پاورپوینت
ادبیات و زبان

پاورپوینت رایتینگ درس اول پایه یازدهم

توضیحات فهرست مطالب: بخش اول ویژه معلمان مدارس عادی خاص و کلاس های چند پایه الگوی بد درس دادن و آموزش ریاضی در ژاپن بخش دوم ویژه دانش آموزان پاورپوینت رایتینگ درس اول پایه یازدهم آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:30 این فایل مناسب است برای افرادی که : مناسب است برای دانش آموزان داخل و خارج از کشور مناسب افرادی که فرصت کافی بری مطالعه کامل کتاب درسی را نداشته اند مناسب برای افرادی شرکت کننده در امتحانات هماهنگ ونهایی مناسب برای کنکوری ها ویژه معلمان جوان جهت تدریس مناسب جهت افزودن به آرشیو دبیران بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
پاورپوینت رایتینگ درس_اول بايه بازدهم تعداد صفحات :۳۶

صفحه 2:
فهرست مطالب: بخش اول ویژه معلمان مدارس عادی خاص و کلاس های چند پایه الگوی بد درس دادن 3 آموزش ریاضی در ژاین بخش دوم ویژه دا ان پاورپوینت رایتینگ"

صفحه 3:

صفحه 4:
درست همانند میکل آفژ ۱ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمره کالبد فرشته ای . محبوس شده است » من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز کودکی باهوش محبوس .شده است مرواکالینز برگرفنه از کناب توانمندی ها نهان ‎Sisk oT‏ ©

صفحه 5:
الکوی بد درس دادن ‎tad cide)‏ و ۱ ۱ PES ee bd CEBU LenB gE ‏و دانشجویان دبیری مقطع متوسطه در دانشگاه مویلند انجام شذه‎ 1 ‏م‎ caat hates wm Be Renee eee ee ee ‎er‏ از چند دقیقةحضار متوجه اشتتباهات تدریش الشان می شود ۱ داده شود: 500 بازیگری باشد و در مقابل حضار کم نیاورد. ‎ ‎ ‎ ‏متکی به خود و دارای استعدا ‎

صفحه 6:
۳2 ۳ + پا عجله دیر به کلاس می آید+ شروع نت۲ ‎i‏ ‏أعذر,مسخره و 000 ‎ae‏ ل ا ل ل ورق,مئ ۳ ‎roid‏ م ‎ESS eres‏

صفحه 7:
SP er ro ey, ۶ ‏الط پیات شم‎ Plat ce is Nes -مثال ها زا قبلاً تنظیم نکرده اسنت. را ‎pete) eC Ce ry core)‏ ا یی آیند. م و يل رجوع منی کند؛ : ۱ فرد از 1 تا 200 را حل کنید).

صفحه 8:
بسك ل اترعرظه ‎ee‏ ا ۱ ‎al‏ ا ا ا ا ل با غجله از مظالب فى 1 ‎ie‏ 0 ‎pedicel ond eeeet he cat Ook‏ رت ‎Some) eee ney eee Wey ela or la‏ ربا تکان دادن دیست شکلٌ ها رارنشان قیآدهد, - مقدمه. خلاضه با روابط بین عقاید را عرضه نمی کند. ‎Fever een evar (Pres Fens pote Det peso ar Cc ee‏ فرض می کند که دانشجویان قبلاً مطالب اساشی را مي دانند و وقتی که ‎Eee Bory mean re inv‏ ‎ae TS ce tele Ste eta a‏ ده ‎Tet te a alee‏ ۱ ا ‎MeO) So) coe Ree tC ei‏

صفحه 9:
تون تماس با ‎er‏ + با کلاس:نماس نگاهی بوقراز نمی کند. با تخته. دیوارهاء کف اتأق با ce NRC oe nr ere ‏ا‎ RS We ene ee reer re ‏ا‎ me Sn peer ‎ak ala ae =‏ تت هستند. ‏- دایم می گوید «ساده» پا «واضح» است. ‏+ هيجانى از خود:نشان نمى دهد: ‎0 ‏ا‎ Orel iis ‏- رفتار چندش آوری از خود نشآنَ مي دهناء ‏< نام دانشجویان را نمی داند. ‎coeslae‏ ا ل ل

