پاورپوینت
آموزشادبیات و زبانجامعه شناسی ریاضی

پاورپوینت جلوگیری از 99 فاجعه در کلاس درس بخش دهم

توضیحات: نوع فایل PowerPoint (pptx) قابل ویرایش فهرست مطالب: پاورپوینت جلوگیری از 99 فاجعه در کلاس درس بخش دهم پاورپوینت سی ودو 32نکته از کتاب 99 فاجعه در کلاس درس بخش هشتم بخش دوم ده ویژگی معلمان امروز از نگاه یونسکو بخش سوم کفته ها ونکته های آموزشی بخش چهارم ده10 نکته از کتاب رابرت دی رمزی درباب هنر معلمی بخش پنجم دلایل موفقیت نظام آموزشی فنلاند آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:100 📙نکته هفدهم: معلمان روز خود را صرف انگیزه دادن به جوانان می کنند در این زمینه حقایق زیادی هست اما هرگز رسانه ای نمی شود نکته هجدهم: تدریس کار آسانی نیست. در حقیقت بسیاری از معلمان تازه وارد به علت سختی کارعقب نشینی می کنند نکته سی و یک: بدانید کلاسداری کلاسA با کلاسB,Cفرق دارد وهیچ دو کلاسی مثل هم نیستند تنبیه بدنی در مدارس ممنوع سالهای اول خدمتم دوستی می گفت: معلم حق دارد در کلاس تظاهر به عصبانیت کند اما حق ندارد عصبانی شود. تنبیه بدنی در مدارس ممنوع این شرایط در حالی است که مطابق ماده 81 آیین‌نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی و سوءرفتار با دانش‌آموزان به‌هردلیلی ممنوع است و با متخلفان طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد. 📙درس اول: هر آنچه لازم است برای پیوند دانش آموزان با رایانه انجام دهید. همه دانش آموزان نه فقط بچه های ثروتمند بلکه فراگیرندگان طبقه متوسط نیز نیازمند دسترسی آسان به فناوری اطلاعات هستند . معلمی مهم ترین وچالش برانگیز ترین حرفه در جامعه است درس نهم : ❌پخش اندکی موسیقی آرام بخش را در کلاس امتحان کنید این کار به شما کمک میکند جو مناسب را برای هر گونه فعالیت متناسب با یادگیری به وجود آورید . تهیه بسته آموزشی برای دانش آموز جدید مدارس فنلاند به نحوی طراحی شده اندکه به جای تفکیک بهترین و درخشان ترین دانش آموزان از دیگران به هر دانش آموز فرصت رشد می دهند 📙درس اول: تدریس امروز کار افرادضعیف ، خجول ، آرزومند وشکست خورده نیست. بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می با

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
5ادءه در کلاس درس 0 بذش دهم تعداد اسلا ديد ‎٠٠١‏ 1 2 آموزش هاى جهانى همتوع ۱ 9 فاجعه در کلاس درس 2 مهارت های کلاسداری و نظام ‎J‏ اعورسی فنلاند

صفحه 2:
فهرست مطالب: ی ۲نکته از کتاب ‎٩٩‏ فاجعه در کلاس درس بش 3وم ده ویژگی معلمان امروز از نگاه یونسکو پخش سوم کفته ها ونکته های آموزشی | کش چهارم ده۱۰ نکته از کتاب رابرت دی رمزی در نظام آموزشی فنلانه [موزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل وبرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:۱۰۰

صفحه 3:

صفحه 4:
سا میعل ‎BT‏ ‏كه فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز » کودکی باهوش محبوس شده است. مرواکالینز

صفحه 5:
1۳ معلمی جزو مشاغل سخت ‎op AWE‏ ۱[ كرجو سلاج جد ‎eee‏ کارمعلمی سخت هم شده

صفحه 6:
خبرگزاری مضر تنبیه بدنی در مدا

صفحه 7:
ز انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تنبیه بدنی دانش‌آمهزا دبستان در روستای کرجو سنندج توسط معلم. مسنولان آموزش و پرورش با واکنش سربع. از اخراج اين معلم خبر دادند. این حادثه که به دنبال گم شدن شارژر تلفن شمراه معلم رخ داد. منجر به آسیب دیدگی و بستری شدن یکی از دانش‌آموزان شده و خشم افکار عمومی را برانگیخته است

صفحه 8:
os an, an, ۱ خبرگزاری مضر 5 ‎a‏ تنبیه بدنی در مدارس ممنوع ...لا کال یک مت مقس ایب ایس روکد ‎ae”‏ ‏دلیل گم شدن شارژر نلفن همراه خود. و دانش‌آموزان کلاس را مورد خرب و شتم ”= 9 داده است. بر اساس این گزارش‌ها. شدت خربات وارده به حدی بوده که یکی از 3 دانش‌آموزان به شدت زخمی شده است. میم موم مهم موم ‎a a‏ ‎a a‏ ww WW

صفحه 9:
پیگیری‌های آتی با اعلام خبر اخراج معلم خاطی. انتظار می‌رود که روند رسیدگی به این پرونده با جدیت ادامه يافته و ابعاد مختلف این حادثه. به ویژه نحوه گزینش و نظارت بر عملکرد معلمان در مدارس روستایی. عورد بررسی دقیق قرار گیرد. افکار عمومی و خانواده‌های دانش‌آموزان منتظر اقدامات قاطعانه مسئولان برای ۳ کرجو سندج ۳ در محیطهای آموزشی هستند. میم موم مهم مهم ‎nn‏ ‏81 5 EEE Ene ‏لیا لما لیا لیا لما لیا لا لب‎

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:
;3 سوم یادگیری در کلاس ((علی ابر شعاری نژاد )) -همه دانش آموزان شمه درس شا را دوست ندارند یا بکسان دوست ندارند همه دانش آموزان در مدت معين ياد نمی گیرند - همه دانش آموزان از تمرکز دقت یا تمرکز حواس بکسان برخوردار نیستند

صفحه 13:
قایق,مجیدی 2۷۱9 ,"شروع ”بخش اول "نکاتی از کتاب 44 فاجعه در كلاس درس نویسنده:تاباتا ریمنت مترجم:مهدی غروی قوچانی

صفحه 14:
نكته اول صفحه ۸۱ كتاب 99 فاجعه در كلاس درس ‎pyle phi‏ که در تلویزیون ممكن است مشاهده كنيد نشان دهنده آن است كه معلمی حرفهای دشوار آما با حقوقی مناسب است. معلمان به صورت افرادی با مسئولیت و منظم به نظر می آیند که دارای اهداف و مسیبر حرفه آی روشن هستند.

