صفحه 1:
تفسیر نقاشی کودکان با
موضوع خانواده بر اساس
کتاب ل. کرمن
مربوط به درس روان شناسی
بالینی کودک
5
۲
صفحه 2:
"فهرست مطالب
بخش اول ۱۰ نکنه از کتاب ٩ فاجعه در كلاس
درس
بخش دوم آموزوپرورش فنلاند
بخش سوم
تفسیر نقاشی کودکان با موضوع خانواده بر اساس
كناب ل. كرمن
مربوط به درس روان سناسى بالينى كودى
آموزش تصويرى را جدى بكيريم
نسخه قابل وبرايش
همراه با تصاوبر مرتبط
تعداه صفحات:۵۵
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
صفحه 6:
صفحه 7:
صفحه 8:
صفحه 9:
صفحه 10:
صفحه 11:
صفحه 12:
صفحه 13:
صفحه 14:
صفحه 15:
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
صفحه 19:
صفحه 20:
=
صفحه 21:
صفحه 22:
صفحه 23:
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
=)
صفحه 28:
صفحه 29:
به نام خدا
0
خانواده بر اساس کتاب ل. کرمن
مربوط به درس روان شناسی بالینی کودک
صفحه 30:
صفحه 31:
نام و نام خانوادگی: ع. م (پسر 6 ساله)
تاريخ اجرا: 90/8/12
ترکیب واقعی خانواده:
پدر(36 ساله). ماد )32 ساله).
خواهر(9 ساله) و خودش
اين ها کجا هستند؟
در خیابان
fas Se این
می خواهند به بازار بروند و برای خواهرم لباس نو بخرند.
این ها چه کسانی هستند؟ (به ترتیب کشیدن)
باباء مامان. خواهرم. خانه
این ها تسبت به هم چه احساسی دارند؟
احساس خوب
کدام یک از همه مهربان تر است؟ چرا؟
نمی دانم. مامان, بابا.
کدام یک از همه کمتر مهربان است؟ چرا؟
نمی دانم.
صفحه 32:
7 کدام ک از همه -وش کت زر است؟ چرا؟
نمی دانم.
8 کذام یک از همه کمتر خوشبخت است؟ چرا؟
من. چون از همه کوچکترم.
9- کدام یک از همه بهتر است؟ چرا؟
نمی دانم. مامان با بابا.
0- این هامی خواهته با ماشين به گردش برونده اما برای همه در هاشین جا
دست یک نقر اک در خانه بماند. Ge CS ples
ما همه در ماشین جا می شویم.
11- فرض کن تو جوو این خانواده باشی. کدام یک خواهی بود؟ چرا؟
نواده پاسی- کدام یف جواهی بود: جرا
من به مدرسه رفته ام.
2- یکی از این بچه ها بازیگوشی کرده است. کدام یک؟ جگونه تنبیهش کنند؟
دیروز من چتر خواهرم را برداشتم, با من دعوا کرد.
3- فکر می کنی چه کسانی را نکشیده ای؟ چرا؟
خودم. چون به مدرسه رفته ام.
4- اگر بخواهی دوباره تقاشی کنی آیا همین شکل را می کشی؟
صفحه 33:
نحوه ترسیم وضعیت تفسیر
تيرومتدى خطوط مى توائد بد معناي
تیرومندی کشاننده هاء شهامت. خشونت
وسعت و
با رهاسازی غریزی باشد.
نیروی خطوط |. ۰ .
در مورد این ربتم نکراری می تون فرض
کرد که یک روان آزردگی وجود دارد.
وجود خصیصه های وسواسى را نيز مى
توان عنوان كرد. اما در مورد اين كود
الست اختمال أن نكم است
می تون گفت که کودک | أكر اين تمايل اندك نقاشى به سمت
are pid flag | رست اجدى طتى كني بايد هنت
ناحیه ترسیم | كرده ات اما كر
يغرافيو قبي متتس
كودك رويد بلست ايند الست
از صفحه را در نظر بكيريم.
