پاورپوینت
آموزشادبیات و زبان

پاورپوینت روش های متنوع تدریس املا 16 روش متفاوت با رویکرد استیم

توضیحات: پاورپوینت روش های متنوع تدریس املا 16 روش متفاوت با رویکرد استیم تعداد اسلاید :20 درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر، کالبد فرشته ای محبوس شده است من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است مرواکالینز برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت این فایل مناسب است برای : مناسب برای معلمان از اول دبستان تا نهم متوسطه اول 1-مناسب برای کار مدیران مدارس در ایران وخارج از کشور 2-مناسب برای و دانشجویان در ایران وخارج از کشور 3-مناسب برای والدین و مربیان ومعلمان 4- مناسب برای معلمان کلاس های چند پایه بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
رویکرد استیم تعداد اسلاید :۲۰

صفحه 2:

صفحه 3:
پاورپوینت روش های متنوع تدریس اما تعداد اسلاید :۲۰ ta

صفحه 4:
درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمرء کالبد فرشته ای محبوس شده است » من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز کودکی باهوش محبوس شده است برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان آثر آدام گرنت

صفحه 5:

صفحه 6:
يباور پوینت روش های متنوع تدریس املا تعد اد اسلاید :۱۷ ay Re

صفحه 7:
املای فارسی با رویکرد استیم

صفحه 8:
روشهای پیشنهادی آموزش املا از آنجا که هدف اصلی آموزش املا تشخیص شکل صحیح کلمات و تقویت مهارت شنیداری و آشنایی با کلمات جدید می‌باشد ؛ ۰ به منظور جلوكيرى از يكنواختى و ايجاد تنوع در کلاس آملا ‏ خارج شدن از شکل سا تدریس املا روش های زیر پیشنهاد می شود املای پای تابلو؛ ۰ املای تقریری یا سنتی؛ املای کتاب باز4؛ ۰ املای دو نفره یا مشورتی؛ * مئن مشارکتی: ۰ روش مسابقه ای؛ ۰ املا به شيوه بازی. ۰

صفحه 9:
املای پای تابلو دبیر از میان دانش آموزان کلاس با هدف قبلی فردی را تعیین می کند و کلمات منتخب را روی ابلو می نویسد پا از یکی از دانش آموزان درخواست می کند تا به دوستش املا بگوید .

صفحه 10:
املاى تقريرى يا سنثى اين روش همان شبوه هاى قديمى است كه معلم با هدف خاصى متون را انتخاب مى کند و دانش أموزان نيز شنيده ها را مى نويسند

صفحه 11:
املای کاب باز كه ديير از بين جند كثاب مختلف يا جند درس مختلف به دانش أموزان املا مى كويد و مى ثوانند به کناب مراجعهکند و صحيح أنها را بيدا كند. در ابن روش سرعت عمل داش أموز بالا مى رودو يك روش یی هم محسوب می‌شود.

صفحه 12:
املای دونفره یا مشورتی دبیر ابتدا شاگردان راه دو به دو در یک گروه قرار می دهد . یکی از دانش آموزان املا را می‌خواند و نفر بعدی می نویسد و بعد از هر بنده وظیفه خود را عوض می کنند و نفر دوم می نویسد و فرد اول کنترل می نماید. در این روش یادگیری افزایش می یابد و دانش آموز به طور غير مستقيم با مقايسه دست خط خود با فرد ديكر تلاش مى كند زيباتر بنويسد. البته ابن روش به صورت گروههای چند نفره گروهی هم می تواند انجام شود. در شکل دیگری هم می توان اين روش را اجرا کرد متنی در دو بند توسط یک گروه نوشته می شود و با همکاری گروه ديكر كلمات اشتباه آن اصلاح می شود.

صفحه 13:
من مندارکنی در این روش دانش آموزان به صورت گروهی با ملبارکت هم با استفاده از لغاك تشوار درس تعيين شدهه متلى مى نويسند ابن روش تلفيق درس املا و نكارش اسث

صفحه 14:
روش مسابقه ای دراين روش ؛ معلم لغات دشوار درس را روی تابلو بنویسد و سپس دانش آموز دیگر جمله * مرتبط با متن درس کتاب که حاوى اين لغت باششد را در مقابل كلمه مى نويسد. اين روش انگیزه دانش آموز را جهت مطالعه متن درس افزايش می دهد و دانش آموزان ضعيف را هم ترغیب می نماید تا با دلگرمی بیشتری مطالعه کنند

صفحه 15:
یکی دیگر از روش ها این است که معلم صدای خود را در ۰ مئن املا ضبط كند يا از دانش آموزان مى خواهد اين کار را در رمق ‎as‏ تغييرات لازم را اعمال مي كنند.

صفحه 16:
روش تصویری: املای تصویری این گونه است ؛ که تصویر را به دانش آموزان نشان می‌دهیم و دانش آموزان املای صحیح ‎OF‏ ‏را مى نویسند املای تصویری و دوخت پارج مشکل درس را روی پارچه می[ کلمات را می‌دوزند « باشد.