صفحه 15:
الا نكته دوم: و روز خود را صرف انگیزه دادن به جوانان می کنند. در این تصاویر حقایقی وجود دارد اما وجه دیگری نیز در تدریس وجود دارد که چندان رسانه ای نشده است. تدریس آسان نیست؛ در حقیقت بسیاری از معلمان تازه وارد به علت سختی کار عقب نشینی می کنند. € € € € € € € €

صفحه 16:
نکته سوم صفده ۸۲ کتاب 99 فاجعه در كلاس درس رویای آنان از ساعات کاری کم تعطیلات طولانی و حقوق خوب به سرعت در مواجهه با واقعیت کار دشوار. از بین رکتن تمام اوقات فرافت و روبه رو شدن با کلاس هایی واقعا کابوس گونه. از بین می رود. بنابراین چرا شما انسانهای کاملا از دنیای دیوانه حرفه تدریس شوید؟

صفحه 17:
من معلم شدن را انتخاب کردم. چون انگلیسی را دوست دارم و نیز تجربیاتی که در کالج داشتم مرا متوجه کرد چه 6 قدر از کار با کودکان لذت می برم. ‎<a‏ بهترین دوستم. تدریس را منطقی شیوه کاری برای گرفتن درجه تاریخ > هنر می داند. اگرچه دلایل ما با هم متفاوت است. اما تآثیری در کسب لذت مااز كارمان ندارد. ©

صفحه 18:
تاباتا ریمنت نویسنده کناب ‎۹٩‏ ‏فاجعه در کلاس درس در ۱۳ سرفصل مجزا تلاش كرده است معلمان را از ابتداى ورود به دنیای دانش‌آموزان نا برخورد با انواع رفتارهای مختلف هدايت کند.

صفحه 19:
نکنه ششم: با توجه به مشکلات اغلب معلمان در کلاس‌های درس و محیط‌های آموزشی در برخورد با مسایل گوناگون, اين اثر راهکارهای متنوعی را برای رهایی از این مشکلات پیشنهاد کرده است. برخورد با دانش آموزان ‎GIS AS‏ تنفر دان شآموز از معلم: مبارزه در راهروها و... برخی ازاين موضوعات به شمار © ™ م م م a a a ‏لا‎ ‏كل‎ ‏لا‎ ‏لا‎ ‎«= ‎a ‎a ‎a ‎a ‎a ‎a ‎a مم م م م موم و

صفحه 20:
‎oe < ۰‏ 4 14 توجه معلمان به نوع پوشش. مواجهه با خستگی. رفت و آمد ‏به مدرسه. حوادت غیرمترقبه. ابراز محبت از سوی دانش‌آموزان. تعقیب فراریان مدرسه و... از جمله موخوعات مورد بررسی در اين كتاباند. ‎

صفحه 21:
برخورد كذ

صفحه 22:
نکته نهم: قاطع اما منصف باشید از همان ابتدا مشخص كنيد كه جه جيزى را تحمل نمى كنيد میم موم مهم موم ‎nn‏ ‏5 د 3 3 3 2 2 2 2

صفحه 23:
نكته دهم ایستاده راه بروید همواره به نحوی وارد كلاس شويد که گویی به تجارت پرداخته ابدب

صفحه 24:
“am, En ‎Soe?‏ 8 نکنه بازدهم: ‎€ 3 ‏= آنان را با نامشان صد ابزنید ‎A = eae =>‏ ‎EM,‏ نام دانش آموزان را یاد گرفته و به دج و خاطر بسپارید وسعی کنید به طور ‎Pe “7: 58 € 3‏ ‎a8,‏ منظم از آن استفاده کنید ‎ae,‏ ‎a8, ‎PL ‎aa, ‎aa, ‎

صفحه 25:
دوازدهم در خارج از كلاس ديده شويد جزء لاينفى مدرسه باشيد وقت بگذارید وبادانش أموزان خود در زنگ تفر زمان ناهار ‎gl‏ ,باه از مدرسه صحبت كنيد هم به عنوان معلم وهم به عنوان یک انسان دیده وید

صفحه 26:
اللا نكنه سبزد هم : <و و> و کتاب هایی که در باره مشکلات 97 لاع معلمی سخن بگویند اندک اند > € ‎an;‏ ‏> €

صفحه 27:
‎[fj‏ نکن چهاردهم: ما در منابع عالی كم داريم که مثلا در این مورد با ما سذن بگوید که چگونه با ‏همكاران ‏دردسر ساز رابطه برقرار ‎

صفحه 28:
2 5 3 ۱ 3 3 3 1 3 موزشى نيست

صفحه 29:
‎ar‏ نکنه شانزدهم: ‎a‏ بی که می نواند د س درس شما به قا ۲ ‏با حسم ‏ل شود كدام اند . جكونه باید از آنها احتراز کرد ۰ ‎

صفحه 30:
‎oe = 7 |‏ 1 3 هم : معلمان روز خود را صرف انگیزه دادن به جوانان می کنند در این زمینه حقایق زیادی هست ما ‏هر گز رسانه ای نمی شود ‏میم موم مهم مهم ‎nn‏ ‏5 ‏د ‏> ‏3 ‏3 ‏3 ‏2 ‏> ‏> ‎

صفحه 31:
یکت بسیا ارد به علت وارد به علت

صفحه 32:
8 نکته نوزدهم : دانش آموزان در ينج ثانيه اول ملاقات شما را قضاوت می کنند . ارزیابی می کنند و درمی یابند چه چیزی شما را می آزارد و چگونه می توانند به بهترین وجه ازآنها برای حمله به شما استفاده کنند

صفحه 33:

صفحه 34:
هر معلم تازه وارد ویا حرفه ای وچه تازه کار باید از اهمیت بالای اولین تاثیر آ گاهی داشته باشند میم موم مهم مهم ‎nn‏ ‏5 د > 3 3 3 2 > >

صفحه 35:
3 با كن م نولم بويد | با قامت كشيده و باجهره | 0 محمم وسرشار از انوژی روبه ‎beat iss‏ جلو وارد كلاس شويد تن

صفحه 36:
it للا نكنه بيست و دوم: يك معلم با اعتماد به نفس احترام بیشتری را کسب می کند نه یک معلم خجالتی