نقاشى بيشتر متمايل به
لنت ات
در تقاشى ابتدا بدر رسم | يا توجه به اينكه كودك راست
۳ شد. سپس مادر, بعد خواهر | جهت چپ به راست بهنجار و تشانگر یک
جهت نرسيح ]و بمد خنه و آسمان. جهت | حرکت طبیعی پیشرونده است.
دقیقی را نمی توان
مشخص كرد. اما به نظر مى
صفحه 34:
۳
ارزشیابی غنا و درجه
بين اشخاص
اضافات
كرايش هاى
عاطفى مثبت و
ابی ترسیم و تعامل | نقاشى بيشتر داراى ريخت حسى است, جون كودا
حذف خود
anh.
گرایش های عاطفی مثبت بیشتر تسبت به مار دیده
مى شود چون تنها کسی ست که لبخند می زند و تمام
.اجزای چهره اش کاملند
صفحه 35:
دفاع های من علیه اضطراب ناشی از
هدید بیزوی
دفاع های من عليه اضطراب ناشى از
کشاننده های درونی
اضطراب در برابر فرامن
فرد ارزنده سازی شده
فرد ناارزنده سازی شده
ناارزنده سازی خود
جا به جايى ها
افزودن يك نوزاد به نقاشی
افزودن یک فرد بزرگسال یا سالمند
افزودن جفت خود به نقاشی
افزودن یک حیوان به نقاشی
دیک بودن دو شخص
روابط با فاصله
به صورت خيلى حقيف در حدف بيني بد
بدر جون اول كشيده شده است و مادر
چون چهره ی کامل تر همراه با لبخند
دارد و تزئیناتی مثل دکمه به او اختصاص
یافته است.
پدر و خواهر به دلیل حذف بینی
حذف خود
ندارد
ندارد.
ندارد.
ندارد.
ندارد.
نزديك بودن خواهر هم به مادر وهم به
صفحه 36:
صفحه 37:
صفحه 38:
نام و نام خانوادكى: م. ع (دختر 6 ساله)
تاریخ اجرا: 90/8/25
ترکیب واقعی خانواده: مادر (35 ساله)»
برادر (9/5 ساله) و خودش
اين ها کجا هستند؟
در خانه.
این ها چکار می کنند؟
تلویزیون تماشا می کنند.
اين ها چه کسانی هستند؟ (به ترتیب کشیدن)
مادرم. خودم. برادرم.
اين ها نسبت به هم جه احساسى ذارك؟
احساس خوبی دارند.
کدام یک از همه مهربان تر است؟ چرا؟
مادرم. چون مرا دوست دارد.
کدام یک از همه کمتر مهربان است؟ چرا؟
برادرم. چون دائم با من دعوا می کند.
صفحه 39:
7- کدام یک از همه خوشبخت تر است؟ چرا؟
همه
8- کدام یک از همه کمتر خوشبخت است؟ چرا؟
هيج كس.
9- كدام يك از همه بهتر است؟ چرا؟
مادرم. جون با ما مهربان است و با من بازى مى كند.
0- اين ها مى خواهتد با ماشين به كردش بروندء اما براى همه در ماشين جا
نیست. یک نفر باید در خانه بماند. کدام یک؟ چرا؟
برادرم. چون درس هایش را نخوانده است.
11- فرض کن تو جزو اين خانواده باشی. کدام یک خواهی بود؟ چرا؟
من خودم هستم.
2- یکی از این بچه ها بازیگوشی کرده است. کدام یک؟ جگونه تنبیهش کنند؟
برادرم. دیروز مدادرنگی های مرا برداشت. مامان دعواش کرد.
3- فکر می کنی چه کسانی را نکشیده ای؟ چرا؟
بابا. جون رفته کارخانه.
4- گر بخواهی دوباره تقاشی کنی آیا همین شکل را می کشی؟
نمی دانم.
صفحه 40:
نحوه ترسیم وضعیت
وسعت و
نیروی خطوط |
صفحه 41:
۳
بين اشخاص
اضافات
كرايش هاى
عاطفى مثبت و
ارزشيابى غنا و درجه
تكامل نقاشى
تفسير
غنا و درجه تكامل نقاشى با توجه به سن كودك به
نظر در حد متوسط رو به يالا هستند.
