پاورپوینت
هنر

پاورپوینت فصل اول فرهنگ و هنر نهم | درس 1: نور و حجم

در این پاورپوینت بر اساس طرح درس سالانه در این جلسه به آموزش مبحث نور و حجم در طراحی و ابزارهای ترسیم به دانش آموزان می پردازیم و سایه در پرسپکتیو را برای ایشان شرح میدهیم و در پایان ابزارهای طراحی گرافیک را به دانش آموزان توضیح می دهیم.

میلاد گلمحمدی

24 صفحه
237 بازدید
12 مهر 1403

برچسب‌ها

صفحه 1:
فرهنگ و هنر پایة نهم ‎Peres se‏ جم eee درك نور در فضا eae Seo SEs ۳7 مدرس : ملد گلمعمدی دانش آمو: کارشناسی مهندسی معماری از دانشگاهآزاداسلامی زنجان کارشناسی ارشد مهندسی معماری منظر از دانشگاه شهید بهشتی تهران دانشجوی دکتری ‎(PRD) wear‏ مهندسی طراحی محیط زیست دانشگاه تهران سال تحصیلی 1403-1404

صفحه 2:

صفحه 3:
و ۳۳ درس آول: نور و 020 ۱05( سایه در پرسبکتبو رت در بحث نور خورشید, ابتدا باید روشن شود که یک رابطه نسبی ظریف بين نور و سايه وجود داردء دو حالت خاص كه از اثر تركيبى خورشيد و اجسام تشكيل مى شوند: 1 نور به سایه: نور وارد یک فضای تاریک می شود و کسالت اصلی را می شکند, که فضا را از نظر بصری برجسته, از نظر احساسی ساکن و مقدس می کند. 2 سایه به نور: تور از اجزای سه بعدی عبور می کند و سایه های به هم پیوسته را قرار می دهد که فضا را از نظر بصری ریتمیک, از نظر احساسی پر چتب و جوش و سکولار می کند.

صفحه 4:
بر اساس این دو رابطه, فضاهایی با ماهیت متفاوت مناسب ترین رابطه را با مقتضیات خاص طبیعت خود پیدا می کنند. از طریق خود معماری است که نور و رک بور در سایه به هم پیوند می خورند و از طریق برون یابی روابط مختلف بین نور و سایه می توان به نویه خود فضاهایی با حساسیت ها و حالات مختلف شکل داد. به طور کلی, فضاهای بیرونی مانند میدان‌ها و حیاط‌ها به دلیل ماهبت بازشان, اغلب به شیوه «سایه به نور» شکل می‌گیرند و فضایی غتی و موزون از نور و سایه را از طریق نقاشی‌های معماری یا عناصر منحصربه‌فرد ایجاد می‌کنند در حالی که فضاهای سرپوشیده متفکرانه هستند. مانند کلیساها و اتاق‌های نماز بودایی, به دلیل ويزكىهاى عاطفى ‎Jato‏ 5 بر به سایه» شکل می‌گيرند که از پنجره‌های اده می‌کنند تا نور را به شکل‌های جهتدار خا يا نقاطى كه به نور حس تقدس و انعكاس ©

صفحه 5:
با این حال, چه "سایه به نور" يا "نور به یکی سابه", در نهايت ارتباط بين نور و سس سایه می نواند به معماری یک احساس ۱ 5 انسانی و یک حس سک فکری بدهد. ‏ به ‎“ul‏ ‏خصوص در فضاهایی | 1 مانتد فضاهای مذهبی ‎‘Wits‏ ‏که نیاز به برانگیختن احساسات قوى نهفته در اعماق وجود دارند, اين سوال كه جكونه نور وارد سايه می شود به یک چالش "اب بزرگ تبدیل می شود" در اینجا چندین حالت از "نور به سایه" را در اسلایدهای بعدی آوردهام: فرهنگ و هنر پاية نهم در رابطه با یکدیگر وتف ی من یط

صفحه 6:

صفحه 7:
2 تورگیر (نور مستقیم)

صفحه 8:
3 شيف عفرو ات اكت فرهنگ و هنر باية نهم

صفحه 9:
4 استخر سقفی (نور پراکنده)

صفحه 10:
فرهتك و هنر ياية نهم ‎Peres at sr‏ ‎yee‏ تور در فرآنٍ Pen suSeau ys 59 ales ‏درتتن دوم آترار‌های"‎ سس ۱۳۳۳۳۹