صفحه 37:
جر دسر بل گوانینی را می داند شما هسيد كه بايد قوانين را

صفحه 38:
نکته بیست چشارم: انتظارات خود را از دانش آموزان در همان جلسه اول مشخص كنيد میم موم مهم مهم 6 0 5 2 5 5 5 2 5 2 5 5 15 2 > 2 > 2 2 2 د | 3 3 3 3 2 > >

صفحه 39:

صفحه 40:
it ‎oe = ۰ ۳‏ بيب 3 9 ‎we oe‏ : یک فهرست قبل از شروع کلاس خود تهيه كنيد وآن را در محل مناسب وقابل دید قرار دهید ‎

صفحه 41:
| مطمئن شوید همه دانش آموزان همه قوانین شما را می کهمند

صفحه 42:
| نک ‎oe 55 oe‏ وهشت 2 یادآوری نام های دانش آموزان هرگز آسان نیست یک معلم معمولی در روز به ۱۲۰ تا ۱۸۰ دانش آموز سروکار دارد میم موم مهم مهم ‎nn‏ ‏5 د > 3 3 3 2 > >

صفحه 43:
انتظار می رود نام کوک دانش آموزان را یادبگیرید

صفحه 44:
it #8 نكته سى : يك معلم قاطع بايد بدون توسل به رفتارهاى بالقوه ى خصمانه درکلاس : محيطى مثبت خلق كند

صفحه 45:
با كرس ,هفرق دارد وهيح دو كلاسى مثل هم فیس ند

صفحه 46:
ا نکته سی ششم: ‎lll‏ اگر دانش آموزان احساس کنند که شما ملایم و رام هستید به احتمال زیاد بر شما غلبه خواهند کرد ‎

صفحه 47:

صفحه 48:
۷شروع "بخش دوم ود های یونسکو

صفحه 49:
ده ویژگی معلمان اصروزی از دیدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو 3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 > > NO Lda Maul of ei

صفحه 50:
ده آموزه پونسکو bac ۳3 i oT i OSS لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها ممم م م مه م 6 ‎i‏ ‏=

صفحه 51:
5 eS ‏امروزی‎ i i ‏فق امر‎ : ‏معلمان موفق‎ ١ ‏لد‎ ‎: ‏ند یگ بند‎ ۲ 0 ‏آماده اند بگو‎ an ‏نيم اما باهم‎ ef: ‏ما هم نمی دانیم‎ an; 2 a ‏آموزیم.‎ an; ۳ ۰۴ 2 2 2 3

صفحه 52:
| درس دوم: ©- معمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند» نه معلم كتب درسى 2 3 3 2 )= 2 2 3 3 3 3 د 2 > >

صفحه 53:
| درس سوم : 2 معلمان فقط عرضه کنندگان دانش نیستند» بلکه تسهیل گر روند یادگیری اند. لللل مم م م م مهم م مه 6 0 5 2 5 5 5 ‎BEE 1323 123‏ لها اننا لها اننا للا لا للا لا انا لها اننا اننا اننا انها اليا

صفحه 54:
مه مهم ‎EEE‏ ‏۱۳ <#معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بی انگیزه نیز از اهداف مهم آنهاست. لا لیا لا لیا لا للا للا انها نينا لیا لیا لیا ايها نا نبا

صفحه 55:
درس پنجم : ‎-G‏ معلمان موفق امروزي مي دانند* زنك تفريح و بازي حق مسلم كودكان است.

صفحه 56:
8 درس ششم: 3- معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاى ميان كلاس درس و جامعه از اهداف آنهاست.

صفحه 57:
at; 3 He cal, : ‏]درس شنم‎ aI mi? 72 © 2 معلمان موفق امروزي 251 ‎“ai?‏ مي دانند کلید قرن اخير ‎ean? ‎al,‏ است ‏د ال ‎als ‏د ال ‎۱ Ls ‎>} Ml, ‎al, ‎

صفحه 58:
| درس هشتم: 0 معلمان موفق امروزي مناسب برای احساس اصنیت در دانش آموزان فراهم نمایند. اه هه ۵ ۵ ۵ ۵ ۵ ها ها مم م م م موم و

صفحه 59:
| درس نهم : و معلمان موفق امروزي لل مم م م م مهم م مه ۳ مي دانند از يادگيري اهمیت دارد. 6 0 5 2 5 5 5 اه ‎SE eee‏ لا با ها با با با با نا نا نا نا با با با

صفحه 60:
درس دهم : 00 معلمان موفق امروزي مي دانند آنها علاوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوى واخلاقى را بايد مد نظر قرارمي دهند. ههه 5 5 1 3 1 1 مم م م م مهم م مه

صفحه 61:
"شروع ‎av‏ ‏بخش سوم ۲چند اسلاید اول تجربه ۳۰ ساله ۰ ۱ ۱ ۶ حرفه مهم معلمی است گفته ها ونکته های آموزشی

صفحه 62:
که من عامل تصمیم گیری فاطع در کلاس هستم به عنوان یک معلم » من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم » آزار برسانم يا التيام بخشم در همه ى موقعيت هاء مسئوليت من است كه تصميم بكيرم بحرانى را افزايش يا كاهش دهم »وكودكان را انسانى والا كردانم يا انسانيت را ازايشان بكيرم نظام وفا معلم نيما يوشيج

صفحه 63:
: : 7 ‎He‏ معلم بر ابدیت اثر ۰ ۰ ‎on‏ 5 مى كذارد» 7 ‎ab‏ اند بكويد ‎an‏ گز نمی توا ۳9 ‎ae an‏ در كجا متوة ‎ve He‏ ود" 5 آدامز لد هنرى ‎a ‎2 ‎2 ‎2 ‎> ‎

صفحه 64:
3 6 > € » در سریال معلم دهکده ‎Cog ?‏ نامزد معلم. ازش می پرسد شما که قاضی بودید ‎a‏ ۴ چرا رها کردید و ‎<n 5‏ معلم شديد؟ 5 اب داد: جون وقتى به مراجعيد نى كه ‎a‏ قتاع مطم جواب داد چون وقی با مراجمیتم و سچرمجی > ۰ ۰ پیش من می آمدند دقیق می شدم للا می دیدم که آنها کسائی هستند که ‎ae iit € 3‏ 7 3 1 ‎٩‏ اي .با آموزش ندیده اند با آموزش درستی ندیده اه ‎HE‏ وبه خودم گفتم : به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به ‎“aa?‏ اصلاح ريشه د € دازم ‎Jy 18‏ > ۰۴ ۳ ‎ma?‏ ‏> €

