صفحه 1:
جملات شرطی نوع اول
آموزش تصویری را جدی
بكيريم
صفحه 2:
فهرست مطالب:
بخش اول ۱۰ نکته از کتاب ۹٩ فاجعه در
كلاس درس
إبخش دوم آموزوبرورش فنلاند
بخش سوم
تور پس گرامر درس ۳ يازدهم
زبان انگلیسی
5 ت شرطی نوع اول
gel نی تصویری را جدی بگيريم
نسخه قابل ویرایش
همراه با تصاوير مرتبط
تعداد صنحات:۳۰__
صفحه 3:
صفحه 4:
لا نكته اول:
دانش آموزان در ينج ثانيه اول
ملاقات شما را قضاوت می کنند .
ارزیابی می کنند و درمی یابند چه
چیزی شما را می آزارد و چگونه
می توانند به بهترین وجه ازآنها
برای حمله به شما استفاده کنند
©
وت
5 5 5 5 5 5
اننا اننا ليا لیا لیا لما لیا لیا ليا اننا نا ليا اننا لیا لب
صفحه 5:
2 اول کلاس به
خاطر حس ششم غریبی است
که دانش آموزان در بزرگ
سالی از دست می دهند
صفحه 6:
لا نكته سوم:
يك معلم با اعتماد به نفس احترام
بیشتری را کسب می کند نه یک
معلم خجالتی
ممممممممم مم مم م مر
6 ۲ 5 5 8 5 5 8 5 5 85 8 15
1 ۲ 5۲ 5 5 2 5 5 5 5 5 5 15
لیا لما لیا لیا لما ما لیا لیا نما لیا لیا لیا نما لیا لب
©
صفحه 7:
الا نكته جشارم
مواظب باشيد : هرگز تصور
نكنيد كه كلاس شما از
قبل قوانینی را می شما
هستيد كه بايد قوانين را
Beg
صفحه 8:
8 نکته پنجم:
انتظارات خود را از دانش آموزان
در همان جلسه اول مشخص كنيد
©
صفحه 9:
8 نکنه ششم:
یادآوری نام های دانش آموزان
هرگز آسان نیست یک معلم
معمولی در روز به ۱۲۰ تا ۱۸۰
دانش آموز سروکار دارد
©
صفحه 10:
8 نكته هفتم:
انتظار مى رود نام كوجيك
دانش آموزان را يادبكيريد
صفحه 11:
slik
بدانید کلاسداری کلاس۸
با كلاس) , قافرق دارد
وهبيح دو كلاسى مثل هم
صفحه 12:
#ا نكته نهم:
اكر دانش آموزان احساس كنند
كه شما ملايم و رام هستيد به
احتمال زياد بر شما غلبه خواهند
كرد
©
صفحه 13:
وحشیگری د eal:
احتمال زیاد مورد بی مضری
و بی اعتمادی آنها قرار می
كيرند
صفحه 14:
صفحه 15:
u میدانیدکدام کشور
سه بار در آرمون 5152
) آزمونى اسقاند ارد برای
در جهان اول شد؟
بخش دوم
صفحه 16:
درست همانند میکل آنژ ۲
که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمره کالبد فرشته ای
محبوس شده است .
من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز »
کودکی باهوش محبوس
شده است.