نقاشى كود هم داراى ريخت تعقلى است (به دليل
er
زوایا) و هم دارای ریخت حسی است (به دلیل برخی
تزئیناتی که کودک به کار برده مثل گل هایی که روی
لباس خودش کشیده است.)_
ندارد
ندارد
گرایش های عاطفی مثبت به مادر به دلیل ارزنده سازی او
(اول کشیدن مادر, بزرگتر کشیدن او و استفاده از رنگ
های شاد برای او
گرایش های عاطفی منفی به برادر به دلیل ناارزنده سازی
او (دورتر کشیدن اور کوچک تر کشیدن او نسبت به سن
واقمی اش, دادن رنگ های تیره به لبانتن های او و کشیدن
صفحه 42:
دفاع های من علیه اضطراب ناشی از
اتهديد بيرونى
دفاع هاى من عليه اضطراب ناشى از
کشاننده های درونی
یرای رین
فرد ارزنده سازی شده
فرد ناارزنده سازی شده
اارزنده سازی خود
جا به جایی ها
افزودن یک نوزاد به نقاشی
افزودن یک فرد بزرگسال یا سالمند
افزودن جفت خود به نقاشی
افزودن یک حیوان به نقاشی
نزدیک بودن دو شخص
روابط با فاصله
همسان سازی هشیار
کودک برادرش را کوچکتر از سن واقعی
اش رسم کرده است (مفکوس کردن
نقش ها) ۰ هم چنین به اشکال مختلف او
را ناارزنده سازی کرده است که می
تواند نشان از ایجاد نوعی اضطراب از
سوی او باشد
تدارد
:ار
مادر و خود کودک
Be
ندارد
کوچکتر کشیدن برادر نسبت به سن
واقعی آش.
ندارد
ندارد
ندارد
ار
ندارد
خودش و مادرش
خودش و برادرش
با خودش
صفحه 43:
تفسير نهایی:
sash pet as
دا
aie eo bom
I poe 1
“ee hanes te
eee ee
مصاحبه re
es os
3 رقابتی که مور بیش a eae
ود
2- شاه شطنت رخا 1 1
ات eae 00 8
صفحه 44:
ه. الف (دختر 8ساله) = راست برتر -
خانواده معمولى
صفحه 45:
نام و نام خانوادگی: ه. الف (دختر 8ساله)
تاریخ اجرا: 90/8/14
ترکیب واقعی خانواده: پدر (38 ساله).
مادر (32 ساله), برادر (12 ساله) و خودش
اين ها کجا هستند؟
در پارک.
اين ها چکار می کنند؟
دارند عکس می گیرند.
این ها چه کسای هستند؟ (له ترتیب كشيدن)
پدرم. مادرم. خودم. برادرم.
این ها سبت به هم چه احساسی دارند؟
همدیگر را دوست دارند.
كدام يك از همه مهربان تر است؟ چرا؟
پدر و مادر. چون مرا دوست دارند و به گردش می برند.
کدام یک از همه کمتر مهربان است؟ چرا؟
هیچ کس.
صفحه 46:
7 کدام ک از همه -وش کت زر است؟ چرا؟
همه.
8 کذام یک از همه کمتر خوشبخت است؟ چرا؟
هیچ کس.
9- کدام یک از همه بهتر است؟ چرا؟
پدر و مادر. چون برای ما زحمت می کشند.
0- این هامی خواهد با ماشین به گرد برونده اما برای همه در هاشین جا
نیست. یک نفر باید در خانه بماند. کدام یک؟ چرا؟
ما هميشه با هم به گردش می رویم.
1- فرض کن تو جزو این خانواده باشی. کدام یک خواهی بود؟ چرا؟
خودم.
2- یکی از این بچه ها بازیگوشی کرده است. کدام یک؟ جگونه تنبیهش کنند؟
داداشم. دعواش کنن. بعد ببخشنش.