صفحه 10:
برخود یدبا توالت + Re nee Sem |For ‏مى سازد.‎ ‎coll ae‏ ل مس ‎coe ae‏ ا ا اا ا ا ‏- سوال دانشجو را نمى فهمن و بذ سؤالئ كه مطرح نشده است جواب مى ‎dbo‏ = 0 5 ۲ ‏- وقت كلاسن را زياد صرف جَوابٌ دادن سؤالاتي مى كند كه مورد علاقة ‏-إتقريباً هيج سؤالى از دانشجوبان نمى كند. ‎1۱ ‏ا‎ are eeP ca eT ۳ ۷ ‏وق‎ ‏ا ا ل ا ‎OCT RSI‏ فك ر كردن دهد. ‎Reece else Ree bier Ona) re oe) PEC merle as | fore] oer iad

صفحه 11:
زاستفاده ید از 0 شکل های شلوغ و غیر مشخص می کشد, - شکل هابرا غیر واضح یا,نادرشت حروف,گذاری می کند,: مختصات وا برعکس می کشد*" ‎eh AN ee‏ ی رسم می ند که قسمت های ‎Seed) Fa elec late eal a‏ ‏> فقره ها را با يكذيكر مخلوط مى كند. ‏- حل مسايل,متمايز زا.روى تخته مخلوطبمئ كند. ‎tO) am‏ ا ل كا ‎See ‏ا‎ lee | i ed Ree CN ae aia ‎Se Wy Cree RIE ee eens aia ‎PRC pe UC epee] pun oe a ed ey Cn Poe ed ‏- دایم عبازاتق را با پاک کرد ان و ‎eres‏ ‎a) PENI | he, ‏-زود تخته را ا 0 0 ‎ ‎ ‎

صفحه 12:
Writing lesson 1 11 grade

صفحه 13:
+ Asimple sentence contains a subject and a verb. ده ate pizza Subject Je ‏مفعرل 6»1زماه فعل دااع لا‎ Tell us who or what Tell us what Tell us what is the sentence is about happened. affected by the verb. میتونه هم اسم با ضمیرمف 7 ‘ اسم باشه هم ضمیرمفعای | [ ‎doing‏ ( ۱ ۱ ‎doing an action Mina , bird,‏ تونه هم اسم باشه هم ضمير فا ‎My mother, Amir,‏ ‎۳ Me,you, him, teacher, cat (am,is,are,was,we her ,it,us , them ides Sh Ka TR (kz: rel ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
سكب the newspaper is reading English learn The students

صفحه 15:
e is never late . | am usually busy. 1006 ‏بعد از فعل‎ you watch TV? 0 100 Always Usually Often Sometimes Rarely Never How often do

صفحه 16:
۰ ۸0۷6۲۵ ۱5 a word that adds more information about place, time, manner, cause. « Adverb of manner : adjective + ay happy+ ly: happily slow+ly: slowly ** good —> well fast—> ‏او‎ hare hard tate late

صفحه 17:
¢ Adverbs of place tell us where something happens: at home, in the street , in the library , in the kitchen , there , here. * Adverbs of time tell us when an action happened, but also for how long, and how often: every day, on Monday , next " © O ‏اكوا سوسم‎ «a ۱ ۳۹ is! The man quickly in the kitchen now

صفحه 18:
نمونه سوالات شبه نهایی و نهایی ۰ با توجه به شماره جمله های داده شده » موارد خواسته شده هر جمله را در جای مناسب خود و داخل جدول بنویسید.( همه ی جملات و اجزاشون کار شود.) ‎Mr. Amini is fifty years old.‏ . ‎He is going to retire this week.‏ . ‎He has saved some children from danger.‏ . ‎He was interested in saving others’ lives.‏ . ‎[think firefighters enjoy helping others.‏ . 6. They always work very hard and give us a normal and healthy life. Subject Al (adverb of time) Verb Object جم رح بن حجر آنل

