پاورپوینت
پزشکی و سلامتپرستاری و پیراپزشکی

پاورپوینت برنامه ریزی و روش های آموزش به بیمار

صفحه 1:
«مشکل ما این نیست که بسیاری از چیزها را نمی دانیم مشکل ما این است که معمولا" به چیزهایی که می.خانيم عمل نمی کنیم. اگر به چیزهایی که می دانیم عمل کنیم. چیزهایی را که نمی دانیم خواهیم آموخت.» سید جمال الدین اسد آبادی

صفحه 2:

صفحه 3:
چکیده 3 برنامه ریزی و روش های آموزش به بيمار

صفحه 4:
تاریخچه آموزش به بیمار اهمیت و تعریف آموزش به بیمار موانع آموزش به بیمار "فرایند برنامه ریزی آموزش به بیمار "روش های آموزش به بیمار -=.

صفحه 5:
تاریخچه آموزش به بیمار " آموزش به بیمار. از نظر تئوری وعملی, به طور عمده درسه دهه اخیر توسعه يافته است.تغییرات متعددی به صورت همزمان وپیشرونده رخ دادکه برسیستم مراقبت بهداشتی دراروباوسایر کشورها تا ثیرگذاربودند

صفحه 6:
اين تغييرات عبار تند از: * تغييرعمده در بروز بيماريها * توجه بيشتر به ابعاد معنوى وانسانى در مراقبتهاى بهداشتى * ابراز نارضايتى بيماران از سيستم مراقبت بهداشتى * افزايش بار اقتصادى ومالى تحميلى به بخش سلامت ا ا حدمات ال

صفحه 7:
اهمیت آموزش به بیمار گرچه مرگ و میر ناشی از برخی بیماری ها کاهش یافته است اما میزان ناتولنى از اغلب بیماری های مزمن روبه افزلیش است. به لين دلايل پیشگیری در همه سطوح اولیه (پیشگیری از بیماری ) انویه (تشخیص سریع ) و الئیه(پیشگیری یا آهسته کردن پیشرفت بیماری ) نیازمند مشارکت فعال بیمار با راهنمایی وحمایت از جانب تیم پزشکی می باشد. -.

صفحه 8:
تعریف آموزش بیمار آموزش به بیمار؛فر آیندی است بیمارمحور مبتنی برنیازهای تعیین شده توسط تیم پزشکی وبیمارکه برای کمک به بیمار در تصمیم گیری مشارکتی و آگاهانه برای کنترل وکنارآمدن هرچه بهتربیمار بابیماری اش اجرا می‌گردد.

صفحه 9:
بسیاری ازافراد تصورمی کنند آموزش به بیماربعنی انتقال اطلاعات ازطریق صحبت. در ا را ویدیویی. اینترنت و 30

صفحه 10:
امافزایش دانش بیمار اگرچه کاملاً فروری است. تنها بخشی ازفرابند پیچیده آموزش محسوب مى شود كه در يايان بايد منجر به تغيير رفتار 5 شود.

صفحه 11:
‎Gus‏ از آموزش به بیمار ‏هدف اصلی از آموزش به بیمار توانمندسازی بیماران جهت برنامه های خودمراقبتی ‏به منظور ار تقاءسلامت ‎

صفحه 12:
اهداف اختصاصی . آشتانی مددجوبابیماری خود * تواناتی مددجودر برنامه های حرد راد ۳ * افزایش تواناتی درتصمیم گیری جهت ادامه درمان " افزایش دانش.نگرش ومهارت مددجو در زمینه مراقبت از خود * ارتقاء رضایت مددحو از ‎Buel‏ * بهبود شیوه وکیفیت زندگی * کاهش هزینه های بیمارستانی -.

صفحه 13:
محیط های آموزش به بیمار "آموزش بدو ورود به بخش "آموزش حین بستری *آموزش زمان ترخیص

صفحه 14:
حیطه های آموزش

صفحه 15:
استاندارد های آموزش به بیمار " بیمار برای جلب مشارکت بیمار وخانواده اش در تصمیم گیری وفر آیند مراقبت:برنامه های | دورش ند ‎Pees‏ 7 نیازهای آموزشی بیماران وتوانائی وتمایل بیماران وخانواده هایشان برای یادگیری ارزیابی گردد. آموزش بیماران به پاسخ دهی به نیازهای سلامتی آنها کمک می

صفحه 16:
*روشهاى آموزشى بادرنظر گرفتن ارزشهاءاولویت های بیماران وخانواده هایشان وتعامل مناسب بين بیمار,خانواده وکارکنان صورت می گیرد. هماهنگی لازم درخصوص مطالب آموزشی بین گروههای مختلف تیم پزشکی انجام ميشود.