صفحه 65:
انجام دادن كا

صفحه 66:
2 2 ذهن ظرفی د 2 پرشود , بلکه د . 3 2 آتشی است كه باب سب میم موم مهم مهم ‎EEE‏ ‏=

صفحه 67:
at 1" ان كه از سوال =P 8 کردن می نرسد. 1 : ‘mn? دیع از یادگیری ~ 8 52 Mt, oo Mt, د ال لسد . ‎G)‏

صفحه 68:
4 5 3 ل 5 ی 01111111 لا لا .لا لا

صفحه 69:
آموزش بعنی کشف تا ۱ ۴ روزاگزون بی خبری ‎Maa 2-1‏ خودمان لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا تما لیا ايها ليها ليها

صفحه 70:
م م وم ‘gS ‏برونر‎ | همه کس همه چیز می آموزد به شرط دخالت زمان ۵ ۵ ها اه هه ۵ هه ۵ ۵ ها ها مم م م م موم و

صفحه 71:
۲شروع "بخش چهارم ۲ده راهکار برای جلو گیری از فاجعه در کلاس درس

صفحه 72:
اييشكقتار: مم سر ‎a‏ معلم امروز بايد رويا بردازء برنامه دهنده » ‎oe‏ كمك كارء التيام دهنده » حامى » تسهیل کننده » الگوی رفتاری» پرورش دهنده و الهام بخش باشند ویژگی معلمان امروز € € € € € € € €

صفحه 73:
> al, للا : دو »درس اول : ع # قلا وقتى رنكين كمان در آسمان »ديديد هر كارى را و ‎Sel‏ انجام مى دهيدء قطع كنيد و ترجه يجه هارا ‎ar‏ به آن جلب كنيد بجه ها بايد آنجه را كه درس 2 م وچ * می دهید.یاد بگیرند؛ ولی بسیاری از آنان لازم ‎aI,‏ است به همین اندازه د ال رنگین کمان هم ببینند. ‎al,‏ ‎Al,‏ ‎HE‏ معلمی مهم ترین وچالش وی >< ‎ ‏برانگیز ترین حرفه د ‎eo:‏ ‎

صفحه 74:
۲درس دوم: وضعیت صدا را در کلاس بررسى كنيد عوامل مخلَّ صدا و صداهای زائد در پس زمینه را حذف کنید پژوهش ها نشان میدهند دانش آموزان» امروزه اغلب» ۳۰ درصد از ارتباطات کلاسی موجود در مدرسه را متوجه نمی شوند فرایند آموزش مناسب به توانایی شنیده شدن حرفهای معلمان بستگی دارد. 3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 > >

صفحه 75:
سریع تر درس دادن را با بهتر درس دادن اشتباه نگیرید ؛یادگیری» شتابی طبیعتی دارد. سرعت دادن به اين شتاب اغلب دانش آموزان را گیج می کند معلم باید انعطاف پذیر باشد @

صفحه 76:
درس چشارم: ‎So‏ هميشه دانش آموزان را براساس حروف الفبا در کلاس ننشانید و یا براساس قدء يشت سر هم ‎lll‏ قرار ندهید و یا براساس حروف الفبا فورست _— کلاسی آنها را تنظیم نکنید به بچه هایی فکر چ و۴ کنید که با اين سه وضعیت هميشه در آخرصف عقب کلاس و يا آخر فهرست هستند هر کسی ‎ ‎ ‏لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها ‏3 ‎cl‏ شايستة آن است كه هر از جند كاه اول باشد. ‎al‏ بهترین بهره را از لحظه ها ببرید 9 ‎9 ‎

صفحه 77:
ادرس ینجم : تمرین آتش سوزی و يا مقابله با زلزله را جدی بگیرید اهمیت آموزش آنها ارزش این را دارد که کلاس مان را برای لحظاتی بی نظم کنیم و از حالت عادی خارج سازیم به مسافران تاتانیک فکر كنيد كه آرزو مى کر ا اي وه بيشترى به آموزش استفاده از قايق نجات مى شد. a “a = = = = = = = 1 € € € € € € € €

صفحه 78:
ادرس ششم: + انتظار جهش شكرف در بازده دانش آموزان نداشته ‎<n‏ باشيد موفقيت تدريجى است. يادكيرى مانند برش ارتفاع ‎<n‏ و دو صد متر بازی سانتی مترهاست. ‎a=‏ مم م م م موم و لا لیا لا لیا لا ليلا لا لیا لیا لیا تما لیا ايها ليها ليها

صفحه 79:
درس هتم : هر از »چندی صفحه ای از زندگی واقعی را با مثال هایی جذاب برگیرید. اين کار با استفاده از شاخص های ارزیابی انجام دهید که دانش آموزان به سرعت آنها را می شناسند؛ مانند سه ستاره از پنج ستاره هفت در مقیاس یک تا ده» نشان دادن علامت پیروزی با انگشتان دست هر چه باشد منظور از بازخورد برقراری ارتباط است. فرايند ساده حل مسئله تدوين كنيد میم موم مهم موم 6 0 5 2 5 5 5

صفحه 80:
درس هشتم : همان طور که کتابخانه ها برای کتاب های تأخیر شده مدت زمان بازگشت بدون جریمه ای را در نظر می گیرند شما هم برای دانش آموزان خود فرصتی را تعیین کنید که در آن بتوانند بدون مجازات و جریمه تکالیف دیر شده خود را ارائه دهند. در یادگیری دیر.بودن بهتر از هرگز نبودن است. 3 زع 3 2 2 2 2 د 3 ‎aS‏ ‏3 ‏د ‏2 ‏> ‏>

صفحه 81:
درس نهم : ۰ از آزمون های استاندارد و ارزشیابی های ملی استقبال کنید آنها به ما کمک که بر کارمان متمرکز شویم به قول یکی از کارشناسان آموزشی شناخته شده هرآنچه اندازه گیری می شود انجام می شود. کلید موفقیت جامعه در دستان معلم اه تاه هه ۵ ۵ ۵ ۵ هه ها مم م م م موم و

صفحه 82:
ال درس دهم : + منکر حفظ کردن نشوید حفظ كردن هنوز ابزار آموزشی با ارزشی است. آنچه ارزش به خاطر سپردن دارد ارزش حفظ کردن هم دارد. از بچه ها بخواهید ضرب المثل های خود را بیاورند 3 زع 3 2 2 2 2 د 3 دك 3 د 2 > >