مرواکالینز
برگرفته از کتاب توانمندی ها نمان
اث ر آدام کرنت 60
صفحه 17:
00
2 eaey ee L
واین اتفاقی نبود
صفحه 18:
Dd al aE) بعد از مطالعه
ed Se Seca
مشخص شد که بخش اعظم موفقیت آنان از
صفحه 19:
اين فرهنك در باور به
ey ei)
تک تک
دانش آموزان ریشه دارد
صفحه 20:
به نحوی طراحی شده اند که به جای تنکیک
بهترین و درخشان ترین دانش آموزان از
دیگران به
هر دانش آموز فرصت رشد مى دهند
صفحه 21:
0 ردام لت
1 2
rea) ل لا لت
صفحه 22:
Rep CRT
تنها بر موفقيت تحصيلى دانش آموزان
pal ae
RE Te Teer by Teese oa
صفحه 23:
را دا ۱۳
لا ات(
آخ رکشورهای اسکاندیناوی به
حساب می آمد
صفحه 24:
صفحه 25:
در دبستانی در کارولینای شمالی
Oro OT Ute reese
چهارم وپنجم به این نتیجه رسیدند داشتن
بك معلم 4
در دو سال متوالى يكى از دلايل رشد دانش
BD Ed ie ek PME al
صفحه 26:
PROT Be rer Ser)
۱ eT rr rey sie) eB)
CS ee Tee a ress
مختلف اجرا کره نو حوانان و افراه ۲۳ ساله
۳
صفحه 27:
۳۹ Sy ee
Pe Perr eo
صفحه 28:
صفحه 29:
تدریس گرامر درس 3 یازدهم
جملات شرطی نوع اول
صفحه 30:
الگوی کلی جملات شرطی نوع اول :
If + sbj + simple present +... , SbF isin a
w+ futuselw Jl>
LIf | study carefully, | can get a better mark
.If he gets up early, he may catch the first train
ExamplesSthey won't come here if we ask them
?What should she do if it is cold
.If you don’t stay at home, you may get corona
صفحه 31:
شکل ساده فعل
simple present—
coli Se 5ه/و+شکل ساده فعل
... We speak
> Examples te talks
... She goes
صفحه 32:
will
can
= simple futures ™9y
must آینده ساده
should
Examples «fl will leave :
..He can help
«They must wait
صفحه 33:
3 Examples _ .».We don’t get
...£He doesn’t call
صفحه 34:
صفحه 35:
am/is/are
am not/isn’t/aren’t
صفحه 36:
صفحه 37:
One 0
-Read the following paragraph and choose the best verb forms
I sometimes think about my future job. I want to have a طول 1
people
of my country. When I (grow up / will grow up), I (become /
,a teacher. I will work hard and help children. If I (teach / will t
my students (learn / will learn) many things. If they (study / will
hard, they (become / will become) successful in their lives. They
good jobs in the future. They may become teachers, nurses, fa!
artists. If my students (become / will become) successful, I (f
-happy and satisfied. This helps people to have a happier life
صفحه 38:
Pair up and talk about the things you will do or will
happen in the
-following conditions
it rains tomorrow .1 کار
,lf I study hard for my exams..?
,lf we go to Noshahr this Friday. 3
,lf I eat so much junk food .4
,lf I get a good mark .5
صفحه 39:
.Complete the following sentences
If my brother (go) ...0.0.05......... out with his friend
I can watch
.the football nia@tcin on TV wo... eee © twatch)
I (earn) .......... woe lot of money WI (get) va.
job meet \
If RateGaurry / not)... , she (miss) .
the bus will be وا
If we (meet) .. .... them tomorrow, we
... vour hello
صفحه 40:
صفحه 41:
زبان و ادبیات فارسی
۲ | نگارنده کتاب:به
آموزش بدبین نیستم
آلا همکار افتخاری
میم م ممم م مر مم مم م مر
1 8 ۲ 5 5 5 5 5 8 17
ا ها ها هه ها هه هه ها هه هه هه سر
انا ليا لها نا با نا با با با با با نات با با
صفحه 42:
رم م م ممممم ممم مم م مر