3- فکر می کنی چه کسانی را نکشیده ای؟ چرا؟
همه را کشیده ام.
4- اگر بخواهی دوباره نقاشی کنی آیا همین شکل را می کشی؟
آره. ولی دفعه بعد چند تا درخت و تاب و سرسره هم می کشم.
صفحه 47:
نحوه ترسیم
وسعت و
نیروی خطوط
صفحه 48:
۳
ارزشیابی غنا و درجه
تفسیر
با توچه به سن کودک, نقاشی او از سطح مناسبی از
غنا و درجه تکامل برخوردار است.
هم ريخت تعقلى به دليل عدم تعامل بين اشخاص و
پویایی ترسیم و تعامل | و وق( زوا فد و
بين اشخاص
اضافات
كرايش هاى
عاطفى مثبت و
دليل وجود تزئيناتى مثل دكمه ويقه رؤى لباض ها و
هم جنين رسم خورشيد و ابر در أسمان. به علاوه
کودک کل نقاشی خود را با چسباندن چند مهره رنگی
awl ogee ye Ji 1
ندارد
ندارد
گرایش های عاطفی مثبت نسبت به پدر (به دلیل اول
کشیدن او و ارزنده سازی او) و نسبت به مادر (به دلیل
ارزنده سازی و نزدیک کشیدن آو به خودش)
گرایش های عاطفی متفی بسیار اندک و حتی قابل چشم
پوشی نسبت به پرادر (به دلیل نکشیدن دکمه و گوش
ناف اء ررس کسردن ار از موه خانوادی)
صفحه 49:
دفاع های من علیه اضطراب ناشی از
هدید بیزوی
دفاع های من علیه اضطراب ناشی از
کشاننده های درونی
اضطراب در برایر فرامن
فرد ارزنده سازی شده
فرد ناارزنده سازی شده
ناارزنده سازی خود
جا به جايى ها
افزودن یک نوزاد به نقاشی
افزودن یک فرد بزرگسال یا سالمند
افزودن جفت خود به نقاشی
افزودن یک حیوان به نقاشی
نزدیک بودن دو شخص
روابط با فاصله
ناارزنده سازی برادر (حذف گوش و
افتضاص ندادن ترشتاتی مقل دکبه و بقه
به او و هم چنین دورتر کشیدن او) که می
تواند گویای میزان خقیف اضطراب از
جانب برادر باشد
ندارد
ندارد
yay مادرو خودش
تراد
تدارد
ندارد
تدارد
ندارد
ندارد
ندارد
خودش و مادرش (نشانه صمیمیت و یا
خواستار صمیمیت بودن. که اولى محتمل
تر است:)
پرادرش و کل خانواده
صفحه 50:
0 آن oe
نقاشی
JESS ate
دو برداشت از اشت:
۵"
ne es 5
eS ان
تنها Sat بو ع نت که جر
وس تاد
3 2 شوایس ae
50 0 Ta ee
صفحه 51:
صفحه 52:
نام و نام خانوادگی: آ. م (دختر 5ساله)
تاریخ اجرا:90/9/1
ترکیب واقعی خانواده: پدر (34 ساله).
مادر (31 ساله) و خودش
این ها کجا هستند؟
من در خانه هستم.
این ها چکار می کنند؟
دارم با خودم بازی می کنم.
این ها چه کسانی هستند؟ (به ترتیب کشیدن)
خودم و خانه مان.
این ها نسبت به هم چه احساسی دارند؟
کدام یک از همه مهربان تر است؟ چرا؟
کدام یک از همه کمتر مهربان است؟ جراة
صفحه 53:
7 کدام ک از همه -وش کت زر است؟ چرا؟
8 کذام یک از همه کمتر خوشبخت است؟ چرا؟
9- کدام یک از همه بهتر است؟ چرا؟
6 اين ها می خواهتد با ماشین به گردشی برونده اما برای همه در ماشین جا
تست یک نهر بايدا ندر خلنة ماک كدام يق مرو
1 1- فرض کن تو جزو این خانوده باشی. کدام یک خواهی بود؟ چرا؟
حورم
2- يكى از اين بجه ها با
ازيكوشى كرده است. كدام يك؟ جكونه تنبيهش كنند؟
3- فكر مى كنى جه كسانى را نكشيده اى؟ جرا؟
مامان و بابا. چون بابا رفته اداره. مامان هم رفته خرید برای مهمان ها.