صفحه 11:
Sra ‏رسن‎ SEs ۱۳۳۳۳۹

صفحه 12:

صفحه 13:
فرهتك و هبر ياية نهم ۳7 ‎yee‏ 00 درك نور در فضا ees ‏درتن دوم؟ آترارهای‎ ل ‎Kan‏ مم 8 ‎a‏ ‎bend tr vor ee‏ ا مس رون وس ant trom acer aston source ont rem mutipe sources

صفحه 14:
فرهتك و هنر ياية نهم ۳7 tem ae cont ‏وج دس‎ ‏کر‎ was 2 Th EEE ۰ ۹ ‏اسايه در برسيكتيو ی‎ دزن جوم آترارهای سس ۳7 5 8 رصم

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:
1 ٩م‎ www.Hiss.ir || Oissi

صفحه 18:
أفرهتك و هبر باية نهم ۳ تور در فرآن سس 1 اسايه در بره درس 65 أبرأرهاق انواع مداد مداد. ابزار اصلی و اولیه براى طراحى و ايدهيردازى مىباشد. كيفيت و نوع مذاد در طراحى از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از مداد با برندهای متنوع وجود دارد که به طراحان اجازه می‌دهد تا بسته به نیازهای خود. ابزار مناسب را انتخاب کنند. انواع مداد طراحی شامل موارد زیر می‌باشد. مداد گرافیت جامد در این مداد از گرافیت به عنوان ماده اصلی استفاده می‌شود. مداد گرافیت جامد به طور معمول برآی طراحی در سطوح وسیع کاربرد دارد. هرچه شماره مداد کمتر باشد مانند ‎blae YH, H. HB‏ نرم‌تر و خطوطی اد سح ‎5١7‏ 48.68 ,28) برای طراحی سایه مناسب پاک می‌شود.

صفحه 19:
مداد زغالی یکی از قدیمی‌ترین لوازم و ابزار مهم برای شروع طراحی, مداد زغالی است و جایگزین خوبی برای مدادهای سنتی می‌باشد. ماده بکار رفته در اين مداد زغال می‌باشد. این ماده زعالی, هنكام استفاده محیط و دست‌های شما را سیاه و آلوده می‌کند. برای همین باید حتما عاشق طراحی و نقاشی باشید تا استفاده از این ابزار برای شما لذت بخش باشد. مداد زغالی را می‌توان به ‎maa et ale‏ 2 مداد زغالی نرم. متوسط, ضخیم و مداد فوق ضخیم که به ترتیب از نرم‌ترین تا سخت‌ترین 1.مداد زغالی نرم ‎sya paca‏ خطوط نرم و تیره ایجاد می‌کند و برای طراحی‌هایی که به تیره‌گی خاص نیاز دارد مناسب است. 2.مداد زغالی متوسط مداد زغالی متوسط کاربرد عمومی در طراحی و نقاشی دارد و خطوط متوسط و تیره‌تری را به وجود می‌آورد. 3.مداد زغالی ضخیم این نع مداد زغالی خطوط دی و رارق دارد, برای جزئیات دقیق

صفحه 20:
أفرهتك و هبر باية نهم ماد رک یکی از مهم‌ترین لوازم و ابزار لازم برای شروع طراحی, مداد رنگی می‌باشد. مداد رنگی در پرندهای و بسته بندی‌های مختلف در بازار موجود است. هنگام خرید مداد رنگی به نرم بودن, تنوع ركيب رنگي و برد از 2 12 درس 65 أبرأرهاق

صفحه 21:
قلم مو ۴ ۳ فلم مو یکی ديكر از ابزار مهم براى شروع طراحی می‌باشد. از قلم مو برای سایه زدن و اجاد افکت‌های نرم و زیبا در طرح‌ها استفاده می‌شود. نوک نرم و قابل انعطاف اين قلم, امکان ساخت سایه‌های دقیق و ندریجی رآ فراهم می‌کند. همچنین برای ایجاد ابعاد و عمق در طراحی‌های هنری و گرافدی (Round brush) ‏اقلم موسر كرد‎ (fat briny Si isos sons (FAN DIUSH) ge (erate ruth cham ett (Pright brush) 095 50.289 gob {bert Beush) sl avs ob فلم ‎sil‏ گرا هه نی ‎(oe tot‏ انواع قلم مو هترى بر اساس طرز قرار كرفتن و شكل سطح مقطع الياف ها