صفحه 83:
درس باز + اين طنز برنارد شاو امروز در باره ى معلمان منصفانه نيست: كسانى كه مى توانند كارى انجام مى دهند وكسانى كه نمى توانند تدريس مى كنند! معلمان امروز هم انجام مى دهند هم رویا پردازند و الهام بخش

صفحه 84:
کتاب رابرت دی .رمزی کتاب به آموزش | 1 j 3 0

صفحه 85:
وأشروع ‎eV‏ ‏بحس | ۲ده راهکار برای جلو گیری از فاجعه در کلاس درس

صفحه 86:
‎LT‏ می دانید کدام کشور سه بار در آزمون ‎PISA‏ ‏) آزمونی استاندارد برای سنجش مهارتهای ریاضیات » روخوانی وعلوم تجربی ( در جهان اول شد؟ بخش دوم تعداد اسلاید۱۰: ‎

صفحه 87:
سا میعل ‎BT‏ ‏كه فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز » کودکی باهوش محبوس شده است. مرواکالینز

صفحه 88:
دانش آموزان فنلاندى سه بار در ۱ 49057 Rye) LT) وتوجه صاحب نظران تعلیم و تربیت اق @fayihg:majidi

صفحه 89:
بعد از مطالعه پژوهش های مختلف در باره ۱ ۶ ۳ ‏لد و‎ ire mer ere) Pome Pee eer a0 Se) Peeps لكل لين كيل ننه

صفحه 90:
۱ 9 ( SS SIC Sy en) لكل لين كيل ننه

صفحه 91:
مدار 320 فنلاند به نحوی طراحی شده اندکه به جای تنکیک CU Ue Le Se ee ICS or Re ero SRY eee) لكل لين كيل ننه

صفحه 92:
ws ‏لل » مدارس‎ gee ‏ابن بود:‎ ۱ ۱ بياوريم لكل لين كيل ننه

صفحه 93:
ناخ ‎IC)‏ ۳۳ قنها بر موفقيت تحصيلى دانش آموزان تمركز ذمى كنند بلکه بر رشد وعلایق فردی تک تک آنان رل (OEM ema

صفحه 94:
eT Tene te ned) ‏همتراز با مالزى » برو و در رقبه‎ ‏آخركشورهاى اسكانديناوى به‎ حساب مى آمد لكي يل عله

صفحه 95:
o> ah aan ey) ۱۳ BO ‏كلاس نهم‎ را پشت سر بگذارند @fayihg:majidi

صفحه 96:
TO See eRe Et eS melas ۱ tee eh ad ‏تا‎ eee eve ron re BAe oo: pale g Lok s ¢ cilg>os 99 oN iq07 @fayihg:majidi

صفحه 97:
Ore) SO RCO AN | Be Trey SLT Be eT oe ey Se) eB) ‏ارزیابی ۱۶۵ هزار فرد بزرکسال از کشورهای‎ eee ‏ا ل‎ are ‏فنلاندى در رياضيات و روخوانى رتبه اول‎ ‏را کسب کردند.‎ @fayihg:majidi

صفحه 98:
9 ترجمه آقاى ميثم همدمى لكل لين كيل ننه

صفحه 99:
تهیه وتدوین: محمد فايق مجيدى دهگلان ‎ee 5 3‏ 3 | | دبیر بازنشسته > زبان و ادبيات فارسى ۴ ۳ نگارنده كتاب:به € همکار افتخاری از ده سال لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها 6

صفحه 100:
3 زع 3 2 2 2 2 د 3 3 3 د 2 > >

صفحه 101:
‎٩ 6 ۵ ۵ 465 © ©‏ ۵ 6 6 ۵ ۵ ۵ ۵ ا ا ۱۵ ۱ ۱۳ ۱۳ ‎ ‎

آموزش های جهانی معلمان تنبیه بدنی و خشونت کالمی ممنوع 99فاجعه در کالس درس مهارت های کالسداری و نظام آموزشی فنالند فهرست مطالب: بخش اول سی ودو 32نکته از کتاب 99فاجعه در کالس درس بخش دوم ده ویژگی معلمان امروز از نگاه یونسکو بخش سوم کفته ها ونکته های آموزشی بخش چهارم ده 10نکته از کتاب رابرت دی رمزی درباب هنر معلمی بخش پنجم دالیل موفقیت نظام آموزشی فنالند آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات100: درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است. برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت مرواکالینز 1 معلمی جزو مشاغل سخت است باتوجه به وجود فضای مجازی کارمعلمی سخت هم شده است اتفاقات در مدرسه ودر کالس گاهی منجر به فاجعه می شود 1 خبرگزاری مهر تنبیه بدنی در مدارس ممنوع ضرب و شتم دانش‌آموزان روستای کرجو سنندج به خاطر شارژر موبایل 2 خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها :پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تنبیه بدنی دانش‌آموزان یک دبستان در روستای کرجو سنندج توسط معلم، مسئوالن آموزش و پرورش با واکنش سریع ،از اخراج این معلم خبر دادند. این حادثه که به دنبال گم شدن شارژر تلفن همراه معلم رخ داد ،منجر به آسیب دیدگی و بستری شدن یکی از دانش‌آموزان شده و خشم افکار عمومی را برانگیخته است 3 خبرگزاری مهر تنبیه بدنی در مدارس ممنوع یک معلم مقطع ابتدایی ،روز گذشته به دلیل گم شدن شارژر تلفن همراه خود، دانش‌آموزان کالس را مورد ضرب و شتم قرار داده است ،بر اساس این گزارش‌ها ،شدت ضربات وارده به حدی بوده که یکی از دانش‌آموزان به شدت زخمی شده است. 4 پیگیری‌های آتی با اعالم خبر اخراج معلم خاطی ،انتظار می‌رود که روند رسیدگی به این پرونده با جدیت ادامه یافته و ابعاد مختلف این حادثه ،به ویژه نحوه گزینش و نظارت بر عملکرد معلمان در مدارس روستایی ،مورد بررسی دقیق قرار گیرد. افکار عمومی و خانواده‌های دانش‌آموزان منتظر اقدامات قاطعانه مسئوالن برای تضمین امنیت و سالمت روانی دانش‌آموزان در محیط‌های آموزشی هستند. 5 تنبیه بدنی در مدارس ممنوع این شرایط در حالی است که مطابق ماده 81آیین‌نامه اجرایی مدارس ،تنبیه بدنی و سوءرفتار با دانش‌آموزان به‌هردلیلی ممنوع است و با متخلفان طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد. 6 تنبیه بدنی در مدارس ممنوع سالهای اول خدمتم دوستی می گفت :معلم حق دارد در کالس تظاهر به عصبانیت کند اما حق ندارد عصبانی شود. 7 نکته سوم يادگيري در كالس ((علي اكبر شعاري نژاد)) همه دانش آموزان همه درس ها را دوست ندارنديا يكسان دوست ندارند همه دانش آموزان ،هميشه آماده آموختن نيستندهمه دانش »آموزان زماني مي خواهندياد بگيرند كه برانگيخته باشند همه دانش آموزان در مدت معين يادنمي گيرند -همه دانش آموزان از تمركز دقت يا تمركز حواس يكسان برخوردار نيستند 8 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش اول ‏نکاتی از کتاب 99فاجعه در کالس درس نویسنده:تاباتا ریمنت مترجم:مهدی غروی قوچانی نکته اول صفحه 81کتاب 99فاجعه در کالس درس آگهی هایی که در تلویزیون ممکن است مشاهده کنید نشان دهنده آن است که معلمی حرفهای دشوار اما با حقوقی مناسب است .معلمان به صورت افرادی با مسئولیت و منظم به نظر می آیند که دارای اهداف و مسیر حرفه ای روشن هستند. 1 📙نکته دوم: و روز خود را صرف انگیزه دادن به جوانان می کنند .در این تصاویر حقایقی وجود دارد اما وجه دیگری نیز در تدریس وجود دارد که چندان رسانه ای نشده است .تدریس آسان نیست؛ در حقیقت بسیاری از معلمان تازه وارد به علت سختی کار عقب نشینی می کنند. 2 نکته سوم صفحه 82کتاب 99فاجعه در کالس درس رویای آنان از ساعات کاری کم، تعطیالت طوالنی و حقوق خوب به سرعت در مواجهه با واقعیت کار دشوار ،از بین رفتن تمام اوقات فراغت و روبه رو شدن با کالس هایی واقعأ کابوس گونه ،از بین می رود. بنابراین چرا شما انسانهای کامال عاقل تصمیم می گیرید که جزیی از دنیای دیوانه حرفه تدریس شوید؟ 3 📙نکته چهارم: من معلم شدن را انتخاب کردم ،چون انگلیسی را دوست دارم و نیز تجربیاتی که در کالج داشتم مرا متوجه کرد چه قدر از کار با کودکان لذت می برم. بهترین دوستم ،تدریس را منطقی ترین شیوه کاری برای گرفتن درجه تاریخ هنر می داند .اگرچه دالیل ما با هم متفاوت است ،اما تأثیری در کسب لذت ما از کارمان ندارد. 4 نکته پنجم نقد کتاب 99فاجعه در کالس درس تاباتا ریمنت نویسنده کتاب 99 فاجعه در کالس درس ،در 13 سرفصل مجزا تالش کرده است معلمان را از ابتدای ورود به دنیای دانش‌آموزان تا برخورد با انواع رفتارهای مختلف هدایت کند. 5 📙نکته ششم: با توجه به مشکالت اغلب معلمان در کالس‌های درس و محیط‌های آموزشی در برخورد با مسایل گوناگون ،این اثر راهکارهای متنوعی را برای رهایی از این مشکالت پیشنهاد کرده است، برخورد با دانش‌آموزان کج‌خلق ،تنفر دانش‌آموز از معلم ،مبارزه در راهروها و… برخی از این موضوعات به شمار می‌آیند. 6 نکته هفتم توجه معلمان به نوع پوشش، مواجهه با خستگی ،رفت و آمد به مدرسه ،حوادث غیرمترقبه، ابراز محبت از سوی دانش‌آموزان، تعقیب فراریان مدرسه و… از جمله موضوعات مورد بررسی در این کتاب‌اند. 7 نکته هشتم با مشکالت به سرعت ولی بی سروصد برخورد کنید. هرگونه رفتار ناشایست را به سرعت ازبین ببرید اما آن را بی جهت بزرگ نکنید 8 📙نکته نهم: قاطع اما منصف باشید از همان ابتدا مشخص کنید که چه چیزی را تحمل نمی کنید اما خود را به صورت هیوال نشان ندهید 9 نکته دهم ایستاده راه بروید همواره به نحوی وارد کالس شوید که گویی به تجارت پرداخته ایدپ 1 0 📙نکته یازدهم: آنان را با نامشان صد ابزنید نام دانش آموزان را یادگرفته و به خاطر بسپارید وسعی کنید به طور منظم از آن استفاده کنید 1 1 نکته دوازدهم در خارج