صفحه 17:
دانش آموزان با حروف داده شده به صورت گروهی چندین کلمه می سازند و در زمان و در روش دیگر به دانش آموزان فرصت مطالعه متن داده می شود و هر دانش آموز یک کلمه از درس های کتاب به ذهن دارد می كويد و بقيه مى نويسند. 10

صفحه 18:
املا به شیوه بازی يكى از عناصر اصلى در يادكيرى» تعاملى بودن محيط هاى آموزشى. ريس در محيط هاى بويا زمينه را براى آموزش فال مهيا مكدو ریس همراه با بازی یکی از اين روش ها می باشد؛ بدين صورت كه دانش آموز از طريق بازى به جاى دريافت غير مستقیم در فرایند بادگیری شرکت می کند. به کارگیری و اجرای‌بازی های آموزشی هدفمنده یکی از راه ها به عنوان نمونه املانویسی با بازی یکی از شیره های جدید آموزشی برای تقویت و بهبود املای دانش آموزان می به هیچ عنوان نمی توان تاثیر بازی بر یادگیری را نادیده گرفت و باید حتما از آن در شیوه ی تدریسء مخصوصا در مقطع ابتدایی استفاده

صفحه 19:
از جمله مواردی که باعت اهمیت بازی در بحث آموزش می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد: ایجاد محیط آموزشی فعال و تعاملی برای دانش آموزان انتفال مفهومی و غیر مستقیم مطالب آموزشی یادگیری سریع تر و پایدارتر نهادینه شدن مطالب آموزشی در ناخودآگاه دانش آموزان ایجاد انگیزه در نوآموزان و افزايش علاقه مندی آنان به درس کاربرد و ترفند املانویسی با بازی

صفحه 20:
یادگیری مبتنی بر آموزش غير مستقیم روش های بسیاری برای آموزش املانویسی وجود دارد اما آنچه اهمیت دارد میزان تاثیرگذاری این روش ها می باشد. رونویسی و روخوانی از کتاب درسی, دیکته پا تخته ای و ... از جمله متدهای قدیمی در املانویسی هستند. هر چند که این روش های آموزشی تا دو دهه پیش بسیار کارآمد بودند و تمامى معلمين و والدين نیز با همین متدها مهارت نوشتن را كسب کردند» اما فرایند یادگیری در دانش آموزان امروزی متفاوت است. يادكيرى أنها بايد مبتنى بر أموزش غير مستقيم باشد؛ بهترين طريقه أموزش غيرمستقيم بهره مندی از بازی می باشد که محیط تعاملی فوق العاده ای را برای دانش آموزان فراهم می آورد. معلمین با در نظر گرفتن انواع اختلالات املا نویسی دانش آموزان» شناسایی و ارزیابی آنهاه می توانند با طرح بازی های هدفمند زمینه را برای برطرف کردن و کاهش اختلالات املانویسی فراهم آورند.

صفحه 21:
انواع بازی بازی اسم و فامیل یکی از بهترین بازی ها برای تقویت املا نویسی بازی قدیمی اما همچنان محبوب اسم و فامیل می باشد. این بازی باعث بهبود. عملکرد و هماهنگی ذهن و دست می باشد. لذا در نهایت منجر به افزايش پردازش سریع اطلاعات در ذهن می شود. در این بازی دانش آموزان بر اساس یک حرف تعیین شده بايد رای هر یک از بخش های اسم. فاميل» میوم غذاء حيوان و. یک کلمه درست بنویسند. در انتهای بازی دانش آموزان می توانند برگه های همکلاسی هایشانْ را تصحیح کنند. همچنین این بازی را می توان بدین صورت انجام داد که معلم یک جدول روي تخته بکشد که شامل بخش های اسم؛ فامیل» ميودوو غیره باشد» سپس یک حرف را مشخص کند و از دانش آموز بخواهد که جدول را در مدت زمان مشخص کامل کند و برای دیکتة ی گلمات او امتیاز تعریف کند

صفحه 22:
بازی کلمات بی‌نقطه و نقطه‌دار در اين بازی می توان دانش آموزان را به گروه های کوچک 4 نفری تقسیم کرد و از آنها خواست که در مدت ده دقبقه کلمات بی‌نقطه» نک نقطه‌ای» دو نقطه‌ای و سه نقطه‌ای موجود در متن درس را بيدا کنند و به صورت جداگانه یادداشت کنند. در این بازی» گروهی که بیشترین تعداد کلمات را پیدا کرده باشد» بیشترین امتیاز را کسب می کند.

صفحه 23:
استفاده از فلش کارت ‎GLAS‏ در این روش می توانید با استفاده از مقواهای رنگی به تعداد کلمات مورد نظر کارت های مستطبلی شکل را برش دهید و کلمات مورد نظر را روی هر کارت بنویسید سپس تعدادی از کلمات را روی تخته نوشته و از دانش آموز بخواهید از بین کارت های موجود؛ کلمات نوشته شده بر روی برد را پیدا کند. با گروه بندی دانش آموزان و تعیین مدت زمان معلوم» اين بازى را كه موجب تقويت حافظه ديدارى مى شود در کلاس انجام داد. با استفاده از فلش کارت ها می توان بازی های متنوعی را متناسب با سطح دانش آموزان و مدت زمان در دسترس اجرا کرد.

صفحه 24:
۱ 47 5 ا مد

صفحه 25:

پاورپوینت روش های متنوع تدریس امال 16روش متفاوت با رویکرد استیم تعداد اسالید 20: پاورپوینت روش های متنوع تدریس امال تعداد اسالید 20: درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای محبوس شده است ،من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز کودکی باهوش محبوس شده است برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت مرواکالینز شاید سهم من از توسعه سرزمینم ایران این پاورپوینت باشد. محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi پاور پوینت روش های متنوع تدریس امال تعداد اسالید 17: ورق بزنید 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم پایان 17
25,000 تومان