صفحه 1:
مهار تهای کلاسداری
داستان های کوتاه
برای شروع کلاس درس
چهار داستان زنجیر » پژواک » بهترین
انسان و جه كسى دستور می دهد؟
Gianni Rodari
اثر جانی روداری
تعداد اسلاید ۶۰
صفحه 2:
مهم هم
a
.اده نکته آموزشی از نگاه یونسکو
۰ نکته ها وگفته ها
2
at. استانی برای شروع كلاس
درس از جانی روداری زنجیر
۰ داستان دوم پژواط
۰ «استان سوم بفترین انسان
۰ چه کسی دستور می دهد
3
€
3
3
€
6
6
3
3
€
6
€
صفحه 3:
a?
6 aS
۴ كه
6 qe
و
م
6 1
له 6 کت
ات نان gies 1 at
57 5 0 اا
كو امب :كناد ban?
۲ 2 یس ۳21
ده آموزه بونسکو 2:2 Zi a
صفحه 4:
1°
=
یکی از مهم ترین مهارت < و
های معلم در آموزش He
مهارت جلب توجه است. ز ۷
:
من برای شروع کلاس Boul
گاهی از يك ياوريوينت 2 a
که خودم تفیه کرده pow مب
>
بهره می گرفتم
>
eee ee ye wy any
صفحه 5:
no
5 8 6
TT
با با با با با با
معمول! محنوا خارج از کناب
دوسی بود
¢
6
۴
6
6
<
6
6
2-1
Sa
Sa
ca
اليا با با با لا لا با با با
صفحه 6:
an;
a ده ویژگی معلمان د
6 8
as آسروزی
6 3
at > از دیدگاه
۴ ل اه
an سازمان جهانی آموزش د
3
3 يونسخو
3
2
تعداد اسلایدهاه۱: . د
زرح
صفحه 7:
a?
6 aS
۴ كه
6 qe
و
م
6 1
له 6 کت
ات نان gies 1 at
57 5 0 اا
كو امب :كناد ban?
۲ 2 یس ۳21
ده آموزه بونسکو 2:2 Zi a
صفحه 8:
درس اول :
۱- معلمان موفق امروزی
آماده اند بگویند :
ما هم نمی دانیم اما باهم
می آموزیم.
3
3
2
2
2
3
2
2
2
3
2
2
2
2
2
زمممممممم ممم مم مم
صفحه 9:
رم
ممممممممممممم
nn
a
اننا ليا ليا ليا ليا ليا ليا ابيا نيا ابيا اليا انها أنيا ايا ليا
۲|درس دوم:
©- معمان امروزي مي دانند:
در وهله نخست معلم دانش آموزان
هستند
نه معلم کتب درسی
صفحه 10:
3
3
2
2
2
3
2
2
2
2
3
2
2
2
2
صفحه 11:
3
3
2
2
2
3
درس جشارم :
“© معلمان موفق امروزي مي دانند: 2
>
اثر گذاري بردانش آموزان بی انگیزه <
3 EN ie
5 نیز از اهداف مهم آنهاست.
صفحه 12:
3 6
a,
cma? ]درس ینجم :
a 6
GME, معمان موفق امروزي
3 6
اس مي دانند:
> 2
e.> زنك تفريح
3 6
# لاج و بازي حق مسلم كودكان است.
al,
راق
at,
al,
صفحه 13:
]درس ششم:
0 معلمان موفق امروزي
مي دانند برداشتن
از اهداف آنهاست.
صفحه 14:
Ce 3 ۳ 0 ۱
1 فق امروزي
ge 2۳
3 1 كليد قرن اخير
> ِ مي دانند 0
: مداوم ١
te يادگيري
>
€ 2
3 ع
car;
ردس
۳
car;
3
صفحه 15:
8 درس هشتم :
© معلمان موفق امروزي
مي دانند بايد فرصت هاي
مناسب براى احساس اصنيت در
دائش آموزان فراهم نمايند.
رم
ممممم ممم مم مم
صفحه 16:
درس نهم :
©- معلمان موفق امروزي
مي دانند
سهم هر دانش آموز
از يادكيري اهميت دارد.
دلیل موفقیت نظام آموزشی فنلاند
3
3
2
2
2
3
3
2
2
2
3
2
2
2
2
صفحه 17:
درس دهم :
1D معلمان موفق امروزي
مي دانند
آنها علاوه برنيازهاي علمي
نيازهاي معنوی واخلاقی را باید
مد نظر قرارمي دهند.
زمماممممممممممممم
ا 5 8 8 5 5 5 18 5 5 5 5 15
صفحه 18:
رم
زبان و ادبیات فارسی
ff نگارنده کتاب:به
آموزش بدبین نیستم
همکار افتخاری
از ده سال
۰
6
6
6
۰
6
6
6
3
6
3
6
cal
اننا ليا ليا ليا ليا ليا ليا ابيا نيا ابيا اليا اننا نا با نبا
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
۲ شروع
©9101
"بش دوم
"چند اسلاید اول تجربه ۳۰ ساله من ۱ ۲( کار و
حرفه مهم معلمی است
۲"گفته ها ونکته های آموزشی
صفحه 22:
سخن یک معلم | 3
وقتی که در کارم فکر مى كنم به يك 2
بيامد وحشت انكيز مى رسم وآن اين 2<
كه من عامل تصميم كيرى قاطع در 2
كلاس هستم به عنوان یک معلم» | 2
دارای قدرت هستم که زندگی د
کودکان را تیره وتار یا روشن و لذت 2
بخش گردانم من می توانم ابزاری >
برای شکنجه باشم یا وسیله ای برای <
الهام شادی .
من می توانم تحقیر کنم یا فوخی
بکنم » آزاربرسانم یا التیام بخشم در
همه ی موقعیت ها » مسئولیت من است
که تصمیم بگیرم بحرانی را افزایش با
کاهش دهم »و کودکان را انسانی والا
کردانم یا انسانیت را ازايشان بكيرم
نظام وفا معلم نیما
رمممممممممممممم مر
لا با با با
صفحه 23:
رم
a
a)
EEEEES
1۳ 5 5 5 5 1
اننا ليا ليا ليا يا ليا لیا لیا لیا لیا لیا لیا نيا لیا لیا
یک معلم بر ابدیت اثر
می گذارد»
او هرکز نمی تواند بکوید که
نفوذش در کجا متوقف
می شود."
هنری آدامز
صفحه 24:
اننا ليا ليا ليا ليا ليا ليا ابيا نيا ابيا اليا انها أنيا ايا ليا
» در سریال معلم دهکده
نامزد معلم . ازش می پرسد شما که قاضی بوذید
چرا رها کردید و
معلم شدید؟
معلم جواب داد: چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی
. که پیش من می آمدند دقیق می شدم
می دیدم که آنها کسانی هستند که
.يا آموزش ندیده اند با آموزش درستی ندیده اند
وبه خودم گفم + به جای برداختن به شاخ وبرگ ها پیدبه
اصلاح ريشه
صفحه 25:
صفحه 26:
ذهن ظرفی
پرشود . بلکه
اليا ابيا لیا نیا لیا لیا تا يا ابيا الها ليها
2
افروخته شود (© :
صفحه 27:
mn
nn
01
آن که از سوال
کردن می ترسد.
از یادگیری
شرمنده خواهد
اننا ليا ليا ليا ليا ليا ليا ابيا نيا ابيا اليا اننا نا با نبا
ممممممممممممم
181 81 18 8 8 150 5 19 191
م م م م م ع هس ساس
صفحه 28:
لیا لیا نیا لیا لیا لها لیا لیا لیا لیا لیا لیا لیا لیا لا
4
4
1
چیز های ساده کاری
ندارد. ساده كردن
صفحه 29:
رم
۰ آموزش بعنی کشف
روزاگزون بی خبری
خودمان
a
اننا ليا ليا ليا نيا ليا ليا ابيا نيا ابيا اليا انها نيا ليا ليا
AMAA Ane م ممم
صفحه 30:
اللابرونر كويد :
همه كس ز
همه جيز مى آموزد
به شرط دخالت زمان
ال
صفحه 31:
شروع
7
eo
محمد فایق مجیدی
fayihg.majidi@
صفحه 32:
| سا
تعداد صفحات:۸
صفحه 33:
شماره : ۱
این داستان زنجیر
اثر جان روداری
صفحه 34:
wo
زنجیر از خودش خیلی شرمنده بود و بدش
می آمد. او فکر می کرد : افسوس کسی مرا
دوست ندارد . همه از من متنفرند.
البته حق هم دارند . انسان ها آزادی را
دوست دارند .... از غل و زنجیر و اسارت
ارند...
صفحه 35:
در همین موقع مردى داشت از كنار
أو مى گذشت » چشمش افتاد به زنجير
١ وآن راب بعد به طرف
درختی رفت دو سر زنجير را به شاخه
ی کلفتی بست » و با آن یک تاب براى
بجه هايش درست كرد .
صفحه 36:
2
)هه
صفحه 37:
واین پایان نیست
ادامه دارد
تهیه و تدوین محمد فایق مجیدی
صفحه 38:
Soo Gee
vfayihg:majidi@
42
شروع
بخش جهارم
صفحه 39:
صفحه 40:
شماره 3 ۲
این داستان پژواک
دادن اثر جان
روداری
صفحه 41:
سا
امیدوارم خیال تعریف و تمجید از کارهای
حیرت انگیز پژواک را برای من نداشته
ن ابدا باور نمی کنم .
ا نات تا می شود ده نوت
پژواک فورا جواب داد :
دوتا
صفحه 42:
چیزی نگفتم و سوال دوم را پرسیدم : تب
خب حالا بگو ببینم سه سه تا؟
پژواک با خوشحالی و بدون معطلی
پاسخ داد:
سه تا
صفحه 43:
5
صفحه 44:
به اين ترتيب از سر
جغرا فيا هم كذشتم و رفتم
سراغ تاريخ برسيدم:
جه كسب شهر رم را
ساخت رومول يا سزار؟
يزواك داد زد : سزار
محمد فايق مجيدى
صفحه 45:
من که دیگر عصبانی شده بودم » تصمیم گرفتم فقط یک
سوال دیگر بپرسم و از او پرسیدم: کدام یک از ما کم
تر می داند من یا توژ
پژواک با گستاخی پاسخ داد : تو
خب » حالا دیدید من حق دارم خواهش کنم از
کارهای حیرت انگیز پژواک برایم تعر یف نکنید.
صفحه 46:
پاورقی
کومور Soe,
انار SS ee
۶ کبلومتر مربع
رومولوس یا رومول بر اساس اساطیر
باستانی دو رد دوقوو رم فسان
را بنیانگذاری کر
و
بنیانگذار امپراتوری رم باستان
صفحه 47:
17
صفحه 48:
قسمت سوم
تعداد صفحات:۸
نی
صفحه 49:
ZO
جانی روداری (00 ۹ i
4002۲ ۲۳ اکتبر 1۹۲۰"
۴ آوریل ۱۹۸۰) یک
نویسنده ادبیات کودک و
نوجوان و روزنامهنگار اهل
ایتالیا بود.
صفحه 50:
صفحه 51:
اين داستان بهترین انسان
قسمت سوم
مى خواهم داستانى در باره ى بهترين
انسان روى زمين برايتار
اسمش پریمو me يمو در زبان ايتاليايى
نفر اول .
Cs pane se yn vd
درست مثل أسمش همیشه و در همه ی کار
هافر اول باشد .
صفحه 52:
GM
ولی در عمل چنین نشد » و او دربعضی از
كارها نه تنها نفر اول نمى شد » بلكه نفر آخر
می شد :
او آخرین نفوی بود که از چیزی مى ترسيد
آخرین نفری بود که دروغ می گفت؛
آخرین نفری بود که پا به فرار مى كذاث
و آخرین نفری بود که شیطنت می کود ....
صفحه 53:
در صورتی که همسن و سال های او
هر یک در کاری تفر اول بودند ۰ یکی
در دزدی اول بود ؛ دومی لات درجه
اول محله بود» و سومی شاگرد اول
احمق ها.
اما پریمو برعکس » آخرین نفری بود
که حرف بد می زد ؛ البته بیشتر
اوقات هم سکوت می کرد و چیزی
نمی گفت.
بله او بهترین انسان روی زمین بود.
صفحه 54:
2
)هه
صفحه 55:
واین پایان نیست
ادامه دارد
تهیه و تدوین محمد فایق مجیدی
صفحه 56:
صفحه 57:
500311 )4؛ ۲۳ اکتبر ۱۹۲۰ - ۲
۴ آوریل ۱۹۸۰) یک
ey me ert)
نوجوان و روزنامه نگار اهل
صفحه 58:
صفحه 59:
شماره ۳
این داستان چه کسی
دستور می دهد
دادن اثر جان
صفحه 60:
7
جه كسى دستور مى دهدة
یک روز از دختر بچه ای برسيدم :
راستی در خانه ی شما چه کسی دستور می
دهد؟
دخترک نگاهی به من انداخت و جواب نداد.
باز پرسیدم :
مادرت یا پدرت ؟
صفحه 61:
دخترک باز هم سکوت کرد . من که
ی دست بردار نبودم » گفتم :
چرا حرف نمی زنی ؟ بالا خره حتما
یکی دستور می دهد .
ولی او در جواب فقط پوزخندی زد .
نکند تو اصلا معنی دستور دادن را
نمی فیمی 3
اين بار دخترك فقط سرش را به
صفحه 62:
5
صفحه 63:
دخترک شروع به دویدن کرد
» وقتی از من دور شد »
برگشت و زبانش را به من
نشان داد و با خنده گفت:
در خانه ما هیچ کس دستور
نمی دهد » جون ما همه
یکدیگر را دوست داریم.
محمد فایق مجیدی
صفحه 64:
17