صفحه 17:
* آموزش بیماران وخانواده آنان برای مراقبت مناسب شامل عناوین زیر اجرا میشود: استفاده ایمن از داروها وتجهیزات امکان تداخل میان داروها وغذاها وضعیت استراحت سل بای راهنمایی های تغذیه ای مدیریت درد روشهای خودمراقبتی

صفحه 18:
‎vo‏ هد ‎

صفحه 19:

صفحه 20:
مراحل آموزش به بیمار ۳ - نیازسنجی و ثبت آن ۶ - دون اهیات *- انتخاب روش آموزش * ۴- ارزشیابی و ثبت آموزش به بیمار

صفحه 21:
فرایند آموزش به بیمار نکات کلیدی در اجرای آموزش به منظور مشارکت سریع بیماران : * اطلاعات مهم را از همان ابتدای کار در اختیار آنها قرار دهید * اقداماتی که باید انجام دهند را به آنها بگویید * دلیل مهم بودن چنین مسائلی را برای آنها توضیح دهید -.

صفحه 22:
بررسی عوامل موثر در بادگیری 0 * سطح سواد.فرهنگ,زبان * تجریات قبلی * شرایط فیزیک بیمار * سلامت روانی ‎glen‏ " تصویر ذهنی فرد ازخود * وضعیت اجتماعی و اقتصادی بیمار * نگرش وانگیزه جهت یادگیری

صفحه 23:
متغیرهای موثر در تعیین اولوبت های آموزشی ۱- نیازهای یادگیری بیمار ۲- پرسنل موجود ۳- مدت زمان تماس پرسنل با بیمار ۴- برقراری ارتباط بین متخصصین حرفه های مختلف

صفحه 24:
نکات کلیدی در اجرای آموزش *اطلاعات مهم را از همان ابتدای کار در اختیار آنها قرار دهید "اقداماتی که باید انجام دهند را به آنها بگویید *دلیل مهم بودن چنین مسائلی را برای آنها توضیح دهید

صفحه 25:
عوامل موثر در یک دوره آموزشی

صفحه 26:
قبل ازشروع آموزش رعایت احترام 7 ایجادانگیزه برای بادگیری برفراری رابطه عاطفی

صفحه 27:
درحین اموزش الاستفاده ازروشهای فعال یاددهی ارعایت سازمان یافته بودن مطلب ارعایت وضوح مطلب ساستفاده ازتجارب قبلی یادگیرندگان لآموزش مطالب کاربردی لسأتوجه به تفاوتهاى فردى و فرهنگ

صفحه 28:
بعد از آموزش لاارزيابى لساارائه بازخورد

صفحه 29:
موانع رایج در آموزش به بیمار کمبود وقت کارکنان بهداشتی *کمبود حمایت های مدیربتی *تضاد نقش بین متخصصین رشته های مختلف بهداشتم

صفحه 30:
علل ناموفق بودن برنامه های آموزش به بیمار اکتفاکردن به گفتن پیام ها کافی دانستن کسب آگاهی در بیمار کوناه بودن مدت بستری بیماران در بخش آموزش بدون اولویت بندی درمطالب و نیا ز آموزشی در بیمار

صفحه 31:
عدم وجود محیط و وسایل آموزشی مناسب در بیمارستان عدم وجود انگیزه و بی نوجهی بیمار به مسئله آموزش عد مآگاهی پرستار يا پزشک نسبت به مطا لب آموزشی مورد نیاز عد مآگاهی پرستار با پزشک از روش ها و فنو ن آموزش -.

صفحه 32:
عدم توجه و حمایت مسئولین ومدیران در قبال موضوع آموزش بیمار کمبود وقت پرستاران به خاطر تراکم سایر وظایف پرستاری عدم برنامه ریزی آموزشی به بیمار در کارروزانه پرستاران عدم کسب امتیاز برای پرستار به خاط رآموزش دادن به بیماران

صفحه 33:

صفحه 34:

39,000 تومان