صفحه 19:
+ کلمات داخل پرانتز را در جای مناسب خود قرار داده و جمله را بازنویسی کنید. ‎٠ 1. My friend eats a snack every evening. (at 6:00 pm)‏ ‎Those children were talking in the cinema. ( loudly)‏ .2 * ء با توجه به تصویر داده شده وکلمه داخل پرانتز » به سوالات پاسخ دهید. * 64.Where did you see your teacher eee (National Museum of Iran) ۳ * I saw my teacher in the National Museum of Iran.

صفحه 20:
۰ درجمله زیر اجزای جمله را یافته و در جای مناسب بنویسید. ‎Although there is not a good news, they will leave the country by‏ + ‎plane.‏ > ء با قرار دادن هر یک از قیدهای زیر در جایگاه مناسبش » جمله را بازنویسی کنید. Usually- In the library - + We study history. Well- at Thurs day morning + (69): we usually study well in the library at lisuzsuay ‏.متسس‎

صفحه 21:
+ کلمات داخل پرانتز را به جملات زیر اضافه کنید. ‎Zahra studies at school. (English-usually)‏ .1 ‎Zahra usually studies English at school.‏ ‎He wrote in the classroom. ( carefully- the sentences)‏ .2 ‎He wrote the sentences carefully in the classroom.‏ ‎Yesterday, Mina saw her teacher. ( in the street)‏ .3 ‎Yesterday, Mina saw her teacher in the street.‏ ‎The man is eating quickly. ( lunch)‏ .4 ‎The man is eating lunch quickly.‏ ‎We study. ( hard- English)‏ .5 ‎We study English hard.‏ ‎We go to the park. (usually - on Friday evenings)‏ .6 ‎We usually go to the park on Friday evenings.‏

صفحه 22:
کتاب درس زبان انگلیسی یازدهم 37 :0306 ٠ Simple Sentences ٠ In English, every simple sentence must have at least a subject anda verb. Such a sentence is called a ‘simple sentence’. Who or what the sentence speaks about is called the subject. What the sentence says about the suhiect is called the verb. In the following sentences, the ined once and the verb twice > Mahan is sleeping é 5 ih

صفحه 23:
* The bird does not sing

صفحه 24:
Page : 39 1) To find a subject, ask who or what the sentence is about. Your answer is the subject. 2) To find a verb, ask what the sentence says about the subject. Who is the first sentence about? Mahan What is the second sentence about? The bird What is the third sentence about? The apple Who is the fourth sentence about? The teacher Hint Remember that the ‘subject’ of a sentence is a ‘noun’ (any person, place, or thing) or a pronoun. A pronoun is simply a word like I, we, he, she, it, you, or they used in place of a noun. As you see, a sentence begins with a capital letter and ends with aperiod.

صفحه 25:
+ 2) To find a verb, ask what the sentence says about the subject. * What does the first sentence say about Mahan? Mahan is sleeping. + What does the second sentence say about the bird? The bird does not sing. * What does the third sentence say about the apple? The apple fell down. + What does the fourth sentence say about the teacher? The teacher is hard- working. *Hint ٠ As you see, a sentence begins with a capital letter and ends with a * period.

صفحه 26:
Page : 40 * A. Read each group of words. Do these words make a sentence? If yes, write them again with a capital letter and a period. studying in the library she laughed She laughed. suitable for both boys and girls the lion died | The lion died . the tree will fall di The tree will fall down. | the baby with her small hands | it is very good for child ‏سس رح‎ a beautiful lake in the forest ;

صفحه 27:
٠ 1 - B. Write an appropriate word in the following blanks. The answer will be the ‘Zahra [Of the sentence. ۶ Gor Rabbit/°7e of my best teachers. oA Om eneS Fr wens faster than a mouse. ۰ EVO snincte pot ae exercise for 30 minutes. a cial AN Vitis. 2 ow cos live in this forest. * C, Write an appropriate word in the following blanks. Each answer \ ~~ ¢rles/~“erb of the sentence. ez ‏كط‎ ‎+ The chi’* jg loudly. ۰ ‏رم مععصضصضعاص وج‎ ] j She Have slept / walked kind to his sister. * We | Opens / closes for hours. * The museum at 8 a.m.