صفحه 22:
تراش يكى از لوازم مورد نیاز طراحی تراش است که برای تیز کردن و شکل دادن به انواع ابزارهای نوشتاری, مانند قلم مو و مدادهای طراحی استفاده می‌شود. انواع پاک کن پاک كن از مهم‌ترین و در دسترس‌ترین لوازم طراحی می‌باشد و برای سایه زدنء محو کنندگی و باك كزان فاده می‌شود. یی پاک کن خوب علاوم بر پرم بودز بای قبلیت پاک کنندگی آن, مخصوصا برای طراحی با ذغال زیاد باشد. این محصول تنوع زیادی در بازار دارد. شما می‌توانید متناسب با سیک طراحی, پاک کن مورد نیاز خود را خریداری نمایید. ‎Jie ae‏ هنكام طراحى با زغال باید از پاکن خمیر: فرهنگ و هنر پایة نهم 2 ار 24

صفحه 23:
اصلی‌ترین ابزار مهم برای شروع طراحی کاغذ است. انتخاب کاغذ بستگی به نوع طراحی, تكنيك هاي استفاده شده و نیازهای خاص پروژه دارد و در انواع مختلفی مانند, کاغذ کاهی, کارتریج, رنگی و آبرنگ تولید و عرضه می‌شود. کاغذ مناسب برای طراحی و تقاشی باید ویژگی‌هایی مانند ‎“Me ashy‏ بافت یکنواخت و عدم بخش جوهر را داشته باشد. این خصوصیات باعث می‌شود که ت یکنواخت! [ درس دوم آبرارهای | اترارهای طتراجت. ‎Ber‏

صفحه 24:
درس 65 أبرأرهاق 0 معو كن يك اراز رمع زان نقاشی و طراحی است و از موادی مانند آهار یا کاغذ ساخته شوند. اين مواد معمولاً بر روى سر مخروطی محوکن قرار می‌گیرند و به کاربر اجازه می‌دهند تا به دقت بیشتری سایه‌ها را محو کند پا جزتیات ظریف‌تری را در طراحی ایجاد کند. طول محو کن معمولا مشابه مدادهای معمولی است و قطر آن تا حداکثر قطر انگشت دست می‌باشد. کاربرد اصلی آز محو کن, برای محو کردن سایه‌ها و ایجاد جزئیات ظریف در طراحی است. برای خرید اين ابزار؛ پيشنهاد می‌شود که با نقاشان حرفه‌ای مشورت و از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید تا بهترین ابزار را برای نیازهای خود پیدا کنید. تخته شاسی تخته شاسی به عنوان یک ابزار اساسی برای انجام نقاشی‌های و طراحی‌های هنری استفاده می‌شود و به نقاشان و طراحان اجازه می‌دهد تا آثاری با کیفیت و با دوام را خلق کنند. تخته شاسی بر اساس جنس و اندازه دسته بندی می‌شود. پرکاربردترین شاسی‌ها در اندازه ,۸4 2 و جنس چوبی می‌باشد. تيع یکی منگر از آبرار مهم پزای شروع طراحی عم می‌بآشدو بزاي آمادم گردن مداد پاسل واع بان طراحی کاربرد دازد. یکی دیگر از کاربردهای تیغ. کوتاه کردن لبه های کثیف پاک کن است. كج طراحى یکی دیگر از ابزار مهم برای شروع طراحی گچ می‌باشد که امکان ایجاد جزئیات دقیق » ربا لازا ‎EL‏ و ی رس و ‎iced Ae ct hel Bs dos Lol‏ ۱

فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول" :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا مدرس :میالد گلمحمدی دانش آموختة: کارشناسی مهندسی معماری از دانشگاه آزاد اسالمی زنجان کارشناسی ارشد مهندسی معماری منظر از دانشگاه شهید بهشتی تهران دانشجوی دکتری تخصصی ( )PhDمهندسی طراحی محیط زیست دانشگاه تهران سال تحصیلی 1403-1404 فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک 1از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک 2از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا .1نور ب"ه س"ایه :نور وارد یک فضای تاری"ک م"ی شود و کس"الت اصلی را م"ی شکن"د ،ک"ه فض"ا را از نظ"ر بصری برجس"ته ،از نظ"ر احس"اسی ساکن و مقدس می کند. فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک در بح""ث نور خورشی""د ،ابتدا باید روش"ن شود ک"ه ی"ک رابط"ه نسبی ظری"ف بی"ن نور و سایه وجود دارد ،دو حال"ت خاص که از اث"ر ترکیب"ی خورشید و اجسام تشکیل می شوند: .2س"ایه ب"ه نور :نور از اجزای سه بعدی عبور م"ی کن"د و س"ایه های به ه"م پیوس"ته را قرار م"ی ده"د ک"ه فضا را از نظ"ر بص"ری ریتمی"ک ،از نظر احس"اسی پ"ر جن"ب و جوش و سکوالر می کند. 3از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک بر اس"اس ای"ن دو رابط"ه ،فضاهای"ی ب"ا ماهی"ت متفاوت مناس"ب تری"ن رابط"ه را با مقتضیات خاص طبیع"ت خود پیدا م"ی کنند .از طری"ق خود معماری اس"ت که نور و س"ایه ب"ه ه"م پیون"د م"ی خورن"د و از طری"ق برون یاب"ی رواب"ط مختل"ف بی"ن نور و سایه م"ی توان ب"ه نوب"ه خود فضاهای"ی ب"ا حس"اسیت ه"ا و حاالت مختل"ف شک"ل داد .به طور کل"ی ،فضاهای بیرون"ی مانن"د میدان‌ه"ا و حیاط‌ه"ا ب"ه دلی"ل ماهی"ت بازشان ،اغل"ب به شیوه «س"ایه ب"ه نور» شک"ل می‌گیرن"د و فضای"ی غن"ی و موزون از نور و سایه را از طریق نقاشی‌های معماری یا عناصر منحصربه‌فرد ایجاد می‌کنند در حالی که فضاهای س"رپوشیده متفکران"ه هس"تند .مانن"د کلیس"اها و اتاق‌های نماز بودای"ی ،ب"ه دلیل ویژگی‌های عاطف"ی مقدس و خودآگاه ،غالبا ً از طری"ق «نور ب"ه س"ایه» شک"ل می‌گیرند ک"ه از پنجره‌های س"قفی ،نورگی"ر ی"ا روزنه‌های کوچ"ک اس"تفاده می‌کنن"د ت"ا نور را به شکل‌های جهت‌دار خاص"ی فشار دهند .ب"ه عنوان پرتوه"ا ی"ا نقاط"ی ک"ه ب"ه نور حس تقدس و انعکاس منحصر به فردی می دهند. 4از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک ب"ا ای"ن حال ،چ"ه "سایه ب"ه نور" ی"ا "نور به س""ایه" ،در نهایت ارتباط بین نور و س"ایه م"ی توان"د به معماری ی"ک احساس انس"انی و ی"ک حس فکری بدهد .به خص"وص در فضاهایی مانن"د فضاهای مذهبی ک"ه نیاز ب"ه برانگیختن قوی احساسات نهفته در اعماق وجود دارن"د ،ای"ن س"وال که چگون"ه نور وارد سایه م"ی شود به یک چالش بزرگ تبدیل می شود. در اینج"ا چندی"ن حالت از "نور ب"ه سایه" را در اسالیدهای بعدی آوردهام: ای"ن طرح حالت های مختل"ف نور و سایه را در رابط"ه ب"ا یکدیگر بررس"ی م"ی کن"د تا 5از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن .1پنجره زیرسقفی (نور مستقیم) درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک 6از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک .2نورگیر (نور مستقیم) 7از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم .3شیشه عقیق (نور پراکنده) درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک 8از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن .4استخر سقفی (نور پراکنده) درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک 9از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک 10از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک 11از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک 12از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک 13از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک 14از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک 15از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک 16از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک 17از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا مداد گرافیت جامد در ای9ن مداد از گرافی9ت ب9ه عنوان ماده اص9لی اس9تفاده می‌شود .مداد گرافی9ت جام9د به طور معمول برای طراح9ی در س9طوح وس9یع کاربرد دارد .هرچ9ه شماره مداد کمت9ر باش9د مانند ،۲H، H، HBمداد نرم‌ت9ر و خطوط9ی تیره‌ت9ر ایجاد می‌کند .در حال9ی ک9ه شماره‌های بزرگت9ر (مانند )2B، 4B، 6Bبرای ب است .مداد گرافیت نیازی به تراشیدن ندارد و به آسانی پاک می‌شود. طراحی سایه مناس ‌ فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک انواع مداد مداد ،ابزار اص9لی و اولی9ه برای طراح9ی و ایده‌پردازی می‌باشد .کیفی9ت و نوع مداد در طراحی از اهمی9ت زیادی برخوردار اس9ت .انواع مختلف9ی از مداد ب9ا برندهای متنوع وجود دارد ک9ه به طراحان اجازه می‌ده9د ت9ا بس9ته ب9ه نیازهای خود ،ابزار مناس9ب را انتخاب کنند .انواع مداد طراح9ی شامل موارد زیر می‌باشد. 18از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک مداد زغالی یک9ی از قدیمی‌تری9ن لوازم و ابزار مه9م برای شروع طراح9ی ،مداد زغال9ی اس9ت و جایگزی9ن خوبی برای مدادهای س9نتی می‌باشد .ماده اص9لی بکار رفت9ه در ای9ن مداد زغال می‌باشد .ای9ن ماده زغالی، هنگام اس9تفاده محی9ط و دس9ت‌های شم9ا را س9یاه و آلوده می‌کن9د ،برای همی9ن بای9د حتم9ا عاشق طراحی و نقاشی باشید تا استفاده از ای9ن ابزار برای شما لذت بخش باشد .مداد زغالی را می‌توان ب9ه چهار نوع تقس9یم کرد :مداد زغال9ی نرم ،متوس9ط ،ضخی9م و مداد فوق ضخی9م ک9ه ب9ه ترتیب از نرم‌ترین تا سخت‌ترین نوع هستند. .1مداد زغال"ی نرم ای9ن نوع مداد زغال9ی خطوط نرم و تیره‌ ایجاد می‌کن9د و برای طراحی‌های9ی که به تیره‌گی خاص نیاز دارد مناسب است. .2مداد زغال"ی متوس"ط مداد زغال9ی متوس9ط کاربرد عموم9ی در طراح9ی و نقاشی دارد و خطوط متوسط و تیره‌تری را به وجود می‌آورد. .3مداد زغال"ی ضخی"م ای9ن نوع مداد زغال9ی خطوط خشک‌ت9ر و تیره‌تری دارد ،برای جزئیات دقیق و لبه‌های تیره مناسب است. .4مداد زغال"ی فوق ضخی"م مداد زغال9ی فوق ضخی9م برای ایجاد جزئیات بزرگ و خیلی تیره مناسب است .این مداد خطوط بسیار خشک و تیره‌تری ایجاد می‌کند. انواع مداد زغال9ی ب9ه هنرمندان بس9ته ب9ه نیاز و تمای9ل آنه9ا امکان می‌دهن9د ت9ا ب9ا تنوعی از خطوط و سایه‌ها در آثار خود بازی کنند. 19از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک مداد رنگی یک9ی از مهم‌تری9ن لوازم و ابزار الزم برای شروع طراح9ی ،مداد رنگی می‌باشد .مداد رنگی در برندهای و بس9ته بندی‌های مختل9ف در بازار موجود اس9ت .هنگام خری9د مداد رنگ9ی به نرم بودن ،تنوع و ترکیب رنگی و برند آن دقت نمایید. 