4-اگر بخواهی دوباره تقاشی کنی آیا همین شکل راامی کشی؟
آره. ولی لباسم را صورتی می کنم.
صفحه 54:
نحوه ترسیم
وسعت و
نیروی خطوط
وضعیت
خطوط با حرکتی گسترده
زيادى از کاغذ را پر کرده
کشیده شده است.
ريتم بويا
popes
نمی توان تعیین
انقاشى تقر
از چپ بهراست. دا
eee و
کمای که در سمت چا
خود - در نقاشی سم
هر مهرد این کودک خقونت مي تاد محتمل کر
باشد.
نشان دهنده ی تفکر ارتجالى. خلاقيت و لاف
صفحه 55:
۳
ارزشیابی غنا و درجه
پویایی ترسیم و تعامل
بين اشخاص
اضافات
كرايش هاى
عاطفى مثبت و
تفسير
متناسب با سن کودک است. اجزای چهره و
عاسب از ها موقا ناش و
تناسب غنا و درجه تكامل تفاش با سن گودک
ee راست و زوایا). نشانگر
وقفه و بازداری.
ندارد
يدر و مادن به دلیل اصطراب تاشی از ندید
بیرونی.
ندارد.
گرایش های عاطفی منفی نسبت به پدر و
مادر, به دلیل حذف آنها (ناارزنده سازی
کامل)
صفحه 56:
دفاع های من علیه اضطراب ناشی از
هدید بیزوی
دفاع های من عليه اضطراب ناشى از
کشاننده های درونی
اضطراب در برابر فرامن
فرد ارزنده سازی شده
فرد ناارزنده سازی شده
ناارزنده سازی خود
جابه جایی ها
افزودن یک نوزاد به نقاشی
افزودن یک فرد بزرگسال یا سالمند
افزودن جفت خود به نقاشی
نزدیک بودن دو شخص
روابط با فاصله
همسان سازی هشیار
مکانیزم دفاعی انکار.
وجود پدر و مادر
به دلیل نفی
ندارد
ندارد
خودش
پدر و مادرش (حذف کامل)
ندارد:
1۳
ندارد.
ندارد.
ندارد.
تارج
ندارد.
ندارد.
با خودش:
صفحه 57:
راهان اک soles ioe
که یک خانواده که دوست دارد
mae او فقط خودش را کشید.
پدر و مادر او با هم اختلافات : جر وبجت
های شدیدی دارند. با وجود
اختلافات هر دو به دختر پنج ساله | شان
خیلی محبت و توجه می کنند, اما با اين
حال اعت اك را حذف کرده است.
شاید بتوان گفت که کودک خواستار
نبود والدینش نیست بلکه خواستار نبود
EN و مداوم آن
صفحه 58:
صفحه 59:
نام و نام خانوادگی: ر. ج (دختر 6ساله)
تاریخ اجرا؛ 90/9/2
ترکیب واقعی خانواده: پدر (43 ساله).
مادر (38 ساله) و خودش
این ها کجا هستند؟
در پارک جلوی خانه مان.
اين ها جكار می کنند؟
با هم حرف مى زنئد.
این ها چه کسانی هستند؟ (به ترتیب کشیدن)
مادرم. خودم. پدرم و یک بچه ی کوچک.
این ها نسبت یه هم چه احساسی دارند؟
با همدیگر خوب هستند.
کدام یک از همه مهربان تر است؟ چرا؟
مادرم. چون هميشه پیش من است.
کدام یک از همه کمتر مهربان است؟ جرا؟
بچه کوچک. چون داثم گریه می کند.
صفحه 60:
7 کدام يك از همه خوشبخت تر است؟ جراة
مادرم. جون خيلى مهربان است.