صفحه 28:
* Page : 42 - A simple sentence can also have an object. An object is a noun that receives an ۹1 a

صفحه 29:
٠ ۵96 : 3 * Hint You can find an object by asking yourself ‘who’ or ‘what’ is receiving the action in a sentence. ۰ D . Read the following sentences. Circle the objects. * 1. The boy runs fast. ¢ 2. Mina speaks English. * 3. We must respect our neighbors. * 4. Shadi is working at home. - 5. Ali is a smart student.

صفحه 30:
Page : 43 - E. Write an appropriate word in the following blanks. Each answer will be an object. -——"Their — 1. They will meev—relatives 2. Ali and I boughiu,2 ‏سک‎ 3. We are going to lee £nslsh | 4. Children should not ¢ ۳ *0*_ page: 44 ۰ Rearrange the words to create correct sentences. 1. borrowed / I / that boc_| borrowed that book ۱ ‎on the |‏ نت رتیت ‎going / she / the TV / to tur ~She i‏ و2 ‎3. can / learn / we / anew oI We can learn a new language ‎4. sang /asong /m randfather g/ g/myg My grandfather sang a song |

صفحه 31:
Page: 44 A simple sentence can also have additional information mostly in the forms of ‘adverbs of place, time and manner’. - Ali will have an exam next week. - Zahra studies English at school. - Yesterday, I saw my teacher in the street. - We usually visit our grandmother on Fridays. - My brother can speak French fluently.

صفحه 32:
۲۵06 : 45 G. Read the following sentences. Find the subject(S), verb(V), object(0) and additional information(AI). * Example: She studies English at school every week. 5 ‏لا‎ 0 Al (Place) Al (Time) 1. On weekends, I read storybooks. AT 5 ۷ 0 2. I usually get good grades. s AF ۷ 0 3. Last night, my mother made cookies. AT 5 3 0 4. My friends take photographs of animals. 5 ۷ 0 5. I have a math class on Wednesdays. 5 ۲ 0 AT

صفحه 33:
H. Using past, present and future tenses, write five simple sentences about yourself. I played tennis last week. I study my lessons every day. I will buy a new car next week. I am going to travel around the world in the future. I don’t watch TV.

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:

پاورپوینت رایتینگ درس_اول پایه یازدهم تعداد صفحات 36: درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای .محبوس شده است ،من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز کودکی باهوش محبوس .شده است برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت مرواکالینز 1 الگوی بد درس دادن (نیل دیوید سن -دانشگاه مریلند) • • • • • از سال 1971تدریس بد درس دادن برای دانشجویان فوق لیسانس ،دستیار ها و دانشجویان دبیری مقطع متوسطه در دانشگاه مریلند انجام شده است. ارایه رل «ضد مدل» :ناظر به حضار می گوید که االن شاهد تدریسی خواهند بود که یک مدرس مقتدر ریاضی ارایه می شود. بعد از چند دقیقه حضار متوجه اشتباهات تدریس ایشان می شوند. این روش زمانی مفید است که حداقل سی نمونه از اشکاالت در آن تشخیص داده شود. معلم ارایه دهنده این مدل باید انعطاف پذیر ،متکی به خود و دارای استعدا بازیگری باشد و در مقابل حضار کم نیاورد. – – – – – شروع ناهنجار با عجله دیر به کالس می آيد. عذر مسخره آمیزی برای دير آمدن می آورد. می پرسد «امروز ما باید چه کار بکنیم»؟ برای پیدا کردن مطلب مناسب کتاب را ورق می زند. گچ ندارد و در حالی که به فراش ها ناسزا می گوید برای بدست آوردن آن بیرون می رود. آماده نکردن درس و نداشتن نوت – تعریف ها و قضیه ها را غلط بیان می کند. – مثال ها را قبًال تنظیم نکرده است. – سعی می کند در کالس مثال هایی بزند ،که خیلی پیچيده، مشکل ،ساده ،یا نامناسب برای مطلب مورد بحث از آب در می آیند. – خط مشی استدالل را از دست می دهد و مرتب به کتاب رجوع می کند. – مسایل را بدون توجه تکلیف می دهد (برای مثال ،مسایل فرد از 1تا 200را حل کنید). – – – – – – – – – – – – – سبک بی اثر عرضه با آرامی دیوانه کننده ای ادامه می دهد. به طرز یکنواخت ،خسته کننده ،کتابی و یا غیر منطقی صحبت می کند. با عجله از مطالب می گذرد و به سرعت صحبت می کند. از آن چه می گوید به اندازه کافی روی تخته نمی نویسد. به خود زحمت نمی دهد که تعاریف را بنویسد. اصطالحات را بدون تعریف کردن آن ها به کار می برد. با تکان دادن دست شکل ها را نشان می دهد. مقدمه ،خالصه یا روابط بین عقاید را عرضه نمی کند. سعی نمی کند به دانشجویان انگیزه ای برای مطالعه مطلب بدهد. فرض می کند که دانشجویان قبًال مطالب اساسی را می دانند و وقتی که نمی دانند آن ها را مسخره می کند. به حاشیه می رود که شامل مطالب خیلی پیشرفته است. کتاب را به سادگی برای دانشجویان می خواند. اشتباهات متعددی در محاسبه ،منطق و دستور زبان می کند. نداشتن تماس با دانشجویان – – – – – – – – – – با کالس تماس نگاهی برقرار نمی کند ،با تخته ،دیوارها ،کف اتاق یا سقف صحبت می کند. توجه همه را از دست می دهد و با وجود این ادامه می دهد. تفسیرهای ناروایی راجع به سطح پایین مطالب درس ابراز می دارد. به دانشجویان اهانت می کند ،به آن ها می گوید که احمق و درس نخوان هستند. دایم می گوید «ساده» یا «واضح» است. هیجانی از خود نشان نمی دهد. دایم به وقت نگاه می کند. رفتار چندش آوری از خود نشان می دهد. نام دانشجویان را نمی داند. هیچ گونه تشویقی برای هیچ فردی ندارد. برخود بد با سؤاالت – – – – – – – – – اجازه سؤال کردن نمی دهد یا دانشجویی را که سؤالی می کند شرمسار می سازد. به سؤاالت به خوبی جواب نمی دهد. به دانشجویان می گوید که جواب سؤاالت را در کتاب پیدا کنند. سؤال دانشجو را نمی فهمد و به سؤالی که مطرح نشده است جواب می دهد. وقت کالس را زیاد صرف جواب دادن سؤاالتی می کند که مورد عالقه عمومی نیستند. تقریبًا هیچ سؤالی از دانشجویان نمی کند. سؤاالتی را که مبهم ،گیج کننده ،غیر ممکن و یا بی اندازه ساده هستند، می پرسد. از اولین فرد می خواهد که دست بلند کند ،بدون آن که به دیگران وقت فکرکردن دهد. با عصبانیت از جواب های دانشجویان به سؤاالت خود انتقاد می کند. استفاده بد از تخته سیاه – شکل های شلوغ و غیر مشخص می کشد. – شکل ها را غیر واضح یا نادرست حروف گذاری می کند. – مختصات را برعکس می کشد. – شکل ها را خیلی باال یا پایین و یا طوری رسم می کند که قسمت های حساس آن ها از تخته سیاه بیرون می افتند. – فقره ها را با یکدیگر مخلوط می کند. – حل مسایل متمایز را روی تخته مخلوط می کند. – برای فقره های مهم جای کافی نمی گذارد. – غیر خوانا می نویسد (خیلی کوچک ،خیلی بزرگ یا اریب). – جلوی دید دانشجویان را با ایستادن جلوی تخته می گیرد. – چند خط را از میان می اندازد یا چند خط را با هم ترکیب می کند. – دایم عباراتی را با پاک کردن یا اضافه کردن عوض می کند ،به عوض این که آن را آن را روی خط دیگری بنوسد. زود تخته را پاک می کند و بدین وسیله از فهمیدن و سؤال کردنجلوگیری