پاورپوینت
آموزشحسابداریاقتصاد و مالیمدیریت و رهبری

اقتصاد آموزش عالی در هند

خلاصه کتاب (Higher Education Financing in India Student Loans and Equity in Access) که در سال 2022 منتشر شده است. مناسب برای دانشجویان رشته های مدیریت آموزشی و مدیریت آموزش عالی و همچنین دانشجویان رشته اقتصاد.

علیرضا میرجمهری

صفحه 1:
ی ۰ لور 0 Wk 3 We Higher Education ay Financing » re in India a ( ۲ Loans and Equity in Access ‏و‎ ‎~ ‏وام‌های دانشجویی و عدالت در دسترسی‎ "ya 1 Jinusha Panigrahi 4 “ty 2022

صفحه 2:
۳ معد مه اقتصاد جهانی بر فناوری اطلاعات و اقتصاد دانش متمرکز است؛ این امر منجر به افزایش تقاضا برای آموزش عالی و آموزش‌های مهارت‌محور شده است. * گسترش آموزش عالی منجر به مسائل و چالش‌های دسترسی و انتخاب شده است: * ظهور موسسات آموزش عالى خصوصى و رقابت كشورها براى كسب رتبدهاى برتر. * انبوه‌سازی (آموزش عالی توده‌ای) و خصوصی‌سازی آموزش عالیء با وجود کاهش بودجه عمومی. = 2 ot — ot 2. , Jeet 7 oe

صفحه 3:
بازنگری در سیاست های تامین مالی برای افزایش دسترسی به آموزش عالی * گسترش آموزش عالی که توسط نیروی بازار هدایت می‌شود را می‌توان با یک رویکرد هدفمند و چارچوب قانونی برای اطمینان از دسترسی و کیفیت کنترل کرد. * برای افزایش دسترسی به آموزش عالی با کیفیت برای بخش‌های محروم جامعه سیاست‌های فراگیر مورد نیاز است. * محدودیت‌های مالی مانع اصلی دسترسی به آموزش عالی با کیفیت برای گروه‌های محروم است. * برای افزایش شانس ورود دانشجویان بی‌بضاعت به آموزش عالی» حمایت دولت از طریق بورسیه ضروری است. * طر‌های بورسیه بایدبرای پوشش تمام هزینه‌هاء از جمله هزینه‌های خوابگاه» تجدید نظر شود.

صفحه 4:
بازنگری در سیاست های تامین مالی برای افزایش دسترسی به آموزش عالی * مداخله سیاستی برای تنظیم هزینه‌های اخذ شده توسط موسسات آموزش عالی خصوصی در راستای حمایت از دانشجویان محروم لازم است. " سیاست‌های معافیت‌های شهریه می‌تواند دسترسی و استطاعت دانشجویان محروم را در موٌسسات آموزش عالی خصوصی افزایش دهد. * سرمایه گذاری در فناوری برای عقب نماندن از تغییرات سریع در اقتصاد دانش جهانی ضروری است. * گسترش موْسسات آموزش عالی دولتی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند اشتغال‌زایی برای اقشار محروم را بهبود بخشد. " در اساس سباست ما آموزتن 2020 سمم آموزش در تولید

صفحه 5:
بازنگری در امین مالی» وام و سایر روش‌های نوآورانه م4 * ماهیت آموزش عالی شبه‌دولتی یا خصوصی مستلزم تقسیم هزین با دانشجویان/خانوارها است. از طرفی دیگر, بودجه دولت نسبت به گسترش سیستم آع کاهش یافته است؛ این امر منجر به کشف ‎“We‏ 3 روش‌های تامین مالی جایگزین و نوآورانه شده است. * مبلغ راکد بورسیه در نظر گرفته شده برای اقشار محروم نتوانسته ‎fe Pp‏ است خواسته‌های دانشجویان کم درآمدی را که مایل به تحصیل > در رشته‌هایی هستند که قابلیت اشتغال و موقعیت اجتماعی- ۰ > ريا اقتصادی آنها را افزایش می‌دهند» برآورده کند. ۳ دولت 9 موسسات آموزش عالی توصیه‌های سیاستی مختلفی را * برای رسیدگی به محدودیت‌های منابع و کاهش بودجه دولتی» ۱ ۲ برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای آموزش عالی بررسی ۲