8- كدام يك از همه كمتر خوشبعت است؟ خرا؟
بجه كوجك. جون خيلى كوجك است.
9- كدام يك از همه بهتر است؟ چرا؟
مادرم. جون خيلى خوب است.
0- این هامی خواهد با ماشین به گردش برونده اما براى همه در ماشين جا
دیست. یک تفر باید در خانه بماند. کدام یک جراة
مادربزرگ. چون هر وقت ما به مسافرت می رویم. می آید و در خانه می
ماند.
1- فرض کن تو جزو این خانواده باشی. کدام یک خواهی بود؟ چرا؟
مادرم. چون از همه مهربان تر است.
2- یکی از این بچه ها بازیگوشی کرده است. کدام یک؟ چگونه تنبیهش کنند؟
بچه کوچک. به او غذا ندهند.
3- فکرمی کنی چه کسانی را نکشیده ای؟ چرا؟
همه را کشیده ام به جز مادربزرگ و پدربزرگ. چون در خانه ما نیستند.
4 - اگر بخواهی دوباره نقاشی کنی آیا همین شکل را می کشی؟
نه. چون خودم خیلی زشت شدم.
صفحه 61:
نحوه ترسیم
وسعت و
نیروی خطوط
ریتم و آهنگ
ناحیه ترسیم
وضعیت
وسعت متفاست.
تيروى زياد و خطوط
رع
تا حدودى قالبى
پایین صفحه (هر جند
خیلی افراطی نیست)
در کل از واست به چپ.
(مادرش, پدرش, بچه.
خودش)
نیرومندی خطوط به معنای نیرومندی
کشاننده هاء شهامت. خشونت یا رهاسازی
غریزی است, که در مورد این کودگ خشونت
oe اند سم مل و لشف
نشانه فقدان عناصر تخیلی؛انطباق ناپذیری:
ناحيه بايين ناحيه غرايز
تاعیه متنخب خستد.
eal gp say algae
Se dale © کشیدن نقاشی
clay توی تقایل به واپسی روی است.
صفحه 62:
۳
تفسیر
ارزشیابی غنا و درب |57777555717577157۳755555۳58
کودک متناسب است. به دلیل متناسب کشیدن
اجزاق يدن ترسيم البسه و ..
يدبانى ترسيمر و تغامل تعقلى (خطوط راست و زوايا) و عدم تعامل
بين اشخاص
اضافات
كرايش هاى
عاطفى مثبت و
بين اشخاص. مى توانذ نشآن دهنذه وقفه و
بازدارى باشد.
تدارد.
ندارد
یک نیراد
گرایش های عاطفی مثبت نسبت به مادر به دلیل ارزنده
سازی (ابتدا کشیدن, کامل تر کشیدن, خوشحال و بالبخند.
استفاده از رنگ های شاد و نزدیک کشیدن او به خودش),
گرايش های عاطفی منفی نسبت به پدر به دلیل ناارزنده
سازی (گوشه کشیدن, غمگین, دورتر از خودش کشیدن و
Pet oR aR ee.
صفحه 63:
دفاع های من علیه اضطراب ناشی از
هدید بیزوی
دفاع های من عليه اضطراب ناشى از
کشاننده های درونی
اضطراب در برابر فرامن
فرد ارزنده سازی شده
فرد ناارزنده سازی شده
ناارزنده سازی خود
جابه جایی ها
افزودن یک نوزاد به نقاشی
افزودن یک فرد بزرگسال یا سالمند
افزودن جفت خود به نقاشی
افزودن یک حیوان به نقاشی
نزدیک بودن دو شخص
روابط با فاصله
همسان سازی هشیار
ناارزنده سازی پدر (گوشه کشیدن,
. دورتر از خودش کشیدن و دادن
Se ایو
wb ab
ناارزنده سازی خود (حذف دست هاء در
آخر کشیدن, گوشه کشیدن و ناراحت
ت ثبيدن “نود
مادر(ابتدا كشيدن: كامل ثر كشيدن: حوشحال و
بالبخندء استقاده از رت هاى شاد و زدیک کشیدن او
يدر اكوشع كشيدن. غمكينء دورتر از خودش كشيدن
حدف دست هاء در آخر كشيدن, كوشه كشيدن و
ناراخت كشيدن خود
دارد. نشانه كرايش هاى وايسن كرايى اسث.