می کند. Writing lesson 1 th 11 grade • A simple sentence contains a subject and a verb. The boy Subject فاعل Tell us who or what the sentence is about . میتونه هم اسم باشه هم ضمیر فاعلی My mother, Amir, teacher, cat ate Verbفعل Tell us what happened. ( doing an action) (am,is,are,was,we pizza Object مفعول Tell us what is affected by the verb. میتونه هم اسم باشه هم ضمیرمفعولی Mina , bird, Me,you, him, her ,it,us , them My dad is reading the newspaper The students learn English How often do you watch TV? I always قید تکرار قبل از فعل اصلی می آید watch TV She is never late . I am usually busy. tobe بعد از فعل • Adverb is a word that adds more information about place, time, manner, cause . happy+ ly : happily slow+ly : • Adverb of manner : adjective + ly slowly *** good well fast fast hard hard late late Mr. Saberian speaks four languages Fluently. قید حالت چگونگی انجام فعل و عمل را بیان میکند • Adverbs of place tell us where something happens: at home, in the street , in the library , in the kitchen , there , here. • Adverbs of time tell us when an action happened , but also for how long, and how often: every day, on Monday , next week, last year , once a month, now, tomorrow, tonight. The man is eating lunch quickly in the kitchen now نمونه سواالت شبه نهایی و نهایی • • • • • • • • موارد خواسته شده هر جمله را در جای مناسب خود و داخل، • با توجه به شماره جمله های داده شده ).( همه ی جمالت و اجزاشون کار شود.جدول بنویسید 1. Mr. Amini is fifty years old. 2. He is going to retire this week. 3. He has saved some children from danger. 4. He was interested in saving others’ lives. 5. I think firefighters enjoy helping others. 6. They always work very hard and give us a normal and healthy life. Subject AI (adverb of time) Verb Object ………. …………… ……… …….. .• کلمات داخل پرانتز را در جای مناسب خود قرار داده و جمله را بازنويسی کنید • 1. My friend eats a snack every evening. (at 6:00 pm) • 2. Those children were talking in the cinema. ( loudly) ------------------------------------------------------------------------------------------- • . به سواالت پاسخ دهید، • با توجه به تصوير داده شده وکلمه داخل پرانتز • 64.Where did you see your teacher yesterday? (National Museum of Iran) • I saw my teacher in the National Museum of Iran. .• درجمله زیر اجزای جمله را یافته و در جای مناسب بنویسید • Although there is not a good news, they will leave the country by plane. . جمله را بازنویسی کنید، • با قرار دادن هر یک از قیدهای زیر در جایگاه مناسبش Usually- In the library – Well- at Thurs day morning • We study history. • (69): we usually study well in the library at Thursday morning. .• کلمات داخل پرانتز را به جمالت زیر اضافه کنید • • • • • • • • • • • • 1. Zahra studies at school. (English-usually) Zahra usually studies English at school. 2. He wrote in the classroom. ( carefully- the sentences) He wrote the sentences carefully in the classroom. 3. Yesterday, Mina saw her teacher. ( in the street) Yesterday, Mina saw her teacher in the street. 4. The man is eating quickly. ( lunch) The man is eating lunch quickly. 5. We study. ( hard- English) We study English hard. 6. We go to the park. (usually – on Friday evenings) We usually go to the park on Friday evenings. page: 37 کتاب درس زبان انگلیسی یازدهم • Simple Sentences • In English, every simple sentence must have at least a subject and a verb. Such a sentence is called a ‘simple sentence’. Who or what the sentence speaks about is called the subject. What the sentence says about the subject is called the verb. In the following sentences, the subject is underlined once and the verb twice. Mahan is sleeping • The bird does not sing. • The apple fell down. • The teacher is hard-working. • Page : 39 • 1) To find a subject, ask who or what the sentence is about. Your answer • is the subject. • 2) To find a verb, ask what the sentence says about the subject. • • • • • Who is the first sentence about? Mahan What is the second sentence about? The bird What