انا ليا لها نا با نا با با با با با نات با با
صفحه 43:
666۵۵۵6۵6۵۵
ها با اب ها ها با ها با ها سس
تدریس گرامر درس 3زبان
انگلیسی یازدهم
جمالت شرطی نوع اول
آموزش تصویری را جدی
بگیریم
فهرست مطالب:
بخش اول 10نکته از کتاب 99فاجعه در
کالس درس
بخش دوم آموزوپرورش فنالند
بخش سوم
تدریس گرامر درس 3یازدهم
زبان انگلیسی
جمالت شرطی نوع اول
آموزش تصویری را جدی بگیریم
نسخه قابل ویرایش
همراه با تصاویر مرتبط
تعداد صفحات40:
📙نکته اول:
دانش آموزان در پنج ثانیه اول
مالقات شما را قضاوت می کنند ،
ارزیابی می کنند و درمی یابند چه
چیزی شما را می آزارد و چگونه
می توانند به بهترین وجه ازآنها
برای حمله به شما استفاده کنند
1
📙نکته
دوم:
شاید این شناخت بچه ها در
چند دقیقه اول کالس به
خاطر حس ششم غریبی است
که دانش آموزان در بزرگ
سالی از دست می دهند
2
📙نکته سوم:
یک معلم با اعتماد به نفس احترام
بیشتری را کسب می کند نه یک
معلم خجالتی
3
📙نکته
چهارم:
مواظب باشید :هرگز تصور
نکنید که کالس شما از
قبل قوانینی را می داند شما
هستید که باید قوانین را
بگویید
4
📙نکته پنجم:
انتظارات خود را از دانش آموزان
در همان جلسه اول مشخص کنید
5
📙نکته ششم:
یادآوری نام های دانش آموزان
هرگز آسان نیست یک معلم
معمولی در روز به 120تا 180
دانش آموز سروکار دارد
6
📙نکته
هفتم:
انتظار می رود نام کوچک
دانش آموزان را یادبگیرید
7
📙نکته
هشتم:
بدانید کالسداری کالسA
با کالسB,Cفرق دارد
وهیچ دو کالسی مثل هم
نیستند
8
📙نکته نهم:
اگر دانش آموزان احساس کنند
که شما مالیم و رام هستید به
احتمال زیاد بر شما غلبه خواهند
کرد
9
📙نکته
دهم:
اگر شهرت به عصبانیت و
وحشیگری داشته باشید به
احتمال زیاد مورد بی مهری
و بی اعتمادی آنها قرار می
گیرند
1
0
محمد فایق مجیدی
@fayihg.majidi
شروع
بخش دوم
آیا میدانیدکدام کشور
سه بار در آزمون PISA
)آزمونیاستاندارد برای
سنجشمهارتهای
ریاضیات ،روخوانیوعلوم
تجربی (
در جهان اول شد؟
بخشدوم
تعداد اسالید:10
درست همانند میکل آنژ
که فکر می کرد درون هر قطعه سنگ مرمر ،کالبد فرشته ای
محبوس شده است .
من هم فکر می کنم درون هر دانش آموز ،
کودکی باهوش محبوس
شده است.
مرواکالینز
برگرفته از کتاب توانمندی ها نهان
اثر آدام گرنت
1
دانش آموزان فنالندی سه بار در
آزمون جهانی PISAاول شدند
واین اتفاقی نبود
وتوجه صاحب نظران تعلیم و تربیت
جهان را جلب کرد
1
@fayihg.majid
i
بعد از مطالعه پژوهش های مختلف در باره
دلیل برتری فنالندی ها
مشخص شد که بخش اعظم موفقیت آنان از
فرهنگی نشئت گرفته است
که خود آفریده اند.
2
@fayihg.majid
i
این فرهنگ در باور به
توانمند بودن
تک تک
دانش آموزان ریشه دارد
3
@fayihg.majid
i
مدارس فنالند
به نحوی طراحی شده اندکه به جای تفکیک
بهترین و درخشان ترین دانش آموزان از
دیگران به
هر دانش آموز فرصت رشد می دهند
4
@fayihg.majid
i
شعار رایج در مدارس فنالند
این بود:
ما نمی توانیم هدرفتن حتی یک مغز را تاب
بیاوریم
5
@fayihg.majid
i
در فنالند
تنها بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان
تمرکز نمی کنند
بلکه بر رشد وعالیق فردی تک تک آنان
توجه دارند
6
@fayihg.majid
i
تا یک نسل قبل فنالند یک مرداب آموزشی
همتراز با مالزی ،پرو و در رتبه
آخرکشورهای اسکاندیناوی به
حساب می آمد
7
@fayihg.majid
i
در سال 1960میالدی
89درصد فنالندیها نمی توانستند
کالس نهم
را پشت سر بگذارند
8
@fayihg.majid
i
در دبستانی در کارولینای شمالی
با بررسی عمکلرد دانش آموزان کالس های
چهارم وپنجم به این نتیجه رسیدند داشتن
یک معلم
در دو سال متوالی یکی از دالیل رشد دانش
آموزان در روخوانی ،ریاضیات وعلوم بوده است.
@fayihg.majid
i
9
در آزمونی دیگر در سال 2012و زمانی که
OECDآزمون استعداد متفاوتی را به منظور
ارزیابی 165هزار فرد بزرگسال از کشورهای
مختلف اجرا کرد نوجوانان و افراد 24ساله
فنالندی در ریاضیات و روخوانی رتبه اول
را کسب کردند.
@fayihg.majid
i
1
0
تهیه وتدوین:
محمد فایق مجیدی
منبع:کتاب توانمندی های نهان
اثر آدام گرنت
ترجمه آقای میثم همدمی
6
@fayihg.majid
i
تدریس گرامر درس 3یازدهم
جمالت شرطی نوع اول
: الگوی کلی جمالت شرطی نوع اول
If + sbj + simple present + … , sbj + simple
آینده ساده
حال ساده
… + future
.If I study carefully, I can get a better mark
.If he gets up early, he may catch the first train
Examples.They won’t come here if we ask them
?What should she do if it is cold
.If you don’t stay at home, you may get corona
شکل ساده فعل
simple present
حال ساده
: Examples
شکل ساده فعل+s/es
… We speak
… He talks
… She goes
will
can
= simple future
آینده ساده
may
must
should
…I will leave
…He can help
…They must wait
: Examples
+ simple verb
: 1 نکته
don’t/doesn’t حال ساده را با
منفی می کنیم
: Examples
...We don’t get
…He doesn’t call
نکته : 2
برای سوالی کردن
جمالت شرطی فقط
جواب شرط
سوالی میشود
( قسمت شرط ثابت می ماند)
نکته : 3
حال ساده فعل beمی شود
am/is/are
ومنفی آنها میشود
am not/isn’t/aren’t
نکته : 4
می توان جای قسمت شرط
و جواب شرط را عوض کرد
در این صورت کاما حذف می شود
کتاب97صفحه
.Read the following paragraph and choose the best verb forms
I sometimes think about my future job. I want to have a job to help the
people
of my country. When I (grow up / will grow up), I (become / will become)
,a teacher. I will work hard and help children. If I (teach / will teach) well
my students (learn / will learn) many things. If they (study / will study)
hard, they (become / will become) successful in their lives. They can have
good jobs in the future. They may become teachers, nurses, farmers, and
artists. If my students (become / will become) successful, I (feel / will feel)
.happy and satisfied. This helps people to have a happier life
کتاب97صفحه
Pair up and talk about the things you will do or will
happen in the
.following conditions
.we must stay at home
,If
,If
,If
,If
,If
it rains tomorrow .1
I will
I study hard for my exams
.2can visit him
.we
.succeed
we go to Noshahr this
Friday
.I may
get.3sick
I eat so much.they
junk food
.4 give me a reward
should
I get a good mark .5
: کتاب کار52 صفحه
.Complete the following sentences
goes
If my brother (go) ………………..
out with his friends tonight, .1
I
can watch
willmatch
earn on TV ……………………
get
.the football
)watch(
may miss
doesn’t
I (earn) ……………..a
lot ofhurry
moneyup
if I (get) ……….....
a good .2
.job
meet
will say
If Kate
(hurry / not) ………………..… , ,she (miss) …………….. .3
.the bus
will be
use
If we (meet) …………………… them tomorrow, we (say) .4
.………………….. your hello
سپاس از توجه
شما عزیزان
تهیه وتدوین:
محمد فایق مجیدی
دهگالن
دبیر بازنشسته
زبان و ادبیات فارسی
نگارنده کتاب:به
آموزش بدبین نیستم
همکار افتخاری
مجله شوق تغییر بیش0
از ده سال
📙
📙
📙
0
end