صفحه 64:
ره
۰ تحوه ىو اب
ete دا
۳ رک اد aes
ال رد a انگر
خود بركردد. سنى نه يدرش به موا از رد
مو BUS اين موضوع را درك
می کرده است.
صفحه 65:
صفحه 66:
نام و نام خانوادگی: ع. ج (پسر 7ساله)
تاريخ اجرا: 90/9/9
تركيب واقعى خانواده: يدر (39 ساله)ء
مادر (38 ساله) و خودش
این ها کجا هستند؟
این مادرم است که روی ویلچر نشسته و روی چمن های بیمارستان است.
من هم رفتم برای او آبمیوه بخرم.
این ها چکار می کنند؟
مادرم روی ویلچر نشسته و منتظر من است.
این ها چه کسانی هستند؟ (به ترتیب کشیدن)
مادرم.
این ها نسیت به هم چه احساسی دارند؟
کدام یک از همه مهربان تر است؟ چرا؟
کدام یک از همه کمتر مهربان است؟ چرا؟
صفحه 67:
7 کدام يك از همه خوشبخت تر است؟ جراة
i“ یک از همه کمتر خوشبخت است؟ چرا؟
یک از همه بهتر است؟ چرا؟
ans هام خواهند با ماشين يه كرحش بروئده اما رای شمه کر ماش سا
دیست. یک تفر باید در خانه بماند. کدام یک جراة
1- فرض کن تو جزو این خانواده باشی. کدام یک خواهی بود؟ چرا؟
من خودم را نکشیده ام. گفتم چون رفتم آبمیوه بخرم.
2- یکی از این بچه ها بازیگوشی کرده است. کدام یک؟ چگونه تتببهش کنند؟
2 فکرمی کی چه کسانی را نکشه ای جرا
خودم چون رفتم برای مامان آبمیوه بخرم. و بابا چون رفته به بیمارستان
پول بده.
14- اكر بخواهى دوباره نقاشى كنى آيا همين شكل را مى کشی؟
نه. خودم و آبميوه و درخت و يرستار و بابا را هم مى كشم.
صفحه 68:
نحوه ترسیم وضعیت
وسعت و نيروى خطوط
وسعت و 000000202020207
نيروى خطوط
می توان گفت که ریتم | نشانه تفکر ارتجالی. خلاقیت و انعطاف پذیری
ریتم و آهنک | ۲
کل صفحه
را رو به راست می کشند
که جيت ترسيم تقاشى در
بهنجار و نشانه يك حرى
صفحه 69:
غنا و درجه تكامل نغاشى تقزيياً متناسب
با سن كودى أنست.
نقاشی بیشتر دارای ریخت حسی است
چون پیشتر دآرای خطوط منحنی ست.
دلیل ارزنده سازی آو
صفحه 70:
دفاع های من علیه اضطراب ناشی از
هدید بیزوی
دفاع های من عليه اضطراب ناشى از
کشاننده های درونی
اضطراب در برابر فرامن
فرد ارزنده سازی شده
فرد ناارزنده سازی شده
ناارزنده سازی خود
جا به جایی ها
افزودن یک نوزاد به نقاشی
لد ده اف لاس
افزودن جفت خود به نقاشی
نزدیک بودن دو شخص
روابط با فاصله
همسان سازی هشیار
حذف کامل پدر
ندارد
خودش
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
با خودش
صفحه 71:
تفسیر نهایی:
مادر اين کودک 20 سال اخير د اثر یک
wale a خود فقط
ce
شدید در وضعیت حرکتی مادر باعث
توجه اختصاصی او به مادر و تمرکز
روی اين موضوع شده است.
صفحه 72:
صفحه 73:
نام و نام خانوادگی: س. الف (دختر 5ساله)
تاريخ اجرا: 90/9/10
تركيب واقعى خانواده: مادر (33 ساله).
