صفحه 1:
صفحه 2:
شیجد شم
نون مذاکره
بهعنوان نماد صلخ و
انعطاف
تعداد اسلا بدها0|:
لا لیا لا لیا لا لا لا لیا لیا لیا لیا لیا ايها ايها ليها
صفحه 3:
| گم داستان شتر هیجدهم یکی
از تمثیلهای آموزنده و قدیمی
است که در حوزه ی تصمیم گیری.
حل تعارض, مذاکره. و
میانجی گری کاربرد فراوان دارد.
در ادامه, ابتدا متن خلاصهشده ی
۰ مهم
5 0
۲ ۲
اه هه
داستان را میخوانید و سپس تحلیل
آن را ارائه میدهم: 0 |
€
€
€
€
€
€
€
€
صفحه 4:
7[ خلاصه داستان شتر هیجدهم:
روزی مردی ثروتمند وصیت
میکند که پس از مرگش» 0
شترش بین سه پسرش تقسیم شود:
بسر بزرگتر: نصف شترها
بسر دوم: یکسوم شترها
پسر سوم: یکنهم شترها
صفحه 5:
#7 بعد از مرگ پدرء پسران با
مسئلهای مواجه میشوند:
۰ را نمیتوان نه به 6 تقسیم
کرد نه به 9 و نه به 16
لها ليها ليها ينا لا لا لا یا نيا نا نا نیا نبا نبا نبا
صفحه 6:
ae
3
زع
]در حالی که مشاجره بالا مىكيرده 3
بيرمرد دانايى كه از آنجا عبور
مىكندء مشكل را مىشنود و
ييشنهاد مىدهد یک شتر از
خودش به شترها اضافه کند
تا تعداد آنها به 46
صفحه 7:
| حالا تقسیم ساده میشود:
نصف از 69 < ٩ شتر (برای پسر
(Js!
يكسوم از 49 < 0 شتر (برای پسر
دوم)
یکنهم از 0 = 6 شتر (برای پسر
سوم)
مجموع - © + © + © - 02 شترا
صفحه 8:
]| شتر اضافی (هیجدهم)
بدون استفاده میماند» يس
پیرمرد آن را برمیدارد و
امؤرود.
مم م م م مهم م مه
۱ 8 ها اه 5 81 5 ۲
صفحه 9:
| دیدگاه خلاقانه در حل مسئله:
اضافه کردن "شتر هیجدهم" نماد
یک راحل خارج از چارچوب
(out-of-the-box) £m است.
]2 2 که رال یک مد ند خر
mn > مسئله بلکه در اضافهکردن یک
al ۴ عنصر جدید و خنفی است که امکان
© حل را فراهم مىكند. al
3
زع
3
2
2
اد
1°
اد
af
2۳
oe
د
2
>
S|
6
ae
صفحه 10:
[fl ©. نقش میانجیگر عاقل:
شخص سومی که وارد ماجرا
میشود» با ذهنی آرام و دیدی
جامع» تعارض را حل میکند
بدون اينكه حقى از کسی
ضایع شود. او نقش یک
میانجیگر (Mediator)
صفحه 11:
۷ همه چیز را نباید فقط
ریاضی دید: گرچه تقسیم شترها با
ریاضی ممکن نبود» اما با یک دید
مشکل به خوبی حل شد.
صفحه 12:
رامحل هميشه در چارچوب
منابع موجود نیست: شتر هیجدهم
از منابع خود پیرمرد بود» نه
میراث پدر. گاهی لازم است برای
حل تعارضات» از منابع یا زمان
بیرونی کمک گرفت تا نظم برقرار
۳
شود.
صفحه 13:
شتر هیجدهم» بهعنوان» .5
نماد صلح و انعطاف: در
مذاکرات» گاهی فقط وجود
یک گزینه ی موقت يا نمادین | .
میتواند مسیر گفت و گو را باز
کند» حتی اگر آن گزینه در
پایان به کار نباید
=
>
>
>
2
2
2
>
>
>
>
>
>
>
>
صفحه 14:
تهیه وتدوين: ر
محمد فايق مجیدی دهگلان
0 دبیر بازنشسته زبان و
ادبیات فارسی
5 | نگارنده کتاب:به
آموزش بدبین نیستم
همکار افتخاری مجله
شوق تغيير بيش از ده سال
wale
€
€
€
nu
cal
cal
€
cau
صفحه 15:
صفحه 16:
6 6 ۵ ٩ 6 ۵ ۵ 465 © ©
BEE eee eee نا و