صفحه 6:
بازنگری در تامین مالی» وام و سایر روش‌های نوآورانه ‎is‏ راما وی نویه دانشجویی از اقدامات تقسیم هزینه در فرآیند تامین مالی آموزش عالی هستند. (در اکثریت نظام‌های آموزش عالى جهان) سر " وام‌های آموزشیء اعم از وام مسکن و وام‌های مشروط بر درآمد روش های ‎a Ge‏ رایجی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند. اما وام‌های رهنی ‎iy)‏ 1 (وثیقه‌ای) با بیشتری را بر دوش دانشجویان و مدیران ورد می‌کنند. ۹ " هزینه‌های آموزشی ماهانه و ضمانت‌های شغلی بالاتر از عوامل مهم در ا تعیین میزان وام هستند. 1 * بانک‌ها در وام دادن به دانشجویان رشته‌های علوم انسانى و علوم ‎١‏ 1 اجتماعى» به دليل جشم انداز شغلی ضعیف‌تری که دارند. تردید دارند. ۳ 14 * جهت‌گیری سیاستی به سمت تأمین وام برای رشته‌های فنی مانع از قاس افشتان مدوم باه ها مد متمق مقا تتعجوديا ذا |1 قا

صفحه 7:
بازنگری در تامین مالی» وام و سایر روش‌های نو آورانه * پوشش مبلغ وام برای تحصیل در دانشگاه اغلب کم است؛ این امر منجر به بار مالی اضافی بر دانشجویان و والدین می‌شود. * ترس از بدهی و الزام به وثیقه. دانشجویان بی‌بضاعت را از درخواست وام آموزشی منصرف می‌کند. " موسسات مالى الزامات سخت‌گیرانه‌تری ‎Sly‏ دانشجویان کم‌درآمد دارند که بر دسترسی آنها به دوردها 9 مؤسسات تأثير مىكذارد. درآمد 9 سطح شعلی والدین نقش بسزایی در حد و حدود وام دارد. * وام دهندگان می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که دانشجو پس از اتمام" تحصیلات خود. تمکن مالی برای بازپرداخت وام را خواهد داشت. * منطقه, مقطع تحصیلی نیز بر الزامات وام‌های آموزشی تأثیر می‌گذارد.

صفحه 8:
بازنگری در امین مالی» وام و سایر روش‌های نوآورانه ‏ . # * مشکلات اداری در ردیابی دانشجویان و حفظ سوابق مانع تامین مالی وام درهند مىسود 2 * روش‌های جایگزین تامین مالی مانند مالیات فارغ‌التحصیلان, در ‎Use‏ 4 کشورهای در حال توسعه مانند هند به سختی اجرا می‌شود. 3 " روش هاى نوين تامين مالی. جدا از اوراق قرضه دياسيوراء بايد براى 829 3 بهبود دسترسی به آموزش عالی مورد بررسى قرار كيرد. 70 آاورای قرضه دیاسپورا ایزارهای مالی هستند که توسط یک کشور برای دیاسپورای خود (افرادی که در خارج از 2 کشور زندگی می‌کنند) برای جذب سرمایه گذاری برای اهداف مختلف از جمله توسعه اقتصادی. پروژه‌های ‎٠‏ زيربنايى يا در اين زمينه. بودجه آموزش عالى منتشر مىشود. * جایگاه ضعيف شوراهای آموزش عالی ایالتی, همان بودجه محدود 2 ‎١|‏ 0 دولتی را نیز کم خاصیت می‌کند. (ضعف در برنامه‌ریزی, نظارت و ‎AY‏ ‏هماهنگی در امور, ناکارآمدی در توزیع و استفاده از کمک‌های مالی و... ‎A‏

صفحه 9:
پیشنهادهای اقدامی ۷ موسسات آموزش عالی هند باید کمک‌های فارغالتحصیلان, کمک‌های بشردوستانه و وجوه شرکت مسئولیت اجتماعی5) )* را به عنوان منابع تامین مالی بررسی کنند. % دانشگاه‌های خصوصی باید حداقل 2 درصد از مازاد درآمد خود را به معافیت از شهریه و بورسیه تحصیلی دانشجویان مستحق اختصاص دهند. کمک‌های بلاعوض می‌تواند کمک مالی خوبی باشد برای نوسازی زیرساخت‌ها و توسعه دوره‌ها و برنامه‌های جدید در موسسات آموزش عالی. “Corporate Social Responsibility (CSR)

صفحه 10:
04 oe ‏استفاده از زیرساخت‌ها برای درآمدزایی: موسسات آموزش عالی دارای انواع زیرساخت‌ها‎ ۷ از جمله ساختمان‌ها, سالن‌ها. امکانات ورزشی و غیره هستند. اجاره دادن اين زیرساخت‌ها می‌تواند درآمد اضافی ایجاد کند. ۷ همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی و فعالیت‌های مشاوره‌ای باید تشویق شود تا کیفیت تدریس/یادگیری و قابلیت اشتغال دانش‌آموزان افزایش یابد. ۷ درگیر شدن در فعالیت‌های کشاورزی: به اين معنی که موسسه می‌تواند با کشاورزان محلی برای فعالیت‌های کشاورزی در زمین خود همکاری کند.