از کالس دیده شوید جزء الینفک مدرسه باشید وقت بگذارید وبادانش آموزان خود در زنگ تفریح ، زمان ناهار وخارج از مدرسه صحبت کنید هم به عنوان معلم وهم به عنوان یک انسان دیده شوید 1 2 📙نکته سیزدهم: کتاب هایی که در باره مشکالت معلمی سخن بگویند اندک اند 1 3 📙نکته چهاردهم: ما در منابع عالی کم داریم که مثال در این مورد با ما سخن بگوید که چگونه با همکاران دردسر ساز رابطه برقرار کنید 1 4 📙نکته پانزدهم: معلم یک انسان است چرخ دنده ی ماشین آموزشی نیست 1 5 📙نکته شانزدهم: چیزهایی که می تواند در کالس درس شما به فاجعه منجر شود کدام اند. وچگونه باید از آنها احتراز کرد 1 6 📙نکته هفدهم: معلمان روز خود را صرف انگیزه دادن به جوانان می کنند در این زمینه حقایق زیادی هست اما هرگز رسانه ای نمی شود 1 7 📙نکته هجدهم: تدریس کار آسانی نیست. در حقیقت بسیاری از معلمان تازه وارد به علت سختی کارعقب نشینی می کنند 1 8 📙نکته نوزدهم: دانش آموزان در پنج ثانیه اول مالقات شما را قضاوت می کنند ، ارزیابی می کنند و درمی یابند چه چیزی شما را می آزارد و چگونه می توانند به بهترین وجه ازآنها برای حمله به شما استفاده کنند 1 9 📙نکته بیستم: شاید این شناخت بچه ها در چند دقیقه اول کالس به خاطر حس ششم غریبی است که دانش آموزان در بزرگ سالی از دست می دهند 2 0 📙نکته بیست ویکم: هر معلم تازه وارد ویا حرفه ای وچه تازه کار باید از اهمیت باالی اولین تاثیر آگاهی داشته باشند 2 1 📙نکته بیست و پنج : با قامت کشیده و باچهره ای مصمم وسرشار از انرژی روبه جلو وارد کالس شوید 2 5 📙نکته بیست و دوم: یک معلم با اعتماد به نفس احترام بیشتری را کسب می کند نه یک معلم خجالتی 2 2 📙نکته بیست سوم: مواظب باشید :هرگز تصور نکنید که کالس شما از قبل قوانینی را می داند شما هستید که باید قوانین را بگویید 2 3 📙نکته بیست چهارم: انتظارات خود را از دانش آموزان در همان جلسه اول مشخص کنید 2 4 📙نکته بیست پنجم: قوانین پایه شما را از ابتدا در موضع اقتدار قرار می دهد 2 5 📙نکته بیست وششم: یک فهرست قبل از شروع کالس خود تهیه کنید وآن را در محل مناسب وقابل دید قرار دهید 2 6 📙نکته بیست وهفتم: مطمئن شوید همه دانش آموزان همه قوانین شما را می فهمند 2 7 📙نکته بیست وهشتم: یادآوری نام های دانش آموزان هرگز آسان نیست یک معلم معمولی در روز به 120تا 180 دانش آموز سروکار دارد 2 8 📙نکته بیست ونه: انتظار می رود نام کوچک دانش آموزان را یادبگیرید 2 9 📙نکته سی : یک معلم قاطع باید بدون توسل به رفتارهای بالقوه ی خصمانه درکالس ،محیطی مثبت خلق کند 3 0 📙نکته سی و یک: بدانید کالسداری کالسA با کالسB,Cفرق دارد وهیچ دو کالسی مثل هم نیستند 3 1 📙نکته سی ششم: اگر دانش آموزان احساس کنند که شما مالیم و رام هستید به احتمال زیاد بر شما غلبه خواهند کرد 3 6 📙نکته سی ودو: اگر شهرت به عصبانیت و وحشیگری داشته باشید به احتمال زیاد مورد بی مهری و بی اعتمادی آنها قرار می گیرند 3 2 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش دوم ‏آموزه های یونسکو ده ويژگي معلمان امروزي از ديدگاه سازمان جهانی آموزش يونسكو تعداد اسالیدها:15 ده آموزه یونسکو 0 📙درس اول: -1معلمان موفق امروزي آماده اند بگويند : ما هم نمي دانيم اما باهم مي آموزيم. 1 📙درس دوم: -2معلمان امروزي مي دانند: در وهله نخست معلم دانش آموزان هستند، نه معلم كتب درسي 2 📙درس سوم: -3معلمان فقط عرضه كنندگان دانش نيستند، بلكه تسهيل گر روند يادگيري اند. 3 📙درس چهارم: -4معلمان موفق امروزي مي دانند: اثر گذاري بردانش آموزان بي انگيزه نيز از اهداف مهم آنهاست. 4 📙درس پنجم: -5معلمان موفق امروزي مي دانند: زنگ تفريح و بازي حق مسلم كودكان است. 5 📙 درس ششم: -6معلمان موفق امروزي مي دانند برداشتن ديوارهاي ميان كالس درس و جامعه از اهداف آنهاست. 6 📙درس هفتم: -7معلمان موفق امروزي مي دانند كليد قرن اخير يادگيري مداوم است 7 📙 درس هشتم: -8معلمان موفق امروزي مي دانند بايد فرصت هاي مناسب براي احساس امنيت در دانش آموزان فراهم نمايند. 8 📙درس نهم: -9معلمان موفق امروزي مي دانند سهم هر دانش آموز از يادگيري اهميت دارد. دلیل موفقیت نظام آموزشی فنالند 9 📙درس دهم : -10معلمان موفق امروزي مي دانند آنها عالوه برنيازهاي علمي نيازهاي معنوي واخالقي را بايد مد نظر قرارمي دهند. 1 0 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش سوم ‏چند اسالید اول تجربه 30ساله من در باره کار و حرفه مهم معلمی است ‏گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد، او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می شود". هنری آدامز 1 ،در سریال معلم دهکده نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که ،پیش من می آمدند دقیق می شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که .یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم 2 آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم انجام دهیم 3 ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته شود. 4 آن که از سوال کردن می ترسد، از یادگیری شرمنده خواهد شد. 5 پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد ،ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت می خواهد. 