20از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک قلم مو قل9م م9و ،یک9ی دیگ9ر از ابزار مه9م برای شروع طراح9ی می‌باشد .از قل9م م9و برای سایه زدن و ایجاد افکت‌های نرم و زیب9ا در طرح‌ه9ا اس9تفاده می‌شود .نوک نرم و قاب9ل انعطاف ای9ن قل9م ،امکان ساخت س9ایه‌های دقی9ق و تدریج9ی را فراه9م می‌کن9د ،همچنی9ن برای ایجاد ابعاد و عمق در طراحی‌های هنری و گرافیکی نیز مناسب است. 21از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک تراش یک9ی از لوازم مورد نیاز طراح9ی تراش اس9ت ک9ه برای تی9ز کردن و شک9ل دادن به انواع ابزارهای نوشتاری ،مانند قلم مو و مدادهای طراحی استفاده می‌شود. انواع پاک کن پاک کن از مهم‌تری9ن و در دس9ترس‌ترین لوازم طراح9ی می‌باش9د و برای س9ایه زدن ،مح9و کنندگی و پاک کردن اس9تفاده می‌شود .ی9ک پاک ک9ن خوب عالوه بر نرم بودن ،بای9د قابلی9ت پاک کنندگ9ی آن مخص9وصا برای طراح9ی ب9ا ذغال زیاد باشد .ای9ن محص9ول تنوع زیادی در بازار دارد .شم9ا می‌توانید متناس9ب ب9ا س9بک طراح9ی ،پاک ک9ن مورد نیاز خود را خریداری نمایی9د ،بطور مثال هنگام طراح9ی با زغال باید از پاکن خمیری یا پاک کن وینیل استفاده کنید. 22از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک کاغذ طراحی اص9لی‌ترین ابزار مه9م برای شروع طراح9ی کاغ9ذ اس9ت .انتخاب کاغ9ذ بس9تگی ب9ه نوع طراحی، تکنیک‌های استفاده شده و نیازهای خاص پروژه دارد و در انواع مختلفی مانند ،کاغذ کاهی ،کارتریج، رنگ9ی و آ9برنگ تولی9د و عرض9ه می‌شود .کاغ9ذ مناس9ب برای طراح9ی و نقاش9ی بای9د ویژگی‌های9ی مانند تراک9م باال ،باف9ت یکنواخ9ت و عدم پخ9ش جوه9ر را داشت9ه باشد .ای9ن خص9وصیات باع9ث می‌شود که جوهر به صورت یکنواخت جذب و تصویر دقیق و با کیفیتی به نمایش درآید. 23از 24 فرهنگ و هنر پایة نهم درس اول :نور و حجم نور در قرآن درک نور در فضا تخته شاسی تخت9ه شاس9ی ب9ه عنوان ی9ک ابزار اس9اسی برای انجام نقاشی‌های و طراحی‌های هنری استفاده می‌شود و ب9ه نقاشان و طراحان اجازه می‌ده9د ت9ا آثاری ب9ا کیفی9ت و ب9ا دوام را خل9ق کنند .تخته شاس9ی بر اس9اس جن9س و اندازه دس9ته بندی می‌شود .پرکاربردتری9ن شاسی‌ها در اندازه A4، A3،A2و جنس چوبی می‌باشد. فرهنگ و هنر پایة نهم سایه در پرسپکتیو درس دوم :ابزارهای ترسیم ابزارهای طراحی در گرافیک محو کن مح9و ک9ن ی9ک ابزار مه9م برای نقاش9ی و طراح9ی اس9ت و از موادی مانن9د آهار ی9ا کاغ9ذ ساخته شوند. ای9ن مواد معموال ً بر روی س9ر مخروط9ی محوک9ن قرار می‌گیرن9د و ب9ه کاربر اجازه می‌دهن9د ت9ا ب9ه دقت بیشتری س9ایه‌ها را مح9و کن9د ی9ا جزئیات ظریف‌تری را در طراح9ی ایجاد کند .طول مح9و کن معموال مشاب9ه مدادهای معمول9ی اس9ت و قط9ر آ9ن ت9ا حداکث9ر قط9ر انگش9ت دس9ت می‌باشد .کاربرد اصلی از مح9و ک9ن ،برای مح9و کردن س9ایه‌ها و ایجاد جزئیات ظری9ف در طراح9ی اس9ت .برای خری9د این ابزار، پیشنهاد می‌شود که ب9ا نقاشان حرفه‌ای مشورت و از فروشگاه‌های معت9بر خری9د کنی9د ت9ا بهترین ابزار را برای نیازهای خود پیدا کنید. تیغ یک9ی دیگ9ر از ابزار مه9م برای شروع طراح9ی تی9غ می‌باش9د و برای آماده کردن مداد ،پاستل وگچ‌های طراحی کاربرد دارد .یکی دیگر از کاربردهای تیغ ،کوتاه کردن لبه های کثیف پاک کن است. گچ طراحی یک9ی دیگ9ر از ابزار مه9م برای شروع طراح9ی گ9چ می‌باش9د ک9ه امکان ایجاد جزئیات دقی9ق و زیبا در 24از 24

9,000 تومان