پی‌دی‌اف
آموزشسایرمهارت‌های شخصی

نکات مهم روش تدریس روش تدریس مستقیم روش تدریس تعاملی روش تدریس مسئله محور آموزش انفرادی گزینش و مصاحبه معلمان

توضیحات دانلودفایلpdf نکات مهم روش تدریس روش تدریس مستقیم روش تدریس تعاملی روش تدریس مسئله محور آموزش انفرادی گزینش و مصاحبه معلمان آمادگی برای آزمون دانشگاه فرهنگیان جزوه دانشجویی و دانشگاهی فقط در یک صفحه

محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 1:
روش تدريس روش تدريس ۳ روش تدريس مه در روت اور Soe ager مشاركي ‎(ste nd‏ Sn oF میاه ar کاوتگری ah لبروزه محور. لو كلواشخمس كردن آم - شرفت ب فلس ولي ای ری ری هش كه تجو شيم كود عاق سني ود اب موش مدای میت ماع ره یوت عات ی مر سرت ی شاه ی ايجاد مهارت درياقت درست اظاعات و ذقيره سازى آنه در حافقة. اتقويت حاقظم لتقال فرهدكسياذكيرى امنول و قوانين روش مناسبى براى تفكر نقادى» تقويت خلاقيت. حل مسئله و هش نیست. ارانه مقاهيم شقاهى و لاعات واقعى» متناسب با كلاسهان يرجععيت و كم هزينه عملم متكلم وحده و دانش آموزان غيو فعال اد اين روش معمونا يرا آموزش مهارت هلى رواني- مركتى استفاده م شود. به کنات و تجهيزات آموزنى نيا أسث ودر تنيجه هزينه بيشترى مى هید تركيبى از جند روش مختلف[سكنرانى. بحث كروهى و مطالعه اتقرادى) اسث. انيه مهارت مماهدكى وسازعاندهى دارد. معلم داتشآموزان رابا سوالهاى متوالى به تفكر حريارة متهومي جديد تقويق ركد تقويت قدرت استدلال و قوه بيان فراكير و اعتعاد يد نفس در فراكير وفث كبر بودن و نامنلسب بودن براى ‎Seay lal‏ ريه در ابعاد قردى و اجتعامى آموزش و يرورش دارد. ايجاد رابطة عاطفى و هعدلى نسيت به ديكران يك روش آموزشى جدى تلقى نمى شود. براى تحقى هدف هاى بيجيده آموزشى مناسب نيست. كفت و كوبى سنجيده. منقم درياردى موضوعى خاص كه مورد علاقه مشتركى شركت كنتدكان است. انقويت اتنقاد يذيرى. ممكارى كروهى و اعتماد يه نفس براك كناسواى بر جععيت قال اجا فيسمك. ادانش آموز به متظور تسلة بر محتوا به صورت كروهى كار مى كقد. بيشرفت تحصيلن و ارتقاق رواية اجتعامى و مهار حل مستلهمشارکنی بزوك توين محدوديت اين ووش مشكل وصبرى و صدايت آن اسث. به متقور نواقريني و