6 آموزش یعنی کشف روزافزون بی خبری خودمان 7 📙 برونر گوید: همه کس همه چیز می آموزد به شرط دخالت زمان 8 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش چهارم ‏ده راهکار برای جلوگیری از فاجعه در کالس درس 📙پیشگفتار: ◀ ️⬅️⬅ معلم امروز️➡️➡ معلم امروز باید رویا پرداز ،برنامه دهنده ، کمک کار ،التیام دهنده ،حامی ،تسهیل کننده ، الگوی رفتاری ،پرورش دهنده و الهام بخش باشند. ویژگی معلمان امروز 0 📙درس اول: وقتی رنگین کمان در آسمان ،دیدید هر کاری را که انجام می دهید ،قطع کنید و توجه بچه ها را به آن جلب کنید بچه ها باید آنچه را که درس می دهید،یاد بگیرند؛ ولی بسیاری از آنان الزم است به همین اندازه رنگین کمان هم ببینند. معلمی مهم ترین وچالش برانگیز ترین حرفه در جامعه است 1 📙درس دوم: وضعیت صدا را در کالس بررسی کنید عوامل مخّل صدا و صداهای زائد در پس زمینه را حذف کنید پژوهش ها نشان میدهند دانش آموزان ،امروزه اغلب ۳۰ ،درصد از ارتباطات کالسی موجود در مدرسه را متوجه نمی شوند فرایند آموزش مناسب به توانایی شنیده شدن حرفهای معلمان بستگی دارد. معلمی یکی از شغل های سخت 2 📙درس سوم: سریع تر درس دادن را با بهتر درس دادن اشتباه نگیرید ،یادگیری ،شتابی طبیعتی دارد. سرعت دادن به این شتاب اغلب دانش آموزان را گیج می کند معلم باید انعطاف پذیر باشد 3 📙درس چهارم: همیشه دانش آموزان را براساس حروف الفبا در کالس ننشانید و یا براساس قد ،پشت سر هم قرار ندهید و یا براساس حروف الفبا فهرست کالسی آنها را تنظیم نکنید به بچه هایی فکر کنید که با این سه وضعیت همیشه در آخرصف عقب کالس و یا آخر فهرست هستند هر کسی شایستۀ آن است که هر از چند گاه اول باشد. بهترین بهره را از لحظه ها ببرید 4 📙درس پنجم: تمرین آتش سوزی و یا مقابله با زلزله را جدی بگیرید اهمیت آموزش آنها ارزش این را دارد که کالس مان را برای لحظاتی بی نظم کنیم و از حالت عادی خارج سازیم به مسافران تایتانیک فکر کنید که آرزو می کردند ای کاش در دوران مدرسه آنها توجه بیشتری به آموزش استفاده از قایق نجات می شد. حرکت هماهنگ با کند ترین وسریع ترین 5 🔹 📙درس ششم: انتظار جهش شگرف در بازده دانش آموزان نداشته باشید موفقیت تدریجی است .یادگیری مانند پرش ارتفاع و دو صد متر بازی سانتی مترهاست. تدریس دانش آموزان برنده=برنده 6 📙درس هفتم: هر از ،چندی صفحه ای از زندگی واقعی را با مثال هایی جذاب برگیرید .این کار با استفاده از شاخص های ارزیابی انجام دهید که دانش آموزان به سرعت آنها را می شناسند؛ مانند سه ستاره از پنج ستاره هفت در مقیاس یک تا ده ،نشان دادن عالمت پیروزی با انگشتان دست هر چه باشد منظور از بازخورد برقراری ارتباط است. فرایند ساده حل مسئله تدوین کنید. 7 📙درس هشتم: همان طور که کتابخانه ها برای کتاب های تأخیر شده مدت زمان بازگشت بدون جریمه ای را در نظر می گیرند شما هم برای دانش آموزان خود فرصتی را تعیین کنید که در آن بتوانند بدون مجازات و جریمه تکالیف دیر شده خود را ارائه دهند .در یادگیری دیر،بودن بهتر از هرگز نبودن است. تهیه بسته آموزشی برای دانش آموز جدید 8 🔹 📙درس نهم : از آزمون های استاندارد و ارزشیابی های ملی استقبال کنید آنها به ما کمک که بر کارمان متمرکز شویم به قول یکی از کارشناسان آموزشی شناخته شده هرآنچه اندازه گیری می شود انجام می شود. کلید موفقیت جامعه در دستان معلم 9 🔹 📙درس دهم: منکر حفظ کردن نشوید حفظ کردن هنوز ابزار آموزشی با ارزشی است .آنچه ارزش به خاطر سپردن دارد ارزش حفظ کردن هم دارد. از بچه ها بخواهید ضرب المثل های خود را بیاورند 1 0 🔸 📙درس یازدهم: این طنز برنارد شاو امروز در باره ی معلمان منصفانه نیست: کسانی که می توانند کاری انجام می دهند وکسانی که نمی توانند تدریس می کنند! معلمان امروز هم انجام می دهند هم رویا پردازند و الهام بخش 1 1 ️✍ 📙 منبع یادداشت های شخصی محمد فایق مجیدی 📜 کتاب به آموزش بدبین نیستم کتاب رابرت دی .رمزی 1 2 محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏شروع ‏بخش پنجم ‏ده راهکار برای جلوگیری از فاجعه در کالس درس آیا می دانیدکدام کشور سه بار در آزمون PISA )آزمونی استاندارد برای سنجش مهارتهای ریاضیات ،روخوانی وعلوم تجربی ( در جهان اول شد؟ بخش دوم تعداد اسالید:10 درست همانند میکل آنژ که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای محبوس شده است . من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ، کودکی باهوش محبوس شده است. برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان اثر آدام گرنت مرواکالینز 1 دانش آموزان فنالندی سه بار در آزمون جهانی PISAاول شدند واین اتفاقی نبود وتوجه صاحب نظران تعلیم و تربیت جهان را جلب کرد 1 @fayihg.majidi بعد از مطالعه پژوهش های مختلف در باره دلیل برتری فنالندی ها مشخص شد که بخش اعظم موفقیت آنان از فرهنگی نشئت گرفته است که خود آفریده اند. 2 @fayihg.majidi این فرهنگ در باور به توانمند بودن تک تک دانش آموزان ریشه دارد 3 @fayihg.majidi مدارس فنالند به نحوی طراحی شده اندکه به جای تفکیک بهترین و درخشان ترین دانش آموزان از دیگران به هر دانش آموز فرصت رشد می دهند 4 @fayihg.majidi شعار رایج در مدارس فنالند این بود: ما نمی توانیم هدرفتن حتی یک مغز را تاب بیاوریم 5 @fayihg.majidi در فنالند تنها بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان تمرکز نمی کنند بلکه بر رشد وعالیق فردی تک تک آنان توجه دارند 6 @fayihg.majidi تا یک نسل قبل فنالند یک مرداب آموزشی همتراز با مالزی ،پرو و در رتبه آخرکشورهای اسکاندیناوی به حساب می آمد 7 @fayihg.majidi در سال 1960میالدی 89درصد فنالندیها نمی توانستند کالس نهم را پشت سر بگذارند 8 @fayihg.majidi در دبستانی در کارولینای شمالی با بررسی عمکلرد دانش آموزان کالس های چهارم وپنجم به این نتیجه رسیدند داشتن یک معلم در دو سال متوالی یکی از دالیل رشد دانش آموزان در روخوانی ،ریاضیات وعلوم بوده است. @fayihg.majidi 9 در آزمونی دیگر در سال 2012و زمانی که ‏OECDآزمون استعداد متفاوتی را به منظور ارزیابی 165هزار فرد بزرگسال از کشورهای مختلف اجرا کرد نوجوانان و افراد 24ساله فنالندی در ریاضیات و روخوانی رتبه اول را کسب کردند. 1 0 @fayihg.majidi تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی منبع:کتاب توانمندی های نهان اثر آدام گرنت ترجمه آقای میثم همدمی 6 @fayihg.majidi تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی دهگالن دبیر بازنشسته زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکار افتخاری مجله شوق تغییر بیش0 از ده سال 📙 📙 📙 0 end
31,000 تومان