صفحه 11:
ee > حرف آخر ۲ موسسات آموزش عالی خصوصی باید روش های نوآورانه تامین مالی را برای جبران منابع مالی مورد نیاز خود و اطمینان از دسترسی دانشجویان کم‌درآمد بررسی کنند و به‌کار ببرند. ” اجرای سیاست‌های جدید آموزشی مستلزم توجه ویژه به تامین مالی نهادی است. 7 دسترسی به آموزش عالی با کیفیت بايد از طريق تأمین مالی تسهیل ‎ew ®‏ ره مه ور سو عر اق ون فصر سن تا سا عن كدي ‎

صفحه 12:

Higher Education Financing in India Student Loans and Equity in Access وام‌های دانشجویی و عدالت در دسترسی Jinusha Panigrahi 2022 مقدمه اقتصاد جهانی بر فناوری اطالعات و اقتصاد دانش متمرکز است؛ این امر منجر به افزایش تقاضا برای آموزش عالی و آموزش‌های مهارت‌محور شده است. گسرتش آموزش عالی منجر به مسائل و چالش‌های دسرتسی و انتخاب شده است. ظهور موسسات آموزش عالی خصوصی و رقابت کشورها برای کسب رتبه‌های برتر. انبوه‌سازی (آموزش عالی توده‌ای) و خصوصی‌سازی آموزش عالی ،با وجود کاهش بودجه عمومی. بازنگری در سیاست های تامین مالی برای افزایش دسترسی به آموزش عالی گسرتش آموزش عالی که توسط نیروی بازار هدایت می‌شود را می‌توان با یک رویکرد هدفمند و چارچوب قانونی برای اطمینان از دسرتسی و کیفیت کنرتل کرد. برای افزایش دسرتسی به آموزش عالی با کیفیت برای بخش‌های محروم جامعه سیاست‌های فراگیر مورد نیاز است. محدودیت‌های مالی مانع اصلی دسرتسی به آموزش عالی با کیفیت برای گروه‌های محروم است. برای افزایش شانس ورود دانشجویان بی‌بضاعت به آموزش عالی، حامیت دولت از طریق بورسیه رضوری است. طرح‌های بورسیه باید برای پوشش متام هزینه‌ها ،از جمله هزینه‌های خوابگاه ،تجدید نظر شود. بازنگری در سیاست های تامین مالی برای افزایش دسترسی به آموزش عالی مداخله سیاستی برای تنظیم هزینه‌های اخذ شده توسط مؤسسات آموزش عالی خصوصی در راستای حامیت از دانشجویان محروم الزم است. سیاست‌های معافیت‌های شهریه می‌تواند دسرتسی و استطاعت دانشجویان محروم را در مؤسسات آموزش عالی خصوصی افزایش دهد. رسمایه گذاری در فناوری برای عقب مناندن از تغییرات رسیع در اقتصاد دانش جهانی رضوری است. گسرتش مؤسسات آموزش عالی دولتی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند اشتغال‌زایی برای اقشار محروم را بهبود بخشد. بر اساس سیاست ملی آموزش 2020سهم آموزش در تولید بازنگری در تامین مالی ،وام و سایر روش‌های نوآورانه ماهیت آموزش عالی شبه‌دولتی یا خصوصی مستلزم تقسیم هزینه با دانشجویان/خانوارها است .از طرفی دیگر ،بودجه دولت نسبت به گسرتش سیستم آع کاهش یافته است؛ این امر منجر به کشف روش‌های تامین مالی جایگزین و نوآورانه شده است. مبلغ راکد بورسیه در نظر گرفته شده برای اقشار محروم نتوانسته است خواسته‌های دانشجویان کم درآمدی را که مایل به تحصیل در رشته‌هایی هستند که قابلیت اشتغال و موقعیت اجتامعی- اقتصادی آنها را افزایش می‌دهند ،برآورده کند. برای رسیدگی به محدودیت‌های منابع و کاهش بودجه دولتی، دولت و موسسات آموزش عالی توصیه‌های سیاستی مختلفی را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای آموزش عالی بررسی بازنگری در تامین مالی ،وام و سایر روش‌های نوآورانه وام‌های آموزشی و شهریه‌های دانشجویی از اقدامات تقسیم هزینه در فرآیند تامین مالی آموزش عالی هستند( .