ارتقاى خلاقيت طرادي شده و مهمترين اصل أن استقادة از قياس ها الست افزايش غلافيت دائش آموزان و نكارش شللق fh rn ha ea eh tt fal A Spl ‏هن فشای کار مسب و‎ كسب تجارب وافعی و ال ‎TT as coer‏ زب زان بیشتری دار و بونامه رسمي مدرسه را فقتل مي كند. اساس روش بر اول يادكيرى اكتشافى ست و براى موضوعات علوم تجربى متاسب استت. يلدكيرى يائيات از طريق تجارب مستفيم - نقويت حس كنجكاوى احتياج به وسابل و امكانات فواوان دارد. رواب يديده هاكشف يا لتديشه اى جديد توليد مي هود ‎Taal gpl Rin Solty‏ يادكيرى سطوح بلائر و افزايش اتكيزه درون را عل مسائل تعليع وانوبيت فيسمت. پژوعش محور است.دنش ‎jal‏ موققیت مسته دار ‎pip‏ می شود فایل انیا وشع ار کناس هایمتداولنیست. بطم با جربه و آنا به روش تحقيق نيز استه اس يخترين زان نسل | هراكيران باتوجة به توان و سرعت يلدكيرى خود ب ماه رازن همقل دود داد

روش یبدسپبری وکات ايجبد ٟٔبست دسيبفت دسست اطالعبت ٚرخيش ٜسبصي آٟ٘ب دس حبفظٝ تمٛيت حبفظ -ٝا٘تمبَ فش-ًٙٞيبدٌيشي اص ٚ َٛلٛا٘يٗ سٚش ٔٙبسجی ثشاي تفىش ٘مبدي ،تمٛيت خالليت ،حُ ٔسئّ ٚ ٝپژٞٚص ٘يست. سخنرانی اسائٔ ٝفبٞيٓ ضفبٞی ٚاطالعبت ٚالعی ٔتٙبست ثب والسٟبي پشجٕعيت ٚوٓ ٞضيٝٙ ٔعّٓ ٔتىّٓ ٚحذ ٚ ٜدا٘ص آٔٛصاٖ غيش فعبَ ا٘ذ. روش تذریس مستقیم نمبیص علمی ايٗ سٚش ٔعٕٛالً ثشاي آٔٛصش ٟٔبستٞبي سٚا٘ی -حشوتی استفبدٔ ٜیضٛد. وست تجبسة ٔستميٓ دس دا٘ص آٔٛصاٖٙٔ -بست ثشاي ٟٔبست ٞبي عّٕی ث ٝأىب٘بت ٚتجٟيضات آٔٛصضی ٘يبص است ٚدس ٘تيجٞ ٝضي ٝٙثيطتشي ٔی طّجذ. تلفیقی تشويجی اص چٙذ سٚش ٔختّف(سخٙشا٘ی ،ثحث ٌشٞٚی ٔ ٚطبِع ٝا٘فشادي) است. سِٟٛت اجشا –دسٚس ٔختّف وبسثشد داسد ٘يبص ثٟٔ ٝبست ٕٞبٍٙٞی ٚسبصٔب٘ذٞی داسد. پرسص و پبسخ ٔعّٓ دا٘صآٔٛصاٖ سا ثب سٛاِٟبي ٔتٛاِی ث ٝتفىش دسثبسٔ ٜفٟٔٛی جذيذ تطٛيك ٔیوٙذ تمٛيت لذست استذالَ ٚل ٜٛثيبٖ فشاٌيش ٚاعتٕبد ث٘ ٝفس دس فشاٌيش ٚلت ٌيش ثٛدٖ ٘ ٚبٔٙبست ثٛدٖ ثشاي والسٟبي پشجٕعيت ایفبی نقص سيط ٝدس اثعبد فشدي ٚاجتٕبعی آٔٛصش ٚپشٚسش داسد. ايجبد ساثط ٝعبطفی ٕٞ ٚذِی ٘سجت ث ٝديٍشاٖ يه سٚش آٔٛصضی جذي تّمی ٕ٘ی ضٛد .