خودش و خاله اش (20 ساله) که از زمن قبول شدنش در دانشكاه. نزد آنها زندكي مى كند.
این ها کجا هستند؟
کنار باغچه.
این ها چکار می کنند؟
ما رفتیم تو باغچه گل بکاریم. که بعد گل بزرگ بشه بدمش به بابا.
این ها چه کسانی هستند؟ (به ترتیب کشیدن)
مامان. خودم. خاله
این ها نسبت به هم چه احساسی دارند؟
مامان و خاله من را دوست دارند. من هم دوستشان دارم.
کدام یک از همه مهربان تر است؟ جرا؟
مامان. چون مواظب من است و هميشه میاد مهد کودک دنبالم.
كدام يك از همه کمتر مهربان است؟ چرا؟
خودم. چون بعضی وقت ها داد می زنم.
صفحه 74:
7- کدام یک از همه خوشیخت تر است؟ چرا؟
خاله. چون به دانشگاه می رود.
4- كنام يك از حمه كمتر خوشبخت است؟ جرا*
من. جون بابام با ماشين نمياد مهد کودک دنبالم.
9- کدام یک از همه بهتر است؟ چرا؟
مامان. چون بهترین مادر دنیاست.
0- این ها می خواهتد با ماشین به گردشی برونده اما برای همه در ماشین جا
نیست. یک نفر باید در خانه بماند. کدام یک؟ چرا؟
خاله با ما نمیاد چون می خواد بره دانشگاه.
1- فرض کن تو جزو این خانواده باشی. کدام یک خواهی بود؟ چرا؟
من خودم را کشیدم ولی دوست داشتم هم قد مادرم باشم.
2- یکی از این بچه ها بازیگوشی کرده است. کدام یک؟ جگونه تنبیهش کنند؟
من بعضی وقت ها داد می زنم. بعد مامان باهام قهر می کنه.
3- فکر می کنی چه کسانی را نکشیده ای؟ چرا؟
بابا. چون مامان می گه ستاره شده و دیگه پیش ما نمیاد.
4- گر بخواهی دوباره تقاشی کنی آیا همین شکل را می کشی؟
نمی دونم.
صفحه 75:
نحوه ترسیم
وسعت و
نیروی خطوط
ناحیه ترسیم
جهت ترسیم
صفحه 76:
۳
بين اشخاص
اضافات
كرايش هاى
عاطفى مثبت و
تفسير
ارزشیابی غنا و در جد CSS)
.يويايى ترسيم و تعامل هم ربخت حسى به دليل تزئينات نقاشى
او متعاشت است:
وهم ريحت فكي ب نايل و ابر
بن ای وی او ار ده
| زوابا در برخی موارد.
ندارد.
حذف دست ها در همه. حذف بیتی در خودش
و خاله اش.
خاله
گرایش های عاطفی مثبت نسبت به مادر و
خاله به دلیل ارزنده سازی آن ها
صفحه 77:
دفاع های من علیه اضطراب ناشی از
هدید بیزوی
دفاع های من علیه اضطراب ناشی از
کشاننده های درونی
فرد ارزنده سازی شده
فرد ناارزنده سازی شده
اارزنده سازی خود
جا به جایی ها
افزودن یک نوزاد به نقاشی
افزودن یک فرد بزرگسال یا سالمند
افزودن جفت خود به نقاشی
نزدیک بودن دو شخص
روابط با فاصله
همسان سازی هشیار
به ميزان خيلى اندى در حذف.
بینی خاله که می توان از آن
چم بوشی کرد.
ندارد
ناارزنده سازی خود.
مادر و خاله
به میزان خیلی کم, خاله
دارد.
ندارد.
ms
نذارة:
ندارد.
ندارد.
خودش و خاله
Eye
با هدرن
صفحه 78:
ae
دکی See
eu
as ae
os ۱
پذیرکته است. نقان اله اش را در خانه
صفحه 79:
صفحه 80:
صفحه 81: