پاورپوینت
ریاضی

پاورپوینت ریاضی هشتم فصل دوم تعین عددهای اول یادآوری عددهای اول از صفحه 20 تا 28

توضیحات: پاورپوینت بخش اول گفته ها ونکته های آموزشی ویژه دبیران خلاق بخش دوم پاورپوینت ریاضی هشتم فصل دوم تعین عددهای اول یادآوری عددهای اول از صفحه 20 تا 28 آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات:54 ریاضیات را باید به همه آموخت نه برای ریاضی دان شدن ، بلکه برای خردمند شدن.. هندسه بهترین و ساده ترین منطق ها ومناسب ترین راه پایدار ساختن اندیشه هاست دیـــدرو سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کلاس هستم به عنوان یک معلم ، دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ، مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی والا گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج با به کارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبانوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد نکات مهم درباره ی این فایل: همراه حرفه ای معلمان برای تدریس اثربخش 🔢 چرا این طرح درس را انتخاب کنید؟ ✅ طراحی استاندارد مطابق با آخرین تغییرات کتاب درسی ✅ ساختار کامل و منظم از اهداف آموزشی تا ارزشیابی ✅ صرفه جویی 80% در زمان برنامه ریزی روزانه ✅ مناسب برای معلمان تازه کار و باتجربه ✨ ویژگی های منحصر به فرد این طرح درس: ✔️ اهداف یادگیری شفاف برای هر جلسه ✔️ فعالیت های عملی و جذاب برای دانش آموزان ✔️ روش های نوین تدریس ✔️ ارزشیابی های متنوع برای سنجش پیشرفت ✔️ زمان بندی حرفه ای برای مدیریت کلاس آنچه در این مجموعه دریافت می کنید: این فایل برای چه کسانی مناسب است؟ • معلمان • دانشجو معلمان رشته آموزش ابتدایی ومتوسطه اول ودوم • مربیان مراکز آموزشی و کلاس های تقویتی • والدینی که می خواهند در خانه به فرزندشان آموزش دهند

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
یادآوری عددهاى اول از صفحه ۲۸5۲۰

صفحه 2:

صفحه 3:
3 “sales یشزومآیاه ‏لته ها ونکته‎

صفحه 4:
محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi IRL AH, کفته ها ونکته های آموزشی اعورس یعنی قدرت انجام دادن كارهايى ۳ كه قبلا 7 نمى توانستيم انجا 0 .دهیم 7 م

صفحه 5:
3 محمد قابق مجیدی گفته ها ونکته های آموز ث ‎@fayihg.majidi‏ ونکتههای آموزشی ۳ » در سریال معلم دهکده نامزد معلم . ازش می پرسد شما كه قاضى بوديد جرا رها کردید و معلم شدید؟ ۰ معلم جواب داد: چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که پیش من می آمدند دقیق می شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که .با آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفتم : به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به هب مه عي ببردازم

صفحه 6:
‎tg URE ۷ i‏ ویو ‏کفته ها وفکته های آموزشی ‎one‏ ظرفی پرشود 4 بلکه بايد افروخته ‎ ‏( يلوتارك)

صفحه 7:
گفته ها ونکته های آموزشی یک معلم بر ابديت اثر مى گذارد» او هركز نمى تواند بكويد كه نفوذش در کجا متوقف مى شود. "

صفحه 8:
محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi کفته ها ونکته های آموزشی Ke آن که از سوال دن می ترسد» از یادگیری شرمنده خواهد ‎te‏ مد

صفحه 9:
گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم وقتی که در کارم فکر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می رسم وآن اين كه من عامل تصميم كيرى قاطع در کلاس هستم به عنوان يك معلم » داراى قدرت هستم كه زندگی كودكان را قيره وتار يا روشن و لذت بخش كردانم من مى توانم ابزاری برای شکنجه باشم يا وسيله اى براى الهام شادى . من مى توانم تحقير كنم يا شوخى بكنم »آزاربرسانم يا التيام بخشم در همه ی موقعیت ها » مسئولیت من است که تصميم فزایش یا کاهش دهم »و کودکان را انسانی یا انسانیت را ازایشان بگیرم

