد به کناری نهادم و لز. صمیم قلب و با تمام وجود خود را مستغرق
دنیای منحنیها نمودم.
صفحه 28:
صفحه 29:
لسکار. نیمایر» لولین پروژه خود رد در. لسپانیا با نام "سروبط() سول " در عطار؟) لفتتاح کرد.
هدف لین پروژه فرهنگی» خدمت کردن به عنولن یک مرجع بینللمللی در تولید محتولی هنری میباشد.
صفحه 30:
ساختار. به شكل در. بطریی بازکن با پلههای مارپیچی قابل مشاهده؛ نقطه دیدبانی را فرلهم میکند که دیدهایی لز. فراز. رودخانه
و شهر رد لرلنه میدهد.
گنبد سه طبقه فضای نمایشگاه برلی آثار. هنری بسیاربی از رسانهها را در خود جای میدهد.
صفحه 31:
لين مجموعه شامل دو ساختمان لست. که با یک میدان 6 هکتاری لحاطه شدهلند. یکی از. ساختمانها شامل موزه و فضاهای
کنفرانس و جلسات لست و یک سالن کنفرانس 1606060 نفری با سازهی ببّنی و مارپیچی شکل و یک گالری هنن به مساحت
0 متر مربّع به ارتفاع 000 متر در لين ساختمان قرلر دارند.
دزمین ساختمان نیز شامل گالریهای کرچکتر» یک سالن نمایش تناتره رستوریان ُرج ررصدخانه و اتاقهای کتفرانس دیگر
لست.
صفحه 32:
صفحه 33:
پلازلی عمومی گسترده تمام لجزلی ساختار رل به هم متصل میکند و- میزبان شماری از فعالیتهای تفریحی و فرهنگی در
طول سال لست.
صفحه 34:
550 5 امس یره مور
‘SECCION AA