is the third sentence about? The apple Who is the fourth sentence about? The teacher Hint Remember that the ‘subject’ of a sentence is a ‘noun’ (any person, place, or thing) or a pronoun. A pronoun is simply a word like I, we, he, she, it, you, or they used in place of a noun. As you see, a sentence begins with a capital letter and ends with aperiod. • 2) To find a verb, ask what the sentence says about the subject. • • • • What does What does What does What does working. the the the the first sentence say about Mahan? Mahan is sleeping. second sentence say about the bird? The bird does not sing. third sentence say about the apple? The apple fell down. fourth sentence say about the teacher? The teacher is hard- •Hint • As you see, a sentence begins with a capital letter and ends with a • period. • Page : 40 • A. Read each group of words. Do these words make a sentence? If yes, write them again with a capital letter and a period. • • • • • • • • studying in the library she laughed She laughed. suitable for both boys and girls the lion died The lion died . the tree will fall down The tree will fall down. the baby with her small hands It is very good for it is very good for children children . a beautiful lake in the forest • Page:41 • B. Write an appropriate word in the following blanks. The answer will be the subject Zahra of the sentence. • • • • ............. is one of my best teachers. Rabbit/ horse A ……………….runs faster than a mouse. I / we / they Every animals night, …… ….. exercise for 30 minutes. Many ………….. live in this forest. • C. Write an appropriate word in the following blanks. Each answer will cries/ be the verb of the sentence. laughs • The child is loudly. • Shayan always kind to his sister. Have slept / walked • We for hours. Opens / closes • The museum at 8 a.m. • Page : 42 • A simple sentence can also have an object. An object is a noun that receives an action. • The students are drinking milk . • The students learn English. • Mahdi visited his doctor. • Page : 43 • Hint You can find an object by asking yourself ‘who’ or ‘what’ is receiving the action in a sentence. •D . Read the following sentences. Circle the objects. • • • • • The boy runs fast. Mina speaks English. We must respect our neighbors. Shadi is working at home. Ali is a smart student. 1. 2. 3. 4. 5. • Page : 43 • E. Write an appropriate word in the following blanks. Each answer will be an object. Their • • • • • • • • • 1. They will meet relatives . a book 2. Ali and I bought . English 3. We are going to learn . fast food 4. Children should not eat page : 44 F. Rearrange the words to create correct sentences. 1. borrowed / I / that book I borrowed that book 2. is going / she / the TV / to turn She on is going to turn on the TV 3. can / learn / we / a new languageWe can learn a new language 4. sang / a song / my grandfather . My grandfather sang a song • Page: 44 • A simple sentence can also have additional information mostly in the forms of ‘adverbs of place, time and manner’. • • • • • - Ali will have an exam next week. - Zahra studies English at school. - Yesterday, I saw my teacher in the street. - We usually visit our grandmother on Fridays. - My brother can speak French fluently. • Page : 45 G. information(AI). Read the following sentences. Find the subject(S), verb(V), object(O) and additional • Example: She studies English at school every week. • S V O AI (Place) AI (Time) • 1. On weekends, I read storybooks. AT S V O • 2. I usually get good grades. s AF v o • 3. Last night, my mother made cookies. AT s v o • 4. My friends take photographs of animals. • s v o • 5. I have a math class on Wednesdays. • s v o AT • H. Using past, present and future tenses, write five simple sentences about yourself. • I played tennis last week. • I study my lessons every day. • I will buy a new car next week. • I am going to travel around the world in the future. • I don’t watch TV. end
31,000 تومان