صفحه 10:
محمد قابق مجيدف ‎@fayihg.majidi‏ کفته ها ونکته های آموزشی ييجيده كردن جيز هاى ساده كارى ندارد, ساده کردن چیزهای پیچیده خلاقیت ‎me‏ .مى خواهد

صفحه 11:
محمد ‎@fayihg.majidi‏ 4 FIO HOARD I کفته ها ونکته های آموزشی آموزش یعنی

صفحه 12:
محمد ‎@fayihg.majidi‏ IRL AH, کفته ها ونکته های آموزشی جویع)

صفحه 13:
شروع بح بخش دوم ۲

صفحه 14:
: رن مرس شمارندههای اول یک عدد مانند ماد؛ اولية كارخانة عددسازی هستند. هم عددهای طبیعی بزرگ‌تر از یک و غیر اول را می‌توانیم با ضرب شمارنده‌های اول به‌دست آوریم. آمروزه از عددهای اول, که تجزیه و شکسته نمی‌شوند برای رمزگذاری و رمزگشایی استفاده می‌شود.

صفحه 15:
6008 یاد آرری عددهاى اول © way ۱- می‌خواهيم ‎۱٩‏ نفر از دانش‌آموزان را برای کارهای مختلف به گروههایی تقسیم کنیم. آیا می‌توانیم اين تعداد را به گروه‌های مساوی تقسیم کنیم؟ خير اكرتعداد دان شآموزان 7 نفر باشد. چه گروه‌هایی را می‌توانیم تشکیل دهیم؟ هم حالت‌های ممکن را بنویسید. نفره و ۵ نفره ۲ نفره و ۴ نفره ۳ نفره ‏ ۲ نفره ۳ نفره ۲

صفحه 16:
اگر تعداد آنها ۱۵ نفر باشد. جه گروه‌هایی را می‌توانیم تشکیل دهیم؟ گروه ۵ نفره ۳ کروه ۳ نفره ۵ ۲ تعدادی از سربازان می‌خواهند رژه بروند. فرماندة آنها آرایش‌های مستطیلی مختلف برای گروه‌های ۶ نفره را روی کاغذ کشیده است. 5666» »© ‘ ۱ ey 85 oe eco 8 ‏ه.© و ود‎ کر ۱8۵9

صفحه 17:
© © © © ‏د‎ ‎۲ ¥x ۴ © © © © © © © © Ax ۱ os x

صفحه 18:
برای ۵ نفر هم آرایش‌های ممکن را رسم کنید. © © © © © ‎ax‏ ‏کدام عددها فقط ۲ آرایش مستطيلي دارند؟ اعدادی که فقط دو شمارنده دارند ۶ ۶ © © © ۳-مانند نمونه‌ها با رسم نمودارهای درختی, عددهای داده شده را به‌صورت ضرب شمارنده‌های اول بنویسید (تجزیه کنید).

صفحه 19:

صفحه 20:
هر عدد طبیعی و بزرگ‌تر از یک که هیچ شمارندة طبیعی به جز یک و خودش نداشته باشد. عدد اول نامیده می‌شود. ‎a‏ عرد رعدس © اگر بتونیم عددی طبیعی را به صورت ضرب دو عدد طبیعی بزرگ‌تر از یک بنویسیم, عدد مورد نظرء اول نخواهد بود و به جنین عددی: عدد مركب می‌گویند؛ برای مثال؛ ۲۴ عددی مرکب است؛ جون : Se = Ii

صفحه 21:
۵*۴ ۲. ۸۲۳-۲ ۹-۲ ۷ ۶۲۳<۱ ۸ ۱۱*۲۲ ۲ ۱۳۲-۲ ۱۷۴-۲ ۸*۲۱ Y¥xf= dxd=¥

صفحه 22:
. خبر.عدد | فقط یک شمارنده دارد )!۱و۹و۸ و62۷ و ۳6۵ و ) ۱ و ۱69۱۹ و ۱۷لو او ۵ا و ۱۴و ۲۱۳ ۲۰ ‎sae Ul‏ ۱ مرکب است؟ چرا؟ .خیر.عدد | را نمی توان به صورت ضرب بزرکتر از | نوشت

صفحه 23:
اعداد اول » اعداد مر کب و اعدادی که نه اولند و نه مرکب اعداد اول : فقط دو شمارنده دارند .اعداد م رکب : بیشتر از ۲ شمارنده دارند .عدد ۱: فقط یک شمارنده دارد

صفحه 24:
۳- مضرب‌های طبیعی عدد ۲ در زیر نوشته شده است. در صورت امکان, آنها را مانند نمونه به‌صورت ضرب دو عدد طبیعی بزرگ‌تر از ۱ پنویسید. یو ۱۴ پ ۱۲ پم ۷ پ ۸ ی ۶ م, ۲ , ۲ ‎dt‏ بل 4 »© لا ‎yxy ۲*۳ FX OX FX VX ‏به همین ترتیب» مضرب‌های طبیعی عددهای ۲ و ۴ را بنویسید و در صورت امکان آنها رابه صورت ضرب دو عدد طبیعی و بزرگ‌تر از ۱ بنویسید.

صفحه 25:
: مضرب‌های طبیعی عدد ۳ ...۲ ‏و ۶ و‎ ٩ ‏و ۱ و ۱۵ و ۱۲ و‎ ۱ Prey ay aye ys yx x FX OX gx YX ۳ ۳ Y ۳ ۳ v ۴ ‏مضرب‌های طبیعی عدد‎ : ۴ و ۲۰ و ۱۶ و ۱۲ و ۸ و ؟ ... و لا لا ‎pepo Pp‏ ‎YX yx yx FX OX gx‏ و ۴ ۴ 3 € ۳۲

صفحه 26:
fd ere WV و ۸۵ و ۶۸ و ۵۱ و ۳۴ و ۱۷ ... .یکی (اولین مضربش اول است) .خير.همه آنها به غير از خودش مركب اند

صفحه 27:
.خير.مضرب هاى اعداد اول به غير از خودشان همگی م رکب اند می‌توان به سه بخش تقسیم کرد : عددهای اول. عددهای مرکّب و عدد یک

صفحه 28:
© ‏عار در كلاس‎ EGY ‎١‏ در بين اعداد ‎pj‏ اعداد مركب را مشخص كنيد. ‏دس ‎vx vx vx ‏کدام عددهای طبیعی را می‌شناسید که همه مضرب‌هایشان عددهای‎ =" ‏مركب باشند؟‎ ‏اعدادی که مر کب هستند تمام مضرب هایشان نیز مر کب رت

صفحه 29:
‎pepe)‏ جفت عددهای داده شده را پنویسید. ‎)١ ‏اكد ررق‎ (¥,A) = (¥,4) =F )۱,۴( -۱ )۱۸,۱۲( ۶ )۵,۱۲( <۱ )۱۵,۴(-۱ )۳,۵( 2۱ )۳۳:۲۵(<۱ )۱۸,۲۵(-۱ ۷۸-۱ )۳:۳(<-۳

صفحه 30:
اگر ب.م.م (بزرگ‌ترین مقسوم‌علیه [مارندة] مشترک) دو عدد برابر یک باشد. می‌گوییم آن دو عدد نسبت به هم اول هستند؛ برای مثال, عددهای ۸ و٩‏ هر دو مرکب‌اند اما جون ‎١‏ - (۸:۹) می‌گوییم ابن دو عدد نسبت به هم اول‌اند. و ۱<)۷ .بله.تنها شمارنده مشترك بين دو عدد اول يك است

صفحه 31:
۳- یک عدد اول و یک عدد مرکب مثال بزنید که نسبت به هم اول باشند. و ۱2۸ ؟- دوعدد مركب مثال بزنيد كه نسبت به هم اول باشند. ۱۳ و حل 0 آيا دو عدد طبيعى متوالى نسبت به هم اول می‌شوند؟ لآ اكر دو عدد نسبت به هم اول باشمندء ک.م.م آنها چگونه به‌دست می‌اید؟ با حاصل ضرب آنها

صفحه 32:
۱-برای تساوی رویه‌روء چهار پاسخ مختلف به دست آورید. 2۱ (۴ و ۲- عددهای اول پین دو عدد ۴۰ و ۶۰ را ویسید. ۳- تعداد عددهای او کمتر از ۰۲۶ هشت عدد است. تعداد عددهای مرکب کوجک‌تر از ۲۶ جندتاست؟ جرا؟ ۴سآیا جملةٌ زیر درست هر عدد طبیعی دست کم ۲ شمارنده دارد.» ۵ مجموع دو عدد اول ‎٩٩‏ است. آن دو عدد را مشخص کنید و توضیح دهید که چگونهآنها را بيدا كرديد. *- پنج عدد بنویسید که غیر از ۲ و۳ شمارندة او دیگری نداشته باشند. ۷ عددی درنظر بگیرید که ۴ و ‎٩‏ دو شمارند؛ آن باشند. حال شش عدد دیگر پیدا کنید که شمارنده‌های عدد مورد نظر باشند. ©

صفحه 33:
محمد قابق مجيدفق ‎@fayihg.majidi‏

صفحه 34:
۴ ۵ 7 ۶ ۷ ۷ VO \e VY NALA Yo VOMY OMY VIYARY SY ° Yo ve YV YA Ya Fe ¥O ¥F FV FAL FY Oo ۲ \¥ yf ۳۳ ‏عع‎ ۳ ‎AN‏ ‏۳۳ ‏نكا ‏عع می‌خواهيم عددهای اول از ۱ تا »0 را تعبين كنيم. أبتدا عددهاى ‎١‏ نا*8 را مى أويسيم. ۲ ۱۲ ry ry ۴۲ ۱ ۱۱ ۳۱ ۳۱ ۹

صفحه 35:
۳ ۰ 8۲ ۶ 8۵ ۳۱۴ ۲۱ ۱ ۲ ‎Wf VY yf NO VY MANA‏ \\ ‎YY ۲۴ YO ۲۶ ۲۷ ۳۸ ۲ ۰‏ ۲ ۲۱ ‎yy Pf rol ye rv Mra ۰‏ ۳ ۳۱ هنا ۴ حالا عددهای غیراول را خط می‌زنيم تا عددهای اول باقی بمانند. ۱-آیاعدد ۱ را خط زدید؟ بله حرا؟ نه اول است نه مرکب ۱ ۲-آیا مضرب‌های عدد ۲را خط می‌زنید؟ خير حرا؟ .مضرب های ۲ به غير خودش همه مركب اند مضربهاى مركب عدد ارا بوصورت م خط بزنيد.

صفحه 36:
ah ha td dw oi ۳ me) Bai ‏اما‎ bal ba’) bea AA) bal A! ba WY ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ WwW ۲۸ ۲ ۰ Y\ Ww yf YO Ww YV MY % ba) kai hae bad ba) ‏ع الاك للع‎ - مضرب‌های مرکب عدد۳راخط بزنید. ۳-آیا لازم است مضرب‌های عدد اباهذ ی اه زیرا اگر عددی مضرب ۴ باشد. پیث پیش از آن به عنوان مضرب ۲ خط خورده است.

صفحه 37:
۲۱ ۳ * 8۵5 ۷ ۳ ۷۱ ۱۳۱ ۴۷۵۱۶۱ YS 7۲۳ Om YoY YALY EY? Wow yf ۳5 ۲۶ ۳۷ ۳۸ ۳4 ۰ ‏و(‎ Yt POR Som ‏لا‎ i oe ۲ ‘4 WY ۳۱ ry ۴-آیا مضرب‌های عدد ۵ را خط می‌زنید؟ همه آنها به غير از ۵ حرا؟ .مضارب ۵ به غیر خودش مر کب هستند مضرب‌های مرکب عدد ۵ راخط بزنید. کوحک‌ترین مضرب عدد ۵, که برای اولین بار خط می‌خورد. کدام است؟ ۲۵

صفحه 38:
۲ ۳ ۲۱۵ ۳ ۱ ۵ ۶ ۷ ۳ \\ xf \¥ yf Ow IV WA ‏لا‎ ‎“Aw wy ww wmy ۰ Y\ Www wy ۳۷ ۸ ۳۹ ۰ ۴۱ ۶ ۴۳ ۴۴ ۶۵ ۴۶ ۳۷ ۴۸ ۴۹ ۵0 ۵- آیا مضرب‌های عدد ۶ را خط می‌زنید؟ خیر جرا؟ .قبلا به عنوان مضرب ۲ با ۳ خط خورده اند ۶-آیا مضرب‌های عدد ۷ را خط می‌زنید؟ همه آنها به غیر از ۷ جرا؟_.مضارب ۷ به غیر خودش مرکب هستند

صفحه 39:
می‌خورد. کدام است؟ ۴۹ ۷- مضرب‌های مرکب عدد ۷ را خط بزنید.

صفحه 40:
۳ ۲۱ ۳۱۴ ۵ ۶ ۷ 1 ‏ال‎ ‎\\ VY YF YO ow VY WN WwW ۲۳ ۲۴ ۳5 ۲۶ ۲۷ ‏يا‎ ‎۳۱ ۳۶ ۳۴ ۳۴ ۳6 ۳۶ ۲۷ ۳۸ ۳4 ٩ ۴۱ WI ۴۲ ۶۴ ۱۶۵ TY ۶۸۴۹ ۰ ۸- آیا مضرب‌های اعداد ۸ و٩‏ و ۱۰را خط می‌زنید؟ خیر حرا؟ .قبلابه عنوان مضرب ۲ با ۳ با ۵ خط خورده اند 4 اكر بخواهيم مضرب‌های عدد ۱۱را خط بزئیم» کدام مضرب ۱۱ برای اولین بار خط خواهد خورد؟ .همه آنها خط خورده اند

صفحه 41:
۳ ۲۱ ۳۱۴ ۵ ۶ ۷ 1 ‏ال‎ ‎۱۱ ‏جد‎ ۱۳ ۲۴ ۲۵ ۶ ۷ ۸ ۱ ۲ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ww Ww ۲۸ ۲ ۰ ۳۱ ۳۲۲ ۳۴ ۳۴ ۳6 ۳۶ ۲۷ ۳۸ ۳ ۰ ‏الصا اع‎ ORY ORY VARY oe ۰- به اين ترتیب. آيا لازم است مضربهاى عدد١‏ ارا ‎pein‏ ‏۱- یا عددهای باقیمانده. اول هستند؟ بله و ۱۹۲۳۱۲۹۳۱۳۷۴۱9۴۳ ۱۷و ۱۳و۱۱و ۵۷و ۴۷۲۳۲ 4 }

صفحه 42:
برای تعیین عددهای اول» عدد یک و مضرب‌های مرکب اه ول رز سط یی زر عطری را لاعده اول اد مه می‌دهیم که مربع آن, بين عددهاى نوشته‌شده باشد . رس ق ‎ae‏ فقالیت قبل» که به آن روش غربال می‌گویند در نمودار زیر ‏خلاصه شده است.

صفحه 43:
اين نمودار را برای ۴۰ - « دنبال کنید و همه مرحله‌ها را یک بة یک انجام.دفید. هر مرحله اژ تفودار را برای خود توضیح دهید؛ برای مثال» جملهُ «عددهای ۱ تا « را بنویسید» را بخوانید و عددهای ۱ تا ۴۶ را در کادر زیر پنویسید. ‎Vode‏ را خط بزنید. عدد خط‌نخورد؛ بعدی را. که عدد ۲ است در نظر بگیرید. آیا مرع عدد ۲ بین عددها هست؟ مضرب‌های مرکب آن را خط بزنید. دوباره به مرحلةً قبلی برگردید و به همین ترتیب کار را ادامه دهید.

صفحه 44:
۲۴ ۲۳ ۲۲۸۲۱2۲۰۹ ۸ OW ۲ ۲۲ ۲۰ ۲٩ ۲۸ ۲۷ ۲۶ 18 ۶ ۳۲ ۳۸ ۳۲ ۳۶ ۳6 ۳۴ ۴ ۱۱۱۳۳ ۷ ۵و ۳و ۲] ۲۹۳ ۷ +

صفحه 45:
می‌خواهيم مشخص کنیم ۴۷ اول است یا ند مانند روش غربال, که در صفحه قبل توضيح داده شد فرض کنید عددهای ۱ تا ۴۷نوشته شده‌اند. آیا عدد ۴۷ با مضرب‌های اخط می‌خورد؟ خیر با انجام‌دادن چه عملی می‌توانید به این سوال پاسخ دهید؟ تقسیم بر ۲ آیا عدد ۴۷ با مضرب‌های۲ خط می‌خورد؟ خیو حرا؟ .بر ۳ بخش پذیر نیست

صفحه 46:
7 = می‌خواهیم مشخص کنیم ۴۷ اول است يا نه. مانند روش غربال, که در صفحه قبل توضیح داده شد فرض كنيد عددهای ۱ تا ۴۷نوشته شده‌اند. آیا عدد ۴۷ با مضربهاى 0 خط مىخورد؟ خيور حرا؟ .بر ۵ بخش پذیر نیست آی لازم است بررسی کنیم که عدد ۴۷ با مضرب های ۷خط می‌خورد ‎ys Sal‏ جرا؟ .مجذور ۷ در جدول نیست

صفحه 47:
7 : می‌خواهيم مشخص كنيم 79 اول است با نه. اند روش غریال که در صفحه قبل توضیح داده شد فرض كنيد عددهای ۱ تا ۴۷نوشته شده‌اند. آيا می‌توانیم نتیجه بگيریم که عدد ۴۷ را فقط بر عددهای اول تقسیم طبق روش غربال فقط مضرب های اعداد اول که مجذورشان از ۰ کمتر است خط می خورند(غیر از خودشان)

صفحه 48:
© ayia Erg جر ۲ می‌خواهیم مشخص کنیم ۴۷ اول است يا نه. مانند روش غربال, که در صفحه قبل توضیح داده شد فرض كنيد عددهای ۱ تا ۴۷نوشته شده‌اند. جرا تقسیم کردن را تا عدد اولی که مربع آن از ۴۷ بزرگ‌تر شود ادامه مى دهيم؟ توضیح دهید . وقتی مربع عدد اول از ۴۷ بزرگتر باشد به این معنی است که .مضرب هایش قبلا خط خورده اند و نیاز به خط زدن ندارند

صفحه 49:
@ ‏کار در كلاس‎ EG ۸ مانند نمونه, بررسی کنید که عددهای داده شده ‎۰٩۷(‏ ۱۳۱ و ۱۴۳) اول يا مركب هستند. پس بایه آن رابب عردهای اول ۵,۳۰۲ و۷ تقسیمکنیم. جح وب رول ‎aviv‏ - 1[ ۷ ۱ ۱ yy 5

صفحه 50:
چون تمام تقسیم ها بقیماندهدارند. ‎٩۷‏ مضرب هی چگام نيست؛ يعنى عددی اول است. پس بایه آن رابب عردهای اول ۵,۳۰۲ و۷ تقسیمکنیم. .عددى اول است جح وت رول ۷۰ ۵اه تاره ‎٩۷]‏ ۱ ۱ ۳ ۶

صفحه 51:
سردا مت ۱ ۷/۱۳۱۰ ه| ۱۳۱ ۲۲ ۱۳۱ ۱۳ ۱۳۱ ۲ ۵ ie ___ | ¥% ۱ : ۱ 0 ۳ ‏لا‎ ۱۳۱ ۷ __' __ !N" ۵ م

صفحه 52:
عدهدی مرکب است . ح- ۱۲ > ۱۴۳ ۱۴۳ ۲ irr ۱۳ ۱۴۳ ۵ ۷۲ fy ۸ ۱ ۲ ۳ ۱۴۳ ۷ ۱۴۳ ۷۱ he ey ۳

صفحه 53:
۱- از روش غربال برای عددهای ۱ تا ۶۰ استفاده و عددهای اول کمتر از ۶۰ را ‎١‏ مشخص كنيد كه عددهای ۱۰۷ و۲۵۱ اول‌اند یا مرکب. «براى اينكه بفهميم عددهای کمتر از ۱۰۰ اول‌اند یا نه. کافی است آنها را به عددهای ۵,۳۰۲ ‎pai Vy‏ كنيم.» ‏آیا این جمله درست است؟ حرا؟ ‏۴ عددی از ۱۲۰ کوچک‌تر و از ۱۰۰ بزرگ‌تر است. برای اینکه بفهمیم این عدد اول است یا نه, حداکثر چند تقسیم انجام می‌دهیم؟ چرا؟ ‏۵- عددهای ۱ تا ۱۳۶ را بنویسید و غربال کنید؛ سپس به سوال‌های زیر پاسخ دهید. ‏۵ اولین عددی که خط خورد. ‏© در مرحلة حذف مضرب‌های ۰۷ اولین مضرب ۷ که به عنوان مضرب‌های سایر عددها خط نخورد. # عددی که با مضرب‌های آن عدد ۲۴ خط خورد. ‏© تمام مضرب‌های ۵ که در مرحلة حذف مضرب‌های ۵ برای اولینبار خط خوردند. ‎

صفحه 54:

پاورپوینت بخش اول گفته ها ونکته های آموزشی ویژه دبیران خالق بخش دوم ریاضی هشتم فصل دوم تعین عددهای اول یادآوری عددهای اول از صفحه 20تا 28 آموزش تصویری را جدی بگیریم نسخه قابل ویرایش همراه با تصاویر مرتبط تعداد صفحات54: محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi چند اسالید اول تجربه 30ساله من در باره کار و حرفه مهم معلمی است گفته ها ونکته های آموزشی محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی " که قبال نمی توانستیم انجام .دهیم جورج( هربرت )پ ا لمر محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi ‏Nزشی گفته ها ونکته های آمو ،در سریال معلم دهکده نامزد معلم ،ازش می پرسد شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟ ،معلم جواب داد :چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که پیش من می آمدند دقیق می شدم می دیدم که آنها کسانی هستند که .یا آموزش ندیده اند یا آموزش درستی ندیده اند وبه خودم گفتم :به جای پرداختن به شاخ وبرگ ها باید به اصالح ریشه بپردازم محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی ذهن ظرفی نیست که باید پرشود ،بلکه آتشی است که باید افروخته ) پ لوتارک( گفته ها ونکته های آموزشی یک معلم بر ابدیت اثر می گذارد، او هرگز نمی تواند بگوید که نفوذش در کجا متوقف می شود". هنری آدامز محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی آن که از سوال کردن می ترسد، از یادگیری شرمنده خواهد .شد ض ربا لمثل( )دانمارکی محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی سخن یک معلم ‏Nر می کنم به یک پیامد وحشت انگیز می وقتی که در کارم فک رسم وآن این که من عامل تصمیم گیری قاطع در کالس هستم به عنوان یک معلم ،دارای قدرت عجیبی هستم که زندگی کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت بخش گردانم من می توانم ابزاری برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای الهام شادی . من می توانم تحقیر کنم یا شوخی بکنم ،آزاربرسانم یا التیام بخشم در همه ی موقعیت ها ،مسئولیت من است که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش یا کاهش دهم ،وکودکان را انسانی واال گردانم یا انسانیت را ازایشان بگیرم نظام وفا معلم نیما یوشیج محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی پیچیده کردن چیز های ساده کاری ندارد ،ساده کردن چیزهای پیچیده خالقیت .می خواهد چارلز ( )م ینگوس محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی آموزش یعنی ک"شف روزافزون بی خبری خودمان )و"ی"لدورا"ن"ت(. محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi گفته ها ونکته های آموزشی آموزش یعنی قدرت انجام دادن کارهایی که قبال " نمی توانستیم جورج( هربرت )پ ا لمر محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi شروع بخش دوم خیر نفره و ۵نفره ۲ نفره و ۴نفره ۳ نفره ۲ ٬نفره ۳٬نفره ۲ گروه ۵نفره ۳ گروه ۳نفره ۵ ۴× ۲ ۲× ۴ ۸× ۱ ۱× ×۵ ۱ اعدادی که فقط دو شمارنده دارند ×۱ ۵ ۵ ۳ ۳×۵=۱ ۵ ۵ ۵= ۵ ۷ ۲ ۷×۲=۱ ۴ ۱۱ ۷= ۷ ۱۱=۱ ۱ ۸×۲=۱ ۶ ۷×۳= ۲۱ ۵×۵=۲ ۵ ۶×۳=۱ ۸ ۱۱×۲=۲ ۲ ۱۳×۲=۲ ۶ ۷×۴=۲ ۸ ۵×۴= ۲۰ ۸×۳=۲ ۴ ۹×۳=۲ ۷ .خیر.عدد ۱فقط یک شمارنده دارد و ۱۰و ۹و ۸و ۷و ۶و ۵و ۴و ۳و ۲و ۱۱ ۱ و ۱۹و ۱۸و ۱۷و ۱۶و ۱۵و ۱۴و ۱۳و ۲۰ ۱۲ .خیر.عدد ۱را نمی توان به صورت ضرب بزرگتر از ۱نوشت اعداد اول ،اعداد مرکب و اعدادی که نه اولند و نه مرکب اعداد اول :فقط دو شمارنده دارند .اعداد مرکب :بیشتر از ۲شمارنده دارند .عدد : ۱فقط یک شمارنده دارد ۴× ۲ ۵× ۲ ۶× ۲ ۷× ۲ و ۲۱و ۱۸و ۱۵و ۱۲و ۹و ۶و ...۳ ×۷ ۳ ×۶ ۳ ×۵ ۳ ×۳× ۴ ۳ ۳ ×۳ ۲ و ۲۴و ۲۰و ۱۶و ۱۲و ۸و ... ۴ ×۶ ×۵ ×۳× ۴ ×۲× ۲ بیشمار و ۸۵و ۶۸و ۵۱و ۳۴و ... ۱۷ .یکی (اولین مضربش اول است) .خیر.همه آنها به غیر از خودش مرکب اند .خیر.مضرب های اعداد اول به غیر از خودشان همگی مرکب اند ×۷ ۷ ×۷ ۵ ×۷ ۳ اعدادی که مرکب هستند تمام مضرب هایشان نیز مرکب .هستند ۲ ۱ ۶ ۱ ۱ ۱ ۱ ۳ ۱ ۱ ۳ و ۱=(۷ )۱۱ .بله.تنها شمارنده مشترک بین دو عدد اول یک است و ۱=(۸ )۱۳ و ۱=(۹ )۴ بله با حاصل ضرب آنها محمد فایق مجیدی @fayihg.majidi جمالت زیبا از خورخه لوئیس بورخس همیشه حرفی را بزن که بتوانی بنویسی، "نی چیزی را بنویس که بتوانی امضایش ک وچیزی را امضا کن که بتوانی پایش بایستی. بله نه اول است نه مرکب ۱ خیر .مضرب های ۲به غیر خودش همه مرکب اند همه آنها به غیر از ۵ .مضارب ۵به غیر خودش مرکب هستند ۲۵ خیر .قبال به عنوان مضرب ۲یا ۳خط خورده اند همه آنها به غیر از ۷ .مضارب ۷به غیر خودش مرکب هستند ۴۹ خیر .قبال به عنوان مضرب ۲یا ۳یا ۵خط خورده اند .همه آنها خط خورده اند خیر بله و۴۳و۴۱و۳۷و۳۱و۲۹و۲۳و۱۹و۱۷و۱۳و۱۱و۷و۵و۳و{۴۷۲ } ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ ۸ ۷ ۶ ۱۶ ۱۵ ۱۴ ۱۳ ۱۲ ۱۱ ۱۰ ۹ ۲۴ ۲۳ ۲۲ ۲۱ ۲۰ ۱۹ ۱۸ ۱۷ ۳۲ ۳۱ ۳۰ ۲۹ ۲۸ ۲۷ ۲۶ ۲۵ ۴۰ ۳۹ ۳۸ ۳۷ ۳۶ ۳۵ ۳۴ ۳۳ ۲۳و۱۹و۱۷و۱۳و۱۱و۷و۵و۳و}۲ و۳۱و۲۹و{۳۷ خیر تقسیم بر ۲ خیر .بر ۳بخش پذیر نیست خیر .بر ۵بخش پذیر نیست خیر .مجذور ۷در جدول نیست بله طبق روش غربال فقط مضرب های اعداد اول که مجذورشان از ۴۷.کمتر است خط می خورند(غیر از خودشان) وقتی مربع عدد اول از ۴۷بزرگتر باشد به این معنی است که .مضرب هایش قبال خط خورده اند و نیاز به خط زدن ندارند ۱ ۲ ۶ .عددی اول است ۶ ۲ ۱ .عددی اول است ۵ ۱۳۱ ۲۶ ۱۱ ۱۱ ۳ ۲ ۶۵ ۱۳۱ ۴۳ ۱ ۲ ۱۳۱ ۷ ۱۱ ۱۳۱ ۱۸ ۱۰ ۵ ۱۳۱ ۱۲ ۱۱ ۱۰ ۱ .عددی مرکب است ۵ ۱۴۳ ۲۸ ۱۲ ۳ ۱۴۳ ۴۷ ۳ ۲ ۷۱ ۲ ۱۱ ۱۳ ۱۴۳ ۰ ۱۴۳ ۱ ۷ ۲۰ ۱۴۳ ۳ پایان

39,500 تومان