پاورپوینت
ریاضی

بخش دوم ویژه دانش آموزان پاورپوینت الگو یابی ریاضی سوم دبستان فصل اول درس اول شمارش چند تا از چند تا از صفحه7تا12

توضیحات فهرست مطالب: بخش اول ویژه معلمان مدارس عادی خاص و کلاس های چند پایه موضوع:چرا دانش آموزان فنلاندی سه بار در آزمون PISA آزمونی استاندارد برای سنجش مهارتهای ریاضیات ، روخوانی وعلوم تجربی در جهان اول شدند. بخش دوم ویژه دانش آموزان پاورپوینت الگو یابی ریاضی سوم دبستان فصل اول درس اول شمارش چند تا از چند تا از صفحه7تا12 آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:40 مدارس فنلاند به نحوی طراحی شده اندکه به جای تفکیک بهترین و درخشان ترین دانش آموزان از دیگران به هر دانش آموز فرصت رشدمی دهند در فنلاند تنها بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان تمرکز نمی کنند بلکه بر رشد وعلایق فردی تک تک آنان توجه دارند ریاضیات را باید به همه آموخت نه برای ریاضی دان شدن ، بلکه برای خردمند شدن.. هندسه بهترین و ساده ترین منطق ها ومناسب ترین راه پایدار ساختن اندیشه هاست دیـــدرو بکارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبا نوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
پاوربوینت درس الكو يابى رياضى سوم دبستان فصل اول درس اول 9 1۹ w انا اننا اننا ايا لها اننا لا اننا ليا ايا اننا نبا نیا لیا لها 1111

صفحه 2:
فهرست مطالب: یژه معلمان مدارس عادی خاص و کلاس های چند پایه موضوع:چرا دانش آموزان فنلاندی سه بار در آزمون ‎PISA‏ ‏آزمونی استاندارد برای سنجش مهار تهای ریاضیات ۰ روخوانی وعلوم تجربی در جهان اول شدند. بخش دوم ویژه دانش آموزان پاورپوینت الگو یابی ریاضی سوم دبستان فصل اول درس اول شمارش چند نا از چذ آموزش تصویری را جدی نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:۴۰

صفحه 3:

صفحه 4:
دانش آموزان فنلاندی سه بار در آزمون جهانی 5۸]اول شدند وان اتفاقی نبود وتوجه صاحب نظران تعلیم و تربیت جهان را جلب کرد

صفحه 5:
فنلاندی ها مشخص شد که بخش اعظم موفقیت آنان از فرهنگی گرفته است که خود آفریده اند. محمد فایق مچیدی ‎@fayiho.majidi‏ ©

صفحه 6:
این فرهنگ در باور به توانمند بودن تک تک نوازده. وطزرهام با

صفحه 7:
۱ مدارس فنلاند به نحوی طراحی شده اندکه به جای تفکیک بهترین و درخشان ترین دانش آموزان از دیگران به هر دانش آموز فرصت رشد می دهند

صفحه 8:
شعار رایج در مدارس فنلاند این بود: ما نمی توانیم هدرفتن حتی یک مغز واتاب سا 9 را قاب بياوريم © @fayihg.majidi

صفحه 9:
بلکه بر رشد وعلایق فردی تک تک آنان توجه دارند

صفحه 10:
منبع: کتاب توانعندی های نهان اثر آدام گرنت ترجمه آقای میثم همدمی محمد فایق مجیدی ‎Gfayihg.majid‏ &

صفحه 11:
00 0

صفحه 12:

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:
تو الگوی شکل کار را کشف کرده ای

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:
به آنها اضافه شود و هر کدام از

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:
روز ‎٠١‏ دقيقه به اين مدت اضافه

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:
رد. اگر این کارخانه از شنبه شروع

صفحه 27:
2 و9

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:
نیز آن را دسته بندی کرد)

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:
دهد( بدون نگاه به تقویم) ار ۲۱ ‎VaN NY‏ ا ‎

صفحه 35:
۱۳ +۵ +۱۵ +۷ <

صفحه 36:
ا ون

صفحه 37:
SF Se Se با هم جمع شده (دو برابر )

صفحه 38:
)۲,۶(,)۴,۱۲(,)۵,۲۰( )۲۸۶(, ۳, Vy), ۵, ۱ ا+و+وبهبم 3+3 2 ‏بربر 4 برابر‎ =A

صفحه 39:
یک راهرو ۱۲ گلدان وجود دارد اگر فاصله بین هر گلدان یک متر باشد. طول راهرو چند متر

صفحه 40:
راه روص © © هه ه هو ه ‎eee e e @‏ هی ۱2۱2۶۱۵ ای اس ال 5 + + + + + rer Vy am 5 = بر هر دو طرف راهرو بوده اند ف ۶ گلدان بوده است و مجموع آنها ۵ متر صحیح است

صفحه 41:

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:

پاورپوینت درس الگو یابی ریاضی سوم دبستان فصل اول درس اول پاورپوینت درسی ( فهرست مطالب: بخش اول ویژه معلمان مدارس عادی خاص و کالس های چند پایه موضوع:چرا دانش آموزان فنالندی سه بار در آزمون PISA آزمونی استاندارد برای سنجش مهارتهای ریاضیات ، روخوانی وعلوم تجربی در جهان اول شدند. بخش دوم ویژه دانش آموزان پاورپوینت الگو یابی ریاضی سوم دبستان فصل اول درس اول شمارش چند تا از چند تا از صفحه7تا12 آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات40: دانش آموزان فنالندی سه بار در آزمون جهانی PISAاول شدند واین اتفاقی نبود وتوجه صاحب نظران تعلیم و تربیت جهان را جلب کرد محمد فایق مجیدی @fayihg.maj ‏idi 1 بعد از مطالعه پژوهش های مختلف در باره دلیل برتری فنالندی ها مشخص شد که بخش اعظم موفقیت آنان از فرهنگی نشئت گرفته است که خود آفریده اند. محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi 2 این فرهنگ در باور به توانمند بودن تک تک دانش آموزان ریشه دارد محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi 3 مدارس فنالند به نحوی طراحی شده اندکه به جای تفکیک بهترین و درخشان ترین دانش آموزان از دیگران به هر دانش آموز فرصت رشد می دهند محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi 4 شعار رایج در مدارس فنالند این بود: ما نمی توانیم هدرفتن حتی یک مغز را تاب بیاوریم محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi 5 در فنالند تنها بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان تمرکز نمی کنند بلکه بر رشد وعالیق فردی تک تک آنان توجه دارند محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi 6 تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی منبع:کتاب توانمندی های نهان اثر آدام گرنت ترجمه آقای میثم همدمی محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi 7 فصل اول : الگو یابی: ­به اعداد روبرو نگاه کن چه رابطه ای بین آنها وجود دارد؟ -این اعداد در هر مرحله با 2جمع شده اند و هر عدد 2تا از عدد قبل بیشتر است. ، ،6 ، 4 +2 +2 10 ، 8 2 +2 +2 .به شکل های روبرو نگاه کن در هر مرحله سه دایره اضافه شده است. می توانی بگویی در جای خالی بعدی چه تعداد دایره خواهیم داشت؟ این کار را به راحتی و بدون رسم شکل هم می توانی بگویی مرحله بعد ی 13تا تو الگوی شکل کار را کشف کرده ای الگو یابی :وقتی نظم یا ساختار مشترک بین مجموعه ای از اعداد ،اشکال ،مفاهیم و ....را پیدا کنیم ،الگو یابی کرده ایم. الگو یابی کشف نظمی که اعداد و اشکال از آن پیروی می کنند مثال ()1 -1خانه رضا یک آپارتمان 8طبقه است و هر طبقه 3واحد دارد. 2طبقه چند واحد است؟3-طبقه چند واحد است؟ -کل آپارتمان چند واحد است؟ راه حل -1رسم شکل -2رسم جدول جدول طبقه 1 2 3 4 5 6 7 8 واحد 3 6 9 12 15 18 21 24 کل -رسم جدول راهی ساده تر برای حل مسئله های طوالنی تر است. مثال ()2 مغازه داری هر بسته شکالت را 350تومان می خرد 450 .تومان می فروشد.450 – 350 = 100 او با فروش هر شکالت جند تومان سود می کند؟ او با فروش سه شکالت چند تومان سود می کند؟ -او باید چند شکالت بفروشد تا 500تومان سود کند؟ سود فروش 1شکالت 5 سود 5شکالت خرید تعداد 1 سود 100 2 300 200 3 300 4 400 فروش 5 500 یک تولیدی سه کارگر دارد .آنها هر کدام در روز شنبه 5شلوار دوختند .اگر هر روز 2کارگر به آنها اضافه شود و هر کدام از آنها نیز روزی 5شلوار بدوزند. روز شنبه چند شلوار دوخته خواهد شد؟ تا بایان روز چهارشنبه چند شلوار دوخته خواهد شد؟ -کل هفته چند شلوار دوخته خواهد شد؟(جمعه تولیدی تعطیل است). 1کارگر روز های هفته شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه بنچ شنبه تعدا کارگرها 3 5 7 9 11 13 تعدا شلوارها 15 25 35 45 55 65 کل هفته شلوار 5 کارگر 1 شلوار 10 کارگر 2 شلوار 15 کارگر 3 مثال ()4 فروشنده ای هر کیک را 240تومان می خرد و 300تومان می فروشد .اگر او هر روز دو عدد از این مدل کیک را بفروشد: در سه روز چند تومان سود می کند؟ باید سند حاصل از فروش چند کیک را جمع کند تا با سود آن 2کیک دیگر بخرد؟سود یک کیک 300 - 240 = 60 روز روز تعداد کیک سود 1 2 3 4 5 2 4 6 8 10 120 240 360 خرید 2کیک سود سه روز 480 +2 600 +120 60 120 = + 60 یک روز مثال ()5 زهرا و کیمیا می خواهند در مسابقه دو میدانی شرکت کنند .زهرا در روز اول 50دقیقه می دود و هر روز 10دقیقه به این مدت اضافه می کند .کیمیا در روز اول 20دقیقه می دود و هر روز به همین میزان به دویدن خود اضافه می کند. در 2روز کدام یک بیشتر می دود؟ در 5روز کدام یک بیشتر می دود؟ -احتمال بردن کدام یک در مدرسه بیشتر است؟ روز 1 2 3 4 5 زمان 20 40 60 80 100 دوم +20 کیمیا روز 1 2 3 4 5 زمان 50 60 70 80 90 دوم +10 زهرا مثال ()6 در مرحله هفتم ،در دنباله شکل چند دایره خواهد بود؟ (بدون رسم شکل) ............و.........و..........و.......... . و +1 در مرحله هفتم 7شکل دایره در دنباله خواهیم داشت. و +1 1  1 2 2  1 3 مثال ()7 •یک کارخانه در هر روز 4بسته شکالت درست می کند که در هر بسته 6شکالت وجود دارد .اگر این کارخانه از شنبه شروع به کار کند ،در روز سه شنبه چند شکالت درست خواهد کرد؟ 6 6  6  6  6 24 6 6 6 در روز سه شنبه 24شکالت تولید می کند هرروز 4 بسته 6 شکالت 1 بسته بسته یک روز 4 شمارش چند تا چند تا: مربع های روبرو را نگاه کن آیا می توان آنها را دو تا دو تا تقسیم کرد بله می توان به دسته های سه تا سه تا چطور؟ بله تعداد تکرار اعداد برابر با تعداد دسته ها است 2  2  2 6 3  3 6 شکل رو به رو را به چند روش می توان دسته بندی کرد؟ 3  3  3  3 14 2  2  2  2  2  2 12 4  4  4 12 6  6 12 خط های سبز خط های نارنجی خط های طوسی خط های آبی همان طور که می بینید به چهار روش این شکل دسته بندی شد(.می توان به روشهای دیگری نیز آن را دسته بندی کرد) پاسخ های دسته بندی های مختلف عدد 12است شکل رو به رو به دسته های سه تایی تقسیم بندی کن و تعداد مستطیل های شکل را بنویس یک مستطیل اضافه در برخی از اشکال بعد از دسته بندی ممکن است تعدادی شکل در دسته بندی قرار نگیرد ردیف اعداد روبرو چند تا چند تا باال می رود؟ این الگو شمارش چند تا چند تا یک مرحله ای است 3,6,9,12,15 3 3 3 3 + + + + ولی همیشه الگو ها یک مرحله ای نیست گاهی الگوها 2مرحله یا بیشتر دارند 2,5,9,14,20 3 4 5 6 + + + + 1 1 1 مثال 1 با کدام روش دسته بندی زیر ،کل شکل در دسته قرارنمی گیرد و مستطیل اضافه خواهیم داشت؟ دسته های 2تایی دسته های 4تایی -دسته های 5تایی مثال 4 اگر امروزیکشنبه و روز سوم تیر ماه باشد،کدام گزینه ،تاریخ یکشنبه ها را تا پایان ماه نشان می دهد؟( بدون نگاه به تقویم) الف ) 3,10,17,24,31 یک هفته ،هفت روز است ،پس : شما بدون استفاده از تقویم و با شمارش تاریخ یکشنبه ها را پیدا کردی ب ) 3,11,18,25,31 3,10,17,24,31 7 + 7 + 7 + 7 + مثال 5 جمع روبرو را به صورت ذهنی انجام بده ?13  5  15  7  2 0 13  5  15  7  گاهی با دقت و در جمع ها و یا هر عملیات دیگر ریاضی می توان پاسخ را سریعتر پیدا کرد 2 0 مثال 6 با توجه به رابطه کدام عدد را می توان در جای خالی نوشت الف) 31 ب) 32 ج) 33 د) 34 3,5,9,17,... گزینه ج صحیح است 3,5,9,17,... 16 + 8 + 4 + 2 دو بار با هم جمع شده (دو برابر ) + مثال 8 با توجه به رابطه اعداد در هر مرحله در جای خالی چه عددی قرار می گیرد؟ اول رابطه هر مرحله را پیدا می کنیم و سپس )(3,6),(4,12),(5,20),(2,.... )(3,6),(4,12),(5,20),(2,.... 3+3 4+4+5+5+5+ 4برابر 2 5برابر 3 برابر 4 مثال 9 در دو طرف یک راهرو 12گلدان وجود دارد اگر فاصله بین هر گلدان یک متر باشد ،طول راهرو چند متر است؟ الف ) 5متر ب) 12متر ج) 10متر د) 14متر راهرو متر 5 گلدانها در هر دو طرف راهرو بوده اند پس در هر طرف 6گلدان بوده است و مجموع آنها 5متر می شود گزینه الف صحیح است 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 6  6 12 تهیه وتدوین: محمد فایق مجیدی دهگالن دبیر بازنشسته زبان و ادبیات فارسی نگارنده کتاب:به آموزش بدبین نیستم همکار افتخاری مجله شوق تغییر بیش از ده سال 📙 📙 📙 end پ ا ی ا ن
49,000 تومان