در اکرثیت نظام‌های آموزش عالی جهان) وام‌های آموزشی ،اعم از وام مسکن و وام‌های مرشوط بر درآمد روش های رایجی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند ،اما وام‌های رهنی (وثیقه‌ای) بار بیشرتی را بر دوش دانشجویان و مدیران وارد می‌کنند. هزینه‌های آموزشی ماهانه و ضامنت‌های شغلی باالتر از عوامل مهم در تعیین میزان وام هستند. بانک‌ها در وام دادن به دانشجویان رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتامعی ،به دلیل چشم انداز شغلی ضعیف‌تری که دارند ،تردید دارند. جهت‌گیری سیاستی به سمت تأمین وام برای رشته‌های فنی مانع از دسرتسی اقشار محروم به این رشته‌ها می‌شود و دانشجویان را از ادامه بازنگری در تامین مالی ،وام و سایر روش‌های نوآورانه پوشش مبلغ وام برای تحصیل در دانشگاه اغلب کم است؛ این امر منجر به بار مالی اضافی بر دانشجویان و والدین می‌شود. ترس از بدهی و الزام به وثیقه ،دانشجویان بی‌بضاعت را از درخواست وام آموزشی منرصف می‌کند. موسسات مالی الزامات سخت‌گیرانه‌تری برای دانشجویان کم‌درآمد دارند که بر دسرتسی آنها به دوره‌ها و مؤسسات تأثیر می‌گذارد. درآمد و سطح شغلی والدین نقش بسزایی در حد و حدود وام دارد. وام دهندگان می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که دانشجو پس از امتام تحصیالت خود ،متکن مالی برای بازپرداخت وام را خواهد داشت. منطقه ،مقطع تحصیلی نیز بر الزامات وام‌های آموزشی تأثیر می‌گذارد. بازنگری در تامین مالی ،وام و سایر روش‌های نوآورانه مشکالت اداری در ردیابی دانشجویان و حفظ سوابق مانع تامین مالی وام در هند می‌شود. روش‌های جایگزین تامین مالی ،مانند مالیات فارغ‌التحصیالن ،در کشورهای در حال توسعه مانند هند به سختی اجرا می‌شود. روش های نوین تامین مالی ،جدا از اوراق قرضه دیاسپورا ،باید برای بهبود دسرتسی به آموزش عالی مورد بررسی قرار گیرد. ‏ [اوراق قرضه دیاسپورا ابزارهای مالی هستند که توسط یک کشور برای دیاسپورای خود (افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند) برای جذب سرمایه‌گذاری برای اهداف مختلف از جمله توسعه اقتصادی ،پروژه‌های زیربنایی یا در این زمینه ،بودجه آموزش عالی منتشر می‌شود]. جایگاه ضعیف شوراهای آموزش عالی ایالتی ،هامن بودجه محدود دولتی را نیز کم خاصیت می‌کند( .ضعف در برنامه‌ریزی ،نظارت و هامهنگی در امور ،ناکارآمدی در توزیع و استفاده از کمک‌های مالی و... پیشنهادهای اقدامی موسسات آموزش عالی هند باید کمک‌های فارغ‌التحصیالن ،کمک‌های برشدوستانه و وجوه رشکت مسئولیت اجتامعی *) )CSRرا به عنوان منابع تامین مالی بررسی کنند. دانشگاه‌های خصوصی باید حداقل 2درصد از مازاد درآمد خود را به معافیت از شهریه و بورسیه تحصیلی دانشجویان مستحق اختصاص دهند. کمک‌های بالعوض می‌تواند کمک مالی خوبی باشد برای نوسازی زیرساخت‌ها و توسعه دوره‌ها و برنامه‌های جدید در موسسات آموزش عالی. )*Corporate Social Responsibility (CSR پیشنهادهای اقدامی استفاده از زیرساخت‌ها برای درآمدزایی :موسسات آموزش عالی دارای انواع زیرساخت‌ها از جمله ساختامن‌ها ،سالن‌ها ،امکانات ورزشی و غیره هستند .اجاره دادن این زیرساخت‌ها می‌تواند درآمد اضافی ایجاد کند. همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی و فعالیت‌های مشاوره‌ای باید تشویق شود تا کیفیت تدریس/یادگیری و قابلیت اشتغال دانش‌آموزان افزایش یابد. درگیر شدن در فعالیت‌های کشاورزی​​:به این معنی که موسسه می‌تواند با کشاورزان محلی برای فعالیت‌های کشاورزی در زمین خود همکاری کند. حرف آخر موسسات آموزش عالی خصوصی باید روش های نوآورانه تامین مالی را برای جربان منابع مالی مورد نیاز خود و اطمینان از دسرتسی دانشجویان کم‌درآمد بررسی کنند و به‌کار بربند. اجرای سیاست‌های جدید آموزشی مستلزم توجه ویژه به تامین مالی نهادی است. دسرتسی به آموزش عالی با کیفیت باید از طریق تأمین مالی تسهیل ! متشکرم
150,000 تومان