ثشاي تحمك ٞذف ٞبي پيچيذ ٜآٔٛصضی ٔٙبست ٘يست. روش تذریس بحث گروهی ٌفت ٌٛ ٚيی سٙجيذٙٔ ،ٜظٓ دسثبسٜي ٔٛضٛعی خبظ وٛٔ ٝسد عاللٔ ٝطتشن ضشوت وٙٙذٌبٖ است. تمٛيت ا٘تمبد پزيشيٕٞ ،ىبسي ٌشٞٚی ٚاعتٕبد ث٘ ٝفس تعبملی ثشاي والسٟبي پش جٕعيت لبثُ اجشا ٘يست. مطبرکتی (روش همیبری) دا٘ص آٔٛص ثٙٔ ٝظٛس تسّط ثش ٔحتٛا ث ٝصٛست ٌشٞٚی وبس ٔی وٙذ. پيطشفت تحصيّی ٚاستمبي سٚاثط اجتٕبعی ٟٔ ٚبست حُ ٔسئّٔ ٝطبسوتی ثضسي تشيٗ ٔحذٚديت ايٗ سٚش ٔطىُ سٞجشي ٞ ٚذايت آٖ است. بذیعه پردازی ثٙٔ ٝظٛس ٘ٛآفشيٙی ٚاستمبي خالليت طشاحی ضذٟٓٔ ٚ ٜتشيٗ اصُ آٖ استفبد ٜاص ليبس ٞب است. افضايص خالليت دا٘ص آٔٛصاٖ ٍ٘ ٚبسش خالق ثذ ٖٚفضبي وبس ٔٙبست ٔ ٚعّٓ وبسآٔذ أىبٖ اجشاي ايٗ سٚش ٚجٛد ٘ذاسد. گردش علمی وست تجبسة ٚالعی ٚفعبَ ثٛدٖ دا٘ص آٔٛصاٖ پي٘ٛذ ٔذسس ٚ ٝجبٔعٝ ٘يبص ث ٝصٔبٖ ثيطتشي داسد ٚثش٘بٔ ٝسسٕی ٔذسس ٝسا ٔختُ ٔی وٙذ. آزمبیطگبهی اسبس سٚش ثش اص َٛيبدٌيشي اوتطبفی است ٚثشاي ٔٛضٛعبت عّ ْٛتجشثی ٔٙبست است. يبدٌيشي ثبثجبت اص طشيك تجبسة ٔستميٓ – تمٛيت حس وٙجىبٚي احتيبج ثٚ ٝسبيُ ٚأىب٘بت فشاٚاٖ داسد. روش تذریس اکتطبفی سٚاثط پذيذٞ ٜب وطف يب ا٘ذيط ٝاي جذيذ تِٛيذ ٔی ضٛد ٘ ٚيبصٔٙذ ث ٝتفىش ضٟٛدي است. يبدٌيشي سطٛح ثبالتش ٚافضايص اٍ٘يض ٜدس٘ٚی مسئله محور سا ٜحُّ ٔسبئُ تعّيٓ ٚتشثيت ٘يست. کبوضگری پژٞٚص ٔحٛس است .دا٘ص آٔٛص ثب ٔٛلعيت ٔسئّ ٝداس دسٌيش ٔی ضٛد. تطٛيك دا٘صآٔٛصاٖ ث ٝتجشث ٚ ٝتِٛيذ دا٘ص جذيذ لبثُ ا٘طجبق ثب ٚضع اوثش والس ٞبي ٔتذا٘ َٚيست .ثٔ ٝعّٓ ثب تجشث ٚ ٝآضٙب ث ٝسٚش تحميك ٘يبص است. واحذ محور (پروژه محور) يه ٔسئّ ٝاص جٙجٞ ٝبي ٔختّف ثشسسی ٔی ضٛد. ٔٛضٛعبت ث ٓٞ ٝپيٛست ٚ ٝتفىيه تصّٙعی ثيٗ آٖ ٞب اص ثيٗ ٔی سٚد. ثب ثش٘بٔٞ ٝبي ٔٛجٛد ٔذاسس چٙذاٖ ا٘طجبلی ٘ذاسد. آمًزش بروامٍ ای(اسکیىر -دي صًرت خطی ي شاخٍ ای) آمًزش درحذ تسلط(بلًم-تعییه َر ياحذ براساس بیشتریه زمان تسلط) آموزش طرح کلر(شخصی کردن آمًزش -پیشرفت بر اساس تًاوایی) انفرادی تجًیس شذٌ (فعالیت فراگیر بر ريی بخشی کٍ تجًیس شذٌ) َذایت شذٌ( گريٌ َای سىی متفايت -مىاسب آمًزش معلمان) رایاوٍ محًر(تقًیت یا اصالح پاسخ -رخیرٌ سازی ي بازیافت اطالعات) فشاٌيشاٖ ثب تٛجّ ٝث ٝتٛاٖ ٚسشعت يبدٌيشي خٛد ،ثٔ ٝطبِعٔ ٝیپشداص٘ذ. سعبيت تفبٚت ٞبي فشدي ساثط ٝعبطفی ٚجٛد ٘ذاسد.
21,000 تومان